km:n jälkeen kuumeilevat...

päivää. ilmoittaudun minäkin, nyt kun ei enää koko ajan vaan sureta... ensimmäinen, varhainen km (rv 7 tai jotain) viime ke, esikoista yritetään. sain vähän lohtua, kun löysin teidät täältä: kyllä tässä nyt on vain otettava itseään niskasta kiinni ja katsottava eteenpäin, olettehan tekin niin tehneet! en ole kaikkea ketjusta vielä lukenut, mutta lukemani perusteella olette tosi sissinaisia! itselläni on jotenkin epäonnistunut ja pettynyt olo, kun pilvilinnat oli tietty rakennettu jo taivaisiin, mutta yritän myös aktiivisesti ajatella neutraalisti, että tämä on yleistä, pelkkää bilsaa, jne. onneksi mies on lohduttava ja kannustava, olemme yhdessä "taistossa", vaikka minä poterossa makaankin ja hän vain siellä komentokeskuksessa ;) kaikille meille :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nannukka:
kiitos kaikille, tuki tulee tarpeeseen!!! :)

Onko kukaan teistä aloittanut ASA:n ottoa ennen sairaalan tutkimuksia keskenmenoista? Olen paljon kuullut puhetta ns.mini-disperiinin otosta ovulaation jälkeen alkuraskauteen tai 2/3 asti. Joillakin se on saattanut auttaa raskautumista ja alkion kehittymistä, mutta varmastian sitä ei osaa kai sanoa. Itse miettii nyt kaikkia mahollisia keinoja, joilla voisi saada raskauden kestämään, siis olettaen että se alkaa yhtä helposti kuin kaksi aiempaa. Minun km:t ovat olleet 4/07 ja 7/07.

tuo ASA on lääkity smikä on tarkoitettu tukostaipumukseen... eli se ohenta verta.. itselläni harkittiin tähän raskauteen [/b]klexan nimistä lääkitystä joka on sama kun tuo edellä mainittu... ja keski-suomessa ovat todella huonoja sitä aloittaa koska on kallis lääkitys ilmeisesti kunnalle... mulla takan 4km nyt 5raskaus siis ja tästäkin raskaudesta tippui toinen kaksosista matkasta alkuraskaudessa... multa ei selkeitä tukostaipumuksia löytyny, siksi ei alotettu lääkitystä... ja tuo mainitsemasi ASA aloitetan ainakin minun lääkärin mukaan kun raskaus on alkanut jo.. et heti kun tiedetää testin olevan positiivinen.. et ei vielä oviksesta...

ja sit vielä sellainen p.ska homma et kun sulla ei ole "kuin" kaksi keskenmenoa niin ei aloiteta mitään hoitoja tai tutkimuksia ylensä laajasti et pitää olla se 3km... näin on käytäntö aikalailla joka paikassa...

itsellä nämä 4aijempaa km menee kans huonon tuurin piikkiin kun ei löydy mitään syytä niihin...

ajattelin van vastailla kun luin pinoanne... sen verran voin samalla huikata et tänne kuuluupi hyvää.. raskaus jatkuu ja ens ma on sit rakenne ultra ja puoli väli lähenee... mä olen edelleen varma et teistä moni tulee perässä, koska mun huono tuuri muuttui ni muuttuu teidän muidenkin... :hug:

peikko ja nilla-olavi 18+4
 
Miikkis kiitos :hug: kyllä noi ajatukset aika samaa rataa kiertää ja vaikka meillä on kaksi poikaa jo ennestään niin silti surettaa todella kovin vaikka miulle sanottiin että miulla ei ole oikeutta surra näin paljoa kun on jo kaksi lasta,miksi ei?sitä en ymmärrä,menetetytkin rakkaat olisivat olleet niin tervetulleita meille.En kyllä yhtään ihmettele että tuntuu pahalta jos toinen odottaa kymmenettä lastaan,jaksamista siulle
:hug:

irtosora :hug: ja pahoittelut km ja tervetuloa mukaan joukkoon mahtavaan,tukea saa kun tarvitsee ja pahan olon saapi purkaa kun siltä tuntuu.

