Kotona synnyttäminen

  • Viestiketjun aloittaja "Kotimamma"
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Joo, tiedän että on provo mutta pakko vastata silti :D

Mua kiinnostaa erityisesti, miten ap ajatteli siirtyä sairaalaan, jos vauva joutuu ahdinkoon siinä vaiheessa kun vauva on jo synnytyskanavassa ja/tai pää ulkona...

Tai miten olivat miehensä kanssa ajatelleet tilkitä mahdolliset repeämät. Ilman puudutuksia neulalla ja ompelulangalla? Vai siirrytäänkö tikkausta varten sinne kammottuun sairaalaan? Itellä oli synnytyksen jälkeen olo niin kuin jyrän alle jääneellä, että hyvä kun pystyin hoippumaan edes huoneen toiselle puolelle vessaan...
Mä en pystynyt edes hoippumaan :D hemppa putosi 65:een, en todellakaan saanut edes päätä nostettua sängystä tai taju ois lähtenyt. Parin veripussin jälkeen nousi sen verran, että pääsin jo jalkeille
 
"Mä vain"
Provo tää on ja, jos synnyttää ilman mitään terveydenhuollon ammattilaisia ja siitä jää "kiinni" niin ei varmasti kovin hyvällä kukaan katso. Ja voi olla, että poikii lastensuojeluilmoituksen yms. OIKEASTI ap, ÄLÄ VIITSI TUOLLAISTA IDIOOTTIMAISTA PASKAA TÄNNE LEVITTÄÄ, ETTÄ JOKU POLOINEN VIELÄ TEKEE TUON! HEI HALOO IHMISET!
 
kfkfkf
[QUOTE="Mä vain";29466136]Provo tää on ja, jos synnyttää ilman mitään terveydenhuollon ammattilaisia ja siitä jää "kiinni" niin ei varmasti kovin hyvällä kukaan katso. Ja voi olla, että poikii lastensuojeluilmoituksen yms. OIKEASTI ap, ÄLÄ VIITSI TUOLLAISTA IDIOOTTIMAISTA PASKAA TÄNNE LEVITTÄÄ, ETTÄ JOKU POLOINEN VIELÄ TEKEE TUON! HEI HALOO IHMISET![/QUOTE]

Se Marinna nimellä kirjoittavahan teki ja vauva kuoli :( siis se joka laittoi sitten siitä kuolleesta vauvasta vielä kuvan nettiin ja sitä sitten kauhisteltiin.. En muista et oliko täällä vai vauvalla...
 
"vierasvieras"
Onkohan tämän kuvitteellisen mamman mies aivan varmasti tämän kuvitteellisen tilanteen tasalla?? Tällä miehellä siis aivan järjetön vastuu, jos on ainoana paikalla synnyttäjän lisäksi. Pitäisi huolehtia sekä vauvasta että synnyttäjästä, osata tehdä oikeat päätökset ja tietää mikä tilanne on, kun synnyttäjä ei varmastikaan koko ajan ole ihan täysin "järjissään".

Vaikka ois kuinka raavas mies niin usein ne jo sairaalasynytyksissäkin lamaantuu ja meilkein tarttis oman tukihenkilön sinne..
 
Mami 5: lle
Kolmannessa synnytyksessäni ei istukka vauvan synnyttyä irronnutkaan. Veri vaan valui kun hanasta. Meni taju minulta. Jälkeenpäin kätilö kertoi että tuo on yksi syy miksi hän ei suostu kotisynnytyksiin. Kotona olisi vauvani jäänyt äidittömäksi. Homma kävi aika äkkiä, ei siinä olisi isä ehtinyt ambulanssia soittelemaan jos olisi vauvaa siinä yksinään ollut hoitamassa. Itse en älynnyt mistä on kyse kun jo pimeni.
 
trebe
olisi kiva tietää miten on aloittajalle mennyt??? meillä on kotisynnytys takana nyt ja kaikki meni hyvin. ja kysymykseen vauvan syntymätodistuksesta, niin itse toimitimme todistuksen maistraattiin.
 

Yhteistyössä