Maaliskuun muruset 2016 <3 *lokakuussa*

Lokakuun ketju!

28.2.

ninami /32v. / 2. lapsi / Kätilöopisto
Pygmi. / 37v. / 3. lapsi / KAKS

29.2.
Saraneito / 28v. / 2. lapsi /HYS
Kahava / 31v. / 3. lapsi / -

1.3.
Jenniäö / - / 1. lapsi / Kätilöopisto
Suskih /29v. / 2. lapsi / -
Marinaa / - / 1. lapsi / SEKS
ltt / - / 3.lapsi / -


2.3.
Mappe86. / 29v. / 1. lapsi. / K-SKS
escape / 36v. / 2. lapsi / KOKS

3.3.
Tuimatäti/ - / 4.lapsi / KYS
Minsuli / 34v. / 2.lapsi / KAKS
merikki /35v. / 1. lapsi / JS

4.3.
Andrea / 26v. / 2. lapsi / TAYS
Kevlarsoul/ 31v/ 2. lapsi / K-SKS

5.3.
Lumo83/32 /3.lapsi /Kätilöopisto
Yaya / 30v. / - / -


6.3.
tyttönen93/ 22v/ 1.lapsi/ la 6.3/ OAS

7.3.
Mimi_* / - / 2. lapsi / Kätilöopisto
uggla85 /30v. /1.lapsi /PS
Janisjoplin / 39v. / 4.lapsi / -

8.3.
jennimarika / 25v / 2.lapsi / LPKS
Nannal/ 20v. / 1. lapsi / OYS
maip / 39 / 2. lapsi / KOKS
Tropic / 28 / 2. Lapsi / Ulkomaat

9.3.
A_Kirri / 30v. / 2. lapsi / TYKS
Tada / 31v / 1.lapsi / -
Memmmy / 21v. / 1. lapsi / TAYS / tyttöolo

10.3.
Marikoo78/37/4. lapsi/K-SKS
Swan / 29v. /3lapsi /KOS?
Ihanamami / 33v. / 3.lapsi / Kätilöopisto
Selma144 / 29v. / 1.lapsi / KOS

11.3.
Mama38 / 37v. / 3. lapsi / -

12.3.
MasuMyy/28/1.lapsi/SAS
laabla / 33v. / 2. lapsi / - / -

13.3.
Sweetzilla/ 35v./ 2. lapsi/ -
SuperX / - / 1. lapsi / KOS

14.3.
Pisamapeikko/32v/4.lapsi/MKS
milagro/25v. / 2.lapsi/ kättäri? tyttölupaus

15.3.
Keväthaave / 29v. / 4.lapsi / JS
Emppuli / 32v. /2. lapsi/ LPKS
katrinak / 28/ 1.lapsi / K-HKS

17.3.
Sebsu/- / 2. lapsi /KYS
Jembbba/- / 1.lapsi/KYS
Bambooo /- / 2.lapsi/ Tyks

18.3.
TimpuraH /25v. /2 lapsi /JS
Jekkulivekkuli / - / - /
OikunEikun/ -/ 4. lapsi/ EKKS
miumou / 33v./ 2. lapsi / KOS

20.3.
Wanti/ 30v./ - /OYS
Hattarapupu/ 25v / 3.lapsi / PS

21.3.
KyyneltenHymy/26. v/3.lapsi /PKKS
Maalismamma2016 / 24v / 1.lapsi / TAYS
Lili85 / - / - / TAYS

22.3.
Iiv / 29v / 1. lapsi / K-SKS
MMK89 / - /1 lapsi/lks

23.3.
stua / 27v. / 1. lapsi / KYS
farmgirl13 / 34v / 3.lapsi / K_PKS

24.3.
Bubbus / 40v. / - / -
Hipsutin88/26v. / 3.lapsi/ PHKS
Tara / 31v /3 lapsi / EKKS
Sydänx3 /28 / 4.lapsi/-
Mymmeli_myy/24/1. ja 2. lapsi / KYS

25.3.
halla_/24 v/1. lapsi/TAYS

26.3.
hipmama / 23v / 1.lapsi / TAYS
Haaveilija@ / 20v. / 1.lapsi / -
*Louhi* / - / 2. lapsi / Kätilöopisto
Minea90 / 25v. / 2.lapsi / OYS
Titi-Uu16 / 25v. /1. lapsi/? Kättäri?