Stoppis kiitos,kyllä sitä itekkin toivoi että kaikki menee hyvin mutta näin sitten taas kävi :'( mutta tästä on suunta vain ylöspäin.

Hiidi tuossa laitteli listaa iloisista asioista,laitanpa minäkin jotain:

-Pojat herätteli miut aamulla haleilla

-Mies tuli ehjänä kotiin töistä

-Mennään poikien kanssa mökille pariksi päiväksi ja mieskin kerkee sinne käymään.

-Miun 3kk ikäinen kummityttö kääntyi ekan kerran mahalleen :heart:

-Miehen kanssa rakkaus kukoistaa vaikka tässä olikin kireyttä ilmassa mutta puhumalla selvitettiin nekin asiat.

-En ole itkenyt 1h ollenkaan.

Tässäpä näitä onkin jo jonkun verran.

vielä kaikille tasapuolisesti :hug: ja tarvitseville +++++++++ :whistle: ja täti jättäköön tämän palstan rauhaan :attn:
 
Epskeps :hug: kerpeleen täti :(

Irtosora pahoitteluni :hug: ja tervetuloa!

Noniin, nyt sitten lääkärisetä soitti. Hyvät uutiset. hemppa noussut huimasti 96->126 =) Jotain hyötyä siis rautalitkun litkimisestä! Noh, hcg sitten oli 36 ja risat... lääkäri sanoi että hyvin on tullut alas, mutta olisin tietty toivonut, että olisi jo ollut nega :/ Kauankohan niitä menkkoja nyt sitten saa odotella, tai kauankohan kestää että tuo loppukin hormoni häviää ja kauankosiitä kestää että tulee menkat? |O haluaa kerpeleen menkat ja sassiin!!! |O
:LOL: Harvemmin sitä tällaisia asioita on toivonut :LOL:

Niin ja joku taisi kysyä että tarviiko yrityksessä olla paussia - niin ei, odotetaan vaan ne menkat ja sitten yritystä kehiin! (lähettäkää nyt joku se riivatun täti tähän suuntaan, kiits!)
 
Samoissa aatoksissa Stoppiksen kanssa ollaan! Voi ku alkas vuoto niin pääsis yrittämään!!!! Tämä välivaihe on kamalaa, minulla viikko sitten kaavittu, joten hcg-kontrolli on vasta 3 viikon kuluttua. En ole kotona testaillut vieläkö näyttää plussaa...Viimeksi kesti 6 viikkoa km ennen kuin menkat tuli, joskos nyt olisivat aikaisemmin liikenteessä!
pikkupeikko85 Kiitos vastauksesta. Kolmannen km jälkeen alkaa tutkimukset Lapissakin, mietin vain oman käden oikeutta tuossa ASA asiassa :D jos siitä ei mitään haittaa ole. Lääkäri vain totesi, että omalla vastuulla, mitä se nyt sitten ikinä tarkoittaakaan.
 
Kiitos haleista. :heart: Tää on vaan NIIIIIN syvältä, tiedätte kyllä..
Täti prkl tuli vielä etuajassa, et mitähän tää nyt sitten taas on?!
Vuotaakin taas ihan kiitettävästi, et eikö tää jumaliste jo riitä!! |O Ketutuskäyrä on kyllä taas aika huipussaan..

Mut jospa tämä tästä TAAS kerran...
 
Mä edelleen perään kuulutan sitä, että minkä ihmeen ja kumman takia sen tädin pitää väen vängällä tunkea sinne, missä sitä ei kaivata kun vastaanottajiakin olisi. Tänne päin o-hoi :wave: Ja samoin stoppiksen ja Nannukan suuntaan ole hyvä!

