Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

Karkki88 halauksia sinne!

Kaksosista puhetta, mun enot ja täti on kolmoset ja miehen puolella on yhet vai kahet kaksoset. Yks riittäs meille :D

Täällä on reissusta selvitty, oksentamatta. Kamala on olo kyllä! Tänään lähin lastenlaa innokkaana kaupunkiin bussilla, pian sain soittaa miehen hakemaa kun olo on mitä kamalin! Terkkuja siis sohvan pohjalta ;)

KyyneltenHymy 6+3 (?) 4yötä ultraan :)
 
Huh, ompas tänne tullu hirveesti juttua ja uusia ihmisiä :) Ei oo nyt jaksanu hirveesti kirjotella. Päivät menee töissä ja illat koomatessa sohvalla. Ihan kamala väsymys koko ajan, vois nukkua 24/7 :D Aiemmin oli vaan lievää etomista, mutta nyt on tosi oksettava olo vähän väliä. Jos ei muista tarpeeks usein syödä niin rupee öklöttämään siinä määrin et kohta ei pystykään mitään syömään. Vessanpönttöön ei oo vielä tarvinnu tehdä tuttavuutta, mutta eiköhän sekin päivä koita. En oo kertonu koko asiasta vielä muille kun esimiehelle töissä. Onneks kerroin, ois se muuten varmaan ihmetelly et mikä on kun en pystyny syömään mitään kahvitunnilla ja tuijotin vaan pöytää oksennusta pidätellen :D:D Ens viikolla ois ultraan meno, jäntskää, pitää varmaan paketillinen nenäliinoja varata mukaan :D Muutenkin on itkettäny ihan ilman syytäkin...ja naurattanu...ja hermo mennee vähän väliä! :D Onks muilla samanlaisia oireita? Hei ja mitenkäs se toimii tuo facebookhommeli? Et jos mä nyt meen ja liityn siihen ryhmään niin rävähtääkö mun seinälle iso mainos että nyt se ja se on liittyny tämmöseen vauvaryhmään? Sehän paljastaa sit koko jutun heti kaikille facebookkamuille? Joista vieläpä suurinosa on puolituttuja.
 
karkki88 voimia toipumiseen ja pahoittelut :cry:

kyl sitä miettii jatkuvasti miten tämä raskaus menee varmoilla vesillä kun ei ole vasta sitten ku nyytti on sylissä. Ultra aika veny ei ens vaan sitä seuraavalle viikolle. Ei ollu vapaata aikasemmin siellä minne haluan mennä. No ei haittaa ku säästää melkeen 100e kun jaksaa hetken odottaa pitempää. Aika hintasia on mm. terveystalolla 170-180e minne meen ni maksaa n.67e. Kauhea väsymys iskeny päälle tekis mieli vaan nukkua. Sais aika kulua nyt nopeesti :D
 
Kiva saada uutta porukkaa! Pahoittelut menetyksen kohdanneille!

Emmaoo, oliko sulla jo joku LA vai missasinko sen? Nyt oot listalla ilman laskettua aikaa. Onnea tuplista muuten!

Nyt ei ehdi kirjoitella enempää, listan vain päivitin. Palaan sitten paremmalla ajalla.
 
Onpa täällä taas iloisia ja surullisia uutisia. Pahoittelut suru-uutisia saaneille ja onnittelut uusille plussaajille.

Mä olen ajatellut osallistua seulontoihin. Tai ainakin niihin, joissa ei ole keskenmenoriskiä. Katson ensin veriseulan ja nt ultran tulokset ja mietin sitten muita ja kyselen lisätietoa. Tällä hetkellä tuntuu, että menisin lisätutkimuksiin, jos seulat hälyttää. Mutta jos ei hälytä niin ehkä en mene lisäseuloihin vaikka iän puolesta olisi tarjolla. Vai tuleekohan istukkabiobsiasta tai lapsivesipunktiosta esille muutakin kuin parempi varmistus veri + ultran kromosomituloksille?
 
Me osallistutaan seulontoihin. :)

Mä en oo vieläkään varannut neuvolaa :D Jotenkin mua hävettää varata se :D Just oltiin kuopuksen 1v neuvolassa 3 viikkoa sitten. Silloin jo muuten kun heipat sanottiin niin mulla oli jo silloin sellainen olo että nähdään pian uudestaan :D Me ollaan lähdössä reissuun parin viikon päästä niin pitäis varmaan ennen sitä sinne kuitenkin päästä? Viikkoja on 9+5 kun palataan reissusta. Hui kun jotenkin ahdistaa sen varaaminen. Me tosiaan lähdetään reissuun ja sinne lähtee mun äiti mukaan ja oon miettinyt miten tätä iltaturvotusta siellä peittelen :/ En halua silloin vielä kertoa.

Jotenkin edelleen todella epätodellinen olo! Ihan liian hyvä olo ollakseni raskaana :D

Sydänx3 5+6. Kohta poks 6+0 ♡
 
Karkki88:lle pahoittelut ja voimia!
emmaoo ihanan jänniä uutisia! Voi kun saatais kaksosodotus tänne ryhmäänkin!

Sokerirasitus jännittää mua... Tai ensin se siis joudunko siihen. Ekan läpäisin, mutta se litku maistui sen verran pahalta, että en haluaisi joutua siihen uudestaan. Sen verran on kuitenkin ylipainoa, joten hyvin mahdollista on että sinne lähetetään uudestaankin.

Sikiöseulointoihin aion kyllä osallistua, mutta toivon etten joudu oikeasti sitten tekemään mitään suuria päätöksiä...

Oireita ei ole vieläkään kuin pientä öklötystä ja väsymystä ja mahankutituksia. :) Kivalla tavalla vähän jo muistuttelee niistä fiiliksistä kun vauva alkaa liikuskella. Vaikka siis nämä on vielä toki ihan muita.
 
Kannattaa varmaan sydänx3 se neuvola varata kun varmaan neuvolasta riippuen voi huonosti olla niitä aikoja antaa kun tuohon ekaan haluavat varata sen 1,5h. Ja edellisessä asuinkunnassa heti silloin soitettaessa halusivat mulle jo ultra-ajankin varata kun niitäkin oli kuulemma aika huonosti tarjolla... Mutta täällä ei sitä vielä mulle kyllä varattu.
 
Nyt on se ultra päivä mitä odotin vielä maanantaina. Ei toivoa oo kyllä ja oon jo itkeny menetykseni mutta tulen vielä kertoon kuin kävi. Onko kaikki varmasti poistunu. Kaksosia meillä ei oo kummankaan suvussa joten enpä usko siellä mitään enään olevan. Kunhan olis tyhjentyny kunnolla vaan.
 
Ultrassa ei näkyny mitään. Sano et olia melkein tarvinu lääkärin mut olin jo henkisesti valmistunu siihen. Sano et raskaidun helposti kuitenki niin meinas itku tulla ku sanoin et niin mutta kun sinne ei jää mitään. Verikokeet maanantaille,gyne keskiviikko ja sit kuukautiset pitäis oottaa ennen uutta. Se se tylsintä on se odottaminen.

Toivotaan Nuska83 että kaikki silti hyvin.

Minut voi poistaa listalta nyt kokonaan.
 
Uskomaton olo, et voin kirjoittaa tänne, vuoskausia olen näitä palstoja lukenut ja elätellyt turhia toiveita plussasta mut nyt se on totta, 22.3. omien laskujen mukaan laskettu aika:love:. Oon ihan pää pyörällä, eilen testasin ja ei meinannut yöllä uni tulla ollenkaan, ihan ylikierroksilla mietin tulevia juttuja. Toivottavasti kaikki menee hyvin, sitähän sitä toivoo, suru puserossa luen yllättävistä käänteistä.. Voimia ja uskoa tulevaan! Täällä siis uus odottaja ilmoittautuu mukaan matkalle.
 
