Lokakuun -08 kullannuput

FPI
No niin, painoinpa tuota vastaa-painiketta liian aikaisin!

Onkos teillä mitään erityisiä suunnitelmia, kun huomenna on ystävänpäivä?

Mun vanhemmat tulee meille kattomaan Minniä illaks, et päästään miehen kanssa syömään. Ei kyllä oltu mitenkään ystävänpäivälle tätä suunniteltu, mutta sattu sit just huominen meidän porukoille sopimaan!

Nyt kattomaan päivien viemää, kylläpä mäkin laatusarjoja seuraan

:whistle:

Mukavaa ystävänpäivää kaikille!

Milla ja Minni 4kk ja jotain päälle :heart:
 
zizilisko: :hug: toivotaan, että lääkärillä olisi hyviä uutisia. Rokotetutkimuksen kanssa ollaan vielä kahden vaiheilla.

samperin puusilmä: toivottavasti Miro alkaisi olemaan jo terve. On noissa päivystyksissä aikamoista touhua, toivottavasti ei siellä tarvitsisi kovin usein käydä.

jasmara: joo, oli tukkaa jo syntyessä reilusti. Vähän mietittiin, tippuvatko vai pysyvät ja näköjään pysyivät.

Ystävänpäiväksi ei ole mitään suunnitelmia. Mun vanhempien piti tulla kylään, mutta mies tulikin kipeäksi, niin meni suunnitelmat puihin. Ollaan sitten vain kolmisin kotona.

Mistähän saisi sellaista muovitettua froteeta kuin oli äitiyspakkauksessa? Kävin Eurokankaassa ja siellä oli vain sellaista, että se muovi oli tosi paksua kuin kerniliina.

Iida keksi eilen uudenlaisen äänen. Se kuulostaa siltä kuin tyttö ei saisi henkeä ja korisee hengenhädässä. Aikalailla säikähdin, että mikä on. Tytöstä hauska ääni, minusta ei oikein :)

Vega & Iida pian 4 kk
 
Meille tuli myös rokotetutkimuspaperi. Vielä ei olla päätetty lähetäänkö mukaan. Yksi hyvä porkkana siinä on, nimittäin se rota-rokote. Me ei olla sitä otettu sen kalleuden takia joten se olis ihan jees.
Noi kaks vanhempaa lasta olikin aikanaan juuri tuossa rota-rokotetutkimuksessa eli kokemusta on siitäkin... :)

Vega: Mihin tarvisit sitä muovitettua froteeta?? Citymarketissa ainakin myydään vastaavaa (koko 70 x 100cm) kun äippäpaketissa, hinta jotain 12? luokkaa. ;)

Ystävänpäiväksi on semmosia suunnitelmia, et meen ystävän kans kaupungille. Ensin leffaan ja sit syömään. Miehet jää lastenvahdiks :D
Tän ystävän kans ei ollakaan oltu kahestaan ulkona muutamaan vuoteen, hänen nuorimmainen on 3v ja muistaakseni sen aikana ei olla oltu missään. Mukava päästä puhumaan asioista ihan vaan kahestaan ilman ylimääräsiä (lue:lasten) korvia. :whistle:

Naurukohtaus: Eikö ole ihanaa, kun sisaruksetkin on niin erilaisia. Kannattaa olla tyytyväinen, et ruoka maistuu... :)
Meillä ei myöskään ronklata, hyvin menee mitä suuhun laitetaan.

jasmara ja Jere 4kk
 
Jos en huomenna pääse koneelle, niin toivotan jo tänään kaikille HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ! :

"Nalle karvatassu,
iloinen ja hassu.
Löysi pienen sydämen,
punaisen ja lämpöisen.
Luokse hyvän ystävän,
sydämen mä lähetän!"