Mitenkä muuten stoppis en muista tuota sun km-kokemusta - tehtiinkö sulle kaavinta? Oon nimittäin vaan itekin miettiny tota hcg:n laskua. Lähinnä just sillä aatteella, että mitenköhän kauan tässä menee ennen kun se täti tänne löytää?! Jos nimittäin hormoonit on vielä korkeella niin eipä taida paljon toivoa olla. Samoin mietin sitä, että mulla edelleen tihkuu vähän maitoa rinnoista (todella vähän tosin, puristaessa, ja nyt enää oikeestaan vaan toisesta rinnasta), joten sekään ei varmaan oo kauheen hyvä juttu menkkoja ajatellen. Kun tää kroppa nyt vaan tästä käynnistyis... Ootko muuten Stoppis tehny raskaustestiä? Sitäkin oon tässä miettiny. Toisaalta mitäpä hyötyä sitä on tietää, että plussaa näyttää. V*tuttais vaan kahta enemmän. Plääh, en tiedä. :headwall: Mut siis tiedän fiilikset, samoissa mennään...
 
Epskeps: EIKÄ!!!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: mäkin ammun sen ;) JAKSUJA :hug:

Äitee2: mä en voi käsittää kuka idiootti meni sulle sanomaan, ettei sulla ole oikeutta surra (ammutaan sekin ;) ) Kyllä nuo menetetyt nyytit niin rakkaita oli että...

Irtosora: Olen niiin pahoillani kaikesta, lämpimästi tervetuloa! Voimahalia pukkaa :hug:
 
Heips ja tervetuloa uudet=) Osanottoni keskenmenon takia.irtosoralle :hug: ja jos muitakin uusia jäi seulasta, niin paljon tervetuloa ja voimia..
epskeps: hyvin havainnollistettu sun fiilikset, toivottavasti se (täti) kuoli, näytti olevan sen verran järeä pyssy sulla ;) Mites oikein noita voi tehdä hymiöitö erilaisia? :heart: sinulle ja ihmeen paljon kärsivällisyyttä taas uuteen kiertoon!

negaa näyttää edelleen rfsu:n testi, menkat piti perjantaina alkaa, on olleet säännölliset aiemmin. EIpä vaan viivoja tule kuin tasan yksi, kontrolliviiva.v.i.tuttaa, olen jo luopunut toivosta, koska edellisessä näytti heti vahvat viivat kahen päivän jälkeen ja oisko merkkikin ollu sama. H.e.lvetti jos kierto on venyny näin pitkäks kaavinnan jälkeen..eihän sitä ovulaatiota voi mitenkään ennustaa sitten..luulis ettei kaavinnat tai km:t kiertoon vaikuta, ajattelisin et ne on hormonit naisella jotka säätelee kiertoa,mut en kyllä tiedä.. tätiä ei näy, niin olen vielä millimetri verran toiveikas tai enpä tiedä.. what happening!
Alkaa pistää vihaksi tai suruksi, mulle kun tuota kärsivällisyyttä ei hirveästi ole suotu, mutta sitähän tässä pääsen nyt harjoittelemaan :LOL:
 
Kaikille tädin yllättämille taas kerran halaukset :hug:

Ja Äiteelle myös... :hug: :(

Jotain puhetta teillä oli ASA-lääkityksestä, en lukenut kunnolla, mutta osui vain silmiin. ASA on asetyylisalisyylihappo, eli aspiriini. Disperiini on samaa tavaraa.

Niin ja nyt sitten asiaan, miksi tänne taas tulin, eli jään kokonaan pois tästä pinosta. On ainakin toinen, ellei jopa kolmas kerta, kun häivyn tämän tunteiden ja hormonien vuoristoradan aikana, mutta nyt jään oikeasti pois. Teistä ihanista ihmisistä on apua, ymmärrätte mitä mielessä liikkuu, tuette ja tiedätte kuinka vaikeaa välillä on. Osaatte lohduttaa juuri oikeille sanoilla oikeaan aikaan, kun elämä murjoo jä täti kiusaa.

