Lokakuun -08 kullannuput

FPI
Samperin puusilmä, voimia ja :hug:

Nukuttamisesta, meillä on kans yöt muuttuneet tosi levottomiksi, mutta epäilen, että se johtuu siitä, kun Minni opettelee niin paljon uusia taitoja niin taitaa päivän touhut tulla uniin, kun pää pyörii ja keädet ja jalat heiluu ja heräillään tosi usein...meillä siis Minni nukahtaa yleensä tissille viereen tai sit tutin kanssa meidän sänkyyn.
 
Satunen - Ei kannata vielä laittaa selkänojaa täysin istuma-asentoon, kun ei tän ikänen osaa vielä istua ilman tukea. Itse oon omilla lapsilla pitänyt selkänojaa ihan makuuasennossa, niin kauan kun ovat viihtyneet. Jossain vaiheessa sitten kun ovat halunneet vähän nähdäkin jotain sieltä vaunuista, niin vähän nostanut selkänojaa ylemmäs. Sitten pikkuhiljaa, kun alkaa pysyä pystyssä, niin selkänojaakin voi nostaa ylemmäs. Voihan se olla, että vauva sieltä ite punkeaa ylös, mutta se istuminen on kuitenkin yleensä vielä sen verran huteraa, että tarvii nojata reunoihin ja helposti horjuu ja kellahtaa työntäessä. Kyllä sen sitten tietää ja näkee missä vaiheessa vauva on mihinkin valmis. :)

Nukkumisesta - Joonatan nukahtaa aina syliin ja tutin kanssa. Siitä sitten kannetaan meidän sänkyyn yöunille. Tutin sylkäsee pois, kun on tarpeeksi sikeässä unessa. Imetän 1-2 kertaa yöllä. Toistaiseksi meillä nukutaan yöt ihan rauhallisesti. Oon tässä kyllä viime aikoina huomannut, että poika aina välillä kesken unien availee silmiä ja tarkistaa että oon lähellä :) Jos oon muualla, niin alkaa kitisemään ja pitää mennä laittaa tutti. Jos taas oon vieressä, niin jatkaa vaan unia.
Vähän pelottaa, että miten yöt sitten menee, kun Joonatan alkaa liikkumaan enemmän ja pitää siirtää nukkumaan omaan sänkyyn. Nyt on nukkunut pinniksessä vaan päikkäreitä. Ainakin pinnasuoja pitää ottaa pois, jo ihan omienkin yöunien takia. Mä en pysty nukkumaan, jos en näe mun vaavia. :D

Tää 4-5kk on kyllä ihana ikä. Vauvat on jo niin seurallisia, viihtyvät jo vähän itekseen, mutta pysyvät kuitenkin suht paikoillaan, ettei tarvii vielä niin tarkkaan vahtia.
Hampaiden harjausta ollaan aloiteltu ja ihan hyvin Joonatan on siihen suhtautunut ainakin toistaiseksi. Kauhulla muistelen kakkosen hammaspesuraivareita tossa 1-2 vuotiaana. Toivottavasti tää kolmonen ottais vähän iisimmin sitten tulevaisuudessa nämä pakolliset iltarutiinit
:)

ziz+ Joonatan, viikon päästä jo 5kk :eek:
 
Moi

pikainen tervehdys :hug: ...

meillä yöt menee välillä kans pyöriessä ja heiluessa, yhtenä yönä "jutteli" musta lähes koko yön, siis piti omaa juttelua :heart: ..lattialla pyörii sellaista vauhtia et ei ihme et yölläkin heiluu

tein tänään jotain ihan "hirveetä" , menin aamulla leipomolle ostaa muille leipää ja näin siellä ne laskiaispullat ja hups lähdin sieltä laatikon kera ja söin TODELLA HUONOLLA OMALLATUNNOLLA sit yhden :whistle: ..vaikka siis nailla dieteilla olen..meilla tekee nyt nappis tepposia, :/ ...voi ei, mut siis siina se mun hirveys oli mut maistui ihan sika hyvalle...

zizilisko ootko saanut mita ruokia takas ruokavaliooso, kokeilen nyt itse maitoa, juustosta aloittlin..

