*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Kiitos marcelina, mobic ja MLL vinkeistä ja myötätunnosta. Alkaa olemaan pikkuhiljaa aika ahdistunut olo tuon vaivan kanssa. :'( Kaikki kotikonstit on jo kokeiltu, joten enköhän kävele tänään sinne apteekkiin ja pyydä jotain lääkitystä. :)

Mieetin vielä kovasti tuota sikainfluenssa-rokotusta. Minulla on astma, joten pelkään jos mahdollisesti influenssan sairastettua saa jonkun keuhkokuumeen jälkitautina. Aika vaarallinen näillä keuhkoilla, kun ei voi tällä hetkellä lääkkeitäkään käyttää. Mutta mietitään siis vielä.

Nyt vielä tunti töitä ja sitten sinne apoteekkiin. :|
 
Täällä on eilen käyty rakenneultra ja löydöksenä hieman turvonneet aivokammiot. Muuten kaikki ok. No lääkäri otti sit lapsivesipunktion kun kuulemma turvotus voi liittyä kromosomihäiriöön ja tutkitaan nyt sit se. Kauhee itku ja paniikki iski ja sit alko supistelee ja jouduin viettää yön sairaalassa. Turvotus oli juuri ja juuri normirajan yli ja luin lääkärin kirjoittamana netistä ettei kuitenkaan mikään poikkeava.. Mitta meillä siis 1,1 enimmillään ja 1,0 raja. Kuulemma 1,5 asti rajallisesti poikkeava ja yli 1,5 menevät monesti viittaa vasta kehityshäiriöön ja monesti muutakin sit pielessä mut meillä kuitenki kaikki muu tosi hyvin.. Ei voi käsittää. Lääkäri alko jo puhuu et kiire on punktiolla et jos sit halutaan keskeyttää raskaus niin kiire muuten tulee.

Netistä luin muiden kokemuksia ja muualla tuntuu ettei vastaavat luvut o aiheuttanu erityistoimenpiteitä mut en ymmärrä miksi minun kohdalla hirvee härdelli. :headwall:

Itkuistahan tää vähä on :(
 
prinpressa voimia tulevaan, päätös on aivan varmasti oikea.
LillaMy83:lle myös hali, ikävä kokemus :(

Ja :flower: kaikille hyviä neuvolatuloksia saaneille!

(.)
En ole vähään aikaan kirjoitellut, koska on ollut jotenkin niin henkisesti voimaton olo. Töissä on kuten sanottua sekavaa, kun ei tiedä mistä itsensä löytää vuoden vaihteesta. Siksi en ole raskaudestakaan kertonut, kun en tiedä kuka on tuleva esimieheni... Hoh hoh.
Kotonakin on vähän vaikeaa, taloa ei meinaa löytyä ja muutenkin on riitaisaa ja kireä tunnelma.

Vatsassa onneksi kuplii ja koira lohduttaa itkevää emäntää, mutta aika ilotonta tämä elämä juuri nyt on. Ihan sairasta, nyt kun pitäisi olla tosi onnellinen ja varsinkin lapsen takia pitää huolta henkisestä hyvinvoinnista. Mutta minkäs teet, jos ei hymyilytä? :(
 
Voi, Paljon Onnea solmussa!!! Tosiaan aika monta poikaa syntymässä tähän ketjuun... Onkohan meille sitten tyttö tulossa?? =)

LillaMy83 voimia, tulosten odotteluun! Jotenkin tuntuu että lääkäri ihan suotta sinut säikäytti.. ootko miettiny että kävisit vaikka yksityisellä 4D ultrassa ja kysyisit toisen lääkärin mielipidettä, koska eikö tuloksien tulemisessa mene jonkuaikaa?

Ninni74 :hug:

Minä otan sikarokotteen marraskuun ekalla viikolla.. Kaikilla on omat mielipiteet siihen.. Otti kyllä aivoon, kun kaveri rupesi syyllistämään, että senkin hullu |O vieläkun itse ei ole raskaana.. Se on jokaisen oma päätös, otti sen tai ei, eikä ketään kannata lähteä syyttämään siitä jos sen ottaa tai ei ota.. Tää mun mielipide.. :kieh:

Jep, nyt jatkan töitä! :wave:
 
LillaMy 83:lle lämmin halaus ja voimia! Ja solmussa: onnittelen tässäkin ketjussa sua ihanasta tuloksesta :heart:
Mun piti jotaki muutaki jo kommentoida mut unohdin :ashamed:
Työterveyslääkäri laitto mut tänään taas vaihteeks saikulle kun en enää kykene nostelemaan mun hoidettavia ja toi vuorotyökin uuvuttaa, lisäks henkistä ressiä tekee ilmeisesti lakitupaan menevä työsopimusprosessi...oon 3, 5 vuotta tehny avointa tointa ja nyt mut meinataan laittaa vuodenvaihteessa ulos :| Sit mun työsoppareissa oli jotain laittomuuksia, mutta kaipa ne selviää aikanaan.

Sikainfluenssarokotteesta en oikeen tiiä mitä aattelis, oon tavalliselle influenssarokotteelle allerginen. Mut sit toisaalta mulla on vaikea astma, oon hoitohenkilöstöä ja vielä tää raskauskin, työterveyslääkärikin vaan pyörittelee päätään eikä osaa vastata.
sori tää narina...

MannaHari ja pömppis 20+4
 
Onnitelut Solmussa hyvistä tuloksista!!

LillaMy83 toivotaan, että ei sen kummempia sieltä löytyisi vaan turhaan vaan olisivat pelotelleet.

Jaksamista paljon teille kaikille, joilla parisuhde ei tällä hetkellä näytä parhaita puoliaan. Toivottavasti tilanne pian muuttuu.

Tässä olen jo monesti miettinyt, että missähän ne kaikki ensi maaliskuun tytöt oikein on. Kaveri oli nähnyt unta, että olin synnyttänyt tytön, että ehkä meille sitten sellainen olisi tulossa. Me kun ei siellä ultrassa saatu oikein täsmällistä vastausta sukupuoleen.

minjoh 21+1
 
Hei, olen seuraillut jo tovin keskusteluja täällä, mutta nyt vasta liittyisin joukon jatkeeksi, jos sopii.

Mulla on la. 12.3., kolmas tulossa, synnärinä Tays. Tänään olikin jännä päivä, koska olimme kotva sitten rakenneultrassa. Kaikki näytti olevan kunnossa ja sukupuolikin oli tyttö. Tunsin itseni melkein törkimykseksi maatessani siinä ultrapöydällä, kun kyyneleen silmäkulmaan kirvoitti tyttöuutinen, eikä se että vauva näytti olevan terve. Täytyy sanoa, että mieskin tuuletti. Suvussa kun on paljon villejä poikia ja meilläkin jo yksi 6-vuotias. Esikoistytär on 11.
Rapiat puoli tuntia kesti koko ultrasessio, vaikka lapsi kokonaisuudessaan näkyi maallikon silmään paljon huonommin kuin 12 viikon ultrassa. Molemmat oli ultrat oli 3D/4D.
Mutta olo on nyt tosi hyvä. Itseäni on tämän raskauden aikana vaivannut erityisesti pahantuulisuus. Toivottavasti suunta on nyt muuttunut. Muutoin miltei kaikki mainitsemanne riesat pahoista liitoskivuista ummetukseen ovat olleett vaivoina lähinnä aikaisemissa raskauksissa. Nyt olen käyttänyt pitkillä lenkeillä ja shoppailureissuilla mahatukivyötä. Se on hyvä, vaikka onkin aivan karvalakkimallia. Ko. vyö pakkaa mahan mukavasti kyytiin. Se ei siis ole sellainen lantiovyö, joka on varsinaisesti tehty helpottamaan pahoja lantion alueen liitoskipuja. Mutta sellaisiakin siis on. Luulen, että ovat aika arvokkaitakin.

Mutta nyt juon kahvit, olen miehelle kiltti ja lähden katsomaan kirpparille tyttöjen mekkoja.

Dominique rv. 19+5



 
Meillä oli eilen rakenneultra ja kaikki oli ok! Vauveli painoi 290g ja vastas kuulema viikkoja. Sukupuolta ei saatu selville ku ei lääkäri kunnolla nähny ni ei ruvennu arvailee. Samapa tuo kuhan ois terve ja molempia jo ennestään löytyy. Seuraavan kerran sit meen äippäpolille viikolla 36 synnytystapa arvioon ellei aikasemmin tuu tarvetta.
Hieman olin kummissani ku kerroin et oon kaikilta käyny painoarviossa 36 viikolla ja nyt sit sano et tuut sillon synnytystapa arvioon. Muilta käyny siinä sit 40+ jotain viikoilla esim viimeks 40+5. Sit vielä sano et ku kuitenkaa ennen 36 viikkoo ei lähetä käynnistää. Oisko sit syynä se ku mul on ollu isoja nuo edelliset yhtä poikkeusta lukuun ottamatta (4520g/56cm, 3990g/54cm, 3340g/50cm ja 4360g/53cm).

Sikainfluenssa rokotteesta kysuin ja lääkäri kerto että infektiolääkäri ainaki Jyväskylässä on suositellu että kaikkien raskaana olevien pitäs tuo rokote ottaa. Ite en edelleenkään ole päätöstä varmaksi tehnyt suuntaan tai toiseen. Toisaalta mietityttää että jos ottaa ja vauva jotain siitä saa, mutta entä sitten jos ei ja saa sen taudin ja sit tuleeki jotain!!?? :/ Tää on vaan jotenki niin hankalaa päättää :|

zasu84 ja vauveli 19+4
 
ai niin ja tohon sikainfluenssa asiaan...meillä sairastu nuorempikin sitten tänään, kuume heti yli 38. Lievänä kai meillä, jos tästä tällä päästään ja jos tämä nyt sitten todellakin on se kun testejä ei alettu tekemään kun oli niin oppikirja tapaus :headwall:
 
Kellehän kaikille mun pitikään kommentoida... Ainiin, solmussa todella hienoa, että sait hyvät tulokset. :flower: Alice, joo tosiaan aina kannattaa ensin kokeilla ns. ruoka-aineilla sitä ummetuksen parantamista, mutta sitten jos ei auta, niin kannattaa ehdottomasti hakea apteekista kunnon "tujut", että saa vatsan toimimaan. LillaMy.. voi ei.. Toivottavasti ei ole syytä huoleen. :flower:
 
Solmussa Onnittelut hyvistä tuloksista!

Lillamy, tsemppiä tulosten odottamiseen!

Täällä tuli tulokset parvarokon vasta-aineista: negatiivinen. Joudun siis uusintatestiin marraskuussa. Onneksi päiväkodista kuuluu hyviä uutisia, että siellä ei ole ilmestynyt uusia rokkotapauksia, ehkä päästiin helpolla.

 
Glow
Mä en tosiaankaan tiedä ottaako possulunssarokote vaiko ei. Tänään oli 45 minuuttia ohjelmassa siitä vähän juttua ja sen kautta löysin tämän;
http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/pandemiarokotukset/raskaana_olevien_pandemiarokotukset/
Aika hyvin infoa asiasta.

Kurkistin kortista tarkemmin painoarviota, se on 370g eli johan tuo lähenteli 400g.
Tuli kyllä todemmaksi taas raskaus ultran jälkeen ja olo on onnellinen :heart:

 
Huomenta!

LillaMy :hug: :hug: Se on todellä järkyttävää kuulla näin yhtäkkiä ikäviä uutisia, kun tulevat kuin tyhjästä. Paljon voimia teille nyt tulosten odotteluun!! Teidän pikkuisella ei varmasti ole mitään hätää. :hug: :hug: Meidänkin pikkuisella mitattiin niskaturvotukseksi 1,5 mm, eikä lääkäri sanonut siitä mitään. Veriseula hälytti vasta vkon 16 trippeltestissä, ja lv-vastaukset näyttää, että on terve trisomia 18 ja 21 osalta. Meillä vielä viikko lopputulosten odottamista :|

solmussa Paljon onnea ja lämmin halaus, todella mahtavaa! Onnittelut myös pojasta! :flower: :flower:

Ninni-74 Voimia ja :hug:

MannaHari Sinullekin, voimia vaikeaan tilanteeseen :hug:

Dominique Tervetuloa ja onnea odotukseen! :flower:

Onnittelut hyvistä nla/ultrauutisista!

Mulla on tänään nyt aamulla taas kielikurssi, enkä ole saanut luettua ja kerrattua yhtään mitään... :whistle: :ashamed:

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Minna ja pikkuinen 20+5
(Kaksi päivää rak.ultraan...)
 
MLL
Lillamylle täältä tsempitykset! Vaikea kuvitella että muutaman millin heitto voisi olla kamalan vakavaa, ultraus kuitenkin tehdään vesien ja nahkojen läpi niin helposti mittauksetkin pikkusen vääristyy. Hyvä, että saatte silti jatkotutkimukset, niin saatte asian pois mielestä :hug:

Toi sikarokote on nyt saanu mut ihan pyörryksiin. Aikasemmin en edes ajatellut koko asiaa, yleensä otan mulle suositellut lääkkeet jne. mukisematta ja niin olin kai ajatellu tonkin kohdalla. Pitkään kuitenkin vaikutti, että ei koko pandemiaa tule ja näin ollen ei rokotetakkaan. Nyt sitten kauhee media mylläkkä, että on rantautunut lappiin ja miehen työpaikalta on jo pari jääny pois! Sitten toiset tahot sanoo rokotteen olevan turvallinen ja toisaalta nyt oli uutisoitu, ettei suomessa ole sitä raskaana oleville WHO:n suosittelemaa rokotetta joka ei sisältäisi jotain lisäainetta jonka vaikutusta sikiöön ei ole tutkittu, muut rokotuksen ainesosat on tutkittuja. Myös sellainen kävi mielessä, että kun meidän äiti on odottanut minua niin onkohan silloin tiedetty niin tarkkaan myöskään kaikista riskeistä jne. ja ihan suht normaali musta on tullu... :/ Nyt ei sitten tosiaankaan tiedä mitä tekisi!

MLL :heart: 19+1 (enää vajaa viikko puoliväliin! Päivä kerrallaan sitä kohti :))
 
LillaMy83 , olisi varmasti voinut lääkkäri sanojaan miettiä, kun noin töksäytellen on itseään ilmaissut. Hyvä, että olet asiaan löytänyt faktaa netistä, ja toivotaan, että kaikki on hyvin. Toi toisen lääkärin mielipide kuulostaa hyvältä, jota Siiruli ehdotti.
Solmussa, onnea hyvistä uutisista. Ja poikia tuntuu pukkaavaan tosiaan tähän ketjuun. Minä muuten näin unta pari yötä sitten, että meille syntyi ruskea silmäinen tyttö..Jää nähtäväksi sitten.
Dominique tervetuloa! Meillon sitten sama LA.
Nyt heräs tytteli, joten mentävä on.
Miiru 19+6...huomenna siis jo puoliväli, wau!
 
onnea solmussa hyvistä uutisista :flower: :flower:

lillamy toivottavasti kaikki hyvin

sikarokotteesta en vielä tiedä otanko tekis mieli kyllä mutta ku ei meillä neuvolakaan osannu siitä mitään kertoo ja tiedän siitä vaan sen mitä oon ite netistä käyny lukemassa noh kyselen huomenna sitte siellä rakenneultrassa tarkemmin.

eipä tänää ihmeempiä huomenna sitte niitä ultra kuulumisia..

donoro+ muruset 19+0 taas vaihtu hirmu vauhtia menee nää viikot
 
Solmussa, onnea hyvistä uutisista myös minunkin puolesta!
Niin ja tervetuloa mukaan Dominique. :flower:

(.) No nyt kyllä rupeaa jo vatsa pullistumaan siihen malliin, ettei pysty enää sisäänkään vetämään! Saas nähdä koska "puolitutut" huomaavat!
Rakenneultraan enää 4 yötä.. ihanaa.. Aloin tässä miettimään, että pitäisikö sittenkin kysyä sukupuolta, on kyllä niin utelias olo :LOL: No saa nähdä! Luultavasti Vaasassa ei edes kovin helpolla tuota sukupuolta paljasteta. :|

Nyt synttärikakkua leipomaan, kuopus täytti tänään jo 5-vuotta:heart:
Hyvää syyspäivän jatkoa kaikille!

 
solmussa: ONNEA, aivan mahtavaa!!!!!!!!!!!

neuvolakuulumiset: hemppa laskenut 155->133 (!). Muuten kaikki ok, syke 145. Opiskelija tutki eka, muttei meinannut löytää sydänääniä, onneksi varsinainen kätilökin mukana.
Nyt vain odottelemme rakenneultraa, vielä vajaa 3 viikkoa...

sikaflunssa Edelleen olen sitä mieltä, että jotain hämärää tuossa rokotteessa on. Tämän päivän Hesarissa sitten todetaankin, että se on tilattu ilman tarjouspyyntöä... Jossain vaiheessa olin lukevinani, että vain yksi yritys edes saa sitä valmistaa. Tosi eettistä, jos kyseessä oikeasti epidemia. Kapitalismi jyrää.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/THL+Sikainfluenssarokote+ei+ole+%C3%A4ideille+vaarallinen/1135250205967

Ollaan menossa marraskuussa Välimerelle, vähän pelottaa, jos siellä saa tartunnan. Mut ei neuvolassa puhuttu sanallakaan sikaflunssarokotteesta... Ei kai sitä tänne perämettiin edes tarjota tai jotain :D

Kiitos myötäeläjille. Tänään on taas parempi päivä, onneksi.

Aurinkoa loppuviikkoon kaikille!
 
Mulla neuvolassa käskettii vain pitää silmät ja korvat auki koskien sikainfluenssarokotteita. Ei heilläkään ollut mitään kertoa (aivan kuten 45 minuuttia ohjelmassa eilen todetiin).

Tällaisen artikkelin löysin tämän päivän lehdestä:
THL: Sikaflunssarokote turvallinen raskaana oleville
STT 22.10 2009 04:38:31

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) tutkimusprofessorin Petri Ruudun mukaan Suomeen tilattu sikainfluenssarokote on turvallinen myös raskaana oleville.

- Rokotteen voi ottaa turvallisin mielin, hän vakuuttaa.

Meneillään olevassa sikainfluenssaepidemiassa on Ruudun mukaan vakuuttavasti osoitettu, että raskaana olevilla on muita suurempi komplikaatioiden riski.

- Tällaisia ovat muun muassa ennenaikainen synnytys, joutuminen sairaalahoitoon ja kuolema. Puhumme nelin-, jopa kymmenkertaisesta riskistä verrattuna samanikäisiin ei-raskaana oleviin naisiin. Joten tämä näyttö on erittäin vakuuttava.

Rokotteesta saatava hyöty on Ruudun mukaan riskejä suurempi.

Lapin sairaanhoitopiiri alkaa tänään rokottaa terveydenhuollon henkilöstöään sikainfluenssaa vastaan. Terveysviranomaiset laskevat jo useiden satojen ihmisten sairastuneen sikainfluenssaan Pohjois-Suomessa.

Arvio perustuu muun muassa influenssavastaanotoille hakeutuneiden potilaiden määrään. Lapin keskussairaalasta arvioidaan, että epidemia alkaa nyt levitä kunnolla.
 
Torjantaita :)

Sikainfluenssasta sen verran, että aion ehdottomasti ottaa rokotteen. Kukaan ei koskaan voi tietää sairastuuko possulentsun mietona vai vahvana. Uskon asiantuntijoiden vakuutteluihin, että on täysin turvallinen. Rokotus antaa myös suojan vastasyntyneelle sen ensimmäisinä elinkuukausina.

Ninni spekuloi tuota ilman tarjouspyyntöä tilaamista. Pakko kommentoida tätä kun kilpailutan työkseni julkisia hankintoja muutoinkin =) Kun pandemiaan alettiin valmistautua ei ollut enää aikaa/uskallusta käydä läpi byrokratian kuvioita, koska tällainen EU:n kynnysarvon ylittävä hankinta vie prosessinsa puolesta vähimmilläänkin n. 3 kuukautta. THL:n Ruutu totesikin, että koska toimittiin nopeasti, Suomessa on nyt rokotetta saatavilla. Hankintalaki antaa mahdollisuuden tehdä hankinnan hätätapauksissa suoraan ilman tarjouskilpailutusta ja pandemiaksi leviävä influenssa täyttää hätätapauksen tunnusmerkit.

Jälkiviisaana voidaan todeta, että prosessi olisi ehditty viedä läpi, koska omassa sairaanhoitopiirissäkin pandemiaan valmistautuminen aloitettiin jo tuossa touko-kesäkuun vaihteessa, mutta parempi näin että valmiste on meillä saatavilla juuri pandemian kynnyksellä!

(.) Rakenneulta-ajan odottajan aika on pitkä..Vielä yli viikko marraskuun alkuun :( Onneks satutin ajan kuitenkin heti maanantaille. Kovasti jännittää jo..varsinkin se sukupuoli :saint: Ja tietty että onko kaikki vauvalla ok!! Aktiivinen tapaus taitaa olla tuloillaan, tämänhetkisenä harrastuksena potkunyrkkeily ja lapsivesisurffaus :LOL:

Ja tilastojen valossa alan uskoa itsekin siihen vaihtoehtoon että näinkö olisi tyttö tuloillaan...sellainen fiilis on vahvistunut viime päivinä...mutta katsotaan ultran jälkeen pitikö vaisto paikkansa :saint:

IntoOlivia 19+5

 
mutterikahdelle toivotaan ettet sairastu! Mä sain tulokset eilen ja mä olen sen sairastanut joskus aiemmin.. Harmi, että sulla jännitys jatkuu.. :hug:

Minulla on ollut välillä kovia vatsakipuja ja supisteluita ja eilen kävin antamassa pissanäytteen ja äsken kävin lääkärissä, niin tulehdushan sieltä löytyi, leukosyytit, vai mitkä ne nyt oli ni reippaasti koholla, että kuulemma aika "ärhäkkää" laatua.. sain 2viikon antibiootti-kuurin ja sitten on jossain vaiheessa kontrolli.. Mutta selvisihän syy ainakin tähän ja toivot. supistelut loppuisi kun tulehdus hoidettu!


solmussa jaksamisia sinne kipeitten lasten kanssa! Saitko muuten mitään erityisohjeita kun olet raskaana? tai sanottiinko mitää miten täytyy toimia jos sinulla alkaa oireet?Toivotaan ettet saa tartuntaa!!

Hauskaa syysäivää kaikille!

Siiruli ja maha-asukki 20+1v :heart:
 

Yhteistyössä