Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

Hei!

En oo jaksanut kirjoitella. Mut saa poistaa listalta. Sietämättömän ja vaikean elämäntilanteen takia jouduin tehdä päätöksen raskauden keskeyttämisestä. Eilen tehty ultra ja muut tutkimukset, valmistava lääke otettu ja kotiin saatu huomiseksi loput lääkkeet. :( Tsemppiä kaikille raskauteen ja kaikkeen muuhunkin! <3
 
Paikallisena pakko sanoa ettei Vammalassa enään synnytetä.. :cry:

"Synnytystoiminta Vammalan aluesairaalassa on päättynyt 14.12.2013 ja synnytykset hoidetaan Tampereen yliopistollisessa
sairaalassa."


2.3 Memmmy / 21v. / 1. lapsi / TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Voi Minea_, paljon jaksamista ja tsemppiä uuteen alkuun :(!

Tällä ollut kuvotusta nyt koko päivän, joten eiköhän tässä päästä laatoittamaan kylppäriä viimeistään viikonloppuna. Sulaudun ainakin hyvin festarikansaan, kun ollaan miehen kanssa menossa viikonloppuna juhlistamaan hääpäivää Suomipop-festareille ;)...
 
minea pahoiteittelut! Ihan kamalaa, voimia sinulle! Onneksi Suomessa voi sentään tehdä omia ratkaisuja tarvittaessa, toisin kuin monessa maassa.


nannal, minä oon varannut molemmat. Musta tuntui jotenkin huijauksesta soittaa neuvolaan, että tässä vaan leikitään raskaana olevaa. Vähän kuin silloin kun joskus kävi soivittelemassa hääpukuja, vaikkei ollut vielä kihloissa. Niin epätodelliselta tämä vielä tuntuu. Vaikka muistutteleekin päivittäin olemassaolostaan.

Onko hyviä vinkkejä välipaloihin, joilla torjua pahoinvointia? Tuntuu, ettei oikein mikään maistuisi.

Kävin tänään aleshoppailemassa, onnistuin onneksi torjumaan ostohairahdukset äitiys tai lastentarvikeosastoille. (No vähän hipelöin söpöjä lastenvaatteita, myönnetään) Ostin venyvät raitatopin ja raitamekon, ja trikoohameen, jotka varmaan riittää aika pitkälle ja ovat kumminkin ihan normaalivaatteita. Mulla on todella kauan ollut joku kumma fiksaatio raskausmahaan raitatrikoossa. Toinen raskausfiksaatio on farkkuhaalarit, joten vinkatkaa jos törmäätte jossain edullisiin. (No ehkä parin kuukauden päästä );)

6+0 ( jee, seitsemäs viikko alkanut ja sydämen pitäisi nyt sykkiä)
Miehen kanssa joutuu väittelemään aiheesta onko viikko 6 seitsemäs viikko...:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: MasuMyy
Tänään oli häivähdys pinkkiä paperissa. Normaalia, mutta silti ihan kamalaa! Ja yövuorossakii pitää vielä olla! :(

Me varattii varhaisultra kolmen viikon päähän. Aika kuluu nyt hitaasti mut jälkikäteen katottuna kaikki meni varmasti valtavan nopeesti! Pitäis vaan nauttia tästä päivästä. Mäki kyllä noita raitatrikoomekkoja mietin ja haaveilen.Raskaana olevat on aina niin nättejä! :love:

Välipaloista itelleni toimii kuorittu kirpeä granny omena ja mantelia meidän mummi aina kehuu jos joku voi pahoin. Mun mies oli ostanu kaupasta mulle 5kg maustekurkkua ja kilon sitruunaa! Taivaanlahja! Onko teillä muilla vielä mielitekoja?

MasuMyy 4+4
 
Pahoittelu kaikille huonoja uutisia saaneille ja keskenmenon saaneille.

Pääsisköhän tänne mukaan vaikka menkat pitäis alkaa vasta sunnuntaina? Pregcheck testi näyttää selkeesti plussaa vaikka ei olekaan vielä kovin vahva.. oireita on jo jonkin verran.. rinnat on pinkeät, kovia repäisykipuja munasarjoissa, aaltomaista huonoa oloa nyt kolmatta päivää.

rivi olisi
20.3 Wanti/30v./OYS
(en ainakaan vielä paljasta monesko lapsi on, ei ole ensimmäinen)
 
Merikki: mulla on kans ihan käsittämätön fiksaatio raitatoppiin ja mahaan! Samoin haaveilen raidallisesta maksimekosta, mutta niitä tuskin tarttee alkuvuodesta käyttää (kun ei nytkään tarkene...). Viime raskauden menin pitkälti vanhoilla vaatteilla, käytin pitkää toppi neuleen tai jakun kanssa duunissa ja omat farkut (!!!!) meni masutuubin kanssa ihan loppuun asti.

Sen verran repsahdin, että tilasin eilen Mainiolta vauvalle haalarin. Oli kuitenkin alennuksessa ja kaikkea...!
 
Huhuh, kun väsyttää ja närästää. Kokoajan pitäs pissallakin olla :D Nyt uusimpana oireena nännien rasvoittuminen tms. Kuulostaapa hassulle:LOL:. Vielä vatsaa juilii, mutta pikkuhiljaa helpottaa. Aamupahoivointia ilmennyt, niin ja hajuistakin johtuvaa :sick:.

Minea__ tsemppiä arkeesi :love:

Memmmy ja katkarapu rv 6+1 (jota vahvasti epäilen :D, neukkua odotellessa)
 
Taustalla oon lueskellut ja jatkan vielä taustailua.. katotaan sitten ar-ultran jälkeen, jos uskaltais. Vaikka taitaa vielä olla aika hiljainen ketju..

Täällä saa ar-ultran ihan neuvolasta, niin ei tarvii maksaa yksityiselle.
 
Kiitos nopeasta vastauksesta memmmy :love:

pisamapeikko: jos olen ymmärtänyt oikein on olemassa jo facebookryhmä ja siellä käydään enemmä juttelua. Itse aattein sinne liittyä ensiviikolla, jos testit näyttää yhä positiivista.
 
  • Tykkää
Reactions: memmmy
Pisamapeikko, itse myös mietin että olisi ainakin rv12 asti pysynyt anonyyminä kun keskenmenon mahdollisuus on niin suuri =/ Mutta päätin sitten liittyä porukkaan, kun tämä on melko hiljainen.. Harmi :cry: Kun katselee muiden topiceja :love: Ehkä se tästä vielä, kun loppukuun plussaajat tulee(y)
 
Toivottavasti kaikki ei siirry faceen, vaan täälläkin olisi porukkaa. Jotenkin se omalla nimellä kirjoittelu ei houkuta tässä vaiheessa, anonyymina on "turvallisempaa". Voi olla että en siirry faceen edes myöhemmässä vaiheessa.

Loppukuun odottajiahan täällä ei (luonnollisesti) ole vielä ollenkaan, joten eiköhän porukkaa ja juttua tulee lisää ajan kanssa. Nythän on kesälomatkin parhaimmillaan.

Voi kunpa meilläkin saisi neuvolasta ar-ultran! Nyt ei mitenkään kykyne yksityiselle, joten täytyy odotella sinne np-ultraan asti.

Huomasin, että mulla on neuvola todella aikaisin verrattuna suurimpaan osaan muista. Se on jo kahden viikon päästä ja nyt siis 5+2. No, ehkä siinä konkretisoituu koko raskaus paremmin. Varsinkin kun oireita ei vieläkään ole,esikoisesta tässä vaiheessa oli jo pahoinvointia 24/7. :confused:
 
Yaya, haaveilen ihan samasta että pääsis ar-ultraan kunnan kautta.. Opiskelijalla ei paljoa rahaa ole yksityiseen ja sillekkin rahalle myöhemmin varmasti löytyisi tarvetta.

Itse en ole vielä neuvolaan soitellut, ajattelin että soittelen ensi viikolla sinnepäin kun on rauhallisempaa soitella ettei uteliaat korvat kuule :love:
 
Mullakin meni kesken edellinen raskaus ja olin ehtinyt liittyä facebookryhmään. Ja nyt on niin epvarma olo vaikka oireita onkin, että en ainakaan vielä liity. Täänään on vasta dpo11, eli menkatkaan ei ole vielä myöhässä. OIreet vaan on niin vahvat että uskon olevani raskaana ja tietysti positiivinen testi puhuu sen puolesta. On vaan sellainen olo että seisoisi kallion jyrkänteellä ja pelkää tippuvansa alas..

Alkuviikosta voisin liittyä facebookryhmään.. tulee kuitenkin roikuttua vähän väliä koneella.. ja nyt kaipaa samassa tilanteessa olevien juttuseuraa kun ei tästä vielä oikein irl-ystäville oo valmis kertomaan. Toivottavasti tämä topicci sais vähän lisää elämää. :love:
 
Minä menen varmaan omakustanteisesti alkuraskuden ultraan. Maksaa 60e, minäkin olen opiskelija ja en oo saanut kesäksi töitä, joten olen tuloton.. mutta enköhän jostain saa rahat ultraan.. se ois kuitenkin tärkeä mun oman mielenrauha vuoski + että ois näyttää mustaa valkosella lasketusta ajastta kun neuvolassa laskevat niin pieleen.. mulla on kierto n.52 päivää ja siinä tulee "pieni" heitto jos laskevat 28 kierron mukaan :D
 
Täällä kans kaivataan vertaistukea, koska olo on aika kamala.. Pelottaa että, mitä jos sittenkin tapahtuu jotain :cry:. Varsinkin kun olen ensimmäistä kertaa tilanteessa ja ketään ei oikein tiedä vielä, koska haluan päästä ns. varmoille viikoille... Epävarmuus on kamalaa. :cry:
 

Yhteistyössä