Lokakuun lapset 2013 <3 *maaliskuussa*

Olipas tänne tullut surullisia uutisia: Verppu ja Kukkamekko en osaa sanoi muuta kuin paljon hyvää jaksamista tulevaan ja voimia :hug: Sanat eivät riitä kertomaan, kuinka pahoillani olen!

Tuntuu jotenkin kamalalta tähän nyt omasta voinnista mitään kertoa... Mutta jos nyt osallistuisin keskusteluun tuosta omasta pallomahasta kun tuntuu helpottavalta lukea muidenkin kokemuksia :LOL: Mulla meinaa turvotus alkoi jo heti viikolla 4 ja viikolla 5 oli pahinta. Sitten se hieman laski ja nyt on ollut sitten aamusta lähtien pallona ja kuten muillakin niin iltaa kohden se pullistuu ja turpoaa ja tekee olon todella epämukavaksi ja näyttää kuin olisin jo puolivälissä raskautta. En malta odottaa, että sieltä se oikea raskausmaha ilmestyisi!
LisaMaria Mulla nipistelee mahaa tosi helposti. Varsinkin jos on kova pissahätä niin illalla se täysi rakko saa alamahan nipistelemään ja tulee kamala paineen tunne. Ja sit tuo mun kohtu on ilmeisesti niin herkkä, että välillä jos nipistelee kovaa, niin en pysty istumaan suorassa, siis sillein että istun koko painolla tuon alapääni päällä, vaan on istuttava vähän vinossa? Muutoin olo on täällä edelleen samaa, oksentelua ja etomista aamusta iltaan. En oo jaksanut missään käydä enkä tehdä mitään, eikä mikään kiinnosta? Joudun varmaan huomenna jäämään kotia ja hakemaan sairaslomaa!

Tsemppiä kaikille ja mukavaa sunnuntaita :)

Marjaana / 28 / ensimmäinen / 8+2
 
verpulle ja Kukkamekolle:hug:
Huomenna pitäisi mun saada tieto, onko raskaus mennyt kesken vai jatkuuko odotus. Piinaavia olleet päivät edellisestä neuvolakäynnistä ja koskaan ei ole aika mennyt näin hitaasti. Huomisesta sitten vasta vaikea päivä tuleekin jos huonoja uutisia saa kun lääkäriaika on aamupäivästä ja kesken työpäivän. Katastrofitunnelmissa siis ensi viikkoa kohti...
 
Hei, pitkästä aikaa! On enemmän tullut käytyä ja kommenoitua tuonne Fb:n puolelle, kun pääasiassa käytän puhelinta netin selailuun.

Osantot kaikille pikkuisensa menettäneille :'( :hug:

Tääll voidaan yhä pahoin :( päivässä saattaa olla pari hyvää tuntia, että ruoka pysyy sisällä. Mutta aamut ja varsinkin illat on yhtä helvettiä.

Uutena raskausriesana, on unettomuus. Unenpäästä ei saa kovinkaan helposti kiinni ja uni on tosi kevyttä :( sellaista koiranunta.

Nyt hoidan kouluhommia pääasiassa etänä, onneks työharjoittelu loppu jo. Oon koulussa silloin kun olo on ok, mutta kurjat päivänä menee kotona pönttöä halailessa.

Mies oli tilannut mulle Bola-korun lahjaksi <3

Muuta uutta tänne ei kuulu, yritän täss päässä kärryille, mitä muille täällä kuluu pikkuhiljaa :)

Dana88 ja sala-asukas 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Muutoin olo on täällä edelleen samaa, oksentelua ja etomista aamusta iltaan. En oo jaksanut missään käydä enkä tehdä mitään, eikä mikään kiinnosta? Joudun varmaan huomenna jäämään kotia ja hakemaan sairaslomaa!
Kannattaahan se itseään kuunnella, että ei pala loppuun töissä. Tärkeintä on sinun ja lapsen hyvinvointi! Työt ei tekemällä lopu ;)

Itselläni on sinänsä "hyvä" tilanne, että olen kokopäiväinen yrittäjä kotona. Eli jos tulee oksetus ällötys, eikä mikään kiinnosta, niin sitten löllin sängyssä/sohvalla ja teen töitä illalla. Tosin tässä stressiä lisää se, että vuotojen, vuodelevon ja siitä johtuvan masentavan epätietoisuuden vuoksi työtehtävät on kasaantuneet ja rahaa pitää kuitenkin saada (lainat...lainat...). Mutta mekin ollaan lasta yritetty niin kauan, että tämä raskaus on prioriteetti number 1, ja pidän kynsin ja hampain vauvan alusta kiinni, vaikka se tarkoittaisi työnteon väliaikaista laiminlyöntiä. Elättelen toiveita sen suhteen, että huominen ultra poistaisi pahaa oloa ja voisin keskittyä raskaudesta nauttimiseen.

Jaksamisia minunkin puolelta surullisten uutisten suhteen :'( Koittakaahan jaksaa!
 
Hei kaikki,

Tsemppihaleja menetyksen kohdanneille, ei ole reilua tämä elämä ei :( Voimia toipumiseen ja pikaista uutta täppiä, kun sen aika on!

Mahasta: mies totesi eilen: hei, nyt toi on kyllä jo oikee vauvamaha, jee! tähän asti ollaan siis vaan kumpiki lähinnä huvittuneena naurettu mun käsittämättömälle turvonneelle jalkapallolle, mut nyt mieski on huomannu eron..eli muutosta on oikeesti tapahtunu. Nyt kuulemma ei oo enää sen näkönen, et muuten vaan on herkut maistunu ;) Itse tuntuu,ettei asiaa niin huomaa, ku vatsan kanssa tule poseerattua harva se päivä ku menee nukkumaan. Vähän jäsnkättää, kun tosiaan ensi pe työkavereiden kanssa saunailta, ja kovasti haluisin saunaan, mutta siellähän tää luultavasti paljastuu...töissä en aikonu sanoa mitää ennen np-ultraa, johon on 1,5 vkoa. No, saunon kumminki, tuskin kukaa kehtaa suoraakaan kysyä. ja varsinki ku on uus työpaikka, niin ei ne kukaa oo aikasemmin nähny minkälainen maha mulla on ;) Helposti maha tulee edelleen täyteen ja varsinki iltaa kohden on aika tukalat oltavat. Monesti ku on sänkyyn päässy niin on levoton olo ku mahaa ahdistaa...oon aina tykänny nukkua mahalla, mut nyt se on hankaloitunu sekä tissikipujen että maha-ahistuksen takia ;) taitaa olla aika tilata äitiysvaatteita, varsinki siis housuja..yhet farkut on ok, kun ovat väljemmät, mut en jaksa joka pv samoissa kulkea.

Mieli tekisi kovasti doppleria, mutta miehen mielestä se ois niin turha härpäke, pari kertaa kuunneltais ja sitte alkaiski jo potkut (kuulemma ;)), joten kaippa mä yritän hillitä mielitekoni. Oikeessahan ukkelini on. Oispa jollain tutulla et voisi lainata tai kokeilla :)

Aurinkoista sunnuntaita!

Vilijonkka ja nöpö 11+2
 
Kukkamekko voimia :hug:

Mulla on ollut alusta asti tosi voimakkaat raskausoireet joten ihan iisisti oon voinu olla ilman utria. Nyt kuitenkin yhtäkkiä perantaina olo oli melko hyvä, ei juurikaan oksettanu ja jaksoin tehdä kotitöitä koko illan vaikka olin ollut päivän töissä. Sama homma jatkui myös lauantaina ja tänään sunnuntaina olo on ollut myös ihan hyvä. Nyt ehkä hieman pahoinvointi lisääntynyt taas mutta ihan ok kuitenkin... No ilonen olen tietenkin että jaksan paljon paremmin ja mielikin on positiivisempi, mutta nyt sitten hirvittää että onko asukki masussa vielä hengissä kun olo noin yhtäkkiä helpottu :confused: On tämä naisen elämä sitten hankalaa, koskaan ei ole hyvä, joko pahoinvointi on liikaa tai sitten sitä on liian vähän :headwall:

Ultria on muutamalla tulossa ensiviikolle, kovasti onnea matkaan niihin, erityisesti Pullerolle, pääsispä jo itekkin!!! =)

Dana, ihanaa kun miehesi oli sulle ostanut Bola-korun, varmasti piristää pahoinvoinnista johtuvaa ankeaa oloa! :D

Marjaana, soitat vain aamulla neuvolaan ja kerrot tilanteen niin saat luultavasti 3 päivää sairaslomaa. Ei kannata mennä töihin jos olo on noin huono, siitä tulee vain stressiä kun joutuu viimesillä voimilla töissä olemaan, parempi ajatella vauvan parasta ja levätä.

