Kummitusjuttuja... Onko sinulle itsellesi tai lähipiirissäsi tapahtunut jotain yliluonnollista?

  • Viestiketjun aloittaja Coccoo
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
Meiän kotitalossa on kummitellut, itse en pelkää mitään.
Ulko-ovi aukesi itsestään, se suljettiin ja sitten käytävä kun on kulman takana,
aukesi erään huoneen ovi sepposen selälleen. Huoneessa oli väkeä.
Eipä ollut kauaa sen jälkeen. Tämä liittyy yhteen juttuun, josta en voi enempää kertoa
tunnistamisen vuoksi..
Lisäksi muita tapahtumia eri aikoina.
 
[QUOTE="äiti";23064502]Meiän kotitalossa on kummitellut, itse en pelkää mitään.
Ulko-ovi aukesi itsestään, se suljettiin ja sitten käytävä kun on kulman takana,
aukesi erään huoneen ovi sepposen selälleen. Huoneessa oli väkeä.
Eipä ollut kauaa sen jälkeen. Tämä liittyy yhteen juttuun, josta en voi enempää kertoa
tunnistamisen vuoksi..
Lisäksi muita tapahtumia eri aikoina.[/QUOTE]

Siis oliks se "väki" kummituksia vai? En tajunnut..
 
"outoa"
[QUOTE="Entä";23064490]Tee siitä vaikkapa lapsille joku kiva "piknik" tyyppinen juttu, leiriydytte eväiden kanssa lattialle patjoille ja vietätte mukavan illan vaikka pelaillen tai jotain hauskaa leffaa katsellen ja jututstellen. Sitten kaikessa rauhassa nukkumaan kylkikyljessä ja jos jotain tapahtuu niin olet siellä tyttöjen turvana. Tulethan kertomaan miten se meni? :)

Millaisia ääniä olet itse kuullut? Oletko ajatellut kysyä talon historiasta tai ehkä kysyä jos vielä näet tuon hahmon, että mitä hän haluaa..?[/QUOTE]

Täällä kuuluu välillä ihan selkeitä askelia ja ihan kuin joku avaisi keittiön ja kuistin välisen oven. Kerran olin ihan varma, että joku lapsista tuli kotiin ja huikkasin moit, mutta kun menin katsomaan miksi vastausta ei kuulunut, ketään ei ollutkaan lisäkseni kotona. Joskus kuuluu koputuksia, välillä semmoisia kuin oveen koputettaisiin rytmikkäästi, joskus taas koputukset ovat epäsäännöllisiä ja paljon kovempia. Linnut eivät aiheuta sellaista mekkalaa, joten se ei selitä ääniä. Välillä ihan selkeästi joku kävelee yläkerrassa, vaikka siellä ei ole ketään sillä hetkellä.

En niin tiedä olenko kauhean kiinnostunut ottamaan yhteyttä näkemääni hahmoon. Mutta ilmeisesti mitä kauemmin jatkan näiden asioiden huomioimatta jättämistä, sen vaativammaksi ja näkyvämmäksi tuo jokin muuttuu. Ehkä tilanne rauhoittuisi, jos olisin valmis jonkunlaiseen kontaktiin.
 
"outoa"
[QUOTE="vieras";23064542]Erinlaisia valoilmiöitä olen nähnyt useaan kertaan ja ahdistavaa tunnetta yhdessä huoneessa meidän asunnossa.[/QUOTE]

Minkälaisia valoilmiöitä? Mitä olet ajatellut niitten olevan?

T. Se äiti, jonka lastenhuoneessa on kovin usein valoilmiöitä..
 
vieras 1
Äidille on tapahtunut muutama ihmeelinen juttu,äitini oli nuorena tyttönä kotonaan yksin,katseli ikkunasta ulos kun näki hautajaissaattueen,kun saatue oli talon kohdalla,tunsi hän käden koskettavan olkapäätään,eikä ketään näkynyt.
Toinen oli myöhemmällä iällä,toisessa kodissa.Äitini istui olohuoneessa lähellä ikkunaa,vilkaisi ulos ja näki isäni palaavan kävelyltä,mies perässä.Äitini oli kysellyt isältä,kenen kanssa hän käveli,mihin mies jäi.Isä oli kävellyt yksin,eikä olut huomannut hahmoa,myöhemmin äiti tajusi hahmon näyttävän isäni isältä.:)
Kesäiltana äitini oli myös nähnyt epämääräisen hahmon suolla kuokkimassa.Isän äidin kuoleman jälkeen äitini näki mummon kiikun kiikkuvan yksin.
 
