Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Hepuhi. Himoitsin kanssa tota Sandybell-boksia, se oli mun ja siskojen lemppari pienenä! :heart: Samoin kuin Candy Candy. =)

Mikäs muuten mahtaa olla Sonskun tilanne?! Toivottavasti kasassa vielä!! :)

moomin 24+0 Jee!!
Mä ostin tytölle sandybell boxin ja toivonn et saan itekki sitä kattoo =) Tykkäsin nii kovin siit pienenä
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi ja moomin
AAAARGH!!! Seinät kaatuu ku väsyttää ja noi pennut on ihan hirveitä! Melkei väkisin sai kantaa ne päikkäriin ku "en haluu mennä -en haluu olla yötä -en haluu sitä tätä ja tuota" -Ja melkein hermo kestää tollasta narinaa tässä mielentilassa!

Sit viel mies soittaa tossa viiden aikaan et "olipa outoo ku heräs ja oli ihan pimeetä" No on se helvetin kiva et sä oot nukkunu ku mä oon heränny SUN puhelimen takia ja kävelen tääl porukoilla ton SUN(kin) lapsen perässä ja siivoon sen jälkiä ku tääl rupee yhdellä jos toisella levii pää ku se kulkee paikasta toiseen sotkemassa ja rikkomassa. +noi kaks isompaa(+niiden serkku) huutaa ja riehuu ja tappelee! Et parempi ku et tuu tänne -mä en nyt kestä sua!

Onneks äiti saa ens viikonloppuna vapaa viikonlopun -alkaa sekin varmaa olee pikkasen väsyny.. Sit ku mä jään kotiin ni mä pidän kyllä mun orkestertin vähintään kuukauden täältä veks ni saa sen hermot palautuu :D :D

Kiitos anteeks ja näkemiin...

pikkumökö +pp 26+0
 
pööppis, mun mummi saa kalenterin ensi vuodelle, jossa lastenlastenlasten kuvia. Aiemmin on saanut mm. kuvamukin samalla aiheella.

Ja äskön kun pääsin mainitsemaan, että pikkuveli on vietellyt hiljaiseloa muutaman päivän, niiin johan veti sellaiset jumpat että! Sai melkein vatsasta kiinni pidellä, jottei läpi tule.. :heart:
 
pööppis Mun mummolle oon nykyään ostanut lahjakortin ruokakauppaan, kun hänkään ei muuta enää tarvitse kuin ruokaa yms tarpeellista. Joskus myös käyn hänelle omilla rahoillani kaupassa, sillä minimieläkkeestä ei paljoa jää lääkkeiden jälkeen.
Toisaalta vois myös tehdä oman lahjakortin, jossa tarjoutuu siivousavuksi tai kaveriksi kauppaan yms.

Mies sai mut äsken taas pahalle mielelle, kun en voi kunnolla kävellä kipeiden jalkojen vuoksi ja en voinut nostaa pyykkejä koneesta. Mies meni nosteleen pyykkejä ja kamalan vittuilun kanssa "ai kun sattuu" "voi kun oon kipeä".. Inhottaa, kun pitää alkaa itkemään, että se ymmärtää mun olevan oikeasti kipeänä. Muutenkin olisi aina pakko joka koiranulkoilutukseen jaksaa lähteä mukaan, vaikka miten olisin kipeänä.
 
Hoihoi leidit! Pari päivää sitten kun kävin lukemassa teiän postauksia, niin pitipä muuten pitkään pohtia, tulinko sittenkään oikealle sivustolle, kun on tuo Kaksplussan ulkoasu muuttunu sitten viime käynnin! :)

Oltiin reissussa, ja hurjan ihanaa oli! Etenkin keikkahumussa oli hyvä olla, sen humun voimin jaksaa taas seuraavaan keikkakertaan! :) Lisäks sitten heti reissun päälle kun kotiuduttiin, niin alkokin sitten muutto, niin ei oo kerennyt oikein muuta miettiäkään. :p Muutaman muuttopäivän ajan jo vähän huolestuin just ennen neuvolaa, et mitenköhän masussa jaksellaan, kun liikkeitä en tuntenu hirveemmin noiden kahden päivän ajan, mutta sit heti kun oltiin saatu kaikki kimpsut tänne uuteen kämppään eli muutto päätökseen, niin hurja potkuminen alkokin jo samasena iltana! :D Ehkä sitä ei vaan "kerennyt tuntemaan" niitä potkuja, kun oli siinä kaikkea muuta. Seuraavan päivän neuvolassa menikin sit hyvin. Saattiin lappunen synnytysvalmennuksesta, eli sinnekin vois alkaa varailemaan aikaa. Vauvan sykkeet vaihteli 150-160 välillä, ja pikkusen alle keskikäyrällä ollaan. Hembat on edelleen 118, ja varmaan pitäis pikkuhiljaa saada kohotettua sitäkin korkeammalle. Sukusokerirasituksessa kävin (ärsytti suunnattomasti se paastoaminen:p), ja ilmeisesti ei siellä mitään ollu, kun ei oo neuvolatäti soitellut takaisin.

