***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

meilläkin myllätään öisin, varsinkin kun käyn vessassa niin tuntuu että kaveri herää siihen ja mulla menee helposti toista tuntia kun saan unen päästä kiinni.Päivisin on yleensä rauhallsta ja iltaa kohden menoo yltyy:)En kuitenkaan yleensä herää melskaukseen, vaan kyllä se on wc hätä joka herättää
 
Tehän olette jo melkein kaikki lomalaisia! Ja tavarahankinnatkin taitavat olla aika hyvin kasassa, vaikuttavaa. Mekin ollaan onneksi saatu kodin sisustus lapsiystävällisempään uskoon.

Pikkuperho en ollut tainnut muistaa sen laskurin tuloksia ihan tarkkaan, kiitos huomautuksesta. En kai ole ollut niin tarkka, kun mun töitä ei kukaan 'kontrolloi'.

Tällä viikolla on ekaa kertaa alkanut tuntua hankalalta mahan kanssa. Olen törmäillyt sen kanssa (!), ja arponut onko tuntemukset supistuksia vai vaan painon tunnetta. Aika usein on kävellessä tuntunut hankalalta alavatsalla, mutta luulen kyllä ettei ole supistuksia. Onpas vaikeaa. Ja potkuja on tosiaan enemmän ja kovempina ja välillä tosi pitkään, niin että on hankala nukahtaa. Tuli jo ajatus, että se on ihan liian iso tuonne mahaan jo, miten tämä voi jatkua vielä 3 kuukautta. Tuo on onneksi jo vähän unohtunut kun olo on helpottanut.

Nautinnollista viikonloppua! Jopa pääkaupunkiin on luvattu pakkasta, joten pitänee alkaa hommata liukkautta sietäviä jalkineita esiin.
 
Hei

Tarkoitin tosiaan tukivyötä enkä liiviä:headwall:....

Hankinnoista sen verran että millaisen haalarin olette ajatellut hankkia?Kunnon toppahaalarin vai jotain kevyempää?Onko jollain/oletteko hankkimassa lämpäpussia turvakaukaloon?Itse olen kaupoissa katsellut haalareiden eri vaihtoehtoja mutta hankalaa kun kaikki on tyttöjen tai poikien väriä,me kun emme tiedä kumpi on tulossa.Toki on muutamia neutraalejakin haalareita löytynyt...niin ja netistäkin olen katsellut...

Pitäisi itsekin ehtiä/jaksaa lähteä shoppailemaan vauvajuttuja,tämä aika tuntuu menevän aika nopeaa...

-Leppis rv26+1-
 
Minä sain kaverilta toppahaalarin ja villahaalarin 56cm lainaan samoin hää lupas joitain muitakin pienempiä vaatteita.Niitä kun tavii niin vähän aikaa sitten ja ä pakkauksen haalari on NIIN ISO!Muuten mulla on 62cm vaatteiita ja isompia kyllä jonkin verran että ei tarvii varmaan enää ostella.Silti ärsyttää kun tuntuu et on ihan pihalla hankinnoissa, mitä EHDOTTOMASTI tarvii ja mitä ei..kaikkeehan sitä on vahmempien rahanmenoks keksitty.mietin että TARVIINKO imetystyynyn vai en jne kuinka paljon harsoja jne..Ens viikolla ollaan menossa ostamaan kaukalo, amme yms.Sitteriäkään en oo oikeen löytäny mieleistä, haluisin sen uutena,mutten olis siitäkään valmis maksamaan mansikoita.
 
Meillä on ostettuna Lindexiltä valkoinen 62cm toppaPUSSI, joka sopii myös autokaukaloon. Vähän on ison näköinen, mutta olemme saaneet lahjaksi vanuhaalarin 56cm ja semmoisen ihanan pörröhaalarin 56cm, joten ajattelin, että niitä voi sitten oikein kylmillä ilmoilla pitää päällä toppapussin lisäksi.

