*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Mulla on ollu tosi ihmeellisiä vatsakipuja, joiden taki kävin tänään päivystyksessä. Ei vielä löytäny mitään (ottivat verikokeet ja pissakokeet),mutta ultrasivat samalla pikkuisen :heart: Siellä se melskasi, oikea adhd tapaus! Ei meinannut kestää paikallaan että mittoja saataisiin. Oli kuitenkin terve ja kaikki elimet paikoillaan, painoa oli noin 240g.
Vähän jännittää ne veri- ja virtsakoe vastaukset, toivon mukaan ei mitään pahaa tulehdusta missään :snotty: On nimittäin jonkin verran koskenut mahaan, yölläkin heräsin kipuun :snotty:

Marcelinalle onnea poikalupauksesta! samoin prinpressalle ja nalle1puhille :heart:

Mites kaikki tuntuu saavan poikia :D
 
Hei pitkästä aikaa!

Olen ihan pihalla teidän kirjoituksistanne, en siis ala sen kummemmin niitä kommentoimaan ennenkuin pääsen jotenkuten taas sisälle jutuista. :ashamed:

Omaa anemiaa koetellaan parannella, tabletti ja nestemäinen rauta menee nyt sitten yliannostuksella joka päivä ja koetetaan jos varastot alkais täyttymään. Maha on kovilla tuommosen annostuksen takia ja uni on kadonnut sen myötä mutta eteenpäin porskutetaan.

Liikkeitä tuntuu hiljalleen mutta tosi vähän, syynä tietysti tuo edessä oleva istukka. Sen verran tulee kuitenkin yks kaks potkua illalla että tiedän vauvan olevan ok. Päivisin en tunne mitään, tosin 4 lasta vie sen verran haipakkaa mammaa päivästä toiseen että eipä tässä ehtisi semmosia tunnustellakkaan.

Sukupuolesta, mulla on rakenneultra 2päivä, yllätyin vaan siitä et tosiaankö järjestään kaikki saa tietää sukupuolen? Ennen (yli 3v sitten) niitä ei juurikaan kertoiltu ja nyt tuntuu olevan ihan jokapäivästä. Senkö takia kaupastakaan ei juuri neutraaleja vaatteita löydy. Ite en vielä tiedä halutaanko tietää, tai minä haluaisin mutta mies tuskin haluaa. Tuon meidän nelosen sukupuoli tiedettiin ultrasta, mä tosin tiesin vahvana sen jo itsekin joten ultra vain vahvisti mun epäilykset. Jotenkin katoaa se tietynlainen jännitys jos tietää etukäteen senkin. No, aika näyttää.

Painosta muuten, vielä ei ole kertynyt kiloja vaikken olekaan oksentanut kuin 2kertaa koko raskaudessa. Puoli kiloa mentiin viimeksi miinukselle. Ei vain hyväskä maistu niinkuin ennen joten huomaahan sen.

Nyt katsomaan tuota omppupiirakkaa uunissa, leivonnat meneillään kuopuksen 3v synttärit tulollaan ;)
 
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! :hug: :) Pelkkiä poikiako täälä meinataan tehä? :D Mie aion ainaki sen tytön :p Noh, mikään ei ole varmaa eikä varmaks tiietäkkään vastako synnärillä :D
On totaalisen maanantai-fiilis. Mittään ei huvita eikä kyl jaksaiskaan. Tai varmaan jaksais mut ei haluta jaksaa :LOL: Viikonloppu miehen ja pojan kans meni taas iiiihan liian nopeeta ja nyt jo kova ikävä miestä :( Olin aatellu tänä iltana lähteväni junalla kohti Hkiä, mut haaveeks jäi (reikäpää unohtu hakea koululta opiskelijakortin :headwall: )
Maha kasvaa ja paino nousee. Huolettaa edelleen ja aina vaan tän pikkukakkosen hiljaiselo :/ Muutaman kerran olen liikkeitä tuntenu mut enimäkseen ei mitään. Kalvaa pelko, onko pikkuinen elossa ja jos on niin onko se ihan terve.. Ahistaa kun tuntuu tältä! :'(

Jaksamisia kaikille, jotka sitä kokee tarvitsevansa :hug:

mobic ja pikkuinen 17+5 (huhuu, kuuleeko masu, täällä äiti huolissaan!)
 
Ultrakuulumisia täältäkin. Kaikki vaikutti olevan hyvin, rakenteet kunnossa ja painoarvio oli A-vauvalla 410g ja B-vauvalla 375g.

Lääkäri veikkasi A-vauvaa pojaksi, B-vauva ei niin näytellytkään paikkojaan, mutta vaikutti kuulemma tytöltä :heart: :heart: Saapi nähdä, seuraava ultra on sitten neljän viikon päästä. Itsellä ollut aika vahvana tunne että tyttö-poika-pari olisi tuloillaan :)

Piti kommentoida vaikka mitä, mutta jotenkin pää ihan pyörällään. Raskausdementia vaivaa pahasti täälläkin.
Solmussa, toivottavasti ei ole sikaflunssaa, hyvä että pääsee lapsi lääkäriin. Kyllä teitä koetellaan :hug:
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille, paljon poikalupauksia tosiaankin.

Hankintoja ei olla pahemmin tehty, Huuto.netistä olen huutanut joitain kestovaippoja, sekä tuplarattaat olen ostamassa ystävältä. Vaatteita on kierrossa ja tulossa takaisin meille, tuskin hirveästi mitään hankitaan, jotkut pienet omat vaatteet toki pitää saada vauvoillekin.
Itkuhälyttimen olen ostamassa eräältä tutulta, kaukalot tarvitsemme myös. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.. Käytettynä olisi tarkoitus nuo kaukalotkin varmaan hankkia, sänky saadaan ehkä kanssa kierrokselta takaisin. Ollaan siis annettu oikeastaan kaikki tavarat joko pois, tai kiertoon ystäville, että kyllähän tässä hankintoja on tehtävä. Kuopus nukkui perhepedissä (osin nukkuu edelleenkin), hänellä ei pinnistä edes ollut, kaksosille ajattelimme kuitenkin yhden sängyn hankkia, saa nähdä tuleeko käyttöä.

Hyviä vointeja, reippaita potkuja,
DoubleTroubleMum rv21
 
Glow
Pikaisesti omanapaisesti kerron nopsaan ULTRAKUULUMISET; kaikki oikein hyvin =) :heart:
Istukka on mulla edessä, joten se lienee syynä ettei liikkeet tunnu niin kovasti. Ultrauksen aikana pikkunen liikkui kyllä paljon! :) Poika "veikkaus" saatiin :heart:
Vastaa viikkoja ihan täysin, painoarvio oli joku hitusen päälle 300g, en muista nyt tarkkaa enkä jaksa lähteä tarkistamaan kortista.

Hitsiläinen kun on pohje kipee, yöllä heräsin kauheaan suonenvetoon, "ihanaa".

Glow & pikkuinen 20+6
 
Nopsat kuulumiset tänne vain tälläkertaa !:)

elikkä onnea kaikille hyvistä ultrauutisista, me saadaan ens ke toivottavasti myös niitä hyviä uutisia ultrasta ja selville kans et kumpi tulee ;D Meille sanottiin ettei sieltä edes veikkaa kumpi on, vaan sanoo varman tuloksen tai sit ei ollenkaa, hyvä näin ! :)

Täällä väsy ollu.. ja tiitiäisen liikkeet varsinkin tänään tuntunu oikeen kivasti, paljon on liikkunut ! :) Ens viikko lomaa .. ihanaa!! kun on tuota kesälomapäivii kertyny, niin pääsee pitää ennen mammalomaa kaikki pois ettei jää mitään sisälle ! :)

jaksamisia kaikille odotukseen <33

Mirkelo Ja Tiitiäinen 19+ 1 :heart:
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Tosiaan..aika paljon on poikaveikkauksia näköjään :D Hieno homma! Olipas muutama tyttökin jo..! Ihanaa. Onnea kaikille :flower: Ihanaa että on hyviä uutisia kaikilla.

