Lokakuun -08 kullannuput

Kiitos ihanat ihmiset :)

Tervetuloa elmiina:flower:

Alan pikkuhiljaa palautumaan elävänkirjoihin jostain hormonihöyryistä:)
Imetysasian kanssa alan olemaan sinut, vaikka se välillä kirpaseekin. Vielä olen yrittänyt tissille ottaa; sille tulehtuneelle ei kärsi edelleenkään, mutta toisella on harvakseltaan ollut. Enimmäkseen kuitenkin saa pullosta ruokansa. Pirskatti kun meni niin rikki toi tissi:/

Meillä taitaa olla jonkunnäkönen yörytmi ainakin tällä hetkellä.
Vauva syö viimesen kerran illalla 20-21. Nukahtaa n. klo 21-22. Yöllä syö n. klo 1 ja 5. Aamulla huutelee sängystä kahdeksalta että on herännyt ja kun on saanut mut ylös niin nukahtaa uudestaan ja nukkuu kymmeneen :whistle:
Päivät on ihan sekameteliä vielä. Yhtään ei osaa aavistaa kauanko nukkuu tai paljonko syö. Annoksetkin kun on 20millistä 160milliin..

Meillä on ristiäiset 7.12. Kutsumanimi on valmiina, mutta kahdesta muusta käydään vielä taistoa :D

Herra näköjään nukkuu ekaa kertaa pidempiä päiväunia vaunuissa. Aikasemmin se ei ole ollut pojan lempihommaa.. Jopa puoltoista tuntia:) on koisinut, kauankohan meinaa vielä nukkua..
 
moi

Gabrielle :flower: ....nyt tajusin juu että siis tänään syntynyt, vau...

=)

Elmiina tervetuloa..

meillä oli tänään 2 kk (ei nyt ihan vielä vasta 7 vkoa tuli tänään mut kuitenkin ) neuvolalääkäri ja kyllä oli pikainen käynti, murukin kai hermostu kun kaikki tehtiin niinkuin liukuhihnalla...rotarokote reseptin pyysin, napatyrä tullut, melko muhkean kokoinen.. =) , painoa tullut kivasti eli nyt 4915 g ja pituus 56 cm..

mulla eilen toinen rinta oireili kipua ja ajattelin et nytkö mulle tulee se tulehdus ja vieläkin on jotenkin tosi arka..no lääkäri onneksi kirjoitti reseptin valmiiksi jos tulis pahempia oireita..onkohan tää tarttuvaa kun musta tuntuu et aika monella on nyt ollut..toivottavasti ei...

ihanaa ,kohta ristiäiset on ja vauva saa nimen...meillä siis su juhlat vaikkei siltä tunnu kun en tee yhtään mitään..kaveri onneksi leipoo kun taitaa sen hienosti... =)


mutta nyt laittaa muksuille vähän purtavaa..

pw ja muru 7 vkoa :heart:
 
Moi taas...

Meillä oli Ninnin 6 -viikkostarkastus ja aika rutiinikäynti. En ehtiny ees istua alas :D

Painoa oli 5470g ja pituutta 57cm. Hyvänkokonen paketti tästä on tullut... Eli syntymäpainon päälle 1685g ja 6cm.

Nukuin 1,5tuntia viimeyönä ja aamu alkoi sillä että esikoinen heitti vhs -kasetin mua päin ja osui mua kasvoihin.. Nenä vuosi pitkään verta, ja vaikkakaan mua ei juurikaan sattunut oli aika rajun näköstä se veren tulo. Onneksi tää nelivuotias sankari säikähti.Ja oli sen jälkeen yksi iso anteeksipyyntö. On ollut koko päivän onneksi suhteelilisen rauhallinen sen takia.

Mä en ole saanut aikaseks ees miettii noit Ninnin nimijuhlia... Huoh. Tää viikonloppu menee esikoisen synttärien merkeissä ja seuraava taas siskon pojan synttäreitä viettäessä. sit on yks viikonloppu kun ei ole mitään ohjelmaa. Loppuvuoden muut viikonloput sit onkin taas täynnä juhlia. Mihin väliin ajoittais sitten noi Ninnin juhlat... en haluais pitää niitä tossa kahen viikonpäästä, koska se on meil ainoa sellanen et ollaan vaan keskenämme..