Mulla oli lääkärineuvola perjantaina ja kaikki näytti oikein hyvältä. Jopa hemoglobiini oli 129, vaikka luulin sen laskeneen paljon, kun niin kovasti väsytti. Sisätutkimuksessa kaikki hyvin ja hyvät sykkeet (jotka kiihtyivät aina kun vauva alkoi monotella :heart:). Painoa oli tullut melkein kilo viikossa ja se oli kyllä järkytys. Tähän asti tullutkin niin maltillisesti. Olen kyllä herkutellutkin viime viikot, joten siitä varmasti johtuu. Terkka ja lääkäri alkoivat luonnollisesti jo "hätäilemään" raskausmyrkytyksen vaaraa tuon painonnousun perusteella ja tuli käsky heti ottaa yhteyttä, jos särkee päätä ja turvottaa. Mutta luulen tosiaan, että herkuista tämä johtuu, kun en yleensä koskaan syö mitään makeaa ja nyt olen oikein kaksin käsin mättänyt menemään :ashamed:

Reilun viikon päästä on ensimmäinen perhevalmennus jo, sitä odotellessa =)

Pikkuperho ja beibi, rv 27+2 :heart:
 
illusia Hienoa, että olo on helpottanut! Kyllä täälläkin pikkunen myllää iltaisin ja välillä yölläkin, mutta en minäkään varsinaisesti siihen herää. Vaan pissahätä herättää ja sitten voi olla vaikeempi saada unta, jos pikkunen myllää kovasti.

pipa Ostin ellokselta tosi suloisen nallehaalarin, sellanen pörröhaalari kokoa 62, joten mahtuupi alle enemmän vaatetta. Aateltiin, ettei välttämättä osteta kuitenkaan toppapukua, kun äippäpakkauksen pukua voi kääriä hihoista ja lahkeista (niin pari tuttua on tehny). Tietenkin mieli voi vielä muuttua ;)

pikkuperho Hienoa, että lääkärineuvolassa kaikki on ok! Itselläkin oli tullu painoa nyt vähän reilummin (en muista paljonko viikossa), kun on tullut vaan levättyä saikulla ja kuitenkin syötyä varmasti enemmän, kuin tarpeeseen :ashamed: Mutta nyt ajattelin skarpata voinnin mukaan. En minäkään usko, että sulla ois raskausmyrkytys tulossa, mutta hyvähän se on, että hoitaja ja lääkäri huolehtivat. Vaikka välillä kyllä hieman ärsyttää painon kyttääminen...

suonenvedoista Mulla oli tossa pari yötä sitten ihan hirvee kramppi vasemmassa jalassa :eek: Koko jalka meni kaarelle ja vaan ulisin sängyssä. Mieskin säikähti, että joko synnytys alko! Onneksi se ei kestäny kuitenkaan kovin kauaa, mutta pohje on vieläkin arka. Toivottavasti noita ei tule kovin usein! Kävin hakeen apteekista magnesiumia, että voin ottaa tarvittaessa, jos suonenvetoja alkaa enemmän tulla. Multivitassakin on magnesiumia, mutta ajattelin ottaa tehostetta tarvittaessa. Pitempiaikaiseen käyttöön ei suositeltu apteekista otettavan multivitan kanssa, mutta silloin tällöin tarvittaessa.

Lähetään huomenna pienelle syyslomareissulle Helsinkiin kavereiden luo :) Hieman jänskättää, miten junamatka menee, mutta pitää vaan jaloitella sopivin väliajoin. Ja tietenkin kaupungilla kävelen oman voinnin mukaan. Tänään haravoitiin pihaa ja se sujui ihan hyvin.

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa ja tulevaa viikkoa kaikille!
 
Karmilla & Pipa tosiaan, ei oikein tiedä mitä on välttämätöntä hankkia ja minun ei sitten ole tullut hankittua oikeastaan mitään! Pitäisi saada aikaiseksi käydä kavereilla, jotka ovat luvanneet lainaksi juttuja, niin osaisi sitten ehkä vähän paremmin nähdä mitä puuttuu, ja että tarvitseeko sitä äitiyspakkausta tai ei.