27.3.
TaimiT/ 30 v./ 3. lapsi/ SAS
Ironpumper84 /30v. / 2. lapsi / Kätilöopisto
Myttynen / 27v. / 2.lapsi / PKKS
Sindell / 22v./ 3. lapsi / TAYS
Unna1 / 32v. / 3.lapsi / KOS

28.3.
Miiuli07 / 30v. / 6. lapsi / -
Helemi81 /34v /3.lapsi/ -

29.3.
tsilinut / 33 / 3.lapsi / LKS
Mantzu_85 / 30v./ 1.lapsi / TYKS

30.3.
Magdalea / - / - / -
Läiti/32/2.lapsi/LS
Maja12/ 29v. / 4. lapsi
Lilow /21 / 1. lapsi / TYKS
Neppula / 33-v / 2.lapsi / K-SKS

31.3.
Pikkumuikkunen / 22v / 2. Lapsi / OYS
Ruskalehti / 21v. / 1. lapsi / OYS

Ilman LA:ta
Emmaoo / 29v. / 3. ja 4. lapsi / KOKS/Espanja
Tintsu-86 / - / 3. lapsi / Jorvi
Monsuliino / 32v / 2. Lapsi / TAYS

Yhteensä 78 odottajaa.

Menetyksen kohdanneet:
Ruusannuppu

Synnytyssairaalat
:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Päivityspyynnöt punaisella tai tummennetulla, kiitos.

Aiemmat pinot:
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-syyskuussa.2457892/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-elokuussa.2455406/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-heinaekuussa.2451282/
http://kaksplus.fi/threads/3-maaliskuun-muruset-kesaekuussa-3.2450382/
 
Viimeksi muokattu:
Viikonloppumoikat myös täältä! Seurailemassa käyn päivittäin, mutta koko viikolla en ole jaksanut kirjautua sisään kommentoimaan. Tää väsymys on ihan järjetön nyt, kun töissä on kiire, kotona esikoisen kanssa koko ajan meno päällä ja itsellä muutenkin aina monta rautaa tulessa. Onneksi nyt pari päivää vapaata!

Jännä, että teillä niin monella on jo neuvolalääkäri tulossa. Itse pääsin esikoisesta ekaa kertaa lääkärille vasta joskus lähempänä viikkoa 30 (!!!!!!!) ja sitä ennen olin ehtinyt jo käydä omakustanteisesti yksityisellä tsekkaamassa, että kaikki oli kunnossa. Silloin Terveystalolla päivittelivät tämän kaupungin säästöpolitiikkaa, mutta minkäs sille voi :unsure:. Nyt ei lääkärikäynnistä ole ollut vielä mitään puhetta ja nyt siis 18+0.

Mulla on painoa tullut nyt 900g, mutta maha on jo oikeasti melkoinen pömppö! Saa nähdä, mihin tämä vielä kasvaa... Liikkeitä tuntuu jo pitkin päivää, nyt vaan odottelen, että mies ja esikoinenkin saisivat ne tuntea :love:.

FB-ryhmää ei löydä Facesta hakemalla, sillä ryhmä on salainen. Mukaan haluavat, laittakaa yksityisviestiä minulle!
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Kevlarsoul, eikö kelaan toimitettava raskaustodistus pidä tehdä ennen viikkoa 30? Miten eka lääkäri voi ollas noin myöhään? Outos. Muistaakseni se lääkärintarkastus/terveystodistus piti olla reilusti ennen. Voin muistaa väärinkin ja nyt en ole katsonut kun mulla on lääkäri varattuna viikolöe 20.
 
Pakko oli ihan tarkistaa, etten vaan liioittele (ja toki omaan tyyliini vähän liioittelinkin ;)..): esikoisesta pääsin ekalle kunnalliselle neuvolalääkärille rv 29+0. Sitä ennen olin käynyt omalla rahalla Terveystalolla rv 26+6, silloin kun jo vähän supistelikin... Se Kela-neuvola mulla on 4.11., silloin kai 22+ jotain, mutta se ei ole lääkärintarkastus eikä ollut edellisestäkään vaan ihan perus neuvola omalla terkkarilla.

