Laserleikkaus-kokemuksia kiitos :) !

"Samu"
Onko kellekään tehty leikkausta nukutuksessa? Minä niin kammoksun jos joku koskee mun silmiin, silmänpainemittaus on jotakin ihan kamalaa ja silmätippojen laittokin. Miinusta on kuitenkin yli 6 .Nukutuksessa voisin suostua. Miehelle on tehty reilu 10 vuotta sitten jonkinlainen läppäleikkaus, näkö samoin kuin hämäränäkö on hyvä, eikä lukunäönkään kanssa ongelmia vaikka ikää kohta 50.
Sitä ei voi tehdä nukutuksessa.
Mä meen tollaseen heti kun tuntuu siltä että on tarpeeksi ylimäärästä hynkkyä taskussa. Rillit haittaa töissä ja harrastuksissa. Ilman rillejä oon ku sokea ku lepakko.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30414601:
Noh, kuuntelet nyt ensin, mitä silmälääkäri sanoo. Silmät ovat aika tärkeät ihmiselle, aika nihkeää, jos ne menettää. Itselläni on -1.75 ja silmälääkärini pitää leikkausta omalla kohdallani aivan turhana. Tosin niin minäkin.
Okei.. Jännä, kun itse olen saanut hyvin kannustavan ammattilaisten asenteen leikkaukseen näinkin pienelle näkövialla, he ymmärsi että se on silti paljon arkielämässä kun ei laseja pidä! Mukavuus ja käytännöllisyys kysymys myös asiakkaalle.

En jaksa uskoa, että yksityisellä käännyttävät takaisin vaikkei olekaan se välttämättömin leikkaus:O Saa mukavat rahat taskuun ja tyytyväisen asiakkaan;)
 
aargh
Okei.. Jännä, kun itse olen saanut hyvin kannustavan ammattilaisten asenteen leikkaukseen näinkin pienelle näkövialla, he ymmärsi että se on silti paljon arkielämässä kun ei laseja pidä! Mukavuus ja käytännöllisyys kysymys myös asiakkaalle.

En jaksa uskoa, että yksityisellä käännyttävät takaisin vaikkei olekaan se välttämättömin leikkaus:O Saa mukavat rahat taskuun ja tyytyväisen asiakkaan;)
Totta helvetissä kannustaavat, kuinka naivi voi ihminen olla? Jokaiselle kerrotaan että riskit on pieniä silti ongelmia on. Tajuatko että he saavat leipänsä leikkamalla?
 
No kyllä se vaan on jos sulla on 0.75 arvot.. Viddu osa ei käytä edes laseja vielä noilla statseilla.. Aivan täysi huuhaa leikkaus sinulle.
Juu,, ymmärrän jos se on jonkun mielestä turha leikkaus riskeineen mutta kun se tehdään yksityisellä ja maksan sen omasta pussista niin keltäpä se on pois.. No nyt jännään mitä lekuri tuumaa ja otan varmuuden varalta kaksi vapaapäivää siihen leikkaukseen+toipuminen.
 
ajoitus
Mulle on tehty laserleikkaus nelikymppisenä ja edelleen kymmenen vuotta myöhemmin näkö hyvä - tosin hämäränäkö on kehno, mutta enpä tiedä olisiko se kukaties heikentynyt iän myötä muutenkin.

En lukenut ketjua läpi, mutta siis, kun olet aika nuori, niin jos näkösi heikkeneminen on vielä kesken (eli lasit vielä viimeisen kahden vuoden aikana tarvinneet vahvistusta), niin kehottaisin odottelemaan vielä jonkun aikaa. On kurja jos näkö pian leikkauksen jälkeen kuitenkin taas heikkenee, koska vaikka leikkauksen voi uusia, se ei ole silmän eikä minkään kannalta kuitenkaan erityisen järkevää toimintaa.
 
Mulle on tehty laserleikkaus nelikymppisenä ja edelleen kymmenen vuotta myöhemmin näkö hyvä - tosin hämäränäkö on kehno, mutta enpä tiedä olisiko se kukaties heikentynyt iän myötä muutenkin.

En lukenut ketjua läpi, mutta siis, kun olet aika nuori, niin jos näkösi heikkeneminen on vielä kesken (eli lasit vielä viimeisen kahden vuoden aikana tarvinneet vahvistusta), niin kehottaisin odottelemaan vielä jonkun aikaa. On kurja jos näkö pian leikkauksen jälkeen kuitenkin taas heikkenee, koska vaikka leikkauksen voi uusia, se ei ole silmän eikä minkään kannalta kuitenkaan erityisen järkevää toimintaa.
Et ole ainoa jolla tuo hämäränäkö on kehno,monet ketjussa kommentoi samaa :/ Hyvä, että olet ollut muuten ollut tyytyväinen tulokseen :)

Minulla ei ole huonontunut näkö viimeisen parin vuoden sisällä ja ainakin optikon mukaan on harvinaista että niin enää kävisi... Saa nähdä mitä lääkäri on mieltä asiasta.
 
ajoitus
Et ole ainoa jolla tuo hämäränäkö on kehno,monet ketjussa kommentoi samaa :/ Hyvä, että olet ollut muuten ollut tyytyväinen tulokseen :)

Minulla ei ole huonontunut näkö viimeisen parin vuoden sisällä ja ainakin optikon mukaan on harvinaista että niin enää kävisi... Saa nähdä mitä lääkäri on mieltä asiasta.
Ilmeisesti riippuu vähän perimästä..

Itsellä näkö alkoi heikentyä vasta 15-vuotiaana, ja jatkui kolmekymppiseksi asti. Tyttäreni näkö näyttää kulkevan samaa rataa.
 
Mä suosittelen lämpimästi, että teet mahdolliset muksut ennen leikkausta. Noin pieni näkövirhe on aivan turha korjata ja sitten itkettää jos raskausaika huonontaa näön uudelleen.

Piilareiden käyttö voi oikeasti kuluttaa sarveiskalvoa älyttömän paljon pitkässä käytössä. Puolisko kävi leikkausarviossa ja hänelle ei voitaisi leikkausta tehdä, koska sarveiskalvo on kulunut niin surkeaan kuntoon. Pitäisi tehdä ensin ns. karhennus ja sitten vasta leikata näkö jos saataisiin tarpeeksi paksutettua sarveiskalvoa.
 
"heip"
Mulla raskaudet huononsi näköä. En tekis leikkausta ennen lapsia. Mulla oli kans vuosia, ettei näkö muuttunu, ja hups vaan raskausaikoina jouduin uusimaan vahvemmiksi lasit. Mä en uskaltaisi mennä leikkaukseen, olis ihan kamalaa jos ei enää näkis kunnolla. Mulla -5 ja -4.25 ja käytän laseja, näytän typerältä ilman :p En ota kantaa kannattaako mennä vai ei, ajatus siitä että ei olis enää likasia ja talvella huurustuvia laseja on aika ihana kyllä. Mutta jos lapsia aiot tehdä, ni tekisin ne eka varmuuden vuoksi, mahtaisi harmittaa jos joutuis hommaan lasit taas.
 
Outlet harmaana
Minulla leikattiin silmät nelisen vuotta sitten ja miehellä kohta kaksi vuotta sitten. Molemmilla miinusta ihan kunnolla. Tunnen lisäkseni ehkä kymmenisen ihmistä, joilla on leikattu. Kukaan ei valita mistään haloilmiöistä ja kaikilla leikkaus meni erittäin hyvin ja ovat tyytyväisiä.
Itselleni jätettiin toiseen silmään miinusta 0,5 jotta ikänäkö viivästyisi.
Mitään sairaslomaa et tarvitse. Näkökyky on hyvä jo samana iltana eikä kipuja pitäisi olla. Silmien kuivumista ja tippojen laittamista ehkä kuukauden päivät max.

Itse en kyllä noilla arvoilla leikkauttaisi, mutta päätös on sinun.

Minulla ei muuten näkö ole heikentynyt mitenkään raskauksien myötä.
 
"Tuuli"
Minulla leikattiin silmät nelisen vuotta sitten ja miehellä kohta kaksi vuotta sitten. Molemmilla miinusta ihan kunnolla. Tunnen lisäkseni ehkä kymmenisen ihmistä, joilla on leikattu. Kukaan ei valita mistään haloilmiöistä ja kaikilla leikkaus meni erittäin hyvin ja ovat tyytyväisiä.
Itselleni jätettiin toiseen silmään miinusta 0,5 jotta ikänäkö viivästyisi.
Mitään sairaslomaa et tarvitse. Näkökyky on hyvä jo samana iltana eikä kipuja pitäisi olla. Silmien kuivumista ja tippojen laittamista ehkä kuukauden päivät max.

Itse en kyllä noilla arvoilla leikkauttaisi, mutta päätös on sinun.

Minulla ei muuten näkö ole heikentynyt mitenkään raskauksien myötä.
Haloilmiöihin tottuu silti se heikentää hämäränäköä vaikket sinä tai 10 tuttavaasi sitä havaitsekkaan. tee testi löytyy netistä pimeällä valaise rekisterikilpeä kirkkaalla taskulampulla ja yritä nähdä tunnus, joku 90% leikkauksen käyneistä näkee noissa tilanteissa huomattavan huonosti verrattuna "verrokkihenkilöihin".
 
Outlet harmaana
[QUOTE="Tuuli";30418090]Haloilmiöihin tottuu silti se heikentää hämäränäköä vaikket sinä tai 10 tuttavaasi sitä havaitsekkaan. tee testi löytyy netistä pimeällä valaise rekisterikilpeä kirkkaalla taskulampulla ja yritä nähdä tunnus, joku 90% leikkauksen käyneistä näkee noissa tilanteissa huomattavan huonosti verrattuna "verrokkihenkilöihin".[/QUOTE]

Mitä sillä on sitten väliä, jos sitä ei havaitse...? Yritin vain sanoa sitä, että itse en ole huomannut eroa ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen ja olen hämärä-/pimeänäkööni enemmän kuin tyytyväinen, ajan todella paljon.
Ihme pelottelua ja panettelua täällä harrastetaan.
 
"Tuuli"
Mitä sillä on sitten väliä, jos sitä ei havaitse...? Yritin vain sanoa sitä, että itse en ole huomannut eroa ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen ja olen hämärä-/pimeänäkööni enemmän kuin tyytyväinen, ajan todella paljon.
Ihme pelottelua ja panettelua täällä harrastetaan.
Vaikka sä et havaitse sitä niin se ei poista sitä että pimeällä ajaessa sä et nää niin hyvin kuin lasien kanssa JOS tulee valonheijastuksia.
 

Yhteistyössä