Lokakuun lapset 2013 <3 *maaliskuussa*

Heippa,

mä en jaksa oottaa NP-tä, vielä 2vkoa...varhaiultrastaki on jo KUUKAUSI aikaa!!! pelottaa, mitä kaikkee tässä välissä on saattanu pikkuselle tapahtua..stressaa, kun oireitakaan ei juuri enää oo..en ees muista, koska mua ois viimeksi etonu (hieno juttu sinänsä). On vaan edelleen väsyä ja tissikipua..hmm...no, toivotaan parasta :)

Meen aamulla testeihin verikokeet+pissakokeet. Pitääkö noita verikokeita varten olla syömättä? Ei terkka ainakaa mitää sanonu..

isien neuvolakäynneistä. Varmasti voi olla hyvä isä vaikkei neuvolassa kävisikään, mutta mulle se on ehdottoman tärkeä asia näin esikoista odotettaessa ja varmasti ottaisin itseeni, jos mies ei mukaan hinkuisi. Musta on tärkeetä, et ollaan molemmat kartalla ja miestä aidosti kiinnostaa, mitä neuvolassa tehdään ja sanotaan. Tuntuupa enemmän yhteiseltä onnelta :heart: Onneksi miehelle neuviolakäynnit tuntuvat olevan yhtä tärkeitä kuin mulle :)

Huomenna taas poksu-perjantai, jee!

Vilijonkka ja nöpö 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Vielä lisää isästä neuvolassa/valmennuksissa. Käytiin silloin esikon aikana yhdessä siinä ekassa perhevalmennuksessa, oli kyllä sellasta lässytystä että mies sano ettei jaksa tulla seuraaviin jos ne on yhtä turhia. Sitten ite kävin seuraavassa ja se oli kyllä aivan yhtä turhaa lässytystä. Kai sitten osa vanhemmista on niin uusavuttomia, ettei tiedä esim hampaiden hoidon perusasioita. Sen sijaan synnytysvalmennus (mikä oli meidän omassa neuvolassa ehkä kuuden parin ryhmässä) käytiin yhdessä, ja se oli ihan kivaa, ja tavallaan hyödyllistäkin. Enemmän tosin sielläkin meni huomio ite asiasta semmosen ituhippiäidin jutuille pokan pitämiseen, kun selitti, miten hän ei kyllä haluais että sairaalassa kuunnteltais vauvan sydänääniä kun tulee "niin potilasolo". *huoh* Ja tätä kirjoittaessa tulee taas tosi fiksu olo. :p Itehän olen tietysti siis täydellinen. :LOL:

Synnytyksessä mies oli mukana ja mun äitiysloman jälkeen hän jäi 9 kuukaudeksi lapsen kanssa kotiin. Kotitöistä hän tekee noin puolet ja lisäksi pitää huolta myös vanhoista sukulaisistaan. Että näin mun näkökannalta neuvolaan mukaan tulo ei mittaa yhtään mitään. :p
 
Ultrassa käyty, ja pikkuinen 2cm pitkä papuhan siellä oli, sydän sykki ja liikkeitäkin jo tuli=). Vkoja oli mittojen mukaan 8+5 (menkkojen mukaan 8+2). Liikkuminen alkaa kuulemma rv 8+3, eli muutaman päivän pidemmällä ilmeisesti ollaan. Kaikki näytti muutenkin hyvältä, istukka hyvässä paikassa ja raskauspussi tosi iso ja kohdun limakalvot paksut, mikä kuulemma hyvä merkki. Ja sain huokasta että tulossa on "vain" yksi iltatähti:heart:
 
Voi kiitos Lokakuinen, Luna, LuKlu, Marlin ja Fenixlintu vastauksista. Pelastitte mun päivän :D Aamu alkoi taas kamalalla hätäilyllä, kun ei taaskaan oksettanut perinteiseen tapaan, mutta kun kävin lukemassa teidän viestit niin sain mielen heti rauhoittumaan! Ja olipas mukavaa, että Fenixlintu olet sinäkin täällä :) Sinne myös kaikkea hyvää :heart: Paljonkos sulla on nyt viikkoja takana?

