** LOKAMASSUT ** toukokuussa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 16:11 Toivotaan kirjoitti:
Mutta eikös Teutonia Mistralissa ole jopa isompi koppa kuin esim. Brio Combissa? Vai olenkos ymmärtänyt väärin...? :whistle:
Mä olen ymmärtänyt asian niin että pehmeä kantokoppa ois paljon pienempi kuin kova. Ja mistralia ainakin saa pehmeällä kopalla mut eikös aluminat ja kombit brioissa ole yleensä aina kovalla kopalla? Novat taitaa olla sit ne mitkä on pehmeellä...olenko oikeilla jäljillä?
 
niinukka onpas sulla ollu onni ettei sillon synnytyksessä käyny pahemmin! Pitää kyllä tosiaan ottaa neuvolassa selvää tosta mittaamisesta, koska mulla on sellanen käsitys et tuo ahtaus vois olla periytyvää.
Juu tolla lantioluun "aukollahan" ei oo mitään tekemistä sen kans et miltä lantio näyttää ulospäin. Muuten kyllä taitas mahtua mun lanteista vauva tai pariki ulos :LOL:
 
Kyllä on ihmismieli omituinen, varsinkin oma... Rv12 olleen runsaan vuodon jälkeen mulla ei ole ollut yhtään 'puhdasta' päivää. Joka päivä on tuhruvuotoa tullut eri määriä. Tänään ei ole kuitenkaan yhtään tuhruun vivahtavaakaan näkynyt pikkuhousunsuojassa, vain normaalia valkovuotoa. Ja arvatkaapa olenko huolissani :ashamed: Mie olen ihan varma, että tää on vaan tyyntä myrskyn edellä. Voiko sitä näin tottua/turtua tuhruiluun? Melkein meinasin neuvolaan soittaa, että haluan kuulemaan sydänääniä. Mutten sitten kehdannut. Olisihan siinä ollut neuvolatädillä ihmettelemistä, kun olisin selittänyt, että huolestuttaa kun ei verta ole tullut :whistle:
Viikon päästä on neuvola joka tapauksessa. Jos nyt yrittäisin sopeutua vaan tilanteeseen, luultavasti kohta taas alkaa tuhruilu...

Vielä en ole liikkeitä tuntenu ja välillä ajattelen, että helpottaisikohan niidenkään tunteminen olotilaa ja huolta. Eikös se niin ole, että aluksi niitä liikkeitä ei joka päivä välttämättä huomaakaan? Siinä olisi huolestumiskerroin melkoinen, kun ei liikkeitä yht äkkiä tuntisikaan.

Jokos kaikki muut ovat raskausuutisen julkistaneet? Meillä ei tiedä kuin mies ja minä. Äitienpäivänä ajateltiin kertoa omille vanhemmille. Askarreltiin kortit sitä varten. Kaupan kaksiosaiseen äitienpäiväkorttiin laitettiin sisälle kopio ultrakuvasta. Saa nähdä mikä on reaktio :D Minun äidilleni ensimmäinen lapsenlapsi sentään ja jo ilmeisen odotettu.
Töissä olen ajatellut kertoa seuraavan neuvolan jälkeen. Jo siksikin, että kesän edetessä alkaa noita raskaampia työhommiakin tulemaan. Ei sitten tarvi kierrellä ja kaarrella syytä siihen miksen halua yksin nostella 20-40 kilon lannoitesäkkejä tai miksei halua siimamaan lähteä helteellä.

Hipkukka 16+1 (kylläpä sitä on päässy jo pitkälle)<br><br>
 
Nyt on rakenneultra takana. Vauveli voi hyvin, vastasi laskettua aikaa ja kaikki tärkeä löytyi oikealta paikaltaan. :heart: Täytyy kyllä silti myöntää, että on tosiaan ihme, että ultrasta saa jotain selvää, on se tavallinen ultra sen verran epäselvä.