Nemi toivottavasti meni junailu hyvin?

Täällä ei uutta, kaikki epämiellyttävät painontunteet ja selkäkivut on hävinneet, ja pikkuinenkin potkiskelee ystävällisen pehmeästi. Mulla on ruokahalukin vähentynyt, mikä on ok painonnousn kannalta, mutta toivottavasti ei muuten huono merkki??

Onko se jo 28+1?!
 
nemi juu siihen se ahkeruus puuska taas jäi. Eilen en saannut mitään aikaiseksi. Kivahan se on tosiaan puhtaat tavarat ottaa käyttöön =). Minulla ainakin on auttanut suonevetoihin tuo lisä magnesium. Minulla tosin on tavallinen monivitamiini käytössä, siihen on varaa lisätä sitä magnesiumia ilman, että päivä annos ylittyy. Mukavaa syyslomaa.

Illusia sinullakin on jo noita hankintoja on teyhtynä.

Paiju minulla taas on vielä hommaa tässä kodin kuntoon laittamisessa. Kaappeihin pitää raivata tilaa ja miettiä järkeviä paikkoja tarvikkeille.

pipa ostin jo aika aikaisin syksyllä pienen toppapuvu (prismoissa ja sokoksilla niitä näin). Ostin puvun, kun ei ole omaa autoa käytössä, niin liikutaan kuitenkin pajon julkisilla niin jää tuo kaukalon käyttö varmaan aika vähäiseksi.

Pikkuperho kyllä sinulla varmaan olisi muitakin oireita, jos olisi r-myrkytys.

Tuo vaunu asia ratkesi kuitenkin ainakin aluksi siten, että saankin sellaiset vanhat vaunut lainaan ja sitten ajattelin ostaa toiseksi sellaiset tukevat matkarattaat. Ihan kiva näin, kun tuota valinnan varaa on ihan hirveästi ja ei oikein osaa ajatella, minkälaiset olisivat käytännöllisimmät omassa arjessa sitten oikeesti.
 
Heips!

Aamupäivällä käytiin 4D-ultrassa! Tunnin verran ultraus kesti, välillä lääkäri katsoi 2D:nä rakenteet ja aina kun vauva kääntyi sopivasti, niin katsottiin sillä 4D:llä. Kasvojen piirteet näkyi tosi selkeästi ja voi miten söpö tyttö siellä köllii:heart: Saatiin dvd-video ja paljon aivan mahtavia kuvia, ihan huvittaa nuo aiemmat kunnallisen puolen perus ultrakuvat kun eihän niistä saa oikein mitään selvää. Strategiset mitat neidillä nyt 36cm ja 1065g. Kaikki siis kunnossa ja arvatkaa vaan oliko pakko rynnistää suoraan hennesille ostamaan kassillinen ihania tyttöjen vaatteita, hello kittyä ja sen sellaista..:D
 
Heipsan! Ultrakuulumisia täältä. Ä-polilla sujui jälleen kivasti. Pienten painoero on edelleen vajaa 100g. Lääkäri ei pitänyt sitä pahana, koska ovat hyvänkokoisia ja kehittyneet hyvin. A-vauvan mitat: BM 57mm, AC 190mm ja FL 42mm, painoarvio 618g. B-vauva: BM 57mm, AC 174mm ja FL 39mm, painoarvio 520g. Liikkuvuus hyvä ja molemmilla hyvin lapsivettä. Niin ja sydämet kunnossa ja sykkeet normaalit. Tällä kertaa veikkasi toisen olevan selvä poika ja toisesta vaikea sanoa mitään. Noh...kyllä tuo selviää aikaa myöten. ;)

illusia: Ihanaa prinsessan odotusta! Mie luulen, et miulle käy samoin, kun/jos saan tietää sukupuolen 4D:n jälkeen..... =)

Mukavasti tuntuu kaikilla sujuvan odotus. Hyvä niin! Voikaamme jatkossakin hyvin. =)

Nonna ja sukeltajat 22+1
 
Tänään käytiin 4d ultrassa, harmi vaan kun poika piti käsiä kasvojen edessä melkein koko ajan, eikä oikeen heränny vaikka lääkäri yritti mahaa tökkiä.Painoarvioksi satiin 1106g , pituutta en kysyny tai se meni multa ohi, mutta 5 pv etuajssa on ,ollu koko ajan.Ei ole onneksi sokerivauva" kun nekin tulokset olivat puhtaat".
Eilen sain ä pakkauksen ja pikaseen sen katoin, ihan kiva minusta, paljon oli vaatetta!Tänään sitten käytiin ostamassa Gracon Logigo S turvakaukalo .Vielä pitäis amme ja sitteri hommata, mutta jos vaikka ens tilistä sitten ,nyt on menny niin paljon rahaa.Vaatetta on kyllä nyt ainakin alkuun ihan kivasti.Pikkuhiljaa alkanu pelottaan synnytys..Ja mitenkä sitä osaa sitten hoitaa yms..
 
Nonna, sulla on kaksoset kasvanut hienosti! Onnea hyvistä ultrakuulumisista:)

Karmilla, me ainakin saatiin nippu erilaisia kuvia ja yhdessä niistä näkyy siinä reunassa nuo vauvan mitat. Eli on BPD Xcm AC Xcm ja FL Xcm. Ne kun lasket yhteen, niin saat vauvan pituuden. Harmi jos ette saaneet kasvokuvia, mutta hienoa että kaikki oli kuitenkin kunnossa kun olit siitä aiemmin huolissasi. Mekin aiotaan ostaa tuo logico s kaukalo ja siihen sopivat rattaat myös kauppareissuja varten. Vaikuttaa tosi kätevältä.
 
Kivasti mennyt 4D siullakin, karmilla, onnea! Kiitos onnitteluista, illusia! =)

(.) Nyt on pakko kysyä neuvoa.... Jonkin aikaa on oikean pakaran ulkosyrjä/ "sisältä" lihas tai jokin tosi kipeä. Ihan kuin olisi tehnyt lihastreenin vain oikeaan pakaraan. Eilen yöllä oli tuskaa kääntyä toiselle kyljelle ja kävely on kivun takia hidasta ja jäykkää. Onko tää iskiassärkyä vai mitä tää on? Outoa miusta se, et se on vaan oikealla puolella. Aamut ja illat on pahimpia. Päivällä tulee käveltyä töissä, joten varmaan siksi verteämpi ja vähemmän kipeä päivällä. Tuntuu silti liikkuessa päivisinkin.

Muuten tässä onkin mennyt tosi mukavasti.... Koetin googlettaa netistä vastausta, mut en löytänyt juuri miun vaivaa kuvaavaa selvitystä. Selässä kipua ei ole yhtään - ainakaan vielä - eikä muualla kuin n.10cm alueella pakarassa.

Jos jolla kulla ois kokemusta/ tietoa mitä tää on ja miten hoidettiin, jos hoidettiin. Kaipa tuonne lääkäriin pitää kohta varata aika, et tietää voiko Panadolia ottaa pahimpiin kipuihin ja kuinka paljon. ei kyllä yhtään haluis ylimääräsiä kemikaaleja elimistöönsä tällä hetkellä.

Nonna ja sukeltajat 22+3
 
Nonna, kyllä tuo kuulostaa iskias-kivuilta. Sehän on yleensä vain toisella puolella tuntuvaa ja voi säteillä pakarasta takareiteen. Inhottava kipu. Mullakin sitä kipuilua tulee ja menee. Ja jos tuntuu myös nivusissa, niin silloin se on liitoskipua lantionalueen "löystymisen" takia. Kuuluvat valitettavasti raskauteen..sitä en tiedä, että olisko lääkärillä jotain apuja kipujen helpottamiseen.
 
illusia Liitoskipua tai paikkojen löystymiskipua tuo ei varmaan vi oo, ko ei nivusissa tunnu millekään? Varmaan iskiaskipua ja johtuu tästä raskaudesta. Mielelläni kestän kivut ja kolotukset, kun palkintona on kauan odotetut murut. Työkykyyn tää alkaa vaikuttaa kyllä, jos pahenee samaan tahtiin.

Mitenkä ootte noiden vauvavakuutusten kanssa selvinneet? Meillä mietitään Tapiolan ja Pohjolan vakuutuksia. Fenniassa en ole vielä käynyt, mut parin viikon sisään pitäisi laittaa hakemukset. Kyselin Pohjolasta tuosta äidin painosta ja kuulemma miulla ei ole hätää. BMI:n pitäisi olla lähemmäs 40, jotta he eivät myönnä vakuutusta ennen lapsen syntymää. Saas nährä kuinka meitin käy.... Tähän saakka kukaan ei juurikaan ole miun painosta ollut huolissaan tai huomautellut (neuvola/lääkärit).

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille!! :hug:
 
Nonna78 me otettiin vauvavakuutus Fenniasta. Se oli halvin, koska meillä on kotivakuutus, matkavakuutus sekä toisen auton vakuutus siellä. Yksi auto on vakuutettuna Pohjolassa, mutta ilman sitä kotivakuutusta se vauvavakuutus olisi tullut siellä niin turkasen kalliiksi. Monet eivät myönnä koko vauvavakuutusta ilman kotivakuutusta. Mutta kannattaa tosiaan pyytää tarjouksia ja vertailla hintoja sekä etuja. Eroavat paikoin kovastikin.
 
Nonna on tuo varmaa iskiasta tai jotain vastaavaa hermo- tai lihaspinnettä. Mulla tehosi parhaiten sellainen varovainen liikuttelu, ja aina kun yhtään kumarsi tai kääntyi piti jännittää alavatsalihakset. Älä lannistu, se voi olla parin päivän päästä ohi!

Millaisia liikkeitä teidän kyytiläiset tekee? Minusta tuntuu, että ovat vallan monipuolisia, mutteivat kovin kovia ja menee pitkiä pätkiä ettei tunnu mitään. Välillä on kuin yksi liike jäisi päälle, mutta olen alkanut epäilemään että se voisi olla hikkaa! Onko kellään ymmärrystä miten ihmeessä näitä liikkeitä osaa sitten joskus laskea??
 
Paiju, noista liikkeistä..meidän vauveli liikkuu myös tosi monipuolisesti mut välillä kyllä tulee sellaisia potkuja et sattuu oikein. Olen huomannut, että joskus menee päivä-pari rauhallisesti ja vähemmillä liikkeillä ja sitten sen jälkeisinä päivinä taas on mieletöntä melskausta lähes yötä-päivää. Itse ajattelen nuo rauhallisemmat päivät vauvan lepäämisenä ja kasvun vaiheena. Myös tuota yhden liikkeen "päälle jäämistä" olen myös välillä huomannut ja taitaa tosiaan olla hikkaa. Tai sitten vauveli leikkii napanuoralla:) Varsinaista liikelaskentaa ei kyllä ole tarvinnut tehdä kun joka päivä on kuitenkin sen verran möyrintää tuntunut.
Varma keino saada vauva hereille on syödä makeaa ja mennä kyljelle makuulle.

Ja noista lapsivakuutuksista sen verran, että me ei aiota ottaa sellaista. Luotetaan siihen, että ei suurempia sairasteluja tule.

Mulla saikut on nyt tällä haavaa loppu ja viikonlopuksi pitäisi mennä töihin. Saas nähdä, että paheneeko supistukset -pahoin pelkään. Eilen innostuin siivoilemaan ja kävin ruokaostoksilla, niin johan illalla alkoi supistelut ja koko yön kramppaili kohtu:( Tänään olen taas ottanut rennosti ilman kotitöiden tekoa ja supistelut onkin selkeästi helpottanut. Marraskuu pitäisi vielä jaksaa töissä ennen kuin voi jäädä äippälomalle. Kurjaahan nuo supistelut on kun muuten on pirteä olo ja silleen. Mutta jos tarve vaatii, niin sitten vaikka makaan jalat kohti kattoa koko loppuraskauden ettei vauva vaan vielä synny:) On se palkinto tästä niin ihana (tuijottelen jatkuvasti tuota 4D kuvaa:heart:)
 
Viimeksi muokattu:
Illusia toivottavasti menee viikonloppu odotettua paremmin!! Huomasin itselläni, että paljonkin ja pitkäänkin voi tehdä ilman mahan reagointia, jos vain muistaa tehdä kaiken hidastettuna. En sitten tiedä toimiiko sulla? : / Ja totta muuten mullakin tuo mitä sanoit että joinain päivinä, kuten eilen kun olin töissä, on mahassa vilskettä aamusta iltaan ja toisina taas nukutaan.

Kävin eilen täällä Helsingissä Kumpulan lastenkirppiksellä. Jos satutte liikkumaan täällä päin niin kannattaa todella käydä, vaihtuvat valikoimat hyviä ja halpoja vauvan vaatteita ja tarvikkeita, ja äitiysvaatteitakin! Totesimme siellä käytyämme, että ei tule äitiyspakkausta meidän perheeseen (KELAn paperit siis yhä lähettämättä, ensi viikolla on pakko :kieh:), vaan käytämme sen rahan johonkin yhdessä nauttimiseen kaiken tämän järjestelyhötinän keskellä.

Kohta pitää alkaa veikkailemaan kuka seuraavaksi synnyttämään. Mitäköhän Milonalle kuuluu? Ja eikös Tytti ole jo aika pitkällä???

Kopioin tämän tuolta aiempaa meille muistin virkistykseksi.
Tytti.............28.........2.IVF...... ..28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........ 16.1.2011.....yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF......... 17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Paiju............35.........2.IVF....... ..17.1.2011....yksi, esikoinen
Illusia76......34.........2.ICSI........ 20.1.2011.....yksi
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21. 1.2011.....yksi, esikoinen
Milona.........29..........5ICSI........ 23.1.2011.....kaksoset, toinen ja kolmas
Karmilla.......35.........1.IVF........ 21.1.2011.....yksi, esikoinen
PetKat.........38.........1.IVF......... 25.1.2011.....tuplat, esikoiset
Pipa87.........23.........2.IVF......... .28.1.2011...yksi,esikoinen
risukka......36.........3.IUI......17.2. 2011....tuplat,esikoiset(mieh.2&3)
Hanuu.......30...1.IVF:n 2.PAS...19.2.2011....yksi,esikoinen(mieh .2.)
Nonna78.....32.........2.IVF............ 28.2.2011.....kaksoset, esikoiset
Vilkas75......35.........1.IUI.......... ..1.3.2011..tuplat,esik.(mieh.3.&4.)

Hyvät viikonloput kaikille """"pian""" äideille!
 
Hei vaan kaikille :wave:

Reissusta kotiuduttu ja hyvin meni =) Junassa piti jaloitella säännöllisesti ja shoppaillessa käveltiin tosi rauhallisesti ja välillä täytyi istua alas lepäileen.

Paiju Olen huomannut saman kuin sinäkin, eli aivan kuin ruokahalu olis vähän pienentynyt. Ja sit tulee sellanen olo, ettei mahaan mahdu niin paljoa kerralla kuin ennen. Kai se tuo kohtu jo painaa vatsalaukkua sen verran, ettei sinne kerrallaan mahda kovin paljoa. Eli en usko, että on huono merkki. Ihan hyvä juttu tosiaan vaan painonnousun kannalta ;)

