Kilpirauhasarvot

Sain tänään TK:n hoitajalta kilpparin vasta aine arvot..lääkärille soittoaika vasta parin viikon päähän.

S-Tygl 1.5 Viitearvot: kaikki alle 5.5
S-TPOAb 0.3 Viitearvot: kaikki alle 6.0


..ja reilu viikko aiemmin..
TSH 3.09
T4V 12.2

..osaisiko joku kommentoida noita vasta aine arvoja?..ovat siis hyvinkin alle viitearvojen..mutta ovatko liikaakin.. :/
 
Hei vaan, ajattelin kirjoitella tänne kuulumisia. Tuossa taannoin kirjottelin siitä, miten kilppariarvoni olivat koholla eivätkä lääkärit halunneet antaa lääkitystä. Sain siis reseptin Thyroxiniin lopulta ja olen nyt syönyt sitä 7 viikkoa. Kaksi viikkoa sitten otetuissa verikokeissa arvot olivat muuttuneet näin:

TSH 4,2 --> 0,96
T4V 14 --> 17

Eli tosi hyvin on lääke tehonnut ja arvot ovat nyt ihannelukemissa :) Tuplasin omatoimisesti lääkeannostuksen parin viikon jälkeen ja se oli selvästikin oikea ratkaisu. Nyt lääkäri kehotti jatkamaan tuota samaa tupla-annosta, kunnes taas parin kuukauden päästä kontrolli.

Kk-kiertoon kilppariarvojen paraneminen vaikutti siten, että ensimmäinen kierto lääkkeen aloitettua lyheni 35-40 päivästä 27 päivään. Mutta ovuloin edelleen ihan liian myöhään, kp 21 sain tuossa kierrossa ovisplussan.. Ja luteaalivaihehan on silloin ihan liian lyhyt. Ihmettelin kovasti, kun menkat yllättivät jo viikon päästä oviksesta! Tässäkään kierrossa ovista ei ole näkynyt normaaliin aikaan, joten jotain vikaa taitaa siis olla edelleen.. :( Mutta iloitsen silti siitä, että kilpirauhaset ovat nyt kunnossa. Olo onkin ollut paljon parempi.

Tsemppiä teille kaikille saman asian kanssa painiville. Pitäkää puolenne lääkärien kanssa ja vaatikaa koelääkitystä! Suosittelen kaikille myös kilpirauhas.info-sivustoa, sieltä saa kattavasti tietoa ja apua.
 
Nemesiss
Hienosti laskeneet =)

Itse menen elokuun alussa kokeisiin kun olen 7 viikkoa lääkettä syönyt.
Pitää sanoa ainakin sen verran positiivista että se kauhea väsymys mikä mulla oli niiin se on ainakin poissa.
Ihanan energinen olo ja tuntuu että sellainen "aivosumu" on poissa.

Sen myös huomasin nyt oviksen aikaan että kunnos limoja tuli ihan pikkareihin asti mitä mulla ei ole tapahtunut ikinä.

Toivotaan että tämä auttaisi siihen ja meille tulisi se kovasti toivottu ja odotettu pikkukakkonen =)
 

Yhteistyössä