Mutta toisaalta täällä pyöriessäni muistan koko ajan nämä vauvahaaveet ja tämän yrityksen. Täällä käydessäni pysyn kiusallisen tietoisena kiertopäivistäni ja oireistani/oireettomuudestani. Yritän siis sanoa (en ole aina kovin selkeä tässä kirjallisessa ilmaisussa... :headwall: ), että vaikka olette kaikki ihania, yritän saada unohdettua tämän yrityksen jäämällä tältä palstalta pois. Muuten tästä ei tule mitään. Stressaan aivan liikaa, ja siitähän ei ole kuin haittaa. Millään en tietenkään pysty olemaan huomioimatta omia ovisoireitani, kun niitä kerran olen oppinut seuraamaan, mutta jos edes jotenkin saisin hankittua elämään jotain muutakin sisältöä kuin vauvasta haaveilu.

En tosiaan tiedä, auttaako pois jääminen, mutta sen nyt aion tehdä. Tästä eteen päin aion keskittyä vaikka pitsin nypläykseen (täytyy ensin opetelle se taito...) ja silkkimaalaukseen (ei, tätäkään en vielä osaa!) ja tietenkin sresssittömään raksutteluun miehen kanssa! Toivon teille kaikille plussia kasoittain ja onnistuneen raskauden ja ihanan pienen nyytin kainaloon tuhisemaan! Jos joskus vielä itse onnistun raskautumaan, tulen kyllä kertomaan teille. Voi tietenkin olla, että siihen menee vielä tovi jos toinenkin, ehkä ei onnistu ikinä, mutta sille ei sitten voi mitään. Elämä jatkuu silti.

++++++++++++++++++++++++++ :whistle: Plussatuulia kaikille! :flower:

Heihei! :wave:
 
Epskepsille suruvalittelut tätistä. Ja noista tikuista mulla nyt myös Advancen tikut. Pari vuotta sitten oli käytössä Aconin. Tänään kuvittelin, että olis ehkä vähän tummempi tuo testausviiva kuin viimepäivinä. Ehkä nämä tikut vaan vaihetelee, tai ehkä sää vaikuttaa kun tänään on tälläinen viileämpi sadesää ja niin oli muistaakseni silloin kun sen tummemman viivan mittasin. Ja tässä välissä noita helteitä.

Nippailua olen myös tuntenut alavatsassa useampana päivänä. Ehkä ne munarakkulat ovat vasta kypsymässä. Tai sit tää johtuu km:sta. Anyway, hauskaa on peiton alla ollut, joten ei haittaa vaikka turhaan tässä on niitä pöllyllyytelty ja ovis olis vasta tulossa B)

 
Irtosora ja Nannukka pahoitteluni :hug: ja tervetuloa :heart:

Epskeps VOI EI!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Katherine Toivotaan että pian saisit sen plussan =)

Viuhtis Ymmärrän sua täysin, breikki varmasti tekee hyvää. Täällä käydessä saa tukea ja lohtua, mutta kuten sanoit, sitä on kyllä juuri niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tietoinen oireistaan ja kiertopäivistään. Toivon sulle kaikkea hyvää ja plussaa +++++++++++++++ :whistle: Moi moi :wave:

Omaan napaan ei kurjuutta kummempaa... Eka päivä 3,5 viikkoon kun ei oo alamaha kipee =) Mutta muuten mieli on :ashamed: ......Ikävä... :'(
 
Ikävää, että jätät meidät tänne oman onnemme nojaan...Mutta ymmärrän täysin ajatuksiasi ja toimintatapojasi. Itsekin olen pitänyt taukoa milloin miltäkin palstalta ja tuntuu, että vauva-ajatukset ja itsetutkiskelut ymym. tosiaan silloin vähenevät. Ja tule ihmeessä ilmoittamaan, kun vauva on tulossa. Ja tuleehan se joskus, uskon vahvasti.

Sitten vielä pahoittelut täti-penteleen tavanneille sekä iso rutistus uusille!

