***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

pikkuperho En ole vielä vienyt kelalle lappuja :ashamed: tänään on tarkoitus viedä. Mutta jos kerta äitiysloma alkaa viimeistään 30 arkipäivää ennen lasketttua-aikaa, niin laskeskelin loman alkavan joulukuun alussa (itsenäisyyspäivän kieppeillä). Senpä näkee sitten, kun päätös tulee. Toivottavasti saat rahan lasketettua 6kk tulojen mukaan!

oivikki Hyvä, että olo on parempi :) Tuuppa kertoon miten lääkäri meni? Kerron tossa myöhemmin, miten lääkäri meni.

tytti82 Onnittelut rajapyykin saavuttamisesta :flower: ja äitiysloman alkamisesta! Oli kyllä tosiaan vuosi sitten totaalisen erilaiset kuviot ja mielialat päällä :( Ei haluta hirveästi edes muistella.

Paiju Lääkäri määräsi 2viikkoa sairaslomaa, eli saikulla olen 2.11 asti ja sinä päivänä on taas kontrolli neuvolalääkärille, jossa katsotaan jatko. (Alempana tarkempi sepustus.) Juu, olen itekin yrittänyt treenata noita lantionpohjalihaksia, ettei tulis virtsankarkailuongelmia... Ei ole todellakaan mukavia sellaset.

illusia76 Voi ei, eipä kuulosta kivalta sun viime yö :hug: Ymmärrän kyllä, että huolestuttaa kohdun suun tilanne! Voithan yrittää soittaa jo tänään neuvolasta lääkärin aikaa tai sitten ainakin viimeistään huomenna kyselet sitä. Kyllä ne varmasti sellaisen antaa, kun kerrot sun supistuksista ja olotiloista. Nyt vaan lepäät kunnolla ja saikkukin olisi varmaan paikallaan? Varmasti sitä saat, kun minäkin sain, vaikka supistukset eivät olekaan olleet mulla kivuliaita.

On: tänään kävin tosiaan neuvolalääkärillä. Hän määräsi mut 2viikon saikulle, eli viimeinen saikkupäivä näillä näkymin 2.11, jolloin taas kontrolliaika jatkosta. Kohdun suun tilanne oli onneksi säilynyt ennallaan, eikä muutosta ainakaan pahempaan ollut tapahtunut :whistle: ! Mutta hengenahdistusta ja kivuttomia supistuksia ollut sen verran, että saikkua sen takia. Lisäksi neuvolalääkäri käski varata ajan terveyskeskuslääkärille astmatutkimuksia varten. Sainkin ajan torstaille. Esimiehelle ilmoitin tilanteen ja käskin pistää vauhtia sijaisen hankkimisen kanssa. Tässä ei nyt tiedä näköjään miten mun töissä olo onnistuu ennen äippälomaa...
 
Olo ei kyllä ole yhtään helpottanut, alaselkä on kuin tulessa nyt kun olen itse yrittänyt hieroa kipeitä kohtia:| Kyllä varmasti on saikulle meno edessä mullakin. Täytyy nyt katsoa että voiko tässä edes odottaa huomiselle neuvolakäynnille vai pitääkö lähteä äitipolille jos kivut vaan jatkuu. Tosi kurjaa että yhtäkkiä tulee takapakkia olotilaan. Mutta vauva on nyt pääasia ja jos tilanne sitä vaatii niin sitten jäädään saikulle.
Oliko sulla muuten Nemi jo aiemmin kohdunkaula lyhentynyt/pehmennyt? Mutta ei ole siitä tilanne edennyt?
 
Viimeksi muokattu:
Tytti onnittelut kolmekymppiselle :LOL:

Nemi ja illusia kurjaa, että pitää supistusten ja kipujen kanssa kärvistellä :| Mutta onneksi voi tosiaan jäädä sairaslomalle, jos olo on huono. Vauva on pääasia. Levätkää nyt oikein kunnolla ja jättäkää ne kotihommatkin miehelle :hug:

