Kummitusjuttuja... Onko sinulle itsellesi tai lähipiirissäsi tapahtunut jotain yliluonnollista?

  • Viestiketjun aloittaja Coccoo
  • Ensimmäinen viesti
...
Tässä muutama päivä sitten siirsin muistikortilta valokuvia tietokoneelle, ja muutamassa kuvassa joissa oli vauvamme, oli sellainen pieni "valopallo". Voihan se olla kameran linssissä oleva likakin tai pölyhiukkanen. En pidä tuota varsinaisesti mitenkään yliluonnollisena, mutta kiva ajatella että se valopallo olisi suojelusenkeli :)
 
Mies näki unta että hänen isomummo antoi miehelleni kellonsa sanoen, ettei tarvitse sitä enää. Seuraavana päivänä isomummo kuoli.
Mun mummon kuoleman jälkeen lapset sanoivat, että heidän huoneessaan istuu joku nainen. Istuu hijaa mitään sanomatta tuolilla ikkunan alla. Lapsista se ei ollut pelottavaa, mutta he ihmettelivät kuka se on ja miksi se istuu heidän huoneessaan iltaisin :D Kerroin, että on varmaan äidin mummo. Jonkun ajan kuluttua nainen ei enää tullut. Kai se ajatteli, että me pärjätään :)
Kylläpä tuli taas niin ikävä mummoa :(
 
"Mina"
Tässä muutama päivä sitten siirsin muistikortilta valokuvia tietokoneelle, ja muutamassa kuvassa joissa oli vauvamme, oli sellainen pieni "valopallo". Voihan se olla kameran linssissä oleva likakin tai pölyhiukkanen. En pidä tuota varsinaisesti mitenkään yliluonnollisena, mutta kiva ajatella että se valopallo olisi suojelusenkeli :)
Oliko se valopallo aina samassa kohdassa kuvaa? Esim. samassa nurkassa aina? Jos oli niin silloin se oli pölyhiukkanen :D
 
Hui! Mulle ei oo koskaan tapahtunu mitään tollasta. Mutta oon kyllä niin vauhko ettei ne raaskii mulle ilmestyä tai kolistella. Yks mun kaveri asui yksin opiskelijakämpässä johon oli vienyt sukulaisten vintiltä hienon vanhan lipaston. Yhtenä iltana hän oli kavunnut parvisänkyynsä yöpuku päällä ja TSÄNG kaikki lipaston laatikot aukes. Kaverini juoksi läheiseen opiskelija-asuntolaan tjs ja tiedusteli "portieerilta" vapaata huonetta. Sellainen löytyi ja seuraavana päivänä ystäväni kuuli mutkan kautta että oli riidellyt poikaystävänsä kanssa pahasti edellisenä iltana. Väärinkäsitys siis :D. Myöhemmin hän oli kuullut selityksen miksi hieno lipasto lojui jossain ulkovintillä, se oli kummitellut ennenkin. Samainen kaveri kertoi että meidän talossa ei asu kummituksia, huokasin helpotuksesta.
 
"äitikkä"
amulla juttelimme vielä asiasta tytön kanssa ja hän sanoi että heräsi siihen kun jokin vaalea seisoi hänen sänkynsä vieressäja katsoi häntä.Tänä päivänäkin tyttö sanoo että hän on sellaisen nähnyt ja on nyt 14-vuotias.
Joskus ollessani yksin talossa esim.selkä oveen päin(Eri ovi kuin last.huoneen) tuli tunne että joku katsoo minua,etten ole yksin.
Lisäksi kuulimme kun ovenkahva meni alas ja ylös ja ovet aivan kuin itsestään naksahtivat auki.
Joskus poskessatuntui sellainen tuulenvire aivankuin jokin olisi kulkenut läheltä ohi.
 
"vieras"
[QUOTE="outoa";23064571]Minkälaisia valoilmiöitä? Mitä olet ajatellut niitten olevan?