Mulle voi lisätä myös neuvolan 13.3. Nyt vain odotellaan tuota neuvola aikaa ja jännitetään saataisiinko kuunnella pikkuisen sydänääniä. Silloin olisi viikkoja takana 8+5. Mitä luulette, olisiko mahdollista jo kuulla ne sydänäänet vaikka viikkoja ei ole tuosta enempää?

Sain ystävältä lainaan sellaisen kotilaitteen, jolla voi kuunnella viikoista 14-16 lähtien kotona pikkuisen sydänääniä :heart: Ystäväni oli saanut joskus viikoilla 12 jo kuulumaan, joten luulen että mekin yritämme muutaman viikon päästä jo kuunnella. Kyllähän sitä piti tietenkin heti kokeilla, mutta arvatenkaan ei sieltä mitään saanut kuuluviin. Luulen, että tuo laite voisi tällaiselle hermoherkälle stressaajalle olla mieltä rauhoittava pelastus, vai onko jollain kokemusta? Jääkö tuohon "koukkuun" ja tulee sitten koko ajan varmisteltua että kuuluuko?

Isä neuvolassa keskusteluun voisin kertoa meidän ajatuksia. Tämä pikkuinen kun oli niin pitkään toivottu ja rukoiltu, että lienekö se saanut aikaiseksi sen että mieheni on kyllä KAIKESSA, joka ikisessä asiassa niin sata lasissa mukana kuin olla ja osaa! Joka viikko katsotaan netin viikkokalenterista mitä ks. viikolla tapahtuu pikkuisessa ja mieheni haluaisi kovasti jo nimetä sintin. Mä oon vaan niin hermoraunio ja pelkään koko ajan, että olen ajatellut että yritän mahd. vähän "kiintyä" (vaikka kaikkihan me tiedetään että se on täysin mahdotonta) ennenkuin on siellä np-ultrassa käyty. Sen jälkeen olen luvannut itselleni, että yritän uskaltaa alkaa taas hengittämään!

Meillähän piti olla tulevana kesänä häät, kirkko ja paikka varattu ym. mutta jos kaikki menee toivotusti ja pikkuinen pysyy mukana, niin päätettiin että siirretään häät ensi kesäksi. Olisin tulevissa häissä noin 7kk raskaana, joten häämekkoon ei tarvitsisi edes haaveilla että mahtuisin, heh.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: fenixlintu
Oireista ja painonnoususta olisin vielä kysynyt, että te keillä on pahoinvointia / etomista, oletteko joutuneet syömään paljon hiilihydraatteja, jotta pysyy paha olo poissa? Mulla paino noussut tässä 4 viikon aikana noin kilon per viikko, joka johtuu pelkästään siitä, etten saa mitään muuta alas kuin hiilareita, esim. puuroa, paahtoleipää jne. Ja voin kertoa, että alkaa huumorintaju loppumaan. Tein 2 vuotta töitä, jotta sain kroppani suht.koht hyvään kuntoon, dieettasin ja elin karppaamalla ja nyt yhtäkkiä kun en muuta pystykään syömään kuin tuota hiilarimössöä niin kroppa reagoi kerryttämällä rasvaa?! Mitä ihmettä voin tehdä? Mä olin suunnitellut, että jatkan "diettiä" läpi raskauden, sillä muutoksella että otan ruokavalioon mukaan ruisleivän ja riisin, tattarin ja hirssin vauvan takia. Ja salikortin uusi juuri tammikuussa ym. Nyt en ole kertaakaan pystynyt käymään ja täytyy tunnustaa, että aika masentunut olo alkaa olla! Apua, kylläpäs tuli vuodatettua :headwall: Mutta siis mitä ihmettä tässä voi tehdä? Maitorahka, raejuusto ym. välipalat jotka pitäisi painon kurissa ei vain mene alas (ajatuskin saa palan kasvamaan kurkussa) Ja proteiinilisiäkään ei enää ilmeisesti saa syödä?!
 
Täällä sama homma kuin Marjaana sinulla. Sain ruokavalioni juuri ennen raskautta kuntoon, painoa ehdin pudottaa jokusen kilon ja nyt ne pari kiloa on tullut jo takaisin. Muutenkin olen nyt tätä toista odottaessani 10kg painavempi mitä olin kun esikoista rupesin odottamaan, asia kyllä ahdistaa aika lailla. Kovasti olen yrittänyt syödä normaalisti kuin ennenkin eli töissä salaatti tonnikalalla ja välipalana marjarahka, mutta jostain syystä nämä kaksi juttua olivat ensimmäiset jotka ovat nyt ruvennut raskausaikana kuvottamaan, ällöttääkin ajatus tonnikalasta... :( Ruokailut on muutenkin tosi huonot tällä hetkellä, ruoat on nyt ruvennut kuvottamaan minua ja tuomaan juuri noin kuin kuvailitkin palan pelkästä ajatuksesta kurkun päälle. Tänään oli aamupäivällä niin huono olo, että söin lounaaksi pelkkiä sipsejä, suolaset hiilihydraatit juurikin helpottaa olo ja leivät on ollut nyt pakko palauttaa takaisin eväsvalikoimaani, kunnon patonki menee paljon helpommin alas kuin tonnikalasalaatti rypsiöljyllä...
Mutta minä ajattelen nyt, että tämä on tätä alkuraskautta ja asialle en valitettavasti mitään voi, yritän pysyä ruodussa niin hyvin kuin mahdollista, mutta en rupea nyt miettimään ruokailujani, syön sitä mikä parhaiten maistuu kun jotain on syötäväkin. Palailen ruotuun sitten kunnolla kun tämä alkuraskauden kuvotus on väistynyt tieltä, nyt on vain tilanne tämä, kuukauden päästä voi olla jo aivan toinen. Kuukauden päästä luultavasti alan taas kulkemaan työmatkani pyörällä niin voin pitää painoani paremmin kurissa.

Tsemppiä sinulle Marjaana84, kyllä sinä kohta taas pääset kuntosalillekkin, usko pois, alkuraskaus on muutenkin aina vähän inhottava joten kuntosalille ei ensimmäisenä kyllä tekisi mieli lähteä, mutta kyllä kun parikin kuukautta kuluu niin olo saattaa taas olla hyvä ja pirteä niin jaksaa taas kuntoillakkin tietenkin raskauden voinnin mukaan, mutta tiedän monia jotka ovat käyneet salilla ihan viimeisilleen saakka ja eivät ole tosiaan kyenneet silloin alkuraskaudessa ollenkaan salille. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
^ Kyllä ne olis sitä painottaneet aikaa antaessa, jos vaatii jotain erityistä huomiota. Äkkiä se kaks viikkoa menee ja sit onkin jo np-ultra! Vaikka nyt tuntuu, ettei tää aika etene millään, niin eipä aikaakaan, kun mahojemme kanssa valastelemme uimarannoilla kesähelteillä <3
 
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Pikainen päivitys tietoihin tehty.

(.) Eka ultra takana, siellähän se pikkuinen sydän jumpsutti niin vimmatusti! :-D Laskettu aika siirtyi päivällä eteenpäin, eli on nyt 19.10. Viikkoja kasassa 7+5. Nyt hyvillä mielin nukkumaan, ja huomenna voisi sitten vaikka varata sitä neuvola-aikaakin.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Täällä käytiin eilen lääkärineuvolassa, ultrasi alakautta ja syke näkyi :heart: Pikkuinen siellä köllötteli ja lääkäri sai viikot 7+0 ( tänään siis 7+1 sen mukaan) :) 23.10 olisi sitten LA ( päivää ennen omia synttäreitäni :heart: ), mutta pidän nyt vielä tuon 21.10 np-ultraan asti, sitten saadaan "oikea" LA selville :)
Huono juttu oli, että sokeria oli taas virtsassa : / Joudun sokerirasitukseen jo rv 12-14, toivottavasti ei tarvitse alkaa mittailemaan heti :( Aika varma olen, että rd- diagnoosi jossain vaiheessa pamahtaa, kuten kahdella edelliselläkin kerralla, mutta olisi aivan super hienoa, jos saisin pitkitettyä sitä.