:flower: :flower: :flower: :flower:
 
Hyvää ystävänpäivää! :)

Vauvauinnissa oltiin ja se oli ihanaa. :) ihan ilman itkua ei selvitty mutta pääosin meni tosi hyvin. 10min viihdyttiin (välillä käytiin kyllä kerran ihmettelemässä maailmaan pyyhkeen sisästä altaan reunalta) ja suihkussakin meni hyvin, ilman itkua. väsy vain vaivasi kun heräsi jo ennen 8 ja olisin juuri ollut nukkumaan meno aika kun uinti alko mutta siihen nähden viihty silti hyvin. vähän ihmeteltiin mikä mesta se on mutta jee jee. :) pientä säätöä se oli että kuinka nyt pitäisi toimia, missä järjestyksessä ja kaikkea.

tuolla se nyt tyytyväisenä riehuu sitterissä musalelun kanssa. :D Tänään pitäisi sitten tehdä sekä täyskäri ja voikkarikakku ystävänpäivän kunniaksi. Löysin kivoja ohjeita täyteiksi niin pitää kokeilla.

Nii joo ja viime yönä taas huudettiin. pari tuntia. mahaa tällä kertaa ihan selvästi. Tekee mieli alkaa pelkälle vesidieetille kun ei tiedä mistä se johtuu. Nyt uskon että se johtuu siitä kun ahmis viinirypäleitä parina päivänä oikein kunnolla kunnes luin eilen illalla koliikki kirjaa jossa sanottiin että nekin aiheuttaa vaivaa. mitähän hedelmiä tässä saisi syödä kun omenat, appelsiinit (sitrushedelmät), viinirypäleet, banaanit ovat kaikki kiellettyjä eli melkein kaikki. puoh. siihen päälle niin ruis kuin vehnäleivät maitotuotteet.... lista pitkä ja kaikkia pitäisi kokeilla että mikä aiheuttaa vaivat. huoh.

Nyt kuitenkin leikki puuhiin ihanan neidin kanssa. :)
 
FPI
Huomenta!

Miten tarkkaan ootte noudattanu -10 pakkasrajaa? Et ootteko laittanu ulos nukkuu kun esim -12-13 astetta? Kuinka pienelle tuo -10 on raja?

toivekasäiti, kiva, että teil meni vauvauinti kivasti!

Eilen sukellettiin ekan kerran vauvauinnissa ja itse sukellus meni hyvin, mutta sen jälkeen tuli kauhea parku, eikä neiti meinannut millään rauhoittua!! Toivottavasti ens kerralla menis paremmin!

Jaaha, nyt neiti huuteleekin jo sängyssään!

Milla ja Minni 4kk ja jotain päälle :heart:
 
Meillä meni lauantain kastetilaisuus oikein hyvin. Syömisiä jäi vielä kotiinkin, mutta eiköhän viimesetkin rippeet oo tänään iltaan mennessä jo syöty :D

Meiltä jäi eilen vauvauinti väliin, kun Joonatanille tuli kova nuha lauantaina. Muutenkin on ollut koko viikonlopun tosi itkuinen ja huutanut tosi paljon. panadoliakin ollaan annettu, kun on ollut niin selvää kipuitkua. äsken sitten nukuttaessa kokeilin ikeniä ja siellähän tuntui terävät hampaat. Eihän se ihmekään että on itkettänyt, kun hampaat on puhjennut. pitää vielä tarkemmin katsoa, kun poika herää, että onko sieltä nyt tulossa 1 vai 2 hammasta. En jotenkaan odottanut hampaita vielä ihan näin aikaisin.

pakkasrajasta
- itse oon vienyt pihalle vähän kylmemmälläkin, jos ei oo tuullut. harson vaan laittanut kuomun eteen. Kovin tuulisella ilmalla en varmaan lähtisi ulos.

poika nukahti tähän syliin, niin isoja alkukirjaimia uupuu,,,

ziz+joonatan 4kk 3vko
 
pakkasraja meillä täällä näytti mittari aamulla -12 ja laitoin neidin pihalle unille. että itse en niin tarkasti sitä mittaria lue. Jenni on sellainen että jos ei saa kerran nukkua pihalla päivän aikana, on päivä katastrofi. siellä on tottunut väh. yhdet unet nukkumaan koko elämänsä. Jos ei tuule niin hyvin on vaunuissa viihtynyt kun on kunnolla päällä ja harso kuomun edessä.