T. Se äiti, jonka lastenhuoneessa on kovin usein valoilmiöitä..[/QUOTE]

Yöllä herään pelottavaan tunteeseen yht´äkkiä ja huoneessa leijailee pieniä valopalloja,kooltaan 1-4cm halkasijaltaan.
Itse olen koittanut löytää järkiselityksiä,mahdollisia neurologisia häiriöitä.Mutta pallot näkyvät pitkänkin ajan jälkeen heräämisestä,mielestäni en hullu ole vaikka sitäkin mulle näistä kommentoitu.
Päällimmäinen tunne tälläsen jälkeen on pakokauhu,joten en osaa kuvitella että olisi mitään hyvää,esim jonkun tutun henki tms.
Pienestä asti olen ollut herkkä vaistoamaan ja aistimaan asioita mutta nämä tapaukset on ajoittain vienyt yöunet koska pelkään mennä nukkumaan iltaisin ja mielelläni haluan että jossain päin asuntoa palaa valo öisin.
Tuntuu ihan hullulta kun aikauinen ihminen pelkää tämmöstä mutta mulle ihan todellista.
Mitä lie sitten ovat.
 
"äitikkä"
[QUOTE="äitikkä";23067077]amulla juttelimme vielä asiasta tytön kanssa ja hän sanoi että heräsi siihen kun jokin vaalea seisoi hänen sänkynsä vieressäja katsoi häntä.Tänä päivänäkin tyttö sanoo että hän on sellaisen nähnyt ja on nyt 14-vuotias.
Joskus ollessani yksin talossa esim.selkä oveen päin(Eri ovi kuin last.huoneen) tuli tunne että joku katsoo minua,etten ole yksin.
Lisäksi kuulimme kun ovenkahva meni alas ja ylös ja ovet aivan kuin itsestään naksahtivat auki.
Joskus poskessatuntui sellainen tuulenvire aivankuin jokin olisi kulkenut läheltä ohi.[/QUOTE]



Miten täsät tuo alkuosa hävisi???KUMMITUS!!!
Siis tämä alkaa niin että asuimme muutama vuosi sitten 20-luvulla rakennetussa puutalossa.
Eräänä yönän.6-v tyttömme huusi kaameallaäänellä .Ikinä ennen enkä jälkeen ole sellaista ääntä kuullut.
Hän osoitti jotain jota emme nähneet (Oli silloin hereillä) ja sanoi että tuolla se on.
Kun kysyimme mikä ,hän sanoi että vaalea mies joka seisoi hänen sängyn vierelläja katsoi häntä.
Otimme tytön väliimme sänkyyn ja hän katsoi kauhuissaan sänkyä vast.päätäolevaa last.huoneen ovea.Samallahoki että tuolla se kävelee.Sanoimme ettei siellä voikävellä mikään kun on lelujakin niin paljon lattialla.Hän sanoi ettei sillä ollut jalat maassa ,mikä sitten olikin....ja nyt siis jatkuu tuosta mihin yläosa katosi:)
 
...
[QUOTE="Mina";23066050]Oliko se valopallo aina samassa kohdassa kuvaa? Esim. samassa nurkassa aina? Jos oli niin silloin se oli pölyhiukkanen :D[/QUOTE]

No ei edes ollut aina samassa kohtaa, mutta pölyä se voi silti olla :)
 
"vieras"
No ei edes ollut aina samassa kohtaa, mutta pölyä se voi silti olla :)
on viimeaikoina näkynyt valopalloja. Yksi valopallo ja kahdessa kuvassa yhteensä ja eri aikoina. Meillä on nyt uusi pakasta vedetty kamera, joten en usko et olis linssissä likaa. Viimeksi otetussa kuvassa valopallo on liikkeessä kuvan yläreunassa, ihan kuin se olis menossä ohitse kuvaustilanteen otto hetkellä. Kuvasin lapsiani silloin.
Ensimmäisen kerran valopallo oli minusta otetussa kuvassa jouluna 2009, rinnan korkeudella. Missään muussa jouluna otetuissa kuvissa ei ollut sellaisia.. Minun isosiskoni kuoli maaliskuussa 2009. Tuo joulu oli hyvin ahdistavaa aikaa.. ja välillä se on vieläkin. Ikävä tulee kun alkaa miettiin siskoani. :`(
 
Ei niinkään pelottava asia vaan ennemmin muuten vain outo mikä minulle sattui nuorempana oli, kun varaston ylimmältä hyllyltä tippui yhtäkki iso laatikko. Leikin silloin kavereiden kanssa ulkona ja sen varaston ovi oli auki, kun yhtäkkiä kuului kauhea räminä ja kun katsottiin varastoon, niin laatikko oli lattialla. Saattaa olla, että tuuli sen laatikon sieltä tiputti, mutta sitä ei kyllä aikaisemmin ollut tapahtunut, vaikka ovi monestikin auki. Siskolleni on kyllä sattunut myös outoja tilanteita joskus kotona ollessaan. Kerran hän kuuli yksin kotona ollessaan, että joku olisi painanut pianon yhden koskettimen alas, kuului siis se sointu ja myös kuullut, että isä olisi vihellellyt undulaatille, vaikka tosiaan yksin oli.
 
