*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

sunburnedille edelleen täältä kovasti haleja ja voimia :hug:

Nimig: tytölle on montaki nimivaihtoehtoa mutta pitääpi sitte valita se paras kunhan näkee tämän tulokkaan :heart: Pojalle tällä kertaa jotenki vaikia keksiä nimeä. :/ Neki nimivaihtoehot joita esikoiselle oli ei jostain syystä nyt tunnu hyvältä. Ehkä luotan siihen, et tälläkin kertaa näen enneunen nimestä :D

Lapsi kastetaan, vaikka mies ei kuulukaan kirkkoon. Hälle kuite tärkeää, et lapset kuuluu, syytä en vieläkään oo kuullu :LOL:

Tarvikeg: Esikoisen jäljeltä on kaikkea mahdollista ja mahdotontaki. Vaatteet pyykkään ja viikkaan varmaan joskus helmikuussa (turha tehä hommaa aiemmin, esikoinen varmaan pitää huolen, et vaatteet lähtee komiassa kaaressa kaapista kuitenki :LOL: )

Kummeja ei olla viel päätetty, mut joitaki vaihtoehtoja on :)

Lueskelen loput jutut myöhemmin, nyt pitää mennä touhuamaan pojan kans, sen verta huomionhakuista rienausta on tuossa :kieh:

mobic ja pikkuinen 21+5
 
tiitu87 minulla liikkeet alkoi tuntumaan kun viikot oli 21+5. Ja sen jälkeen niitä tunsin vaan satunnaisesti ja melkeinpä vaan iltasin. Ja nyt sitten kun tuosta on kolme viikkoa niin pitkin päivää potkuja tuntuu. Että kyllä ne potkut sieltä varmasti sinullakin alkaa tuntumaan pikku hiljaa.
 
Nimigalluppi: Meillä ois pe neuvola ja pitäis palauttaa ne synnärin laput, joten siihen pitäisi nyt riipaista nimiehdotukset mahdollista hätäkastetta varten. Tytön nimi on ollu selvillä jo pitkän aikaa, mutta pojan nimi on päätetty vasta viime aikoina. Rakenneultrassa ei selvinny sukupuoli, joten eipä tiiä vielä kumpi nimi tulee käyttöön. Toki katotaan sitten vielä miltä uusi tulokas näyttää, että sopiiko nimi sille =)

Ristiäiset/nimiäiset: Oon jo haaveillu ristiäisistä, mitä kaikkea siellä tarjoillaan ja ketä kaikkia kutsutaan :saint:. Mies ei kuulu kirkkoon, mutta mie kuulun ja vauva ois tarkoitus myös kastaa. Varmaan pienet ja intiimit juhlat, joihin kutsutaan perhe ja läheiset :heart:

Kummit: Kummeja oon miettinyt, mutta mitään en ole vielä päättänyt. Haluaisin vauvalle kummiksi sellaiset henkilöt, jotka näkyvät ja vaikuttavat vauvan elämässä. Onhan tässä aikaa vielä miettiä :).

Tarvikkeista: Turvakaukalo ollaan ostettu halvalla tutulta jo muutamaa kuukautta sit. Vaatetta on hommattu jonkun verran ja huutiksesta huusin tiny loven leikkimaton :D. Vaunut ostaa minun vanhemmat ja anoppi varmaan pinniksen. Ei olla vielä käyty kattomassa, mutta varmaan ennen joulua lähetään kierrokselle. Saa nähä, että missä vaiheessa sit hommataan ne ihan kotia asti.

Potkuja tuntuu jo tiettyinä aikoina päivästä. Aamulla kun laittaudun töihin, niin pieni potkii aika topakasti sekä töissä n. klo 10 maissa. Iltaisin myös kun rauhottuu ja esim. makaa sohvalla, niin alkaa nyrkkeilyt ja potkuttelut. Myös silloin, kun yrittää alkaa nukkumaan 22-24 välillä, alkaa liikehdintä. Eilen ehin jo huolestua (ja säikähtää), että onko pieni kunnossa, kun ei ollut liikkeitä tuntunut koko iltana. Onneksi vaavi ilmoitteli itestään ennen nukahtamista, kun makailin huolestuneena pehkuissa.