Minä kaljuunnun. on alkanut lähtee kauheasti hiuksia. mieskin valittaa kun hiuksia on joka paikassa. Kai tää on vain tilapäistä?

Nyt on kaksi yötä mennyt ilman ongelmia. ihanaa kun on saanut nukkua. mutta se eilen huomattiin että Jenni vissiin vierastaa joitakin ihmisiä ja paikkoja. mentiin käymään miehen äiteen tykönä niin jonkun aikaa oli ihan tyytyväinen ja sitten ilta oli kitinää ja huutoa, ei meinannut milläään rauhoittua. sama on toistunut kun ollaan miehen sedän työnä käyty että aikansa on ihan tyytyväinen ja sitten alkaa huuto joka ei meinaa loppua. hiukan on ikävää kun on jossain käymässä niin on sellaista. ja pitäisi lomalla lähteä mun kotopuoleen käymään. jes jes.
 
Heippa!

Ulkona nukuttamisesta
Meillä Saana nukkuu parhaillaankin ulkona (-14 astetta). Mä laitan aina kun yli -10 pakkasta ton fleeceviltin ja sadesuojan vaunujen ympärille. Fleece pitää lämpimän ilman sisällä monta tuntia kun jo siis sisällä laitan tuon paketin valmiiksi. Jää niin pieni aukko vaunuihin mistä ilma vaihtuu että vaunuissa on sisällä lämmin kyllä!!! Ja meillä neiti nukkuu kyllä -15 vielä ulkona sitten laitan ulkovarastoon jos tuota kylmenpää. Siellä on yleensä muutamaan astetta lämpimänpi kuin ulkona. Jos rupeasin noudattaan jotain -10 rajaa niin ei täällä voisi Saana nukkua ollenkaan ulkona ja kun se ei muualla nuku kuin ulkona!!! :/ Ihan turha on sisällä nukuttaa max. 30 min unet on sisällä kun ulkona saattaa vetää 3h unta =)
 
Iltoja!

Laitetaas pitkästä aikaa taas kuulumisia. Taustalla olen pyörinyt, mutta jotenkin koskaan ei oikein ehdi mitään sitten kirjotella. :ashamed:

Käytiin viime viikolla Annin kanssa 4 kk lääkärissä. Neidillä oli painoa 7995 g ja pituutta 62,5 cm. Pulska pimu meillä siis täällä. :D
Meillä on aloiteltu nyt maistelemaan soseita , vaikka olikin tarkoitus pelkästään imettää tuonne puolen vuoden ikään. Tuntuu kuitenkin että neiti niin haikeasti aina katselee kun syödään, niin ajattelin että aletaan nyt pikkuhiljaa maistelemaan sitten. :) Perunaa, porkkanaa ja bataattia ollaan nyt maisteltu, tosin hyvin pieniä määriä vielä.

Anni ei vielä käänny selältä mahalleen ja on vasta pari kertaa kääntynyt masulta selälleen. Leikkimatolla kyllä pötköttelee, mutta liikunta ei näytä kiinnostavan. Eikä kyllä kovin pitkään matollakaan viihdy. On enemmän tuollainen sylikissa. ;) Päätä kyllä jo kannattelee hienosti ja pyörii matolla navan ympäri, että ehkä se siitä pikkuhiljaa sitten alkaa sujumaan.