:wave:

Uskon yliluonnolliseen ja niin mieskin. Mitään karvat nostattavia juttuja ei ole kerrottavana, pitäisi palauttaa mieleen ne mitä joskus lähipiiristä on kertoneet. Meillä on tämän tästä 'etiäisiä' eli aavistetaan etukäteen mitä tuleman pitää.

Mä olen käynyt rajalla ja se oli niin hyytävä kokemus että tätä kirjoittaessa meinaa tulla itku. Mummini joka kuoli 80 -luvun alussa kertoi ollessani sairaalassa teininä vakavan onnettomuuden takia ettei mun aikani vielä ole. Olin sekunnin päässä kuolemasta.
 
Best Regards
Olen nähnyt haamuja, huoneen täynnä lentäviä vauvoja ja vaikka mitä sekä kuullut harhoja. Mutta tiedän, että kyse on hallusinaatioista. Aivot vaan tekevät tepposia.
 
vinksis
Olen nähnyt kahdesti aaveen. Molemmat haamut olivat naisia. Tapaukset sattuivat 6 vuoden välein ja eri kaupungeissa. Toisella kerralla kaverini näki saman, vaikka väitetään, ettei kaksi ihmistä voisi nähdä yhtä aikaa, mutta me nähtiin.
 
"vieras"
Tartteekin laittaa muuten videokamera pyörii yöks sängyn viereen,tosin nää mun valoilmiöt tullut parin kuun välein että jaksaako moista joka ilta.
Terv:Se valopalloja näkevä.
 
J-t harmaana
Mun isä kuoli puoltoista vuotta sitten ja joku aika sen jälkeen meillä tapahtui kotona kummia. Eteisessä yks taulu tippui jatkuvasti seinältä, vaikka kukaan ei siihen koskenut. Televisio meni olkkarissa usein yöllä itekseen päälle, joskus sillä välillä, kun olimme pois kotoa. Keittiön tasolla kerran sellanen iso 2litrainen lasituoppi, jossa oli muovikauhoja, kaatui hellan päälle. Eikä sitä oo voinut kukaan kaataa, sellainen iso tasapohjainen painava tuoppi. Yhtenä iltana, kun olin yksin kotona, meillä alkoi sisällä tuoksua piipputupakka. Naapureita ei oo niin lähellä,että ois voinut vaikka ulkoa tulla. Nämä nyt esimerkiksi. Nyt ei oo enää melkein vuoteen tapahtunut mitään.
 
"äiti"
Mun isä kuoli puoltoista vuotta sitten ja joku aika sen jälkeen meillä tapahtui kotona kummia. Eteisessä yks taulu tippui jatkuvasti seinältä, vaikka kukaan ei siihen koskenut. Televisio meni olkkarissa usein yöllä itekseen päälle, joskus sillä välillä, kun olimme pois kotoa. Keittiön tasolla kerran sellanen iso 2litrainen lasituoppi, jossa oli muovikauhoja, kaatui hellan päälle. Eikä sitä oo voinut kukaan kaataa, sellainen iso tasapohjainen painava tuoppi. Yhtenä iltana, kun olin yksin kotona, meillä alkoi sisällä tuoksua piipputupakka. Naapureita ei oo niin lähellä,että ois voinut vaikka ulkoa tulla. Nämä nyt esimerkiksi. Nyt ei oo enää melkein vuoteen tapahtunut mitään.
Sama kuin meillä, kun isä kuoli, sattui kaikkea pikku juttua. Kerran veljen kans katottiin kun teesihti pyöri itekseen jne.
Tv meni päälle vaikka olin sen sammuttanut ja miten ollakaan, alkoi sarja nimeltä "Näkymätön mies" just silloin...hyvä huumori mun isällä olikin.
 
Viime viikolla just istuin aamukankkalla ja kuulin askeleet ja kun joku yski meen kuistilla.
Kurkkasin vessasta paniikissa, et kuka sieltä nyt tähän aikaan aamusta tulee, mut en nähnyt ketään. Kohta sama kuului uudestaan ja tuo meidän alle 2-vuotias juoksi ovelle ja huusi ikkunasta katsellessaan "kuka kuka?", joten en kuullut niitä ääniä varmaankaan yksinäni.
 

Yhteistyössä