Tuli muuten mieleen, et miulla on vieläkin äispäpakkaus saamatta, ja onhan siitä jo aikaa, kun hakemuksen laitoin vetämään. :D No mutta eihän tässä kiire ole, kerkeehän sen vielä saamaan. :) Hihh! Mut ei malttais odottaa, et pääsee näkemään ne kuteet sit ihan kädestä pitäen.. miusta ne näytti ainakin alustavasti netistä katsottun ihan mukavilta. :O

Oon miettiny, et mitä se kohdunsuulta otettu mitta tai mikä lie tarkoittaa siis käytännössä? Miulta mitattiin 3cm ennen reissua ja siis oli ilmeisesti ihan hyvä, kun sain lentoluvankin, mutta on vaan jääny häiritsemään, kun en ymmärrä sitä. :ashamed: :confused: =)

Mie en osta joululahjoja tänä vuonna! :saint: Teen joululahjat miehekkeelle ja äispälle, mut siinäpä ne taitaa ollakin hyvin pitkälti (ellen innostu vielä tekemään jotain kissoille, pikkuveljelle, jouluaatonviettoisännälle ja -emännälle kiitoksena tai mummille ja ukille myös)! :) Oon innostunu neulomisesta, niin arvelin, et voisin väsätä jotain kivaa.. Langat on jo hommattu! Nyt vastikään lopetin vauvan nutun, muutamat töppöset, ja se peittokin on jo odottelemassa pikkusta. Voisin laittaa kuvaa, kunhan ensin kehtais ladata kuvat kamerasta koneelle.. :) Mut siis jos nyt joidenkin suklaahässäköiden ja kavereiden kesken pidettäviin pikkujouluihin ostan 3e pikkujoululahjan, niin en hirveemmin sanois, et ostelen joululahjoja tänä vuonna! =D Jos kerrankin sais pidettyä sen niin, että ei ostais, kun niin monena jouluna aikasemmin oon sanonu samaa ja siltikin jotain ostanu. (Olen huono ostamaan lahjoja ellei jokin ole ihan selkeä juttu, niin tästä syystä en osta joululahjoja nyt, muutenkin, kun toi budjettikaan ei kestäis hirveemmin hutilahjojen ostamista. Kaipa se on myös jotain halua välttää tuota stressaavaa tohinaa ja hulinaa kaupoissa, kun ihmiset säntäilee ympäriinsä:D mieluiten kattelen niitä ihmisiä sit kahvilan ikkunasta vaikkapa, ja tarjota lahjana rakkaille sitten jotain muuta vastaavaa..) Mie kokeilen päästä sellaseen ihanaan utopistiseen, seesteiseen ja rentoon joulukuplaan. :xmas: :D Muutto veti vähän hermojakin kireälle, niin siinä on jo tarpeeks stressiä..

Kävin muuten siellä hammaslääkärillä -aikaa sitten- ja reikiä ei ollu, mut sain sit ajan hygienistille. Siellä sit selvis, et olis muutama (köhköh) reiän alku miulla, mutta tilanne olis vielä pelastettavissa hyvällä hoidolla. Sen siivittämänä meninki sit välittömästi ostamaan fluoritabuja ja paremman hammasvälilankajutun! Syöttekö muut fluoritabletteja? Nimittäin miulla ei oo koskaan aikasemmin käyny edes mielessä, et söisin niitä, vaikka hampaiden hyväksihän ne vaan on. :p

Mies lähti juhlistamaan pikkujouluja, siks vielä taidan ylhäällä olla. :) ihanaa, kun satelee lunta nyt oikein mukavastim jääpi hetki aikaa fiilistellä sitä ja vauvaa vielä tässä ennen nukahtamista.

