*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Heissan!

Keskiviikkona rakenne ultrassa tuli käytyä ja kaikki hyvin. Sukupuolikin nähtiin ja poikasieltä olisi syntymässä. Elikkäs tyttöolon saa poistaa.. :) Mulla näytti vielä olevan tietoja la kk mukaan, eli tiedot voi poistaa 4.3 kohdalta, la on 6.3.

Vauva liikkuu jo kovasti, ja maha näkyy. Töissäkin kerroin kun oli pakko, mahasta ei voi erehtyä.. =) Ei tätä keskiraskautta turhan takia onnelliseksi ajaksi sanota, en muista koska olisin ollut näin onnellinen! :heart:

nalle1puh + "op" 20+0
 
En ole pitkiin pitkiin aikoihin kirjoitellut, mutta välillä olen käynyt lukemassa muiden juttuja. Olen silti vähän pihalla keskusteluista. Työt vain yksinkertaisesti vie kaikki mehut ja ajan. Olen ollut niin ahdistunut ja väsynyt ja harkitsen todella tulevan äitiysloman aikana, onko tämä sopiva ala minulle ollenkaan... Jouluun asti pitäisi jaksaa, tiedä sitten miten?

Nassukalle kuuluu hyvää =) ! Minulla oli tällä viikolla synnytystapa-arvio ja koska viikot olivat katsottiin samalla rakenteita. Oli ihan huipuua, koska muuten en olisi päässyt rakenneultraan ollenkaan! Kaikki oli kohdallaan, vaikka sukupuoli jäi toiveista huolimatta salaisuudeksi. Ei vaan nähty sopivasta asennosta ja haarat oli tiukasti kiinni ajoittain. Tärkeää oli myös, että tällä kertaa ei pitäisi olla estettä synnyttää normaalisti alakautta. Se olisi kovasti toiveena.

Mukava kuulla, että muidenkin ultrat ovat antannet hyviä uutisia. JA eikö olekin ihana tuntea liikkeitä ja saada merkkejä omasta ihmeestä. Meillä liikkeet alkoi tuntumaan 17+ viikoilla. Samaan aikaan maha alkoi kasvaman ja näkymään.

Onko muilla maha alhaalla? Mulla oli ekassa raskaudessa koko ajan alhaalla ja sama tilanne nytkin. Lisäksi tällä kertaa on alakanut nyt jo tuntumaan painetta ja jomotusta häppäreissä, kun veri pakkautuu. Lääkäri sanoi,e ttä tod. näk. kohtu vielä hiukan laskeutuntu edellisest kerrasta, koska raskauksien välillä ei ole kovin pitkä aika.

Positiivisia aikoja ja jaksamista loppuviikoille

epäusko ja nassukka 20+6
 
MLL
Ihanaa lukea, että on ollut paljon hyviä ultrakuulumisia :flower: :heart: Kaikille yhteiset onnittelut :) Voi kun päästäisiinkin koko porukka läpi ultrista ilman hämminkejä.

Täälä kauhea ähky kun tuli vähän naposteltua yhtä sun toista tässä illan aikana ja lisäksi limua, että hiilihapot sitten täyttää kaikki mahdollisesti jääneet tyhjät raot :D

MLL :heart: nyrkkeilylupaus pikku pullero 18+3
 
Huomenta kaikille!
Täällä ollaan herätty jo 5.30, eikä mistään syystä. Uni ei vaan enää tullut silmään. Edellinen yö meni tosi hyvin.

Bluedrama: Mulla on ihan sama olo tuon meiän kohta kaksi veen kanssa, että välillä mikään ei käy ja kaikki kiukuttaa ja tavaroita heitellään ja äitiä revitään hiuksista yms yms. Ja sitten tulee nostettua ääntä ja siitä vasta suuttuu entisestään... Huono äiti olo täälläkin. Tosin täytyy ajatella, että kuuluu kehitykseen jne... Tuntuu välillä, etta pakahtuu rakkauteen lastaan kohtaan ja joskus menee niin hermot.