Jaahas, josko sitä ottais vaan rennosti maanantain kunniaksi :D. Ehkäpä mie pienelle kävelylenkille ryhdistäydyn, mutta muuten mähötellen koko ilta. Aamulla taas sit töihin.

Mukavaa viikkoa kaikille meille odottajille. Lippu korkeelle vaan :heart:

Mimmurainen & potkiskeleva ötikkä 23+3

 
mimmurainen minäkin oon jo hupsuna miettinyt et pitäiskö alkaa väsäämään unisex ristiäiskutsut valmiiksi kun nyt ois vielä helppo askerrella niitä:)
Minäkin haluan ehdottomasti sellaiset kummit mitkä on mukana lasten elämässä ja kummallakin pojalla yksi kummeista on ollut huono valinta:(Meillä kummisedät hoitaa tehtäväänsä parhaiten siis käyvät kylässä ja ovat kiinnostuneita kummilapsensa elämästä:)Lahjalla muistavat jouluna ja synttärinä ja se riittää meille (oon aina kertonut et mikä ois hyvä lahja kun kummallakaan ei omia lapsia oo niin että ei tarvii tuskailla sitten sen kanssa).

 
metsätähti: Miekin oon jo miettiny mimmoset kutsut sitten haluaisin ;). Ehkä me mennään jo vähän asioiden edelle :D. Kummeista sen verran, että tärkeintä on että kummit välittävät ja ovat kiinnostuneita lapsen elämästä. Ja kuten metsätähti mainitsi, kyläilevät jne. Toki on mukavaa, jos ostavat vielä joulu- tai synttärilahjan, mutta en sitä erityisemmin odota kummilta. Kaikkein tärkeintä on, että osallistuu lapsen elämään :heart:

Nyt ulos liukastelemaan pikku kävelylenkille B)

Mimmurainen & ötikäinen 23+3
 
tiitu87 tervetuloa vain mukaan, lisäilinkin sinut jo listalle! :flower:

Hurjasti tullut tekstiä parissa päivässä.. Koitin silmät harittaen lueskella kaikkia :D

Nimig: Minä täällä olen miettinyt kovastikin nimiä, mutta kun ei tuo mies vielä sano juuta eikä jaata.. Poikien nimiä on jotenkin miljoonakertaa vaikeampi keksiä.. Varsinkin kun niitä tuolta kaksi jo löytyy niin koitappa keksiä vielä kolmas samaan tyyliin! Tytölle on jo "ehkänimi" tiedossa.

Ristiäiset: Kuulutaan molemmat kirkkoon ja lapsikin kastetaan, kuten aiemmatkin.
Pidetään kyllä ihan pienet juhlat kotona, lähipiiri ainoastaan. Kummeista ei vielä tietoa.. Näyttää olevan jo parhaimmat kummit varattu isommille lapsille.
Täällä jo haaveiltiin ristiäiskutsujen askartelusta.. Voi mä olen sellainen "käsityöhullu" ja miettinyt jo aivan samaa.. Nythän olis hyvin aikaa ja innostusta sellaseen! Saa käydä kurkkaamassa mun käsityöblogia, jos tahtoo! Se löytyy täältä: http://kuviokuu.blogspot.com/

Tarvikkeista: Pinnasänky ja hoitopöyytä löytyy varastosta, päätyvät kyllä jossain vaiheessa vähän tuunattaviksi (vihaan sanaa tuunaus :kieh: ).
Vaunut ja turvakaukalo hankitaan täälläkin joulu-tammikuussa. Unisex-vaatteita pitäisi ostella käytännössä vielä kaikki, sekä muut tarvikkeet.. Aika kuluu kyllä yllätävän nopeasti..

Ja huomauttakaa mulle jos jotain päivityksiä on jäänyt välistä tekemättä :D

Pippa 23+2
 
Nimet on valmiina sekä tytölle että pojalle,mehän ei tiedetä kumpi on tulossa :) Hyvin ollaan päästy nimistä yhteisymmärrykseen,vaikka alunperin näytti huonolle. Miehellä on mun mielestä hieman omituinen nimimaku |O Ja mies ei taas ymmärrä mun ehottamia nimiä.

Kummi
asiaa on mietitty. Mulla on yks ihana ystävä, joka on lapsuudesta asti ollu mun elämässä mukana ja hän on esikoisen kummi :heart: Mulla ei ole ketään sukulaista/sisarusta jota voisin pyytää. Olen nyt sitten pähkäillyt että haluanko ketään ja valittaisiin vain joku miehen sukulainen. En välttämättä halua ketään ystävääni kuitenkaan kummiksi.

Tarvikkeita ei olla oikeen hommailtu mitään :whistle: Vähän vaatteita ja kestovaippoja. Eli suurimmat hankinnat edessä. Esikoisen vanha pinnasänky+hoitopöytä on kyllä tallessa.

GALLUP
Onko teillä paineen tunnetta tuolla alhaalla? Mites vihlovia kipuja?
Mulla mokoma on vaivannut jo rv 17 asti ja ei ota loppuakseen. Paikat oli kuitenkin kiinni kun gyne ne rv 19 tarkasti.

Mysti 23+0 *POKS*
 
nimigalluppi: Tytön nimi on jo päätetty 90% varmuudella. Nimi on mielestäni ihana ja on myös erään elokuvan nimi. Hirveä kiusaus olisi kertoa nimi jo nyt kaikille. Mutta kun nimi ei ole 100% varma niin en kerro. Toiseksi nimeksi ajattelin jotain omakeksimää nimeä.. Esim. Lumikukka ( ainakin luulen ettei sen nimistä ole olemassa ).
Ristiäiset:
Liityin aikanaan takaisin kirkkoon että poika kastettaisiin. Juhlat ja pappi sitten kutsuttiin isovanhemmille. Oli hyvä juttu ja ristiäiset pidetään myös tytölle... Tällä kertaa omassa kotona. Tässä pojan kastemalja. Siihen teetätettiin nimi ym.


(jaha tarkistin ja Lumikukka nimen on näköjään kekannut jostakin tai itse 71 muutakin kuin minä :/ ) Kaikki kivat on näköjään jo keksitty :)
*tarkisti väestörekisteristä
 
onpas ullut tekstiä!
tiitu, tervetuloa takaisin! mä sain ultrasta lapun mukaan johon oli kirjoitettu istukan sijainti, löytyiskö sulla sellaista?

nimi on päätetty ja etunimi kerrottu.

hankinnat tuplarattaat ostin kaverilta kun edukkaasti sain, emma--merkkiset. lähinnä kai koiralenkeillä tarvitaan. muuta en oo ostanut, esikoispoika on 1v, joten kaikkea löytyy ja toinen poikahan meille olisi ultran mukaan tulossa. ehkä oamt kotiutumisvaatteet ja jotain pientä hankin, tutit yms. tietty. joku kysyi kokoja, mä ostin 56cm muutamia, meni ehkä viikon. kannattaa muistaa että tosi monet vauvan katsojat tuovat juuri 56cm vaatteita, eli montaa kannata ostaa. ja käyttöikä on toooosi lyhyt. poika olikin kyllä 4vrk ikäsenä 54cm.


ristiäiset kuulutaan kirkkoon ja pidetään. meillä on pikku kappeli ihan naapurissa, siellä kastettiin esikoinenkin. kummit on päätetty ja pyydetty ja on suostuttu =)

ei kai muuta tähän hätään.
poppeli 23+3
 
Heissan!