Nimijuhliin en kutsu muita kuin kummit. Eli viisi henkeä. Ja todennäköisesti jokaiselle pidetään omana iltana. Ei mitään suurempia juhlallisuuksia, vaan hyvää ruokaa ja leppoisaa illanviettoa kummilapseen tutustuen. Ja kun lapset ovat aa-aa, pistetään hyvä leffa pyörimään ja sauna lämpiämään.

Tälläsen illan pitämisessä on se hyvä puoli, ettei vieraiden ja tarjottavien runsaus (tai lähinnä niitten laittaminen) ja huushollin järjestyksessä pitäminen ja lasten kaitseminen siinä samassa rasita lainkaan.

Nyt tämä väsyny pistää päänsä hetkeksi tyynyyn. Ens viikolla onneksi omalle lääkärille puhumaan tästä päästä. Se huojentaa..
 
Huomenta

pikkuneiti nukkuu kuistilla ja isommat on levittäneet koko huushollin täyteen tyynyjä ja peittoja (majanrakennusta) joten hyvä hetki käydä koneella.

Katiapatia sympatiani sinnepäin :hug: Teidän arki kuulostaa aika raskaalta. Itse elin samoissa tunnelmissa reilu neljä vuotta sitten, kun kakkonen oli syntynyt, ikäeroa lapsilla siis oli 1v4kk. Pikkuhiljaa musta oli tulossa hermoraunio, olin jälkeenpäin ajatellen sairastunut jonkinlaiseen depressioon. Olin aina väsynyt, kiukkuinen, suoraan sanoen kaamea akka. Lapset huusivat kaiken päivää punteissa kiinni, omaa aikaa oli kerran kuussa. Rutiineista oli jotenkin tullut mulle elämää suurempi asia. Yhdeksältä piti olla puistossa, satoi sitten vettä tai pieniä vihreitä miehiä. Lasten sotkut kävivät hermoon kaiken muun ohella, ja kaiken kaikkiaan koko äitiys oli yhtä suurta suorittamista. Kaiken lisäksi poika oli allerginen, valvoi yöt ja usein meillä päivä alkoi neljän jälkeen aamulla. Siinä ehti kummasti tehdä kotitöitä kun toiset äidit vasta heräili.

Nyt on yritetty ehkäistä vastaavaa. Isommat lapset on osahoidossa päiväkodissa että mulla on aikaa vauvalle ja myös itselle. Ja nauttivat tuosta kovasti, kun on kavereita ja touhua. Poika usein viikonloppuna kyselee, miksi pitää olla vapaapäivä. Mutta ennen kaikkea itse jaksan paljon enemmän nauttia lapsistani kun saan muutaman päivänä viikossa tehdä rauhassa kotitöitä ja jutella vauvan kanssa.

Katiapatia paljon tsemppiä sinne, voin kuvitella miten rankkaa on välillä. Puhu toki neuvolassa ja ystäville, apua on varmasti saatavilla.

Meillä vauva nukkuu melko hyvin yöt, herää pari kertaa ja jatkaa unia. Päivä alkaa kahdekan maissa. Päikkäreitä nukkuu ulkona kolme-neljä tuntia aamupäivällä ja illalla lyhyemmät. On ihana neiti, juttelee kovasti ja hymyilee :heart:

Meillä siis ristiäiset sunnuntainen, olen ottanut rennosti sillä äiti tuo osan tarjottavista ja anoppi loput. Mun ei tarvi kun vähän raivata tätä sotkupesää että vieraat mahtuu sekaan. :D

Viikonloppuja kaikille!

Elmi ja neiti 7vkoa
 
Onnea vauvansa saanneille :flower:

tervetuloa elmiina joukkoomme.

meillä oli eilen neuvolassa punnituskäynti, kun viimeviikon neuvola käynnillä neiti oli saanut painoa lisää vain 80 grammaa niin nyt piti käydä asiaa tarkistuttamassa, olihan se painonoussut 230 grammaa viikossa eli hyvin,nytten neiti painaa 4620 g. seuraava neuvolakäynti meillä onkin sitten parin viikon kuluttua.

imetyksestä me ollaan nyt oltu viikko ilman rintakumia, vihdoin neiti oppi imemään ilmaan ja on kyllä paljon helpompaa olla ilman rintakumia :)
yöt mellä nukutaan kun ei neiti suostu heräämään syömään vaikka häntä herättelisinkin.
iltasin neiti tankkaakin ruokaa itseensä 3-4 tuntia, tiedä sitten onko tuostä täyden yön nukkumisesta haittaa mutta moni on mulle nyt ainakin sanonut että antaa nukkua jos nukkuu kyllä se itse herättää jos nälkä tulee. eikä nukkuminen ainakaan näineen näytä haittaavan kun kerran paino nousee.

meillä on ensiviikon tiistaina tapaaminen papin kanssa, keskustellaan ristiäisistä. harmittaa hirveästi kun ei olisi hirveästi rahaa järjestää niitä kun mieheltä jäi saamatta puolenkuun palkka kun piti isyyslomaa pariviikkoa. rahaa olisikin tällä hetkellä tuonne lapsilisiin käytössä siis 20 euroa tällä hetkellä. no onneksi saatiin tuo tarjoilu puoli sovittua niin että maksamme veronpalautuksista takaisin miehen siskolle. mutta mielummin olisin itse samantien maksanut kaiken ettei tarvitsi olla velkaa kenellekkään.

nyt pitää lähteä viemään neitiä nukkumaan kun nukahti tähän olalle vatsa täynnä.

jaksamisia kaikille!

leppis&taavi-neiti 3 vko ja rapiat

 
Poikamme syntyi pyhäinmiestenpäivänä 1.11.2008 kätilöopiston haikaranpesässä. Mitat syntyessään 3640g ja 51cm. Päivät menee nopeasti ihmetellessä tuota ihanaa pellavapäätä :)
Kirjoittelen synnytyksestä myöhemmin.. kaikki kuitenkin meni tosi hyvin,vaikka synnytys kestikin 27h :eek: kiitos ihanan kätilön ja kannustavan isukin.
 
Onnittelut vielä vauvansa saaneile joita en ole ehtinyt onnittelmaan.
Meillä kun tuo poika ei nuku paljoa niin tuntuu ettei minnekkään ehdi. Ainota pitkät päikkärit ottaa tällähetkellä ulkona aamupäivällä. Kun ollaan tuon 2,5v kanssa puistossa.
Sitten nukkuu pätkissä korkeintaan 10-15 minuttia. Ja hereillään ei viihdy kuin parissa eri asennossa sylissä muuten on huutoa
Nyt kokeilin viimeisenä keinona kapaloa ja poika on ollut jo 40minuttia hiljaa sängyssä onko sattumaa vai pitääkö tio aina kääriä tollaiseen paketiin :eek:
Yöt meillä menee hyvin. Poika syö 20.00-21.00 ja menee nukkumaan seuraavan kerran herrää 4.00-5.00 eli ei voi valittaa.
Ainoa ongelma meillä on tuo pojan kova puklailu esim tuolloin aamuyöllä kun syö niin tunnin päästä heraa huutamaan ja koko pääpuoli on aivan märkä puklusta ihan kuin joku olis kaatanut mukillisen maitoa sänkyyn. Samanlaisia ryöpsähdyksiä tapahtuu päivisinkin siis ei mitään pienta puklauta vaan ihan kunnolla ainakin desin verran kerrallaan, joskus tuntuu että voiko tuonne mahaan jäädä mitään :/
Mutta kun yöt nukkuu noin hyvin niin ei kai voi mistään vakavasta olla kyse.
Ristiäiset olis huomenna ja mitään en ole tehnyt no siivosin aamupäivällä kun mummo ja pappa katsoi poikia, mutta kaikki leipomukset pitäis tehdä nyt illalla/yöllä kun mies on tullut töistä kotiin. Ei meillä mitenkään viime tippaan olla tätä järjestelyä jätetty :LOL:
No vieraita tulee vain noin 10+ pappi niin ei viitti niin hirveesti ressata

pumppernikkeli ja niilo 7vko ja pikkasen päälle
 
moi

Katiapatia jaksmaisia sulle tosiaan, meillä nuo vanhemmat lapset koittelee kans äitiä välilllä, tää 2 v neiti tatuoi itseään tusseilla tai tekee kaikkea muuta ihanaa ja tuntuu et ei hetken rauhaa kyllä oo....pakko vaan ajatella et kyllä se tästä vielä, onneksi ei ole osoittanut mustasukkaisuutta vauvaa kohtaan tms..touhuilee vain kaikkea ihanaa :headwall:

nirppu onnittelut

meillä su ois ne ristiäiset ja mulla on ihan veto pois =) , no onneksi nuo tarjoilupuolet on hommattu muualta sillä vois muuten vierailla olla vesilinja :LOL: ...mutta ihanaa et saa kohat kutsua vauvaa omalla nimellä... :heart:

mutta nyt maksaa laskuja vino pino :/

pw ja muru 7 vkoa :heart:
 