Dana, nukutko paljon päikkäreitä? Ite nukun nyt huonosti jos päivällä on tullut otettua torkkuja, muuten nukun yön hyvin. Väliin on kyllä pakko ottaa päikkärit kun ei muuten jaksa, sitten kuitenkin tiedän että yöstä ei tule kovin hyvä...: /
 
Voimia menetyksen kohdanneille. :hug:

Täällä en voi kyllä sanoa, että tasan mitään mahaa olis. Joinain päivinä on kova turvotus, mutta se nyt saattaa välillä muutenkin olla. Väsymys on aika rankkaa joinain päivinä, toisina taas helpompaa. Sama oikeastaan kaikkien oireiden kanssa. Rintojen arkuus vaihtelee ja pahoinvointi vaihtelee. Mitään varsinaista oikeen oksetusoloa ei oo vielä ollu, mut tänäänkin lähinnä koko päivän ällöttäny niin että olisin vaan halunnu nukkua (sopii toki väsymystilanteeseen myös).

Ylihuomenna olis eka neuvola. Toivottavasti kuuntelis sykettä ja sellainen kuuluiskin, mut en voi olla varsinaisesti kovin pettynyt, jos sykettä ei vielä kuunnella.

Laala ja tyyppi 8+6
 
Kukkamekko osanottoni sinullekin :( voi että näitä kurjia uutisia ei soisi koskaan kenellekään. Näitä on kyllä nyt vaan piisannut täällä. Ja Pullero85 tsemppiä, toivotaan parasta täällä sun puolesta! Tulehan sitten ilmoittelemaan, miten kävi! Jaksuja. :heart:

Mahan koosta
ei mitään erikoisempaa havaittavissa, turvotustakaan ei kyllä voi sanoa olevan enemmän kuin joskus aiemminkaan. Ja tosiaan ne kilot jotka silloin norossa minulta hävisivät, eivät ole tulleet takaisin, eli täälläkin hoikempi olo kuin aikoihin. Pahoinvoinnistahan se nyt pitkälti johtuu, että en ole saattanut kahteen viikkoon muuta syödä kuin mustikkasoppaa. Mutta minut tuntien takaisinhan ne menetetyt kilot jossain vaiheessa tulee. :D

Sinne varhaisultraan ei nyt tosiaan sitten päästy männäviikolla, koska ultraaja oli lomalla. Mietin nyt, että kun on jo 9. viikko, niin liekö se sitten sama odottaa sinne np-ultraan. Toisaalta, mulla on sellainen työ, että voin mahdollisuuksien mukaan joskus töissäkin vilkaista, onko kaveri kyydissä. Katsotaas nyt, yritän olla ottamatta paniikkia asiasta. :)

Täällä loma loppui ja takaisin arkeen paluu. Kyllähän tähän lomailuun olisi voinut tottua. On se niin ihana tuon naperon kanssa touhuta :heart:

Nyt köllimään.

Bethany ja asukki 8+0 POKS! :)
 
Viimeksi muokattu:
Dita, en nuku päikkäreitä ollenkaan vaikka tuntuis että tarvisin. 2v8kk ikäinen esikoinen pitää kyll siittä huolen, että en huilaa "turhia".
yök mikä olo :| ilta meni taas hieman kurjasti pöntöä halailen.

vatsan koosta, mulla alkaa pikku hiljaa näkyä jo vauvamasu. viime aikainen paasto on vähän sulattanut vatsa läskejä ja pikkunen vauvamasun alku alkanut näkymään :)

Dana ja sala-asukki
 
verppu ja kukkamekko: :hug: :( Kyllä tässä tosiaan toivoi, ettei huonoja uutisia tarvitsisi enää lukea. Voimia paljon teille molemmille ja toivottavasti pääsette pian mukaan taas odottajiin ja ihan loppuun saakka.

zoelle: Kiitos vinkistä :) Tosiaan, muistankin viimekerrasta, että rasvainen ruoka ei nostanut sokereita, antoi itseasiassa aivan ideaalisia arvoja :D Täytyykin muistaa tuo, ainakin niinä päivinä kun on neuvola :)

Täällä on myös masun turvotusta iltaisin. Järjetön pallo tulee koko vatsasta :O Luulen että siinä kymppiviikon tietämillä siirrytään äitiyshousuihin, mikäli menee vanhan kaavan mukaan :)

kääkkis ja sisu 7+6
 
Hei vaan kaikille ja suuret osaanotot ikäviä uutisia kohdanneille..