Minna77 Täältäkin vielä onnittelut tuloksista ja poika-lupauksesta. Ja aika kiva tickeri sinulla. Minä en onnistunut saamaan omaa näkyville. Ja muutama muukin oli saanut tietää sukupuolen.
Onnea kaikille hyvistä rakenneuutisista! :heart:
Täällä ensi viikolla rakenneultra. Jännittää.

Kaipa sitä voisi mennä tekemään aamiaista ja auringonpaisteenikin heräisi sitten.
Rauna ja pikkuinen 20+4
 
Aurinkoita sunnuntaita!

sunburned, ÄitiysLomaIainen Lämmin kiitos!
Rauna Lämmin kiitos sinullekin!
:heart: :heart:

jannannemaarit Onnea, jotta saat uuden lääkärikontrollin! Munkin mielestä ehdottomasti kannattaa!

Aamulla tuli jotenkin herättyä aikaisin ja sitten olen ollut väsynyt. Sain otettua pienen power nap:in, ja nyt olen sopivan virkeä. Tosin, ihan rauhallinen ilta tiedossa, onneksi. Kolme edellistä iltaa peräkkäinen oli illallsita ja illanviettoa ulkona. Tietty tosi ihana nähdä ystäviä, mutta myöhäisett illat ja lyhyet yöunet veroittavat |O

Nyt olen alkanyt taas nauttimaan raskaanaolosta tosi paljon, hermojaraastavan kromosomitestien odotuksien jälkeen. Vielä kyl testaavat loput kromosomiparit, mutta luottavainen olo on nyt. Pitäisi olla vielä pienemmät mahikset muiden kromosomihäiriöiden kannalta. Käytiin tänään vauvatarvikekaupassa katsomassa sänkyä ja hoitopöytää jne. Meillähän ei ekakertalaisina ole mitään vauvatarvikkeita, niin nyt saadaan katsella :p Oli aivan ihanaa käydä läpi valikoimia, vaikkei vielä mitään ostettukaan. Viikonlopuksi mennään Shanghaihin ekana raskauskontrolliin ja rakenneultraan ja sitten vauvatarvikeostoksille.

Minna ja pikkuinen 20+1
 
Tulin äkkiä kommentoimaan, prinpressa: Mulla oli edellis raskaudessa etninen istukka ja tuolloin sanoivat et jos ei siirry niin sit pitää tehä sektio ennen la.aika. rv:lla 28 oli vielä hieman kohdunsuun päällä, mut 32viikolla oli siirtynyt pois ja sain synnyttää normaalisti alakautta. Mä en nyt muista mitä riskejä tuosta istukasta oli kun oli kohdunsuun päällä, mut lääkäri tuolloin sanoi et voi elää ihan normaalia elämää...
Niin ja minä oon neljä synnyttänyt ja kolme on ollut viikkoihin nähen muutaman päivän pienempiä, kaikki neljä on ollut syntyessään 2840- 3290g, eli tuolta väliltä! Vaikeasti selitetty...
 
Oon niin lopen uupunut tähän minun ja mieheni avioliittoon. :'( Mulla taitaa olla kaikkein omahyväisin ja laiskin mies kautta aikojen. Siltä ainakin tuntuu. :ashamed: Mä teen täällä kotona kaiken: kotityöt ja hoidan lapsenkin ihan yksin. Edes vapaapäivinään ei auta, vaan tekee vaan omia juttujaan. Nytkin lähti baariin. Oli siellä eilenkin. Rahan käytössä hän on kans yks urvelo. Käyttää itseensä suurimman osan, ettei sitten perheen menoihin jää. Voi v***** kun osaa ottaa aivoon. Tää on tämmöistä samanlaista ollut vuos tolkulla eikä mihinkään tunnu muuttuvan tää meno vaikka satoja kertoja ollaan asiasta puhuttukin ja ollut jopa ero HYVIN lähellä. Ehkä nyt oon kattellu tätä ihan riittävästi että oiskohan aika sanoa miehelle vaan tervemenoa...! :/ Oon vaan niin puhki, etten jaksa enää riidellä samasta asiasta. Lapsetkin siinä kärsii. :'(
 
prinsessa mullahan on kummassakin pojan raskaudessa viikot siirtyneet taakkepäin kolme päivää mut siitä ei laskettua-aikaa oo muutettu mut tässä raskaudessa kun tää sikiö oli viikkoa pienempi mitä piti niin silloin se laskettuaika siirtyi sen viikon.Silloin esikoista odottaessa lääkäri sanoi et mulla on myöhäinen ovulaatio vaikka kierto on 28pv kun ihmettelin sikiön nuoruutta.Todella paljon voimia miehen kanssa :hug:

Mä kotiuduin eilen ja tosi mukava reissu oli:)Tuli vaan syötyä niin hyvin että ihme jos neuvolassa ei täti kommentoi yhtään mun huimasti ylöspäin noussutta painoa :ashamed: No mut huomisesta alkaen meinaan taas syömisissäkin palata normaaliin arkirytmiin niin eiköhän se siitä hieman hidastu.

Mulla asuu masussa niin rauhallinen kaveri et se ei paljoa liikuskele, kerran pari päivässä se ilahduttaa liikkeillään ja sit se vetää vaan lonkkaa.Ja on ihan sama vaikka alkaa karkkia syömäänn niin se ei viitsi villiintyä tai vaikka juo kylmää mehua niin pyh hän vaan ottaa rennosti.

Keskiviikkona on hammaslääkäri ja torstaina rakenneultra ja neuvola.

Ihanaa oli lukea hyviä ultra kuulumisia =)

Metsätähti ja onnenjyvä 19+4
 
19+6 today... :D

(.) jahas, tänään olis sit neukkatädin luona väittelyt taas tiedossa :D Aivan varmaan painosta (mikä nyt ei kyllä ole paljoa noussut mutta hänen mielestään ei vissiin sais ollenkaan ikinä nousta) :kieh: Ja ehkä myös possulenssu-rokotteesta tulee jotain sanomista ja mitähän muuta...
Argh, toisaalta ihanaa mennä kuuntelemaan sydänäänet ym. mutta v*tuttaa suunnattomasti nähdä se neuvolatäti :| :ashamed: Eikä tässä nyt oikein viitsi tollasten asioiden takia lähtee vaihtamaan neuvolatätiä, en tiä onnistuisko ees mut kumminkin, en tykkää hänestä yhtään.

Sit oiskin taas 2viikkoa kunnes seur. käynti NKL:llä, en jaksa odottaa :D

Hrrr, ulkona on törkeän kylymä *juo kuumaa kahvia ja tärisee jo valmiiksi*, pitäisi lähteä viemään esikoinen hoitoon ja sitten onkin postissa juoksu + kaupassa käynti ja sit se neuvola, tuolla jäätävässä ilmassa :( (Okei, en omista ajokorttia) :ashamed:

Tää menee vallan aamuhöpinöiksi tää kirjoitus joten lopettelen tässä!
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :flower:
 
Eilen saatiinkin taas uusi huolenaihe. Esikoiselle nousi ihan minuuteissa 39 asteen kuume, päänsärky, kurkkukipu. Rovaniemen terveyskeskuksessa ei vastaa kukaan, ja vastaajakin on täynnä!!!! |O

Tässä nyt paniikoidaan sitä sikainfluenssaa, synttäreitäkin pidettiin viikonloppuna kahdet eli 30 mahdollista tartuttajaa..... :snotty:
 
MLL
solmussa hui :eek: Toivottavasti saatte pian jonkun kiinni terkkulasta. Olisipa mielenkiintoista tietää kuinka monta tautitapausta täälä on vahvistettu, vaikka mitäpä hyötyä siitä on, ei sitä voi vältellä julkisia paikkojakaan.

Kinderille tsempit neuvolaan, inhottavaa jos ei kemiat mee yksiin sen tätin kanssa.

Eilen käytiin kattomassa kadonneen naurun metsästys standup esitys ja Ismo Leikola oli tosi hauska. Nauroin niin että maha hytky ja vauva taisi olla ihmeissään mitä tapahtuu kun ulkopuolelta vielä kuuluu kamala mylvintä. Tuntui kun reppana oisi hyppiny tasajalkaa, ensin kops alas ja sen jälkeen kops kohdun yläreunaan :D Oli niiden kahden tunnin mittasen esityksen jälkeen selkä niin kipeä, että hyvä kun kotiin pääsi, vaikka välissä oli taukokin että pääsi jalottelemaan. Alkaa siis olla vitsit vähissä, ei voi istuu, ei voi seisoo, ei voi kävellä, makuultakin pitää kokoajan vaihtaa asentoa. Taidan siis seistä päälläni loppu raskauden jos tätä menoa jatkuu :D Nyt kuitenkin olo ihan normaali ja eka virallinen syysloma päivä, taidan tänään hissukseen yrittää siivoilla ja lukea vähän lapsen hoito&kasvatus kirjallisuutta. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :wave:

MLL :heart: pieni kumipallo 18+5
 
Huomenet!

(.) Onkohan meillä vihdoinkin koittanut tämä keskiraskauden kukoistus.. Virtaa tuntuu löytyvän vielä kiitettävästi yhteen jos toiseenkin asiaan! Tänään 19+2:heart:

Rakenneultrista näyttää tulevan onnellisia uutisia, ONNEA :flower: Aikas "poikavoittoista"!
Veikkailen kyllä itsellekin poikaa, vaikka tytölle olen nimiä miettinyt :LOL:
On muuten jotenkin turvallisempi olo itsellä, kun alkanut viimeinkin tuntea vauvan liikkeet päivittäin!

Kinderille myötätuntoja kylmässä juoksemiselle =) Ja mä kun luulin olevani ainoa ihminen ilman ajokorttia! Välillä on kyllä niin raastavaa lähteä seitsemän jälkeen jokaikinen aamu viemään kävellen esikoista kouluun + itse tämän jälkeen kauppaan... Ja tottakai myös toinen lapsi tulee mukana! Ja kaikki tämä säällä kuin säällä!
Ehkä mä seuraavina aamuina jaksan sen paremmin kun tiedän, että joku muukin joutuu kulkemaan kävellen!

Missäs vaiheissa teillä menee tavarahankinnat? Itse olen jo innostunut ostamaan muutaman vauvanvaatteen ja netissä tutkaillut vaunuja.. Ajattelimme myös nikkaroida pinnasängystä ja hoitopöydästä sellaisen yhtenäisen kokonaisuuden.. Tähän tyyliin, mutta valkoisena :


Kannattaa käydä katsomassa tälläinen paikka:
http://www.satuhuone.com/index.php/ Kivoja ideoita vauvan- ja/tai lastenhuoneisiin. Ei mulla ainakaan varaa ole tuon hintaisiin huonekaluihin, mutta jos itse nikkaroisi samalla tyylillä :LOL: Ainakin yritys hyvä 10.
 
MLL
Pippa3 ihan mielettömän hieno systeemi! Harmillisen lyhyt aikanen tosin, mutta jos on nikkaroitsijan vikaa niin kaitpa sitä sitten saa muuteltua tarpeen mukaan :)

Solmussa hienoa että jonkun ajan saitte, mutta aika oudolta toiminnalta kyllä kuulostaa...
 
Kinder kiva kuulla, etten ole ainoa, joka ei tule toimeen neuvolan terkkarin kanssa... Mä en vaan kestä sitä ihmistä :headwall: Ja nyt oonkin tullut siihen tulokseen, etten mä rupea tätä raskautta sen takia pilaamaan, en aio siellä neuvolassa paljon nokkaani näyttää. Mulla(kin) on kuitenkin ä-poliseurannat nyt jo kerran kuussa ja jatkossa useemminkin, ja viime raskaudessakin neuvolakäynnit tyssäs siihen kun polilla juokseminen alkoi (vaikka silloin olisin ihan mielelläni siellä käynytkin, oli eri nla). Että varmaan käyn sen rv 22 todistuksen neuvolasta hakemassa, mutta sitten saa mun puolesta olla.

Vauvan potkiskelut tuntuu kivasti ja maha on iso (ja painokin on iso...). Kiva mennä taas torstaina ultraan B) Ja rv tänään siis 19+5.

Heh, huomasin just, että viikko sitten valitin aivan samoin siitä neuvolasta, sori. Eikös se ollut niin, että aivot kevenee raskausaikana... :whistle:
 
solmussa hui että, toivottavasti esikoisesi paranee pian :hug: :flower: ja toivotaan tosiaan ettei possulenssua!!

pippa3 juuh, täälläkin mennään aina kävellen & "säällä kuin säällä"... :|
Todella hieno systeemi tuo pinnasänky/hoitopöytä-kokonaisuus, aivan mahtava :)

Tavarahankinnat on vielä aika samassa jamassa, vaatteita on ja paljon mutta mitään muuta ei. No se hoitopöytä on edelleen kellarissa ja saa vielä jonkun aikaa ollakkin.
Pinnasänkyjä ja vaunuja olen myös netistä vilkuillut, voi olla että pinnasänky hommataan viimeistään joulukuussa ja vaunut varmaan samaan syssyyn sit...

Narkissos Jep, et tosiaan ole ainoa joka ei tule toimeen neukkatädin kanssa.. Se samainen akka oli aikoinaan yläasteella terveydenhoitajana ja silloinkaan en pitänyt hänestä :kieh: Harmittaa kun minulla ei ole samaa neukkatätiä nyt kuin esikoista odotellessa. Täälläkin tuntuu taas potkuja oikeelta ja vasemmalta :LOL: :heart:

Minä olen siis oikeasti jotenkin todella "tyhmistynyt" taas jälleen raskauden myötä, muistini on todella huono ja kohta luen varmaan jo ruokaohjeita mitä oon tähän asti osannut ulkoa mut nyt alkaa muisti pettää :ashamed: Joten täälläkin voi tulla multa samoja valituksia mitä edellisellä viikolla jne :D :D
 
jannannemaarit, periaatteessa samasta syystä olin vuoteenomana viikkoja. Gyne sanoi, että ei saa nostaa mitään tms. kun on vuotoa. Mulla siis istukan reuna oli kohdunkaulan päällä ja vuoti. prinpressa , täällä gyne on semmonen vanha ukko, joka sanoi, ettei etistä istukkaa kannata ainakaan vielä tässä vaiheessa pelätä. On kuulemma 30 vuotisen uransa aikana joutunut sektioimaan kaksi potilasta siitä syystä. Kaikilla muilla on raskauden aikana istukka noussut tarpeeksi ylös.

Solmussa jaksamista, toivottavasti ei ole sikalenssua!

Mä alotin työt tänään! Järkyttävää, miten huonosti asiat on hoidettu mun poissaollessa! Toisaalta, voin tuntea itseni kovin tärkeäksi, kun rattaat eivät pyöri mun poissaollessa. Meinasin, että pitää kertoa tästä raskaudesta nyt, että osaavat sitten varautua siihen poissaoloon. Ettei jäis sitten hommat odottamaan mun paluuta :LOL:. Aamulla tuli sitten taas oksennus :( En olekaan viikkoihin oksentanut. Johtuisko jännityksestä tai aamuheräämisestä?

Huomenna neuvola, viikon päästä rakenneultra. Jänskättää!

NinaRinsessa 19+2
 
Tuo hoitopöytä+sänky kokonaisuus on niin IHANA! Harmi vaan kun ei tarvii enää hommata noita, kun esikoisen jäljiltä on tallessa. :whistle: Meillä ei oikein tarvii tehdä mitään hankintoja. Uusi jalustaan kiinnitettävä turvakaukalo ostettiin jo pitkän pitkän aikaa sitten. :D ja siinä samassahan saatiin ne matkarattaat kaupan päälle. Esikoinen kyllä on koeajanut niitä tässä viime aikoina. :D Vaatteitakaan ei oikein tarvii hankkia, kun esikon jäliltä on paljon. Tietty jos poika tulee, niin sit ei oikein värit passaa kohilleen. Mut edelleen mulla on se tyttöolo niin vahva, ettei sieltä poikaa voi tulla. :D No pääasia kunhan vauvan saa ens keväänä. Ajattelin kuitenkin, että rakenneultran jälkeen käyn ostamassa tulokkaalle ns. "kotiintulo vaatteet". Miten niin ajoissa? :whistle: Jotain omaa kuitenkin pienellekin. Ja päätettiin miehen kanssa että otetaan se äippäpakkaus, niin siinäkin sit tulee vaatetta. Ja veikkaan, että sitten vauvan synnyttyä vierailijoilta tulee vaatetta ihan omiks tarpeiks. :)

Pienokainen on taas hieman hiljaisempi ollut vkonlopun ajan. Mutta onneks on kuitenkin potkuja tullut silloin tällöin piristämään ja huolta poistamaan. :)

Tänään pitäis töihin mennessä käydä tekemässä vakuutus tälle tulokkaalle. Onpahan ennen rakenneultraa, että jos siellä on jotain pielessä, niin korvaa sit vakuutus. Mut toivottavasti kaikki ois kuitenkin hyvin pikkuisella. Vielä reilu pari viikkoo ois siihen ultraankin.. |O

Joops. Mut kohta syömään liha-riisi pasteijoita. :p Hyvää, mutta erittäin epäterveellistä. Ja paino varmaan noussut ihan kivasti. Ylihuomenna taas saa neuvolassa kuulla "tuomion" :LOL: Koko ajan tuntuu, että pitäis saada syödä suklaata! Pitäis varmaan rajoittaa, ettei pikkuinen kasva liian isoksi. No onneks vielä tässä vaiheessa ei oo niin merkitystä, mut sitten loppuvaiheessa se paino voi pompsahtaa nopeestikkin.

-Bluedrama ja Tirriäinen 17+5 :heart:
 
Hei! :wave:

Mä unohdin ihan eilen; paljonpaljon onnea kaikille hyvistä ultrauutisista!!

prinpressa Onnittelut pojasta :flower: :heart: Paljon voimai miehen kanssa, toivottavasti saatte selvitettyä asiat :hug:

nalle1puh Onnittelut pojasta! :heart: :flower:

BabyHope Onnittelut puolivälin saavuttamisesta!! :flower: :flower:

solmussa Toivotaan ettei ole sikaflunssa!!! Pikaista paranemista pikkuiselle ja pysykää terveenä!

pippa3 Ihana toi sänky- ja hoitopöytäyhdistelmä!

Aarghh, kun nämä maanantait menee niin toivottamasti!! Niin kuin viime ma myös, olen niin laiska :ashamed: Joka tapauksessa, lasken päiviä lauantain rakenneultraan!

Nyt kyl pitäis saada takapuoli ylös tästä tuolista ja alkaa laittamaan ruokaa...

Hyvää päivänjatkoa!!

Minna ja pikkuinen 20+2
 

Yhteistyössä