[QUOTE="äiti";23064667]Se väki oli ihan ihmisiä, siellä huoneessa. Mutta ne oven aukojat olivat näkymättömiä.[/QUOTE]

Siis siinä sattui jotain muutakin, muttet voi kertoa tunnistamisen vuoksi?
 
vieras 1
Niin joskus mummin kuoleman jälkeen kerran heräsin leipomusten tuoksuun huoneessa,jossa aikaisemmin oli ollut mummin asunto ja keittiö,nykyisin veljeni huone.
Ehkä noin 8 vuotta sitten nukuin vanhenpien olohuoneessa,äkkiä tunsin kevyen kosketuksen päässäni,aivan kevyt pään silitys :) mikä lie sitten ollut,en tiedä.
Tämä myös tapahtui vanhempien talossa,veljeni oli käymässä kaupungilla,mä katoin viellä telkkaria ja muut nukkuivat,äkkiä kuulin kuinka auto tulee pihaan ja ovi kolahtaa,odotan veljeni tulevan sisään,jatkan telkkarin katsomista ja ihmettelen miksi veli jäi eteiseen.Menen katsomaan eteistä joka on tyhjä,ei ketään.No mene takaisin olohuoneeseen,menee n 10 minuuttia kun veljeni oikeasti tulee kotiin. :)
 
vieras 1
Omassa entisessä kämpässä oltiin kahestaan siskon kanssa,päätettiin laittaa pari kynttilää palaan ja valot pois,kateltiin telkkaria,äkkiä alkoi iso ja painava kattolamppu pyöriä,kateltiin vähän aikaa,sitten piti lattaa valot päälle ja samuttaa kynttilät,lampun pyöriminen loppui pian.:) Ehkä oli ihan luonollinen selitys tuolle lampun pyörimiselle,kuka ties.Samana yönä kahvikuppi kilisi keittiössä pesualtaassa.
 
Mun vanhassa kodissa oli sellainen mies joka aina vahti mun ja siskon unta ja kävi silittelemässä mua :D Se oli ihan hysteerisen kauheeta kun herää siihen et joku pörröttää sun hiuksia :O Samaisessa talossa se herra käveli aina portaita alas ja ne narisi vaikka kukaan ei ollut siellä. Koskaan hän ei tullut ylös. Ovet aukesi itsekseen.
Myöhemmässä vaiheessa alkoi tulemaan pahempaa, ovet pamahteli ja astioita tippui kaapista. Muutettiin pois ja suvun pappi kävi sitä ennen siunaamassa talon.

Täällä missä mä nyt asun, asuu myös sellanen kiva henki. Eilen mietin mihin ihmeeseen voisin pistää porkkanan kuoret kun ei mulla ole pieniä pusseja. Samassa leivinuunin päältä (jossa poltettavat roskat on) tippui apteekin sellanen pieni muovipussi. Eikä ollut eka kerta kun tällasta tapahtuu.
Mun äiti oli vahtimassa lapsia, kun olin itse lääkärissä ja yht'äkkiä oli kuullut kun joku tulee ulko-ovesta sisälle ja puhuu puhelimeen. Oli tytöllekki sanonut, että mees kattoo ku äiti tuli. Mutta mä olin vasta lähdössä lääkäristä ja äiti soitti mulle ja kysy että mitä mä oikeen touhuun, että ootko tullu jo. :)
Silloin kun mun isotäti kuoli tässä hiljattain, piirtyi risti mun makuuhuoneen seinään. Ja nimenomaa piirtyi, se alkoi sellasena himmeenä viivana joka vahvistui ja ja sitten tuli toinen viiva.