Näin siis Jyväskylässä, tietääkseni täällä on säästösyistä aika minimissä nuo lääkärit ja neuvolat. Lakihan määrää sen minimimäärän ja kunta voi sitten tarjota enemmän, jos resursseja on...

Mulla on LA muuten 4.3., sen voi korjata listaan, jos joku vaan viitsii!
 
Uusi kuukausi, onpas meitä komea porukka. Ei näköjään muita Jorvissa alkukuusta. Mut voihan olla, että oma synnytys venyy ja jos vaikka keväthaave tai TimpuraH synnyttää ajallaan, niin oltaisiinkin samaan aikaan.

Eilen saapui postissa kestovaippakankaita ja ompelutarvikkeita ja pitäisi alkaa keräämään rohkeutta leikkailuun ja ompeluun. Oon myös ehkä hieman liikaa innostunut ostelemaan vaippoja netistä. Hankalaa kun ei tiedä tuleeko niitä käytettyä. Jos tulee, niin niitä pitäisi olla aika paljon. Jos ei niin niitä on jo ihan liikaa. No, olen lohduttautunut sillä, että voihan ne aina myydä eteenpäin.

Mitään liikkeitä ei tunnu vieläkään. Yritän odotella kärsivällisesti, kai niitä parin viikon sisään pitäisi alkaa tuntumaan. Ehkä istukka on sellaisessa paikassa, että liikkeet ei helposti tunnu. Tai ei kai ensiodottajalla muutenkaan vielä monestikaan tunnu näillä viikoilla. Mutta olisihan se kiva.

18 +2
 
Itse olen ensiodottaja ja rupesin liikkeitä tuntemaan 17+ viikoilla ja olin yllättynyt, kun ajattelin menevän vähintään sinne 20+ viikoille, mutta uskon kyllä istukan paikan vaikuttavan, itsellä takaseinämässä:) Ja jokainen odottaja on niiiin yksilöllinen, toivotaan Merikki, että sullekkin tämä ihanuus pian suodaan :)

Täällä odotetaan malttamattomana rakenneultraa, johon vielä 3 viikkoa, sais sitte tietää sukupuolenkin ja pääsis vähän ostaan jo vaatteita:love:

Tyttönen ja masuasukki 18+1
 
Merikki,
Mulla esikoisesta tunsin vasta viikolla 19 ja nyt kun juttelin ultrassa sitä niin kätilön mukaan se oli ollut "aikaisin" koska istukka oli etuseinässä, eli ilmeisesti voi kestää ennen kun tuntee, ei hätää!! :)

Mäkin odotan innolla(ja mies hehe) että liikkeet tuntee jo ulospäin mutta siinä voi varmaan vielä mennä aikaa..

Tänne kuuluu vihdoin ihan aika normaalia ! Siis väsyttää joo, mutta ei kyllä oikeesti niin paljon kun vaikka kuukausi sitten (y) ja ruokahalu on palannut, huh, yritän pysyä vaan terveellisenä kun nyt menee melkein kaikki hyvällä halulla, niin makeat kun suolasetkin (epäterveelliset) :confused:

Eilen ostin ekan mammavaatteen! Tähän asti oon käyttänyt vanhoja ja muualta saatuja. Ihanaa! Haluisin jo ostella kaikenlaista... Pitää odottaa sinne rakenneultraan :love:

Milagro ja bebe 16+6 melkein poks
 
Kiitos lohdutuksista liikkeiden tuntemisen suhteen. Mä en tiedä missä istukka on, kun ultraaja ei sitä mitenkään kommentoinut tai jotain hän sanoi, että istukka on edessä, mutta en tiedä tarkoittiko se, että ultra-anturin tiellä vai edessä. Hänen suomenkielensä ei ollut ihan täydellistä. Mutta siis istukka on ehkä edessä. Tuskin se olisi ollut ultraamusen tiellä jos olisi selän puolella. Eli voi mennä vielä aikaa.

Mittasin navanympäryksen ja painon pitkästä aikaa. Navanympärys on kasvanut 5 cm ja paino noussut 3,2 kg alusta. Pahoinvoinnin aikoihin se jopa laski kilon, joten nyt on sitten tullut yli neljäkin kiloa, mutta kaipa se on vielä ihan ok, kun eivät neuvolassakaan motkottaneet. Itseasiassa viime neuvolaan verrattuna se oli jopa hieman laskenut. Joten näköjään se vähän heilahtelee sinne tänne. Riippuu ehkä punnitusajasakin.

18 +3
 
Täällä yksi odottaja listaan lisää, eli La 7.3. Neljättä lasta odotan ja ikääkin jo on 39v. Entuudestaan on kolme tyttöä, 12, 10, 5v. Ette varmaan arvaa mitä toivotaan
Viikkoja on nyt kasassa 18 ja jonkin verran hentoa hipistelyä vatsasta tuntuu. Mulla on istukka etuseinällä, joten entuudesta jo tiedän ettei niitä liikkeitä siksi alussa tunnu. Toivottavasti potkasee ennen ku pitäs oysiin lähteä
Paino on noussu kolmisen kiloa, vatsaa on vähäsen, mutta ei vielä niin että ihmiset hoksais et oon raskaana. Mull on kuulemma suora kohtu, kait se vaikuttaa asiaan. Numeron isommat housut on pitäny hankkia. Muuten olo on ollu hyvä, kahvia vaan ei oo voinu juoda, mutta sekin on pikkujuttu, juodaan sitte teetä.
Viime viikolla kerroin vastaavalle hoitajalle töissä, muuten oon ollu vähän hissunkissun koko jutusta, on vähän syyllinen olo kun on jo näin vanha ja neljättä tekee, monesta ku tulee tässä iässä jo mummoja..mutta muuten on ihana ajatella et pääsee nuuskuttamaan pikkuista.
Mulla on ollu eka lääkäri 12 viikolla ja sokerirasituksessa kävin 14 viikolla ja tällä kertaa arvot oli ok, vaikka aiemmin ovat olleet koholla. Eli jossain 26vkon paikkeilla rasitus tehdään uudelleen.
Tässäpä nämä oman navan ympäriltä ☺
 
Hei kaikille! En ole minäkään ehtinyt tai jaksanut pahemmin kirjoitella. Epäsäännöllinen työ, kotityöt ja esikoinen vievät niin valtavasti aikaa. Lisäksi olen ollut todella väsynyt. Iltaisin saattaa jo supistaa toisinaan kipeästikin (esikoisesta alkoivat vasta muutamaa viikkoa myöhemmin), mutta toistaiseksi ainakin helpottaa kun istuu tai makoilee. Enkä ole hirveän huolissani. Kipeät supistukset tekivät tuhojaan viimeksikin vasta ihan vikan kolmanneksen alussa. Vaikka ainahan sitä vähän on levoton ettei pieni vain ole vaarassa. Nyt on kuitenkin vasta rv 16 aluillaan.

Lääkkeistä: Panadolia voi ottaa vaaratta missä vaiheessa hyvänsä raskautta, ibuprofeiinia mm. burana, ei suositella. Osa sanoo ettei vikalla kolmanneksella, toinen ettei ekalla ja osa kehottaa välttämään kokonaan. Jokainen päättäköön itse. :)

Parina iltana olen mielestäni tuntenut ihan pikku sipaisun, mutta ihan varma ei tietenkään näin varhain voi olla. Kovasti kyllä tuntuu tutulta... Edelleen näen painajaisia toisinaan keskenmenosta, joten kovasti odottelen muutaman viikon vielä menevän, jotta voi tunnustella liikkeitä. Onneksi on doppler, sillä voi tarkistaa jos olo on ihan kauhea,. En vaan raaskisi turhaan häiritä pikkuista jahtaamalla. :D

Janisjoplinille tervetuloa. :)
 
Uusi odottaja ilmottautuu! Laskettuaika on 28.3 ja kuudes lapsi tulossa :) Ikää itsellä 30v.

Pahoinvointi alkaa olla pikku hiljaa ohi ja voi taas siirtyä elävien kirjoihin :)

Jotain epävarmoja liiketuntemuksia on alkanut nyt viikon sisään tuntumaan. Epäilen istukan olevan etuseinässä, koska tuntemuksen niin vaimeita.

Paino noussut ehkä puolisen kiloa alusta ja toivon, ettei nyt alussa niin paljon nousisikaan, koska viime raskaudesta jäljelle jääneet 8kg kulkee vielä uskollisesti mukana :mad:

Mielelläni tulisin mukaan myös FB-ryhmään, koska siellä tulee kuitenkin notkuttua (vähän liikaakin) :geek:

Terkuin, Miiuli ja Mini 15+0
 
En oo piitkään aikaa kirjoitellu tänne ku oon taas niin väsynny. Liikeet on ihme kyllä...eka tuntui viikolla 15 kun makoilin mahalteen eka en ymmärtänyt et mikä se oli :) viikolla 16 sitten tuntui pieni töytäisy ja nyt viime viikolla potkaisi tai löi selän puolelle niin että meinas lähtee jalat alta... nyt ei ole tuntunut mitään taas.. vielä pari viikkoa niin pääsee toiseen ultraan jee:love: ei jaksa oottaa että saadaan tietää kumpi tulee:barefoot:
 
Nyt vasta alkaa tajuta miten herkkä vatsa on. Pari kertaa on vihlaissut aika ikävästi, kun mies on tullut päälle makoilemaan ja tänään, kun yritin käyttää koiraa fb kirppiostos-kantoliinan harjoituskappaleena, niin taas kyllä pisti ikävästi. Onneksi vauva on kai aika hyvin vaimennettuna lapsivedessä vaikkei hölmö äiti oikein osaa varoa.

Aikamoisen vaippaompelimon olen saanut perustettua, vähän tosin hitaasti homma etenee neppipihtejä odotellessa ja järkeviä työvaiheita ihmetellessä. Ehkä siihen löytyy rutiini kun pari saa valmiiksi. Mulla on paha tapa jättää ompeluprojektit kesken kun tulee hankaluuksia. Melkein jo tilailin lisäkankaita unipusseihin sun muihin, mutta onneksi yön nukuttuani tulin järkiini ja ajattelin, että jos nyt ensin nämä keskeneräiset projektit hoitaisi. Ja voisihan sitä jotain ulkoistaa äidillekin. Pari hahtuvakerää sentään tilasin neulomista varten. Hahmotin tosin vasta nyt, että bodyt taitaa olla villavaippojen kanssa aika hölmöt ja tarvisi ehkä mieluummin paitoja.

Pitäisi funtsailla mitä tekis sunnuntaina Tukholmassa. Tai ehkei hirveästi kannata suunnitella kun ri ehkä normaaliin tahtiin jaksa kävellä.

18+4
 
Merikki: Metsästäpä muuten jo varastoon pari bodyn jatkopalaa. Tulevat kestoillessa tarpeeseen. Fb:n kestokirpuilla ainakin on toisinaan ja tietysti usein kestovaippa(kirppari)tapahtumissa.

Jos tulee mieleen kysyttävää kestoilusta, niin meillä on osakestoiltu (öisin ja päikyillä kertis) muutaman kuukauden ikäisestä saakka. Voin mielelläni vastailla sen minkä tiedän ja osaan. :)

p.s. Myös itse olen ollut aikoinaan kestopeppu. Meillä siis kestoillaan jo ties kuinka monennessa polvessa. ;)
 
Onpas täällä hiljaista. Miten teillä menee? :) Ovatko kaikki uuvuksissa työviikkojen jälkeen, onko kukaan muu tehnyt hulluiltapäiviltä jo hankintoja ja entä doppler-omistajat? Kuinka usein kuuntelette sydänääniä?

Täällä on siis edelleen uupumus läsnä, toisinaan pahoinvointikin.

Hulluilta päiviltä lähti mukaan lähinnä esikoiselle tavaraa, mutta ihan hirveä hinku olisi nyt edes _jotain_ hankkia pikkuiselle. Pelottaa vaan vieläkin, että sitten se ainakin menee kesken... Eikä rahaa olisi kyllä penninlatia ylimääräistä!

Doppleria yritän rajoittaa kerran viikkoon käyttöön. Koen kuitenkin pienemmäksi pahaksi kuunnella mielenrauhan säilyttämiseksi sydänäänet kuin itkeskellä ja stressata.

Toivottavasti tämä pieni pysyisi meidän mukana!
 
Hei, koitanpa kirjoittaa jotakin. Työt vienyt aika paljon voimia ja flunssa koittaa iskeä päälle. Toivottavasti pysyisi poissa.

