*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Täälläkin jännätään rakenneultraa, joka on tiistaina. Huh...Tärkeintä, että kaikki olisi hyvin - sukupuolen näkyminen olisi pelkkää plussaa.. =)

Onkos täällä muuten muita pääkaupunkiseudulta?

Rentouttavaa viikonloppua kaikille, koittakaamme voida hyvin :heart:
 
mutterikahdelle, mä kävin alkuviikosta vasta-aine testissä, neuvolasta sanottiin että noin. viikko menee mutta sairaalassa otettiin "luulot pois" ja sanottiin että "voi kuule, voi mennä kaksikin viikkoa".. kiva.. mutta toivon että saisin ne viikossa, koska tää jossittelu ja odottelu ei oo kivaa.. Miten ootko sä saikulla hoitamassa poikaa kotona? mä oon ollut tämän viikon ja ens viikosta ei tietoa.. Toivotaan että oltaisiin sairastettu tauti joskus aiemmin ja selviäis säikähdyksellä.. Meidänkää pojalla ei vielä oireita.. tänä vuonna parvo lähtenyt leviämään kuulemma poikkeuksellisen "aikasin", yleensä vasta keväällä..
Jos tulos negatiivinen niin itse pyydän päästä vasta-aine testiin muutaman viikon päästä uudelleen jos tilanne siltä näyttää..

Zasu84 tervetuloa! :flower:

Ihana syyspäivä ollu tänää! Hauskaa viikonloppua kaikille!! B)
 
Nyt vihdoin on aikaa ja ei laiskotakkaan niin paljoa niin päivitämpä tietoja tänne.
Käytiin viikko sitten rakenneultrassa ja saatiin tietää vauvan sukupuolikin, mutta sen säilytämme salaisuutena loppuun. Vauva siellä köllötteli ihan sykkyrässä ja kuulemma monet vauvat on tähän aikaan mahdollisimman "hankalan" näköisessä asennossa. Hurja tunne tuli kun kätilö sanoi, että seuraavan kerran näette sitten vauvelin kun se tulee ulos.

Ensi viikolla taas neuvolaan ja nyt olen päättänyt, etten lähde sieltä huoneesta ulos jos joku juttu vähääkään askarruttaa. Viimeksi join tuoremehua aamulla ennen neuvolaa ja tottakai pissatesti näytti sitten sokreiden osalta plussaa. Noh sokerirasitukset odottaa, mutta vasta viikolla 26. Nyt olen kuitenkin testaillut kotona verensokeri mittarilla sokereita ja ne arvot on ollut todella hyvät, eli eiköhän se rasitustesti ole ihan turha, mutta mennään nyt sitten kun neuvotan täti niin haluaa. Mua jäi todella harmittamaan kun se ei pyytänyt mua tulemaan uudelleen ilman, että olen juonut tuoremehua niin saataisiin oikea tulos.

Jotain galluppeja on ollut hmm muistankohan. Iästä niin minä olen 29 ja mies 30.
Minä toimin assistenttina ja mies on asiantuntujana. Kestovaipoistakin on ollut joskus jotain ja mun on oltava niin kurja ja sanottava ettei musta ole siihen. Mun pyykinpesu viitseliäisyydellä se homma loppuis alta aikayksikön, mutta tarkoituksena on kuitenkin käyttää niitä luontoystävällisiä vaippoja. Jos niitä nyt sillä nimellä voi kutsua.

Karo76 Me ollaan pääkaupunki seudulta :wave: Taisi täällä muutama muukin olla. Ainakin jokunen oli menossa kättärille synnyttämään niinkun mekin.