Vielä reippaan muutaman kuukauden vauvat masussa! Paljon voimia kaikille, jotka kamppailee ennenaikaisuuden kanssa! :heart: Tosi pelottava ja arvaamaton tilanne... :hug:


Hopea ja Alien 27+0
 
EI TUU UNI.

|O

Lisäsin sit kameralta kuvat koneelle. Tässä vähän juttuja.. :D

Ensinnäkin pitkän ajan jälkeen masukuvapäivitys. ;) Otettu siis perjantaina 26+6.
Aijaa.com - http://aijaa.com/003119194241.jpg - 9194243.jpg

Sit noita neulehommeleita, niin ensimmäisessä on se nuttu.

Aijaa.com - http://aijaa.com/003119194241.jpg - 9194242.jpg

Kirjailin siihen sitte vielä lisänä noita "kukkasia" mitä lienevät, kun tuntui tuolleen yksivärisenä melko tylsältä, mutta en nyt tiiä, mitä sanoisin lopputuloksesta. :D Kirjailun on ainakin helppo ottaa sit pois, jos siihen vaikka kyllästyy tai tulee parempia idiksiä mieleen. :D Mut ensimmäiseksi nutuksi oon melko tyytyväinen. :p Niin, tosiaan pikkunapithan tuosta nutusta vielä puuttuu -eli nappikiinnityksellä! Ajattelin valkoisia nappeja, mutta saa nähdä, mitä kaupoista löytyy.. ;) (väriehdotuksia otetaan myös vastaan :) )

Sit noi pikkutöppöset.

Aijaa.com - 9194241.jpg

Kummatkin on tehty samalla ohjeella, mutta langan paksuus eri, tyhmä en tajunnu, niin kokoeroahan noissa on siis ihan selkeästi! Saapi nähdä, mahtuuko noi pienemmät edes ihanihan vastasyntyneellekään..! :p

Peitosta en ottanu kuvaa, mut se on samasta langasta kun toi nuttu ja noi isommat töppöset. :) Vielä tumpit ja ehkä toisenlainen (kenties kietasumallinen) nuttu olis mukava neuloa. Lisäks arvelin, jos neuloisin ristiäismekon . Siihen on onneks vielä sit vähän enemmän aikaa, niin saapi huolella ensinnäkin etsiä sopivaa ohjetta ja tietenkin neuloa. :) Miten arvelitte toimii ristiäismekon suhteen, josko ollenkaan ristiäismekkoa jos ristiäisiä ollenkaan? Meillä kummankaan suvussa ei ole ns. kiertävää mekkoa, ja nyt kun on vielä tää innostus päällä, niin ristiäismekon neulominen kuulostaa aika sopivan hurjalta miulle. :D

Mut nyt.. jea, jos kokeilis ihan oikeasti löytää sitä unipulveria.. |O
 
Viimeksi muokattu:
Hopea, jos oikein olen ymmärtänyt, niin toi 3cm on se normaali kohdunsuunmitta. Eli kun kohdunsuu on kiinteä, kiinni ja pituus 3cm, kaikki on hyvin. =)

Hopea, ihania neulomuksia!! Itsekin opettelin parisen vuotta sitten uudelleen neulomaan, tai pari työkaveria opetti (työajalla..=)). Olen tehnyt molemmille lapsille villapaidat ja lapaset, mutta sukkia en saa valmiiksi sen typerän kantapään takia..mrrr...Nyt vaan neulomisinnostus hävinnyt johonkin.

Meillä mun äiti ompeli 9v sitten esikoiselle kastemekon, on tosi nätti. Se on sitten kiertänyt meidän lisäksi siskojen lapset ja nyt taas odottelee kaapissa, josko pitää vaihtaa vaaleanpunainen rusetti taas vaaleansiniseksi. =)

Ihanaa, enää 9 työpäivaa ennen 2,5 viikon joululomaa!!!! =) Sitten onkin enää 6,5 viikkoa ennen äippälomaa! Mahtaa ne vikat viikot olla tuskaa, kun te kaikki muut jäätte varmaan jo aiemmin.. =)

moomin 24+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Fluoritabletteja käytin joskus kun valkaisin hampaita ahkerammin. Nyt on valkaisut jääneet, kun raskausaikana sitä ei suositella. Varmaan sitten taas kun vauvaon syntynyt. En ole valkaissut sen jälkeen kun aloin esikoista odottamaan. Fluorihammastahnaa sen sijaan olen käyttänyt tunnollisesti raskauksien ajan, kun normaalisti en sitä käytä. Edellisen raskauden aikana kävin suuhygienistillä ja hammastarkastuksessa. Sanoivat suun olevan niin hyvässä kunnossa, ettei tarvitse tulla kuin parin vuoden päästä uusiksi.