oivikki Meille juuri eilen sanoi yksi lastentarvikeliikkeen kauppias, että ei kannata välttämättä ostaa tuliteriä vaunuja, kun sitten n. puolen vuoden päästä haluaa helpommat matkarattaat. Ja on ihan turhaa hänen mielestään tuhlata hirveästi vaunuihin, joita ei sitten ehkä haluakaan käyttää kovin kauaa. Ihailtavan suoraselkäistä toimintaa kauppiaalta, ettei alkanut kauppaamaan hirveästi uusia vaunuja! Mekin mennään noilla vaunuilla, jotka lahjoituksena saatiin. Hyvin toimivat pelit ovat ja ovat emmaljunga-merkkiset eli pitäis kestää ihan hyvin ;)

illusia Ihania ultranäkymisiä teillä ollut :heart: Joo, tosiaan sitten haet vaan saikkua, jos supistukset äityy pahoiksi töissä (toivottavasti ei!).

karmilla Ihanaa, että teilläkin ultrassa kaikki hyvin! Jos teidän herrasmies halusi pitää komeat piirteensä salassa äidiltä ja isältä syntymään asti ;) Muakin vähän alkanu mietityttää synnytys lähinnä sen takia, jos lapsesta tulee isokokoinen. Yläkäyrillä mennään koko ajan... Hoitamisasiatkin jännittää hieman (mikä on varmaan ihan normaalia ekakertalaisilla).

Nonna Ihanaa, että kaikki oli kaksosilla hyvin ja ovat kasvaneet hienosti! Me otettiin vauvavakuutus tapiolasta, koska kaikki muutkin vakuutukset siellä ja saatiin niin aika hyvät alennukset.

liikkeistä: Täälläkin välillä rauhallisempia jaksoja ja sitten välillä meuhkataan oikein kunnolla :D Vielä potkut eivät ole varsinaisesti sattuneet, paitsi silloin kun potkut osuvat täynnä olevaan virtsarakkoon (eli ilmeisesti vauveli on perätilassa, ainakin viimeksi lääkärineuvolassa oli). Välillä tuntuu tosiaan sellasta tasaisin väliajoin toistuvaa liikettä, jonka olen ajatellut olevan hikkaa, mutta kun se tuntuu eri paikassa, kuin missä luulisin pään olevan :LOL: Eli en osaa vielä tulkita näitä liikkeitä oikein.

Ensi tiistaina olisi taas lääkärineuvola, jossa katsotaan saikun jatkoa. Jotenkin en haluaisi mennä töihin altistamaan itseäni astmalle, kerta oireita jo on ja aika paha sukurasite niskassa ja työpaikalla on huono sisäilma ja mikrobeja löytynyt. Anoppikin oli sitä mieltä, että ei kannattaisi mennä töihin altistamaan itseään astmalle ja sitten vielä väsyttämään itseään. Sano, että pitäisi kuitenkin olla suhteellisen hyvässä kunnossa synnyttämään mennessä (mm keuhkojen) ja koska supisteluja tulee töissä runsaanlaisesti. Saapas nähdä nyt kuin käy...

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Heips!

Olin vknlopun töissä. Yritin suht kevyesti työskennellä mutta kun on seisomatyö, niin kyllähän se raskaalta tuntui. Lauantai meni vielä hyvin, mutta eilen alkoi iltapäivällä vatsa kovettumaan ja mulla oli sellainen 4 tunnin kestosupistus. Oli aika tukala olo viimeiset tunnit töissä. Yöllä ei onneksi kuitenkaan enää supistellut ja nyt olo ihan ok. Mulla on tänään ja huomenna vapaapäivä ja töitä taas ke-pe. Nyt alkaa kyllä epäilyttää, että miten jatkon kanssa on jos kahden työpäivän jälkeenkin tulee näinkin pahat supistelut:( Ajattelin, että menen keskiviikkona töihin ja jos sama olo tulee taas niin pakkohan se on jäädä saikulle. Kotonakin olis vaikka mitä tekemistä kun ollaan ostettu uusia kaapistoja ja niihin pitäisi järkkäillä tavaroita ja vessaremppaakin ollaan suunniteltu, mut eipä tässä hirveesti uskalla riehua ettei supistelut taas pahene. Mutta vähän kerrallaan tehdään:)
 
Illusia miten töissä menee, jaksatko?

Nonna minulla oli viime to tuollaista vihlovaa kipua toisessa pakarassa, mutta keskellä. Onneksi oli vain 1 päivänä. Minä ajattelin sen johtuvan nivelten löysytmisestä, sillä tunsin kipua ti joogassa, risitluussa, kun yritin selälläni maata lattialla, jospa siitä sitten säteili parin päivänkuluttua tuonne. Saa nyt tuo selällään makaaminen kokonaa jäädä.

Nemi toivottavasti et joudu kokeilemaan enään sinne töihin menoa, mut jos joudut niin sitten vain heti lääkäriin, jos tulee oireita.

Minun digiboxsi oikuttelee, ikävä juttu, kun on jo tämä pitkä sairasloma vaikuttanut tuloihin, niin ei tarvisi lisämenoja.
 
illusia76 Saikullle vaan jos samanlainen olo toistuu :hug:! Harmittaahan se, että joutuu jäämään pois töistä, mutta sun ja vauvan hyvä olo on nyt tärkeintä. Ja jääpä sulla sitten enemmän voimia tehdä jotain kotonakin =) Eihän se niinkään voi mennä, että töissä raataa viimeisillä voimillaan ja kärsii supistuksista ja huonosta olosta ja sitten kotona makaa vain raatona sohvalla, eikä pysty / jaksa tehdä yhtään mitään.

On: Just tulin lääkärineuvolasta. Saikulla olen nyt sitten äippäloman alkuun asti. Kohdun suun tilanne oli onneksi ennallaan ja kaikki muutenkin ok, mutta rauhallisesti pitää vielä ottaa. 3 viikon päästä seuraava kontrolli ja sitten jos kaikki ok, niin normaalit seurannat jatkuu. Toisaalta harmittaa, kun töissä jäi asioita kesken ja sijainen pitää nyt "ajaa sisälle" saikulta. Ei auta, kun käydä joku päivä hoitamassa paperiasiat töiden suhteen kuntoon ja tapaamassa sijaista. Toisaalta helpottaa, kun saa ihan luvan kanssa olla kotona ja levätä juuri silloin, kun siltä tuntuu. Viimeksi sunnuntaina tuli paha heikotus kohtaus kesken normaalien kotihommien. Taju meinasi lähteä ja äkkiä sohvalle jalat ylös makaamaan. Mies mittasi verenpaineen, joka oli aika alhaalla (106/66). Ilmeisesti heikotus johtui sitten siitä. Kivuttomia suppareita on ollut joka päivä enemmän tai vähemmän, välillä on ollu painontunnettakin. Mutta onneksi ei mitenkään hirveästi ja eivät onneksi ole vaikuttaneet enempää kohdun suuhun!
 
Nemi hyvä, että ei ollut vaikuttanut tilanne mitenkään tuohon kohdun suuhun. Tiedän juurikin tuon tunteen kun jää asiota kesken töissä. Minulla onneksi oikeastaan aika vähän, sillä olin vain päivän töissä kesäloman jälkeen. Pitäisi kuitenkin vielä käydä hakemassa omat tavarat. Kiva muuten oli kuulla, että noiden vaunujen kanssa voi tämä olla ihan hyvä ratkaisu. En ole vaunuja vielä nähnyt, voi vielä suunnitelma muuttua, sillä ne on noin 20v. vanhat.
 
Viimeksi muokattu:
oivikki Munki täytyy hieman tyhjennellä omaa työtilaani. En halua jättää sinne omia kamoja pitemmäksi aikaa, joutuvat vielä hukkaan ja imevät itseensä niitä mikrobeja, joita työpaikalla on. Toivottavasti vaunut ovat hyvät ja pärjäätte niillä niin kauan, että matkarattaat on ajankohtaiset! Ja toivottavasti digiboksi ei sano työsopimustaan irti! Ei tässä tosiaan meilläkään ylimääräisiä kuluja kaivattaisi...
 

Yhteistyössä