kohta 2.v kengänkoko 24. jättijalka???

  • Viestiketjun aloittaja :D
  • Ensimmäinen viesti
No ei mun mielestä. Tai sitten meillä on kaksi jättijalkaista :D

Eli samankokoinen jalka meillä on tuolla kohta 2v täyttävällä ja isosisko viime kesänä ollessaan 2v käytti koon 25 lenkkareita/sandaaleita...
 
tytön äiti
Musta ei ole järkevää verrata kengänkokoja näin, koska koot vaihtelevat samankin merkin eri mallien sisällä. Itse vertasimme myyjän kanssa kenkäliikkeessä eri kenkien pohjallisia kokoja 22, 23 ja 24 ja tasan saman kokoisia olivat. Oma tyttöni (nyt 1v 8kk) käyttää muutamissa kengissä kokoa 23, sandaaleissa 21 ja yksissä kengissä 24.
 
Meilläkin asuu kaksi jättijalkaa :D Tai ainakin kaikki aina kauhistelee lasten kenkien kokoa, tyttö elokuussa 5v ja jalka 29, poika 7v jalka 32. Jännä vaan, kun meillä vanhemmilla ei mitkään isot jalat oo, mulla 36 ja isällään 41-42.
 
tytön äiti
Niin ja siis lapsesi ei todellakaan ole isojalkainen ikäisekseen jos tuon koon perusteella pitäisi päätellä. Meillä siis tosiaan tyttö 1v 8kk ja jopa 24 numeron kenkä käytössä. Eikä ole iso jalka ikäisekseen, muutenkin tyttö kasvaa keskikäyrällä.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
Meilläkin asuu kaksi jättijalkaa :D Tai ainakin kaikki aina kauhistelee lasten kenkien kokoa, tyttö elokuussa 5v ja jalka 29, poika 7v jalka 32. Jännä vaan, kun meillä vanhemmilla ei mitkään isot jalat oo, mulla 36 ja isällään 41-42.
Mulla on 4,5veellä pojalla kenkät koko 30 :D On kyllä muutenkin isohko (120cm pitkä). 3veellä taas kenkäkoko 25 ja pituutta 95cm..... NIin ne lapset ovat erikokoisia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
Meilläkin asuu kaksi jättijalkaa :D Tai ainakin kaikki aina kauhistelee lasten kenkien kokoa, tyttö elokuussa 5v ja jalka 29, poika 7v jalka 32. Jännä vaan, kun meillä vanhemmilla ei mitkään isot jalat oo, mulla 36 ja isällään 41-42.
Mulla on 4,5veellä pojalla kenkät koko 30 :D On kyllä muutenkin isohko (120cm pitkä). 3veellä taas kenkäkoko 25 ja pituutta 95cm..... NIin ne lapset ovat erikokoisia :)
Onkos teille kauhisteltu sitä? Mua rupee välillä nyppimään ku jokaisen tarvii tulla päivittelemään, että onpas isot jalat yms.

 
äippä
Tosiaan ei tuota kokoa voi suoraan suhteuttaa. Riippuu tosi paljon valmistajasta ja valmistusmaasta. Meillä 2v tytöllä käytössä kenkiä 22-24 koossa. Ja pohjallisen pituuden mukaan ostan kengät - en kokomerkinnän.
 

Yhteistyössä