Kiitoksia myös empatiastanne koskien tätä miun avioliiton tilannetta. Olen päättänyt muuttaa muksun (tai muksujen, kun toinen vaan syntyy) kanssa omaan asuntoon eli otan asumuseron miehestä ainakin siksi aikaa, että saa alkoholinkäyttönsä ruotuun. Tänään kävikin meillä sosiaalityöntekijät asiasta keskustelemassa ja olen saanut heiltä kovasti apua. Tämä taitaa olla varmasti paras ratkaisu tässä tilanteessa, kun todellakin tätä menoa ollaan katseltu jo liian pitkään, eikä miksikään ole mikään muuttunut. Hetken menee kaikki ok, mut sit taas - ratkee. Kännissä on sitten usein kova riehumaan ja jopa ollut väkivaltainen minua kohtaan. A-klinikalle olen miestä yrittänyt saada ja ollutkin sinne päin myös yhteyksissä. Mut ei ole sinne kuitenkaan mennyt. Olen sanonut, että jos ei juominen lopu niin minä kerään kimpsut ja kampsut ja muksut ja meen. Ja nyt oon saanut pinnani täyteen ja uhkaukseni toteutan. Varoitettu on, mutta ei oo tehonnu. Ja parhaani mukaan olen yrittänyt tukea, mutta semmoista ihmistä on todella vaikee tukea ja auttaa, joka ei sitten itse kuitenkaan aio muutosta tehdä. Katsotaan sitten yhteiseloa ehkä uudestaan jos/kun on saanut itsensä hoitoon ja asennettaan muutettua. :/ Haluan ennenkaikkea lapsille vain parasta ja mun on ajateltava ensisijaisesti heitä.

Vaikeaahan tää on, mutta ei ole vaihtoehtoja. :ashamed:
 
Glow: aika jännä et meillä sikiön painoarvio oli 300g mikä vastaaa muka viikkoja 19+3 :O ja olin sillon viikolla 20+1 :eek:

Mustaki tuntuu et täällä on kyl paljon poikaveikkauksia ja lupauksia saatu, täytyy ny toivoo et meille tulee se tyttö mitä veikattii :D vaikka on se poikakin ihan yhtä toivottu :D

Omaa napaa: Mies tunsi eilen ekan kerran itekki mahan päälle liikkeet :) <3 ja eilen koitin kaukosäädintä pitää mahan päällä ni se heilu ja kerran melki pomppas ilmaan :D on se ihana möyryjä :D<3

Murgu ja möhkispöhkis rv 20+4


:heart:
 
Siiruli. Vielä tuosta parvorokosta. Edelleenkään ei ole tuloksia tullut, pitänee huomenna soitella neuvolaan. En ollut esikoista kotona hoitamassa, vaan ihan normaalisti töissä ja lapsi hoidossa. En edes usko olisinko saanut sairaslomaa tuota varten.


Onnea ultrauutisista! Aika monta poikaa luvattu: onko sitten niin, että tytöistä ei uskalleta kovin varmuudella sanoa mitään.. Minä lasken tilastoja. Jos on poikia luvattu aika monta, pakkohan niitä tyttöjäkin on oltava tilastollisesti yhtä monta (tai sinne päin) ... :D Joten jospa meille olisi tyttö tulossa :whistle: No, täällä uskallan tunnustaa, että tyttöä toivoisin, vaikka kaikki on kyllä sanoneet, että meille tulee poika. Se on kuulemma kohtaloni.

Mitä vielä? Liikkeet on tässä viikon aikana vahvistuneet aika lailla ja edellisestä raskaudesta tuttu hermopinnevaiva antaa jo merkkejä, että en taida säästyä siltä tällä kertaakaan. Siis edellisessä raskaudessa se ilmeni siten, että jalka "puutui" reiden kohdalta tilanteissa, joita kutsun "shoppailukävelyksi" eli kävellään vähän matkaa, seistään, kävellään. Lääkärit eivät pysty kuulemma tekemään sille mitään, nähtävästi kohtu kasvaessaan painaa jotain hermoa tai jotain sinne päin. En muista tarkkaan.

Ja sitten sohvalle ja tv:n pariin.

Mutterikahdelle ja rv 18+3
 
Paljon poikia tuntuu tosiaan olevan tulossa. Itellä on ultra perjantaina ja alkaa tulos kovasti jännittämään.

solmussa
:hug: Koska saatte tietää onko kyseessä sikaflunssa?

prinpressa Aivan varmasti teet oikean ratkaisun vaikeassa tilanteessa. Jospa mies sitten ymmärätis hakea apua kun huomaa että olet ihan tosissasi lopettamassa suhdettanne jos ei muutosta tapahdu.

Mulla on nyt kaks yövuoroa takana ja todella rankaa oli. Eka yö meni vielä ihan hyvin, aamulla tosin oksetti ja närästi mut toka yö oli sitten aivan kauhee. Selkää särki istumisesta ja töitä oli sen verran etten oikein päässyt käytävälle kävelemäänkään. Närästys ja oksettava olo oli sitten tänä aamuna kahta kauheempaa. Yökkäilin oikein kunnolla kun kotiin pääsin. Selkä oli hieman kipee jo aamulla mut sen jälkeen kun kävin iltapäivällä hakemassa pojan päiväkodista niin olin taas aivan vetopois ja selkää särki aivan kauheesti. Ja päiväkotiin ei siis ole kun 5 min kävelymatka sillon kun kävelen yksin, pojan kanssa kestää tietysti vähän pidempään. Mut hieman pelottaa kun noin pienen lenkin jälkeen on jo nyt aivan loppu. Noi yövuorotkin alko pelottamaan, yleensä mä teen mieluiten yöitä, tosin aina aamulla jos on väsyny niin on hieman huono olo, mut tän aamunen olo oli aivan kauhee.

Fantaihana 19+0
 
täältäkin ultra kuulumiset.eli aluksi: saatiin laskettua aikaa muutettua 2 viikkoa eteenpäin..laskujen mukaan eilen olisi ollut 19+6 mutta koko vastasi enemmän 21+1-21+5 niin päädyttiin siirtämääm laskettua aikaa kukautisten mukaan katsotuksi eli se olisi 22.2 ja siikkoja nyt 22+1..jotenkin en kuitenkaan osaa siirtyä tuonne helmikuisiin eli seurailem sitten molempia varmaaan.muuten oli kaikki ok ja sukupuoltahan ei täällä edes sanota.. :heart: :heart:
 
täytyi ihan tän takia tulla tänne:

20+0 poksui tänään :heart: :heart:

:D

Mitäs muuta, poikaveikkauksia näemmä tullut paljon =) Minä uskon taas 95% että tulee tyttöjä meille, aika uskomatonta jos tulisikin poikia, aika tyttövoittoista nimittäin on meillä ja suvussa :D Mikäpä siinä jos tulee pieniä prinsessoja lisää, mielessäni jo kuvittelen hiustenlaitot ja nätiksi pukemiset ym :LOL:

Jahas, se ois kohta taas kävelyreissu tuolla kylymässä :|

 
Taas vain pikaisesti omaa napaa...oon laiskistunut kirjoittaja :ashamed: Just tulin kävelyltä ja teki kyllä tosi hyvää. Nyt taas kotia laittamaan kuntoon!

Eikä muutakun POKS 19+0 :heart:

Jemppi & unikko
 
Huomenta pitkästä aikaa! oon lueskellu täällä kyllä kokoajan teidän kuulumisia mut jotenki en oo jaksanu kirjotella ku tuntuu et ei oo mitään kerrottavaa....... :ashamed:

onnea kaikille ihanista uutisista <3 ei voi muuta ku hymyillä teille <3
ja halit niitä kaipaaville :hug:

aivan I H A N A tuo Marylenen masu <3 <3

nyt aamupalalle, haleja haleja kaikille :)

 
aargh. Vein lapset hoitoon ja tuumasin sitten, että kävelenpä sairaalalle (labra) niin saan vähän liikuntaa ja raitista ilmaa... ihan kamalaa! Mä en kyllä ala, että tässä vaiheessa on jo liikkuminen näin hankalaa, inhottavaa painontunnetta ja supistuksia tulee tavallisesta kävelystä! |O Tosi inhottavaa. Ja kun mun oli siinä viime raskaudessa kohdunsuun ennenaikasen kypsymisen takia maattava viikkotolkulla, niin arvatkaa rupesko hermostuttamaan. Vaikka sillon se kyllä kypsyi ilman mitään kummempia supisteluja tai muita tuntemuksia, kun se oli kaksosraskaus. Mutta oikeesti, mä en halua sellaista makaamista tällä kertaa :( Onneksi on ylihuomenna poli, saanpahan selvyyttä tilanteeseen, onko tässä aihetta paniikkiin vai ei. Se olis huomenna sitten rv 20+0.
 
Eipä ollut mitään tulehdusta tai vastaavaa mulla. Verikoe vastaukset siis tulivat...ihmettelen vaan näitä kipuja, eilisen illan makasin sohvalla särkylääkkeen voimin! Lääkäri epäili että mahassa oleva, hieman vilkas vauva, olisi potkinut virtsarakkoani voimalla ja kivut johtuisivat siitä |O No parempi näin. Toivon vaan että mokomat kivut lakkaisivat HETI!

Se ois leidit meillä kaikilla noin puolet jälellä,puolet takana ;) Aika menee todella nopeasti!

Mysti 19+1
 
prinpressa :hug: Ei tosiaan kuulosta helpolta teidän yhdessäolo ja perhe-elämä. Kunpa jotenkin voisi tukea paremmin. Kuulostaa kuitenkin, että olet tehnyt oikean päätöksen. Voimia!! :hug:

Tänäänkään ei kummempia, paitsi laiska olo jatkuu. Nyt kuitenkin raahaudun pikasuihkuun ja sit ruuanlaittoon. Onneksi ei tarvitse miettiä mitään erikoisempaa illalliseksi, koska miehellä on illalla joku konferenssi ja siellä illalliset.

Mutta, eilen sain shopattua kiva äitiysvaatteita netissä :p Toivottavasti ei vain posti hukkaa lähetystä, niin kuin on harmillisen useasti käynyt. Sen puolesta ei ole kiva asua kehitysmaassa.

Oikein hienoa päivänjatkoa kaikille!
Voimia pahoinvointiin, huonoon oloihin tai murheisiin!

Minna ja pikkuinen 20+3
(4 päivää rakenneultraan...)
 
MLL Asun Kiinassa. Ei anna yhtään oikeaa kuvaa tän maan tilasta kaikki tuo touhotus, että tästä maasta tulossa (jos ei vielä ole) maailman talousmahti ja kuinka miljardööreja on niin ja niin monta. Esim. 130 miljardööriä on suhteessa pieni luku, kun koko väestö on yli miljardin.
 
prinpressa, todella paljon voimia sinulle. Päätös oli varmasti todella vaikea mutta varmaankin täysin oikea ja ainoa vaihtoehto. :hug:

Sukupuolesta, minäkin tuossa ihmettelin kun lähes kaikki tuntuvat saaneen tietää tai ainakin saaneet veikkauksen sukupuolesta rakenneultrassa. Minulla kun on sellainen käsitys että täällä ei sitä mielellään sanota. En ole kyllä kysynyt mutta koskaan ei ole ultrassa kysytty halutaanko tietää ja jollekin tutuntutuntutulle ei aikoinaan ole sitä suostuttu veikkaamaan/kertomaan.

Painoa, oli meidän vesselillä ultrassa 374g ja kuulemma normipaino olis 340 ja 400 välissä. (viikkoja tuolloin 20+6)

Nyt on pakko ryhdistäytyä ja alkaa kotihommiin, mut kun niiiin laiskottaa eikä huvita.
Alina ja 21+3 =) :heart:

Aijuu, sitähän minun piti kysellä että onko jollain ollut pinnasänkyä johon saa päälle sen hoitopöytä"levyn"? Olen miettinyt että josko semmoinen pitäs hankkia kun pinniksen osto kuitenkin edessä eikä hoitopöytää saa oikeen mihinkään mahtumaan erikseen. Onko tuo systeemi hankala käytännössä?
 
eikäs minna siinä nypyköiden lastenlaulussakin lauleta että kiina on kehitysmaaaaaaaaaaa :D

prinpressa, tsemppiä. varmasti vaikea ratkaisu mutta myös oikea jos on väkivallan uhkaa:(

onnea ultrakuulumisista, oma olis tän viikon pe.

poppeli 19+4
 
Moi!

prinpressa voimia tulevaa :hug: Oot varmasti tehnyt oikean päätöksen vaikka helppoa se ei taatusti ollut.Toivottavasti nyt asiat kääntyisi parempaan päin :hug: Toivon sulle ja lapsillesi kaikkea hyvää.

Ihanaa että taas oli tullut paljon hyviä ultrakuulumisia:)Niitä on aina niin ihana lukea:)

marylene ihana masu sulla:)

wiiru oho, aika paljon sulla muutui tuo laskettuaika:eek:Mut ehdottomasti pysyt meidän joukossa =)

(.) ei ihmeempiä, rauhallisesti on vaavi taas päivän ottanut, saa nähdä villiintyykö yhtään illalla.
Huomenna ois aamusta hammaslääkäri ja toivottavasti vihdoin ja viimein viimeinen juurihoitokerta.Alkaa jo tympimään ravata siellä :kieh:
Ja sitten yli huomenna se ultra ja neuvola, saa nähdä miten huimaa se painon nousu on :ashamed:

Huomenna poksuu viikot:)

Vauvalle ostin reissusta brion musiikkipupun, se oli niin yli suloinen:)

Metsätähti ja onnenjyvä 19+6
 

Yhteistyössä