*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Poppeli Aai, en ole ollut tietoinenkaan kyseisestä lastenlaulusta...

Tässä viime viikonaikana äkkäsin yhtäkkiä tunnustella kohtua, ja vitsit, kun sen tuntee tosi helposti nyt. Ihan selvästi tuntuu koko kohdun rajat mahan läpi. Nyt se on kasvanut navan korkeudelle. Tuntuu melki ihan sairaalta :whistle:

Muuten, noin viikon ajan olen alkanut aavistamaan pikkuisen liikkeitä. En kuitenkaan ole varma, onko se sitä vai ei. Ekakertalainen kun olen, ei ole mitään kokemusta. Vaikea kuvaillakin miltä tuntuu, mutta on hyvin hentoa liikettä, eikä ole säännöllistä. Voisi kuvailla ehkä, että tuntuu kuin olisi perhonen masussa. Mahan päältä ei tunne vielä mitään. Erilaista on jokatapauksessa kuin tavallisesti tuntemukset suolistosta. Voisikohan se olla meidän pikkuinen :heart:
 
kyllä se varmaan minna teidän pikkuinen on =) just luin jostain että kaikki uudet tuntemukset vatsan aluella on yleensä vauvan liikkeistä johtuvia. itsellä kovin hentoisia, vaikka toisella kierroksella mennään, ei ees joka päivä tunnu.
poppeli 19+4
 
Mysti: Mulla on ollu eilen ja tänään alavatsalla kans ihme tuntemuksia, vihlontaa ja semmosta juilimista. Soitin eilen neuvolaan ja kysyin, että mitä se oikein on. Tuntui istuessa ja liikkuessa, maatessa yleensä helpotti ja iltaa kohden muutenkin kun pääsin töistä kotiin. Tänään meillä oli myös heti aamusta neuvolakäynti ja juteltiin tuosta asiasta. Neuvolatäti oli vahvasti sitä mieltä, että kohtu kasvaa nyt niin kovaa vauhtia ja paikat löystyy, että oisivat ihan normaaleja kasvukipuja. Eilen oli välillä todella kivuliaita juileja, mutta ei kuitenkaan tarvinnu särkylääkettä miettiä. Tänään ei sitten ole tuntunut, kun muutamaan otteeseen. Toivottavasti sullakin menee ohitse =)

Minna77: Miekin oon huomannu kuinka kohdun nyt oikeasti tuntee! Alussa mietin kun porukka täällä foorumilla puhui, että kohtu on sillä ja sillä korkeudella, niin ihmettelin että miten sen muka huomaa. Nyt se tuntuu ihan selvästi erilaisempana, kun normi vatsa :LOL:

Meillä oli tänään siis neuvolakäynti. Painoa oli tullut melkein 600g:n viikkovauhtia, mutta ei ole syytä huoleen, kun BMI on 21. Ruokahalu on kyllä ollutkin kohdallaan, kuhan ei tulis kovin herkuteltua :p. Verenpaineet ja -sokerit oli hyvät, mutta hb ei ollu kovin kummosesti noussu, oli nyt 103 (viime mittauksella n. 2 viikkoa sitten oli 101).. Parin viikon päästä taas labrat ja katotaan, että josko se sitten ois jo alkanut nouseen vähän rivakammin. Kuitenkin tässä jo pian kuukauden syöny rautaa kahdella tabletilla per päivä. Sydänääniä kuunneltiin myös ja vaaveli potki doppleria ihan innoissaan. Liikkeitä myös tuntuu päivittäin :heart:

Onnea kaikille rakenneultrasta kivoja uutisia saaneille, meillä se ois edessä ens viikon ke eli 28.10. Voih, sitä onkin odotettu!

Mukavaa viikkoa kaikille :flower:. Nyt telkun ääreen ja rentoutuun B)

Mimmurainen & ötikkämötikkä 19+4



 
Moikka kaikille! Huomenna on lopultakin se päivä kun saan tulokset, jos eivät tule postista sain ihan luvan soittaa genetiikalle ja kysyy sieltä suoraan. =)

Esikoinen edelleen kuumeessa, eikä sitä influenssa testiä alettu enää tekemään kun se on jo niin pahasti edennyt rovaniemellä.

Kuumetta siis 38-39.8 , tulehdusarvot 104 , alkoi sunnuntaina.
Tänään se riepu on ollut jo pirteempi, kärsii vielä kurkkukivusta ja kuumeesta, mut ainakin syö sentään jotakin. :heart:

Minulla rakenneultra vasta 2.11. Aika paljon poikauutisia muilla, meille varmaan tulee sit tyttö, sisarsarjan päätteeks:LOL:

viikkoja ois itsellä tänään 19+2, kohtahan sitä saa poksauttaa ihan pyöreät :D
 
Huomenta!

solmussa Täällä pidetään kaikki paikat ristissä, jotta saatte iloisia uutisia!!! Jännittää niin paljon teidän puolesta...

Poppeli Kiitos linkistä! Mutta ei toiminut :( Viedot oli youtuben kautta, ja se on edelleen blokattu täällä :kieh:

mimmurainen Onnittelut hyvistä nla-uutisista!


Voi... Jos ne tuntemukset sitten on pikkuinen :heart: :heart: Täytyy yrittää seurailla paremmin.

Miehen työpaikalla on nyt työvierailulla firman miehiä Norjan tehtaalta. Yks niistä miehistä on ottanut vaimon mukaansa. Lupasin lähteä tämän vaimon kans tuliaisostoksille kaupungille eri markinoille tänä iltapäivänä. Nolottaa myöntää, mutta ei nyt kauheasti innostaisi, mutta eiköhän mene ihan hyvin :ashamed: Laiskottaa vaan ja väsyttää tänään.

Minna ja pikkuinen 20+4
 
MLL
Minna minkä maalainen sun mies on? Oletteko kauan sielä asunut? Kiina on varmasti kyllä vastakohtien maa, en ole itse käynyt, mutta aika ristiriitaista tietoa siitä saa ihan vaan telkkaria katselemalla.

Minä lähen TK lääkärille käymään, tavoitteena saada saikkua rakenneultraan asti eli kaksi viikkoa. Saas nähdä minkä sortin miehiä tämä lekuri on. Jos se väittää etten oo kipeä niin kysyn kyllä, että onko sillä omia kokemuksia kohdun kipuilusta :LOL: Palaan siis muutaman tunnin päästä takaisin marmattamaan... :)

MLL :heart: 19+0 (POKS!)
 
Minna 77 Minulla myös tuntuu semmosta outoa liikettä vatsassa, josta ei osaa sanoa, mitä on. Toivottavasti se pikkuinen siellä liikuskelee. Olen vain vähän kateellinen :ashamed: kun osa täällä jo tuntee ihan kunnon potkut, enkä itse osaa ensikertalaisena niitä ollenkaan bongata.

solmussa Jännittyneenä odottelen sun tämänpäiväisiä tuloksia. Eiköhän kaikki ole hyvin. :) :heart:

(.) Anteeksi inhottava aihe, mutta kärsiikö kukaan muu ummetuksesta? Minulla iavan kauheat vaivat. :( Olen yrittänyt auttaa tilannetta jopa kuituvalmisteilla ja vähän on helpottanutkin. Silti menee pahimmillaan viisi päivää, ettei mitään tule ulos. :( :'( On todella turvonnut ja huono olla. Eikä ruoka maistu kunnolla. :'( Tänään aion kokeilla kahvia. En ole sitä viime joulun jälkeen juonutkaan. :eek:

Muuten kaikki hyvin. Maanataina rakenneultra. hui :/

Alice 19+1
 
prinpressa Voimia sinulle! Ei ole varmasti helppo päätös, mutta kertomasi perusteella juuri oikea sinun ja lastesi hyvinvointia ajatellen :hug:

solmussa Mulla on peukut ja varpaat pystyssä ja jännittelen täällä! Toivottavasti esikko pian paranisi :)


Tänne ei kummempia. Eilinen päivä meni muuten hyvin, mutta oksentaminen ei näköjään ota loppuakseen. Eilen oksensin vielä päivän välipalasta lähtien kaikki ulos puol 11 maissa illalla :'( No, pitää vaan olla tyytyväinen, että pahoinvointi on oikeesti edes rauhottunut ihan mielettömästi siitä alkuajasta. Ei kai tää kokonaan lähdekään enää pois, kun puolta väliä kolkutellaan. Jotenkin hirveen turvallista ajatella, että muutamien viikkojen päästä meijän vauva voisi syntyä elävänä jos päättäisi maailmaan tulla :heart: Jotenkin helpottaa omaa mieltä tosi paljon!

Nyt pitää lähteä kaupungille hoitamaan vakuutushommia ja jos vaikka käväsis kattomassa pienelle jotain kivoja pieniä juttuja ;)

Ihanaa päivää :wave:

Jemppi & unikko 19+1
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Nyt ajattelin, että käytän tämän aamuhetken täällä palstalla. On ollut reissun jälkeen kiirettä eikä ole jaksanut keskittyä vielä. Paljon on lukematta teidän kirjoituksianne muutaman viikon ajalta, mutta jospa pääsen pian taas ajantasalle.

Ummetuksesta kyseli Alice, Ei ole tietoa siitä onneksi.
Supisteluja tais joillakin jo olla. Minäkin olen jonkun jo saanut osakseni. Edellistä odottaeassa alkoi myös näitä aikoja, mutta sillon oli enemmän. Nyt on vaivana edelleen nämä liitoskivut..Mites muilla? Menin eilen lääkäriin, ja siellä oli ukko, joka kysyi, että mitäs ne sellaset liitoskivut on! Tais suu losahtaa ammosen auki, kun katoin sitä ukkoo...No se sit mietti, et minkähän verran sitä saikkua pitäs kirjottaa tällaisessa tapauksessa, niin päätyi sitten perjantaihin asti...sanoin vaan, että no ihan sama, kun mulla on sillon äippäpoli, niin kyllä ne siellä varmasti jatkaa sitä, koska tuskin ne nyt muutamamassa päivässä katoaa, jos vaivanneet jo monen monta viikkoa pahentuen koko ajan. Kaksi päivää kävin loman jälkeen töissä kokeilemassa ja ne oli yhtä tuskaa. Arvashan tuon pomon reaktion taasen. Kyseli, että mites perjantain jälkeen, niin sanoin, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä jatkuu, niin sanoi vaan, että parempi, ettei jatkuis, kun ollaan muuten pulassa...mulle on jo aivan sama, mitäs eivät varaudu ollenkaan sairaslomiin, tai ylipäänsä mihinkään. Jos perjantaina alkaa narisemaan, niin sanon, että mites ois jos irtisanoisit sitten minut, niin en ole taakkana. (Anteeksi narina, ärsyttää koko työpaikka!)

Eli tosiaan, perjantaina on rakenneultra. Jännittää. Toivottavasti kaikki on hyvin. Mies ei haluais tietää sukupuolta, mut itseäni kiinnostaisi. Pitänee asiasta vielä keskustella.

Muuten tässä ihan hyvin menee. Liikkeitä tuntuu vaihtelevasti. Dopplerilla kuunnellessa välillä villi meno päällä, kun ei meinaa hetkeekään paikoillaan olla.

Solmussa, sinulla on tälle päivälle odottamista, toivotaan, että uutiset ovat hyviä!
Prinpressa, pikaisesti, mitä tilannettasi lukaisin, niin on varmasti sinun ja lasten kannalta oikea ratkaisu! Voimia tilanteeseesi!

Pitääpäs vielä facebookata hetki, kerta pienin nukkuu!
Miiru 19+5
 
Alice, luumut vois auttaa. Tai sitten haet apteekista jotain "lääkettä" siihen. Ja kerrot tietysti siellä olevasi raskaana, että osaavat opastaa sulle sellaisen lääkkeen, joka on sallittu myös raskaana oleville.
 
solmussa, tääläki pietään peukkuja, et saatte hyviä uutisia :)
Toi Nypyköiden lastenlaulu oli yksiä mun suosikkeja sillon ko se oli uutuushitti :LOL: Kuuntelin sit sitä ja Raptoria, tosi tervettä musiikkia 6-7-vuotiaalla :D
Alice, ite kärsin viime kerralla kans tosi pahasta ummetuksesta, kurja vaiva :$ Vedin vettä ja luumusosetta sen minkä ehdin (kahviaki join koko raskausajan normaalisti). En rekisteröiny vauvan liikkeitäkään ummetuksen ollessa pahimmillaan, mut kunhan hanat aukes ni jo alko vauvaki möyrimään :D Pahoittelen "yksityiskohtaista" selostusta.. Vielä ei onneks tuota vaivaa ole ollut, päinvastoin vatsa toimii oikeinkin reippaasti.
Prinpressa, uskon että teit oikean ratkaisun. Lapset tulee kuitenkin aina olla etusijalla, vaikka helppoa ratkaisua ei tuntuis olevan. Voimia sulle :hug:

Itellä oli ma ja ti semmosia päiviä et huooh. Nyt fiilikset jo tuntuu ihan eriltä, kiitos 12h yöunien! :) Tunsin eilen ekan selvän potkunkin! :heart: Muutaman liikehdinnän oon kyl jo aiemmin tuntenu, mut koko ajan sitä kaipaa selvää merkkiä, et masussa voidaan ja kasvetaan hyvin. Tästäpä ne koko ajan vaan voimistuu ja lopulta ehtii jo kyllästyä kun sisuskalut on muussia :LOL:

Nyt pojan kans liikekannalle. Kivaa päivää kaikille :wave:

mobic ja pikkuinen 18 tasan :heart: :heart:
 
voi jeesus minna mitä ylivaltaa :snotty:
http://fi.netlog.com/go/explore/videos/videoid=fi-135130 aukeisko toi?

tässä sanat kuitenkin:
Venäjänmaa toi lapsille vanhoja mummoja,
ja niiden sisällä on uusia mummoja. (3x)

Ruotsinmaa toi lapsille kauniin kuninkaan,
joka kuitenkaan ei kukaan olekaan.

refrain:
Mutta Suomi soi, Suomi soi,
Suomi soi lapsille puhuvan kissan.

Tanskanmaa toi lapsille lego-autoja
ja kielen jollaista ei pysty puhumaan.

Norjanmaa toi lapsilleen öljylauttoja
ja kyvyn nauttia sillin hajusta.

refrain

Pohjanmaa toi lapsilleen
kansantanhuja, jotka menee näin:
"Rankkankalijalijallallei,
Rairii ja rallallei,
Rankkankalijalijallallei,
Rairii ja rallallei,
Hyvästi nyt vanha kulta,
Hyvästi nyt vanha kulta,
Taas on tytöllä
ja taas on tytöllä
ja taas on tytöllä tauti!"

solo

USA toi lapsille kumipalloja
ja soivia leluja ja paljon karkkia.

Kiinanmaa toi lapsille sata miljoonaa
leikkikaveria. Kiina on kehitysmaa!

refrain

Venäjänmaa toi lapsille vanhoja mummoja,
ja niiden sisällä on uusia mummoja. (3x)
 
harakanhuttu onnea ekasta potkusta:)

solmussa voi kumpa tulisi hyviä uutisia:)

miiru kylläpä oli kumma ukko:eek:Kai ton pitäis ees teoriassa tietää asiasta, höh!

(.) hampaat on nyt kunnossa, JES =)
Huomenna ultraan:)

*POKS* 20+0

Metsätähti ja onnenjyvä 20+0 :heart:
 
Hei kaikki! Täältäkin hyviä rakenneultrauutisia Kättäriltä =) Oli kyllä taas kovasti jännittävää. Kaikki oli onneksi kuten olla pitääkin, ja pieni pipeli siellä kätilön mukaan vilahti...Eli poikajoukkoon tässä taidetaan liittyä :heart: Meillä on myös lähiviikkoina 4D-ultra, siellä sitten tulee ihan täysi varmuus.

Joku kyseli [/b]hoitotasoista? Itse olen katsellut Brion pinnasänkyä, johon saa hoitotason päälle. Vaikuttaa kätsältä ja olen kuullut siitä vain hyvää.

Onkohan täällä jo keskusteltu
H1N1-rokotteista? Uskallatteko ottaa? Itseäni hieman epäilyttää, koska en ole saanut oikeastaan mitään tietoa siitä, en edes neuvolassa käydessäni. Usassa ovat jo vuosia rokottaneet kaikki raskautetut tavallista influenssaa vastaan, eikä sen ole todettu aiheuttavan sikiölle autismia yms. Nyt on alettu myös rokottaa siellä sikainfluenssaa vastaan kaikki raskautetut. Mistähän saisi luotettavaa tietoa?

Karo76 rv20+4

 
MLL
Alice mulla vaivasi pahoin ummetus jokunen viikko sitten kun en pahoinvoinnin takia saanu kahvia tai ruisleipää alas. Apuna mulla oli että laitoin eka rattaat pyörimään duphlacila (vastaavia valmistetia useempi apteekissa), käytin sitä muutaman päivän aamusin, mutta koska ainakin mulla se aiheuttaa ilmavaivoja niin kun suoli taas toimii niin oon ottanu aamusin ison lasin vettä missä olen liottanut 4-5 kuivaluumua yön yli. Toi on luumuhomma on vanha kikka, mulla ainakin toimii paremmin kun pelkät luumut joiden makua sitä paitsi olen alkanu inhota. Sain neuvolalääkäriltä myös lääkkeeksi suosituksen käyttää Movicolia, ei kuulamme aiheuta niin paljon ilmavaivoja ja on parempi pitkä aikaseen käyttöön kun noi laksatiivit. En ole tätä kokeillu kun luumuvesi on auttanu niin hyvin. Pitkä sepostus, mutta tiedän miten ikävä vaiva toi on.

Kävin sielä lääkärissä, sielä oli mukavan näkönen nuori saksalaismieslääkäri. Yhteinen kieli ei oikeen meinannu löytyä, mutta hän oli oikeen myötätuntonen ja kirjotti mulle sairaslomaa kaksi viikkoa selkäkipuihin, onhan sekin tietty kipee, et sama kai se mitä siinä paperissa lukee :D Koulusta oli tullu pari arvosanaa ja ne oli kiitettäviä niin nyt on sitte huva fiilis. Pari viikkoa levon kannalta ja sitten rakenneultra.
 
Minä en ota sikarokotetta, olen ottanut selvää mitä kaikkea p*skaa se sisältää ja en riskeeraa omaa/vauvan terveyttä sillä. Mutta se on vain minun kantani asiaan :whistle: En koe että rokotetta on vielä tutkittu tarpeeksi.

Meillä vauva myllää illalla niin,että oikeen mahaan sattuu! Mies on jo ainakin viikon ajan tuntenut liikkeet päällepäin ja kyllä ne näkyykin kun maha muljahtelee :LOL: Eilen ostin ekan uuden vaatteen meidän pienelle :heart: Kirpparilta olen löytänyt jo kestovaippoja,harsoja ja pari bodya. Esikoisen vanhoja vaatteitakin on jäljellä,joten en paljoa ostele. Ainoastaan kotiintulovaatteet. Ajattelin joulun jälkeen alkaa laittamaan vauvan vaatteita kaappiin ja pinnasänkyä ojennukseen. Mites muut?
ja tosiaan; muutama viikko eteenpäin ja vauva voi syntyä jo elävänä :)

Jos muuten rehellisiä ollaan, niin tulin tänne lukemaan joko solmussa olisi tuonut uutisia :ashamed: Hyviä semmoisia odotellessa :)



Mysti 19+2
 
mä otan rokotteen heti kun vaan on saatavilla. Lääkäri suoraan sanoi ettei mulla ole varaa olla ottamatta sitä raskauden ja astman vuoksi. Ja sanoi vielä että se se vasta ikävää on jos saa sen possunuhan ja mun kohdalla jälkitaudeilla, ei nekään lääkkeet vauvalle hyvää tee. ja eikös joku vauva ollu just kuollut mahaan kun äiti sai possunuhan ja lääkkeet siihen? tiedä sitten kumpaan kuoli mutta kuoli kuitenkin. jokainen tekee tyylillään ja punnitsee riskit ja hyödyt omalla kohdallaan. mä tietty työskentelen lasten kanssa niin riski saada tauti on kohtalainen.
 
Odotuspuolella on pitkä ketju H1N1-rokotteista, mielipiteitä laidasta laitaan. Tässä linkki kymmensivuisen ketjun viimeiselle sivulle http://kaksplus.fi/keskustelu/t1519412,225 . Kannattaa miettiä asiaa nopeasti, sillä rokotteet ovat juuri saapuneet Suomeen ja raskaana olevien rokotukset alkavat mitä pikimmiten. Itse kysyin rokotteesta vielä neuvolassakin, sen jälkeen kun olin itse muualta saatujen tietojen valossa päätynyt rokotuksen kannalle, ja myös terveydenhoitaja suositteli rokotusta.

Tää rokotusasia on tosi vaikea aihe mulle, mua oikeasti ahdistaa, tein kuinka tahansa. Joka tapauksessa olen nyt siis kallistunut rokotteen ottamiseen, koska en uskalla elää taudin ja sen aiheuttamien riskien pelossa koko talvea. Riskit ne on rokotteessakin, enkä todellakaan tuudittaudu siihen uskoon että rokote ei voi vauvalle vaaraa aiheuttaa. Joka tapauksessa asiantuntijat pitävät tautia rokotetta suurempana riskinä raskaana olevalle. Mä meen rokotettavaksi ensi viikolla.
 
MLL Mies on norjalainen. Täällä ollaan asuttu nyt hieman runsaat 1,5 vuotta. Ja tosiaan on vastakonhtien maa. Onneksi oli hyvä lääkäri vastassa nyt ja saat levätä ja ottaa rauhallisesti saikulla.

Poppeli Kiitos kun laitoit laulunsanat!! :flower: Youtuben lisäksi myös Facebook on blokattu :kieh: Uuden linkin sivu avautui kyllä, mutta nyt ne osannut jotenkin blokata tietokoneen videoidennäyttö-ohjelman, joten ei suostu avaamaan videota :kieh: :kieh:

H1N1-rokoteen aijon ottaa myös mä heti kun se tulee. Mun mielestä siitä on noussut sellainen mediahysteria, joka liioittelee sen riskejä. Sen verta olen siitä lukenut ja ottanut selvää, ja mua on kolme eri erik.lääkäriä suosittelu sen ottamaan.
 
Mulle soittivat neuvolasta ja ensi viikolla on possurokotus. Minullakaan ei taida olla vaihtoehtona kuin ottaa sen. Astma ja immuunivaje yhdistettynä raskauteen. Tottakai tuon rokotteen tuoreus mietityttää, mutta kuten joku sanoi, että sitten jos se tulis, niin ne lääkkeet sitten voisi olla vielä pahempia.
 

Yhteistyössä