*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Ultakuulumisia: Meil oli tiistaina se rakenneultra ja kauan ultrasivatkin.Kaikki näytti tosin normaalilta, mut neljän viikon päästä kontrolliultra, kun vauva oli niin hankalassa asennossa(selkäranka tuli ultran eteen) ettei kokonaan sydäntä nähneet.Sen sanovat et on nelilokeroinen ja muutenkin kyllä näyttää ihan hyvältä, mutta mutta haluavat kuitenkin viel tarkistaa.Luultavasti tuo vaikuttaa kun yksi lapsista on menehtynyt niin ovat tosi tarkkoja meidän kohalla, niin olivat edelliselläkin...
Painoarvio tais olla 305g ja sukupuolta ei haluttu tietää, jännitystä vähän kumpi tulee...

Hali:Tais kysellä harjotussupistuksista...Mulla niitä on ollut kaikissa muissa paitsi ekassa raskaudessa.Toisessa alkoivat jotain rv 18 ja tuolloin olikin vähän aikaan "siivouskielto". Nyt myös ruennut olemaan jos nostelee jotain painavaa tai kävelee kovin kovaa! Mulle on sanottu ettei ole vaarallista jos eivät ole säännöllisiä eivätkä hirmu kipeitä!

Täällä edelleen pientä flunssaa ollut jo parisenviikkoa.Huomenna sais sen "possurokotteen" mutten tiedä rupeavatko sit laittamaan kun on vähisä tuota kurkkukipuakin!

Solmussa:Paranemisia sinne! :hug:

anri&vauveli rv 20+2
 
MLL
Kiitos kaikille noista sairaala vinkeistä! Taidan lähteä sillä asenteella, etten pidä mitään muuta omaa kun liivejä ja sukkia sielä. Kysyin jo aikasemmin noista vaatteista vauvalle mutta oon niin tokinainen, etten vieläkään tajua. Eli uudelleen synnyttäjät, mitä kokoja vaatteista ootte hommannu valmiiksi kotiin? Mulla on nyt suunnitelmissa 56 ja 60 cm, mut voisin vielä yhtä isompaa kokoa varuiksi suunnitella jos jotain edullista/kivaa sattuu eteen, oisiko se seuraava koko sitten 62 vai 64cm? Saatan vaikuttaa vähän ääliölle, mutta kun oon pukenu vauvan vaan muutaman kerran elämäni aikana ja en ole ikinä ajatellu yhtään niitä vaatteita. Tämmönen uus avuton täälä hankkimassa lasta :D Äitini yritti eilen rauhotella ja sanoi ettei kamalasti kannata edes ostaa, että kyllä niitä sitten tulee lahjaksi ja ovista ja ikkunoista, mutta jotenkin epäilyttää että mitäs jos ei tulekkaan?! |O Paniikki pukkaa, ollaanhan tässä jo yli puolen välin!! :LOL:

Toivottavasti solmussa toipuu pian! :hug:

MLL :heart: 20+1
 
Krokodiili
Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Saatan vaikuttaa vähän ääliölle, mutta kun oon pukenu vauvan vaan muutaman kerran elämäni aikana ja en ole ikinä ajatellu yhtään niitä vaatteita.
Tiedätkö MLL, mä luulen etten ole koskaan pukenut vauvaa enkä vaihtanut vaippaa... Että ALUSTA on munkin opeteltava. En siis osaa kysymykseesi kokoasioista vastata, mutta sen olen kyllä huomannut että vaatteita tosiaan on alkanut tännekin tulvia ovista ja ikkunoista. Mulla on 50-senttisiäkin nyt niin paljon, ettei varmastikaan tartte ainuttakaan enää ostaa lisää.

(.) Olen tainnut lopettaa oksentamisen. Pahoinvointi on edelleen kokoaikaista, mutta sen kanssa nyt jotenkin pärjäilee, kun muistaa syödä tunnin välein.... Taidan mennä töihin maanantaina ekan kerran heinäkuun alun jälkeen.

terv. Krokodiili 22+0
 
MLL, elä huoli, aika moni meistä on alottanut nollasta vauvan pukemisen (nimim. tilaisuuksia ois kyl ollu kokeilla ennen ekaa omaa lasta, mut ei vain tohtinu)
Meillä oli muutama 50-senttinen mut ne ei ollu kertaakaan päällä (poika oli syntyessään 50cm mut vaippa vie vähän tilaa, joten 56cm on hyviä ton kokoselle) Meillä poika kyl kasvo (ja kasvaa edelleen) niin hurjaa tahtia, et isompia kokoja sai/saa olla ostamassa aika tiuhaan.
Riippuu muuten valmistajasta nuo koot, yleensä ne kuite on 56cm, 62cm, 68cm, 74cm jne.

Takaisin taustalle :)
 
Sairaala varusteet Tälläkin kertaa aion sairaalassa olla ihan sairaalavaatteissa, työharjottelussa ollessani katoin että joillain äideillä oli omat leggingsit tai verkkarit yöpaidan alla ja varmaan lämmittää kivasti. Toisaalta sit kun on yhtäkkiä joka paikka veressä kun side on liikahtanu paikoiltaan tai jos taas pukkaa sitä hirveetä hormoonihikeä mikä haisee aivan kauheelle, niin enpä tiedä.
Esikon kanssa oltiin sairaalassa viikon pojan hengitystie infektion takia, vedet oli siis jossain vaiheessa menneet vihreiks. Mukana mulla oli yks kirja ja puhelin, eikä aika pitkäks ehtiny missään vaiheessa tulla. Kun syömistä on tarjolla 5 kertaa päivässä ja suihkussa pitää hikoilun takia käydä 3 kertaa ja siinä välissä ehtiä imettämään vauvaa ja sit vähän levätäkin välillä niin ei siinä kauheesti jääny aikaa edes kirjan lukemiseen.

Vaatteita en ole vielä jaksanu kauheesti miettimään. Poika oli syntyessään 49 cm ja pienimmät vaatteet meillä oli 56cm, ne menikin sitten varmaan kolme kuukautta. Mulla on sellanen muistikuva että bodyt on aika pitkälle lyhythihasia kun poika tuli kesken kesähelteiden.

Potkuja
on nyt parina päivänä alkanu tuntumaan enemmän, aikasemmin oli lähinnä sellasta möyrimistä. Nyt vaan kauheesti odotan että alkais selkeesti tuntumaan vatsan päältäkin niin että mieskin pääsis liikkeistä osallisesks.

Kävely
alkaa olla mielenkiintoinen asia. Tiistaina tuntu et lonkat on niin jumissa että en meinaa päästä eteenpäin millään ja eilen taas kävelin puoli tuntia tosi reippaasti eikä se tuntunut missään. Liitoskipumaiset vihlasut näyttää menneen ainakin hetkellisesti ohi. Kiva vaan kun ei ikinä tiedä koska on hyvä päivä tulossa.

Tsemmppiä kaikille flunssasille, ei ole kivaa normaali tilanteessakaan tollanen.
:hug:

Fantaihana 20+3
 
Heissan,

nystymuikio Hienoa, että kaikki näytti olevan hyvin! :flower: Harmi vain, että oli niin epävarma lääkäri.

anri82 :flower: rakenneultrasta!!
Ja muille, jotka ehkä olen unohtanut mainita...

solmussa :hug: Voimia ja pikaista paranemista!! Niin, oletko varma, ettet halua tamifluta ottaa...? Muuten voisit kysäistä saada reseptin Relenzaan, joka on vastaava viruslääke, ja jota ovat suositelleet enemmän odottajille kuin T:ta, ainakin Norjassa. Vaikkakin, molemmat pitäisi aloittaa heti kuin oireet alkaa, muuten ne ei tehoa.

Muilleki sairastaville pikaista paranemista! :flower:

Jemppi Peukkuja rak. ultraan, että tulee myös miellyttävä kokemus!

Oon ollu aamusta lähtien poissa kotoa. Nyt on ihana rentoutua, vaikka kohta pitää alkaa laittaan ruokaa.

Minna ja pikkuinen (miksi pojannimen löytäminen on niin vaikeata...?) 21+5

 
Minna77 Kiitos :hug: Enää muutama tunti jännättävää...

Rakenneultrasta pika-apuja?? :LOL: En saa sieltä yksityiseltä asemalta ketään kiinni (puhelinajat vain 17-18 myös ajanvarauksissa), joten tarviiko siellä olla rakko täynnä?? Vai voiko käydä normisti vessassa?

Jemppi & unikko (edelleen) 20+2
 
Krokodiili
Jemppi, itse kysyin tuota rakon täyteysasiaa neuvolasta ennen rakenneultraa. Terveydenhoitaja sanoi, että hänen mielestään ei ole merkitystä hyvien nykylaitteiden aikana. Menin rakko tyhjänä, eikä asiasta ollut edes mitään puhetta ultrassa sitten enää.
 
Krokodiili Paljon kiitoksia :hug: Sitä aattelin kanssa, et aikaa tilatessa (yksityiselle, kun kunnalla ei tarjota) ei ainakaan mitään siihen viittaavaa sanottu. Mut inhottais jos sitä ei voitais tuommosen asian vuoksi ottaa. Mutta enköhän mene sitten ihan vessan kautta geelin alle :LOL:
 
Moikka ja terkkuja rakenneultrasta!

Kaikki oli hyvin ja pikkanen vastasi viikkoja! Ja arvatkaas mitä? Saatiin varovainen tyttö-lupaus. Eli vähän girlpoweria tähän jätkävaltaiseen porukkaan. Ultraaja oli näkevinään "siellä" tyttömäisiä piirteitä ja kivespusseja ei ainakaan näkynyt. Että jos näin on mun fiilikset on osunut ihan oikeaan.

Kommentoin lisää myöhemmin! Nyt takasin töiden pariin. Hyvää päivää!! :flower: :flower:

Harakanhattu ja "ManU-Tappara 20+2" :heart: :heart:
 
Helou!

Flunssa yms. Pikaista paranemista kaikille pöpöjen ruhjomille ihmisparoille. Ja menkää lääkäriin. Itselläni flunssakierre on nyt jatkunut viitisen viikkoa. Pari viime yötä valvoin hillittömät yskänpuuskat seuranani. Vasta tänään menin lekuriin. Kolme oiretta täsmäs poskiontelotulehdukseen, vaikka poskiultralaitteella ei mitään näkynytkään. Sain antibiootit. Kuten kaikki raskaanaolevat, suhtaudun luonoll. epäluuloisesti lääkkeisiin, mutta tulehdukset ja huono kunto ovat pahempi juttu sikiölle kuin turvalliseksi todettu antibiootti. Niin lääkäri ja farmaseutti vakuuttivat ja tiesinhän asian tolan toki entuudestaan.

Parisuhde Kukoistaako vai kaivertaako? Minulla on maailman paras mies, mutta huonosti menee. Tämän raskauden alussa olin pahantuulisempi kuin koskaan. Mies otti iskuja aika hyvin vastaan. Nyt riitaa tulee joka päivä. Aiheina mm. vilkkaan eskaripojan kasvatus, työ, kotityö ja anoppi.
Mua on jo pitkään kivistänyt se, että joka juuttaan juhannus ja joulu me vietetään anopin kans. Me ollaan anopin ainoat, kun taas omilla vanhemmillani on lastenlapsia ja lapsia niin runsain mitoin, että heidän kanssaan minulla ei ole mitään velvollisuutta eikä tosin intressiäkään viettää yhtään mitään. Miksi sitten anopin seurassa? Tyyppi on mulle aivan yhdentekevä. Tai se on ehkä liian kauniisti sanottu. En vain erityisemmin pidä ihmisestä, kuten en pidä vaaleansinisestä tai lilasta väristä. Mitään järkevää syytä nihkeyteeni ei oikeastaan ole. Kyse on tunteista. Oon jopa niin lapsellinen, että toivon, että tulevan kakaran silmät ei olis samanväriset kuin isällään. Syy tähän on niinkin ylevä kuin se, että silloin tyllerön silmienväri olisi myös sama kuin anopilla. En ole mikään suuri ihminen. Se on myönnettävä.
Joskus tuntuu myös siltä, että tekee mieli työntää mies kostoksi kauemmaksi itsestäni sekä henkisesti että fyysisesti ja omia raskaus ja vauva täysin omaksi. Sinänsä ihan kornia sekin, koska isukki on täysin hommassa mukana ja jää jopa vanhempainlomalle kun minä, huono äiti, lähden tekemään yhden kolmen kuukauden mittaisen työproggiksen, kun vauveli on kolmen kuukauden ikäinen.

PainoKatselin listan harvoja painomerkintöjä ja vähäisiltäpä painonnousut näyttivät. Itselläni viime nla:ssa oli tullut kiloja jo kuusi ja siitä on siis jo puolitoista viikkoa aikaa. Mulla on aikaisemmissa raskauksissa meininki ollut se, että kiloja vaan tulee. Samalta tilanne näyttää nyt. Monesti kyllä mietin, että jos syömistä sais rajotettua, olo vois olla vähemmän tukala. Varsinki illalla on aika turpea fiilis, kun on tullut mätettyä evästä pötsiin puolimielisellä vimmalla. Sinänsä painonnoususta ei ole mun tapauksessa lääketieteellistä haittaa, koska lähtö-BMI on matala.

Nähin kuviin, näihin tunnelmiin,
Dominique + Tyllerö, rv 20+6
 
Mahtaakohan tänne odottajien joukkoon vielä mahtua?
Esikoista odotellaan ja rakennultra oli alkuviikosta jossa selvisi, että poika olisi tulossa :)
Ultrassa kaikki ok ja LA on 9.3

MLL:Älä huoli, sitten meitä uusavuttomia on kaksi :LOL: Itsekkin pähkäilen noitten kokojen kanssa. Parit bodyt oon vauvalle ostanut ja ne on kokoa 56

Minna77: Pojan nimen keksiminen on todellakin vaikeeta. Pää lyö ihan tyhjää täällä.

Rokotuksen olen päättänyt ottaa. Ens viikolla on neuvola loppuviikosta, mutta luultavasti soittelen sinne jo alkuviikosta, että saako sen jo. Tänään vai oliko eilen aloittivat 36+ viikkojen rokotuksilla.

Kait se olis töiden pariin palattava. Vointeja kaikille sairastaville :flower:

Abello 21+2
 
MLL
Dominique voin sanoa että täälä ainakin on yksi tällä hetkellä n. 7 kg pullistunut ja miehen kanssa kamppaileva mamma :D Mies on siis periaatteessa ihana, mutta tulee kanssa kaikesta turhasta vääntöä ja sitten kun alkaa päivä kiukutellen niin sitä on enää vaikea iloksi muuttaa. Nyt on meneillään tavoite ottaa mies aina töistä kotiin hymyillen ja yrittää vältellä aiheita joista tiedän tulevan vääntöä. Paino on tullut ihan itsekseen, syön mielestäni suht samoin kuin ennen odotusta, tai no joskus maistuu herkut vähän paremmin, muttei kai nyt sentäs 7 kilon edestä?! Kaipa se toisiin tarttuu raskausaikana erilailla, toivon että lähtee poiskin samoin huomaamattaan kun on tullut :)

Abello tervetuloa sankkaan joukkoomme :)
 
Ultrasta mulla on jossain lapussa joskus lukenut, että olisi parempi olla virtsarakko tyhjänä. Ei sitten kuulemma haittaa näkymää. Nykyajan laitteilla ei varmaan niin suurta merkitystä, mutta näin siinä lapussa ohjeistettiin.

Rokotteesta olen itse päätynyt sen ottamaan ja tänään sitä menen jo jonottamaan. Toivottavasti jono vain ei ole aivan mahdoton, kun en heti alusta pääse mukaan jonoon.

Vaatteet Esikoiselle ei tainnut meillä olla lainkaan 50cm vaatteita, enkä niitä oikeastaan kaipaillutkaan. 56cm vaatteet olivat ihan ok. Vauvan pituus syntymässä oli 50cm. Nyt aion mennä samalla tyylillä eli 56cm vaattteita jonkin verran ja sitten 62cm vaatteita enemmän. Jos vauva syntyy kovin pienenä, niin ei kun sitten joku tuttu tai mies ostoksille ostamaan pieniä vaatteita.

Sairaalavaatteista minäkin kallistun sairaalan vaatetukseen lisättynä omilla imetysliiveillä (sairaalan liivit näyttivät olevan jostain 20-luvulta...) ja omat sukat. Vuodon takia minä ainakin jouduin vaatetusta vaihtamaan useampaan kertaa päivässä, enkä olisi halunnut roudata kotiin kasaa verisiä vaatteita. Tietenkin kassissa sitten odotti kotiutumisvaatteet, ohut filtti (en tarvinnut, mutta nyt kun lapsi on laskettu syntyvän maaliskuussa, voi olla, että sairaalassa onkin sen verran kylmä, että lisäpeitto on tarpeen), hieman lukemista, puhelin, kamera ja vauvalle pieni pehmolelu sängyn reunalle. Erilliseen kassiin sitten olin pakannut vauvan vaatteet, jotka mies sitten toi kotiutumista edellisenä päivänä. Jos tulee paljon lahjoja jo sairaalaan, niin kannattaa niillekin ottaa oma kassinsa tai pussinsa...

Huomenna on rakenneultra, joten jännityksessä eletään vielä. Tällä kertaa ajateltiin kysellä sukupuolta, joten hauska nähdä, josko se saadaan selville :)

Oikein hyviä vointeja kaikille erityisesti flunssaisille.

Floora + papu 20+4
 
krokodiili Hienoa kuulla, että voit paremmin! :)

harakanhattu Onnittelut hyvistä ul-uutisista ja tyttölupauksesta! :flower:

Abello Tervetuloa ja onneittelut pojasta!! :flower:

Floora Onnea huomiselle rak. ultralle!!

Dominique Voimia tilanteeseenne! :hug:

Parisuhdejuttua, toistaiseksi meillä ei ole ollut erimielisyyksiä tai vastaavaa.

Meille tulee ehkä enemmän erimielisyyksiä siinä vaiheessa, kun lapsi on syntynyt ja siitä eteenpäin, että missä vietetään lomat. Mun mielestä olisi tärkeätä, että meidän lapsi olis jonkun verran yhteydessä isovanhempiinsa, kun emme muutenkaan pääse näkemään toisiamme usein.

Itse asutaan Kiinassa, mun vanhemmat on Suomessa, mies on norjalainen ja hänen perheensä tietty Norjassa. Lisäksi hänen äitinsä on hollantilainen, heillä on iso suku ja viettävät siellä perhelomia yhdessä, väh. kerran vuodessa. Lisäksi ystävät Norjassa ja Suomessa. Ei millään meinaa vuoden lomat riittää kaikkiin paikkoihin, varsinikin jos haluaisimme reissata itsekin jonnekin muualle lomatkoille. Yksi viikko täältä Eurooppaan lomalle on liian lyhyt, vaikka olisikin vain yhdessä maassa.

Tähän mennessä on useimmiten tullut lomailtua miehen perheen kanssa joko Norjassa ja Hollannissa kuin mun vanhempien. Huolimatta siitä, että hänellä on iso perhe (kolme sisarusta) ja mulla vain yksi veli.

Mies on tähän mennessä hyvin harvoin tullut Suomeen mun kanssa, ei edes joka vuosi. Mun mielestä pitäisi olla ihan selvä tasanjako lomapaikkojen suhteen, kun taas miehen mielestä sellainen ei ole tarpeen. Sen mielestä on humpuukia vuorotella esimerkiksi jouluvietossa, jokatoinen vuosi Norjassa ja jokatoinen Suomessa. Mun mielestä kun se olisi reiluin vaihtoehto. Varsinkin, vastaisuudessa lapsen kanssa kun juuri joulu tulee olemaan tärkeä nyt.

Muoks. Yritin muutaa tekstiä hieman selkeämmäksi, kun eilen väsyneenä onnistuin kirjoittamaan niin sekavasti, mutta ei tainnut muuttua paljoakaan nyt...




:ashamed:
 
Glow
heti vaan omaa (.) :ashamed: Sain tänään nyt sitten sen ROKOTTEEN.
Tuli vähän yllärinä. Olin siis aikonutkin ottaa sen, vielä pienellä harkinta-ajalla... tänään piti käydä neuvolan lääkärillä niin siinä odotellessa th tuli kysymään että haluaisinko rokotteen nyt kun sitä olisi, otin sen nyt sitten niin ei enää tarvi odottaa ja funtsia.

Lääkärissä käynti oli melko turha! :attn:
Mulla vähän oireillu pari pv niinkun olis joku tulehdus tai taas se streptokokki valloillaan. Aiemmin se löyty oireettomana, jolloin aloitettiin estolääkitys ( valkosoluja liikaa virtsassa ) . Toiset lääkärit, th:t, kätilöt on sitämieltä että lääkitys on turha koska synnytyksen yhteydessä lääkitään kuitenkin ettei vauvaan tartu. Toiset lääkärit suosittelee ehdottomasti estolääkitystä, ettei se jotenkin leviä ja aiheuta supistuksia ja ennenaikaista synnytystä.
Minä lääkepelkoisena sitten menin lopettamaan lääkeen käytön ja ilmeisesti tyhmästi tein. :/ Labratuloksia odotellessa, ja nyt pitäisi lääkärin mukaan viikko syödä tuplasti sitä lääkettä :headwall:
 
Glow: Höh, kuulostaa hankalalta. Outoa, että eri lekurit sanoo eriä. Toivottavasti saat selvyyden asiaan :hug:

Sikarokotteesta: Kävin tänään nyt sitten ottamassa ko. rokotteen. Eilen soitin neuvolan tädille ja se sanoi, ettei kannata mennä rokotukseen, jos on kurkkukipua. Tänään ei ole enää ollut, joten kipaisin hakemassa piikin. Nyt se on sitten otettu eikä tarvitse enää jahkailla puolesta ja vastaan -mielipiteitä! Toivotaan, että kaikki menis hyvin =)

Minunkin pitäisi käydä huomenna otattamassa labrat hb:n seurantaa varten. En tiiä mikä nyt oikein meneillään, kun ummetus vaivaa ja aiemmin tuo rautalääke pisti vatsan toimimaan heti aamusta useampaankin kertaan.. Pitää nyt kattella vielä muutama päivä, että tuleeko sieltä mitään ulos. Vai liittyiskö mahdollisesti tähän raskauden vaiheeseen, että ruuansulatus hidastuu? Nyt en tosiaan ole päässyt koko viikolla liikkumaankaan, kun oon ollut flunssan kourissa. Sehän voi olla osasyy myös. Miten muilla, missä kunnossa massut?

Ultrasta: Mulle neuvottiin eilen rakenneultraan mennessä menemään veskin kautta eli rakko pitäis olla tyhjä. Ehkä se sitten tässä vaiheessa jo voi jopa vaikeuttaa näkyvyyttä. Ekassa ultrassa rv 8+ kehoitettiin olemaan pissaamatta, jotta kohtu nousisi paremmin näkyviin (kun silloin kohtu oli vielä niin alhaalla ja pieni). Miehän olin jo ehtinyt käyä pisulla ennen kun ultraaja ehti varoitella :LOL: . Hyvin näkyi silti meiän ötikäinen (silloin huikeat 1,6cm :saint: ).

Flunssasta: Huominen vielä saikulla, eiköhän tämä tauti ole viikonlopun jälkeen ohi (tai ainakin parempaan päin). Tänään ei ole enää ollu kurkkukipua, nokka vaan tukossa ja pörrönen olo. Maanantaina ois tarkoitus "palata arkeen" ja painua taas duuniin.

Mukavaa iltaa kaikille massunkaisille. Levätkää riittävästi (etenkin flunssaiset) B)

Mimmurainen & ötikkä 20+6

 
Heippa!

Kirjotin aikasemmin pitkät pätkät ja sit kun piti lähettää niin tajusin et ei taaskaan verkkoyhteyttä, eikös pikkuneiti ollut sitä ennen tullut tähän viereen ja modeemist lähtenyt puhelinpiuha veks et kiva :headwall: nyt siis syhennetyssä versiossa :/

Onnittelut hyviä ultrakuulumisa saaneet :flower: :heart:
Onnea niille jotka vasta menossa :hug:

Parisuhteesta meillä takana parisuhdetta jo 20v eli siihen mahtuu sekä ylä että alamäkiä :ashamed: Välillä miettinytkin et paranisiko vaihtamalla mut eipä taida ja varsinkin tässä raskaudessa olen jo moneen otteeseen raivonnut ukolle milloin mistäkin ja uhonnut eri osoitteella johon aina toteaa et johan me ollaan näin kauan asuttu niin eiköhän vaan jatketa ;)

Tänään oli rakenneultra ja kyllä siellä kaikki oli kuin pitikin =) Pikkanen vastasi juuri viikkoja ja oli aikasta vilkkaalla tuulella, näytti jopa mamulle kieltä mitä kätilökin nauroi :D
Kätilö kun kysyi ennen ultrausta et haluaisinko tietää kumpi niin totesin et en halua tietää et pääasia et kaikki on hyvin ;) töistö kotiuduttua mies kyseli et jos olisi ollut mukana niin oisko hän huomannut poitsulla pallukat :eek: Se siis selkeesti odottaa sitä poikaa mitä tähän mennessä ei vielä olla saatu ;)
Huomenna saan jo sen possurokotteen, tänäaamuna tuli tekstari et mahis jo saada et olivat aikaistaneet ;) Tarkistin sit asiaa vielä et kun olen niin flunssanen ja tukossa et onko estettä mut jos ei kerta kuumetta niin ei estettä eli hiukka kyllä jännittää :ashamed:

jaahas, taidankin tästä lähteä nukkumaan ja jos tuon pikkuriiviönkin saisi, neiti nukku niin myöhään tänään päikkärit niin ei tahdo saada sitä sit yöunille normiaikaan :ashamed: jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 20+5 :heart:
 
solmussa: paranemista sinulle :hug:

verisistä vaateista Emme kuitenkaan halua pelotella ensisynnyttäjiä. Joillakin tulee enemmän joillakin vähemmän verta. Se on pientä sitten, kun on saanut vauvan ja on saanut punnattua vauvelin maailmaan. Jotain kuukautisvuotoja relusti runsaammat vuodot ne joka tapauksessa on.

Isyyspakkauksesta Mukava, kun olette sellaisen keränneet. Minäkin tein sellaisen ennen esikoisen syntymää ja kaipa mies siitä piti. Pakkaus oli kerätty lelulaatikkoon, jossa oli muistaakseni pikkuauto, tutti, vauvalle ja isille yhteinen kovakantinen satukirja(enimmäkseen kuvia kuin tekstiä) sekä salmiakkia/sisua ja olisko ollut joku limu. En meinaa tällä kertaa sitä tehdä, kun emme taida sitä äitiyspakkaustakaan ottaa :)

Vauvan vaatteista aika moni sanoi, ettei 50 cm mahtuneet. Meillä taas ne oli sopivimmat vaatteet vauvalle eka viikkoina. 56 olivat tosi isot. Vauva oli 49 cm ja 3,5 kg. Kyllä niitä vaatteita ehtii hankkimaan sit tarpeen mukaan lisää, kun huomaatte minkälaiset ovat teidän mielestä parhaimmat. Esim. minä pidin kietaisubodeista, koska ne olivat helleimmät laittaa hennon vauvan päälle. Silloin oli kietaisunauhalla, nykyään taitaa olla nepparilla. sitten yöhaalareista kannattaa (minun mielipide) hankkia sellaisia pienille vauvoille, joissa on nepparilla avattava haara. Se helpottaa yöllä kakkavaipan vaihtamista (ei tarvitse kuoria koko pukua vauvan yltä).

Espoossa rokotetaan nyt loppuraskaudessa olevia äitejä. Ehkä ensi viikolla muitakin raskaana olevia(?). En tiedä vieläkään otanko vai enkö rokotetta... :whistle:

niin, tervetuloa kaikki uudet ja onnittelut rakenneultrista!

momtoo ja pikkukakkonen (tyttöveikkaus) rv 21+4
 
Isyyspakkauksesta Mä meinasin tehä isänpäiväks semmosen, tää kun on miehelle ensimmäinen lapsi :) Teinkin jo ostoslistaa mitä pitää hankkia. Mm. vauvan käyttöopas-kirjanen on haettava,samoin energiajuomaa,tulitikkuja ja korvatulppia;) Ja paljon muuta.

Vauvan vaatteista En ajatellut ostella paljoakaan vaatteita ja en yhtään 56cm vaatetta :D Ne jää niin äkkiä pieneksi. Mulla on esikoiselta muutama lähes käyttämätön 56cm body. Esikko oli syntyessään 49cm.

Parisuhde on meillä hyvässä kuosissa. Tosin miehellä on aika kestäminen mun kiukuttelussa. Silti meillä menee hyvin :heart: Innoissaan molemmat odotellaan yhteistä pientä :heart:

Possurokotteen otan, en vielä tiedä milloin :) Työpaikkani puolestakin sen saisin.

Mulla ei ole kyllä lähes minkäänlaista fiilistä tulevan vauvan sukupuolesta. Mies veikkaa tyttöä,samoin tuleva isoveli. Mä en osaa aavistaa mitään :D

Mysti 20+4
 
Tervetuloa joukkoon, Abello :wave:
Pikasesti taas täältä aamuheräilyistä :p
Parisuhde kukoistaa kuten yleensäkin, vaikka ehkä pientä kärtyisyyttä mun puolelta havaittavissa.. Liekö sit se, et nähään vaan v-loppuisin ni nollaa nuo huonot fiilari :) Aina siis odotan yhtä innolla miestä kotiin (jipiii, taas perjantai ja se tulee ja "Oulun pullaa" eli leetaa :LOL: ) Ollaanki puhuttu, et kummallaki sama fiilis ku seurustelun alussa kun joka yö ei saatu nukkua vierekkäin ja tuli hirvee ikävä jos ei nähny päivään tai pariin :heart:

Aion käyttää niitä sairaalan vaatteita, just ton takia, et ei tarvi huolia likapyykkiä/kuskata omaa puhasta sinne, vaikkakaan viimeks jälkivuoto ei ollu todellakaan runsasta :eek: Hikoilutti kyl senki eestä, ku nesteet lähti liikkeelle :D

Haluttas viel kommentoida vaikka ja mitä, mut pakko lähtee herättään esikoista, et ehin kouluun.. (nuokkumaan luennolle ja tykästeleen vauvan potkuista; eilen tuntu jo käteen ja näkyy ulkopuolelle :heart: )

mobic ja iki-ihana pikkuinen 19+2 :heart:
 
Tässä mietin, että olikohan minulla jotain muistettavaa maanantaiks neuvolaa varten niin muistu mieleen, että siellähän täytellään niitä kela papereita ja sitten kohta puoliin kun saa paperit toimitettua kelalle niin saa sen äitiyspakkauksen. Ei ihan minun suosikkivärejä siinä ole, mutta kuitenkin päädyttiin se ottamaan.

Ajattelin myös liittyä MLL:n seuraksi uusavuttomiin. En koskaan ole mitään vauvan päälle pukenut tai vaippoja vaihdellu, että ehkä tässä jo hieman jännityksellä odotan, että mitenhän sitä sitten selviää. Ymmärtääkö sitä niitä vauvantarpeita ja osaako sitä ottaa kaikkea huomioon. Mutta ei auta kun luottaa siihen, että jollain tavalla se sitten luontaisesti alkaa mennä. Niin ainakin kovasti toivon. Vaatteista olen ajatellut niin että en ihan pienimpiä kokoja osta, mutta jos niille sitten kuitenkin tulee tarvetta saa mies tai sitten vaikka minun äiti käydä ostamassa jotakin mitä sitten voi alkuun pienellä pitää.
 
Heippa!

minjoh
älä vain turhaan ota stressiä tuosta miten opit tulkitsemaan vauvan tarpeita, kyllä ne äidin vaistot sit herää ja tiedät mitä vauva milloinkin vailla sekä sairaalassa opetetaan kädestä pitäen ensisynnyttäjiä :hug:

Täällä aamulla saatu "possupiikki" Sitä ennen anoppi jo ehti soittaa mulle et olinko illalla katsonut telkaa jne. Totesinkin et het kun täältä kaupasta pääsen niiin olen menossa hakee et kyllähän noista höyrytään mutta kukaan ei puhu et mitkä vaikutukset on sit jos sen possutaudin saa ja joudut siihen lääkitykseen, mitkä on sit seuraamukset :eek: Oli sit ihan hiljaa ;)
Mä olen edelleen tosi nuhanen mikä ei ollut este saada piikkiä mutta terkka kuitenkin kirjoitti mulle saikun kun sanoi et tää piikki voi nostaa sen kuumeen illalla ja käsi tulee kipeeks et parempi et menen vasta maanantaina töihin kokeilemaan :ashamed:
Pikkuneitikin rokotettiin sit samalla vaikka olisi vasta saanut sen 18pv mut kun olivat aamulla sekoittaneet sen yhden pullollisen niin sano et jos ei sit tulekkaan montaa rokottamaan ihteään niin menee hukkaan sit koko aine. Hänen mielestäään parempi et molemmat saa sit samaiseen aikaan :)

G: Teillä, joilla myös näitä pieniä (2-3v) niin mulle puhuttiin siitä kausi-influenssarokotteesta et sen voisi antaa myös mut sanoi et jos otan sen pikkuneidille niin antaisi sen ensviikon perjantaina kun mulla neuvola, oletteko ajatelleet sen ottamista. Itselleni ei ole tullut edes mieleeni koko asia ja sanoinkin miettiväni asiaa :/ Onko tuosta kausiflunssasta nyt haittoja tän ikäisille?

Mukavaa tulevaa pyhäinpäivää kaikille ja Jaksuhalit :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 20+6 :heart:
 

Yhteistyössä