Pakkkasrajasta kyselitte, miun käsityksen mukaan tuo -10 astetta on alle kolmikuiselle vähän niinkun rajana. Meillä ainakin on ulkoiltu vaikka olisi enemmänkin pakkasta. Tosin mein neiti ei kyllä vaunuissa viihdy muutenkuin että niitä työnnetään eteenpäin. :(
Miia on ainut ollut mein lapsista joka on suostunut nukkumaan vaunuissa päiväunia, kaikki muut nukkuuvat mielummin sitten sängyssä. Uskoisin että meillä tuo johtuu siitä, että Anni ei nuku oikeestaan muuten kuin mahallaan. Vaunuissa talvitamineissa kun ei oikein voi masulleen laittaa.

Lastenhoitoon menosta taisi olla jotain juttua. Meillä olisi tarkoitus että mie olisin kotona ainakin tän vuoden loppuun, tosin jos tiukka tilanne tulee niin aikasintaan sitten lokakuussa menisin takaisin töihin. Muutenkin olen ajatellut että en laita vielä lapsia hoitoon, kun voin töissä sopia mukavasti että teen sitten pelkkää iltavuoroa niin ei ole tarvista sille. Ja tarkoitus olisi tehdä vaan muutamaa vuoroa viikossa, ainakin siihen saakka kunnes Anni olisi pari vuotias.

Välillä tosin oman mielenterveyden kannalta olisi mukava jos voisi mennä jo töihin. :p Mekin asutaan maalla, on vaan yksi auto ja sekin sellainen mihin ei koko perhe mahdu kerralla niin mie oon melkein aina sitten tyttöjen kanssa kotona. Onneksi nyt on vähän helpottanut kun sain mieheltä kinuttua luvan koiralle ja pari viikkoa sitten meille muutti koiruus. Tulee ainakin lähdettyä ulos, kun tuossa yhdessä välissä saattoi mennä viikkokin ettei käyty yhtään ulkona. :eek:

Söpöläisiä kuvia tein vauveleista olette laittaneet. Pistetääs Annistakin kuva jonon jatkoksi.



AngelEyes ja Anni 4 kk
 
toiveikasäiti: Tuo hiustenlähtö on ihan normaalia ja loppuu aikanaan eli kunhan lepotilassa olleet hiukset on tippunu. Toki normaali hiustenlähtö eli 50-100 hiusta päivässä jatkuu, mut tuo ylenpalttinen lähteminen kyllä loppuu.... Kärsivällisyyttä =)
Ite oon kärsiny tosta jo kuukauden...

4kk neuvolassa olis sit käyty tänään. Kaikki hienosti ja lääkäri kehu poikaa söpöksi, mut hieman vierastavaksi ;) Kaikki tän ikäsen taidot löyty eikä muutenkaan löytyny vikaa.
Kasvua oli mielestäni hirveesti, mut mittaajana olikin harjottelija ja lääkärikin sano, et riippuu paljon miten paljon jalkaa suoristaa...
Eli pituutta oli jo 68cm (synt. 51cm) ja painoa 8245g (synt.3440g) pipomitta oli 41,5cm (synt.34cm) :D

Ystävänpäivänä olin ystävän kanssa leffassa. Käytiin kattomassa "Morsianten sota" . Oli kyllä hauska ja ihan hyvä. Syömässäkin käytiin. Huomasin vaan hyvin etten ole juonu oikeestaan mitään alkoholipitosta vuoteen, kun pienestä viinimäärästä tuli "sekava" olo :D
Kotona olin jo ennen 8aa eli poissa viitisen tuntia.

Huomenna meen lääkäriin hakeen uuden pillerireseptin, minipilsut loppuu huomenna... Pakko valittaa sillekin, et mun vuoto on kestäny jo 36 päivää putkeen. Ei tosiaankaan kiva, ku joka päivä vuotaa... Josko kokeiltas jotain muuta merkkiä tai sit eri koostumusta.
Kampaajallekin pääsen aamulla. Ihan kiva leikkauttaa hiuksia nyt ku niitä on jo lähteny tosi paljon. Jos näyttäis taas ihmiseltä sen jälkeen. ;)

jasmara ja Jere 4kk
 
Kaksi hammasta yhtä aikaa oli puhjennut Joonatanille. Varmaan ollut ikenet kipeät. Nyt jo onneksi poika on taas oma iloinen itsensä :)

Viikon verran maisteltiin peruna-porkkana sosetta. Ei oikein uponnut. Nyt kolmena päivänä oon antanut luumua ja se näyttää maistuvan. Eilen meni kaikki 3 teelusikallista, mitkä olin lautaselle laittanut. :)

Lempibiisi on vaihtunut tässä matkan varrellla. Nyt nukutusbiisinä toimii Stand by me. Joonatan menee heti hiljaiseksi, kun biisi alkaa soida, vaikka olisi kuinka kova kiukku päällä :)
 
Jenni kääntyi tänään ekan kerran kunnolla kyljelleen. hermo paloi kun ei päässyt siitä mahalleen kun käsi jäi huonosti alle. :) mutta yritys oli kova mahalleen. ehkä pian, ehkä pian.

tajusin että pakko ostaa videokamera että pääsee ikuistamaan noita hetkiä. puhelimen videokamera kun on ihan susi ja muistikortti täyttyy digikamerasta niin nopeesti kun ottaa video pätkiä. Mutta ihanaa. <3 Pakko mennä vahtimaan josko kääntyisi mahalleen asti. :)

tä ja Jenni viikon päästä 4kk.
 
jasmara: Iida tykkää olla nakuna meidän sängyssä ja siihen suojaksi ajattelin. Mutta onpa kallista, täytyy vielä miettiä. Voi kun itsekin pääsisi kampaajalle

AngelEyes onpa Anni söpö

Käytiin tänään neuvolassa. Pituutta 65,5 cm ja painoa 8140 g. Paino on vähän tasoittunut, ei mene enää niin paljoa omilla käyrillään. Muutenkin kaikki oli ok.

Iidalta on nyt väliin tullut vihreätä kakkaa. Lääkäri sanoi, että jos joka kerta ei ole vihreää, niin ei hätiä, muuten voisin kokeilla maidotonta. Toivottavasti olisi vain jotain satunnaista. Mietin vain, että voiko suklaa tehdä tuon? Sitä kun on kuitenkin tullut jonkin verran syötyä :whistle:

Pitäis hankkia uusi vanupuku tai vastaava, kun nykyinen meinaa jäädä pieneksi. Olin tammikuussa ostavinani tarpeeksi ison, kun äp:n puku jäi pieneksi. Tänään katsoin nopsaan parista kaupasta ja voikin löytäminen ollakin vähän vaikeampaa, kun alkaa olemaan vaan kevätvaatetta. Muutama toppahaalari vaan löytyi. Täytyy jatkaa etsintää.

Vega ja Iida 4 kk tasan
 
:wave: moi mammat.. nyt on meillekin rantautunut netti..
Olin tilannu väärän.. ku en näistä hommista mittään oikein ymmärrä, miesten juttuja..

Meillä pyyhkii lujaa ja hyvin.

Poika kasvaa ja vänkää ittiä istumaan kovaa kyytiä. Terkka muka hoki huuli pyöreänä " ei missään nimessä vielä saa.." ja kas kummaa tuttavan muksu naapuritalosta istuu jo syöttötuolissa tuettuna eikä oo ikäeroa ku 11 päivää!! on se vain ihme hommaa... :ashamed: mutta lapsethan on niin erinlaisia..
Toista muksua oon salaa ajatuksissani ihaillu, muttei se tule maholliseksi ainakaan meidän taloudessa moneen vuoteen..
Meinaan nyt hakea yhteyshauissa kouluihin kun eihän mulla ole mitään ammattia, ja suoraansanottuna nakertaa olla sossun asiakas, joka hemmetin penninpäältä pitää tapella.
Olishan se oma "ylimääräinenkin" raha joskus mahtava juttu. Sais ainaki ostaa sellasta mistä nyt vain voi haaveilla.
anteeksi avautumiseni.
Meillä syöpötellään jo näitä 5-6kk soseita missä on lihhaa seasa. :) Ja onhan poika jo sen 5kk.
Herrajumala että tämä aika meneepi nopiaa.. reilu 3vk ni poika on 6kk..