En oo käyny hulluilla päivillä, mutta muuten tavaraa pikkuhiljaa kertynyt pikkuiselle. Sisko ja kälyt siivoaa myös kaappejaan niin sieltä saanut perusjuttuja. Ootan tuota maanantain rakenneultraa ni sit ehkä tiedän mitä värimaailmaa voin hankkia reunapehmusteen pinnikseen. Oon lähdössä syyslomalla minireissulle Tukholmaan esikoisen kanssa, jos joten sieltä löytyis jotain kivaa.

Täällä liikkeet tuntuu vielä aika pienesti. Huomaa kyllä että vatsa on kasvanut ja pyöristynyt mutta näyttänee vielä vaan että lihonut. Haha. Ehkä se tässä.

Katsoin että meidän neuvolassa alkaa ens kuun puolella influenssa rokotuksia odottaville sekä lapsille. Mietin että pitäisikö mennä.. Onko muita menossa? Tarjotaanko teille omissa kunnissa?

Mukavaa viikonloppua kaikille, iloitsen jo nyt huomisesta lyhyestä Työpäivässä. Jes.

saraneito 19+3
 
:)Heip! Jokohan uskaltaisin liittyä mukaan..
Helemi81/34v/3.lapsi/-
La on 28.3.
Ekalla kolmanneksella väsymys oli ihan älytöntä (en toki väitä, et se ois hirveesti vielkää helpottanu). Samoin iltapäivästä yöhön kestävä huono olo ja yökkäily. Se alkaa olla onneks jo taakse jäänyttä aikaa.
Ultrassa kävin vkolla 13+0. Beibi vastas kooltaan 13+1 eli aikalailla sama kaikki vaikutti olevan kunnossa, rakenneultra on sit marraskuun 13. Onneks en oo taikauskoinen

Iso ikäero tulee lapsille, olemassaolevat jo toisella kymmenellä Innoissaan odottavat pikkusisarusta.

Päänsärky on löytänyt tiensä tähän raskauteen ja sitä on tosi vaikee saada pois, ku kaikki "hyvät" lääkkeet on kieltolistalla. Parasetamolilla oon koittanut pärjätä, heikoin tuloksin. Lääkärin ohjeella nyt myös buranaa, ei hirveesti vielä valoa tunnelin päässä tuollakaan..Puuh. Jos ton ees muutamaksi päiväksi aina saa pois ni seki toki jo jotain...

Mites muiden voinnit?
 
Terve pitkästä aikaa ja uusille tervetuloa!!

Ei oo jotenkin jaksanu kirjotella, kun ei mitään kauhean erikoista ole tapahtunut. Olot on välillä vielä huonot, aamupala on joka päiväinen mysteeri pysyykö vai eikö pysy sisällä.

Nyt kuitenkin on kirjoteltavaa kun tänään oli Rakenneultra. Kaikki oli vauvalla kunnossa näkyviltä osin, kovin oli liikkuva tapaus kun ultraaja joutui monelta kantilta etsimään hyviä kuvakulmia. Tytön heijasteet näkyi, joten tyttöä tänne odotellaan.:love: Pikkuisen tunnelmaa latisti se, että ultrassa löytyi kohdun takaa myooma ja erikoislääkäri tuli sitä tutkimaan. Mitään haittaa siitä ei pitäisi olla, mutta tilannetta kuitenkin seurataan.

Sellaisia uutisia täällä!!

Pygmi ja seuralainen 20+1
 
Hei taas,

Tänään oli se kauan odotettu rakenneultra ja myös 20+0. Laskettu aika edelleen pysyi samana, vaikka vastasi muutamia päiviä pienempää eli siellä maaliskuun alussa.
Kaikki mitat oli kunnossa. Huonosti antoi ottaa kuvia itsestään ja nuo meidän kuvat semmosia tuossa jalka, tuossa keuhkot yms. Tärkeintä että kaikki hyvin.
Ja päästiin jo vähän aikaisemmin sisään kun aamun eka aika ei ilmestynyt paikalle. Kymmenen lisäruutuminuuttia, Hih.
En ollut syönyt aamupalaa ja kätilö sanoi että jos olisin niin ois voinu olla aktiivisempi jo heti alusta. Vink Vink muille! Kuitenkin kun tarpeeksi tökki niin liikkeelle lähti. Sukupuoltakin kysyttiin mutta suuren osan aikaa istui risti istunnassa ja oli vaikea sanoa juuta tai jaata. Nyt sit voidaan vaan tutkia noita epämääräisiä kuvia ja arvuutella mitenköhän on. No, nähdään sit maaliskuun alussa ..

Mut niin, ei pitäis tässä muita käyntejä olla. Kuun lopussa on se 22+ jotain neuvola missä saa sen todistuksen Kelaan. Marraskuulle varaan ajan sokerirasitukseen. Ja sit kohta on joulu ja ajatukset sen valmisteluissa ja kohtahan se tammikuu ja äippäloma häämöttää ;)

Ootan kyl jo ens vuotta, töiden ja harrastusten puolesta tosi rankka syksy ollut jo tähän mennessä. Ens kuussa saan tiedon vakinaistaako ne mun duunin. Jännittäviä aikoja.

Mitäs teille muille? Toivottavasti voitte hyvin!

saraneito ja vauveli 20+0! Se on puoliväli.
 
Terkut myös täältä pitkästä aikaa! Ollaan oltu kylpylälomailemassa Tallinnassa, joten täälläkään ei ole juuri tullut käytyä.

Olo on kaikkea muuta kuin hehkeä. Alkuraskauden väsymys vaivaa edelleen, lisäksi oksennan edelleen silloin tällä aamuisin. Maha on jo melkoinen viikkoihin nähden, ja omissa vaatteissani tunnen itseni ihan VALTAVAKSI - jos joku osaa vinkata kivoja, nuorekkaita äippävaatteita, niin kertokaa! Lisäksi tuntuu, että loppuraskauden vaivojakin alkaa jo ilmaantua: joudun puuskuttamaan jo pienissä portaissa ja pari kertaa pissi lirahtanut aivastaessa. Ainoa mikä puuttuu, on raskauden hehku :LOL:! Nyt siis mennään 20. viikkoa.

Meillä on rakenneultra ensi viikolla ja kovasti jo jännittää. Sukupuolikin toki, mutta erityisesti se, että kaikki on kunnossa. Ehkä sitten osaisi jo rentoutua ainakin hetkeksi...
 
Kevlarsoul. I feel you. Täällä kanssa havainnut, varsinkin juuri tänään asiakkaiden kanssa liikenteessä ollessa, että ei ihan henki meinaa kulkea enää kun perässä koittaa pysyä.. Ei se kunto oo koskaan paras ollu mutta huonompaan mennään :sleep: ja kyllä sitä miettiny että pitääkö jotai vaippoja itellekin hankkia.. varsinkin näin flunssakautena kun vähän köhii ja samalla toinen tanssii rakon päällä niin mukava yhdistelmä :ROFLMAO:

loma. odottelen tässä jo torstaita, lähdetään esikoisen kanssa kahdestaan reissuun. Tukholma odottaa ja mietin josko menisi Junibackeniin. En ole siellä koskaan käynyt ja ei ole siis lapsikaan. Pidetään semmonen minisyysloma, äitipoika-aikaa.

esikoinen ja vauva. Olen huomannut että meillä usein leikitään/taannutaan vauvaksi jälleen ja kiukutellaan kaikenlaisesta. Pistää miettimään että olisiko kannattanut vielä sanoa mitään tulevasta vauvasta. Toisaalta ajattelen että kerkeää vähän pohtimaan sitä ettei vauva vain ilmesty yhtäkkiä ja sivusta ollaan seurattu kun esikoisen kaveri sai pikkusisko vauvan ja silloin ei vielä tiedetty omasta ja siitä lähtenyt jo vauvapuheet meillä kotona esikoisella. Olen suunnitellut hankkivani kirjan tai kaksikin missä tulee pikkusisarus kotiin niin pääsee enemmän puhumaan siitä.. Tietysti nyt vielä vaikea ymmärtää että missä se vauva on, vaikka välillä lauleleekin vatsalle yms.. Toivon että kun oikeasti vauva ilmestyy niin sitten tämä "esiprosessointi" asian suhteen olisi jotenkin jo käyty ettei sitten taas olisi kaksi pientä vauvaa kotona..
Miten teillä joilla esim kolmas tulossa, joilla on jo koettu esikon kanssa se toisen vauvan tulo. Miten teillä käsitelty tai miten se esikko toiminut kotona?

saraneito 20+1
 

Yhteistyössä