nyt tutkii konetta..moi

pw ja Nooa
 
Pinkwawe - Mä syön nyt kaikkea muuta paitsi munaa. Se lääkärihän sano, että heti mulle normaali ruokavalio ilman munaa. Että ripuli yms. johtui tod.näk. vaan suoliston kypsymättömyydestä ja että Joonatanilla on atooppinen iho. Ihan oikeassa se lääkäri taisi sitten olla. Eka viikko meni itkusena, toka vähän paremmin ja nyt menee hyvin. Naama on vähän pahemman näkönen kuin dieetin aikaan, mutta sitä rasvaillaan kortisonivoiteella, bepanthenilla ja perusvoiteella. Pohkeisiinkin välillä meinaa alkaa rupea muodostumaan, mutta sekin on ihan perusvoiteella pysynyt aisoissa.
Soittoaika meillä on huhtikuulle, mutta kun nyt kaikki ollaan tyytyväisiä, niin kai tää tästä. :)
 
Novelle: Iida nukahtaa yleensä tissille, joskus sylissä kannellen. Yöt on vähän rauhattomia, Iida herää useamman kerran.

samperin puusilmä: :hug: toivottavasti saitte nyt lääkkeet, jotka tehoo.

Mä olen flunssassa. Nenä vuotaa, onneksi ei ole kuumetta. Kunhan ei Iidaan tarttuisi.
 
Nukuttaminenmeillä mennään nukkumaan tosi kiltisti tuossa 10 aikaa aina. Meillä kapaloon kääriminen on ollut alusta lähtien yksi rituaali ja se kivasti rauhoittaa ainakin meidän neidin, ettei mee pyörimiseksi. Kapaloon kääritään, sitten sylissä sen aikaa että lauletaan+iltarukous, sitten omaan sänkyyn, hyvät yöt ja neiti nukahtaa lähes poikkeuksetta itse. sänkyyn laitettaessa on aina silmät auki mutta nukahtaa sitten. taas on kahtena yönä ollut niin että kun herää 12-1 aikaa syömään niin ei nukahda sen jälkeen vaan jonkun tunnin juttelee itekseen. Pari kertaa kävin tutin laittaa (ei aina hyväksynyt sitä) ja jatkoi jutteluaan. Sitten annoin sille yhden pehmo hiiren jota jäi hypistelemään ja nukahti sitten itse jossakin vaiheessa. sitten nukutaan n.8h putkeen. Kai se on sitä levottomuutta. tutin kanssa nukahtaa usein illalla mutta sitä ei tartte aina käydä laittamassa, pulauttaa pois kun ei enää tartte ja tyytyy siihen.

meillä ei kakkaa ollut tullut taas pariin päivän ja kun tänään tuli niin se oli ihan vihreetä! Mistähän se johtuu? Pienellä tuskaltelulla se kakka lopulta tuli, on pitänyt sitä moneen otteeseen huutaa.

Meillä on jo varmaan kuukauden ottanut lelun käteen ja pistänyt sitä suuhun. :D Kaikki mitä käteen saa menee aina ensin suuhun. huvittavan näköistä. Ja sen toissapäiväisen kyljelleen pyörähtämise jälkeen ei olla edes kokeiltu uudestaan. silloin meni monta kertaa kyljelleen ja mahalleen yritti mutta käsi oli huonosti alla mutta nyt ei mitään sen jälkeen. Kai se vielä joskus kääntyy. :D

Ja tuli kokeiltua tuota persikkasosetta tuossa eilen ihan huvikseen että miten uppoo ja siitä kuvaa. :D en mä ajatellut kiinteitä sen kummemmin ruveta antaa, halusin vain testata kun itse söin sitä sosetta. :LOL:


ja tässä kuva kun innostuin tekemään sellaisen kaukalovaatteen Jennille. voi käyttää sitten kun tulee kevättä eikä halua pukea välttämättä kuumaa pukua päälle niin tuollaiseen on kätevä laittaa ja saa kädet sieltä esiin kun alkaa esineet autossakin kiinnostamaan.


Nyt satuhäille.
 
