Laserleikkaus-kokemuksia kiitos :) !

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen nyt;30413081:
Ai että ihan vielä osamaksulla? Ei turhamaisuuteen liittyviä leikkauksia varten kannata lainaa ainakaan ottaa. Eri asia jos sulla on varaa tosta vaan maksaa tuollainen leikkaus, mutta ihan oikeasti, kannattaako ottaa velkaa leikkaukseen joka saattaa jo 10 vuoden päästä olla jo täysin hyödytön kun näkösi iän myötä heikkenee itsestään.
24 kuukautta korotonta maksuaikaa :) Takaajia en tarvitse kun oon töissä.
 
järki käteen nyt
24 kuukautta korotonta maksuaikaa :) Takaajia en tarvitse kun oon töissä.
Silti se on laina. Lainarahalla ei pidä hankkia tarpeettomia ylellisyyksiä, muuten on kusessa. Ihan sama kuin lainarahalla on tyhmää matkustella, käydä laittamassa silikonitissit tai vaikkapa juopotella. Asuntolaina tmv. sitä vastoin on perusteltua ja järkevää.
 
Mulle kyllä sanotiin, että lähinäkö sitten huononee niin kuin luonto on sen tarkoittanut. Siihen tosin on pitkä aika ja sehän on yksilöllistä millon se ikänäkö alkaa vaivaamaan.

Mutta mielummin ostan "tiimari"lasit siihen vaivaan kuin muutaman vuoden välein kalliit kaksteholinssit.
 
Viimeksi muokattu:
kuhjg
Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen nyt;30413145:
Silti se on laina. Lainarahalla ei pidä hankkia tarpeettomia ylellisyyksiä, muuten on kusessa. Ihan sama kuin lainarahalla on tyhmää matkustella, käydä laittamassa silikonitissit tai vaikkapa juopotella. Asuntolaina tmv. sitä vastoin on perusteltua ja järkevää.
Laina kun laina. Samalla lailla se maksetaan takaisin ihan riippumatta mihin sen käyttää.

Opintolainakin on muuten "ylellisyyslaina", kun se mahdollistaa asumisen yksiössä soluasunnon sijaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
noh.
Ei, nykyaikana noissa kalleimmissa laserleikkauksissa estetään samalla ikänäkö. Näin on asian laita ja jos et usko, lue ja ota selvää. Optikot sanoivat tämän, kun olen todellakin kysynyt ja tiedustellut.
Optikko on aina myyjä joka myy joko silmälaseja tai laserleikkauksia. Oikea silmälääkäri ei suosittele turhia leikkauksia eikä väitä että linssin kovettumisesta johtuvaa ikänäköä voi korjata tai estää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen nyt;30413145:
Silti se on laina. Lainarahalla ei pidä hankkia tarpeettomia ylellisyyksiä, muuten on kusessa. Ihan sama kuin lainarahalla on tyhmää matkustella, käydä laittamassa silikonitissit tai vaikkapa juopotella. Asuntolaina tmv. sitä vastoin on perusteltua ja järkevää.
Jaa a.. Minusta korjattu näkö maksaa itsensä takaisin miljoona kertaisesti, olkoon se millä rahalla hoidettu. Äitini maksaisi sen valmistumislahjana mulle, mutta en halua odotuttaa kun sen voi yhtä hyvin hoitaa nyt. Iso raha kyseessä niin kai se on ihan käytäntö, että asiakas voi päättää maksaako erissä ja miten.
 
Ikänäköä voi korjata ainoastaan linssileikkauksella eli siten että vanha ja kovettunut linssi korvataan uudella. Linssileikkauksen jälkeen pitää tehdä hienonsäädön laserleikkauksella. Tätä ei voi tehdä jos silmä on kertaalleen leikattu läppäleikkauksella.
Kuules kun minulle ammatti-ihmiset kertoivat, että nykyajan leikkauksella myös ikänäkö ehkäistään ja maallikkona minä luotan siihen.
 
järki käteen nyt
Kuules kun minulle ammatti-ihmiset kertoivat, että nykyajan leikkauksella myös ikänäkö ehkäistään ja maallikkona minä luotan siihen.
Ammattimyyjät siis. Snähän olet vasta menossa silmälääkärille. Mutta sitä odotellessa että saat sieltä samat vastaukset kuin tässä ketjussakin, vaikka tokihan sä et tätä pettymystä meille myönnä, vaan "päätätkin" itse ettet haluakaan leikkaukseen. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen nyt;30413574:
Ammattimyyjät siis. Snähän olet vasta menossa silmälääkärille. Mutta sitä odotellessa että saat sieltä samat vastaukset kuin tässä ketjussakin, vaikka tokihan sä et tätä pettymystä meille myönnä, vaan "päätätkin" itse ettet haluakaan leikkaukseen. :D
Ja tässä ketjussahan ovat kaikki muut sanoneet, että hyvä ja tarpeellinen leikkaus eikä ole este, vaikkei näkövikaa ole paljon. Se on minulle riittävästi kun laseja en pidä, enkä oikeasti ilman näe hyvin.
 