Äitiyslomasta mua jäi nyt todenteolla vaivaamaan, että miten LA 17.1 voi saada äippäloman alkamaan jo 7.12 kun mun LA:lla joka on 4 päivää myöhemmin, äippis alkais VIIKKOA myöhemmin, eli 14.12??? Ja välissä on kuitenkin vain yksi sunnuntai eikä mitään arkipyhiä? Heittoa pitäis olla max. 5 päivää mun logiikan mukaan (neljän päivän ero lasketussa ajassa, sekä yksi sunnuntai).
 
illusia Voi itku, kannattaa varmaan mennä tosiaan äippäpolille, jos kivut vaan jatkuu :hug: On kyllä pyllystä, että olo huononee äkkiä :( Viimeksi 7.10, kun kävin hengenahdistuksen ja kivuttomien suppareiden takia neuvolassa ja lääkärillä, niin silloin lääkäri huomasi kohdunkaulan pehmenneen, mutta ei ilmeisesti ole lyhentynyt, kun ei ole sanottu siitä mitään. Aikaisemmin on ollut ihan normaali tilanne kohdunkaulalla. Tänään tosiaan tarkastuksessa ei tilanteessa ollut tapahtunut mitään muutosta (onneksi ei ole mennyt huonompaan suuntaan!), uusi kontrolli 2viikon päästä taas. Lääkäri oli kokenut ja sanoi, ettei tilanteessa ole hätää, mutta seurataan silti tilannetta. Toivottavasti sun tilanne selviää mahdollisimman pian ja selviää vielä, että kaikki on hyvin!

pikkuperho Kiitos, kyllä lepään! Pikkuisen oman olon mukaan puuhailen kotosalla, mutta heti jos alkaa tuntua pahalta, niin sohva / sänky kyllä kutsuu. Jospa sitä jossain vaiheessa kävis kävelylläkin, lääkäri sanoi, että oman voinnin mukaan voi käydä kävelylenkillä. Mies on kyllä ihan kiltisti ;) tehnykki tässä kotihommia varsinkin raskaampia. En kyllä ymmärrä tota logiikkaa, miten sun äippäloma alkaa viikkoa myöhemmin :O Pitäskö sun vielä kysellä asiasta kelalta?
 
Onnea, tytti, mammaloman alusta! Hienosti oot jaksanut töissä noinkin pitkään. Ihanaa loppuaikaa! =) :hug:

Mukavasti tuntuu menevän muillakin tai ainakaan mitään suurempaa kremppaa kellään? Itsellä kanssa suht mukavasti mennyt tähän asti, vaikka satunnaisia kipuja/särkyjä sekä huimaa väsymystä onkin. Pikkuisten liikkeet antavat paljon iloa ja kovasti haluaisi päästä imettämään ja paijaamaan niitä.... :heart::heart:

Mukavaa viikkoa kaikille!

Nonna ja sukeltajat 21+1
 
Heips!

Kävin aamulla neuvolassa ja kerroin supisteluista ja selkäkivuista. Viime yönäkin vatsa oli kivikova aina kun havahduin kääntymään. Ihana neuvolan terkka alkoi heti järjestämään mulle aikaa lääkärille ja kun sellaista ei löytynyt, niin hän meni koputtamaan lääkärin oveen. (onneksi lääkäri sattui olemaan juuri tänään pitämässä vastaanottoa neuvolassa) Ja vielä ihanampi neuvolalääkäri päätti ottaa minut puolen tunnin päästä ylimääräisenä tarkastukseen omalla kahvitauollaan:heart:
Ja sain hyviä uutisia, eli kohdunkaula ei ole lyhentynyt eikä yhtään auennut. Huh! Sairaslomaa sain viikon. Pomolle soitin, ja hän oli sitä mieltä että jos ei levossa helpota supistukset, niin haen vaan reilusti saikkua -vaikka äitiysloman alkuun jos siltä tuntuu. Helpottavaa, että työpaikalla suhtaudutaan noin hienosti vaikka jonkin verran työvuoromuutoksia tää mun poissaolo aiheuttaakin.

Muutenkin neuvolatarkastuksessa kaikki oli hyvin, eilinen sokerirasitustulos oli normaali, verenpaineet hyvät, hb oli kyllä laskenut ja oli vain 109 mutta vielä mennään raskausmultitabseilla eikä rautatabuilla. Vauveli heräsi dopplerinkäytön aikana ja latasi aikamoisia potkuja:) Sf-mitta (24,5) oli nyt vain puoli senttiä enemmän kuin kuukausi sitten, eli alkaa ilmeisesti asettua normaalin puolelle.

