Kullankerät 2008 Heinäkuussa

Nää sivut on hiljentyny iha hurjasti..kaikki on varmaan lomailemassa....

Täällä poika on hirmusessa nuhassa ja on jo yli tunnin nukkunu ekoja unia. Nenä vuotaa koko ajan ja yskä on kuivaa. Tarvii kattoo jos käyttää tuota lääkäsissä jos ei ala mennä ohitte. Iha on onneks pirtee ja jaksaa kävellä pihalla ja ympäri huushollia etten sillee vielä huolissani oo...kesänuhaa tuon arvelisin olevan. silmätulehuskin oli mutta se on jo ohitte.
Meno on pojalla kova ja tuntuu että on aina just siellä missä ei pitäs olla :D

Mulla tänää vapaapäivä ja kovasti miettiny mitä sitä keksis, mutta eipä tuu muuta mieleen ku kototyöt.... Töissä ollu tosi kiirusta ja tuntuu ettei sitte ihmeitä kotona jaksa.. Jotenki on ollu myös pieni ketutus päällä kun oon niin yksinäinen. siis joo on mulla perhe ja ihana koti ja työt mutta joskus sitä vaan kaipais muutakin. oon tässä kaupungissa asunu nyt vuoden ja yhtään ystävää ei oo löytyny eli oon aina joko töissä tai sitte perheen kanssa kotona.... Miehellekin purkauduin yks päivä että kui vaikeeta on ollukaan sopeutua uuteen kaupunkii jossa ei oo mulle mitään muuta ku nuo kolme asiaa :( mut en mä sitte tiä tajusko se kun täällä sillä kaikki eikä oo ikinä muualla asunukkaan...... aika kurja olo on vaan välillä tän asian takia...
 
Heipat kaikille :wave:

Kesäaikaan näköjään tulee harvakseltaan istuskeltua koneella, ja kirjoittelukin on jäänyt vähiin. No kohta on taas koko pitkä syksy aikaa =)

Meille ei kuulu mitään ihmeempää. Joka päivä on uusi ihme, kun seuraa tuon neidin kehittymistä. Vau! On tämä vanhemmuus vaan mahtavaa. =) Täällä on siis kävelty jo kuukauden päivät, ja uusia sanoja opitaan päivittäin. Uusina asioina mm. osaa nimetä itsensä ja lähi-ihmiset, ilmaisee kakkahädän ja nälän sanoilla, taputtaa (vihdoin!), laskeutuu jalat edellä sohvalta alas, kääntää kauniisti ohutlehtisiä kirjan sivuja. Voi kun tämä vaihe kestäisi ikuisesti :D

Miehen töissä on nyt todennäköinen sikainfluessatapaus, ja ilmeisesti vakava sellainen, kun sairastunut on sairaalahoidossa. Se sai minutkin hiukan pelästymään, ja kävin ostamassa kotin käsidesin ja kassiin desipyyhkeitä. Olettekos te muut varautuneet jotenkin erityisesti? :|

Annatteko te vielä iltamaidon tuttipullosta? Ja pesettekö hampaat vasta maidon jälkeen vai ennen sitä? Me ollaan vielä menty niin, että pestään hampaat kun puuro on syöty. Tiedän että pitäisi pestä vasta maidon jälkeen, mutta kun neiti on sitten jo ihan tsippi. Ja tämä hampaiden harjaaminen on ollut vielä vähän harjoittelua.

Joko teidän lapsoset syö itse?
Muistelin Ursun ainakin joskus kertoneen, että hänen kaikki lapset ovat syöneet itse 1-vuotiaina. Päteekö sama Viljamilla?

Hennulille
halitus :hug: Voisitko sä aloittaa jonkun harrastuksen? Josko sitä kautta vaikka löytyisi kavereita?
 
moi, meillä iltamaito annetaan iltapuuron yhteydes, joten aina hampaiden pesu puuron jälkeen.
Meillä ei syödä eikä juoda itse...ja enpä ota siitä stressiä, kyllä se sitte joku päivä tapahtuu kun neiti kyllästyy.
Juu, oon kyllä miettiny tuota possuflunssaa...ja lukenu/kuunnellu asiasta juuri lehdistä ja telkusta.
Mutta eniten mua pelottaa just mä, raskaana olevat...riskiryhmäläiset...Pitää vaan nyt syksyllä muistaa hyvä/tarkka käsihygienia ja sit se ettei liikkuis hirveesti isoissa ihmismassoissa..