Moikka

Ajattelin tulla kertomaan tänne että tyttö on syntynyt. :heart:

- Tyttö syntyi 5.11 klo 6:29
Pituus 48cm ja paino 3100g ja pipo 34cm
Raskausviikot 40+3


Niin synnytys stooria lyhyesti ja olihan se nopeekin joten ei siin paljoa kertomistakaan ole.
Eli keskiviikko aamu ja sitten alkoi vaan painaan että sieltä se puskee tulemaan,6:10 olin sairaalassa ja 6:29 likka oli maailmassa.
Syöksy synnytys eikä mitään kipua helpottavaa tullut,joten voisin sanoa että aikas shokkihoitoa...

Likan kanssa menee hyvin kotona.Syö hyvin tosiaankin ja iloinen pakkaus.
Kova seurustelemaankin,aamusta sekä illasta.
Ensi tiistaina ois tytön eka neuvolakin sitten.
Napatynkäkin irtosi jo,kaikki menee nopeella tahdilla hih.

Nimi likalla on jo =)

Pöppiäinen & Emma Ellinoora Aleksandria 10vrk

 
Ukkovalta tuli sitten meille, mutta nainen määrää. :saint:
Poika syntyi maanantai yöllä 10.11 kello 1.12.
Rv 41+6. Painoi 4530g ja 54cm pätkä tapaus.
Supistuksilla lähti, aquarakkuloita selkään pari kertaa ja yksi kohdunkaulanpuuduke.
Pari oksennusta kuppiin, ja hillitöntä huumorin veistämistä kipujen kanssa. Komensin puhkaisemaan kalvot, ja kätilö teki työtä käskettyä. Niin johan tyyppi alkoi tulemaan.
Kaunis synntys, kehas kätilö. Synnytys kesti 4h ja ponnistus 7minuuttia.
Yksi tikki, isännän vuoksi. :D Ja kuuluisat sanat "Ei enää koskaan." Ja ne pätee.
=)
Sairaalassa oltiin likemmäs 5 päivää, keltasuuden takia. Meidän perheessä se on jo perintöä, kaikki kolme olleet sinisten valojen kanssa tekemisissä.
Mä voin hyvin, ja ei mitään muita kipuja kuin selkää vähä kivistää kun lähti sitten 11kg synnytyksessä. :D Oiva tapa laihduttaa.
Kotona ollaan, ja arki alkakoon.
*salsai menee kauppaan kahden isomman kanssa*
 
Onnittelut vauvan saaneille :hug: Ja tervetuloa tänne puolelle :)

Meillä meni viime yö yhdellä syötöllä :eek: Ysiltä neiti meni koisii ja kolmelta söi. Sit puol 8 seuraavaks... Oho, sanoin aamulla. Nyt tietty ens yö vehdataan, ku tällä tulin kehuun :D

Isäntä on lähdös turkuun hanoi rocksin keikalle... vähän oon kade :D Onneks ite pääsen kahden viikon päästä viihteelle, ku on ne pikkujoulut. Vähän kyl jänskättää, mut kovin silti odotan pääsyä ihmisten ilmoille :p
Ite ajattelin lähtee illaks kaverille kylään Viljan kanssa, ettei tarvi kotona yksin kykkiä.

PW tuu kertoo sit nimi huomenna :)

Viikonloput kaikille :wave:
Liina ja Vilja n.6vko
 
Onnea tuoreille tapauksille:)

Pumppernikkeli; ootko liinaa kokeillu?
Meillä on kans aamusta sellanen puoliks hereillä,puoliks unessa-aika ja kuitenkin kotityöt pitäs saada tehtyä ja vanhemmat lapset hoidettua. Sain kaverilta liinan jota kokeilin ja sen kanssa hommat hoituu! Poika nauttii kyydistä:) Enkä olis ikinä voinut uskoa, miten vaivattomasti se vauva siinä kulkee. Ajattelin alkuun, että kuka sitä jaksaa siihen sitoa ja että tiellähän se painava möykky on, mutta täytyy sanoo, että kyllä yllätti!!