Mä en onneksi pelkää näitä juttuja yhtään enää koska näitä on tapahtunut jo jonkin aikaa mutta ei tosiaankaan säännöllisesti :)
 
Viimeksi muokattu:
"äiti"
Omassa entisessä kämpässä oltiin kahestaan siskon kanssa,päätettiin laittaa pari kynttilää palaan ja valot pois,kateltiin telkkaria,äkkiä alkoi iso ja painava kattolamppu pyöriä,kateltiin vähän aikaa,sitten piti lattaa valot päälle ja samuttaa kynttilät,lampun pyöriminen loppui pian.:) Ehkä oli ihan luonollinen selitys tuolle lampun pyörimiselle,kuka ties.Samana yönä kahvikuppi kilisi keittiössä pesualtaassa.
Mulla on ollut vähän samaa ystävän kanssa, lattialla ollut lamppu alkoi liikkumaan itsekseen,
näin sen. Liikkuminen loppui kun kurkistelin lamppua sohvalta päin..
Ja noita kilinöitä on ollut, ja sellainen juttu että kaksi mukia lensi itekseen kaapista lattialle.
 
[QUOTE="äiti";23064787]En halua että asianosaiset löytää oman kummitusjuttunsa täältä.
Se juttu liittyy siihen taloon ja niihin ihmisiin, sanotaan niin että he saivat vastauksen
erääseen asiaan.[/QUOTE]

OK, ymmärrän :)
 
Lueskelin kun noita uni juttuja on tässä tullut niin tuli mieleen oma teiniaikainen kauhu painajainen joka toistuu eri muodoissa vuoden välein!

Olen pitkällä tyhjällä tiellä (viereisen kylän pikatie) on syksy ja kävelemme ystävän kanssa sitä tietä pitkin. Mulla on päällä ruskea hame joka ylettyy nilkkoihin ja valkea villatakki. Hiukset nätisti nutturalla (mulla on kyllä lyhyet hiukset) Mutta kuitenkin sellanen vanhan aikanen tyyli. Vähän aikaa käveltyä kaveri katoaa ja edessa ihan pienellä näkyy joku. Se joku liikkuu lähemmäs mua niin, että hyppelehtii pitkin kaistoja ja siis välkkyy. Katoaa ja tulee lähempänä taas näkyviin, katoaa ja näkyviin. Viimeisellä kerralla pysähdyn ja NAPS se huppupäinen (kaapu) hahmo on mun edessä. Se ojentaa mulle vanhan kääreen jossa lukee joku sopimus ja mä sokeesti vaan laitan nimmarin alle. Samalla sekunnilla se katoaa ja mä huomaan olevani rannalla makaamassa. Ihan kuin olisin pudonnut sinne. Kaveri on taas vieressä ja kuiskaa mulle, kato. Mä nousen ylös ja tajuan seisovani ison pentagrammin päällä. Sen jälkeen aina herään.

Nykyään se uni tulee pikana eli seison siellä tiellä, se paperi on naaman edessä ja viimäseksi seison rannalla. Ihan uskomaton uni. Mitä mä oikeen olen allekirjottanu.
Joo, joo se on vaan uni mutta niin todellisen tuntuinen kuin vain voi..
 
Lapsuuden kodissani kerran kun olimme lähdössä ulos, seisoimme kaikki eteisessä kun yhtäkkiä yläkerrasta alkoi kuulua surinaa. Isäni meni sitten katsomaan mikä siellä surisi, niin veljeni kauko-ohjattava-auto oli lähtenyt itsestään päälle ja siellä se auto oli katollaan ja renkaat pyöri täysiä.

Samaisessa talossa aina alakerran ison wc:n ovi meni itsestään kiinni. Talo ei siis viettänyt mihinkään tai muuta, mutta aina, kun tuli uudelleen wc:n eteen, niin ovi olikin kiinni vaikka sitä ovea pidettiin aina sepposen selällään.

Kyseisessä talossa myös kynttilät sammuivat ja syttyivät itekseen.

Lukuisten tapausten jälkeen nimesimme kummituksen Vihtoriksi. Siellä se asustaa vieläkin. :)
 
Paljon on tapahtunut, mutta yhden voin kertoa aluksi.

Istuin kotona katselemassa tv:tä ja odotin miehen tulevan iltatuurista kotiin. Kuulen, kun auto tulee pihaan, katson kelloa ja ihmettelen, kun ajoissa tulee. Auton ovi pamautetaan kiinni, askeleet ovelle, ovea nykäistään ja sen jälkeen (ovi oli lukossa) kuuluu, kuinka avain laitetaan lukkoon ja väännetään.
Ja sitten ei enää yhtään mitään. Mies tuli kotiin 15minuutin päästä.