Voi PikkuPöllö, tsemppiä! Niin ikävää. Toivottavasti ensi kerralla tärppäisi.

Täällä olot on edelleen välillä paremmat, välillä halailen pönttöä. Väsyttää edelleen.

Seulontoihin mennään ehdottomasti. Jos jotain hälyttävää löytyisi, niin luulisin, että jatkoihinkin.

Joku kysyi liikunnasta. Olotilat on nyt vähän vähentäneet liikuntaa, tai oikeastaan aika paljonkin :whistle:, mutta kunhan olo sallii niin aika normaalisti jatkan lenkkeilyä ja jumppia.

MasuMyy, kohdun kasvaminen tuntuu mulla samoin kuin Magadalealla. Lisäksi vanha sektioarpi varmaan alkaa jossain vaiheessa aiheuttaa tuntemuksia. Näin ainakin oletan, oli se niin pitkään leikkauksen jälkeen kipeäkin. Vähän hirvittää miten tulee kestämään, kun tuli luettua kauhukertomuksia. :eek:
 
Onko täällä netissä jossain kerrottu tarkemmin, miten kaksosraskaus etenee? Kaikissa laskureissa ym on tietoa vain yksöisraskauksista, mihin olen törmännyt. Omalta kohdalta en vielä tiedä, mitä täällä masussa kasvaa, mutta päivä päivältä mietin kaksoisraskautta enemmän. Riskit on kyllä suuret saada kaksoset, iiks! Onneksi noin viikon päästä tähän tulee ehkä selvyys ultrassa. :D

Pahoinvoinnista kärsitään jonkin verran. Selviän todella pienellä ruokamäärällä/päivä. Todella outoa, sillä aiemmissa raskauksissa ruokahalu ja määrät ovat selvästi kasvaneet jo alunalkaen. Tuntuu vaan heti, että on ihan täynnä, kun käy syömään. (n) Hajuaisti on myös aika herkkä. Rasvankäry....hyi yök! Väsymys on aivan valtavaa. Ilman päiväunia en pärjää.
 
Ei ole loppunut vuoto. Voimistunut vaan. Eilen oli sellaista ihan pientä, että siteeseen asti ei tullut mitään. Tänään jo voimakkaampaa, kirkkaan punaista ja välillä ihan pieniä hyytymiäkin jo mukana. Ei taida oikein luvata hyvää. Kuukautiskipujen kaltaisia kipuja on ollut. Mutta vieläkään siis vuoto eikä kivut ole edes yhtä voimakkaita kuin normaaleissa kuukautisissa... Eli kai pieni toivo vieläkin elää... Pitää maanantaina soitella neuvolaan ja kysyä neuvoja eli pitääkö vaan odotella vai onko toivoa päästä vaikka ultraan katsomaan olisko siellä masussa joku vielä elossa (tuskin kyllä täällä ultraan pääsee). Toivottavasti joka tapauksessa tää vuoto loppuis, onneksi on vielä viikko lomaa, ettei tarvitse töissä kärvistellä (toivottavasti viikon päästä on tilanne jo selvempi). Mutta ei nyt kyllä tunnu kovin kivalta viimeiseltä lomaviikolta :(

Enkä kyllä tajunnut yhtään katsoa olisko elokuun ketjua kun en ole tajunnut, että on elokuu. Mun ei taida nyt sellaista kannattaa tehdä kun tää tilanne on näin epävarma.
 
No höh. Ikävältä kuulostaa Nuska83. Huonosti ottavat ultrattavaks kehottavat täälläkin vaan seuraamaan. Voithan sä seurailla alkaako testiliuska haalistumaan jos epäilystä jää. Annahan nyt kuulua itestäs vielä! Siihen asti hirmusesti voimia.
 

Yhteistyössä