Nyt sitten huilitaan ja otetaan rennosti jotta supistelut helpottaisi!
 
illusia Hienoa, ihania uutisia :heart: Onneksi pääsit lääkärille ja kaikki oli hyvin! Ja mahtavaa, että sun työnantajakin suhtautuu noin hyvin :D

Avautumisvaroitus! Hermo menee tän byrokratian kanssa :vampire: Just eilen vein kelalle äitiyslomapaprut ja selvisi, että työnantajalta pitää olla joku palkkatodistus (Y17 muistaakseni). Sen perään soitin tänään ja selvisi, että eivät voi sitä lähettää ennen kuin olen tehny ilmoituksen äitiyslomasta. Ja tämä ilmoitus pitää meillä tehdä netissä ja se on monen salasanan takana ja salasanat on tietenkin työpaikalla :headwall: Ja kaikenlisäksi selvisi, että raskaustodistus pitää toimittaa myös työnantajalle ja just eilen ainokaisen vein kelaan. Eipä kukaan ole maininnut sanallakaan, että työnantajallekin todistus pitäs toimittaa. Vaikka olen kysellyt lippulappujen perään monesti! No, ei auta kuin vääntäytyä tänään työpaikalle sihteerin kanssa täyttämään netissä ilmoitukset ja tilasin neuvolasta uuden raskaustodistuksen, jonka huomenna sitten toimitan palkanlaskijalle :headwall: En ymmärrä miksei näitä asioita vois tehdä helpommaksi ja miksi ihmiset ei sano kaikkia asioita kerralla, kun niitä yrittää kysellä :kieh: Sori tää avautuminen, mutta kun tiedän, että täällä monella muullakin on ollu kelan kaa ongelmia, niin on helpompi vuodattaa tänne...
 
Nemi, mulla kävi ihan samanlailla noiden papereiden kanssa! Eli vein raskaustodistuksen ynnä muut hakemukset Kelaan täytettyinä. Sitten soitin palkanlaskijalle joka olikin närkästynyt kun en ollut ENSIN lähettänyt papereita hänelle..jouduin hakemaan Kelasta paperit takaisin ( antoivat kopiot kun en enää alkuperäisiä saanut) ja ne sitten lähetin palkanlaskijalle ja hän sitten lähetti ne mulla takaisin sen Y17 lomakkeen kanssa. Ja SITTEN sain viedä nämä laput takaisin Kelaan. Kyllä muakin sieppasi, mutta näin se kuulemma kuuluu tehdä.
Nyt sitten mietinkin, et kun Kelasta tuli ne päätökset ja siinä oli hakemus isäkuukauden anomisesta? Se ei lienee sama kuin isyysloma? Eli ymmärränköhän oikein, että se tarkoittaa sen 3kk:n äitiysloman jälkeen olevaa vanhempainvapaata jolloin isäkin voi jäädä kotiin? Vai tarviikohan isyyslomaakin hakea jo nyt vai vasta vauvan synnyttyä? Tietääkö joku?
 
Tulipa sitten käytyä neuvolalääkärillä kun on tullut nukuttua viimeiset yöt hiukka huonosti..Sielä oli joku VIROLAINEN lääkäri..en kyllä luota noihin julkisen puolen lääkäreihin yhtään:(Miten voi olla KOHDUN SUUN PITUUS 4cm kun se oli heinäkuussa 3CM:rolleyes:Otti vauvasta mittoja ja sanoi että pään mitta on hieman suurempi kuin vartalon ,muttei ei mitään hälyyttävää, VOI OLLA mittavirhe koska on olemassa 10% erehtymismahdollisuus.. ja tuola meidän nlassa on 11v vanha ultralaiteLapsen painosta ei sanonu mitään sanoi vaan että on hieman isompi mitä viikot..Nyt minä tietenkin täälä olen huolesta soikeena!!Eikö nää huolet helpota ikinä..:'(Veranpaine oli koholla ja antoi loppuviikon sairaslomaa.KOhdunpohja oli kolmessa viikossa kasvanu 6CM ja painoa tullu 1,8 kiloo lisää..Mulla olis ma se sokerirasitus ja ke 4d ultra,mutta kylläpä veti mielen matalaks nyt..