Ristiäismekko ostettiin esikoisen ristiäisiin, joten se tulee tälle seuraavallekin. Säästetään se ja saa sitten omat tytöt sitä halutessaan käyttää joskus omille lapsilleen. Meillä on mun puolelta suvussakin kiertävä ristiäismekko, mutta hankittiin oma kun en kehdannut sitä alkaa pyytelemään, kun ei sukulaisia kutsuttu niihin kekkereihin. Meillä osallistui vain perheenjäsenet, kummit ja pari lähintä ystävää. Sama porukka, joka oli kutsuttuna meidän häihinkin.

Kohta tulee isovanhemmat ja me "päästään vapaalle" miehen kanssa täksi päiväksi. Laitellaan joulukuusi ja muuta täällä kotona ja sitten terapia altaaseen rentoutumaan ja vähän kaupoille :)

Sipsunen & pikkusisko 26+2:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Vanillac ja Hopea
kohdunkaulan mitta on sulla tuo 3cm,mulla se oli 5cm kun ootin esikoista (eli piiiitkä) ja nyt alusta saakka ollut tuon 3cm. se mitataan ihan sormituntumalla ja jos lääkäriä mietityttää niin ultralla saadaan tarkempi mitta :)


ristiäismekko meillä on sellanen joka kiertänyt suvussa,siinä on kastettu kaikki meidän serkukset,sisarukset ja meidän lapset ja serkkujen lapset :)

Hopea ihana masu !! ja vautsi mitä neulomuksia ! :)

nyt taidan hakee kahvia jos maistuis,ja mahakin kurnii..


sunniee ja vv 27+5
 
Meilläkin on suvussa kiertävä kastemekko, jossa on alun perin kastettu mun äiti, sen jälkeen siinä on kastettu mun kaikki kolmesisarusta ja meijän tyttö ja nyt tämä tuleva myös. Mun kummi on sit kirjaillu jokaisen kastetun etunimen ja syntymä vuoden helmaan, joko vaaleen punasella tai sinisellä. Musta tuo on ihan kiva idea kierrättää pukua suvussa kun sitä tarvii vain sen yhen päivän pienen hetken ajan.. Ja tuolla mekko alkaa olla jo "arvokaskin" kun ikää tulee 50vuotta ens vuonna. :) Tiedä vaikka jonain kauniina päivänä minunkin lasten lapset saavat vielä nimensä mekon helmaan. Täytyy vaan yrittää säilyttää tuota mekkoa hyvin.. :)

Eilen oltiin miehen kanssa pikkujouluissa ja mukavaa oli vaikka selvinpäin olinkin, muiden ei niin selvien joukossa. :) Ja valomerkkiin asti jaksoin baarissakin olla nuiden seurassa ja minun ihana mies vei vielä illan hitaitakin pyörähtämään, joka oli kyllä mun illan kohokohta. :) Tää on jo kolmas kerta kun nyt raskaana valomerkkiin asti baarissa. (nuo onkin ainuut kerrat jotka oon tässä vuoden aikana baarissa käyny) Jaksan paremmin selvin päin nuita baari reissuja kun päissäni.. :D

Fluoritabletteja söin pienenä, joka ilta hampaanpesun jälkeen siihen asti kun muutin kotoa pois ja ilmaset hammaslääkäri käynnit loppu.. Meillä annettiin aina hammaslääkäristä muistaakseni 200kpl fluoritabletti purkit mukaan, niitä sai aina pyytää kun entiset oli loppu.

Hopea ihania oot jaksanu värkätä.. Minäkin olen kovasti suunnitellu neulovani, mutta vielä en ole päässy alottamaan.. Pitäis jostain saaha se kipinä alotukseen.. :)

milla ja juniori 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Ihania masukuvia täällä! :)

Ja tervetuloa uusille!