Yritetääs taas kirjoitella pari riviä... Viime yönä iski kauhea närästys ja flunssa... Tää päivä onkin sitten ollut yhtä kärvistelyä. Väsyttää ihan törkeesti ja olo on kuin jyrän alle jääneellä... No ei auta. Huomenillalla olis maustekutsut ja pakkohan se on mennä ne pitämään ellei nyt sitten ihan kuole ensi yön aikana :saint:

Nimigalluppiin pitää heti todeta, että meillä jäi esikoisen odotuksesta käyttökelpoinen tytön nimi. Se otetaan suoraan, jos tämä on sitten ihan oikeasti tyttö... pojan nimeä olen yrittänyt pähkäillä, mutta kun ei oikein mikään sovi suuhun. Eemeli oli hyvä, mutta se onkin jo käytössä :D Joku vastaava vanhahtava nimi pitäisi keksiä ihan varuiksi.
Ristiäiset tulee ehdottomasti meille. Meillä kulkee suvussa anopin tekemä kastemekko, joten siinä kastetaan kaikki lapset. Niin on kastettu isi, isin sisko ja meidän pikku jätkäkin. Papille ilmoitin, että voi alkaa jo harjoittelemaan sitä kummilaulua, jota ei osannut soittaa/laulaa esikon ristiäisissä. Eli kuulutaan kirkkoon, kun äippäkin on virallisesti sieltä hoitovapaalla...
Yksi kummi on jo olemassa, minun kummityttöni. Hänen isosiskonsa on esikon kummi, joten luonnollisesti halusin hänet tälle kummiksi. Muista ei mitään hajua, kun ei oikein varteen otettavia kanditaatteja tahdo olla lähistöllä. Tarviis ainakin kummisedän tuohon lisäksi jostain...
Tarvikkeita keräilin tänään tuolta varastosta pestäväksi samalla kun siivoilin. Esikolta etsin kaikki 50-60 cm vaatteet esille ja pesen ne. Katson sitten tarviiko vielä ostaa jotain. Vaunut, kaukalo, pinnasänky ja leikkikehä löytyy välittömästi. Tuplia vielä olen tässä pähkäillyt... Kun ei tartte paljon ensi kesänä liikkua mihinkään ilman autoa ilman niitä... että ei tartte kavereiden kanssa vaunutella...
50/56 cm vaatteita kannattaa olla tyyliin 3-4 body ja niihin potkarit valmiina. Niitä saa lisää, jos vauva onkin sitten pieni. Meillähän tuo koko meni esikolla ensimäiset 2-3 kk, joten niitä joutus ostamaan aika paljon lisää. Meille porukka toi lähinnä käyttötavaraa (harsoja, vaippoja yms) ja yli 60 cm vaatteita... Että ei ollut paljon apua niistä. Kummitätikin osti pojulle lampaantaljan suoraan. Nyt vissiin vasta 2v synttärilahjaksi antoi vaatteita, kun valitin niiden olevan hieman kortilla...
Mutta kun se riippuu niin paljon minkä kokoinen kaveri on tulossa ja kuinka nopeasti kasvaa.

Mutta josko siinä olis taas ollut kuulumisia... Keskiviikkona on neuvola. Toivottavasti siihen mennessä joko tauti on iskenyt kunnolla tai sitten alkaa helpottamaan olo. Nostais sen kuumeen, niin helpottaisi kummasti...
 
Täällä puheen aiheet vaihtuu näköjään tiheään tahtiin :p vauvan liikkeistä on puhuttu ja jo ristiäisistä ja myös nimistä ! Minä oon alkanu nyt tuntemaan aina välillä, esim iltaisin liikkeitä :heart: .. se tuntuu semmoselta värinältä ja välillä tuntuu ihan kunnolla, potkuina taikka nyrkin heristyxeltä. Nii riippuu siitä miten päin se pikku kaveri sielä milloinkin on =) . Mies tunsi kanssa ekaa kertaa liikettä masussa, kun laittoi käden massun päälle, kun pyysin, että kokeile nyt =) Ensin ei tuntenu, mutta sitte sano tuntevansa ihan selvästi.

Ristiäisiä en vielä ihan kuitenkaan näin aikaisin ole miettinyt yhtään. Mutta kummeja on tullu mietittyä.. Ehdokkaita nyt lähinnä, ei vielä mitään lukkoon lyötyä.