Te kenen vauvat juo korviketta, niin minkä merkkistä? Onko merkeillä ollut eroa, että joku olisi vatsaystävällisempi kuin joku toinen?
Mun pitää tässä kohta hankkia kaappiin valmiiksi korviketta, kun pakkasesta alkaa maito loppua ja rintapumpulla en saa irti yhtään mitään :(
 
nukkumisesta
meille neuvolassa sanottiin että tään 4 kk on sellainen ikä että oppii uusia taitoja niin nopeaan tahtiin että yöunet ovat rauhattomat! Se menee ohi, ja meillä nyt jo 2 yötä taas nukuttu vaan että noustaan syömään... ennen meni 3 viikkoa ainakin 6-8 kertaa heräsi ja väliin syötiin ja väliin riitti vaan tutti tai muu rauhoittelu.... Onneksi siis taisi olla jo ohi menevää....
 
Heippahei :wave:

nukuttamisesta Meillä kannetaan suoraan sänkyyn,tutti suuhun ja hyvää yötä.Sinne nukahtaa lähes poikkeuksetta aina.Tosin vikat lusikalliset iltapuuroa menee jo nukkuvan tytön suuhun :LOL: Yöllä herää max.kerran ja sekin aikasintaan viideltä.Toi sairastelu sekotti tytön rytmin kun sitä ennen nukkui kyllä 21-9.00 mutta empä voi valittaa jos kerran sattuu syömään ja sekin aamuyön puolella :saint:

samperin puusilmä :hug: Kurjaa tuollainen :/ Toivottavasti saatte nyt purevamman lääkkeen ja jo aikaisemmin mainitsin niin Puolarmetsä on mielestäni miljoona kertaa parempi kuin Jorvi ja he ottavat vastaan kaikki 21.00 mennessä tulleet joten jos vaan mitenkään kerkiätte niin menkää sinne jos tarve vaatii.Jorvi on aivan hanurista |O

zizilisko Meillä alotettiin Nannilla koska se on vatsaystävällisin mutta siirryttiin myöhemmin Tutteliiin koska se maistuu paremmalle.Nan ei maistu oikeasti miltään :/ Mutta suosittelen aloittamaan Nannilla silti.Ja sitä 1:stä suositellaan 0-6kk ja sitä kakkostapuolivuotiaasta eteenpäin.Sama myös Tuttelilla.

Nyt syömään :wave:

-Laura ja Sara ensi viikolla 6kk :eek: - Wtf??? :eek:
 
Heipsan!

Olipa ihanaa terapiaa käydä yksin shoppailemassa!!!
Päivät ja viikot kun vaan tässä kotinurkkissa pyörii niin olipa kiva olla monta tuntia ihmisten ilmoilla, käydä kahvilla kahvilassa ja vaan katsella ihmisiä. Tietysti oloa parantaa myös se että löysin tosi kivan uuden ison kirpparin josta tein Saanalle paljon löytöjä!!! Kuten joku möi nalle puh repun ja vyölaukun 50 sentillä!!! Saana saa sitten hoitorepun siitä aikanaan...
 
Tervehdys!

Meidänkin typy kääntyy vatsalleen koko ajan. Nyt viikon ajan ei enää oikein viihdy selällään, vaan pykää itsensä lähes heti kyljelleen, kun leikkimatolle pääsee. Samoin hoitopöydällä se koko ajan väkää itseään kyljelleen. Ja kaikki lelut menevät suuhun.

Mites, oletteko te kukaan jo ostelleet isompaa turvaistuinta? Meillä gracon turvakaukalo alkaa kohta olemaan ainakin näissä talvivaatteissa hiukkasen pieni, en tiedä, kauanko siinä vielä voi pitää...mitä istuinta suosittelisitte?