kääkkis ja sisu 7+3
 
zoelle ja kääkkis82 Onnittelut hyvistä uutisista :)

Neuvolassa käyty ja ultrattiinhan siellä... aluksi ei meinannut löytää sydäntä kun oli niin huonossa asennossa, mutta nähtiin kun pikkuinen liikkui :heart: Terkkari sanoikin, että harvoin näkee näillä viikoilla, että vauva liikkuu. Ja löytyi se sykekin sitten lopuksi. Muuten ei mitään ihmeellistä. Perusmittaukset tehtiin.. Verenpaine ok, hb 158 ja pissa puhdas. Ja kaiken maailman lappuja täyteltiin mm. läheteet verikokeeseen, johon menen ensi viikolla ja sitten np-ultraan. Äitipolilta tulee sitten siihen aika. Sokerirasitukseen joudun minäkin. Ekan aikana oli sokerit vähän koholla (rajat oli silloin niin matalat, että nykyisin samoilla arvoilla ne olisi ok), mutta sen takia olen joka raskaudessa käynyt. Eikä siitä nyt tietysti mitään haittaakaan oo vaikka yököttävää se litku onkin. Maksa-arvot mulla on aikaisemmissa ollut koholla ja niitä ruvetaan sitten todennäköisesti kans jossain vaiheessa seuraamaan. Seuraava aika oliskin sitten neuvolalääkärille 4.4

Linnea 9+4
 
Huomenta!

Vilijonkka samaa mietin, että vielä reipas kaks viikkoa np-ultraan.. No ei ole kauan kun oli vielä viis-kuus viikkoa, joten kyllä nää viikot kuitenkin vierii vaikka nyt taas ei siltä tunnu.. Toi oli oikeestaan mulla just se syy etten lopulta menny VU:aan, kun oishan sitä tosiaan voinu välillä käydä jo jotain.. no mutta mä uskon, että tilaston 10-15% on meidän pinkassa täys..

Sinnuli onnea ultrakuulumisista..

Marjaana85 mulla ei kuulunut vielä noilla viikoilla, vaikka kohtu eteenpäin ja kolmas jo tulossa, joten älä pety jos ei kuulu tai jos ei ala kuuntelemaan.. Niin harvalla vielä kuuluu. Tätsy sano, että vaatii yleensä se 10+ viikkoja, että alkaa kuulumaan.. Lihomisesta.. kannattaa ottaa aika rento asenne sen suhteen. Itsellä on molmemista lapsista tullu 18-21kg, mutta ne on myös lähtenyt imettämällä ja parin kuukuaden dietillä. Joillain toki painonlasku on vaikeampaa, mutta olen sitä mieltä, että se mikä saa sinut voimaan paremmin j ajaksamaan henkisesti ja fyysisestikin paremmin niin sen mukaan mennään. Itse syön sitä mitä mieli tekee, herkkuja koitan välttää, mutta tossa taannoin kerroin, miten vedin yksinäni puol kattilallista nakkikeittoa kun vaan teki mieli ja maistu hyvälle. Painoa tulee ja raskausaika on kutienkin niin lyhyt loppujen lopuksi, etten ala pinnaa kiristelemään syömisien takia sen aikana..

Mulle ei kuulu mitään ihmeellistä. Taas huokasen, että onneks on perjantai! Tää viikko meni jotenkin kyllä todella nopeesti, mistä lienee johtunu..

9+5
 
Onnittelut multakin hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

Marjaana84: mulla on just toisinpäin - mitä vähemmän hiilareita, sitä paremmin näyttää pahoinvointi pysyvän poissa. Mutta mulla nouseekin sokerit aika ylös ihan jo aamupuurolla, joten sen olen vaihtanut suosiolla jogurttiin ja muroihin. Tai ihan perussetti pekonia ja munia + kasviksia ja vähän leipää.

kääkkis82 / linnea80: mulle tehtiin ekassa raskaudessa sokerirasitus ja ihan hyvät arvot tuli. Toisessa raskaudessa en edes halunnut sokerirasitukseen, kun muutenkin jouduin katsomaan mitä söin ja mittailin sokereita käytännössä koko raskauden ajan. Sokerit pysyi hyvin kurissa just hiilareita rajoittamalla eikä painoa tullut lisää kuin 8kg koko raskauden aikana.

Ruokavaliolla ja sokeriseurannalla tuota radia kuitenkin ensisijaisesti hoidetaan, joten skippaan tuon rasituksen nytkin, ja sitten vasta jos ne sokerit ei pysy ruokavaliolla kurissa, niin sitten mietitään neuvolan tädin kanssa muuta. Käytännössä ohjataan äitipolille. Ja täällä ainakin saa ajan ravitsemusterapeutille, jos haluaa ohjeistusta radi-ruokavalion kanssa.

LukLu: mä hihittelin täällä kun luin tota sun nakkisoppakertomusta, ja aina sitä pohtiessa tuli nälkä... Eilen illalla ultrasta palatessa oli IHAN PAKKO mennä kauppaan ja ostaa nakkisoppatarvikkeet. Että sitä sitten tänään ruuaksi. Meillä kuopus on vilja-allergikko, joten nakki vaihtui Vatajan täyslihaversioon ja perunat täytyy skipata omalta lautaselta, mutta sitä makkaraa... taidanpa laittaa ison kattilallisen kiehumaan samantien. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kanssa syömiset mennyt tällä viikolla miten sattuu. Juurikin tuo vaalea paahtoleipä on se mikä menee alas. Vähän oon oikeaa ruokaakin syönyt, mutta herkkuja on tullut mässättyä ties kuinka paljon. Mulle tuli edellisessä raskaudessa 20kg, niistä oli vielä 3 jäljellä kun viimeksi kävin vaa'alla. Haluaisin syödä salaatteja ym kun ne on normaalisti minun herkkua, mutta ei vaan tee yhtään mieli. Jugurtti menee jotenkin välipalana. Tuntuu, että pitää syödä mahdollisimman "väritöntä" ruokaa, että ei oo niin paha jos ne tulee ulos :) Pakko rajoittaa herkuttelua...
 
Mun täytyy tunnustaa että olen myös syönyt vähän epäterveellisesti viime aikoina. Tai siis ihan normaalia ruokaa syön, mut siinä välissä tulee sit syötyä pullaa, suklaata, jäätelöä, voileipäkeksejä... kun on koko ajan nälkä! Eikä tee mieli mitään terveellistä :ashamed:. Noh, jospa tämä nälkä hellittäisi pikku hiljaa niin yrittäisin vähän katsoa mitä popsin suuhuni.

Olen käynyt sokerirasituksessa vain kerran silloin ekassa raskaudessa. Arvot olivat kuitenkin hyvät joten siitä ei seurannut mitään onneksi.

Veriseulontakokeita varten ei tarvitse olla syömättä. Sinne voi mennä mihin aikaan tahansa päivästä. Kyselin juuri siitä toissa päivänä äitiyspolilta kun tilasin ajan np-ultraan :).

Misu78, 9+0 *poks* (omien laskujen mukaan)
 
Hii!! Käytiin avopuoliskon kanssa tänään neuvolassa ja lääkäri ultrasi pittuista ensimmäistä kertaa. Siellä se kellui menemään ja näkyi kun syräin jumputti kovasti. <3 Oon sanoin kuvaamattomassa onnellisuuden tilassa, ettei mitään järkee. <3 Ultran mukaan viikkoja olis tänään 8+4, mutta kuukautisten ensimmäisestä päivästä 9+2, pienihän se oli, mutta uskon että se kasvaa jossain vaiheessa nuo viikot kiinni tai jotain. :> <3
Harmittaa vaan itseä, kun avopuoliskosta ei oikein saanut minkäänlaista reaktiota, kai silläkin sanat loppu tai jotain. Kunnon apaattinen oli kun neuvolaan mentiin ja samalta näytti ku lähdettiin. :'S Itse en tiiä sen fiiliksistä mitään. Toivottavasti hänkin on onnellinen.
Sorry näin omaa napaa tuli taasen.. :S
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Ihania ultrakuulumisia taas monella :heart:

elwwis Harmi että avosi ei oikein innostunut. Kannattaa kuitenkin yrittää puhua hänen kanssaan, jotta ei tulisi sitten mitään väärinkäsityksiä ja pettymyksiä :hug:

Ruokavalio Täällä myös yks mamma jolla pitäs oikeesti kattoo mitä suuhun panee, kun bmi on 28 ja kahessa edellisessä raskaudessa ollut rd :ashamed: Esikoisen aikaan en niin kauheesti kiinnittäny huomiota siihen mitä söin. Jätin kyllä herkut siihen kerta/viikko, ja painoa tuli n.13kg. Kuopuksen plussaan mennessä olin saanu puotettua painoa niin, että lähtöpaino oli 5-6kg vähempi, ja hänen odotusaikana painoa tuli vaan 7kg. Taisin jopa kilon tai kaks laihtua raskausaikana :D Nyt ois sitten taas otettava ittiä niskasta kii, että läskiä ei raskausaikana tulis ollenkaan. Tuntuu vaan jotenki NIIIIIN vaikeelta. Onneks ens viikolla jatkuu opiskelut, niin se vähän sitten helpottaa tuota terveellistä ja säännöllistä syömistä.

Marlin ja murunen 7+1
 
elwwis Miehillä raskauden sisäistäminen saattaa viedä jonkin aikaa, joten älä vielä häitäle, varmasti miehesi siitä innostuu kun raskaus etenee ja masu rupeaa jo selkeästi näkymään, niin raskaudestakin tulee konkreettisempaa. :)
Meillä esikoisen odotusaikana mies sisäisti raskauden oikeastaan vasta kunnolla rakenneultrassa kun vatsani jo näkyi vähän ja rakenneultrassa vauva näytti jo kunnolla ihan vauvalle ja nyt tässä raskaudessa taidetaan mennä samalla kaavalla. Mies ei päässyt varhaisultraan mukaani ja innolla kyllä odotti näkevänsä ne kuvat ultrasta, mutta eipä hän siitä sen kummemmaksi tullut kun pieni möykky vaan näkyy kuvassa. :)

Tsemppiä sinulle ja kyllä se mies siitä varmasti rupeaa yhtä innoissaan sinun kanssa odottamaan vauvaa kun aikaa vähän kuluu. :)
 
voi että nostan niin hattua teille ketkä pystytte terveellisesti syömään!! Mulla se vaan ei onnistu vaikka kuin yritän. tekee vaan iltasin niin paljon mieli kaikkea ettei mitään rajaa.. nytkin himottaa suklaat kaapissa, mut jos ottasin ensimmäisen askeleen ja tekisinkin hedelmäsalaattia!! =)
 
Tuosta ruokavaliosta pakko laittaa lohdutuksen sananen.
Itselläni tuli esikoista odottaessa jäätävät 30kg! Mutta kaikki ja enemmänkin lähti puolessa vuodessa synnytyksen jälkeen pelkästään imetyksellä ja pitkillä vaunulenkeillä. Nyt tietty kun tulee toinen lapsi niin niitä maraton vaunulenkkejä ei enää pysty tekemään koska esikoinen on silloin 1,5 v. ja tuskin jaksaa istuskella vaunuissa kovin kauaa kerrallaan.. :|
Mulla on sama juttu että koko ajan on oltava syömässä jos ei halua huonoa oloa. Ja mitkään vihannekset ja hedelmät ei todellakaan maistu!
Normaalisti en ikinä syö mitään pizzoja ja hampurilaisia mutta nyt en muuta söisikään! Paino on jo nyt noussut 6kg 1,5 kuukaudessa. Mutta ei voi mitään, niin se nyt vaan taas menee. Kannattaa ottaa sellanen asenne että syö sitä mitä pystyy vaikka se olisi vain sipsejä ja pekonia ja paahtoleipää. Kyllä sitä sitten tulee taas aika kun normaali ja terveellinen ruoka maistuu.
Ollaan lempeitä itsellemme! :heart:

Emskis 8+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
... Kannattaa ottaa sellanen asenne että syö sitä mitä pystyy vaikka se olisi vain sipsejä ja pekonia ja paahtoleipää. Kyllä sitä sitten tulee taas aika kun normaali ja terveellinen ruoka maistuu.
Ollaan lempeitä itsellemme! :heart:

Emskis 8+6
Just näin, Emskis! Meillähän on edessä (taas yksi hiivatin) hellekesä suuren vatsan kanssa, ja ainakin mulla tuppaa syömiset silloin menemään mehujää-salaatti-pikkusuolainen-linjalle ihan jo pelkän lämmön takia. Kunhan tästä alkupahoinvoinnista selvitään kuka mitenkin, varmasti tuo sitten myöhemmin tasoittuu.

Mulla on aina ollut hirmuinen himo jotain tiettyä ruoka-ainetta kohtaan, jos on vaikka ollut joku hivenainepuutos. Söin tosi huonosti ja yksipuolisesti ennen esikoisesta raskaaksi tulemista, ja kun lopulta tärppäsi (en silloin sitä edes tiennyt), aloin syödä kulhokaupalla hedelmäsalaattia. Siis ihan kirjaimellisesti, sellainen salaattikulhollinen saattoi mennä hujahtaa parilla syönnillä... :ashamed: Siinä tuli vitamiinivarastot hetkessä täyteen. :D
 
Mulla on myös mielitekoja, eilen oli PAKKO saada korvapuusteja ja mieshän sitten mulle leipoi :D Oli tosi hyvää maidon kera :)

Mä en edes muista kuinka monessa sokerirasituksessa olen käynyt...Varmaan 5-6 kertaa ainakin. Nyt viimeksi oli myös vuosi synnytyksen jälkeen, missä arvot olivat tosi hyvät. Esikoisesta jo kävin ( mulla on diabetes sukurasitteena), mutta silloin kaikki oli ok, pukkasi kyllä raskausmyrkytyksen sen tilalle : / Kahdessa jälkimmäisessä on ollut se dieettihoitoinen rd, rasituksessa meni viime raskaudessa keskimmäinen arvo 0.01 yli rajan ja se riitti diagnoosiin. Nytkin olen yrittänyt syödä mahd. vähän hiilareita, niin ihmettelen miten se sokeri sieltä munuaisista fuskaa läpi :(

elwwis: Mustakin kuulostaa siltä, ettei mies ole oikein sisäistänyt asiaa vielä. Meilläkin mies alkaa olemaan enemmän aina odotuksessa mukana, kun maha alkaa pyöristyä :) Ultrissa on ollut aina mukana ja voi miten viime raskauden rakenneultrassa hän riemastui, kun kuuli ( ja näki ) pojan tulevan :D Meillä siis 2 tyttöä ennestään ja hän oli vakuuttunut, ettei meille poikaa voi tulla, vaikka itselläni asiasta vahva tuntemus olikin. Yhtä rakkaita nuo tytötkin meille ovat, mutta jotenkin tuo pojan odotus oli uutta ja jännittävää :) Nyt tuleekin sitten toinen poika ;)

Mulle voisi päivittää NP-ultra 10.4 :)

kääkkis ja sisu 7+4
 

Yhteistyössä