Jees, eli asia kyllä pelottaa mutta en jaksa kumminkaan siitä nyt niin isoa numeroa tehdä...syksyllä sit.

Nyt vaihtamaan kuteet, tunnin päästä äippä.neukka....uuu ja huomen aamuna klo9 rak.ultra...
 
Tiivari Kyllähä noi on syöneet 1v jo ite ja kyl Viljamiki ite syö kaiken mitä suostuu syömään ja juoma menee niin mukista,tuopista,vesipullosta tai tuttipullosta ihan oma alotteisesti :D

Nyt vaa la ootellen...Aarne Tenkast kattomaan ja sit seuraavan la oiski kaverin polttarit B)
 
Huomenta!
Meillä juodaan illalla velliä pullosta tai vaihtoehtosesti maitoa tissistä. Tissittely kuuluukin enään aamuun ja iltaan. Päivällä juodaan lehmän maitoa ihan niin ku muutkin isot tytöt.

Varmaan Tiivari tarkotit handea, kun ehdotit et alottaa uuden harrastuksen kavereiden löytymiseksi(kirjotit, että hennuli). Mulla on sikäli sama tilanne et oon tuon ukon myötä tänne jäänyt, eikä mulla ollu täällä "mitään" (ja kuitenkin oli "kaikki" ) sillon aluksi. Vuosien varrella on toki kavereitakin löytyny jokunen, mutta edelleen saa väliin huomata olevansa se muualta tullut kummajainen.

Mun työkuvioista ei oo edelleenkään selvyyttä. Eilen soitin sinne, missä kävin haastattelussa, kun mulla on täällä nykysessä paikassa sopimus katkolla nyt kuun vaihtuessa ja varmasti töitä tarjolla vaan Elokuuksi. Tää nainen sano, että oon toistaseksi vahvimmilla, mutta vielä ei ole mitään päätetty ja haastateltaviakin ilmaantuu vaan koko ajan lisää. Mainitsi oikein erikseen, että yksi mieskin olis tulossa haastatteluun. No niinpä. Miehet on jotenkin niin etulyöntiasemassa hoitoalalla. Suosituksiksi tuntuu riittävän se, että munat löytyy :kieh: Joo, en oo katkera, mut jotenkin oon jo menettäny toivoni. Täytyy keksiä jotain muuta... Ehkä. Sanoin sit tälle rouvalle, että allekirjotan työsopimuksen Elokuulle, niin hää tuumas, että "ilman muuta, me ehditään kyllä alottaa yhteistyö Syyskuullakin", mistä taas tuli olo, et olis valitsemassa mua. Ota tuosta nyt tolkku... :headwall:

Milla voi hyvin ja on oppinut kiljumaan ja kirkumaan, kovaa ja korkealta. Ei edelleenkään puhu muuta kun "nan nam" ja "hei hei" mut vieläpä tuo oppii. Uiminen on kova juttu ja punaherukat on nam. Isoilla alkaa koulu 2 viikon päästä, kesä on menny kyllä järkyttävän äkkiä (taas kerran).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu RautaPerse:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
http://www.youtube.com/watch?v=RKC77jA3kUc ....on vaan niin ihana :heart:
Mä oon pussaillu teinityttönä ton laulajan eli Jussin kanssa :p
Meidän kylän poijaat :heart: (ei alkuperäisiä Tamperelaisia)
Mä voisin pyyhkiä pyllyni niiden julisteella |O :x

Puuuh, kyl on tätä äitiä nyt viety. Töitä pitää tehdä tuplasti, että saisin edes pienen lomantyngän aikaiseksi. Alex on kuin viini, paranee vanhetessaan; huumorintaju on loistava ja muutenkin alkaa olla omatoimisempi ja iloisempi pieni mies :) Ruokakin maistuu hyvin kun malttaa olla niin kauan paikoillaan.