hmph
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30414601:
Noh, kuuntelet nyt ensin, mitä silmälääkäri sanoo. Silmät ovat aika tärkeät ihmiselle, aika nihkeää, jos ne menettää. Itselläni on -1.75 ja silmälääkärini pitää leikkausta omalla kohdallani aivan turhana. Tosin niin minäkin.
Tyhmähän se olisi jos luopuisi maksavasta asiakaasta. Ja oletettavasti lääkärillä on kytkös optikkoliikkeeseen... Sillä rahalla mitä piilarit ja lasit maksavat kolmessa vuodessa, tekee leikkauksen...
 
Vierass
Tyhmähän se olisi jos luopuisi maksavasta asiakaasta. Ja oletettavasti lääkärillä on kytkös optikkoliikkeeseen... Sillä rahalla mitä piilarit ja lasit maksavat kolmessa vuodessa, tekee leikkauksen...
Mulla kehykset ja linssit maksoivat satasen. Tai jos ostan kalliimmasta liikkeestä niin hinta on 300 euroa. Yksillä laseilla pärjään viisi vuotta. Sillä rahalla pystyy maksamaan silmälääkärin palkkion, mutta leikkaukseen siitä ei riitä.
 
Onko kellekään tehty leikkausta nukutuksessa? Minä niin kammoksun jos joku koskee mun silmiin, silmänpainemittaus on jotakin ihan kamalaa ja silmätippojen laittokin. Miinusta on kuitenkin yli 6 .Nukutuksessa voisin suostua. Miehelle on tehty reilu 10 vuotta sitten jonkinlainen läppäleikkaus, näkö samoin kuin hämäränäkö on hyvä, eikä lukunäönkään kanssa ongelmia vaikka ikää kohta 50.
 
Onko kellekään tehty leikkausta nukutuksessa? Minä niin kammoksun jos joku koskee mun silmiin, silmänpainemittaus on jotakin ihan kamalaa ja silmätippojen laittokin. Miinusta on kuitenkin yli 6 .Nukutuksessa voisin suostua. Miehelle on tehty reilu 10 vuotta sitten jonkinlainen läppäleikkaus, näkö samoin kuin hämäränäkö on hyvä, eikä lukunäönkään kanssa ongelmia vaikka ikää kohta 50.
Mä en usko, että se onnistuu koska milläs silloin katsot sinnepäin minne lääkäri käskee. Tai ehkä se on mahdollista mutta onnistumisprosentti kenties pienempi. Tai sit se on ihan hiton paljon kalliimpaa koska tarvittaneen aikamoinen tekniikka matkimaan luonnollisia silmänliikkeitä.
 
"Tuuli"
Onko kellekään tehty leikkausta nukutuksessa? Minä niin kammoksun jos joku koskee mun silmiin, silmänpainemittaus on jotakin ihan kamalaa ja silmätippojen laittokin. Miinusta on kuitenkin yli 6 .Nukutuksessa voisin suostua. Miehelle on tehty reilu 10 vuotta sitten jonkinlainen läppäleikkaus, näkö samoin kuin hämäränäkö on hyvä, eikä lukunäönkään kanssa ongelmia vaikka ikää kohta 50.
Hämäränäön heikkenemistä ei normaalisti ihminen edes tajua jos ei ole harrastuksia jotka vaativat hyvää hämäränäköä, vielä jos leikkauksen tekee kesällä siihen huonontumiseen ei kiinnitä mitään havaintoa.

Turhaan pelkäät leikkausta saat tarvittaessa ennen leikkausta rauhoittavia ja koko homma on tosi nopeasti ohi.
 
"Tuuli"
Ja tässä ketjussahan ovat kaikki muut sanoneet, että hyvä ja tarpeellinen leikkaus eikä ole este, vaikkei näkövikaa ole paljon. Se on minulle riittävästi kun laseja en pidä, enkä oikeasti ilman näe hyvin.
0.75 näkö on vielä hyvä ilman lasejakin.
Selvästi vaan haluat tuohon leikkaukseen ja perustelet sitä itsellesi välttämättömyytenä samalla kuitaten riskit olankohautuksella, tämä on hyvin yleistä keskenkasvuisilla ihmisillä.
 
Mun mielestä näkö on hiton tärkeä juttu. Ja itse olisin mennyt aikoja sitten jos olisin uskaltanut. Riskit pelottivat. Mutta nyt, sen kertaalleen kokeneena menisin heti uudelleen jos täytyisi. Eikä pelottaisi hippuakaan.

Maailma on riskejä täynnä ja leikkaussalissa lienee lopulta aika turvallista.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä