*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

MLL
Eipä sen kummmpia kuin pikainen aamu päivitys, viikko vaihtuu ja sekös mukavaa :) Enää kaksi viikkoa niin on se pelätty ja odotettu puoli väli ja siitä viikko niin rakenne. Puoli väli pelottaa koska vauva viimeksi kuoli juuri sinä päivänä, mutta toisaalta sitä odotetaan kovin kun jos sen yli pääsee niin alkaa olla jo selvemmillä vesillä oman pikku pääni mukaan :) Eilen tuntui potkut mahan päältäkin omaan käteen, mies ei malttanut odottaa niin kauaa paikallaan että oisi tuntenut.

MLL :heart: rakas pallero 18+0
 
Huomenta!

Viime viikolla käytiin rakenneultrassa ja heti läväytti vauva tavaransa tiskiin eli ei jäänyt epäilyksiä etteikö poika olis tulossa. =) Itse olin hieman odotellu tyttöä, kun yks poika jo löytyy, mutta pääasia että kaikki oli hyvin. En tiedä oonko kauhea äiti, mutta pienoinen pettymys se oli alussa, jotenkin niin odotin tyttöä. :ashamed: Mutta nytpä sitten voidaan suunnitella lisää lapsia, niinkuin mulla muutenkin oli suunnitelmissa.

Mutta vähänkö on nyt ihana miettiä tulevaa vauvaa, kun tietää kumpi se on! Jotenkin paljon todellisemman tuntunen asia nyt. Lisäks hän on ruvennu potkimaan pitkin päivää ja eilen illalla veti aikamoiset potkusessiot. :D

Onnea kaikille tulevaan rakenneultraan! Mulla perjantaina neuvola ja pääsee taas kuuntelee pumputusta :heart:

T:Latsis + pojanvekkuli 20+2
 
Huomenta!
Onnittelut kaikille jotka käyneet jo toisessa ultrassa ja saaneet hienoja uutisia :heart:

Neuvolakuulumiset niinpä, sitä kun on vain tultu maattua sohvalla niin eikös se painokin ole noussut sit kilon viikossa :ashamed: hemppakin laskenut 128, verenpaine 139/76 ja pissassa proskut yhdellä plussalla :ashamed: :ashamed: eli huomenna vietävä pissanäyte labraan.
Sit sanoi et jos yhtään tuntuu ettei jaksa olla töissä niin saikkua vaan hakee. Samoin oli puhetta et mielestäni vauva ollut hiljaisempi nyt muutamana päivänä niin suositteli tarkkailemaan ja ottamaan yhteyttä jos ei liikkeet vilkaistu niin aikaistetaan ultraa. Kolmen viikon pääst uusi neuvola-aika ja ultra sitä ennen 29pv joka siirtynyt jostain syystä eli eilen sain sairaalasta kirjeen :/
Nyt siis otettava itseä niskasta kiinni, reipastuttava, ei muukaan auta, lopetettava tää aikaansaamattomuus, sohvalla makailu ja mentävä sinne lenkille ym. Muutahan mä en ole pariin päivään tehnytkään kuin syönyt ja maannut sohvalla ja itkeä tihrustanut omaa pahaa oloani :ashamed:

Jaksuja teille kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"18+4 :heart:
 
Neuvola kuulumisia;Paino noussut raskauden alusta yhteensä 1,5 kg, hemppa 129(laskenut) paineet 127/70.

Vauvalla on tosiaan meno päällä ja liikkeet tunsi myös masun päältä neuvolan tätikin, sykkeet 142 :heart:

Punktion tuloksia ei ole vieläkään :'(

Vko 18+3 :wave:
 
Hiphei! Täällä massussa asustaa kunnon rymyroope tai -roosa, sellaista sarjatulitusta tuli just äsken kesken työpäivän. Eilen tunsin ekan kerran potkun massun päältä. Ihan kiva niin, koska mulla on kahden kuukauden väli neuvoloissa ja seuraava kerta on siis vasta marraskuun lopulla.

Miltsu 16+5
Muistaakseni täällä oli muitakin oululaisia eli
Aikovatko oululaiset käydä yksityisellä rakenneultrassa ja jos aikovat, niin millä viikoilla?

Täällähän tarjottiin vain nt-ultra, joten muut joutuu itse kustantamaan ja ajattelin että käyn rakenneultrassa yksityisellä.
 
MLL, ei kannata miettiä tuollaista. Jotenkin tuntuis niin uskomattoman epätodennäköiseltä, että toisen kerran kävis niin ja vielä samaan aikaan. *tsemppaa*:heart: :)

Latsis, alkoi naurattaan tuo poika-homma.. Ajattele, ku aina vaan tulis poika toisensa jälkeen. Lopulta olis seitsemän veljestä, heh.. :LOL:

:heart: rv 18+5 :heart:
 
marcelina Niin meille varmaan käy, kun esikoisen nimi (ei kylläkään tarkotuksella) on seittemästä veljeksestä ja sukulaiset on paljon asiasta jo vihjailleet! Tehdään mun puolesta koko veljessarja ja sitten pieni tytöntyllerö! :LOL: :heart: Saa nähdä mitä mieltä mies on suunnitelmasta!?
 

Miltsu 16+5
Muistaakseni täällä oli muitakin oululaisia eli
Aikovatko oululaiset käydä yksityisellä rakenneultrassa ja jos aikovat, niin millä viikoilla?


Me käydään yksityisellä r-ultrassa ja viikkoja silloin 20+0. Gynekolla maksaa 105e kelakorvauksen jälkeen.

ilona 17+2

 
Jippii, kissani löysi uuden kodin hetki sitten. Oon kyllä niin iloinen, että ei tarvi enää kissan takia niiskuttaa. Tai no tarvii vielä toistaiseksi, kun karvoja on kuitenkin kämppä täynnä. Jätän silti imuroinnin ja tehosiivouksen viikonloppuun.
 
marcelina hienoa että kissasi löysi kodin, toivottavasti häntä siellä rakastetaan :)

Onnea ultrauutisten saajille, viel pitäs jaksaa päivän yli odottaa :)

Mulla on kyl niin poika olo ku vaan voi olla et listan päivittäjä voi sen mun nimen perään laittaa, ilmotan sit perjantaina oliko tämä olo myös ihan kirjaimellinen :D

Huomenna poksuu puoliväli, kyl tää aika menee nopsaa^^
 
puoliväli Uskomatonta että joillakin saapuu puoliväli jo tällä viikolla! "Vastahan" me alettin tämä ketju ja "vastahan" me raskauduttiin.. Sitä paitsi mulla "vasta" viikko 18 menossa :O. Aika menee äärettömän paljon nopeammin toisessa raskaudessa. Edellisestä mulla ei tosin ole kauaa aikaa.
 
Jep, puoliväli häämöttää ensi viikolla... :eek: Aika tuntuu tosiaan menevän tässä toisessa raskaudessa paaaljon nopeammin...

(.) Taas alkanut sama vaiva mikä oli joskus alussa: Jatkuva nälkä :$
Koko ajan tuntuis et on tyhjä mahalaukku vaik oisin just mättäny vaikka mitä naamaan :kieh: Näytän jo nyt plussapallolta, saas nähä mihin tässä vielä venyy :D

K & t+v 19+1
 
Kinder Täällä on on sama vaiva. Siis tuntuu, ettei mikään riitä. Nytkin on vieressä jo iltapalan iltapala :ashamed: Ja minä kun ajattelin, että tässä keskiraskaudessa voisi kiinnittää huomiota ruokavalioon, kun alun "pakko syödä koko ajan, muuten lentää örkki" pääsi eroon.

Onnittelut muuten rakenneultrasta hyviä uutisia saanneille! Vielä pitäisi kaksi viikkoa odottaa, alan olla jo malttamaton. Kuka se kyselikään oululaisten rakenneultrasta? :wave: Yksityiselle mennään täälläkin, viikkoja taitaa olla silloin noin 20 ja jotain.
 
hei taas kaikille pitkästä aikaa!

valdemaria isot halaukset sinulle ja perheellesi ja voimia surun keskelle :hug:

mannahari oli taas saanu loistavia uutisia onnittelut niistä :flower:
toivottavasti muutkin tuloksia odottelevat saavat hyvät uutiset

galluppeihin lyhkäsesti ite olen 29v ja mies 37. ammatiltani hitsaaja mutta tällä hetkellä vielä vanhempain vapaalla tuon 6kk kanssa enkä töihin takas kerkeekään ennen äippäloman alkua korkeintaan saikulle vähäks aikaa mutta työt odottelevat sitte ku joskus haluan sinne palata.
olikos muita vielä?

sellaista asiaa mielen päällä ku tein sellasen sormustestin sillo heti ku tulin raskaaks ja se näytti sillo tyttöö ja poikaa olin iha ihmeissäni et mitä se sormus sekoilee ja ukollekin naureskelin et meille tulee varmaa sellane hemafrodiitti vai mikä se nyt oli... se oli siis enne ku tiiettii kaksosista mut kuiteski onpä jännä nyt nähä et pitikö paikkaansa. ultra on ens viikon perjantaina..
ootteko muut tehneet noita hömppätestejä ja miten on pitäneet kutinsa??

liikkeet tuntuu jo täälläkin hyvin mutta en todellakaan vielä osaa sanoa kumpi siellä melskaa milloinkin ja tai voiko sitä erottaakaan. kertokaas pitemmällä olevat ja tuplis ku on enempi kokemusta et rupeeko ne jossain vaiheessa erottamaan toisistaan?

donoro + muruset 17+6 huomenna vaihtuu viikotki hurjan nopeesti aika menny
 
Marylene, kuulutko ammattiliittoon? Sieltä saisit soviteltua päivärahaa. Ja jos et kuulu liittoon, niin kelasta ehkä sais kans jotain soviteltua päivärahaa vai millä nimikkeellä se nyt siellä onkaan. En oo varma..

donoro, netin hömppätestejä oon tehny, mutta mitään ns. konkreettista sormus- tai muutakaan testiä en oo tehny.
 
Pakkashuomenia :)

Donoro kyselit miten muilla kaksosodottajilla tuntuvat liikkeet. Meidän vauvat ovat toistaiseksi aika selkeästi toinen oikealla edessä ja toinen vasemmalla vähän taaempana. (Ylhäältä katsottuna siis) Oikealla olevan vauvan potkut tuntuvat paljon selvemmin, tämä on luultavasti myös A-vauva. B-vauvan potkut tuntuvat paljon heikemmin, koska hän on hieman A:n takana, mutta omassa reunassaan. Nyt muutamana päivänä on liikkeet tuntuneet samanaikaisesti, todella hassu tunne :LOL: Sekavasti selitetty, mutta aika selvästi tuntuvat liikkeet "erillisinä".

Solmussa, sinulle edelleen jaksamista punktiotuloksen odottelun kanssa. Odottavan aika on pitkä, luulisi jo kohta tiedon tulevan.

Äiti vm70, en ymmärrä miten jaksat noin kettumaista pomoa. Voimia sinulle, muista että oma olosi ja jaksaminen raskauden ja jo olemassa olevan perheen kanssa on etusijalla, älä anna pomon painostaa sinua työskentelemään puolikuntoisena.

Ensi viikolla on rakenneultra. Saahan nähdä saako siellä mitään selkoa sukupuolista. Meille on ihan sama mitä merkkiä tulee, mutta olisi kiva tietää kerrankin etukäteen. Noita ultria tulee olemaan aika useasti, että eiköhän se jossain vaiheessa selviä ne sukupuoletkin.

Nyt laittamaan leivinuuniin tulet että saa talon lämpöiseksi.
Hyvää loppuviikkoa kaikille.

DoubleTroubleMum rv20+3
 
Noni ja lähdin sitten kesken päivän (aamun) töistä, ku alko niin kovasti vihloon vatsaa. Onhan mua jo pitkään supistellut töissä, mutta nyt ne on tänään aamulla olleet sellaisia vihlovan kipeitä, joten en ottanu riskiä ja jäänyt töihin. Ilmoitin pomolle, että nyt on pakko päästä kotiin huiliin. Huomenna menen vielä töihin, se on kuitenkin viimeinen päivä ja sitten alkaa parin viikon loma..

Onkos kellään muulla ollu kivuliaita supistuksia ja onko ne jääneet ns. pysyvästi. Ajattelin vaan, että loman jälkeen onko toivoakaan jatkaa töissä vai tarkoittaako tää nyt sitä, että pitää jäädä äitiyslomaan asti saikulle..?
 
ARGH.
Kävin eilen neuvolassa. Siellä neuvolatäti totesi noin ohimennen,että mullahan on ollut yksi virtatieinfektio kuukausi sitten. Juu-u, kyllähän mä näytteet toimitin ja kahteen kertaan niistä vielä perästä kysyin ja ne olivat kuulemma ok. Tainnu joku täti kattoo vähän väärin, koska mulla oli sillon aika ärhäkkä vti. Nyt se on siis ollut noin 5-6viikkoa hoitamattomana :eek: Tänään vein uudet näytteet ja huomenna saan lääkityksen. Mietin vaan että onneksi ei ole mitään sattunut, hoitamattomanahan tuo aiheuttaa keskenmenoa jne. :snotty:

Muuten oli neuvolassa kaikki hyvin. Nyt oli ekaa kertaa mukana tuleva isovelikin, pääsi kuuntelemaan vauvan sykkeitä ;)

mysti 18+3
 
Heipsis :) Pikaisesti merkkailen, kävin taas teidän kuulumisia lueskelemassa.

Olo on hyvä, selkäkin on paremmassa kunnossa kun sain fysioterapiasta tukivyön, se todella auttaa! Liikkeitä oon nyt tuntenu muutamana päivänä, ihanaa pientä möyrintää <3 Tässä se taitaa olla se mun käännekohta, kun edelleen on tuntunu ihan ulkopuoliselta koko raskausasia, ei oo sisäistäny vielä millään. Mulla onki ollu tosi huono omatunto, kun en oo oikein päässy nauttimaan tästä. Kaverit niin innoissaan koko asiasta ja ite ei jaksais edes puhua koko raskaudesta. Mut nyt alkaa tuntua siltä, miltä kait pitääkin :D Jatkuvaa hymyilyä yksin bussissa kun toinen muksii, silmät hakeutuu automaattisesti lastenvaateliikkeiden ikkunoihin jne. Jospa se tästä <3
 
MLL
marcelina luulin tähän päivään asti, että mulla on ollut kivuliaita supistuksia jne. tuikkimisia, mutta tänään kuulin neuvolalääkäriltä ettei tässä vaiheessa raskautta vielä supista! |O Nyt siis meneillään sellanen ketutus, että huh huh. Menin lekuriin toiveissa saada vähän tukea ja ymmärrystä kipujen kanssa, mahdollisesti jotain ohjeita jne. No en ehtiny paljo muuta todeta kun että mua supistaa, niin se alko selittämään ettei tässä vaiheesa raskautta supista, yritin siinä jotain selittää kivuista, muttei se kuunnellut, käski vaan pöydälle ja kun kohdunsuu on kiinni niin ei mitään huolta. Kivut on kaikki kuulemma normaaleja ja niiden takia ei pidä jäädä makaamaan. Yritin sanoa etten pysty oikeen liikkumaan, muttei se kuulemma auta kun ei sitä voi paikallaankaan olla. Ehotti että pitäisi jutella jonkun kanssa edellisestä keskenmenosta ja mennä viemään klamydianäyte. Sellanen mieltä piristävä yhditetty neuvola/lääkärikäynti. Muuten kaikki ok, painoa oli edellisestä kerrasta tullu +450g/vk :whistle: kesäkuusta siis kokonaisuudessaan jo 6 kg..

Kurjasti käyny mystille, toivottavasti lääkkeillä menee ohi eikä uusi. Uskomatonta sähläämistä kyllä hoitajilta!

Halilta taas oli tullu mukavia uutisia, mikä on hienoa :) Tosi kiva, että oot löytäny avun selkäkipuihin.

masis MLL :heart: hiljaisena ollut pallero 18+1
 

Yhteistyössä