Nii ja potkut tuntuu jo ihan kunnolla. Iltasin masussa alkaa joku kunnon iltajumppa ja mies tuossa joku ilta totesikin, että kohta tulee jalka läpi jos tuota menoa jatkuu

Wantsulla siis menossa 20+6 :heart:
 
Tuosta papa-kokeesta. Mulla oli viime joulukuussa papa 3 luokkaa ja tämän vuoden toukokuussa kävin kolposkopiassa. Papa oli edelleen 2 luokkaa joten sain kontrolliajan joulukuulle. Viime viikolla soitin oysiin, että voinko siihen kontrolliin tulla kun olen raskaana. Se täti meinasi, että mitään suurempia koepaloja ei tietenkään sillon oteta, mutta se papakoe olisi hyvä ottaa ja kattoo jollain mikroskoopilla. Jotenka minä ainakin olen menossa tohon papa-kokeeseen, kattoo nyt mitä se itse lääkäri sanoo kun vyöryn mahani kanssa sinne :D .
Itellä vaan vähä hysteerinen olo ton papan suhteen kun kuopuksen syntymän jälkeen papa oli ihan puhdas ja reilu vuosi eteenpäin olikin sitten tuota 3 luokkaa...pistihän se vähän pelottaan...

meillä menee miehen kanssa nyt tosi huonosti...tuossa jo mietiskelly et mitä jos sitä jää yksin kolmen lapsen kanssa :| ...kattoo nyt tuleeko tästä jotain...

en tiiä onko mulla edelleenki paha olo vai onko pahaolo nyt vaihtunu närästykseen...hyvä olo ei kuitenkaan oo :x
 
Hyviä kuulumisia saatiin rakenneultrasta. Kaikki oli siis niinku pitääkin. Meinasi silmät kastua kun poika(?) "maiskutteli" suutaan ja hautasi pään käsiinsä. =) Kengänkoko oli hurja 3,5 cm. Kätilö sanoi että oikein hyvän kokoinen vauveli on ja tästä on hyvä jatkaa. Istukka on edessä joten ehkä se siitä sitten johtuu että kunnon muksauksia on alkanut nyt vasta tuntumaan. =)
 
Pikaiset terveiset Turkista.Viime yönä saavuimme kotiin ja reissu meni hyvin. Lämmintä oli ja saatiin rentoutua oikein kunnolla. Palailen myöhemmin enemmän linjalle, kun saan tavarat järjestykseen ja kotiuduttua!
Miiru 19+0
 
No pitääpä nyt sitten kysyä vielä tuolta neuvolasta siitä viisurin poistosta. Kiitos vaan kaikille kommenteista! :flower:

Kroko Miten voit? Onko yhtään helpottanut olot? :hug:

Eipä tähän väliin muuta! Paitsi vointeja kaikille ja hyviä viikonloppuja!! :flower:

Harakanhattu ja ipana 18+3 :heart:
 
jannannemaarit
hei kaikki. Palaan taas palstalle. Enkä edes yritä kahlata 4 viikon kirjoituksia läpi. :)
la on siirtynyt 13.3
Täällä on ollut jos jonkin näköistä katastrooffia, kerkesin olla päivän uudessa työssäni kun aloin vuotamaan verta, sitä kesti 2,5 viikkoa ja sen ajan ravasin lääkärissä. Lopulta sain selitykseksi, että istukka on etinen ja revennyt, siksi vuodan verta ja lapsivettä, lääkäri totesi ettei se ole yhtän vaarallista ja voin elää normaalisti. Jäin vain miettimään, että noinkohan on, että on aivan vaaratonta. Pakko kai se on luottaa siihen mitä lääkäri sanoo.

Nyt on muutto takana, onneksi, muutto on niin tuskaa :) Mieskin lähti taas työreissulle ja mieli on erittäin maassa ja kamala ikävä. :'( Varmaan tätä surkeaa oloa oikeen tehostaa se kun raskaana ollessa on muutenkin niin herkkä. :'(

janna ja masuvaavi 18+6
 
tosi kurja tilanne, mutta käy ihmeessä vielä toisella lääkärillä koska se etinenistukkahan just on vaarallista jos vielä revennyt ja monille sammassa tilanteessa olloille annetaa vuodelepoa ja varsinkin jos vielä supistelee, koska jos istukka syystä tai toisesta syntyy tai repeää pahasti tai jopa irtoaa niin vauva voi menehtyä, ennyt halua sinua enempää huolestuttaa tai mitenkään pelotella mutta sinuna kyllä kävisin kuulemassa toisenlääkärin mielipiteen ja vaatisin saadam ultraäänitutkimuksen, oletko ollut yhteydessä asiasta synnytyssairaalaasi? siellä ainakin olisi asiantuntevat lääkärit..
 
jannannemaarit voimia ja jaksuja :hug: :hug:
Samaa mieltä olen Ilo81:n kanssa, käy ihmeessä toisen lääkärin luona tosta asiasta, ei kyllä kuulosta vaarattomalta... :|

Marylene juu niin se taisi olla minunkin kohdalla että olivat enempi negatiivisia papa-kokeen ottamisen suhteen kun odotan kaksosia ja ei mulla mikään kiire sitä ottaakkaan kyselin vaan kun jostain syystä luulin että se otettaisi aina kun raskaana on, ottivat kun esikoista odotin mutta se totesi että nykyään eivät helpolla edes muutenkaan ota joten pitäis vaatimalla vaatia jos haluaa jne.

Onnea myös kaikille hyviä uutisia rakenneultrasta saaneille :flower: =)

& Hyvät viikonlopun jatkot kaikille :)

K & t+v 19+4
 
Minna77 Onnittelut aivan mahtavista uutisista :heart: Upee juttu!

Tervetulotoivotus uusille :wave:


Täällä ollaan oltu/ollaan edelleen pienessä nettipimennossa. Yritän tulla kertomaan kuulumisia ja kommentoimaan jahka olo taas helpottaa! Olette kuitenkin ajatuksissa :)


Jemppi & unikko 18+4
 
Aurinkoista lauantaita kaikille!

Alina78, Poppeli, Siiruli, IntoOlivia, minjoh, Jemppi Lämpimät kiitokset teille onnitteluista ja tuesta! :flower: :flower: :heart:

Isot onnittelut kaikille iloisista ja onnistuneista rakenneultrista!! Aivan mahtavaa kuulla hyviä uutisia!

solmussa Tuolla seulontapuoelella jo kirjoitin, mutta paljon voimia tulosten odotukseen!! :hug: Kyllä niiden pitäisi pian jo tulla, luulisin. Pidän peukkuja, jotta tulee hyviä uutisia!! Niin mä luulen että tuleekin, kun kerran kirjoitit, että ultrissa on ollut kaikki hyvin.

zasu84 Onnittelut raskautumisesta ja tervetuloa!! :flower:

Marcelina Mulle voi päivittää poika. Se tuli ihan varmaksi tietoon kromosomitestistä... ;)

Toivottavasti pahoinvointi ja väsymys helpottaa teillä, joilla on sellaista vaivaa!!!

Ihan rauhallinen viikonloppu nyt edessä =) Vaikka eilen oltiin Oktoberfestissä kavereiden kanssa. Porukka joi aika paljon, ja mullakin oli hauskaa ja tanssittiin koko ilta. Hieman väsynyt olo tänään, muttei paha.

Tuntuu uskomattomalta; puolivälissä nyt!!!

Minna ja pikkuinen 20+0 :heart: :heart:

 
Mullakin alkoi tällä viikolla tuntumaan potkut. Ensin en menannut uskoa kun olin saanut sen käsityksen ettei niitä ensisynnyttäjä voi vielä tuntea, mutta ei ne muutakaan voi olla. Aivan selvästi tuntuu siltä kuin joku puhaltelisi kuplia mahassa. Ja päivä päivältä ne on voimistunut. SIISTIÄ!

Tervetuloa uusille!

Talvimama 17+4
 
Kannattaa todellakin käydä Jannannemaarit toisella lääkärillä. Ei todellakaan kuullosta normaalilta tuollainen. :/

Täällä meinaa olla hermo niin pinkeellä ettei tosikaan.. Pitkästä aikaa viikonloppuvapaa ja jopa ihan kaks vapaata putkeen. Esikoinen kiukutellu heti aamupuurosta lähtien (alkaa olla pahin uhma menossa). Tuntuu etten mitään osaa tehdä oikein, huutaa ja meuhkaa vaan. Eikä suostunu ees päiväunia nukkumaan, niin saattaa olla riemukas ilta tiedossa. Sitten alkaa vaan itsekin huutaa toiselle ja komentaa liikaa.. Meinaa olla melkoisen "paska äiti" fiilis.. :/ :'( Ja taas on tää Tirriäinen ollut hiljaisella päällä jo vuorokauden verran. Ei oo juuri mitään tuntunut.. Ja sekös sitten vielä huolta aiheuttaa. Toivon vaan että on kääntynyt potkimaan selkärankaan päin. Ja np-ultrassa kätilö arveli istukan olevan etuseinässä, niin voi sekin vaimentaa potkuja.

Jospa huominen ois jo parempi päivä..

ps. anteeksi valitusviesti..

-Bluedrama ja hiljainen Tirriäinen 17+3 (minne nää viikot häviää?!)
 
Moi pitkästä aikaa!

En ole aikoihin ehtinyt kirjottelemaan, työt ja tuleva muutto ovat pitäneet kiireisinä. Mutta olen kuitenkin käynyt lukemassa kuulumisianne. Elikkä kaikille iloisia rakenneultra-uutisia saaneille oikein paljon onnitteluja, Minna77 erityis ihanat onnittelut hyvistä uutisista! Ja samoin kaikille ketkä unohdin tässä nimellä mainita. Ja valtavan paljon osaanottoja niille, jotka ovat saaneet surullisia uutisia. Niitäkin tähän meidän ketjuun mahtuu :'(

Jos vähän omista kuulumisistani kerron. Tai meidän kolmen kuulumisista :)
Ultrassa käytiin taas viime perjantaina ja kaikki masussa hyvin. 50g on pienillä painoeroa, mutta lääkärin mukaan siitä ei vielä pidä huolestua. Sykkeet oli hyvät ja rakenteitakin katseltiin. Mulle ei tehdä erityistä rakenneultraa, sillä rakenteita katsotaan jokaisessa ultrassa. Viimeksi näin vilaukselta toisen vauvan kasvot 4D-ultralla! Se oli ihanaa, mies jäi paljosta paitsi. Hän on käynyt kaikissa ultrissa mun kanssa, mutta juuri tästä jäi pois (mehän ollaan ravattu 2 viikon välein ultrissa). Kai se lääkäri ajatteli, että pakko rauhoitella tota naista jotenkin ja näyttää vaikka vauvan kasvot :)
Liikkeet ovat tuntuneet jo parin viikon ajan selkesti ja potkutkin tunnen silloin tällöin. Vauvat vaan tuntuvat viihtyvän sellaisissa asennoissa ettei potkut osu mun masuuni.

Oletteko muuten alkaneet käyttää jotain erityisiä rasvoja raskausarpien ehkäisyyn? Ostin Body shopista raskausarpi-voidetta, saa nähdä auttaako tuo. Ja onko mulla yleensäkään taipumusta saada raskausarpia? Who knows.

Täällä menee taas viikonloppu töiden parissa, blaah. Mutta mukavaa viikonloppua teille kaikille ja hyviä vointeja :wave:


Sunburned, Onni ja Autuus 18+3
 
jannannemaarit
No saitte nyt mut tajuaan, taitaa oikeasti olla pakko mennä toiselle lääkärille. Täälä se vain ei ole niin helppoa kun on niin pieni kunta, että on vain yksi lääkäri ja viikonloppuisin ei yhtäkään. Lähden varmaan naapuri kuntaan vanhempien luokse, maanantaina sitten siellä käydä lääkärissä. Onneksi on seuraava työpäivä vasta tiistaina. Miten olenki ollu niin tollo, että oon ajatellut, että kai se on ok, ku kuitenki kokoajan järki sanoo ettei se voi olla ihan ok. :headwall:

onko muut vielä ostanut kaukaloa? meillä on tuommonen gacon 4 vutotta vanha kaukalo, ihan hyvä kai se on, mutta jotenki epäilyttää, että pitäiskö silti ostaa jo uusi... Oli ollut testeissä aika häntäpäässä. Jossain toisessa testissä saanut sitten ihan hyvät pisteet... en tiiä sit...

nojoo, eipä muuta..

janna ja masuasukki rv19
 
Minna onneksi olkoon pojasta! :heart: ! Poikavauvan äitinä voin TOTAALISEN hurmautuneena sanoa että toinenkin poika olisi tervetullut ( tietty tyttökin ) . :D Niin ihana toi poika 10.5kk on. Ettei ole enää "pakko" saada myös tyttöä. :)

Tervetuloa zazu84 ja melkoisen perheen olet jo kasvattanut tähän asti :) ! Kuulostaa siltä ettei tylsyys teidän talossa pääse yllättämään seuraavaan 20 :een vuoteen!
 
jannannemaarit nyt pikapikaa toiselle lääkärille, en usko et aivan normaalia on :( kauheesti nyt voimia sinne<3 :hug:
zazu84 tervetuloa :)

Marcelina mulle voi päivittää tyttöveikkaus tuonne etusivulle..Varmaa tietoo ei oo ku napanuora oli haarovälin ees :D

Muutenkin eilises ultras vauvalla kaikki hyvin, terve on ja istukka normaalisti takaseinämässä..Kohdunkaulaa oli 4 senttiä jäljellä eli vauva ei oo maailmaan syntymässä vielä pitkään aikaan :) Hän oli perätilas, hassua et jo nyt lukee neukkukortis tarjontana perätila :D painoarvio oli 300g mikä kuulemma vastas viikkoja 19+3 :eek: mutta uskon et pienempi koko johtuu myös siittä et ite oon 157 pitkä ni vauvakin sit kasvaa vähän hitaammin, ottaa varmasti viel spurtin jossain kohtaa :) saatiin 6 kasvokuvaa pikkusesta, ihana vilkuttelija ja hymyilikin vähäsen :) :heart: viel ois kolmas ultra 35 viikolla et sit saadaan selville ettei mun lapsen asairastam synnynäine sydänvika oo hänelle periytyny..Ja sillon varmaa saatas se sukupuolikin selville :)

Olipas omanapasta :/ Kaikille tarvitseville :hug:

Murgu ja möhkispöhkis rv 20+2<3
 
jannannemaarit myös minä ilman mitään turhaa lietsontaa kannatan aina sitä että jos itselle jää epävarma olo, niin heti toisen lääkärin kannanotto asiaan. :) On se sen arvoista vaikka menee bensakulut, aikaa ja lääkäripalkkio.
t: kokemusta
 
Meil oli viime torstaina rakenneultra ja kaikki oli vaavilla ok. Rv:t kyllä heitti muutamalla päivällä taakse päin, mutta muuten siis pikkuisella kaikki aivan niiku kuuluukin. Sukupuolikin saatiin tietää ja pikkuinen poika siellä näytti oleskelevan!!! |O Ei pitäny miun alkuraskauden tyttöolot paikkaansa :LOL: Ihanaa, pieni poika..! :heart:
Sikiön painoarvio oli 309 grammaa. Kontrolliin mennään joulukuussa 28. viikolla jolloin varmistetaan, että sikiö kasvaa normaalisti ku tosiaan ne rv:t heitti muutaman päivän taakke päin (tais heittää 4 päivää, laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu ) ja lisäksi siksi, että mulla istukka oli osittain kohdunsuun tiellä... Käydään sitten joulukuussa varmistamassa, että siirtyykö tieltä kohdun kasvun mukana. Toivottavasti...! Onks kellään kokemusta/tietoa etisestä istukasta?? Minuu vähän tuo asia jäi vaivaamaan. Mitä jos se ei siitä siirrykään..??? Onko jotain riskejä? Joudunko synnyttämään vauvani sektiolla? :ashamed: Nyt siis jännätään sinne joulukuuhun asti, että nähdään miten käy.
Entä onks kellään kokemusta noista raskausviikkojen heitoista taakse päin??? Onks vakavaa? Meille ultraaja ei kyllä sanonu mitään, että ois mitenkään hälyyttävää tuo, mutta varmistetaan nyt varuiks sit 28. viikolla.

Prinpressa & Piipiäinen rv 20+6(?)
 

Yhteistyössä