Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei kaikille.
Tulin kyselemään vähän kanssapiinailihoiden kuulumisiä ja tuntemuksia. Itsellä nyt pp 5 menossa ja kuulostelen kroppaani koko ajan. en tiedävielä millon uskaltas testata mutta muistaakseni virallinen testipäivä osu ystävänpäivälle. Sinne asti tuskin maltan odottaa. Päässä pyörinyt vain viime kerran kauhistukset mutta samalla sellainen olo että nyt tämä onnistuu. Kuten lääkäri sanoi siirrossa "pää pilvissä ja jalat maassa" :)

- Prinsessatyttö pp5
 
Pitkästä aikaa taas sain otettua itseäni niskasta kiinni ja aloitettua raapustelun tänne.

Ensinnäkin suuri kiitos taannoisista onnitteluista. Meidän 4.12. syntynyt neiti (1,7kg rv 31+6) voi oikein hienosti. Tapaninpäivänä pääsi kotiin eli 3 viikkoa oli sairaalassa kasvamassa. Rankkaa aikaa mutta siinä sitä vaan tuli mentyä päivästä toiseen kuin pieni eläin. Yhtäkkiä vaan koitti se päivä kun lääkäri päätti että kotiin vaan :) Nyt ollaan sitten jo yli kuukauden ajan opeteltu uudenlaistaa elämää vauvan ja 1,5v. taaperon kanssa. :) Ihanaa amv kun muistuttelit että sinulla oli vastaavanlainen alku oman pikkuisesi kanssa :) ja Cavalle vilkutuksia myös jos vielä satut täällä pyörimään :)
 
Suurenmoiset onnittelut Lumeton ja Tuuttis tytöistä kummallekin :) Pitkään on Tuuttiksenkin vauva joutunut olemaan sairaalassa vaikka raskausviikkoja ollut koossa hyvin. Onneksi nyt jo kaikki siellä hyvin.

Saimiriikalle onnellista odotusta :)

Piinailijoille plussausonnea toivottelen. Etenkin amv:lle peukut täällä pystyssä :) Mietiskelit sitä kiinnittymisvuoto-asiaa niin minulla ekassa tärpissä oli selvää kiinnittymisvuotoa ja tässä toisessa ei mitään. Eli eipä taida siitäkään voida vetää johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen.

Ps. Miksi ihmeessä uudesta listasta on hävitetty kaikki maaliin päässeet... Eikö se ole historian poispyyhkimistä :$
 
Nyt luin ihan kunnolla taaksenpäin ja olipas mennyt ohi eli Tuuttituulialle kovasti onnea tytöstä.

Satusofia,
jos vauvelisi syö päivällä ainakin neljästi kiinteitä niin unikoulua vaan päälle ja ensimmäinen yö on pahin älä luovuta vaikka kestää. Meillä n. 1,5 viikkoa sitten aloitin ja ensimmäisenä yönä itki 2,5 tuntia, sylissä pidettiin mutta välillä itki lujaa, seuraavana yönä olikin sitten 5 min ja nyt vaihtelevasti herännyt, mutten ole antanut maitoa, enkä mitään muutakaan.

Minni
 
Amv kiitos toivotuksistasi, on niin herkkä olo että kyyneleet kävi valumaan poskia pitkin .. Toivon plussia meille kaikille uuden vuoden kunniaksi, aloitetaan oikein massiivinen plussa aalto :). Minulla ei ole ennestään lapsia, eli ekasta kysymys.

Mä olen surffallut paljon ja tullut siihen tulokseen että oireita tai oireettomuudesta ei voi päätellä yhtään mitään. Lugesteronin sivuvaikutukset on ihan samoja kun raskausoireetkin. Edellisessä siirrossa mulla oli tosi voimakkaat oireet ja kuitenkin testi ihan puhdas nega, ei edes yritystä kiinnittyä. eli vaikka et mitään erikoista tuntisikaan, saattaa sieltä plussa tulla.

Mulla tämä on nyt kolmas siirto ja piinapäivät on todella nimensä mukaisia. Ekassa siirrossa olin varautunut negaan, koska ei sitä niin helppoa oo ekalla onnistua, tokassa siirrossa olin myös henkisesti valmistautunut, koska alkiot oli niin rupusia. Nyt alkio oli paras mahdollinen 5AA blasto, ja jos sekään ei halua muhun kiinnittyä, mun on raskas jotenkin käsitellä koko asiaa. Kyllä siitä sitten selviää, mutta raskasta se tulee olemaan. huh huh.

no joka tapauksessa, nyt näyttää ihan hyvältä vielä. on pp6 ja hätäpäissäni testasin aamulla ja siihen testiin tuli jotain haamun tapaista. nyt on kyllä tosi aikasta, kun virallinen testipäivä on vasta viikonpäästä maanantaina, ei kai vielä uskalla innostua, kyseessähän voi olla kai hipaisu tai kiinnitysyrityskin. mutta jos se edes yrittää kiinnittyä niin mulle tulee jo parempi mieli :)

Prinsessatytölle ja amvlle rauhallista piinalu jatkoa, hyvin sanottu tuo että pää pilvissä ja jalat maassa :) kaunista sunnuntaita kaikille!!
 
amv
Oijoijoi Mirkku, nyut on jännät paikat! Todella hienoja uutisia! :) Itsekin aina toivoi, kun vain negoja tuli, että tulis edes kerran haamu tai kunnon plussa, niin tietäisi, että mun kohtuuni on mahdollista alkion kiinnittyä. Tulipa kyllä todella hyvä mieli sun kirjoituksesta :) Nyt varmasti jatkat sit testaamista joka päivä... ;)

Prinsessatytölle pitää sanoa, että ethän pahastunut, kun kirjoitin, että toivottavasti se on Mirkku, jos joku meistä kolmesta nyt onnistuu. Mutta toivottavasti sun tunne siitä, että nyt onnistutte (oikein "kunnolla"), toteutuu!

Utopia: Hieno homma, että saitte vauvan jo 3 viikon jälkeen kotiin ja että hän voi hyvin! Varmasti raskasta rampata sairaalassa, kun on toinen kotona... Koettakaahan pärjätä kahden pienen kanssa!
Kiitokset kiinnittymisvuotohuomiosta. Ja siitä, että miksi maaliin päässeet on poistettu listalta. Lisään :) Mähän nyt vain ajattelin, et pitäskö koko lista alkaa alusta.

amv (pp 10)
 
amv
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)



Hoito lähestyy

paulanna menossa Espanjaan
_lokakuu_
sela Tarttoon menossa
pikkukintsu Tarttoon helmikuussa


Piinistelijät

Prinsessatyttö (25) siirto 28.01.2013 (toinen lapsi haaveissa)
Mirkkuuusi
amv (36), toka lahja-alkiolla, testipv 4.2.



Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)



Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+5
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Utopia
Tuuttituulia


Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
joo nyt on "pakko" testata ainakin niin kauan, että viivat olisi vahvoja. Tänään edelleen haamu, ehkä vähän vahvempi. Mun testit on David merkkisiä, en tiedä pitäskö hakea apteekista joku toisenmerkkinen testi ja kokeilla sillä, josko tuloksessa olisi eroa?

Onnea Utopia kotiin pääsystä!

prinsessatyttö, monipäiväisiä sun alkiot on, kun sun testipäivä on niin paljon myöhäisempi kun mun , 2pv? Mitkä tunnelmat? minä päivänä viimeksi testasit plussan?
 
amv
Voi kuinka mahtavaa Mirkku! Pari kertaa oon jo tän päivän aikana käynyt täällä katsomassa, et oletko kirjottanut, kun niin jännittää sun puolesta :) Mitä oireita sulla on? Jotain sellasta, mitä ei ole aiemmin ollut?

Oho, kylläpä Prinsessatyttö sun käskettiin testata tosi myöhään, varsinkin jo alkiotkin jo 4-päiväisiä.

Täällä on nyt vähän tunnelmat muuttuneet, koska eilen ja tänään on tullut ihan pikkasen (samoin kuin viimeksi) tuhrua/punertavaa Lugemönjää. Hämmentävää... Eilen oli pp 10 ja viimeksi tuhrua tuli pp 9. Mitään muita "oireita" ei kyllä ole. Ehkä voi olla, et sydän hakkaa vähän jytymmin, niin kuin viimeksikin, mut se nyt voi olla ihan kuviteltuakin. No, raskaana vasta sitten, kun niin on todistettu. Edelleen suunnitelmissa testata vastata torstaina. Taitaa Prinsessatyttö testailla samoihin aikoihin?


amv
 
No onpas mukavia uutisia varsinkin mirkkuuudella ja näyttääpä vahvasti nyt siltä, että tämän vuoden plussa-aalto on lähtenyt käyntiin :heart:
Taitaapa kolmet plussat pärähtää ! Toivotaan niin.
ON: kohta pitäis tapahtua meilläkin jotain, ei malttais millään odottaa, että siirtoon asti päästään ja päästäänkö edes, eihän sitä koskaan tiedä näissä hoidoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Toivotaan niin Paulanna! nyt vaan odottelua... :)

Prinsessatyttö: Tosi myöhänen virallinen testausaika sinulle annettu. Torstaina on sun pp10...

amv: jee hienoa! voi mä sinuna olisin jo testannut, kärsimätön kun olen. no toisaalta torstai on jo ihan kohta!
En osaa sanoa oireista yhtään mitään. En ole huomannut mitään uutta, mitä luget ei aiheuttaisi. Rinnat on ehkä hieman suuremmat ja arat, välillä vähän "ällö-olo". Vatsaakaan ei edes kovasti jouli, joskus jotain epämääräistä. Menkkamaiset kivut mulla oli raskausoireena silloin kun olin luomusti raskaana (meni kesken), ei mitään muuta, mutta nyt en tunne siis mitään sellaista, ainakaan vielä. Voi kun tulisi jotain oireita.. :)
 
On tääkin ja kanssa...Eilen sitten menin iltapäivällä ostamaan kaksi muun merkkistä testiä. First Signalin ja PregCheckin. Ajattelin että jos toisen merkkisillä testeillä saisin vahvemman viivan kun Davidilla... no niin sainkin, eilen illalla 4-5 tunnin pidätyksen jälkeen olin oikein tyytyväinen, varsinkin pregcheckissä viiva oli melkein testiviivan vahvuinen ja oli niin onnellinen olo koko illan. Tänä aamuna sitten testasin toisen pregcheckin liuskan ja taas sen oman tutun Davidin:David oli samanlainen kun eilen iltapäivällä, mutta Pregcheck oli selvästi vaaleampi, vaikka tein sen aamupisusta. Huoh, nyt tuli taas hirveä huoli koko kroppaan... Onkohan kyse kuitenkin vaan kiinnittymisyrityksestä, voi ei.
Tänään heräsin pääsärkyyn ja nahkeeseen oloon. Lämmöt on 37,24 C, vatsassa kolottelee ja olo on mitä kurjin. tekisi mieli ottaa sairaslomaa ja painua peton alle kotiin nökottämään...Tuntuu että töissäkään ei saa mitään aikaan.
 
Voi että, täällähän on jännät paikat monella!

Nyt on aika tulla plussia ja tämä vuosi saa luvan kääntää palstalaisten nega-aallon
ylämäkeen.

Mirkkuusi, älä oikeasti huoli noista testien viivojen tummumisesta. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa ettei siitä tule kuin hulluksi... Mullä esimerkiksi Apteekin oma testi antoi tumman viivan samana päivänä kun Predictoriin ei tullut kuin ehkä jotenkin havaittava haamuviiva (testiajan jälkeen). Eikä ollut edes viallinen testi kun käytin vielä toisen Predictorin, eikä mitään. Ja veritesti oli sinä päivänä oli yli 400!
Koska menet veritestiin?

Peukkuja teille kaikille kolmelle, amv, Prinsessatyttö ja Mirkkuusi!!!

Kiva, että tuossa listassa näkyvät 'maaliin päässeiden' nimet, se antaa uskoa onnistumiseen.

Lumeton ja tytsy tasan 1 kk tänään (mihin se aika juoksee???)
 