Meillä on vielä miettimättä tuo ristiäismekkoasia.. Tarttis sitäkin mietiskellä kyllä. En ole varma, onko saatavilla millaista kiertävää mekkoa mun tai miehen suvussa.

Fluoritabletteja mäkin syönyt joskus pienenä, muistaakseni napsittiin kotikotona sellasia banaaninmakusia :) Ne olis kyllä hyväksi varmaan vieläkin. Katotaan, mitä hampulääkäri sanoo tammikuun alussa suun kunnosta tarkastuksessa. Ainakin mulla verta tulee harjatessa AINA ikenistä ja välillä vihloskeleekin tosi ikävästi. Aina ollut herkät ikenet, mutta nyt raskausaikana jotenkin erityisen kovasti.

Neulomiset: Ihana, kun ihmisillä on motivaatiota ja erityisesti taitoa tehdä kaikenlaista! Mulla itellä on ihan säälittävän huonot käsityötaidot, jotenka ei tuu kyllä minkäänlaisia juttuja neulottua eikä ommeltua ite. Vähän harmikin toisaalta. Se olis kivaa ajanvietettä. Mulle vaan on tullut liian pahoja traumoja peruskoulun käsityötunneilta..

ON: Mä olin to ja pe jouluostoksilla pyörimässä, molempina päivinä muutaman tunnin. Ja molempina iltoina iskikin sit sellaset ahdistavat masukivut sivuille ja tuohon ihan alas keskelle. Vähän menkkamaista toisaalta ja toisaalta sellasta kivistävää. Vähän hirvittää, kun käveleminen tuollasta tekee. Onneksi mulla on tiistaina lääkärineuvola, niin saa tilannekartotuksen. Eilen otin rauhallisemmin päivän, niin illalla ei ollut mitään tollasia kiputiloja ku ostoksista tuli. On alkanut jotenkin entistä enempi pelottaa, et meneeköhän kaikki hyvin loppuun asti.. Vaikka Masupapu on kyllä hurjan aktiivinen ihan päivittäin, onneksi! :heart:

Vanillac + Ninja-MP 26+2
 
Sipsunen Miten sie oot hampaita valkaissut aiemmin? Hammaslääkärissä? Mie joskus oon kokeillu kaikenlaisia "hömpötyksiä", kuten sellasia "lakkoja" joita sivellään hampaaseen, ja hahha, ei ne miulla kyllä mitään valkassu! :D

Vanillac Miullakin on nyt ilmeisesti ikenet herkkänä, kun siinä hygienistin plakkia poistaessasen sen käsineet oli veressä ja sillä oli vielä sellanen paperilappunenkin veressä :D Suositteli lämpimästi extra soft-hammasharjaa.. :D

Miun pitänee taas vuoden päähän varata aika hygienistille, ja toivoa, että noi reiänalut ei oo muuttanu muotoaan.. :/ Ja lisäks vielä olis ainakin yhden viisurin poisto. "Odotan" kauhulla.

Teillähän on monella kiertävä ristiäismekko! Meiän suku on niin "hajanainen", niin ei varmaan kovin hyvin kulkis se puku aina sukupolvelta toiselle, mutta jos nyt kokeilis aloittaa tällaisen perinteen edes tän lähiperheen kesken sit vaikka. :p Nyt on suuret puheet, niin ihan varmasti jääpi neulomatta koko puku nyt sit.. :kieh:

Kävinkin vähän googlettamassa tuosta kohdunkaulasta. :)

Ai kamala kun tais iskee henkinen krapula (ja suussakin maistu jotenkin omituiselta!:D), kun tuli valvottua eilen niin myöhään. :/ Vai johtuuko se sit siitä, kun tietää, et tuolla miekkosella on varmaan pikkunen krappe eiliseltä. Miekin mietin pitkään, et olisinko lähteny mukaan, mut väsytti kyllä paljon ja jotenkin ei vaan kiinnostanu lähteä. :p
 
kastemekko on sama kun esikoisella. on kiertänyt jonkin verran suvussa. eli satunnaisesti on serkkuja ja tätejäni siinä kastettu. tarvii vaihtaa vaaleanpunainen rusetti siniseksi.

fluoritabletteja en muistaakseni ole koskaan syönyt säänöllisesti.mutta hammastahnana olen jo monta vuotta käyttänyt pepsodentin super fluoria, hammaslääkärin suosituksesta, eikä ole vuosiin suussa ollut muuta kuin hammaskiveä. reijän alku on suussa mutta se ollut jo ainakin 4v, eli olen saanut sen pysähtymään.

elsama toivottavasti ruokavaliolla saat rd kuriin, eikä tarvi järeimpiin aseisiin tarttua.

katjuska :hug: täällä peukut pystyssä et onnimanni pysyis masussa.

hepuli inhottavaa et kärsit kivuista ja mies ei ota niitä tosissaan.toivottavasti kivut helpottaisivat ja saisit ihanan loppuraskauden. oletko muuten kokeillut tukisukkia noihin jalka särkyihin?ne ainakin joillain toimivat ja vähentää jalka kipuja.

m+e 26+6
 
täällä on vauhdikas viikonloppu takana, kaksi päivää juhlittu pojan syntymäpäiviä ja tänään olin vielä joulumyyjäisissä koko päivän myymässä.

Olo on ihan kamala päähän koskee ja oksettaa itkettää ja väsyttää... ja mä oon syöny aivan kamalasti koko viikonlopun :ashamed:

En jaksa nyt muuten kommentoida katsotaan jos huomenna olisi jo parempi olo

Minnarun&rinssi 27+4
 
Laretzki
Huh, joskohan täälläkin päästäisiin paremmin kommentoimaankin juttuja, luettu on kaikki mutta laiskuun kommentointiin on ollut aika suuri, kun kiirettä piisasi tuon koulun kanssa. Eli eiköhän täältäkin ala tulla taas mielipiteitä asioista :) mies kun päivät töissä ja tässä kylppäriremonttia tehdään, niin ei viitsi hirveästi vielä tässä pölyssä mitään kummempia värkkäillä...

Tässä tämän päivän 29+1

 
mesisa Kyllä se mun mies oppii, kun vain puhun sille ja kerron miten ja mihin sattuu.
Mun kivut on enemmänkin taka- ja sivureisissä, niihin ei oikein tukisukat auta. Mulla on luonnostaan yliliikkuvat lonkat ja muut nivelet, joten en voi mitään näille kivuille. Makaaminen auttaa onneksi, aamulla on aina parempi olla kuin illalla.Koitan ainakin joka toinen päivä vielä jumpata erityisesti selkää ja pakaroita ja venytellä, mutta eipä se oo auttanut :(

Hopea Hienoa kun jaksat ja osaat tehdä kaikkea kaunista :)

moomin Mulla on vielä 9 viikkoa äippälomaan ja mulla ei sitä ennen ole mitään tuollaisia ihania ylellisyyksiä kuin 2,5 vkon joululoma. Mutta ei se mua haittaa, itse oon valintani tehnyt :) Pidän jouluna kyllä harvinaisen 4 päivän vapaan ja vielä niin, että 23 päivä en oo viimeinen joka lähtee töistä :p

Fluoritabletteja Eikö fluorille oo joku raja mitä saa päivässä käytttää? Mä käytän ihan hampaiden vihlonnan takia fluorihammastahnaa, mutta mitään muita lisiä en syö..

kastemekko Ei taida suvussa olla mitään mekkoja enää. Joskus on ollut, mutta sekin on kuulemma jo kadonnut.

Nyt sitten tuli nuha, mutta muuten on terve olo. Toivottavasti menee ohi nopeasti.

hepuhi:heart:käpy 27+1
 
Hopea: Mulla on suuhygienistillä teetetyt muotit ja olen käyttänyt muistaakseni Rembrandtin valkaisugeeliä, jota olen ostanut suuhygienistiltä. Ensimmäinen valkaisu tehtiin aikoinaan muottien teon yhteydessä hoitolassa.
 
Viimeksi muokattu:
Selvittiin -hurraa siis! Oli kyllä jokseenkin puuduttava yö -sit viel kaiken maailman känniapinaa enempi ku laki sallii :/ Olo on kyllä ku jyrän alle jääneellä.. Ei oikein natsaa toi et öiden välissä ei saa nukkuu kunnolla.

