Kyllä toi pentu on yksi...

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
jotain järkeä..
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mene hoitoon:
Kuka voi tosissaan kysyä, että mitä pahaa on siinä että toivoo oman lapsensa kuolemaa???
Säkö et koskaan ajattele lapsestas mitään pahaa. Esim revi kappaleiksi ja polta roviolla :) Kukapa sitä toivoo kuolemaa, kunhan raivoissaan päästää ne aggression höyryt päästään tekstin muodossa pois. Sen jälkeen ajatukset selkiää, senhän takia niitä voimasanoja ja ajatuksia kirjoitetaan, ettei esim. lyö lastaan vaan ajatuksen voimalla poistetaan vihaa.
On kyllä mennyt sairaaksi maailma kun käsketään mennä hoitoon kun ei halua omaa lastaan tappaa :(
Olen tuntenut inhoa lasta kohtaan, olen toivonut että saisin sen hoitoon, että se olisi hiljaa, ettei samassa talossa olisikaan mutta koskaan, ei koskaan ole tehnyt mieli lyödä kirveellä päähän. :(
Ei vaikka kuinka olisi vituttanut, inhottanut ja ärsyttänyt.
[/quote]

Ei kukaan tässä tappaa käskenyt.
Ihmisiä on erilaisia, temperamenttieroja on monenlaisia.
Anna sinä sananvapauden soida ja toisen sähistä itsestään ulos se mitä vituttaa.
Se ei ketään vahingoita, kirjoitettu teksti ei vahingoita, etenkään kun lapsi ei sitä lue.

Siinä tapauksessa jos ap tarttuisi ajatuksista toimeen, olisi kyseessä vakava asia, mutta tässä tapauksessa kyseessä oli reipas tunteiden tuuletus.
Täällä aamennetaan niitten tunteiden purkamisessa, että on turvallinen ympäristö mihin purkaa tunteensa.

Kelaa edes taas tätä viestiä, ja vaikka siihen kuluukin aikaa, niin koeta edes ymmärtää, että kyse on ajatuksesta.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Järkyttynyt:
Mulla on myös nelivuotias joka nukahtaa iltaisin viimeisimpänä koko porukasta (pois lukien mut). Lähemmäs kymmentä menee ennenkuin se nukkuu. Ja kyllä mullakin on välillä itse väsyneenä hermot siihen mennyt, mutta IKINÄ ei ole edes mielessä käyneet noin karmivat ajatukset ja lausahdukset mitä Lunaticin suusta on nyt päässyt.
Mun tekee ihan pahaa sun lapsesi puolesta, eikä tämä ole mitään jeesustelua.
:(
Ja ajttelepas mitä lapsi miettii kun tuskin äiti puheitaa häneltäkään säästelee.
On hylkiä, täysi paska, hyvää tekee itsetunnolle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Se on ihme kyllä ettei äiti saa purkaa negatiivisia tunteitaan (jotka ovat kyllä täysin sallittuja) mihinkään, vaan kaikki pitäs pitää sisällä. Ihmekös tuo, jos sitte joskus myöhemmin räjähtää kaikki.
Negatiivisetkin tunteet ovat normaaleja tietyissä määrin.

Mä en vaan ymmärrä noita jeesustelijoita, jotka eivät salli äidillä olevan huonoa hetkeä ollenkaan.
Näitä ^ tarinoita luemme lehdistä...
Nii. Sitä se on, kun äiti ei pääse tuulettamaan tunteitaan, vaan kaikki pitää pysyä sisässä, pitää leikkiä superäitiä, olla täydellinen nainen, vaimo ja äiti. Mistään ei saa valittaa, tunteitaan ei saa tuulettaa.

Kyllä mullaki on menny monta kertaa hermot ja olen kyllä tuuletelluki. Olen huutanu tässä pari kertaa, että nyt mä en jaksa. Ihan vain yksin, toisessa huoneessa. En ole sitä kohdistanu muksuuni tai mieheeni.

En usko, että Lunatic millään tavalla edes tarkotti tekstiään kirjaimellisesti, vaan purki sen ulos edes jotain kanavaa. Mä en usko, että Lunatic tekisi lapselleen yhtään mitään. Jos tekiski, nii tuskin sitä täällä toitottais.

Mikä kumma siinä on ettei äiti saa tuntea negatiivisia tunteita?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Semu:
Täällä joku kirjoittikin jo, että kirjoita vaikka paperille ja revi se paperi sitten. Se on vaikea sanoa, mikä kenelläkin toimii. Itse täytyy kokeilla ja löytää se oma juttu..
Julkiselle keskustelupalstalle en suosittele tuohon sävyyn kirjoittamaan, koska ihmiset tosiaan kauhistelee ja saattaa ottaa tosissaan.

Joka tapauksessa tsemppiä sinulle ja 4-vuotiaallesi. Kyllä tuo vaihe ohi menee ihan varmasti. :hug:

Kiitos.
No juu, tänne en taida kirjottaa enää yhtään mitään.
5v toi on. Vähän aikaa meni hyvin nukkumisen kanssa, mutta taas on alkanu tämä puoleenyöhön kukkuminen, kaikista iltarituaaleista huolimatta.
Mutta kai se tästä.

HEI IHANAA, SE NUKAHTI!!! Alko "kuorsaus". :D :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hohhoijaa, eipä ois pitäny tänne agressioita purkaa.
Valitettavasti noin taitaa olla, saa vaan paskaa niskaansa.. :( Jos totta puhutaan, niin luulen että hyvin monella jeesustelijallakin on ollut noita "kiellettyjä tunteita", mutta eihän sitä täällä parene mainita. Kivempaa korottaa itsensä jollekin alustalle... :saint:
Onko oikeasti näin yleistä että kielletyt tunteet tarkoittaa mm. sitä että haluaa tappaa oman lapsensa? Vai onko plussan väki vain tavallista sairaampia?
Tappaa lapsensa? Ehkä tässä ei nyt ole ihan siitä kysymys. ;) Mutta, mä luulen ettet sä edes halua tajuta asian pointtia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Se on ihme kyllä ettei äiti saa purkaa negatiivisia tunteitaan (jotka ovat kyllä täysin sallittuja) mihinkään, vaan kaikki pitäs pitää sisällä. Ihmekös tuo, jos sitte joskus myöhemmin räjähtää kaikki.
Negatiivisetkin tunteet ovat normaaleja tietyissä määrin.

Mä en vaan ymmärrä noita jeesustelijoita, jotka eivät salli äidillä olevan huonoa hetkeä ollenkaan.
tää on just tätä.. ei saa tuntea negatiivisesti tai ainakin kaikki se tunne on oltava salassa muilta. musta on ihanaa kun voi puhua ystävien kanssa siitä miten omat lapset voi välillä vituttaa. neuvolatäti sanoi mulle aikanaan kun esikoinen syntyi: ei kannata säikahtää negatiivisia tunteita. kun rakastaa jotakin oikein paljon yleensä myös ne vihan tunteet on voimakkaita.

mä tuossa toissa kerralla totesin perhekahvilassa että istun välillä vessassa ovet lukossa, kädet korvilla kun en jaksa enää kuunnella. hetken oli hiljaista ja sitten eräs toinenkin äiti myönsi tekevänsä samoin. perhekahvilan vetäjän kanssa puhuttiin jälkeenpäin ja tuollaisilla puheilla saa yleensä juuri saman reaktion aikaan kuin täälläkin: en minä ikinä, kamalaa jne jne.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hohhoijaa, eipä ois pitäny tänne agressioita purkaa.
Valitettavasti noin taitaa olla, saa vaan paskaa niskaansa.. :( Jos totta puhutaan, niin luulen että hyvin monella jeesustelijallakin on ollut noita "kiellettyjä tunteita", mutta eihän sitä täällä parene mainita. Kivempaa korottaa itsensä jollekin alustalle... :saint:
Onko oikeasti näin yleistä että kielletyt tunteet tarkoittaa mm. sitä että haluaa tappaa oman lapsensa? Vai onko plussan väki vain tavallista sairaampia?
Tappaa lapsensa? Ehkä tässä ei nyt ole ihan siitä kysymys. ;) Mutta, mä luulen ettet sä edes halua tajuta asian pointtia.
Lyödä kirveellä päähän eli tappaa. Se EI ole normaalia. Se ei ole normaalia, vaikka äiti olisi kuinka väsynyt. Soittakaa ihan totta sossuun, hätänumeroon, minne tahansa jos tuolta tuntuu.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kiitos.
No juu, tänne en taida kirjottaa enää yhtään mitään.
5v toi on. Vähän aikaa meni hyvin nukkumisen kanssa, mutta taas on alkanu tämä puoleenyöhön kukkuminen, kaikista iltarituaaleista huolimatta.
Mutta kai se tästä.

HEI IHANAA, SE NUKAHTI!!! Alko "kuorsaus". :D :flower:
Moni 5 v alkaa olla jo liian iso päiväuniin. Menee vaan lapsen normaali rytmi sekaisin, jos keskellä päivää nukutaan ja yöuni jää sitten sen takia liian lyhyeksi.

 
huono äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ihmiset on erilaisia ja heillä on erilaisia tapoja purkaa kiukkuaan. Tiesitkö muuten, että jotkut jopa huutavat lapsilleen?
Eräs äiti jopa polkee jalkaa samalla kun huutaa. :ashamed:
:LOL: anteeksi :ashamed:
mutta kuvittelen vain tilanteen :D
 
Lunatic
Anteeksi niille jotka ei ymmärtäneet purkaustani. Suonissani ryöppyää karjalainen veri, ja tunteet menevät laidasta laitaan. En ole viilipytty.
Oli pakko kirjottaa kun en viittiny huutaa kurkku suorana. Noin en kuitenkaan koskaan sanos lapselleni ääneen.
Likalle en koskaan ole pahaa tehnyt enkä tee.
Ja nyt laskeutuikin rauha ja lapsonen nukkuu. :) :heart:

*koska lie soi ovikello* :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hohhoijaa, eipä ois pitäny tänne agressioita purkaa.
Valitettavasti noin taitaa olla, saa vaan paskaa niskaansa.. :( Jos totta puhutaan, niin luulen että hyvin monella jeesustelijallakin on ollut noita "kiellettyjä tunteita", mutta eihän sitä täällä parene mainita. Kivempaa korottaa itsensä jollekin alustalle... :saint:
Onko oikeasti näin yleistä että kielletyt tunteet tarkoittaa mm. sitä että haluaa tappaa oman lapsensa? Vai onko plussan väki vain tavallista sairaampia?
Tappaa lapsensa? Ehkä tässä ei nyt ole ihan siitä kysymys. ;) Mutta, mä luulen ettet sä edes halua tajuta asian pointtia.
Lyödä kirveellä päähän eli tappaa. Se EI ole normaalia. Se ei ole normaalia, vaikka äiti olisi kuinka väsynyt. Soittakaa ihan totta sossuun, hätänumeroon, minne tahansa jos tuolta tuntuu.
Kuten sanoin, sä et luultavasti edes halua ymmärtää aloituksen pointtia. Kiitos kehoituksesta, mutta ei ole tarvetta soittaa sossuun. Eikä edes hätänumeroon.

 
v
Ihan hullua, että antavat sen nukkua siellä päiväkodissa!!! Nyt kyllä sanot, että teidän elämä menee iltasin ihan pipariksi, että senkun pitävät sen hereil vaan siel!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Anteeksi niille jotka ei ymmärtäneet purkaustani. Suonissani ryöppyää karjalainen veri, ja tunteet menevät laidasta laitaan. En ole viilipytty.
Oli pakko kirjottaa kun en viittiny huutaa kurkku suorana. Noin en kuitenkaan koskaan sanos lapselleni ääneen.
Likalle en koskaan ole pahaa tehnyt enkä tee.
Ja nyt laskeutuikin rauha ja lapsonen nukkuu. :)
Mä en hetkeäkään edes epäillyt, että lapsellesi jotain pahaa tekisit. Sen verran sielunsisko kun olet =)

 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Moni 5 v alkaa olla jo liian iso päiväuniin. Menee vaan lapsen normaali rytmi sekaisin, jos keskellä päivää nukutaan ja yöuni jää sitten sen takia liian lyhyeksi.
No niin on!!! Toi lopetti kolme vuotta täytettyään päiväunet "siviilissä".

 
Bannitar
Musta tässäkin asiassa pääpointti on se, miten äiti lastaan kohtelee. Eli raivoaako lapselleen vai palstalle.

Jos raivoaa vain palstalle, niin asia ookoo. Jos noin pahasti lapselleen, niin sitten on jo pahempi juttu.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti:
Eikös tollasesta äidistä kärsiviä lapsia oteta huostaan ihan keskellä yötäkin?
Otetaanhan niiltä. Meillä muuten just naapurista kuului kopsahdus *kaivaa kännykän esiin*

 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä