*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Glow
nälkä on tosiaanki juu, mutta pari leipää riittää ja on täys olo. Just eilen huomasin että mähän oon vähän väliä nälkänen (noin 2 tunnin välein) . Aamupala klo 7 ja "toinen aamupala vähä myöhemmin :whistle:

kipuja alaselkä on tosi kipee :/ liikunta auttaa, mut myös pahentaa kaikkia kipuja, selkä ja liitoskivut ja mitä lie nuo tuol navan alapuolella onkaan. Ja toki toi 10 kg pojun nostelu/kantaminen päivittäin...
Oon ollu reipas ja kävelly päivittäin. Vauhti ei aina enää päätä huimaa, kun saattaa alkaa supistella mutta pääsee sitä hitaamminkin, onhan nuo rattaatki lisäämässä tehoa kun työntää.
Nyt olen 2-3 viikkoo ollu ihan koukussa domino pipareihin :ashamed:
Mikään varsinainen ruoka ei edelleenkään uppoais, toisinkun edellistä odottaessa piti saada kunnon ruokaa 2x päivässä!!
Ihan pelottaa mitä neuvolan vaaka sanoo seuraavalla käynnillä...

pitäs niitä TUPLARATTAITA/VAUNUJA miettii...en vaan osaa päättää, tiedä millaiset hankkisi ja hankkiiko uudet vai käytetyt.

glow&helmi 20+2
 
Onnea vielä kaikille, jotka ovat saaneet hyviä neuvola-ultrauutisia! Vielä pitäisi melkein 4 viikkoa odottaa ultraa... Mutta neuvola on onneksi jo viikon päästä!


Liikkeet:
Nyt on muutamana päivänä kuplinut vatsassa silleen hassusti. Ekaks olin vähän epävarma, mutta nyt jo melko varma, että vaavi se siellä kuplii. :heart: Sen verran eri paikassa ja erilailla tuntuu kuin ilmavaivat :LOL:


kipuja:
Vatsassa on välillä sellaista pistävää kipua, välillä lihaskivun tynkää ja vaikka minkälaista outoa kipua. Miltä liitoskipujen pitäisi tuntua??

Aurinkoista viikonloppua koko poppoolle!

Ninni & vaavi 17+3


edit: Vähän vissiin sekaisin päivistä, kun luulin, että tänään on jo perjantai... Eli 17+2 tänään vasta plakkarissa :)
 
lumikide ja Karo76 Tervetuloa :flower: :flower:

Pahoittelen, nyt ei pysty miettimään kuin omaa napaa. Lapsivesitutkimuksen alustavat tulokset tuli tänään. Pikkuinen on terve!! :heart: :heart: Vielä, ultrassa sen lv-punktion yhteydessä näkyi jo sukupuolikin selvästi, mutta jään odottamaan sen vahvistusta kromosomitutkimuksessa ennen kuin kerron ;) Me olemme nyt niin sanoinkuvaamattoman iloisia!! Tosin, kaksi viikkoa vielä ennen lopullisten tulosten valmistumista...

Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille! :flower:

Minna ja pikkuhelmi 19+5 :heart:
 
Hei taas ja tervetuloa uusille!

Täällä voidaan hyvin. Koko viikko ilman vuotoa!! Ehkä se nyt on ohi, pidetään peukkuja.

Aamulla kun makasin sängyllä selälläni, tunsin voimakkaan möyräsyn masukummussa ja yhtäkkiä se siirtyi kokonaan keskilinjan oikealle puolelle. Masusta tuli siis ihan toispuoleinen! Hui, odotan ensimmäistä ja säikähdin ihan, mutta ehkä vauva vain siirtyi.

NinaRinsessa 18+5
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Minna77 Hienoja uutisia!!! :flower: :flower:

Hammaslääkäristä Kävin sitten tarkastuksessa ja kävi ilmi että mun kaikki 4 viisaudenhammasta pitää poistaa ja sit mulla oli 4 reikääkin vielä kaiken lisäks. Eka viisuri ja eka reikä poistetaan ja paikataan 13.11 perjantaina. Että kiva!!! Ja mä kun luulin että ei ne raskaana olevilta mitään ala repiin. Huhhuh...

Täällä syödään kanssa koko ajan... Nytkin olen kohta vedelly rasiallisen viinirypäleitä.

Edelleen selkeitä liikkeitä kuulostelen. Vieläkin on välillä kauhea pelko siitä että onko kaikki sittenkään hyvin kun ei niitä liikkeitä oikein tunnu kunnolla... :|

Halaukset kaikille!! :)

harakanhattu ja ipanapipana 18+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja harakanhattu:
Hammaslääkäristä Kävin sitten tarkastuksessa ja kävi ilmi että mun kaikki 4 viisaudenhammasta pitää poistaa ja sit mulla oli 4 reikääkin vielä kaiken lisäks. Eka viisuri ja eka reikä poistetaan ja paikataan 13.11 perjantaina. Että kiva!!! Ja mä kun luulin että ei ne raskaana olevilta mitään ala repiin. Huhhuh...
Onko ne todella syytä poistaa nyt raskausaikana, siis vaivaako ne sua jotenkin tällä hetkellä tai onko niistä muuten ollut pitkällistä haittaa?

Mulla alkoi eka viisaudenhammas oireilla ekan raskauden aikana ja sille ei todellakaan ruvettu tekemään mitään. Sanottiin, että vasta kun raskaus- ja imetysaika on ohi niin palataan asiaan, jos sen kanssa vaan suinkin pärjään. Ja kun sitten aikanaan lähdin siihen hampaanpoistoruljanssiin niin ymmärrän miksi ei olisikaan kannattanut raskausaikana siihen ryhtyä. Multa on poistettu nyt 2 viisaudenhammasta ja molemmista olin tosi kipeä pitkän aikaa, molemmat leikkaukset aiheuttivat tulehduksen, johon piti syödä tujut antibiootit ja sen lisäksi särkylääkkeitä kuin leipää, enkä silti pystynyt pariin päivään juuri sängystä nousemaan enkä syömään. Tulehdus nosti mulle kuumeen, mikä veti aivan toimintakyvyttömäksi.

Toki niitä hampaitakin on erilaisia; mulla piti hampaat leikata pois ikenen sisältä, koska eivät olleet mahtuneet puhkeamaan. Toisen hampaan poistossa piti myös porata luuta yms. Monilla on toki helpompi operaatio eikä tulehduksia tule, mutta toisaalta monilla ne viisurit kyllä ovat hankalasti poistettavissa ja sitäkään ei voi kukaan ennustaa, tuleeko suuhun joku tulehdus poiston myötä. En itse uskaltaisi raskausaikana hampaanpoistoon mennä (ellei tosiaan ole ihan pakko!), kun ei tiedä kuinka paljon lääkkeitä pitää syödä ennen kuin saa suunsa kuntoon.
 
Hali87, harakanhattu Lämmin kiitos teille tuesta!! :flower: :flower:

harakanhattu Kuulostaa aika rajulta mennä poistamaan viisaudenhampaat nyt, raskaudenaikana. Oletko soittanut raskausneuvolaan ja kysynyt heidän suositusta asiasta? Muutenkin, ei kuulosta mukavalta toimenpiteeltä. Itselläkin on kaikki 4 esillä, ja yksi alkava reikä, mutta vielä ei ole suunniteltu poistoa :/

solmussa Toivottavasti sun tulokset tulevat nyt pian!! Ja ennen kaikkea, että on iloisia uutisia :flower: Voimia!!

Täällä nyt aamupala, ja sitten kotitöihin. Imurointia ja lattianpesut...

Hyvää perjantaita kaikille!!! :flower:

Minna ja pikkuinen 19+6
 
MLL
Multa poistettiin viisaudenhammas ylhääältä tossa elokuussa, siinä oli reikä ja se vaivasi muutenkin poskea ja ientä. Ei kuulemma mitään estetä poistaa. Helposti se irtosikin. Jos tarvisi leikata niin harkitsisin hyötyjä ja haitoja tarkemmin. Kuvaamaanhan ne ei rupea, että eihän sitä etukäteen voi tietysti tietää kuin helposti se irtoaa, mutta luotin että se irtoaisi yhtä helposti kun toiselta puolelta ylhäältä. Jännittä vaan ettei tuu yrjö sielä kun oli pahin pahoinvointi kausi menossa :D

Täälä on alkanu uudelleen joku aamuällöts ruokaa kohtaan, ei onneksi okseta, muttei maistuisi mikään. Eilinen lääkäri ketuttaa vieläkin, mutta vähän oon éhtiny selvitellä ajatuksia.

MLL :heart: 18+2
 
Tuota voisin kommentoida tuota viisaudenhammasasiaa.Eli multa ei esikoisen odotuksen aikana alettu poistaan,ku ei vaivaanu,sanottiin,et sitte ku ei ole raskaana.Ja multa tosiaan otettiin sitte kuvat ja leikattiin viime keväänä ku alko vähän väliä vaivaamaan ja jouduin kans niitä lääkkeitä syömään aika reippaasti,et pysty olemaan.Joten jos leikataan ihan raskausaikana,niin kummastuttaa kyllä,et kuka lääkäri sitä suosittelee,jos se voi odottaa muutaman kk:n.
Ite en oo hammaslääkäriin menossa tai ku keväällä hampaita katteltu niin en koe tarvetta,vaikka nuo aina onki huonossa kunnossa.

Mut nyt aamuhommia jatkamaan,joten palaan myöhemmin :)

Nystis ja U&H 19+0 *poks*

Ja solmussa tsemiä odotteluun,sais tulla jo teille ne tulokset.Positiivisia tuloksia toivoen.
 
Tervetuloa uudet! :heart: =)

Minna77 , paljon onnea hyvistä uutisista! :heart:

Hampaista, mulla ei ainakaan edes ehdotettu että aletaan poistamaan viisaudenhampaita esikoisen odotuksen aikana, vasta sitten raskauden jälkeen OLI tarkoitus mennä, en ole vielä uskaltanut. Kuulemma yksi ainakin tullee olemaan rikkinäinen. Menen vasta sitten kun alkavat vaivaamaan vaikka tiedän että pitäs kyllä mennä aiemmin. :ashamed:

Minäpä tästä lähden kurkkaamaan pikkuista poikaa(?), rakenneultra kolkuttaa ovella. =) Ei oikeastaan jännitä, ehkä liiankin optimistinen olen raskauden suhteen kun en osaa pelätä huonoja uutisia.

Mukavaa perjantaita kaikille toivottelee Alina ja 20+6 =) :heart:
 
Onnea Minna77!
Mulla kanssa aamuällötys palannut? Esikoinen kaivoi banaaninkuoren roskiksesta. Kun menin laittamaan sen takaisin, joutu oikeen juoksee että ehti vessaan. Itketti ja nauratti yhtä aikaa, koska olin juuri nauttinut kattavan laiva-aamiaisen joka meni aivan hukkaan :LOL:

Mulle iski perin kipeä korvatulehdus, joutuu suuntaamaan lääkäriin. Onko kellään tietoa saako papa-koetta ottaa raskausaikana? Mulla oli viimeks jotain häikkää siinä ja pitäs mennä uusintatestiin tän vuoden aikana.
Viikko rakenneultraan!

Poppeli 19+0 :heart:
 
Heippa kaikille!

Solmussa toivotaan että saisit tulokset jo tänään!! Odottelu on piinaavaa..

Itse odotan tällä hetkellä vasta-aine tuloksia parvorokosta... Esikoisen tarhassa parvorokkoa, esikoinen ei itse ole vielä sairastunut, mutta itämisaikahan tuossa melko pitkä.. Onko muilla kokemuksia parvosta raskausaikana?

Eilen käytiin rakenneultrassa.. sen teki kätilö ja päästiin siihen sen takia että hän opetteli sitä tekemään.. sukupuolta ei saatu selville ja muutenkin ultra meni vähän niin että hän vähän oli pihalla, eli katto että mikäköhän tossa on? no sehän onkin reisiluu :LOL:
no mutta kahden viikon päästä on 4D lääkärin tekemänä.. Kuitenkin rakenteet kätilön silmään näytti hyvältä..

Onnea kaikille hyviä uutisia saanneille!! :flower: :flower: Ja tervetuloa uusille!!

Siiruli ja rv 19+2

 
Huomenta kaikille :)

Poppelille papa-kokeesta. Multa eivät ainakaan lähteneet ottaa papa-koetta, sanoivat että vasta jälkitarkastuksessa kun vauvat syntyneet jne.
Sanoivat etenkin että vähäänkään "myöhemmillä" viikoilla (taisin silloin olla rv15) sitä ei oteta mut jäi sit epäselväks että ottaako ne jos pyytää niin ihan alkuraskaudessa? Sitä en tiiä.

(.) maanantaina olisi neuvola ja taas sen inhan neuvolatädin luo joka varmasti huomauttaa painosta ym. hoh, napautan sille nyt tällä kertaa takaisin että lenkit jää nyt vähiin koska kärsin lenkkien jälkeen valtavasta lonkkakivusta ym. liitoskivuista (ovat pahentuneet kun viikkojakin on kertynyt enempi) joten paino saattaa nyt loppua kohden nousta paaaaaljon, siinäpä "järkkyilee" ihtekseen sitten.

Lääkärikäynti Naistenklinikalla vasta 2.11 joten toivotaan että tuo neuvolatäti katsoo myös ultralla ja kuunnellaan sydänäänet jne.

(19+3)
 
Kiitos kinder vastauksesta! Mulla otettiin tuo ed. papa 8vko synnytyksen jälkeen ja epäilivät että muutokset johtuivat siitä kun synnytyksestä nin vähän aikaa. Soitin sinne varausnumeroon, mutta eivät osanneeti sieltäkään sanoa. Ja siis lähete vaan tän vuoden loppuun. Mutta täytyy soittaa neuvolaan ja kysyä, josko sitten saisi uuden lähetteen kun vauva syntynyt ja aikaa hieman kulunut etten taas joudu menee uudestaan:)
 
Moikka!

Vielä odotellaan tuloksia..

Tuosta papasta sen verran että edellisessä raskaudessa otettiin papa vkolla 6 ja keskenmeno alkoi seuraavana aamuna, tuli kokonaan ulos vkolla 7+3. Tuon takia en sitten ainakaan itse uskaltaisi mennä sitä ottamaan.

Onnea muille hyvistä tuloksista. Jos tänään ei luukusta kolahda vastaukset alan soittelemaan perään.

solmussa 18+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siiruli:
Itse odotan tällä hetkellä vasta-aine tuloksia parvorokosta... Esikoisen tarhassa parvorokkoa, esikoinen ei itse ole vielä sairastunut, mutta itämisaikahan tuossa melko pitkä.. Onko muilla kokemuksia parvosta raskausaikana?

Täällä myös odotetaan vasta-ainetuloksia. Sanoivat neuvolassa, että viikko menisi tulosten saamiseen, mutta eipä ole vielä kuulunut mitään, vaikka viikko sitten testi otettiin. Mietin vaan, jos tulos on negatiivinen (siis huono uutinen tällä kertaa), kauanko tuota tilannetta oikein seurataan. Uusintatestejä? Esikoinen ei ole sairastanut ainakaan vielä. Ja tarhasta ei ole kuulunut, että kovin olisi lähtenyt rokko leviämään.

Mutterikahdelle ja rv 18+0 :heart:

Pitänee opetella hiukkasen tätä lainauksen tekniikkaa myöhemmin :D
 
Perjantaita :)

Minna: Onnittelut ihanista uutisista :heart:

Uusille lämpimät tervetulotoivotukset maaliskuisten sankkaan joukkoon :)

Harakanhattu; Voi miten ikäviä hampilääkäriuutisia. Jos yhtään lohduttaa niin kyllä ne viisurinpoistot voi mennä hienostikin. Itsellä on kaikki poistettu ja kaksi niistä otettiin jopa yhtä aikaa, toinen leikkaamalla ja toinen normaalisti vetämällä. Jälkikäteen ei ole kipuillut laisinkaan eikä riesaksi ole tullut minkäänlaisia tulehduksiakaan :) Ja normipaikkauksillehan ei ole mitään estettä raskausaikana.

Liikkeitä tuntuu ihan jatkuvalla syötöllä. Miehelle illalla ihmettelin että eikö se nuku koskaan :LOL: Aamulla herätessä tuntuu heti napakat potkut, ilmoittanee että hereillä ollaan. Töissä muksii koko päivän ja illlalla aloittaa taas reippaan potkunyrkkeilyn. Eilisiltana iskut näkyivät jo vatsanahan läpikin :heart: :LOL: Kyseessä taitaa olla siis varsin aktiivinen tapaus :heart: :heart:

Sain eilen kaverilta kahdet äitiyshousut lainaksi. Hieno juttu! Ja tuntuu uskomattomalta taas tuo ajan kuluminen..huomenna poksahtaa taas uusi viikko käyntiin :) Sitä ennen juhlitaan kuitenkin tänään miehen kanssa 10-vuotista yhteistä taivalta syömällä paljon ja hyvin, sekä loikoilemalla loppuilta sohvalla massua ja sen liikehdintää ihmetellen :heart: :heart:

Aurinkoista viikonloppua kaikille :flower:

IntoOlivia 18+6

 
Tervetuloa uusille :flower: Ja onnittelut hyviä uutisia saaneille ja jaksamista niille jotka tuloksia vielä odottelevat.

Rakenneultrassa käyty tänään. Kaikki näytti siellä hyvältä, mutta sukupuoli kyllä jäi nyt vähän epämääräseks kun ei ymmärretty sitä kysyä kun vasta sen ultrauksen jälkeen että näkikö sitä. Ja sitte kun kysyin sitä niin sano että ei ainakaan huomannu että olis ollu poika mutta voi nyt sitten kuulemma olla kumpi vaan. Joo-o ota nyt sitten selvää tuosta.. Itselle ei sillä nyt niin väliä ole että tietääkö sitä etukäteen mutta miestä jäi kyllä harmittamaan. Mutta tärkeintä oli että siellä se pyöri ja heilu sekä se että kaikki rakenteelliset jutut näytti hyviltä ja oli kasvanut niinkuin kuuluukin. Istukka oli etuseinämässä ja muun muassa tämän takia liikkeiden tuntemista kunnolla joudun vielä sitten odottelemaan.

20+3
 
Pääsisinköhän minäkin vielä mukaan ryhmään? Elikkäs la 13.3, viides tulossa, ksks, poika olo :)

Ennestään meillä jo vilistää kolme poikaa 8/01, 8/03 ja 12/06 sekä tyttö 8/08. Ite oon 25v ja mies 32v.

Viikkoja nyt 18+6 ja liikkeet tuntunu jo useemman viikon. Ens viikolla ois se jännä päivä eli rakenneultra...saa utelias mamma kysästä et kumpi sielt on tuloillaan...meneekö omat arvailut kovin mönkään :D
 

Yhteistyössä