KERTOKAAS TE KOKENEEMMAT MAMMAT: miten aloitan sen "istuttamisen?". Neuvolassa se akka ei kertonu mitään kun se olettaa että pistän pojan istumaan just tässä ja nyt, jos se kertoo miten se tapahtuu!.. Eli meillä on yhdistelmä vaunut ja tuo koppa o jo nyt NIIN ahas, että poika joutuu nukkuun jalat sivuilla koukussa siis selälleen..silleen en osaa selittää.. Eilen sitte repäsin ja otin sen kopan pois käytöstä ja vuorasin vaunut lampaantaljalla ja se äitiyspakkauksen makuupussi ja siihen vilttiä päälle, ei luulis paleltuvan... eli voinko siis Laittaa MILLOIN Sen YHDISTELMÄ VAUNUN SELKÄNOJAN TÄYSI ISTUMA ASENTOON? :wave: kertokaas kiitos nam.

Mitäs muille mammoille kuuluu??
 
Meilläkin käännyttiin maanantaina selältä mahalleen monta kertaa ja kerran saman tien takasin. Sen jälkeen homma ei olekaan kiinnostanut ollenkaan! Tänään on 4 kk täynnä, pituus 63 cm ja painoa 7,2 kg.

Kyselisin nukuttamistavoista yöunille. Eli minkälaisia tapoja teillä on laittaa vauva yöunille. Suoraan omaan sänkyyn, sylissä hyssytellen, vaunuissa heilutellen vai miten? Ja miten helposti onnistuu. Sujuuko yöt rauhassa, vain mahdollisesti syötellen välillä?

Meilla on yöt käyneet selvästi aiempaa levottomammiksi, enkä oikein keksi syytä. Yksi virhe voi olla se, että on opetettu poika nukahtamaan tutin kanssa. Ja eihän hän sitä itse osaa yöllä takasin suuhunsa laittaa. Toinen virhe voi olla, että nukutetaan illallakin vaunuhin, rauhottuu helposti niitä heiluttamalla. Sitten siirretään jonkin ajan päästä omaan sänkyynsä. Saattaa vauva sitten yöllä ihmetelleä, miksei enää olekaan tutuissa suojaisissa vaunuissa. Pitäisikö siis opettaa nukahtamaan itse, suoraan omaan sänkyyn ja ilman tuttia? Kannattaakohan tehdä kaikki muutokset kerralla vai yksitellen? Vai onko näillä edes merkitystä? Varmasti moni asia riippuu lapsesta, jokainen on erilainen, mutta kertokaa silti, miten onnistutte saamaan mahd. rauhalliset yöunet.
 
moi!!!

onnea minnille uudesta taidosta :heart: :)
meillä ei vielä(kään) käännytä, kyljelleen vaan.. mutta kaikki aikanaan...

4kk neuvolassa käytiin tänään, painoa neidillä 6600g (3400g) ja pituutta 63cm (49cm) ja kaikki ok, jatketaan samaan malliin :)

novelle meillä nukutetaan miltei joka ilta syliin.. mies kävelee tai sit mä keinuttelen tytön kans... joskus kun neiti on oikein tyytyväinen ja kaikki hyvin, ei vielä liian väsynyt, niin nukahtaa itekseen omaan sänkyyn (nykyään aika useinkin käy niin...) :heart: tuttia kyllä täytyy käydä laittamassa jos putoo.
yöt meillä nukutaan nykyään hyvin, kerran maisa herää syömää ja silloinkin yleensä nukahtaa pullo suussa :) ja jatkaa aamuun asti. joskus harvoin heräilee ja silloin yleensä riittää, kun nousen laittaan tutin suuhun.
iltaisin toistetaan samat touhut, suurinpiirtein samaan aikaan ja samalla lailla... sitten vähän rauhoitutaan ja sammutellaan valoja, niin vauva tietää, että pian aletaan unille. eipä meillä muita konsteja... toivon, että näin myös jatkossa...

mulla on alkanu nyt lähteen hiuksia ihan hirvittävästi :'( tuntuu että niitä on koko ajan ja joka paikassa!!! :kieh: tosi ärsyttävää!!
meillä on kans videokamera ja silloin tällöin tulee pikkusta kuvattua :) neiti vaan on sellanen, et ku se huomaa, et otan sen kameran ja alan kuvaan, ni se vaan kattelee kameraa naama totisena ja kaikki liike ja äänil loppuu :| täytyy yritää aina salaa kuvata sitä.. on niitä sitten ihana kattella, ku toinen on jo iso...
huomenna lähdetään mummin kans tampereelle shoppaileen :D jeee!!! rahaa ei kauheesti oo, mut pääseepä ainaki välillä jonneki... itelle tosin ei varmaan vieläkään kiinnosta kattoo mitään, ku edelleen on noita kiloja liikaa :'( ei oo paino pudonnu yhtään!!! kuinkas teillä muilla?? alotin just kuntonyrkkeilyn ja tosissaan odottelen kunnon keväisiä kärryttelykelejä B)

mut jos nyt käyttäis nää pakkaset hyödyks ja pitäis leivontapäivän, pakastin on melko tyhjä taas...
 
Torstaita!

Pikaiset kuulumiset.
Antibiootti kuuri ei ilmeisesti tehonnut,Mirolla oireet palanneet.
Lakkasi syömästä,pikku tilkkoja saa menemään ja makuuasentoon ei suostu..
iltapäivällä lääkäriin,onneks nyt saatiin aika omaan tk,saa nähä istutaanko sitä silti illalla/yöllä vielä jorvin jonossa..
Aion olla tiukkana tutkimusten suhteen..
Raskasta on.. :'(


:wave:
 
Voimia Samperin puusilmälle!

Meillä käännyttiin myös ekaa kertaa reilu viikko sitten. Eilen käänty sitten seuraavan kerran. Et ei toi kääntyily ihan vielä ole hirveen kiinostavaa :) Sisi tykkää myös ottaa omista varpaistaan jo kiinni.

Meillä laitetaan Sisi omaan sänkyyn nukkumaan. Joskus nukahtaa heti tai sitten leikkii siellä aikansa ja nukahtaa. Tutti yleensä putoo suusta kun kunnolla nukahtaa, mutta ei herää siihen. Yöllä jos herää ni käyn laittaa tuttia suuhun et rauhottuu. Ja kerran syödään yöllä. Nyt on joinakin öinä tuntunu olevan vaan ihan hereillä siellä sängyssä ja touhunnu. Ei kuitenkaan itke ja nukahtaa sitten kun nukuttaa :)

Nannista kysymys! Eikös se Nan2 ole 4kk eteenpäin? "Pitääkö" sitä alkaa antamaan kun vauva on 4kk. Vai onko ihan ok antaa vielä Nan1?

Jenksu & Sisi kohta 4kk
 
Onnea uusista taidoista!

samperin puusilmä: Voi kurja. Voimia teille. :hug:

jenksu: Me käytettiin Nan2:ta jo Jeren ollessa alle 3kk. Erona noilla on vaan se, et 2:ssa on enemmän rautaa, muuten sama koostumus. Kuulin myös, et jos on pelkästään pulloruokinnalla, niin 2:een voi siirtyä jo aiemmin. =)
Ei varmaan kukaan kiellä antamasta 1:stä jos haluatte. :)

jasmara ja Jere 4kk+1vko
 

Yhteistyössä