Tänään sit kävin vähä poikien kaa kaupungilla samalla ku kävin ne hoidosta -pikkasen hermoja kysyvää väsyneenä lähtee shoppailee väsyneiden lasten kaa.. mut tyhmä ku on ni uhmaa aina omaa jaksamista :) Ja ku ei siihen jouluun oo enää ku vajaa pari viikkoo ni pakko oli saada kummitytön lahja et saa sen postiinkin vielä ajoissa..

kastemekko Meillä on sellanen mekko joka on ostettu mun serkulle 30v sitten ja sillä on kastettu kaikki meidät serkukset ja sit meidän lapset -ja lisäks jokaisen nimi ja syntymä -ja kastepäivä on kirjailtu siihen mekkoon :)

Ipanat rupes leipoo pipareita ni kai se tarvii lähtee vähä kattoo et homma toimii..

pikkumökö + paavo-pesusieni 26+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja mesisa
Kastemekko tulee meillekin suvusta. Joskus reilu 40 vuotta sitten ostaneet ja edelleenkin todella nätti.

Osa joululahjoista ostettu. Vaikea työ, kun ei oikein tiedä, mitä hankkisi lapsille, joilla tuntuu olevan kaikkea.

ON Perjantaina oli sokerirasitus ja tulokset saan sitten ensi viikolla. Nivuset on kipeät päivittäin ja todella kipeät sen jälkeen, jos tulee vähänkin enemmän liikuttua. Eipä tämän takia sitten hirveästi kiinnosta liikkua, koska en haluaisi olla niin kipeä koko iltaa ja yötä. Kivasti tulee sitten painoa. Aluksi en oikein jaksanut ottaa stressiä painosta, mutta nyt alkaa jo vähitellen pelottamaan...

Kirskis ja Kaiku 26+5
 
Heippa taas! Viime viikolla jäi kirjoittelut, olin niin rätti-poikki-väsynyt töiden jälkeen ettei voinut kun mennä heti huilaan, vaikka oli yks vapaapäiväkin. Nyt sitten kostautui kun väkisin oli töissä, ei rauhoittunut supistukset viikonlopun aikana millään levollakaan. Kohta sitten lääkärin vastaanotolle..

Hopea Ihania neuloksia olet pikkuiselle taikonut! Mullakin on pikkuiselle peitto tekeillä.

Kastemekko Meilläkin olis miehen suvussa kiertänyt kastemekko joka on nyt mystisesti hukassa - kukaan ei myönnä kenellä se on.. Jos ei löydy niin täytyy sitten hommata uusi ja aloittaa uusi perinne. Mun mielestä on ihana ajatus että mekkoon kirjotaan jokaisen siinä kastetun nimi <3

Hope ja juniori 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Varotus, tissitekstiä. Voooi apua. Eilen illalla miehen kanssa kun mentiin nukkumaan niin havahduin yhtäkkiä et apua, paita ihan märkä! Siinä sitte etittii valokatkasiaa pimeässä ja tosi oli et koko etumus vasemmalta puolen märkä kun valot saatiin päälle... Mies nauraa kippurassa ja minä paniikissa miehelle et apua, mitä mää nyt teen!? :D Ei auttanu ku laittaa rintsikat päälle ja tukkia äitiyspakkauksesta tulleet liivinsuojukset paikoilleen. Ja outoa kun vaan vasen puolisko "erittää" jotain. Nyt sit aina tippa tulossa kun liivinsuojusta raottaa.. Koko raskauden sieltä on välillä tippa saattanut tulla mut ei tälläin jatkuvalla syötöllä! Onko edes normaalia?

Kastemekko Molemmissa suvuissa kahdet mekot jotka kiertää, eli eiköhän niistä löydy meidänkin ipanalle :)

Viimeset joululahjat pitäis täälläkin lähteä hankkimaan..

Taas on muutes uus kuva ottamatta. Josko tänään ottais.

kn&tyyne 28+3
 
ruska en tietenkään varmaks voi sanoa, mutta minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta! :D Siulla ei varmaankaan jää imettämättä sit ainakaan maidon vähäisen erittymisen vuoksi! ;) Miulla ei oo vielä edes tippaakaan tullu.. :/ Ruska siulla on muuten noita viikkoja jo takana kivasti! :O Taiatkin olla ensimmäisten joukossa, joilta menee sit rv30 rikki.. ;))

Niiih, ja äippäpakkaus on saapunut! Ajattelin hakea sen tuosta lähipostista, 8,5kg painaa, mutta kaipa se kävellenkin onnistuu se hakeminen!(?) Nimittäin en taatusti malta odottaa huomiseen, kun olis taas auto käytössä (mies ajeli töihin autolla, enkä ottanu autoa itelleni eli vieny miestä töihin).. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä