Kummitusjuttuja... Onko sinulle itsellesi tai lähipiirissäsi tapahtunut jotain yliluonnollista?

  • Viestiketjun aloittaja Coccoo
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tämä ei olisi niin pelottavaa jos se olisi jäänyt siihen yhteen kertaan.

Olimme mökillä ystäväni kanssa ja nukuimme pienessä ulkorakennuksessa.. Huoneeseen mahtuu vain sänky. Yöllä heräsin siihen kun kuulin askeleita rakennuksen ulkopuolelta. Siinä ulkopuolella on soraa joten kuuluu ns. ääni kun siinä kävelee. Herätin kaverin ja hän kuuli myös askeleet. Ihan kuin joka olisi edes takaisin kävellyt siinä oven edessä. Katsoimme ikkunasta mutta ketään ei näkynyt. No annoimme asian olla ja jatkoimme unia. Sama tapahtui taas seuraavana yönä. Kuulin samat askeleet ja tällä kertaa myös kaivamisen äänen. Ihan kuin joku olisi kaivanut soraa ikkunan alla. Ketään en nähnyt.. Oli kyllä niin pimeää ulkona että oli huono näkyvyys. Aamulla kun heräsin ja menin ulos, niin ikkunan alla oli kuoppa maassa. Tosiaan tästä tapahtumasta on jo noin 5 vuotta.. Toinen samantapainen tapahtui noin 3vuotta sitten. Asuin silloin rivitalossa ja menin yöllä käymään vessassa. Kuulin kun vessan ikkunan alla joku olisi kävellyt (sen ikkunan alla oli myös soraa). Kuulin myös samanlaisen kaivaus äänen kuin sillon mökillä. Aamulla menin katsomaan niin vessan ikkunan alla oli kuoppa..

Varmaan jokin eläin vaan.. :D
 
asuessani vielä lapsuuskodissa, koin usein etiäisiä. en pelännyt ilmiötä lainkaan ja totuin siihen, että kuulin jommakumman vanhemman tulon etukäteen... :D siis esim. isän yskivän tuulikaapissa & ottavan kahisevaa takkiaan pois, mutta ketään ei löytynytkään mistään.. kunnes jonkin ajan päästä ovi taas kävi ja nyt sieltä oikeasti saapui isäni/äitini. olihan se outoa, mutta tuntui luonnolliselta :)
 
Mä oon alkanu vakaasti uskomaan että tässäkin talossa kummittelee. Välihuoneessa, jota pidetään vähän niinkuin varastona haisee "sähkö" tietyssä kohtaa huonetta. Savunhajua on ollut useasti vaikka takkaa on poltettu viimeksi edellisenä iltana. Poika istui eräänä iltana hiljaa tuijottamassa oman huoneensa tuolia. Katsoi vaan, eikä meinannut aluksi reagoida ollenkaan. Se oli todella pelottavaa... Kolme päivää sitten kierrettiin taloa ympäri kun mies vannoi kuulleensa koputuksia ovelta. Jalanjälkiä ei ollut lumessa. Tämä viimeinen on selitettävissä sillä että mulla on älypuhelin: Mun luuri voi alkaa vilkkumaan ilman syytä, kukaan ei soita siihen eikä akku ole lopussa tai täynnä. Ei siitä ole montaa tuntiakaan aikaa kun läjäytti täydet valot päälle... Hrrr... luultavasti kaikelle on selitys, looginen sellainen mutta mä uskon että isotäti käy meitä tervehtimässä välillä.
 
" alkaa napsia liköörikonvehteja, jotta saisi jutut luistamaan".. uskon yliluonnolliseen ja olen itsekkin kokenut pari omituista juttua. ..
yhtenä iltana kuulin keittiöstä, miten tiskit helisivät altaassa. karjaisin vanhasta tottumuksesta " VIIVI ALAS" ennenkuin muistin, ettei meillä ole enää koko kissaa :O ja ääni oli niin selvä, ettei takuulla tullut naapurista. olen myös nähnyt varjomaisen hahmon lentävän oviaukon ohi... voihan olla että noille löytyy luonnollinen selitys , mutta silti pistää puistattamaan
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Muutama vuosi sitten rakensimme taloamme ja kävin välillä iltaisin raksalla maalaamassa väliovia kun mies tuli kotiin lasten kans nukkumaan. Takka oli saatu muurattua ja kuivunut, oli aika tehdä ekat tulet. Olin niin täpinöissäni tästä että istuessani siinä jakkaralla ihailemassa tätä loimua päätin ottaa siitä kuvan kännykällä, olihan kyseessä ihkaensimmäinen takkamme. Kuvan otettuani tarkistamaan kännykän näytöstä tätä otosta... siinä vaiheessa hymy hyytyi: kuvassa näkyi takassa valkoinen angorakissa musta niittipanta kaulassa. Hitaasti siinä vilkuilin olkieni yli työmaalampun valossa muovilla peitettyjä ikkunoita kellon ollessa yli 23 ja kirosin hiljaa mielessä et en voinu jättää tulta siihen ja häipyä kotiin. Kaikki ihmiset ikään, sukupuoleen ja uskontoon katsomatta kenelle olen kuvan näyttänyt ovat todenneet että siinä on kissa, on ollut keskustelua kun olen korjannut että kuva on takan luukusta jossa palaa tuli.

Talossa on ollut muutakin esim. koputusta aina saman makkarin samaan ulkoseinään, ulko-oven kahvan aukasu ääni yöllä koko tässä asumisajan, kouluikästen lasten vauvalelu joka oli laatikossa ja nostettu muutossa vaatekaapin päälle missä ollu parivuotta koskemattomana alkoi yöllä soida, pesin yöllä wc:ssä hampaita kun tunsin kosketuksen olalla.

Olemme rakentaneet pitkästä uudelle alueelle, sen verran tiedän että tässä pellolla on ollut hevoshaka et se siitä vanhasta talosta. Olen haaveillut vanhasta mansardikattoisesta talosta jossa vetää ja rappuset narisee mut taitaa pysyä haaveena näillä kummituksilla.
 
naapurin emäntä
Hyi kamala mitä juttuja...

No, kerron omani. Ennenkuin tähän asuntoon muutin ei ole mitään itselleni tapahtunut. Naureskelin aina "hihhuleille" jotka näihin uskoo, olisin passittanut hoitoon.
Jo ensimmäisenä iltana ku nukuin täällä, tuntui etten ole yksin ja että joku tuijottaa. Tätä jatkui joitakin päiviä. Joitain ääniäkin kuului, kun olin yksin kotona, mutta pistin aina kaiken naapureiden niskoille.. kunnes sain tietää että saman kerroksen asukki oli maannut kuolleena asunnossaan kuukauden verran kun tähän muutin (löydettiin vasta pari viikkoa sen jälkeen kun muutin, haju oli kyllä hirveä käytävässä mutta aina viemäreitä syytettiin)
Sen jälkeen on äänet voimistuneet, ja ystäväni ollessa täällä yötä kun itse olin poissa, sanoi että oli kuullut äänen, kuin raskas vaatekasa tai lakana olisi tiputettu lattialle ja raahattu pitkin eteistä, että oli oikein pitänyt mennä tarkistamaan mikä siellä menee. Mies kyseessä, joka todellakaan ei usko näihin juttuihin joten tyhjästä ei mene kulkemaan äänien perässä.. Tämän äänen itsekin olen kuullut, mutten sanonut ystävälleni siitä mitään. Veti kaveri hiljaiseksi kun sanoin että jaa, meidän kummitus suakin moikannut.
Kerran kun olin suihkussa, pesin hiuksiani, ja korvani juuressa vihellettiin kovaa ja tuli hirvittävän ahdistunut ja surullinen olo. Useamman kerran tullut muutenkin kun olen suihkussa (olen ostanut jopa suihkuradion seuraa pitämään) tulee olo että kylppärissä on joku kanssani, seisomassa suihkuverhon toisella puolella.
Usein kuuluu ääniä että joku tulee sisälle, pistää takin naulakkoon ja kävelee olohuoneeseen, eikä siellä ketään ole.
Kun poikani oli nuorempi, neljän vanha, menimme rappusia alaspäin ilman valoja (asutaan ensimmäisessä kerroksessa joten ulkovalot loisti sen verran) poika kysyi "kuka täti tuo on kun kurkkii". Eikä rapussa ollut kuin me. Ja nainen se oli kun kuoli tässä kerroksessa.