Minä ihastuin heti Kontinkankaan (Oulun) neuvolaan, oli niin tunnelmallinen verrattuna keskustan neuvolaan. Kun kerroin tästä töissä, muut olivat ihan ihmeissään: heidän mielestään juuri Kontinkangas oli ollut se ankea paikka. Eivätpä taidakaan tietää, kuinka ankea paikka se keskustan neuvola on... :whistle:

Nyt sattuu taas päähän ja heti töistä lähdettyäni puhkesin itkuun, kun mies tuli hakemaan. Huomenna pitää mennä ylimääräiselle lääkärikäynnille tämän mahdollisen masennuksen tai työuupumisen vuoksi. Huokaus... :(
 
Tänhään oli sitte neuvola.Kaikki oli ihan hyvin vaikkaki mulla verenpaine oli tosi matala.Siitä johtuu se minun huimaaminen ja silmien mustuminen.Vauvan syke oli 138.Rakenneultra on 6/6.
Meile ei tarjoita synnytysvalmennusta ko ekasta raskaudesta.
Tutillula aivan ihanan näköiset vaunut olit ostanut.Meilä on Bora merkkiset vaunut.
Liitos kipuja nämät minun vihlomiset ovat.Tosi kiusalliset.
Nyt laithaan tytöille iltapalaa.Hyviä vointeja kaikille!! :hug:
Mie ja pikkuinen 16+3
 
Meille on ostettu Dorjan merkkiset yhdistelmävaunut vuona 2000 esikoiselle. Todella tilava koppa osa. Ei hankita uusia, kun vaunuosakin on kumminkin kuin uusi, eihän se millään kerkee kulumaan kahdella, istuin osa on kyllä kulunu, mut ... Miehelle puhuin uusista vaunuista, arvatkaa riemastuko se!! Kaikkee muutakin rahan menoo on ja rouva haluaa uudet vaunut vaikka meillä jo yhdet on :D Minkäs teet :)!!

onkohan nuita Dorjan merkkisiä enää olemasssakaan, kun en koskaan missään kuule kenenkään sen merkkisistä puhuvan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:42 Toivotaan kirjoitti:
Moi! :wave:

Onko kenelläkään tietoa sellaisista yhdistelmistä kuin Teutonia Mistral? Hyviä ja huonoja kokemuksia? Entä kumpi koettu paremmaksi / toimivammaksi, kova vai pehmeä koppa? Itsellä kun ei vielä ole minkäänlaista kokemusta vaunuista...

t. Toivotaan ja pikkuinen 16+4 :heart:
Ehdottomasti kova koppa ja ehdottomasti myös vaunuosa ja ratasosa erikseen! Tämä on tietysti makuasia. ;)
 
tuutilulla harmailee
Piipa75 onnea upeista ultrauutisista :flower: Ja mielettömästi voimia omaan jaksamiseen :hug: Hienoa että menet lääkärille puhumaan, oli se sitten sitä masennusta tai uupumusta :)

Miä ite kun oon niin pässi etten ole osannut ja aivan varmasti joka raskauden jälkeen mulla on masennus ollut ellei jo sen aikana. Neuvola "kyttääkin" minua nyt suurennuslasilla ihan omastakin pyynnöstä :) :ashamed:

tuutilulla kera pienokaisen rv 19+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:08 tuisku77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:42 Toivotaan kirjoitti:
Moi! :wave:

Onko kenelläkään tietoa sellaisista yhdistelmistä kuin Teutonia Mistral? Hyviä ja huonoja kokemuksia? Entä kumpi koettu paremmaksi / toimivammaksi, kova vai pehmeä koppa? Itsellä kun ei vielä ole minkäänlaista kokemusta vaunuista...

t. Toivotaan ja pikkuinen 16+4 :heart:
Ehdottomasti kova koppa ja ehdottomasti myös vaunuosa ja ratasosa erikseen! Tämä on tietysti makuasia. ;)
Vaunuosa ja ratasosa erikseen...? Siis sellainen irroitettava, että koppa ei tulisi rattaiden päälle? Niitä kai on aika vähän semmoisia, vai eikö vaan olla satuttu just niitä katsomaan...
 
Laitanpa vielä, että meidän vaunut on Brio Duot. Hyvät olleet. Esikoisella oli Oran Fondeot. Oli myös hyvät ja markkinoiden tilavimmat! Onneksi sillä esikoinen ollut aina hurjan pitkä, nyt eskarilaisena noin 145cm!!!