ON: Onko jollain vastaavia kokemuksia km:n jälkeisistä kierroista? Km siis hoidettiin lääkkeellisesti pois heinäkuun alussa, jonka jälkeen vuotoa kesti parisen viikkoa. Loppui sitten selkeästi, eikä tarkastusultrassa näkynyt mitään. Menkat alkoivatkin jo 24.7. (yleensä kierto mulla n 30pv, tässä 24pv) ja kestivät kauan ja kipeänä. Nyt on kp 22 eikä mulla ole minkään sortin tuntemuksia yhtikäs missään...Tarkoitan, että olen aiemmin aika selvästi huomannut, milloin ovis tulee jne, mutta nyt ei mitään. Olin tosin tyytyväinen, että menkat tulivat niinkin nopeasti ja että tästä se uuri yritys taas lähtee.... :'( Ehkei nyt ihan vielä kannata hätäillä, mutta ihmettelen silti, että noin kroppa toimii..Siis jos tietoa/kokemuksia on, lukisin niitä mielelläni. Lisäksi toisten menkkojen alussa mun pitää kipittää keskussairaalaan, että voivat ottaa jotain kromosomitestejä. Nekin olisi kiva pian saada.

Jaah, tulipa taas omia asioita..
Lämmintä elokuun jatkoa! Nautitaan kesästä, kun vielä voidaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Risukasa:
Mitenkä muuten stoppis en muista tuota sun km-kokemusta - tehtiinkö sulle kaavinta? Oon nimittäin vaan itekin miettiny tota hcg:n laskua. Lähinnä just sillä aatteella, että mitenköhän kauan tässä menee ennen kun se täti tänne löytää?! Jos nimittäin hormoonit on vielä korkeella niin eipä taida paljon toivoa olla. Samoin mietin sitä, että mulla edelleen tihkuu vähän maitoa rinnoista (todella vähän tosin, puristaessa, ja nyt enää oikeestaan vaan toisesta rinnasta), joten sekään ei varmaan oo kauheen hyvä juttu menkkoja ajatellen. Kun tää kroppa nyt vaan tästä käynnistyis... Ootko muuten Stoppis tehny raskaustestiä? Sitäkin oon tässä miettiny. Toisaalta mitäpä hyötyä sitä on tietää, että plussaa näyttää. V*tuttais vaan kahta enemmän. Plääh, en tiedä. :headwall: Mut siis tiedän fiilikset, samoissa mennään...
Meillä oli siis keskeytys sikiökalvon kureuman takia (pieni takertunut kalvoihin, jalat surkastuneet, suolet ja maksa ulkona) :'( Torstaina tulee kolme viikkoa siitä. Ja ensin synnytys, sitten kaavinta päälle. Niin ja siis toi hcg otettiin eilen ja oli sen 36 vai mitä se oli, eli vielä plussaa :headwall: Tää terv.keskuslääkäri sanoi, että voi ottaa vielä 2-4vkoa että kuukautiset tulee :headwall:
Mullakin oli muuten tuota maidon herumis-tunnetta, onneksi ei tullut kuin tippoja ja sekin sitten oli lyhytaikaista. Toivottavasti sullakin loppuu. Niin ja älä puristele, kun se stimuloi sitä herumista! ;) Kauankos sulla on km:sta? Tämä on tosi ärsyttävä vaihe odotella milloin kroppa alkaa toimimaan ja pelätä että se ei alakaan |O
 
Katherine :hug: harmi että vaan negaa tarjoilee :/ Mutta onko sulla siis tullut km jälkeen kuukautisia? se kiertokin varmaan voi heitellä km jälkeen, kyllä se vaan vähän pistää kropan sekaisin, valitettavasti :(

Viuhtis harmi että poistut keskuudestamme, mutta ymmärrän kyllä. Onnea teille stressittömään yritykseen! :wave:
 
Kiitos stoppis vastauksesta! Mulla tulee kaavinnasta torstaina 4 viikkoa. Mulla on normaalistikin ollut kierto vähintään 30 päivää, joten oon ihan varma, että ensi viikkoon menee vähintään mullakin ennen kun on edes mitään toiveita mistään kuukautista. Raivostuttavaa... Ja kun aina tuo kierto ollut vähän epävakaa niin pelkään ettei koko menkkoja tule. Siltä varalta on jo tuo primolut-reseptikin odottamassa. Josko vaikka sillälailla uhkailemalla tulisivat ihan itsestään. ;)