Lisään vielä:
Onko teillä rintamaitoa antavilla kauhea nälkä koko ajan? Mulla on viime päivinä ollut ihan hirveä ruokahalu...lisääntyyköhän maidontuontanto tuolloin....
 
saikku mä olin kans perjantaina shoppailemas mummin ja maisan kans :) ja oli kyl ihanaa vaan istua kahvilla ja katella ihmisiä... ostin jopa itelle vaatteita pitkästä aikaa :p yleensä tulee ostettua vaan tytöille... nyt ku oli mummi mukana, niin sai ihan rauhas sovitellaki!!

elämänperhonen ei oo vielä edes ajateltu isompaa istuinta (meillä brion kaukalo), varmaan vasti sitten syksyllä... kyllä sinne taas tilaa tulee ku ei tarvi käyttää toppahaalaria!!

niin ja korvikkeesta vielä... meillä on ollu alusta asti tutteli käytös, neiti kun ei sitä nannia syönyt :ashamed: ja täältä jostain sitten luin, et tutteli on makeempaa... eikä siitä missään vaiheessa oo tullu mitään vatsaoireita..
 
Meillä pojilla pussilakanoissa ne isommat. Pysyy paikoillaan ku jalkopäähän patjan alle tukkii "tyhjän" pään.

Mustikka ja luumu molemmat tekee kakkasta tummaa...


Meillä siis kaksospojat jokka syntyny 2.10.08 Kovasti toinen jo ryömii ja muutenkin liikkuu =O ohhoh.... Toinen rauhallisempi. RUokaa vasta 1prk päärynää molemmille ja muuten tuttelilla mennään...
 
Heippa!

Käytiin viime to lääkärissä.
korvat oli punaiset,mutta selkeää tulehdusta ei ollut.
Eilen Miroon nosti sitten kuumeen ja edelleen syönti huonoa.
Onneks tänään oli neuvola/lääkäri sain tutkituttaa pojan uudestaan.
Toinen korva on tulehtunut ja saatiin uusi kuuri.
Huomasi painon nousussa,että on ollut tasaisempaa kun Miro on sairastellut.
Muuten ei ole onneksi kehtiykseen vaikuttanut,ihmettelivät miten poika on niin pitkä.
Kehuja sai paljon :heart:

4kk mittoja:

Pituus:67,5cm
Paino:8605g

Mirokin menee jo mittarimadon lailla eteen ja taaksepäin.
Poika ei siis ikinä löydy siitä mihin sen on jättänyt.
Joku kyseli turvaistuimista-Me on ajateltu ostaa tässä kevään aikana Gracon cosmic tai duoflex,meillä kun on Gracon kaukalokin ja on kovasti siitä tykätty niin pysytään samassa merkissä.

Hyvää viikonalkua kaikille :wave:
 
FPI
Moi!

Tänään ollaan taas kääntyilty ahkeraan!

Yöt on edelleen levottomia, mut kaiketi se tosiaan johtuu tuosta uuden oppimisesta!Toissayönä Minni nauroi unissaan, oli kyllä tosi hassua! :LOL:

Jaaha, iltatoimet taitaa kutsua!

Milla ja Minni 4,5 kk :heart:
 
Meilläkin kaikki pussilakanat on liian isoja äp:n peittoon. Ostin itse yhden lastentarvikeliikkeestä reunapehmusteiden kanssa, ja loput lahjaksi saadut pussilakanat ovat kaikki liian suuria. Ajattelin jo alkaa pienentämään niitä, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi. Meilläkin on opittu kääntymään ja liikuskelemaan lattialla. Heti kiepahtaa ympäri kun lasken selälleen lattialle. Kauheasti on kaikki alkanut kiinnostamaan. Seuraa hirveän tarkasti kaikkea ja tavarat menee suuhun.

Joku kysyi että onko rintamaitoa saavilla kova nälkä kokoajan, niin ON! Pihla olis kokoajan vaan tissillä. Yötkin on muuttuneet jotenkin levottomammiksi kuin ennen. Yösyötöltä ei meinaa millään suostua jäämään takaisin sänkyyn...
 
FPI
Moi!

Minni kanssa eilen söi tosi useasti ja piiiitkään, mutta sitten nukkui 7 tuntia putkeen, tätä ei ole tapahtunut ainakaan 2,5 kuukauteen!! ;)

Hankittiin Minnille Bumbo-istuin ja polleena typy siinä istuskelee B)



Mukavaa laskiaistiistaita!

Milla ja Minni 4,5 kk :heart:

 

Yhteistyössä