Täällähän on jännät hetket menossa. Ite en millään malttas oottaa torstaihinkaa mutta ku tietää ettei se aiemmin kuitenkaa näy :D tällä hetkellä rinnat on tosi arat ja pinkeet, väsyttää ja nälättää koko ajan ja vessassa saa rampata jatkuvasti. Saas nähä miten käy :)
 
Prinsessatyttö, voishan siinä jotain haamua näkyä jo nyt.. jos kiusaus käy ylivoimaiseksi :)

Kiitos lohdutuksen sanoista Lumeton, toivotaan että mullekin alkio tarraa oikein kunnolla kiinni. Sitä vaan stressaa ja huolehtii... On tää kyllä aika hullun hommaa tää haamujen tiirailu. Mua vaan huolestuttaa kun kyseessä oli samanmerkkinen testi, mutta ehkä nyt ei kannata vielä vetää mitään johtopäätöksiä.
 
Moikka!

Kelpaako uusi mukaan? Oon varmaan pari vuotta seuraillut tätä pinoa taustalta.

Meidän historia on sellanen, että viitisen vuotta sitten jätettiin ehkäisy. 5/10 oli eka ICSI ja tähän mennessä niitä on tehty kuusi kappaletta, viimeisin 11/12. Lisäksi yksi pitkän kaavan hoito, joka muuttui inssiksi huonon vasteen takia sekä yksi jossa saatiin niin huonolaatuinen solu, että sitä ei voitu käyttää. Siirtoja vain kuusi. Kerra
 
jatkuu.. Kerran saatiin kaksi pakkaseen, mutta ne ei kestänyt sulatusta. Tulosena hoidoista yksi KU, jonka seurauksena toinen tuuba poistettiin sekä heikko kemiallinen. Vikaa on molemmissa, mutta miehessä lievemmin. Mulla ollu prolaktiini-vaivaa, endometrioosi lievänä sekä hiipuvat munasarjat vaikka oon vasta 27.

Joulukuusta asti ollaan oltu louvutettujen munasolujen jonossa. Viime kuussa käytiin Psykologilla ja nyt vaan odotellaan.

Jännityksellä seurailen miten piinailijoille käy. Tsemppiä ja onnea! :)
 
Tervetuloa joukkoon HalleB!

Tarinasi tuntuu osittain tutulta. Oma hormonitoimintani alkoi temppuilemaan noin 5 vuotta sitten. Muutamia vuosia elin vaihdevuosioireiden kanssa, kunnes lääkäri totesi, että munasarjani ovat lopettaneet toimintansa. En ehtinyt kokeilemaan omilla munilla, joten luovutetut munasolut ovat ainoa vaihtoehto minulle.

Olen myöskin lukenut tätä ketjua pitkään, mutta uskaltauduin joukkoon vasta nyt, kun ensimmäinen hoitojakso on ajankohtainen. Seuraan sydän kurkussa tätä jännäriä ja toivon sydämeni pohjasta, että kaikki onnistuisivat.

Jännitän myös omaa hoitoani, vaikka toisaalta yritän olla mahdollisimman rauhallinen, enkä ole vielä varautunut elämääni perheellisenä. Eihän näistä tiedä.
 
HalleB:lle tervetulo toivotukset !
Mirkkuuuu ootkos testannut tänään ? Mä niin jännään sun ja muidenkin piinailijoiden puolesta ja pidän teille peukkuja :kiss: Kolme plussaa tän vuoden alkuun olisi niin hieno juttu :) ja eiköhän ne sieltä pärähdä...
 
Tervetuloa HalleB!

Paulanna: testasin heti aamulla, kyllä siinä edelleen viiva on, olisko ihan vähän vahvempi kun eilen tai ei se ainakaan haaleempi ole. Pelästyin niin sen pregcheckin tuloksia eilen ja koko päivä meni ihan sumussa, mutta ei tuolla davidin testillä ainakaan viiva ole vaaleempi kun aikaisemmin. jännää :)
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)



Hoito lähestyy

paulanna menossa Espanjaan
_lokakuu_
sela Tarttoon menossa
pikkukintsu Tarttoon helmikuussa
HalleB (27) jonossa Suomessa


Piinistelijät

Prinsessatyttö (25) siirto 28.01.2013 (toinen lapsi haaveissa)
Mirkkuuusi
amv (36), toka lahja-alkiolla, testipv 4.2.



Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)



Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+5
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Utopia
Tuuttituulia


Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä