*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Karo76 Joo, niin taitaa olla =)

MannaHari Olipa kokemus. Hyvä, että olet ilmeisesti toipunut hyvin siitä.

Itseasiassa miehen veljellä on sama juttu edessä. Hän kuuluu myös moninkertaisesti riskiryhmään erinäisten kroonisten sairausten takia, mutta on allerginen kananmunalle. Lääkärit suosittelee hänelle samaa ja niin aikovat tehdä; kontrolloidusti seurannassa sikaflunssarokotuksen antamista kaikki mahd. lääkkeet allergiareaktion hoitamiseksi saatavilla. Edelleen arvioivat sen olevan pienimpi riski kuin sikaflunssan saaminen.
 
Possupiikki Aika varattu. Olin vähän käärmeissäni, koska täällä ensimmäinen ajankohta, jolloin piikkiä saa on vasta 6.11. Rokotteet on kuitenkin saapuneet jo 21.10. Kysyinkin aikaa varatessani, mikä on syynä moiseen vetkutteluun, mutta ihminen puhelimessa oli niin mukava, että enpä viitsinyt hankalaksi heittäytyä.

Perusflunssa Terkut vaan anri82:lle ja muille nuhapotilaille. Itsekin olen nyt ollut viikkokausia flunssakierteessä ja tämä meno korpeaa jo lujasti. Usko tyrnimehujen , vihreän teen, hunajan ynnä muiden parantavaan tai yleiskuntoa edistävään kykyyn on meikäläisellä mennyttä. Räkä lentää ja kurkussa infernaalinen kutka. Eilenkin sain apteekissa sellaisen yskänpuuskan, että farmaseuttikin joutui varmaan jonkun rauhoittavan vetolaatikosta nappaamaan ihan omiin tarpeisiin. Raskaanaoleva ystävä suosittelikin jo vyöhyketerapiaa tai homepatiaa. Saas kattoo. Ostinkin eilen apoteekkireisulla nenänhuuhtelukannun eli sarvikuonon. Tutkimusten mukaan lyhentää flunssan kestoa. Saas kattoo. Mutta tervetuloa vaan possupiikki meikäläisen persauksiin! Yhtään ylimäärästä tautia en halua.

Ennenaikainen synnytys vs. keskenmeno Jos (ja kun) tässä nyt rupean pilkunpilkkojaksi, niin ennenaikaisen synnytyksen ja keskenmenon rajapyykki on rv 22 tai 500 grammaa painoa. Eli jomman kumman kriteerin täytyy täyttyä. Sen on määritellyt WHO tai joku vastaava ja tarkistin asian myös Duodecimin Terveyskirjastosta. Sinne löytyy nettisivutkin.

Liitoskivut Kahdessa aikaisemmassa raskaudessaon ollut huomattavasti pahemmat. Nyt ainakin toistaiseksi miltei olemattomia. Itse luulottelen välttyneeni niiltä, koska kuljeskelen koiran kanssa lenksulla monta tuntia päivässä ja yritän kiinnittää huomiota oikaeaan kävelytyyliin. Osteopaattini on mulle sitä tyyliä neuvonut. Eli kankku keinuu ja tissit on ylväästi pystyssä.

SukupuoliasiaaMeillä kans mies tuuletti tyttöuutista. Ennestään on molemmat. Mut on toi pojankossi vaan tommonen Vaahteran Eemelin ja Peppi Pitkätossun sekoitus, kuten ystävä asian ilmaisi. Joten kiltti tyttö, kiitos. Vanhempien geenit taitaa olla vaan aika huonot ton kiltteyden suhteen. Ja masussa liikettä tuntuu välillä sikäli kiivaasti, että ei taida mikään ihan mietiskelijätyyppi tulossa. Alavatta ja oikea puoli masusta on tyllerön suosikkipaikkoja. Potkut on näkyneet viikkoja mahan päällekin. Nyt harmittaa, kun en merkannut vatsan päälle näkyvien liikkeiden alkamisen päivämäärää.

Dominique ja Tyllerö 20+4
 
MLL
Dominique on ihan oikeessa tossa keskenmeno hommelissa. Hulluinta mun mielestä on, että jos vauva syntyy vaikkapa 22+? hän saa syntymätodistuksen (ja mahdollisen kuolintodistuksen) mutta häntä ei tehokkaasti elvytetä, en tiedä tarkkaan mitkä on käytännöt, varmaan riippuu tapauksesta, mutta tehokas elvytys siis aloitetaan vasta vk 24+ eteenpäin. Eli saat ihmisarvon, mutta sua ei hoideta. Voisi laittaa molemmat rajat samaan kohtaan, sitten kun saat synnyintodistuksen niin sua sitten kanssa hoidetaan viimiseen asti.

Rokotteesta edelleen oireeton MLL :heart: 19+6
 
Rakenneultrassa käyty. :) Ja poikahan siellä masussa uiskenteli. :kieh: Terveeltä näytti. Tosin raajojen mitat olivat viikon verran pidemmällä kuin pään mitta. Jouduttiin vähän nauramaan, että minkäköhänlainen apina sieltä oikein on tulossa. :LOL:

Ei muuta tällä kertaa.

Alice ja vompatti 20+0 :LOL:
 
Moi!

Mulle tuli kyllä käsivarsi aika kipeäksi tuosta possurokotteesta, enemmän kuin odotinkaan. Ei se nyt arjen askareita varsinaisesti haittaa, mutta kivun rekisteröi vähän väliä. Muuten ainoat oireet ovat olleet kurkkukivun palautuminen (just pääsin siitä eroon :( ) ja väsähtänyt olo. Onko rokote nostanut kellään kuumetta? Kuinka pitkään muilla ovat nämä oireet kestäneet?
 
Perskeles, mulle sitte iski flunssa päälle kunnolla. Tämän päivän ainakin makailen kotosalla ja varmaan huomenissakin. Nuha ja tukkoinen olo, mutta kauheimpana on järkyttävä kurkkukipu :kieh: ! Panadol hottia ja lämmintä kaakaota oon juonut lääkkeeksi. Myös Bafucin-imeskelytabletit auttavat, kun alkaa oikein kaihertaa kurkussa. Heräsin viime yönä klo 3:n aikaan kurkkukipuun enkä varmaan ois saanu unta jos ei ois tuota Bafucinia ollut. Aika kehnosti tuli muutenkin nukuttua, kiitos flunssan.

Vaavi potkiskelee ahkerasti kuitenkin, flunssasta huolimatta. Aamulla ois sinne rakenneultraan meno, harmi kun piti tulla kipeäksi nyt. Pitää vaan koittaa lepäillä ja juoda kuumaa. Ei kai tähän mikään sen kummempi vippaskonsti auta. Huomenna ajattelin käydä myös ottaan possupiikin, joten saa nähdä mimmosia oireita sekin sitten vielä nostaa.. :|

aanah: Minun miehellä nousi kuume sinä iltana, kun oli piikin saanut. Kuumelääkkeillä laski ja seuraavana päivänä ei enää ollut muuta kun mainitsemaasi kipua kädessä. Muutaman päivän kai se käsikipu tuntuis kestävän, ainakin mitä oon muilta kuullut. Joillakin kai on myös tullut muita flunssantapaisia oireita ja mm. ripulointia. Mutta veikkaanpa, että nuo sivuoireet menee melko nopsaan pois. Ja kaikillehan niitä ei ees tule :).

Pitääpä tulla viimeistään huomenna sitten kertomaan kuulumiset rakenneultrasta ja possupiikistä. Mie painun viltin alle lueskelemaan ja imeksiin kurkkupastilleja :D

Mimmurainen & potkuttelija 20+4 :heart:

 
Hei pitkästä aikaa!
Tänään rakenneultrassa vk 21+2. Vauva köllötteli paikallaan ja silloin tällöin liikutteli käsiä ja jalkoja. Sukupuoli ei nkynyt näkyviin, mutta veikkaus on tyttö. Eli jospa tähän poikavaltaiseen prukkaan änkeäisi yksi tyttönen :) Meillä on esikkokin tyttö, joten ainakin kampetta löytyy. Harmittaa vain miehen puolesta, olisi saanut kalakaverin pojasta. vaan kyll ne tytötkin voi kalastaa yhtälailla :wave:

sikaflunssarokote mietityttää nyt ankarasti. haluanko ottaa rokotteen ja sitten riskin pienokaisen mahdollisista vaurioista vai uskallanko olla ottamatta ja luottaa ettei kumpikaan kupsahda, jos lentsu iskee... hankalia kysymyksiä...

momtoo ja pikkukkakkonen rv 21+2
 
Moikka!

Parempia vointeja kaikille lenssusille!

Tervetuloa uudet!

Onnea rakenneultra uutisista!

Possupiikki Kyllä mä sen ajattelin ottaa. Siitä pääsenkin seuraavaan kysymykseen eli koskas niitä Tampereella jaellaan? Kun ei ole mitään niistä kuulunut. Tietääkö joku?

Liikkeistä Ne tuntuu navan alapuolella keskellä tai oikealla sivulla. :heart: Iltaisin tuntuu kuin olisi superpallo masussa :heart: '

Liitoskivut Eipä ole vielä semmoisia kuulunut. Hui! Kuulostavat kamalilta...

Maha Alkaa olla aikas vaikeeta pitää tuo pötsi piilossa. Onhan sitä jo entuudestaankin, mutta kyllä näkyy jo niin selkeenä että ihme ettei kukaan ole vielä tullut siitä mitään kommentoimaan.

Rakenneultra On meillä torstaina aamulla klo 9. Sitten nähdään että onko kaikki hyvin ja toivottavasti myös kumpi tulee. :heart: Jos kaikki on hyvin niin sitten kerron pomollekin. Hui... Pelottaa sen reaktiot jo etukäteen. Pitää mennä sitten kypärä päässä kertomaan.

Unia Viime yönä näin unta että rakenneultrassa selvisi että pikkuinen on poika.

Puoliväli!!!! Woooohooooo!!! Tänään 20+0 :heart: :heart: :heart:

Hyviä vointeja kaikille!!!
Harakanhattu ja superpallo 20+0 :heart:
 
Onnittelut hyvistä ultrauutisista ja pienestä pojasta! Alice81 :flower:

Mimmurainen :hug: Pikaista paranemista!

Tylsä homma oli, mut sain pestyä lattiat. Nyt on aika käydä maate, aika puhki kotitöiden jälkeen. On ollut ihana istuskella tässä läppärin edessä, kun pikkuinen potkii niin ihanasti. :heart: Tänään on ollut jopa vilkas ja potkinut paljon.



Edit. harakanhattu onnittelut puolivälistä! :flower:
 
Moi

Neuvolassa käyty ja rokote otettu...Täällä on nyt rokotettu rv 35 ja yli olevat ja muutama rokote oli jäänyt ylimääräseksi joten kysyivät josko haluan sen, muuten olisi mennyt ehkä parin viikon päähän saaminen. Pistokohta on koskettaessa hieman arka, mutta muuten ei ole mitään oireita...

Verenpaineet oli 92/62, että ei ihme jos on hieman huippaillut...hb 107 ja meinas, että vois rautaa ruveta pikkuhiljaa syömään...

Pienen syke oli 147, kiva oli kuunnella kun liikkeita ei tunnu vieläkään :kieh:

paalina
 
Heippa!

:hug: kaikille jotka tätä tavallista flussaa potee, täällä myös yksi :ashamed: maanantaina kun esimiehelle saikkulapun vein ja totesin etten tässä kunnossa kykene töihin niin jos katse olisi voinut tappaa niin ainakin polvillani olisin ollut :ashamed: No, olenhan nyt ollut jo 2vkoa poissa kuvioistaja kuormakirjat seisoo tallentamatta, kk vaihde painaa päälle eli invisjutut ym. työt ennen sitä et voi, voi... ei itseäni paljoa enäää stressaa et stressatkoon esimies. Edellisvkon olin saikulla ja jopa sen vkonlopun josta esimies uhos et ravintola kiinni jos en ole töissä mut silti ollut ihan normisti auki ;) ja viimeviikon olin kesälomalla ja nyt sit perjantaina pitäisi mennä mut katsotaan nyt kun käyn torstaina ultrassa et jos vielä tämä flunssa painaa niin pyydän kätilöö kirjoittaa viikonlopunkin saikkua :ashamed: Ei sota yhtä miestä kaipaa, sanotaan ja eiköhän ne pärjää ilman muakin, mulle oman ja vauvelin vointi ykkönen ja työ tulee missä tulee, ihan vaan tän mikä kohtelu mulla on ollut suht alusta asti esimiehen taholta :ashamed:

Harakanhattu itse kun en ko. paikkakunnalla asu niin käy kattoo Tampereen kaupungin sivuilta, sieltä pitäisi löytyä terveyshuollon sivujen alta koska kukin saa tuon possuflussapiikin. Meillä terkka laitto tänään tekstarin mut eka niin epäselvä että oli vain viikonpäivä ja kellonaika niin ehdinkin etsiä tiedon sit kuntamme nettisivuilta kunnes hetken pääst tulikin uusi tieto et ti 3.11 klo 16-18 saadaan täällä mut itselläin vaan työvuoro klo 18.00 asti et mene ja tiedä et miten sen sit kerkeen saamaan :ashamed:

Onnittelut kaikille jotka saaneet hyviä ultrauutisia :heart:

Nyt mentävä taas iltapuuhailuihin, jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 20+3 :heart:
 
Paalina ja muut oululaiset, onko kellään tietoa, milloin aletaan piikittää niitä, jolla olisi raskausviikkoja alle tuon 35? En ole vielä ollut yhteydessä neuvolaan, ensi viikolla olisi käynti ja eletän toiveita joko silloin saisin tuon rokotteen.
 
Pikaista paranemista MannaHari, toivottavasti ei enää tule mitään allergiareaktioita! Mulla nousi nyt kans kuume :( , eli ei tästä ihan pelkällä kurkkukivulla sit päästykään... Parempia vointeja kaikille flunssaa poteville ja rokoteoireista kärsiville!

Auttaako nuo Panadolit teillä kuumeeseen? Mulla on niiiiiiiin ikävä buranaa, kun on joko päänsärky tai joitain, tuntuu että Panadolia saa napsia aina kaks kerralla että jotain vaikutusta irtoaisi.

Aika kurja asenne sun esimiehellä, Äiti vm70! Pysy vaan lujana ja pidä oma vauveli ykkösasiana!
 
Mutterikahdelle se terkka sano mulle tänään et jos en ois ottanu sitä "ylijäämä" rokotetta nyt niin ois menny parin vkon päähän eli kai niitä sillon aletaan antamaan...mää käyn tuiran neuvolassa...
 
Huomenta taas kaikille! :flower:

äiti vm70 Voimia ja pysy lujana! :hug:

Täällä mä taas roikun... Just oon saanu aamupalan syötyä, ja on niin ihana ottaa rauhallisesti ja istuskella, ja tunnustella kuinka pikkuinen potkii ahkerasti näin aamusta :heart:

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Minna ja pikkuinen 21+4
 
Huomenta. Lapset parantuneet, on minun vuoro. Niskat jumissa, poskiontelot tukossa, rauhaset kaulalla kipeät, yskittää. Kuumetta ei vielä ole (mulla harvemmin onkaan) ja olo sellanen et hyvin kotona pärjää.

Ajattelin et jos pahenee niin käyn pakkotestauttamassa itseltäni sen sikainfluenssan,muuten nyt ainakin tuntuu ettei tämä kai sitä voi olla, ja jos on niin tosi lievää sitten?

solmussa 20+3
 
MLL
aanah mulle just sano gyne, että kaksi 500mg panadolia kerralla kolme kertaa pvässä on turvallista ottaa. Eli ihan huoletta kaksi naamariin kerralla, aika harvalla aikusella oikeeseen kipuun ja särkyyn yksi mitään tekeekään :)

Uudelleen synnyttäjät huom. Kertoilkaas vähän kokemuksia, mitä kannattaa ehottomasti sairaalaan ottaa ja mitä turhaa on ollu. Yhestä toisesta keskustelun avauksesat tuli mieleeni, että onko se sairaala-aika oikeasti niin sotkusta, että sielä ei voi esim. oman paidan käyttöä harkita? Haluisin sellasen imetystopin, mutten tietty heti alkuun haluisi sitä liata vereen yms.. Siis jos ajatellaan sitä osasto aikaa, ei kai kukaan omissa kuteissa synnyttää halua..

Näin taas yöllä meidän vauvasta, heijailin sitä käsien varassa ja se nauraa käkätti ja kikatti ihan mahottomasti :heart: :D Tänään onkin suuri juhla päivä, miehen ja mun kaksi vuotis päivä ja raskauden puoliväli, jibii! Käytiin tosin eilen jo juhlimassa ja syömässä yhessä ravintolassa mihin ollaan molemmat pari viikkoa jo haluttu :)

MLL :heart: 20+0
 
Parempia vointeja kaikille (ainakin Mimmurainen, solmussa, aanah, äitivm 70 ja mannahari. Sori jos joku unehtu), jotka potkee lenssua :hug: Tänne ei oo viel iskeny, mut kohta tuo varmaan jostain kantautuu :kieh: Onnittelut taas kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :) Tänään teitä sinne on menossa sankka joukko, joten toivotaan, et takaisin tulee vain hyviä uutisia.

Pitää lähtiä poika herätteleen, et ehin kasiks kouluun. Tänne ei ihmeitä. Jotenkin NYT alkanu se seesteinen keskiraskaus, kun mieliala on korkeella (kiitos pikku potkuttelijan :heart: ) ja enimmät raskausvaivat on taaksejäänyttä :)

Kivaa päivää kaikille :wave:

mobic ja pikkuinen 19+0 :heart: :heart:
 
MLL mun kokemus on sellainen, että jos muuten joudun olemaan sairaalassa, niin pidän omia vaatteita päivisin, mutta heti synnytyksen jälkeen en ole pitänyt. Silloin on sitä vuotoa ja helposti hikoiluttaa kun hormonit jyllää, maha on iso tyhjä säkki, jne, joten on kiva pitää niitä löysiä rytkyjä ja vaihtaa kamppeet usein. Mutta omat rintsikat kyllä otan, ettei ilman tarvitse olla. Ja eihän sitä toisaalta tiedä miten milläkin kerralla toipuu, voihan se olla, että seuraavalla kerralla mä kuitenkin haluan omat vaatteet, mutta aiemmin oli noin.
 
MLL mä pidin ihan sairaalan vaatteita. Oli sen verran runsasta se jälkivuoto,että jouduin vaatteita vaihtamaan päivän mittaan muutaman kerran :snotty: Ei ois omat vaatteet ollu käytännöllisiä. Omat rintsikat mulla tosin oli ja nehän on sen verran ylhäällä ettei vereentyny :D Mutta tällä kertaakin luotan sairaalan vaatteisiin.

Mysti 20+2
 
MLL aiemilla kerroilla olen minäkin vain sairaalavaatteissa oleillut. Sitä vuotoa on tosiaan runsaasti ja jos ei ole aiemmin niitä sairaalasiteitä nähnyt niin ne ei todellakaan ole pienimmästä päästä (heti synnytyksen jälkeen muuten usein kehotetaan laittamaan 2 päällekkäin)! Ja maha tosiaan on kiva kätkeä niiden rytkyjen alle!
Siis pointtina vain se, ettei silloin alussa tee mieli pukea mitään yhtään kiristävää tai esim. housuja jalkaan :LOL:
Mutta toki jokainen kokee asiat omalla tavallaan =)
Mitäs muuta.. No jotain tekemistä itselle kannattaa ottaa mukaan, kun vauva nukkuu suurimman osan ajasta. Itse olen yrittänyt kirjoja lueskella, mutta eihän siitä keskittymisestä ole mitään tullut! Miniläppäri vois olla mukana jos sellaisen omistaa (ei mulla vain ole).

Sitä on tosiaan pääsyt jo unohtamaan, että mitäs siellä sairaalassa vois itse puuhastella vauvan nukkuessa? (muuta kuin nukkua)

potkuttelut tuntuu... pippa 20+4
 

Yhteistyössä