Täällä heräillään uuteen viikkoon täysissä tamineissa ja huivikin jo valmiiksi kaulassa :LOL:
Simahdin sohvalle heti kahdeksan jälkeen ja siitä kömmin jossain vaiheessa sänkyyn ja tulihan nukuttua :)
Mulla on kyllä niin huonoja yöunia ollu, heränny yöllä vessaan ja sitten kukonlaulun aikaan kokonaan. Päiville tullu hyvin pituutta ja kun tossa loppuviikon töitä tehny, niin ei oo päikkäreillekään päässy.
Tänään onneksi vapaata, mutta näitä koululaisia pitää katoo että heräävät ja pääsevät kouluun

Mulla on ollu huolen täyteinen viikko, tiistaina tuli pikkuisen vuotoa ja perjantaina ei ollut ollenkaan pahaa oloa, eikä lauantainakaan.
Viimeksi pahoinvointi katosi yhtäläilla samoihin aikoihin ja huonostihan siinä oli käynyt
Äh, eilen aamupalalla tuli hetken ällötys joka teki meikäläisen ikionnellisekso mutta loppupäivänä ei oikeen taas mitään
Mahaa särkee ihan hitosti välillä, mutta uskon sen liittyvän ruoansilatukseen. Ensinnäkin kaikki mitä syön, tekee kovaa ylävatsakipua ja närästystäkin joskus ja hetkeä myöhemmin vatsa alkaa turvota ja ilmaa kertyy hirveitä määriä :(
Että onpa sitten tämä piereskelykin sitten koettu raskausoireena, huoh!

Pikkusen tekis mieli käydä paikallisella yksityisellä gynellä taekkaa tilanne, mut tekeeköhän ne ultraa samalla.. Heillä ei varsinaisesti ar-ultraa taida olla, mut kaipa he pyydettäessä tsekkaavat onko eloa ja raskaus oikeessa paikassa

Ja näin heti omaa ).(

Mitäs muuta täällä on keskusteltu, jooh, bola tuli hankittua kuopukselle ja käytinkn sitä jonkn verran. En tiiä hankinko tälle erikseen

Mun mies ei oo kertaakaan ollu mukana neuvolassa, ultrissa kylläkin. Enkä koe että ois missannu mitään tärkeetä tai ois jotenkin huono tai välinpitämätön isä. Valmennus käytiin aikoinaan yhdessä ja molemmat koettiin se typeräks.
Siperia on kyllä opettanut, kun mitään ei voi etukäteen suunnitella ja kaikki ei mee niinkuin kirjoissa
Vaippoja hän on vaihtanut alusta alkaen, sylitelly, leikkiny, lukenu, nukuttanu.
Mä oon heränny pikkuvauva-aikana öisin imetyksen vuoksi ja hän hoitanu heräilyt sitten kun ei enää oo syöty yöllä
Isyyslomiakaan ei oo pitänyt, enkä oo kaivannukkaan häntä siihen "ristiksi" pyörimään ;)

Mä kestovaippailin esikon kanssa ja viimeksi ostin muutaman vaipan kokeeksi ja hurahdin uudelleen. Nykyiset kestot on niin helppoja, nättejä ja käytännöllisiä. Helppo pestä ja kuivuvat nopeaan.
Fuzzy Bunzit on ihan suosikkeja!
Ihan ehdottomasti aion kestoilla tälläkin kertaa!

Ny taitaa alkukuun porukoilla pikkuhiljaa alkaa seulonnat ja/tai ultrat..
Mulle tuli nopiaan kutsu, 18.4 ois sitten meikäläisen vuoro.

Nyt voisin kammeta aamukaffeen keittoon!
Muksaa alkuviikkoa ja pidetään kyytiläisistä hyvää huolta :heart:

Pottusäkki ja ihanuusihanuus 7+1
 
:hug: ikäviä uutisia kohdanneille...

Noista raskausoireiden vaihteluista: mun oireet olleet siis turvonneet/kipeät rinnat, turvonnut iso pallomaha erityisesti iltaa kohden, jatkuva nälkä, pahan olon aallot, väsymys. Kehittelin tossa la ilta-su ilta itselleni jo keskenmenon kun tuntui että oireita ei ollut, la illalla edes maha ei ollut turvoksissa! No onneksi eilen illalla taas turposi ja kaikki oireet oli voimissaan. Yksi tuttu kertoi, että ihan kun sai kkm niin kaikki oireet katosivat kolmen päivän kuluessa ja mahakin littaantui normaaliksi. Mietin tässä sellaista, että eikös tuon ällötyksen ja väsymyksen pitäisikin alkaa helpottaa pikkuhiljaa?! Oon varmaan ihan paniikissa kun niin käy.

Huomenna pitäis mennä labraan sitä np-seulaa varten ja ens viikolla sit se ultra. Mietin tässä just, et pari viikkoa siitä ultrasta on sit seuraava neuvola ja ajattelin etten varmaan ota miestä sinnekään mukaan. En usko se sydänäänien kuuleminen on yhtä ihmeellistä kun ultran näkeminen. Hassua muuten huomata, kuinka paljon syyllistävää asennetta on liittyen siihen jos isä ei ole mukana joka hiton tutkimuksessa, siis ihan täällä foorumillakin tuntuu olevan. Ihanaa Pottusäkki kuulla että teillä on mennyt noin, koska mietin itse toimivani ihan samoin. Meillä myös samantyyliset roolit, eli en itse edes odota että mies esim. jäisi kotiin hoitamaan lasta, mun mielestä se olisi oudointa ikinä! En siis tarkoita etteikö muilla se olisi luonnollista, mutta meille se ei tosiaan sovi. Miehestäni tulee varmasti hyvä isä, ei sellainen ylihössö eikä etäinen vaan jotain siltä väliltä.

Luna 9+0 POKS!!!!
 
Osanottoni verppu ja kukkamekko :(

Täällä olis tällä viikolla ajankohtaista käydä niissä verikokeissa. Ultra-aikoja ei ole vielä kuulunut, vaikka neuvolasta sanottiin niiden tulevan parissa viikossa, joka siis nyt on tänään täynnä. Luulisi niiden tällä viikolla tulevan. Ajattelin kysyä jos pääsisi tällä viikolla käymään myöskin sydänääniä kuuntelemassa, kun neuvolantäti sanoi, että 10+ viikolta on mahdollista kuunnella niitä.

Maha on täälläkin pallo, etenkin iltaisin. Vielä yritän kovasti löysillä vaatteilla peitellä. Onneksi normifarkut kuitenkin menee vielä jalkaan, vaikka painoa on muutama kilo tullutkin.

Väsymys on edelleen kova. Ajoittainen etominen on palannut.

Mies on käynyt esikoisen odotusaikana ja esikon synnyttyä neuvolassa joitakin kertoja kun on töiltään päässyt. Eipä siellä miehelle mitään kummempaa kyllä ole, joten mielestäni turha nyt toisella kerralla enää tehdä kesken päivän järjestelyjä töissä sen takia. Pääasia, että ultriin pääsisi.

Ebbe 9+6
 
Verppu ja Kukkamekko Olen niin pahoillani puolestanne. Toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen ja paremmalla lopputuloksella. :hug:

Turvotusta löytyy myös täältä, ja paljon. Maha on melkoinen pallo jo, varsinkin iltaisin. On kova homma saada peitettyä tätä mahaa töissä. Aamulla kestää ikuisuus valita vaatteita kaapista kun mikään ei peitä mahaa kunnolla ja housut kiristävät. Kohta siirryn myös äippähousuihin kun housut loppuvat kesken. Yritän peittää mahaa np-ultraan saakka, joka on siis pääsiäisen jälkeen. Mutta tiukkaa tekee kyllä...

Olin koko viikonlopun erittäin, erittäin väsynyt. Lauantaina tuli loikoltua sohvalla parikin tuntia ja välillä torkahdin. Sit sain revittyä itseni ylös ja ulos nauttimaan auringosta. Eilen oli taas ihan uupunut olo enkä tajua mistä se johtui. En oikeastaan jaksanut tehdä mitään. Makoilin peiton alla ja yritin nukkua. Syöminenkään ei auttanut yhtään. Tänään pitää jaksaa olla taas töissä, joten toivottavasti mua ei valtaa samanlainen väsymys taas iltapäivällä. : /

Mulla on rintojen arkuus yltynyt, mutta etova olo vähentynyt. Jos tulee ihan hirmuinen nälkä niin on pikkasen huono olo, mutta niin kauan kuin syön 2 tunnin välein olo on hyvä. Kaikkea ei tee mieli, mutta suurin osa menee alas ja myös lämmin ruoka. En voi sanoa että syön kovin terveellisesti, koska välipalat ovat mitä sattuu, mut pääasia että syön jotakin ettei nälkä yllätä :popcorn:

Mieheltä pääsi viikonloppuna lipsahtamaan vanhemmille lapsille että äidin masussa on vauva. Sanoi kuitenkin niille että se on salaisuus vielä kunnes maha kasvaa ja ettei saa kertoa kenellekään. Noh, se jää nähtäväksi kuinka kauan tyttö osaa pitää suunsa kiinni...:LOL:

Misu78 ja rv 9+3
 
voi ei kukkamekko ja verppu :'( Paljon voimia teille kummallekkin :hug:

Täällä olo on yhä huono,väsynyt ja turvonnut.
Tuntuu että oon alkanut nyt oksennellakkin enemmän vaikka välissä näytti että tää alkas vähän helpottaa.Ja vähän masis iski ku luin poikien odotusajalta että toista oottaessa olin oksentanu ekan kerrn vasta näillä viikoilla ja toista oottaessa aloin oksentaa välillä iltasin vasta rv.12 En kyllä ois toivonut että tää enään kauaa jatkuu ku tämä olotila vie ihan kaikki voimat.Ei todellakaan jaksa siivota ja ruuanlaitto ja ulkoilukin on melko työn takana.

Mulla ei oo ongelmia nukkumisen kanssa:D päinvastoin.Nukun poikien kanssa 1-2 tuntia päiväunia ja silti illalla sänkyyn on pakko päästä viimestään 21.00 ja nukahan aika samantien.Yöt onkin sitten rampattava vessassa koska mahaan alkaa sattua jos en sinne nouse.Viimeyönä alko tuntua ahistavalle ku huomasin että kahen tunnin välein heräsin vessaan:O Sitten samalla ihan hillitön jano ja aina pakko juua lasi vettä ja taas uudelleen parin tunnin päästä vessaan.

Turvotusta on mahassa niin paljon että näytän olevani jo tosi pitkällä raskaana.Onhan tuo pallo niin ihana mutta harmittaa ku ei mitkään vaatteet mahu päälle.Löysiä kotihousuja vaan pystyy pitään ja muita en mielellään pidäkkään ku jos puristaa yhtään niin oksettaa kahta kauheammin.Iltasin mullakin mahassa on ihan ahistava olo ja alushousutkin täytyy usein nakata pois jalasta ku nekin ahistaa.Onneksi on pitkiä yökkäreitä:LOL: Harkitsin tässä jo raskausvaatteiden ostamista ku ei voi kohta enään ihmisten ilmoille lähteä ku ei viiti ihan näillä koti pöksyillä lähteä.Farkuista saa autoa ajaessa napinkin avata ja sitten pelottaa että lähen nappi auki autosta uloskin.

Eipä oon jaksamista oikeen ollu missään käydäkkään niin ei oo kauheena tuota vaateongelmaa vielä tarvinu miettiä.Kotona ku voi pukeutua miten vain.

Ensi viikolla ois jo niskapoimu ultrakin.Ihanaa päästä taas pientä kurkkiin:heart: Pikkusen jännittää onkohan kaikki hyvin mutta aikalailla luotan että on.
Tänään oli verikokeet ja ajettelin niistä soitella neuvolaan parin päivän päästä.

Nyt täytyy alkaa lämmittään pojille ruokaa ja sitten ihanille päivätorkuille.
Jospa illalla jaksas ulkoillakkin.niin kauniisti aurinkokin paistaa:cool:

rakkaudesta äiti rv.10+1 & lokakuun lapsonen:heart:
 
Huomenta!

Meillä vi-*ikko alkaa k*ipe*illä *laps*illa**.. ja vähän näköjään osallistuvat kirjotteluunkin :LOL:

Dita täällä myös kuka ei ole käynyt ultrassa tai sydänääniä kuuntelemassa vielä. Np-ultraan vielä kaks viikkoa. Verikokeisiin meen tänään ja ajattelin kävästä neuvolan puolella jos vaikka tädillä olis sattumalta tauko ja vois nopeesti kuunnella..

Lisa Maria Mulla ei ole tällähetkellä minkäänlaisia mahatuntemuksia. Etovaa oloakaan ei ole ja väsykin alkaa väistämään, joten voisin sanoa, että ainoita oireita on erilaiset mieliteot aika-ajoin.. ei oikeestaan muuta.. viikonloppuna oli huonoa oloa yhtenä päivänä..

Verppu ja kukkamekko, olen pahoillani!

Pottusäkki Itellä on bolat molemmilla lapsilla ja ajattelin säästää ne sitten lapsille, saa antaa kun tyttö on raskaana ja pojan vaimokkeelle sit vastaavasti pojan vanhan. Mies on ostanu molemmat ja varmaan tossa äitienpäivänä muistaa taas äippää =)

Tosta isyyslomasta, niin meillä on mies ollu molemmista lapsista sen kolme viikkoa. Yleensä kaksi heti kun syntyy ja sit viikon kesäloman tai talviloman yhteydessä. Musta se on ollu ihan must! Apu on ollu tarpeen ja musta isän on ihan ehdottomasti saatava heti tutustua vauvaan kunnolla. Mies on ollu myös kyllä todella mielellään isyyslomalla, sanonu, ettei aikaa saa koskaan takasin, eikä vaihtais sitä pois mistään hinnasta. Isäkuukautta ei olla voitu taloudellisista syistä pitää, mut nyt kun meillä on tätä laatua viieminen tulossa, niin meinasin, että jos suinkin talous vaan kestää niin pitäis nyt myös sen isäkuukauden.

mulla on seulaverikoe tänään ja neuvolantäti lupas kokeilla kuunnella ääniä, joten katsotaan kuuluisko jo jotain.. Sano kyllä myös, että vaikkei kuuluis niin ei tarkota etteikö kaikki olis kunnossa... *HUOH*
 
Ihanaa Luklu kun sait kuunnella sydänääniä! Mäkin haluan!! Tuntuu ikuisuudelta odottaa seuraavaan neuvolaan joka on vasta pääsiäisen jälkeen. Jos neuvola olis lähempänä kävisin myös piipahtamassa. Verikoetta varten pitää mennä sairaalan labraan, joten siellä ei ole mahdollisuutta kuunnella. : /

Mun mies on pitänyt 3 viikkoa isyyslomaa edellisistä, yleensä putkeen. Isäkuukautta ei ole pitänyt. Nyt kun on tullut uudistus hän meinaa kyllä pitää kaikki ne päivät. Ensin 3 viikkoa ja loput sitten myöhemmin. Hänen on vähän pakko jäädä isyyslomalle jo silloin kun menen synnärille kun mulle tulee se sektio ja tarvitsen apua kotona. Lisäksi nuorimmainen jää tarhasta kotiin kun jään äippälomalle niin pitää jonkun lastakin hoitaa ja muut viedä eskariin ja kouluun =).
 
Dita: Minäkään en ole käynyt ultrassa tai kuullut sydänääniä. Ekaa ultraa oonkin ootellu niin kovin että! Se on ens viikon keskiviikkona vihdoin (=Ikuisuus!).

Vatsan tuntemuksia: Mulla on välillä sellasia menkkamaisia jomotuksia vatsassa/selän puolella. Ja toisaalta tuntuu, että vatsaa vähän kiristäis jopa vähän samalla tavalla kuin harkkasupistuksissa. Kai siellä kohdussa tapahtuu jotain muutoksia. Erityisesti öisin havaitsen näitä tuntemuksia, jos pyöriskelen sängyssä unettomana.

Lokakuinen
 
oli kyllä ihanaa joo käydä kuuntelemassa. Nyt se vielä jotenkin todentu entisestään tää raskaus, vaikka on mulla ihan hyvät fiilikset ollu kokoajan, mut onhan se aina ihanaa kuulla äänet <3 Mulla kokeiltiin kuunnella ekassa neuvolassa 8+2, mutta ei siis kuulunu ja nyt sitten soitin ja kysäsin ja kuulu siis 10+1. Neuvolasta sano tosiaan, että melkein se sen 10+ vaatii että kuuluu.. Misu78, soitat sinne neuvolaan vaan ja pyydät, meillä ainakin aina johonkin väliin mahtuu, ovat niin ihania täällä meillä. Mut täytyy sanoa, että nyt on ihan eri meininki odottaa 2 viikkoa np-ultraan, kun tietää, että siellä ees on ylipäänsä mitään =) heh.. ja viikkojakin jo sen verran, että vaaveli on jo sikiö ja elimet muodostuneet..
 
Halaukset menetyksen kohdanneille.

Kävin tänään hakemassa Sea Band rannekkeet ja toivottavasti tää etomine alkais helpottaa, vielä ei oikeastaan eroa huomaa. Olleet ranteissa tosin vasta alle 2 h. Pitää varmaan kohtaa korjat jos ei helpota. Vinkkinä rannekkeita haluaville, Lastentarvikkeessa oli hinta 10e (joku tarjous), puolet halvempi mitä apteekissa olisi ollut.
Eilen kerrottiin miehen vanhemmille ja anoppi sanoi että olikin kattonu mun mahaa, mutta ei viittiny mainita. Eli joko viime viikon herkutteluilla on osuus asiaan tai sitten se alkaa olla jo vauvamasua.
Esikoinen tykkää rymytä minun päällä, eikös tuo pieni oo kuitenkin aika hyvin masussa suojassa? Että saapihan tuon rakkaan antaa vähän kiipeillä sylissä :)
 
Ooo ihanaa Luklu että sait kuulla sydänäänet! :heart:
Nyt jaksaa odotella np-ultraa tosiaan. Vitsit kun mäkin haluaisin kuulla! Tolla koti dopplerilla ei vielä näillä viikoilla (9+2) kyllä mitään kuulu, esikoisestakin vasta rv12+ kuulin.
Vilijonkka mä oon ihan ehdoton dopplerin kannattaja, ah sitä mielen rauhaa kun voi milloin vain kuulla pikkuisen sydämen lyönnit. On siinä kuitenkin pari piiiiitkää kuukautta np-ultran jälkeen ennen kun liikkeet alkaa tuntua, tai no ehkä puoltoista kuukautta.. Mutta se tekee silti moooonta päivää.
Huutonetissä (taas mä sitä mainostan :p) näyttäs olevan ihan edullisesti AngelSounds dopplereita, minulla on sellainen ja hyvä peli on ollut.

Kairi mulla rupesi todella tehoamaan rannekkeet sitten kun ne oli olleet reilun vuorokauden. Tai siis tajuton oksentaminen loppui silloin. Akupunktio hoitaja neuvoi että oikea piste olisi vähän ylempänä itseasiassa, eli mitta olisi vain kahden sormen leveys (sea bandin ohjeessa lukee 3 sormea). Olennaisin on oikean käden ranne. Akupunktiossa mulle laitettiin neula vain oikeaan ranteeseen. Mutta siis sea bandin tehoa lisää se kuitenkin että ne on molemmissa käsissä.
Viime yönä nukuin ilman rannekkeita ja aamu alkoikin sitten pitkästä aikaa parin tunnin oksentelulla, en sitten tiiä johtuiko siitä että ei ollut niitä rannekkeita..
Tosin tällä rv10:llä hormonipitosuudet ovat kuulemma huipussaan joten pahoinvointi saattaa lisääntyä ja niin todellakin on käynyt mulle!

Mulle voi muuten päivittää tyttö-olo!:D

Loppuun vähän valitusta! Eli voi itku kun pahoinvointi nyt taas voimistui kun se oli jo siedettävällä tasolla yli viikon! Ja voi itku kun ei saa yöllä nukuttua, heräilen ihan koko ajan enkä tiedä miksi! Viimestään klo 06 ei enää saa unta ja pakko nousta. Esikoinenkin nukkuu 08:aan ja minä yksin sitten kukun täällä aamulla.
Ja voi itku tätä ilman kertymistä mahaan, maha on hirvee kaasu pallo iltaan mennessä ja se kivistää niiiiin ku ei se ilma tuu pois sieltä! :x
Noin helpotti kun sai valittaa! :LOL:

Ainiin Marjaana haitko saikkua? Ei kannata väkisin töissä kärvistellä jos on iha loppu ja pahaolla. Tärkeintä on nyt oma vointi ja jaksaminen!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
No sullahan Luklu kävi nopeaan toi sydänäänien kuuntelu..
12.39 oot menossa verikokeeseen ja kuuntelee sydänääniä ja 12.43 oot jo kertomassa uutiset ;)
Nopia tätsy sulla :D

Joo, me ollaan miehen kanssa molemmat yrittäjiä, onneksi eri aloilla kuitenkiin, mutta jo pelkkä yrittäjyys tekee sen, ettei todellakaan isyyslomia pidetä.
Mutta niinkuin tuossa sanoin, niin ei oo estänyt lastenhoitoon osallistumista.
Hän hoitaa mielellään vauvaa heti alkumetreiltä ja pääsen yksin ulkoilemaan tai kauppareissulle

Voipi olla että oon ton äitienpäivän suhteenkin "vähän outo" alkuun mies osteli lahjoja ja kielsin häntä sitten. En ole mieheni äiti, muistakoon äitienpäivänä omaa äitiään.
Arvostan enemmän lasten keräämiä leskenlehti- tai valkovuokkokimppuja, kun miehen ostamia ruusuja. Samoin poikien itsetekemät lahjat lämmittävät hurjasti tämän äidin sydäntä :heart: ja se lasten väkertämä aamiainen tietty, siinä toki mies on ainakin ensivuosina apuna :)
Syömässä olemme käyneet koko perhe paremmissa paikoissa äitienpäivälounaalla ja se on ok

Hääpäivät ja synttäripäivät ovat sitten ihan eri asia ;) ja kyllähän noita kukkasia ja huomionosoituksia tulee pitkin vuotta

Mulla on kaikki raskaudet olleet lähestulkoon oireettomia, nytkään ei muuten huolettaisi, muttakun ehti olla viikon verran todella ällö olo.
Mut luulen et tää oirekirjo on aika paljon psyykkistäkin.. Niinkuin monet muut vaivatkin.
Ikinä en ol myöskään pahemmin valittanut raskauden aikaisista oloista ja krempoista.. Tää on väliaikaista ja ainakin mulle nyt viimeinen kerta (niinhän viimeksikin piti olla) oikeesti viimenen ja aion nauttia jokaisesta raskauden hetkestä.. Jokainen raskaus on sen verran uniikki tila :)
Vaikka kuinka kärventää, niin nyt painelen herkuttelemaan salaatilla, mitä kaksivuotiaan kanssa tuossa aiemmin väkerrettiin
Suolainen ja mausteinen ruoka on kyllä mun juttu, tässäkin raskaudessa.
 

Yhteistyössä