Ä loma alkais 14.12 ja olen saanu verotulojen 2008 perusteella tehdyn ä rahapäätöksenkin jo.Pakkauskin odottaa postissa, en oo vielä sitä hakenu.
 
Viimeksi muokattu:
karmilla Oliko sulla laskettu aika myös 21.1?


muoks. Sain eilen viimevuoden verotuspäätöksen kotiin ja siinäkin olivat tulot jo 3000€ korkeammat kuin vuonna 2008 ja tänä vuonna olen tienannut vieläkin enemmmän. Joten on kyllä v******lua kelalta, jos en saa äippärahaa ton 6kk mukaan :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Vielä tosta Äitiyslomasta sen verran, että kävin Kelan sivuilla ja koitin tolla LA 17.1 ja se antaa loman alkamispäiväksi 9.12. Jolloin se täsmää minunkin logiikkani kanssa.

Halukkaat voivat kokeilla seuraavasti: Kela.fi, Lapsiperheet, Äitiysraha, Määrä ja siitä tekstistä klikkaa linkkiä "vanhempainrahakauden pituuden". Pääset laskuriin, johon syötät lasketun ajan ja se laskee sinulle äitiysrahakauden ja vanhempainrahakauden alkamis- ja päättymisajankohdat.
 
illusia Kävin sihteerin kanssa täyttämässä ilmoituksia netissä ja hänkin ihmettelin, kun hänelle ei kukaan ollut raskaustodistuksen toimittamisesta palkanlaskijalle kukaan sanonut mitään, vaikka sihteeri oli siitä kysynytkin. Huomenna vien sitten palkanlaskijalle uuden raskaustodistuksen, kunhan sen neuvolasta saan. Toivottavasti sitten on kaikki ok!! Isäkuukausi voidaan joo pitää vanhempainkauden aikana (mutta silloin se lyhentää äidin vanhempainkautta). Äiti ja isä eivät voi olla yhtäaikaa vanhempainrahalla. Hirveen vaikeita asioita kirjoittaa tähän, mutta katoppa kelan sivuilta asiasta. En uskalla tähän nyt vielä kirjoittaa, kun kuitenkin kirjoitan sen jotenkin väärin. Meidänkin pitää vielä miehen kanssa näitä asioita pähkäillä yhdessä. Mitenhän se on jos mies ilmoittaa työnantajalle ja hakee kelalta isyysrahaa tietylle ajalle ja sitten vauva syntyykin vaikka aikaisemmin tai menee paljon yli? Onko isyysvapaa pakko pitää silloin, kun sitä on haettu :confused:? Tietääkö joku?

karmilla En tiedä tuosta kohdun suun pituudesta, miten voi noin vaihdella :confused: Oisko mittavirhe? Varmaan riippuu aika paljon siitä, kuinka kokenut mittaaja on? Mutta jos muuten kohdunsuulla kaikki kunnossa, niin eihän sitten ole hätää :hug: Hmm, mietin tuota päänkokoa, että eikös vauvoilla pää ole hieman suurempi vartaloon kokoon nähden? Vai olenko ihan urvelo? Ei kai lääkärin kannattais sanoa edes mittoja niin tarkkaan, jos ei ole niistä niin varma. Meidänkin pienokainen oli viikkoihin nähden isompi niin, kuin on ollu koko raskauden ajan. Soita neuvolaan, jos sua huolettaa! Jospa ne osais kertoa asiat tarkemmin niin, että sun mieli paranis? :hug:

Unohdin eilen kirjoittaa kokonaan, että tosiaan päästiin eilen näkemään ultralla pikkuista :heart: Meidän neuvolassa laite tosiaan on ja mukana oli vielä opiskelija, joka ilmeisesti oli pyytänyt ultraohjausta ja tietenkin me mielellään siihen suostuttiin :) Painoarvioksi tuli n. 1300g :O eli koko vastasi viikkoja 28+ jotain. Yläkäyrällä mennään siis. Sokerirasitus on huomenna, mutta jotenkin epäilen, ettei mulla niissä ois mitään häikkää. Tai mitä oireita raskausdiabeteksestä tulee? Reilua painonnousua ainakin ilmeisesti, mutta mitä muuta? Onhan mulla paino noussut, mutta ei se nyt mitään hirveen reilua ole ollut. Ihan ok terkan mielestä ollut.
 