Vielä ei kävellä :headwall: Muutamia askeleita hurjasti joka suuntaan heiluen ottaa, mutta mistään kävelystä ei voi puhua. Juoksee taaperokärryn/rattaiden/tuolin/minkä tahansa liikkuvan päässä pitkin ja poikin, joten taitaa olla ihan hyvä ettei kävelekään :whistle:

Keskiviikkona lähdetään miehen kanssa kahdestaan Osloon, KAHDESTAAN! :heart: Nyt on mieli jo monta kertaa parempi, kuin tässä parin viikon aikana on ollut... onneksi. Tuntuikin jo siltä, että lukitsen itseni kellariin muutamaksi vuodeksi, ja tulen ulos vasta kun tekee liikaa mieli kiinalaista ruokaa :p

Eipä mulla ihmeempiä.. Heipat kaikille :wave:
 
On kyllä ihania kuvia!
Btw tehäänkö uus pino vai ollaanko erilaisia ja vietetään piiiitkää heinäkuuta?

Me käytiin pari tuntia katselemassa päiväkodissa, Julia silmät pyöreenä ihmetteli toisia lapsia :) Huomenna mennään taas kahdestaan ja jos keskiviikkona se jäis vaikka tunniksi sinne omin päin. Sit to ja pe pitäs olla jo nelisen tuntia kun pitää mennä töihin laittaan siskon jä äiskän tukat kuntoon, pehmeä lasku mullekin töitten aloittamiseen :D

Nii ja mun toisella siskolla käynnistetään huomen aamulla synnytys jos ei nyt sit yön aikana tuu ittekseen... hui! Enemmän jännittää toisen puolesta ku oma synnytys! Onko muuten wiivi vielä yhtenä kappaleena :attn:

Niin se vain tämäkin aikakausi loppuu ja pitää aloittaa taas normaali arki... mut minä oon itseasiassa aika innoissani siitä :LOL:
 
Abloom Mun puolesta ainakin voidaan jatkaa heinäkuun pinossa. Ollaan oltu näköjään niin saamattomia kirjoittajia, että pino on jäänyt lyhkäiseksi :ashamed:

Voi vitsit teitä reippaita työssäkävijöitä/työnsä aloittavia. Mulla työt on edessä vasta 5kk päästä, ja jo nyt surettaa sinne palaaminen. Mä oon näköjään kotiäitityyppiä, vaikka en olis ikinä aiemmin uskonut. Työelämässä kun olin niiiiiin työorientoitunut, että hyvä kun elämään muuta mahtui. Vaan nyt on uusi tahti. Toivottavasti ei tarvitse enää koskaan kirmata yhtä lujaa kuin ennen siinä oravanpyörässä :headwall:
 
Moikkelis. :wave:

Mulla jääny tää palstailu ihan kokonaan. Vähän selailin ja lueskelin teidä juttuja mut en oo yhtään kärryllä mitä kenellekki kuuluu ja mistä olette täällä raatanneet.

Aattelin jotain meidän kuulumisia kirjottaa.
Meidän neiti kasvaa ja kehittyy ihan noramaalisti. Kävele ei vielä varsinaisesti mut välillä ottaa muutamia askelia. Ei myöskään syö itse. En jaksa sitä sotkua mikä siitä tulee. sanoja tulee useampia ja ässäkin suhahtaa oikein kunnolla. Pottailtu ollaan aina aamuisin. En oo joutunu kakka vaippaa vaihtamaan koko kesänä. Neiti kakkaa aamupuuron jälkeen pottaan ja se on ollu parin kuukauden ajan päivän ainoa tekele.
Olen edelleen kotona työttömänä ja nyt olis jo halu päästä töihin tai opiskelemaan. Aika käy pitkäksi ku likka alkaa jo viihtyä itekseenkin jo muutamia hetkiä eikä ole enää nii hoidettava. On edelleen takertuva ja viihdytettävä mut joskus saattaa unohtua hetkeksi leikkimään itsekseenkin. Joulun jälkeen ei ole ollu korvatulehduksia eikä muitakaan sairauksia. Yks nuha tai jotain semmosta mut perus terveenä saanu olla.
Kauhea vauvakuume päällä mut ei tärppää ei!! Pitäshän se tytölle kaveri saada. Säälittää ajatellakkin et jää ainoaksi. Oikein ressiä pukkaa!!