Samassa talossa tapahtui paljon kaikkea selittämätöntä minulle ja miehelle, ei kenellekään muulle KOSKAAN! Talossa ei myöskään ollut tapahtunut mitään pahaa.

Myöskin välissä tulee tunne "pakko mennä paikkaan x" ja siellä tapahtuu jotain, näen sattumalta ystävän tai tapahtuu muuten jotain hyvää. Tulee tunne "kohta soi puhelin" ja se soi. Tulee tunne, jotta jotain pahaa tapahtuu ja niin tapahtuu. Mietin jotain ihmistä, josta en ole kuullut vuosiin ja pian kuulen hänestä jotain. Kaikkea kivaa :D
 
"äiti"
Paljon on tapahtunut, mutta yhden voin kertoa aluksi.

Istuin kotona katselemassa tv:tä ja odotin miehen tulevan iltatuurista kotiin. Kuulen, kun auto tulee pihaan, katson kelloa ja ihmettelen, kun ajoissa tulee. Auton ovi pamautetaan kiinni, askeleet ovelle, ovea nykäistään ja sen jälkeen (ovi oli lukossa) kuuluu, kuinka avain laitetaan lukkoon ja väännetään.
Ja sitten ei enää yhtään mitään. Mies tuli kotiin 15minuutin päästä.

Samassa talossa tapahtui paljon kaikkea selittämätöntä minulle ja miehelle, ei kenellekään muulle KOSKAAN! Talossa ei myöskään ollut tapahtunut mitään pahaa.

Myöskin välissä tulee tunne "pakko mennä paikkaan x" ja siellä tapahtuu jotain, näen sattumalta ystävän tai tapahtuu muuten jotain hyvää. Tulee tunne "kohta soi puhelin" ja se soi. Tulee tunne, jotta jotain pahaa tapahtuu ja niin tapahtuu. Mietin jotain ihmistä, josta en ole kuullut vuosiin ja pian kuulen hänestä jotain. Kaikkea kivaa :D
Onpa hassua, mulla ollut tuota samaa..Keväällä istuin junassa ja tuli tosi vahva tunne että
ystäväni kysyy meitä kylään vkl:ksi. Tunsin sen selvästi ilmassa.
Hetkisen päästä kännykässä oli viesti jossa luki "tulisimmeko vklna käymään...".
Ja mulla on kans etiäisiä, tässä joku aika sitten "tiesin" että yksi mua koskeva asia oli
myönteinen. Pystyin sen aistimaan.
 
"vieras"
Mun lapsuudessa yhdessä tuttujen talossa oli huone, jossa heidän isomummonsa oli aikanaan asunut. Huoneessa oli isomummon nojatuoli. Öisin huoneesta kuului askeleita ja aamuisin tuossa vanhassa nojatuolissa on painaumat, kuin joku olisi siinä yön ajan istunut.
Omalla mummollani oli ns selvännäkemisen lahja, tiesi ennalta tulevia tapahtumia ja näki enteitä. Mummon kuoleman jälkeen tuli minulle, ensimmäisen kerran tällainen etiäinen/näky tuli unena kun mummoni kuoli (ja näky oli "tieto" kuolemasta, tosin en tiennyt, että se oli mummo, mutta tiesin, että joku piti hyvästellä). Vieäkin mummo silloin tällöin tulee uniin antamaan minulle "neuvoja" <3
 
Vanhas kodissa meillä oli lastenhuoneiden ovet kii siks ettei kissat päässeet niihin. Aina ku ulko-ovi avattiin tai suljettiin suljetut ovet kolahti. Olin yläkerras ja suljetut ovet kolahtivat Tuulesta se ei johtunu koska ikkunat huoneissa oli kii eikä ulkona ees tuullu. Mut ketään ei kolahduksesta huolimatta sisään tullu. Poika tuli koulusta vasta tunnin päästä. Jännintä tässä oli se et mein kissat tuijottivat kolahduksen jälkeen rappusiin mitkä johti alakertaan. Muut mein perhees piti mua kahjona ku ton kerroin mut joku sinne kämppään silloin tuli... Että sellasta...
 

Yhteistyössä