Joo munkin laskettu aika on 21.1.2011 ja siis eka ä loma pvä 14.12.Täytyy varmaan soittaa sinne neuvolaan ja kysyy että meenkö tiistaina uusiks lääkärille kun silloin mun piti alunperin mennä, tää oli vaan tämmöinen akuutti juttu ton väsymyksen yms takia.Googletin sitten tän lääkärin nimellä niin se toimii tällä seudulla KOULULÄÄÄKÄRINÄ kun on vaan terveyskeskuslääkäri.Ke on siis se 4d ultra ja onneks mieskin tulee sinne, voi sitten kysyy kaikki mitä mieltä painaa.En tajua miksei se sanonu ees vauvan painoo kun se mua kiinnosti:headwall:
 
Hei kaikille!

Minä en eilen "ehtinyt" koneelle. Olin illalla äitiysjoogassa, se oli rentouttavaa. Nla lääkärissä kaikki oli ok, sf mitta jäi alle keskikäyrän, jolla se viimeksi oli, mutta kuitenkin oli vielä käyrillä. Meillä ei ole ultraa nla:ssa, mutta sydän ääniä kuunneltiin. Minulla s-loma jatkuu nyt sitten äitiysvapaaseen asti. Tuo kelan ja työpaikan välillä on tosiaan tuota paperinpyöritystä. Minä en ole vielä saannut päätöstä kelasta s-lomista, koska työpaikalta ei ole toimitettu kaikkia tarvittavia tietoja sinne. Olisi kiva kuitenkin se kelan päätös tässä nyt saada ennen äitiyvapaan alkamista :confused:

Jatkan toisessa viestiä, kun tämä sivu toimi niin hitaasti, jos vaikka häviää tämä viesti.
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on meitä sairaslomalasia nyt monta.

Tytti onnea 30 vko:sta:flower: Ja mukavaa "äitiysvapaan" alkamista.

Paiju minullakin tuo ft ryhmä tulossa, laiskasti olen mitään harjoituksia tehnyt kotona, vaikka tuolla joogassakin oppii ihan hyviä liikkeitä mitä voisi ja kannattaisi tehdä kotona. Kaikkea en ole toki voinnut tehdä suppareiden takia.

Illusia hyvä, että ei olleet supistukset vaikuttaneen kohdunsuuhun ja kaikki oli hyvin. Nyt otat tosiaan rauhassa saikulla.

Nemi onneksi ei sinullakaan ollut vaikuttanut tilanteesi kohdunsuuhun lisää. Ole kanssa ihan rauhassa s-lomalla. Tuosta raskausdiab. oireista en tiedä mitään. Minä olen menossa sinne sokerirasitukseen 9.11. Toivottavasti menee siulla huomenna se rasitus sujuvasti.

Karmilla kyllä minullakin on pienen ajan sisällä tuo kohdunkaulanmitta (ultrallakin) heittänyt sentin puoleen ja toiseen, sitä tuossa loppukesällä seurattiin aika tiiviisti. (Aina oli eri mittaajaa). Tärkeintähän on, että ei ole liian lyhyt ja siihen varmaan sitten reagoisivat kyllä. Toivottavasti sinulla verenpaine nyt sairaslomalla asettuu.
 
Nemi77 Muistaakseni meidän neuvolantäti sanoi, että isyysRAHA anotaan AINA jälkikäteen Kelasta. Ja sen ajankohdan toiset yritykset tahtovat tietää etukäteen ja toisissa voi jäädä isyyslomalle ihan parin päivän varoitusajalla. Tottakai pitää työnantajalle ilmoittaa ajoissa, että on jäämässä isyyslomalle silloin ja silloin, suunnilleen. Monethan tekevät niin, että jäävät lomalle sitten kun äiti ja vauva pääsevät sairaalasta kotiin.

Meillä menee aika jännäksi, kun isäntä vaihtoi hommia firman sisällä ja on nyt 4kk koeajalla. Koeaika päättyy 31.1 : / eli jos tämä vaavi syntyy ajallaan tai +8 päivää LA:sta, niin en tiedä saako isyyslomaa edes pitää. Mutta jos menee melkein 2 viikkoa yliajalle, niin sitten isäntä on vakipaikalla. On kyllä ilmoittanut uudelle esimiehelleen jo ennen työn vastaanottamista (sitä hänelle oikein tarjottiin), että on jäämässä isyyslomalle tammikuussa. Mutta tähän ei ole kommentoitu ainakaan suoraan mitään.. :|
 
karmilla Vai, että koululääkäri sut tutki, ilmankos ei ollutkaan kovinkaan asiansa osaavan oloinen. Varmaan hän on hyvä koululääkärini, mutta tiedot raskauteen liittyen eivät varmaankaan kovin kattavat ole : / Jospa ei sanonut painoa, kun ei osannut sitä sanoa? Jos et mene tiistaina uusiksi lääkärille, niin onneksi teillä on se 4d! Siellä luulis olevan asiansa osaava ultraaja ;)

oivikki Sokerirasitus meni ihan hyvin ja litku maistui makealle cokikselle =), eli alas meni hyvin. Meinas vaan väsyttää aika paljon, kun heräsin 5.30 aamulla siihen, että hirveä jano ja nälkä :| Toivottavasti saat ne päätökset pian!

pikkuperho Kiitos infosta :) On suunniteltu, että mies jäisi kotiin heti pikkuisen synnyttyä ja olisi varmaan n.15 päivää. Loput sitten aateltiin, että hän pitäisi myöhemmin. Toivottavasti teidän kohdalla kävisi hyvin isyysloman kanssa! Onhan se tosi inhottavaa, jos tuore isä ei saa isyyslomaa ottaa heti vauvan synnyttyä (tai silloin, kun haluaa)!

Kävin terveyskeskuslääkärillä astmaepäilyjenkin kanssa. Hän kyseli tarkkaan mun olosta ja työpaikasta. Keuhkojen tilavuuskin otettiin, mikä oli hieman keskimääräistä alentunut, mutta se johtuu osaksi raskaudesta. Lääkäri oli sitä mieltä, että vielä ei varsinaisesti astmalta vaikuta, vaan että reagoin nyt työpaikan sisäilmaan. Hän olisi antanut mulle kotiin puhalluslaitteen kotimittauksia varten, mutta kun sanoin, että avaavasta lääkkeestä tuli viimeksi eilen aamulla tosi huono olo, niin hän käski lopettaa sen käytön. Ja puhalluslaitetestaus tehdään myöhemmin, jos oireet pahenee. Hän sanoi, että avaavasta ei saisi tulla niin huono olo, kuin mulla tuli. Ja sekin puhuis sen puolesta, että mulla ei astmaa olis. Hän määräsi otettavaksi kilpirauhasarvot ja pienen verenkuvan. Kuulemma häikkä kilpirauhasarvoissa voi myös aiheuttaa esim. sen kaltaisia oireita, kun mulla on ollu. Lääkäri käski ottaa rauhallisesti ja erityisesti silloin, kun hengenahdistus olo tulee pitää ottaa rauhallisesti ja levätä. Mutta omien voimien mukaan hänkin kehotti liikkumaan. Huomenna pitäs soittaa tulokset sokerirasituksesta ja muista verikokeista. Toivottavasti kaikki on kunnossa!

Imetystyynykin tuli eilen. On tosi jämäkän ja hyvän oloinen. Varmaankin sen avulla saa paremman imetysasennon ensikertalainenkin :) Onko jollakin muuten kokemuksia, mikä ois hyvä rintapumppu ja yleensäkin niiden käytöstä? Olen miettiskellyt sellaisen hommaamista, mutta kun ei ole juurikaan tietoa.
 
Piti sitten soittaa aamulla hermostuksissa neuvolaan ja kysyä että mitä se lääkäri oli sinne mun tietoihin kirjannu koneelle.Ei kuulemma mitään tavallisuudesta poikkeavaa..Ja SF mittakin vaihtelee mittaajan mukaan,kun ihmettelin että vajaassa kolmessa viikossa oli tullu 6 cm kasvua:O se kyllä otti sen mitan tosi hätäsesti.Terkan mukaan on sellaien lääkäri joka on kerran kuukaudessa suomessa ja tekee viikon yhtä kyytiä töitä ja sitten menee takaisin viroon!Tuntuu vaan että omalle kohdalle sattuu aina näitä törppöjä" aivan kuten silloin kun lähdettiin arvauskeskukseen tätä lapsettomuutta ekan kerran selvittämään!