Nykyään tiedän että asunnossani on joku muukin, joku jota en näe, sattuu ja tapahtuu vain liikaa. Hän ei ole pahantahtoinen, ja annan hänen olla. Aina kun tunnen hänet täällä, aistin vieressäni tai takanani, tulee olo että ensin hän hyökkää (minua alkaa pelottamaan), mutta sitten antaakin olla ja katselee vain touhujani (rauhoitun ja muutaman kerran olen antanut hänelle jopa tilaa huomaamattani).

Ja eteisen valon pidän aina päällä.
 
hrrrrr
no tää mun juttu nyt on vähä outo ja en tiiä mitä ihmettä se oli mut kerronpa nyt kuiteski;eli oli lauantai-aamu ja herättiin miehen ja muksun kaa,mies vielä halus jatkaa uniaan mut kävi ekaksi vielä juomassa ja vessassa.Kun mies meni keittiöön mä jäin makkarissa sijaitsevalta meikkipöydältäni etsimään vanupuikkoja.Meikkipöytäni on makkarin oven vieressä ja siin on iso peili.Just kun olin kaivelemassa tavaroitani laatikoista näin peilistä kun mies käveli takaani ja meni sänkyyn,joten laitoin oven kiinni jotta hän saa uniaan jatkaa.Mutta ihmetys oli suuri kun mies käveli mua vastaan eteisessä ja meni vessaan:O

Tää oli outoa ja varmasti olin jo hereillä ja virkeä,en unenpöpperössä:Dsen verran outoa se oli:/
 
naapurin emäntä
Tulipas mieleen vielä yksi kummallinen juttu jota ei voi millään järkisyillä selittää.. Ex ei uskonut että kuorsaa aivan karmeasti. Menin sitten yksi yö taas viereen nukkumaan normaalisti sen pari kolme tuntia myöhemmin. Asunto oli aivan hiljainen lukuunottamatta hänen kuorstaustaan. Otin puhelimen, nauhoitin täydet minuutit sitä kuorsausta. Seuraavana päivänä sanoin että noniin, kuunnellaas kun ukko kuorsaa. Nauhalta kuului hänen kuorsaus - ja kahden miehen ja yhden naisen puhetta, aivan selkeästi kuin olisivat vieressä olleet. Sanoista en saanut selvää, aivan kuin jotain toista kieltä. Pisti itkettämään, pelottaa vieläkin.. Eli en usko että tuo nainen on ainoa kummitus täällä. Mutta nuo muut eivät ole ilmestyneet millään muulla tavalla kuin tuolla nauhoituksella.
 
enneunia
mä näin kolme vuotta sitten unen jossa mummoni istui sänkyni laidalla pieni nyytti sylissään.Minä siinä sitten kyselin häneltä että mikäs sinulla siinä on johon mummoni sanoi että tämä minun tyttö,mutta sinä saat synnyttää hänet,vauva oli todella pieni.Seuraavalla viikolla sain tietää olevani raskaana.Meille syntyi pieni alle kolmekiloinen,tyttö.Kun kerroin unestani äidille,niin hän kertoi,että mummo oli saanut keskenmenon joskus.Joskus olen miettinyt kun tyttö on mumminsa sylissä,että siinä he ovat,siskokset!
 
upppppistaa
mä näin kolme vuotta sitten unen jossa mummoni istui sänkyni laidalla pieni nyytti sylissään.Minä siinä sitten kyselin häneltä että mikäs sinulla siinä on johon mummoni sanoi että tämä minun tyttö,mutta sinä saat synnyttää hänet,vauva oli todella pieni.Seuraavalla viikolla sain tietää olevani raskaana.Meille syntyi pieni alle kolmekiloinen,tyttö.Kun kerroin unestani äidille,niin hän kertoi,että mummo oli saanut keskenmenon joskus.Joskus olen miettinyt kun tyttö on mumminsa sylissä,että siinä he ovat,siskokset!

:heart: kertomus...
 
"Pelokas"
Olisko kenelläkään tietoa että mikä se on ku kameraan ku ottaa esim video kuvaa ja siihen ilmestyy valo pallo , ei mikään heijastuksen näkönen vaan kunnon ja kun ottaa toisesta kohtaa kuvan ilmestyy tämä sama mutta eri kohtaan .. talossa kummittelee muutenkin , olisi vaan kiva tietää että kannattaako pelästyä vai ei . Heijastus se ei voi olla koska mistään ei olisi voinut tulla valoa
 
"Heh"
Meillä entisessä asunnossa kummitteli. Monet kuuli askelia, kolinaa oli tämän tästä ja kerran näin sivusilmällä miehen varjon kävelevän ohi. Luulin, että soli silloinen mieheni mutta hän makoili sohvalla. Viimeisenä yönä kaappien ovet paukkui.

Kerran olin pahalla päällä ja niin kypsä ainaiseen siivoamiseen että sanoin kovaan ääneen niille että "Jos perhana vie meinaatte asua täällä niin alkakaa siivoamaan!" Miehiä näköjään olivat ko mitään ei tapahtunut :D
 
Lapsuudenkodissa oli jos jonkinlaista ääntä, vintillä (johon tehty huoneita) kuului askeleita, ja piukat ovet avautuivat itsekseen. Usein tätä kuului talvisin ja kun vanhemmille tiliteltiin tuntojamme meni askeleet aina pakkasten ja talon elämisen piikkiin.

Muutakin outoa siellä sattui, muistan kerran katselleeni jotain ohjelmaan yleltä kunnes ohjelma loppui ja tuli sellainen "tyhjä" ruutu, mutta sitten yhtäkkiä ohjelma alkoi uudelleen keskeltä aika pelottavaa elokuvaa (jossa paholainen valloitti maailman), jonka kuitenkin katsoin loppuu saakka. Siitä sitten peloissani menin nukkumaan ja kun seuraavana päivänä kerroin siskolle, ja tarkistettiin ohjelmatiedot, ei ohjelmaa ollut olemassakaan.

Vessa oli montakertaa varattuna, ja sai juosta toiseen, vaikka sitten huomasi ettei siellä ollutkaan ollut ketään.

Sisko kuuli usein vintiltä ähkinää ja jonkin huonekalun raahamista ja sitten pienen rysähdyksen, kuuli tämän monena syksynä aina samanlaisena. Lopulta, jo meidän lapsien kasvettua aikuiseksi saimme kuulla, että talossa asui (ennen kuin vanhempanne ostivat sen) juoppo mies ja hänen vaimonsa. Mies usein katosi juopottelemaan viikoksikin ja vaimo oli jo lakannut kyselemästä perään kun mies lähti teillensä. Eräänä myöhäisenä syksynä mies taas lähti, muttei tullutkaan enää takaisin vaan katosi. Hänet löydettiin vintiltä hirttäytyneenä kattoparrusta vasta keväällä, kun ruumis alkoi haista. Jokainen meistä sisaruksista tietää kyllä, että se mies ei ole koskaan talosta lähtenyt.
 

Yhteistyössä