Brio Duoihin yksi linkki:
http://www.vauvatalojohanna.fi/article/view/397/1/143

Ora Fondeoihin yksi linkki:

http://www.nettikirpputori.com/viewItem.php?id_item=505362&PN[0]=latest&PL[0]=listItem.php&PN[1]=dummy_type&PL[1]=simpleSearch.php?id_item_type=16@opt=more&PN[2]=dummy_category&PL[2]=simpleSearch.php?id_item_type=16@id_item_category=188@opt=more
<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:39 Toivotaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:08 tuisku77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:42 Toivotaan kirjoitti:
Moi! :wave:

Onko kenelläkään tietoa sellaisista yhdistelmistä kuin Teutonia Mistral? Hyviä ja huonoja kokemuksia? Entä kumpi koettu paremmaksi / toimivammaksi, kova vai pehmeä koppa? Itsellä kun ei vielä ole minkäänlaista kokemusta vaunuista...

t. Toivotaan ja pikkuinen 16+4 :heart:
Ehdottomasti kova koppa ja ehdottomasti myös vaunuosa ja ratasosa erikseen! Tämä on tietysti makuasia. ;)
Vaunuosa ja ratasosa erikseen...? Siis sellainen irroitettava, että koppa ei tulisi rattaiden päälle? Niitä kai on aika vähän semmoisia, vai eikö vaan olla satuttu just niitä katsomaan...
Niitä on aika vähän, mutta ehdottomasti parhaimmat. Laitoin juuri pari linkkiä. ;)
 
heikun keikun

tänään aivan tautinen päänsärky kokopäivän,olen ottanut jo kolme 500mg panadolia tänään,ja vielä tuntuu vaan jumputtavan tota otsaluuta.

soitin neuvolaan ja aamulla menen mittuuttamaan verenpaineen.
en tiedä sitten onko se koholla.vai mikä päätauti oikein sitten iskenyt.mutta todella ärsyttävää kun pienikin liike tekee kipeetä.

juonut olen ihan reippaasti,ja syönykkin normaalisti.ettei se nyt juomattomuudesta johtune..

täällä on ollut keskustelua vaunuista.me otettiin(ostettiin käytettynä)
emmaljungan yhdistelmät,kovalla kopalla.
sen verran muistan edellisistä vauva-ajoista(kumpikin tyttö syntynyt lokakuussa) että kova koppa on tilava.ja mahtuu sitten talvella kunnolla vällyjä sinne koppaan.
ja meillä kun kumpikin nukkuivat melkein vuotuiseksi ulkona..sitten jossain vaiheessa tietysti rattaissa ilman mitään koppia.

saapi nähdä millanen nukkuja tää tuleva oikein on..vähän jäntskättää
nuorempi tyttö oli tosi hyvä nukkuja,2.5kk rupes nukkumaan yönsä syömättä.sitä ennen huutaa loilottikin yöt läpeensä.mutta sitten tosiaan 2.5kk,ihan kuin olisi katkaisijasta käännetty,niin loppu yö huudot.ja syönnit.
ulkona kyllä veteli sellasia 4-5h unia.

vanhempi tyttö söi 10kk asti yöllä,mutta nukkui kun enkeli välit.ei turhia huudellut.

onko kukaan ajatellut että olisikohan kahvilla mitään vaikutusta vauvan vatsavaivoihin?eli jos äiti juo /ei juo kahvia ootosaikaan niin jos ei juo niin ei olisi vatsavaivoja tai jos juo niin onkin vauvalla vatsavaivoja...

ite oon miettinyt vanhemmista lapsista että ekaa oottaessa en pystynyt juomaan kahvia,ja tytöllä ei ollut vatsavaivoja,ja sitten nuorimmaista oottaessa join kahvia niin vatsavaivat oli melkoiset..nyt en ole koko ootos aikana juonut kahvia niin saapi nähdä onko sillä mitään perää..että onko vatsavaivoja vai ei.
kuitenkaan en pystynyt imettämään kumpaakaan kun n.kuukauden.
eli kumpainenkin on saanut tuttelia.

tulihan tuota taas sepostusta..nyt lähen ettimän jotkakin iltapallukkaa..


 
tin
Moikka pitkästä aikaa!
Kylläpäs täälä on ahkeraa väkeä, tulee ihan huono omatunto kun ei itse ehdi kirjoittaa niin usein :) Neuvolassa käytiin ja kaikki oli kunnossa, pikkusen sydänäänet nyt 140, aikaisemmin 158. Siitä sitte veikkailemaan että kumpi olis tulossa :D Mies on edelleen vahvasti sitä mieltä että tyttö se on. Katsotaan. Meinaakos moni kysellä ultrassa? Aika moni sielä oli käynytkin jo :) meillä rakenneuä on 28.5. Ei olla vielä päätetty että kysytäänkö.
Hankintoja ollaan tehty jonkin verran. Lähinnä pieniä. Vaunut ostettiin käytettynä tutulta, Dorjan- merkkiset mistä joku kyselikin. Halvalla saatiin, olisko ollu 2005 vuoden mallin yhdistelmät ja kehuja on tullut joka puolelta etenkin isosta kopasta. Toivottavasti on hyvät. Sitte ollaan lähinnä katteltu että keneltä ostetaan/saadaan mitäki :) Muutto olis edessä vielä kesällä niin ei kauheesti viitti vielä ostella. Pikkuhiljaa alkaa vattaki kasvaa. Oon kateellisena kattellu teidän masukuvia profiileistanne :heart: oma ei näy vielä muuten mutta kyllä tyttökaverit tulee aina sitä silittelemään ja sanoo että siitä on tullu kova :LOL:
Täytyis palata kouluhommien pariin, vielä pari viikkoa täytyy jaksaa puurtaa. Paksua toukokuun jatkoa lokamassuille =)
 
LaSposa


Ai Dorjaneista ollu täällä puhetta? Mä oon vähä ollu vissii laiska lukemaan näitä, mut me käytiin viime vkonloppuna kans tutkailemassa vaunumalleja ja tykästyttiin kans Dorjan sport-malliin! Onko ne kevyet nostaa myös ja meneekö pieneen tilaan varmasti? Entä renkaiden kestävyys, kun joku kirjotti että eivät välttämättä kestä niin...?

Mulla ylihuomenna neuvola, kiva kun pääsee taas kuuntelemaan tykytystä!:) Ultraa saa kuitenkin vielä odotella. Olo ihan hyvä, mitä nyt pinna kireellä ku viulunkieli (oon ope ja koe -ja todistuskiireet päällä...) ja häpyluun päällä pientä kivistystä, et pissalla joutuu käydä vähän väliä. En tiedä painaako vaavi vai onko taas jotain ummetusvaivaa. Onko muilla samaa?

LaSposa & Nyytti rv 15+1 :heart:
 
mamma3 harmaana
Onhan se Ronttikin vielä paikoilla, aina sillontällöin ainakin =) Mä jo aattelin et mihkä on kadonnut :D Tosin enhän mä itekkään täälä kauheen useesti pyöri ja kokoajan varmaan vähemmän ja vähemmän joutaa nettailemaan kun kesä tulee...nuo pihatyöt kutkuttavat niin kivasti =) Vieläpä kun ollut kivoja ilmojakin. Kasvimaata on muokattu ja ootellaan et saadaan aloittaa kylvö =) Mutta Rontti: joko kävit ylimääräisessä ultrassa sen istukan vuoksi? Ja mikä oli tilanne? Mulla ensi viikon lopulla ultra ja siellä katsotaan missä se nyt sijaitsee :/
 
Heips taas!! Täällähän on ollukin vilkasta keskustelua sitten viime käyntini. Tosin melkeen kaikki taitaa jo pohdiskella noita vaunuasioita. Minä en vielä uskalla. Kuten jo tuolla aiemmin kerroin, niin minulla on edelleen päällä sellanen kauhee epävarmuus siitä, että miten kaikki tulee menemään. :/ Vaunuja ajateltiin käydä etsiskelemään tuossa syksyllä, jos silloin olisi jo parempi luottamus tähän raskauteen. Eikä sikäli, kun ei meidän paljon muuta tarvitse hankkiakaan kuin ne vaunut, kun esikoiselta on jääny kaikki muu tarvittava. Tosin jos poika tulee, niin pitänee hälle ostaa poikien vaatteita, ettei toiselle tule identiteettiongelmia vaaleanpunaisissa :D

Vaunuista sen verran, että esikoisella oli Habernkornin yhdistelmät!!! ÄLKÄÄ OSTAKO NIITÄ!!! Meidän tyttö ei enää vuoden ikäisestä mahtunut niissä nukkumaan, pituudestaan. Kuomukin oli mielestäni huono, sillä siihen jäi sellanen muutaman sormen mentävä aukko vetoketjun takia..Että tuuli kävi vaunuista läpi :\|

En tiedä mikä tähän miun epävarmuuteen sit oikein auttaa. Neuvolakin on vasta kahden viikon päästä, tänään soitin. Ja Rakenneultra siis 6. kesäkuuta..Valakaas uskoa tähän äitiin, etten ihan epätoivoon vaivu. Eikä ne asiat murehtimalla muutu, mutta sanopa se tuolle pääkopalle :headwall: :D
 
Moi!

Tuosta uskon valamisesta en osaa sanoa juuri mitään kun tuntuu, että on itsekin niin epävarma vielä. Ei mekään olla vielä vaunuja hankittu, mutta pikku hiljaa ajateltiin ruveta hakemaan, toimitusajat saattavat kuitenkin helposti olla sen pari kuukautta.

En kerennyt kovasti lukemaan, joten en ihan ole ajan tasalla tuossa vaunukeskustelussa, mutta ajattelin kysellä mielipiteitä ja ajatuksia vertaillen Brio Kombi ja Teutonia Mistral (perusmalli, ei siis Sport kääntyvillä etupyörillä). Kiitos!
 
no tännehän oli taas tekstiä tullu :)
meilläki esikoisen yhdistelmä vaunut vie tallella ja tosi hyvän kuntoset joten en näe mitään syytä ostaa uusia....en vaan tiedä minkä merkkiset :D joskus 2001 ne tuli hobbyhallista ostettua,sellaset tummansiniset mis nallen kuvia.....jos joku tietää mist puhun niin vois kertoo mulle merkin.

rattaat meil on sit ABC design 4W air rider kuomu/matkarattaat....ja ideahan olis,et jos meneemummulaan tai johki niin ne mukaan ja pehmee koppa vaan sisään......

tänä aamuna oli ihanaa maata sängys ja tunnustella vauvan liikkeitä,ku tuntuu jo vatsanpäältäki...kylläki aika heikosti,mut kuitenki =) ei pikkunen joka päivä ilmotakkaan itsestään joten sit ku sen taas tuntee,niin voi vitsit ku tuntuu ihanalle....

voi voi ku mullaki rakenneultra vasta 29 päivä,mut onneks aika menee aika nopeesti ja onhan mul neuvola ensviikon perjantaina....vaik sie ei mitään erikoista tehä,niin on kuitenki kivaa käydä...

mitenkäs muuten teillä...onko neuvolassa kysytty siitä uudesta calmette rokotteesta,et aijotteko ottaa vauvalle vai ei?????
multa kysyttiin viimeks,mut en osannu vie vastata mitään....



henkka ja muru 16+4
 
heips vaan kaikille! En oo taas jaksanu käydä kirjottelemassa... mutta lukenut oon joo ahkerasti!!! Ens viikolla olis neuvola käynti ja pääsenkii ekaa kertaa kuuntelemaan sydänääniä.. ultrassa kun ne ei kuuluneet vaan näkyi syke. Rakenneutrakin pitäisi tilata mutta oon niin laiska! Tekis mieli vaan nukkua..taitaa olla aihetta alottaa rautatabletit sitten neuvolan jälkeen.

Mitähän kysymyksiä täällä oli....
Ainakin noista tarvike hankinnoista sen verran et meillä on jo kaikki jäänyt esikolta niin ei tarvia mitään ostella.

ja tuosta calmette rokotuksesta, me ei sitä ainakaan oteta. Meidän esikolla silloin märki se kohta 3kk ja älytön arpi siihen jäi. Ja eikös se enää anneta riskiryhmille vaan? Ja onhan sitä tutkittu että siitä saattaa olla enemmän haittoja kun hyötyä...

Tinakenkätyttö ja rv 15+4
 
Moi

Siitä Calmetesta..

Mulle tehtiin jo silloin ekassa neuvolassa sellainen kysely että matkustellaanko johonkin tiettyihin maihin, onko lähipiirissä ihimisiä jotka reissaa paljon, ollaanko muuttamassa ulkomaille(ja nimenomaan kyseessä oli jotkut tietyt maat..) jne..
En muista nyt mistä maista siinä oli kyse.
Sitten kun kaikkiin noihin kysymyksiin meillä tuli vastauksesi EI, laittoivat automaattisesti tiedon että ei Calmette-rokotusta.

Meille selitettiin että sitä rokotusta ei saa itse valita ottaako, vaan se annetaan vaan siinä tapauksessa jos joku niistä riskeistä siinä kyselyssä täyttyy.

Mullakin huomenna neuvola, ihanaa mennä. Tuntuu aina todemmalta tämä odotus kun on neuvolassa.<br><br>
 
Ginnifer
Huomentapäivää! Olin aamulla neuvolassa ja taas on oikein hyvä mieli kun sai kuulla sydänäänet. Jotenkin nyt kun pahoinvointi ei ole enää kokoaikaista niin alkaa taas herätä epäilyjä, että onko siellä ketään. Liikkeitä en ole vielä onnistunut tuntemaan.

Vaunukeskustelu on alkanut... Meilläkin ankara mietintä tästä aiheesta, ja ystäviltä/perheeltä kovin monenlaisia neuvoja. Neuvokaa tekin joilla kokemusta on, niin että saadaan oikein paljon faktaa päätöksen tueksi! Nimittäin: asumme hissittömän talon viidennessä kerroksessa, ja rappukäytävä on niin ahdas, että sinne ei vaunuja voi jättää edes lyhyeksi aikaa. Lisäksi porraskin on kovin jyrkkä, eli vaunujen ylös raahaaminenkin olisi tosi vaikeeta. Ainoa mahdollinen säilytyspaikka olisi kellarikoppi, joka tosin on sisääntulokerroksessa eli helpohko saavuttaa, ei kuitenkaan muuten oikein houkuttele. Näistä syistä on ajateltu, että käyttäisimme aluksi pelkkää kantoliinaa, ja myöhemmin kun lapsi on riittävän iso (kuinka vanhana?) alkaisimme käyttää kevyitä rattaita. Kokeneen liinailijaystäväni mielestä tämä on hyvä ja toimiva suunnitelma, mutta itseä hieman epäilyttää... Jaksaako ruokaostoksia raahata vauvan lisäksi? Autoa meillä ei ole, lähikauppa on lähellä ja keskustankin kaupat kävellen tai julkisilla saavutettavissa. Lisäksi (ehkä epärationaalisesti) pelkään kaatumista kun kuitenkin on sitten talvi, ja vielä enemmän sitä pelkäävät isovanhemmat joiden kuitenkin toivon voivan myöskin ulkoilla lapsen kanssa. Sen verran isosta investoinnista on vaunuissa myös kysymys, että vaunuja ei osteta ellei olla varmoja että tulee järkevää käyttöä, varsinkin kun säilytyskin on siis hankalaa. Mielipiteitä? Hyviä ehdotuksia?

Hyviä vointeja kaikille toivoo

Ginnifer 16+2<br><br>
 
Rontti
Hellurei kaikki! ja mamma3 vastausta... Se mun kontrolliultra istukan takia on vasta lähempänä rv30. Ensi viikolla menen rakenneultraan ja sitten tietty kysyn siitä istukastakin... Saapa nähdä... Kuten huomaat, en ole vielä saanut aikaiseksi rekisteröityäkään. Nytkin pitäis olla jo pienillä tirsoilla, jos meinaa ehtiä... :p
 
Topsy
Heips,

Ginnifer, meillä oli sama ongelma esikoisen kanssa kuin sinulla, ja ratkaisimme ongelman niin, että jätimme vaunut aina alas ja kannoimme pelkän kantokopan ylös.

Pelkkä liinailu on varmasti yksi tapa, itse en olisi ilman vaunuja pärjännyt mitenkään, mutta olen kuullut muutamista joilla on ollut vain liina. Ehkä olemme liikkuvaisempaa sorttia, joten paljon kuljimme kun tyttö oli hereilläkin vaunuissa. Kahviloissa tyttö oli helppo laskea vaunuun köllöttelemään kun itse kahvitteli. Muuten en näe ongelmaa mikset ottaisi liinailua ainoaksi vaihtoehdoksi.

Topsy 17+2
 

Yhteistyössä