No keskiviikkona on sitten se 4d jolloin pitää muistaa kysellä kaikenlaista, ja onneksi mies tulee mukaan , se muistaa sitten jos mä en hermostuksissani muista jotain.
 
Heippa,

Tytti ihanaa mammalomaa sulle!:)

Karmilla kurja kun sun kohdalle on sattunut noita "törppö" lääkäreitä.:( Toivottavasti saat 4d ultrassa vastaukset kysymyksiisi.

Nemi Toivotaan että kaikki on kunnossa:)

Toivottavasti kaikki saa paperiasiat kelan kanssa kuntoon,se kyllä tuntuu olevan yhtä sekaamista.Itse vasta lähetin paperit kelaan että saa nähdä miten käy...
Aika moni tosiaan on jo saikulla ja kärsii jonkinlaisista vaivoista,no toivottavasti saikku auttaa kun saa lepäillä:)
Minä itsekin sain kaksi viikkoa saikkua selkäkipujen takia.Olen lasten alalla töissä ja nyt on tämä ihana kurahousuaika ja koko ajan täytyy kumarrella ja jotkut työkaverit ei ota yhtään huomioon tilaani.Töiden jälkeen käveleminen sattuu ja iltaisin ja öisin selkää särkee niin ettei nukutuksi saa:(.
Saan myös tutultani tukiliivin lainaan jos siitä olisi yhtään hyötyä,onko jollain kokemusta tukiliivistä?
Muuten neuvolakuulumiset oli ok,hemppakin vähän noussut.Sf mitta oli 23 ja vauvan syke 160+.
Tosi eläväinen tämä meidän vaavi tuntuu olevan,iltaisin miehen kanssa ihmetellään ja ihastellaan pienen liikkeitä:heart: On tämä niin ihanaa aikaa=)

Hyvää vointia kaikille ja mukavaa loppu viikkoa!:)
 
pipa87 Mulla on käytössä fysioterapiasta saatu SI-vyö. Se siis kinnataan tohon lantion ympärille tosi tiukalle kolmella eri kiristysteipillä. Pitää lantion kasassa aika hyvin ja on helpottanut työstä johtuvia kävelykipuja jonkin verran. Tämä vyö ei siis tue selkää tai kannattele mahaa, vaan on ihan tossa mahan alla. Istua sillä ei voi, kun heti painaa mahasta ja tekee huonoa. Myös jos sen kiristää "väärään" kohtaan, eli liian ylös, niin alkaa tehdä huonoa. En käytä sitä vapaa-ajalla ollenkaan, mutta töissä on korvaamaton apu, kun pitää olla järjettömiä vuoroja jalkojen päällä.
 
pipa87 Toivottavasti saisit apua selkäongelmiisi, vaikka sitten tukiliivistä tai vyöstä! Hieman erikoista, että sun työkaverit ei ota huomioon sun tilaa :confused: Ilmeisesti kuitenkin naisvaltainen ala sulla? Joten luulis, että ymmärtäisivät...

Soitin juuri sokerirasitustestin ja muiden verikokeiden tulokset: JEE, ihan normaaleja kaikki :D Vähän jänskätti illalla ja aamulla tulokset, niin en saanu oikein nukuttua kunnolla. Epäilinkin, että varsinkin sokeriarvot ois ihan normaalit, mutta eihän sitä koskaan voi tietää. Jospa tää mun huono olo johtuu työpaikan huonosta sisäilmasta ja raskauden tuomasta "rasituksesta" kropassa. Saapa nähdä mitä lääkäri on mieltä asiasta kontrolliajalla 2.11. Kotona on kyllä ollut ihan hyvä olo, mitä nyt eilen illalla maha kovettui useampaan kertaan, kun olin innostunut puuhailemaan hyvän olon innoittamana kotihommia :ashamed: Eli ei auta hirveästi puuhailla tai sitten vaan ihan lyhyissä pätkissä.