Mutta kello on taas sen verran, että jos lähtis herättelemään pikku-ukkoa, että nukkuu sitten yöllä.

huitshapeli ja ukkeli tänään jo 3 viikkoa :eek:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!! :flower:

Meillä oli ristiäiset tänään!! Loppujen lopuks paikalla oli vaan 6 meidän perheen lisäksi. Osa kutsutuista oli kipeenä, osa matkalla ja osa ei vaan muuten päässy tuleen... Melko pienellä porukalla siis oltiin, mut olipa lämpösempi tunnelma. =)
Tarjolla oli: täytekakkua, pikkuleipiä, keksejä, pullapitkoo ja kahdenlaisia suolasia hyrriä, kinkku- ja lohitäytteellä. Lapsille limsaa ja aikuisille kahvia. :D
Niin ja se tärkein, pojan nimeksi tuli: Jere Aleksi Christopher, J-kopla sai jatkoa... :LOL:

jasmara ja Jere, päivää vaille 5vkoa
 
Onnea vauvautuneille :flower:
Kauniita nimiä on pikkuiset saaneet. :)

Meillä alkaa pikkuhiljaa olla ihan normaalia vauva-arkea. Välillä on tietty niitä huutopäiviäkin, mutta enimmäkseen jo vähän parempia :) Joonatan on alkanut paljon tutkimaan ympäristöä katseella ja viihtyy jo jonkun aikaa sitterissä ja lattialla. Ääntelee ja hymyilee. Ihanaa :heart:

Eilen jätin ensimmäistä kertaa pojan miehen hoiviin, kun oli tyttären tanssinäytös. Olin poissa noin kolme tuntia. Juuri ennen lähtöä pumppasin toisesta tissistä pojalle maidot. Hyvin oli mennyt ja pikkunen nukkui sikeästi kun tulin takaisin :)
Ollaan myös vietetty pojan 9v. synttäreitä. Alkuviikosta tulee vielä muutama vieras ja sitten on kemut ohi.

Ziz + Joonatan 7vko
 
Ihanaa, lisää vauvauutisia!
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart:
Ja kivoja nimiä on myös annettu...
Meillä ristiäiset tasan viikon päästä vähän jo jänskättää... :D

Paljonko teillä muilla on vauvan kasvu ollut ekan kuukauden aikana? Meidän tytölle kun on tullut 1340g painoo tasan kuukaudessa, se on kuulemma aika paljon.... Mikä mahtaa sitten olla normaalia tai keskiarvoo tai jotain...??

Saikku ja piipero 5 vkoa
 
Joo kyllä meillä liina olis ja edellisen kanssa sitä käytin mutta on nuo sidonnat vähän unholassa, mutta pitää varmaan nyt oikeesti kaivaa se esiin eihän tässä muuten tule kotihommista pian mitään

Meillä poika kastettiin eilen ja nimeksi tuli Niilo Wilhelm
Tuo wilhelm kulkee miehen suvussa ja niilohan tuo on ollut raskauden alusta asti niin mitä sitä vaihtamaan hyvää nimeä :D
 
täällä "pitkästä" aikaa. :)

vaihtelevasti on mennyt. nyt on öisin ollut vähän sitä ongelmaa että typy ei meinaa nukkua. ähisee kuuluvasti kauheasti (joskus tosin tekee sitä kyllä unissaankin) ja paukkuja tulee kovasti. päivisin nukutan sitä vatsallaan mutta öisin en uskalla sitä tehdä, mutta tuntuu ainakin sillon helpottavan kun niin saa nukkua. Nyt siirrettiin vauvan sänky kiinni meidän sänkyyn ja otettiin sen puolen laita pois niin saan nyt muutenkin helpommin laitettua tuttia yöllä suuhun ja rauhoitettua typyn ilman että täytyy joka kähinään nousta itse ylös.

Vuorokausirytmi on kyllä edelleen hakusessa mutta yksi on varma, meillä aina syödään 7 aikaa illalla ja puol 9 ollaan jo iltaunilla sitten. :) tänään oli poikkeus kun oltiin kylässä klo 9 mutta muuten on menny nyt pari viikkoa tuolla rytmillä. muuten sitten nukutaan kun nukutaan ja syödään kun syödään, joskus pitemmällä välillä joskus lyhyemmällä.

Illalla sai taas äiti oikein kunnon huolen päälle kun tuossa syötin sitä kun kotiin päästiin, sitten isi kylvetti typyn ja oli tarkoitus vielä sen jälkeen vähän syöttää ja laittaa sitten typy unille mutta en saanut tissiä kunnolla tarjolle kun typy puklasi oikein kunnon kaaressa maitoa pihalle aika tavalla. on se aikaisemminkin pulautellut (usein pulauttelee syönnin päälle) mutta nyt sitä tavaraa tuli varmasti parikin desiä ja vauhdilla. Sen jälkeen ei enää halunnut syödäkkään ja kävi vain unille. Kauheeta. :ashamed: ei kai se ole kipiä, onko tollainen kaarivoimapulauttelu suurella määrällä ihan normaalia. tuntui että nyt sille jäi sitten varmasti nälkä kun tavaraa tuli niin paljon pois vaikkei se ihan kamalasti ollut edes syönyt siihen mennessä.