Juu, ja olen kyllä varsin tietoinen, ettei nuita rintoja pitäisi romplata mutta... Parin päivän välein oon vaan pakko ollut varovasti kokeilla että vieläkö. Mutta onneksi siis tosiaan jo vähenemään päin. Alussa sitä valui ihan itsestäänkin. Tosi kiva kun yrittää kovasti unohtaa ja päästä yli mutta kroppa vaan muistuttaa. :(
 
Miun oma äitini sanoi etten saa surra näin paljoa kun on jo kaksi poikaa ja joillakin ei ole yhtään lasta kun km saavat.Sitä en ymmärrä että eikö miulla ole sitten oikeutta surra kun on nuo kaksi :heart: :heart: jo olemassa mutta se kolmaskin :heart: olisi meillä todella rakastettu,mutta äitini pelkää että "teen" liian monta lasta (hänen ilmaisu asiasta) mutta en saa enää kolmannen jälkeen tulla raskaaksi koska kohtuni ei sitä kestä ja takaraja raskaudelleni on se kun täytän 30v sen jälkeen en saisi mielellään raskautua kun on ollut niin pahat myrkytykset kummastakin pojasta ja 30v jälkeen kuulemma voi edelleen paheta myrkytys tila elimistössä hengenvaaralliseksi.

Anteeksi purkaus mutta toi nainen saa miut hermoromahduksen partaalle ja kuka on keksinyt kännyköihin viesti-osion kun ei tiedä et mitä pomppaa silmille kun avaa(luulee äitiltään tulevan tukea) ja paskat sieltä ei tukea saa :headwall:

Kaikille tsemppiä jaksaa täällä on ollut nyt liikaa negatiivisiä uutisia ja positiiviset uutiset sais vallata tän paikan.
 
Äitee2: ET OO TOSISSAS!!! Aivan järkkykäytöstä, en voi ymmärtää omalta äidiltä tuollaista.
Toivotaan todellakin että teitä vielä onnistaisi ennen 30v takarajaa, ymmärrän toisaalta äitisi huolen, mutta silti!!! Jaksuja :hug:
Oma isäni sanoi silloin kun menin naimisiin (luojan kiitos on eronnut äidistäni) että et sitten tasan tee 27 lasta!! (johtuu miehen siskosta tämä juttu) Eipä sekään mieltä hivellyt!!
 
Kiitos taasen kaikille tuesta ja tsempeistä :heart: Olette vaan niin ihania!!


Viuhtis
Suruisat hei heit sulle. Ymmärrän kyllä päätöksesi. Itsellänikin on sama käynyt mielessä, vaikka täältä tukea ja ymmärrystä saa enemmän kuin voisi kuvitellakaan. Toivotan sulle kaikkea hyvää ja onnea elämään ja ennen kaikkea sitä pientä nyyttiä :heart:


Katherine Mä napsin noita mun hymiöitä Voimahalista
Siellä on paljon kivoja hymiöitä, niitä sitten vaan kopion (kopioi kuvan osoite) ja liitän tänne tuon maisema-jutun [ img ] avulla. Vähän sellaista leikkaa, liimaa, askartele meinikiä siis..


Kyllä noi km:t ainakin mun kiertoon vaikutti. Heittoa tuli muutaman päivän kumpaankin suuntaan. Jos nyt oikein muistan niin maaliskuisen km:n jälkeen eka kierto oli 34 pv ja seuraava 26pv. Et jospa sullakin sitten vaan heittää tuo kierto :/ Toivotaan kuitenkin että testistä tulisi plussa!! ++++++++++ :whistle:

Äitee2
Anna noiden äitis juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tai jos viestii nakkaa niin poista mokomat samantien ja jätä omaan arvoonsa. Ei tuollaisia sanota kelleen!!


OmaVuotavaNapa Pääs kyllä täti kerpele yllättämään pahemman kerran |O Mut minkäs tälle voi..
Ei auta kuin jatkaa yritystä ja elää toivossa, ei sitä vauvaa muuten tähän perheeseen tule.. :saint:
 

Yhteistyössä