Tilasin netistä pesuainetta, joka on täysin hajusteetonta, allergiaystävällistä ja kestovaipoille sopivaa ja olen nyt pikkuhiljaa alkanut pesemään vauvavermeitä. Aloittelen vaunujen, sitterin ja turvakaukalon suojuksista, sit pikkuhiljaa ulkovaatteita, kestovaipat ja imut ja vasta lopuksi lähempänä tammikuuta sitten pikkuisen vaatteet :heart: (Huomaa, että aika meinaa käydä vähän pitkäksi saikulla levätessä, kun tulee tänne raportoitua kaikenlaista ;) ) Mietiskeltiin juuri eilen miehen kanssa, ettei varmaan kannata ostaa kokoa 50 enää ollenkaan, koska yläkäyrillä mennään sekä vatsan koon, että painoarvion mukaan. Muutamia 50 kokoisia vaatteita olen jo kirppikseltä ostanut, joten niillä kyllä varmasti pärjätään, jos niille tarvista tulee... (Toivottavasti ei ainakaan sen takia, että pikkuinen päättäisi tulla maailmaan liian aikaisin!)

Mitähän milonan pikkuisille herrasmiehille kuuluu? Toivottavasti hyvää ja ovat kehittyneet ja kasvaneet kovasti :heart:
 
Nemi hyvä, että kaikki arvot ovat kunnossa. Ota rauhalliseseti niitten kotihommien kanssa. Aina välillä lepoa. Minullakin kyllä jaksaminen vaihtelee eri päivänä. Tänään jo olen pessyt pyykkiä, leiponut muffinseja ja nyt keittelen puuroa lounaaksi. Hienoa, että kaikki veriarvot olivat kunnossa ja henkeä ei ahdista kotosalla vaan johtuu sittä sisäilmasta töissä. Ajattelitko tosiaan pestä myös turvakaukalon yms. kankaat? Minä ajattelin pestä vain vaatteet ja peiton yms. mitkä "suoraan kontaksitssa" ihon kanssa. Minkä merkkisen imetystyynyn hankit?

Pipa selälle paranemista sairaslomalla.

Huomenna olen lähdössä katselemaan lastentarvikkeita. Olen käytettyjä vaunuja etsinyt, mutta ei ole tullut sellaisia vastaan kuin tekisi mieli ja joissa olisi hinta kohdallaan, mutta onhan tässä vielä aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
oivikki Oletpas ollut ahkera =) Pesen siksi kaikki lahjoituksena saadut vermeet, kun ne ovat olleet jo jonkun aikaa käyttämättöminä ja varastossa, joten haisevat vähän tunkkaiselle. On kivempi pistää vauva raikkaalta tuoksuvaan kaukaloon ja sitteriin. Ei kai niitä muuten tarviskaan pestä. Imetystyynyn huusin huutonetistä, Mollavauva merkkinen. Sain kyllä aika edullisesti (18e+ postikulut), eikä varmaan ole ollut kuin yhden lapsen imetyksessä käytössä, niin siisti ja hyväkuntoinen on =) Onnea vaunujen metsästykseen! Onhan tässä tosiaan vielä aikaa tehdä hankintoja! Itse olen vaan vähän sellanen hätähousu, että kaikki pitäs saada mieluummin heti eikä kohta :D
 
Tänään onkin ollut hyvä päivä eli supistukset ovat pysyneet poissa ja selkäkipukin on helpottanut selvästi. Kävin jopa parissa kaupassa ja tein ruokaostokset, eikä kertaakaan supistellut joten lepo on auttanut nyt jo:) Tein vähän vauvatarvikeostoja eli nyt mulla on Ainun rintapumppu ja maidonkerääjä, liivinsuojuksia sekä hoitopöydän pehmuste.

Kovasti kyllä väsyttää kun viime yönä sain taas nukuttua huonosti siksi että vauva valvottaa nyt jo!
Onko kenenkään muun vauveli niin aktiivinen myllääjä/liikkuja, että yölläkin melskaisi niin ettei pysty itse nukkumaan? Meidän tapaus valvottaa pari kolme yötä viikossa jo nyt ja kaverikin naureskeli et hän luuli vauvojen valvottavan vasta syntymänsä jälkeen -no niin minäkin luulin:p
 

Yhteistyössä