Nyt sitten tutimaan tai ainakin kuuntelemaan typyn tuhinaa. :)
to ja typy reilu 3viikkoa.
 
Huomenia..

Meillä likka on vauhdissa,mamma ei ihan niin vauhdissa ole tässä,hyvin söi 80ml meni,hirvee määrä kyllä mutta likalle just sopiva.
Kahvin avulla yritän tässä olla freesinä hih...

Kuvassa likka isänsä kanssa



Pöppiäinen & Emma 12vrk
 
Huomenet ja viikonalut kaikille :wave:

Pöppiäinen kivoja kuvia oot laittanu. Mites toi onnistuu...? Mäki voisin yrittää laittaa neidin kuvan, jos vaan osaisin :D

Meillä on alkanu muodostua rytmi, ihanaa =) Päivisin ollaan selkeesti aina tietty aika hereillä ja väleissä nukutaan parit pitkät päikyt, 2-4 tuntia :eek: Yöunille mennään ysin ja kympin välillä ja aamuyöstä herätään syömään ja sit jatketaan unia tonne kasiin. Yön nukkuu tosi kiltisti, on nyt toistaseks ainaki heränny vaan syömään sen kerran muuten nukkuu ku tukki.
Oon tosi ilonen ku on alkanu rytmittyä tää elämä vähäsen, saa jotai suunniteltuaki ku vähän tietää millai neiti nukkuu. Sit nautin suunnattomasti siitä ku neiti menee yöunille saadaan miehen kans ihan kaksistaan viel hetki löhöillä sohvalla :heart:

Jihuu, tänää pääsen ulos syömään ku meil on meidän ammattiosaston hallituksen jäsenilta. Vitsi ku on hauska päästä hetkeks yksin johonki :p

Nyt neiti kärryihin ja ulkoilee. On ihana ilmaki ku on kerranki kuivaa :)

Liina ja Vilja 6vko+risat
 
moi

ihania nimiä vauvat saaneet ja kivoja kuvia =)

meillä oli eilen ristiäiset ja muru oli kuin enkeli :heart: ,kaikki meni siis hienosti ,mutta kyllä olin illalla väsynyt, ehdin itse kahvipöytäänkin kun kaikki vieraat olivat lähdössä :whistle: ...

muru sai nimeksi Nooa Marius :heart: ..lapsia jännitti kovastii minkä nimen vauva saa..

ihanaa kun ei enää tarvi vauvaksi sanoa =)

mut nyt vaipan vaihtoon...

noista liinoista tuli mieleen et suosittelen kans, mä jäisin monena aamuna ilman vaatteita,pesuja ja ruokaa ilman tuota hug-a-bub liinaa...

mut nyt moi :wave:

pw ja Nooa 7 vkoa
 
heippa

toiveikasodottaja meillä kävi viikonloppuna ihan sama stoori tuo oksentamisen kanssa. tavaraa tuli varmasti 3 desiäkin ja kaikki paikat sohvasta, omat vaatteet ja neitin vaatteet oli maidossa. mut meillä ei sit kyl nukkunut kun pari tuntia kun heräs syömään, yleensä nukkuu 3-4 ennen ekaa syöttöä. mut huono omatunto oli kun toinen joutui tyhjällä masulla nukkuun....

meillä neiti nukkuu yönsä masullaan. pierua pukkaa kovin kun hotkii ruokansa. imuote on niin kova et tissit on tosi arat. ja muuten aika menee känistessä ja huitoessa, mut masulleen rauhottuu hyvin nukkumaan. ei tietty aina mut yleensä. kyl me kokeillaan nukuttaa ensin kyljellään mut sit jos ei asetu niin masulleen vaan!!

rytmi olis kiva jo löytää tähän arkeen et tietäs edes et milloin menis nukkuun. yöunet kun voi alkaa 21-01 välillä milloin vaan... viime yönkin mies nukutti puoli yhteen, mä pääsin onneksi yhdeltätoista nukkuun ku olin ihan poikki.

ihana keli!!! pitkästä aikaa aurinkoa!!

saikku ja piipero 5 vkoa 1 pv
 

Yhteistyössä