Eipäs meille tosiaan mitään kummosempia....
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Aika käy pitkäksi ku likka alkaa jo viihtyä itekseenkin jo muutamia hetkiä eikä ole enää nii hoidettava. On edelleen takertuva ja viihdytettävä mut joskus saattaa unohtua hetkeksi leikkimään itsekseenkin.
Miten voi malehalla käydä aika pitkäksi??? :eek: :eek: Tääl ei sitä pelkoa tosissaan oo. Rasmus juoksee ja menee niin lujaa, ettei perässä pysy ja toisaalta ollaan niin kovin kiinni äidissä et kyllä tän rouvan kalenteri on täytetty ihan tuon pojan viihdyttämisellä ja elämällä. Syksyksikin meinasin hommata kaks muskaria ja äiti+lapsi liikunta/tanssi tunnin kerran viikkoon kun ei muuten tuon pojan kanssa jaksa ellei koko ajan ole jotain tekemistä ja menemistä johonki suuntaa. Sen verran eloisa veikko tuo on. :D

Muuten meillä sitä samaa. Hampaat pestään ennen iltamaitoa, joka juodaan tuttipullosta, niin ku kaikki muutkin päivän juotavat (tosin nyt alkanut välillä juoda VIPPAMUKISTA :eek: VETTÄ :eek: ). Lusikalla syöntiä poika treenaa vaihtelevalla menestyksellä. Välillä syö ihan nätisti joitakin lusikallisia itse, välillä taas vaan lusikkaa käytetään linkona ruuan heittelemiseksi pöydälle ja seinille :/ Kyl mä yleensä joka ruualla sen lusikan pojalle annan, mut joudun välillä sen siltä sit kesken pois ottamaan kun suurin osan ruuasta on päätymässä jonnekin muualle kuin sinne minne pitäisi. Ja meillä ei edelleenkään pottailla. Kun ei tuo poika suostu siinä istumaan, niin enhän mä sitä voi pakottaakaan. Saa vielä jotain traumoja koko potasta!

Meillä tuo kaveri on kanssa myös ihan hirveä vesipeto. Yleensä hampaat vaan kalisee kun toisella on niin kylmä, mut vedestä ei malttais millään tulla pois. Ja riitahan siitä kuivaamisesta yleensä sit iskeekin.

Oltiin miehen kanssa Nokian Edenissä viettämässä pitkää vkonloppua viime vkolla. Piloillehan se sit meni, mun äidin toimesta. Mummo sit soitti ensimmäisen kokonaisen päivän jälkeen ihan raivoissaan ettei jaksa kun Rasmus vaan huutaa ja et se viihtyis vaan ulkona. Sellanenhan tuo on. Ei viihdy kuin ulkona ja tietysti huusi kun ei löytänyt äitiä kotoa, vaikka kuinka etsi. Et kesken jouduttiin siis kotiin tulemaan :( Harmittaa edelleen hirveesti, kun olisin uskonut äitini jaksavan ja osaavan kun on tuo kuitenkin viisi lasta kasvattanut, mutta sen ainakin opin et se oli sit vissiin ensimmäinen ja viimenen kerta, kun yritetään miehen kanssa jonnekin kaksin lähteä (ehkä seuraavan kerran sit kun Rasmus on 10v). Kun ei nuo miehenkään puolen sukulaiset ole vieläkään halukkaita tuota poikaa katsomaan.

No, johan mä teille taas vuodatinkin... anteeksi! :ashamed:

Niin ja Wiivi, tules kertomaan kumpi sieltä tuli?

Rebel ja Rasmus
 

Yhteistyössä