Pojan koko nimi on ollu valmiina jo pitkään ennen ku edes tiesin odottavani, koska minä kunnioitan vanhan ajan nimiä, en niinkään mitään uusia "ihme outoja nimiä" ja tämä nimi on mun ukin, joka jo aika vanha yli 85 vuotias ja on hoitokodissa tällä hetkellä ja kun hän sai kuulla, että ootan vauvaa ja että jos se on poika, se nimetään hänen mukaan! Ukki oli niin innoissaan kuulemastaan, että silmänsä olivat kuulemma tuikkineet tähtinä ja nauranu iloisesti siihen päälle =) Kun oli äitini hälle soittanut. Ukki on sairastanut vakavan aivo infraktin, joten hänellä ei tuo puhe oikeen toimi, mutta kaiken kyllä sisäistää ja ymmärtää! Ja voi, ois se ukille aivan mahtavaa, jos kerkeis vielä vauvan nähdä, ettei kerkeis kupsahtaa ennen sitä :heart: !
Nii ja pojan toinen nimikin on mietitty valmiix ja sekin kiertää meidän suvussa, on mummuassa myös mieheni toinen nimi. Ajattelin antaa vielä kolmannenki nimen, koska 3 on mun onnenluku ja siihen liittyy kaikkea hyvää muutenkin! Kattokaapa joskus numerologia kirjasta, eri lukujen merkityxiä :D Siel lukee luvuista kaikkea jännää :) Mut kaikkia nimiä en halua paljastaa!

Jep, jep ja nyt iltapalaa =)

=== lana-muikku & pikku Martti rv 21 :heart: === :wave:
 
Nimi Mies kerto pari viikkoa sitten nimet tytölle ja pojalle. Vauvalle tulee siis igbo-kielinen nimi joten se on ihan miehen asia päättää nimestä. Mies on aivan varma että meille on toinen poika tulossa ja nimi jonka hän on pojalle valinnut on ihan sama mitä mäkin olin miettinyt.

Ristiäiset Minä kuulun luterilaiseen kirkkoon ja mies katoliseen. Esikkoa ei olla vieläkään saatu aikaseks kastaa, isän mukana menis katoliseen kirkkoon. Ehkä pitää vaan kastaa molemmat sit samalla kertaa keväällä. =)

Hankinnat Tänään oli Kappahl:issa vauvojen toppapuvut vai mitä ne on -30% joten oli ihan pakko saada sellanen valkonen pöllöpussi missä oli aukko kaukalon vöille. Jotain pitkähihasia bodeja täytyy jossain vaiheessa ostaa. Pojalle ei sit tarttiskaan mitään ostaa ja jos tyttö tulee niin se selviää sit vasta synnytyksessä.

Tänään kerroin pojalle (3v) että meille on vauva tulossa. Poika on pari päivää kysyny minkä kokonen maha mulla oli sillon ennen kun hän synty. Hyvin hän ainakin nyt otti uutiset, meinas että huomenna mennään sairaalaan niin vauva voi tulla ulos mahasta.

Lonkissa tuntuu edelleenkin kävellessä terävää kipua, siis joko liitoskipua tai kohdunkannattimissa venymistä. Muuten olo on ihan ok, mut hieman naurattaa kun kaks isoa koulutehtävää työn alla, toinen on imetysohjaus ja toinen raskausdiabetes ohajaus. :xmas:

Fantaihana 23+0
 
Huomenta!

tiitu87 Tervetuloa takaisin! :wave: Tuntuu, että olisi ihan normaalia nuo muljahdukset, joita tunnet. Noin aikaiseen ei kaikki vielä tunne vauvan liikkeitä säännöllisesti. Mulla (ekakertalainen) alkoi tuntumaan hyvin epämääräisiä ja -säännöllisiä muljahduksia rviikoilla 18-19, ja kunnon potkuja viikolta 19 lähtien, mutta parin viikon ajan edelleen hyvin epäsäännöllisinä ja toisina päivinä vähemmän kun toisina. Nyt noin vkolta 21-22 lähtien on pikkuinen alkanut potkimaan säännöllisesti päivittäin, ja tuntuu kuin sillä olisi jo se päivärytminsä.

Äitiyspakkaus-G - osaisiko joku kokenut sanoa; kuinka pitkään riittää ne vaatteet ennen kuin vauva kasvaa niistä?

Tänne on tullut talvi nyt. Kotona sisälläkin on kylmä. Lämmityksenä on ainoastaan tuo air-condition systeemi, joka on aika tehoton. Ainakin kun ikkunoiden ja seinienkin eristys on lähes olematon, niin kylmyys vetää sisälle melki enemmän mitä air-con pystyy puhaltamaan lämpöä. Aitoa "Made in China" -laatua siis, vaikka on kyseessä uudisrakennus. :LOL: Ei auta muu kuin pukeutua villasukkiin ja -takkiin, ja tarpeen vaatiessa on mulla tuossa tuo villapeittokin.

Hyvää päivänjatkoa ja vointia kaikille!!

Minna ja pikkuinen 24+3
 
Äitiyspakkausvaatteet kestävät vuoteen asti :D Tai siis siinähän on vaatteita väliltä 56cm-80cm :whistle: Että niillä ei kyllä pitkälle pötki,kun miettii että siinä on kaikkia kokoja tuolta väliltä! Mä oon kirpparilta ostellu vaatteita ja esikoisen vanhoja on myös tallella. Ostan kyllä ainakin sairaalastatulovaatteet uutena, samoin ehkä muutaman ( :saint: ) vaatteen tammikuun aleista :D

Aika menee kyllä melko nopeasti tässä toisessa raskaudessa. Kelpan paperit sain jo viime viikolla ja vieläkin ne lojuu olkkarin pöydällä..:whistle: Ekassa raskaudessa kiikutin ne suoraan neuvolasta kelalle, että varmatsi saan paketin heti :p Nyt ei ole niin hirveää kiirettä.. Mulla on muuten enää 1,5kk töitä jäljellä! Outoa. Olen siis kuukauden ennen äippäloman alkua työttömänä, mun soppari kun loppuu vuoden lopussa ja tuskin sitä jatkavat kun ison mahani kanssa tallustan menemään :whistle:

Mysti 23+1
 
Huomenta!
Triplamamma Tervetuloa ja Onnittelut :flower: :heart: :heart: :heart:
sunburdenille edelleen jaksamisia :hug:

Nimig meillä jo nimi valmiina kummallekkin vaihtoehdolle eli jos tyttö niin -liina lopulla jatketaan ;) ja jos poika niin saapi myös kivan nimen ja sit toiseksi ja kolmanneksi annettaisiin meidän molempien isien toinen nimi mitä meillä ei enää ole :ashamed:
Hankinnat jotain pientä tullut osteltuu kirpparilta ja isot likat jos olleet jossain shoppailemassa niin jotakin uutta vaatetta ostelleet kun mitään suurempaa ei tarvitse hankkia kun -07 sain hankkia kaiken alusta kun enhän ollut enää mitään säästellyt 13 vuoden takaa ;) Ainoo iso hankinta tietty olisi auto mut katsotaan nyt miten jatkossa kuljetaan et keneen arpa osuu ensimmäisenä kun olemme sit 6henk. perhe ja autoihin mahtuu ainoastaan 5 henk. :ashamed:
Rist. ja kummit meillä kuulutaan kirkkoon eli ristiäiset pidetään, meidän keskimmäisestä tulee sylikummi ( pääsi siis jo kesällä ripille ja esikko on kummina meidän -07 syntyneelle) tälle pikkusiskolle tai veikalleen ja sit toisena tuttavaperheemme jossa me olemme heidän esikoiselleen kummeina, ainakin näin olemme alustavasti miettineet :)
Paineen tunne ja vihlonnat mulla oli aikaisemmin kun vielä töissä kamppailin niin suppareiden aikaan kovakin paineen tunne mut nyt kadonnut ja noita kovia vihlasuita tulee aikasta useesti, varsinkin kun nousee sohvalta tms.

Vakuutuksesta ajattelin vain muistuttaa et jos kuka meinaa ottaa vauvavakuutuksen niin nyt alkaa olemaan se otollisin ja ns. "viimeiset" hetket jos tosiaan haluaa sen ilman rajotuksia ym. Itsekkin pitäisi se muistaa mennä lähipäivinä ottamaan kun 3kk ennen LA.ta saa sen rajoitteettomasti ja sit vasta kun vauva on 2kk niin silloin lääkärintodistusta vastaan mut sit ei korvaa enää jotain korvatuehduksia tms, anteeks tarkkaan en muista miten meni !

Viimeviikon perjantaina oli neuvola, hemppa oli 144 ja verenpaine oli ekassa mittauksessa 146/72 ja mittas sit hetkenpääst uudestaan niin sai sit sen mikä mulla ollutkin eli 134/72, paino oli noussut 210g mut eihän täs ole kuin reilu viikko kun kävin viimeeks. Sf-mitan otti ekan kerran ja se sit huiteli ihan omia lukemiaan verrattuna kortin ns. piirustuksiin eli 24 kun ittekseni aattelin ennekuin mittasi et voisi ehkä olla sen 20 tjt. mut katsellaan sitä nyt sit jos alkaisi seuraavalla kerralla tulemaan lähemmäksi niit kortin käyriä.
Pikkuneiti kuunteli taas ihan hiiskahtamatta vauvelin sydänääniä, siihen asti touhotti siinä käytävällä vauvanukkejen kanssa tai työnteli rattaissa eestaas ;)
Seuraava neuvola laitettiinkin taas 2,5vkon päähän kun mun pitää sit saada uus saikkutodistus eli jälleen neuvolalääkäriaika. Toivottavasti sit kirjoittaisi jo pidemmän saikun kuin sen 2,5vkoa vaik onhan tääkin sijaisen kirjoittama hyvä kun oma kirjoitti viimeeks sen 1,5vkoa ja sano ettei pysty viikkojen takia pidempää kirjoittaa :ashamed:
Täällä siis ei kummempia, nautitaan päivät pikkuneidin kanssa kotona kun ei tarvitse enää stressata työjuttuja ;) Eilen vein saikkulappuni töihin niin esimies just ja just kysy kuulumiseni ja totesin et sit on hyvä kun saa ottaa rauhellisesti et jos joudun enemmän nostelee pikkuneitiä päivän aikana niin supistelee niin totes vaan et älä nostele :eek: Et kauheestippas kiinnosti mun kuulumiset mut onneks sil on nyt kuulemma niin täydellinen keittiöpäällikkö mun tilalla et onneks sain jäädä pois ;)

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"23+3 :heart:
 
Tätähän se paineen tunne tiesi...
yövuorosta tulin ja alkoi kivuliaat supistukset. Seiniä pitkin kävelin kotonta autoon, juuri ja juuri sain vaatteet jotenkin päälle. Ensiapuun ja siellä sitten loikoilin jonkin aikaa. Supparit loppui, kohdunkaula vähän lyhentynyt :/ No, saikulla viikko. Lääkäri ois kirjottanu yli kaks viikkoa saikkua, kieltäydyin. Hitto mä ala kahta viikkoo ole töistä pois :kieh:
 
Ristiäiset Kyllä järjestetään, kuulutaan kirkkoon. Minun äiti järjestää taas ristiäiset :)
(olen suunnitellut jo ristiäisruoka-tarjoiltavat-listan) :ashamed: :D Ja äidillä on jo suunnitelmissa millaiset kutsukirjeet tekee :LOL:

Kummit Ei ole kuin yksi varma tapaus joka tulee kummiksi, muita emme ole vielä pyytäneet. Se yksi varma on pikkusiskoni, esikoisella on isosiskoni ja hänen miehensä kummina.
Minun pitäisi keksiä vielä 3 kummia :| Kavereihin/ystäviin en tässä asiassa turvaudu koska esikoisesta on kokemusta että nuoruuden pitkäaikainen ystäväni, pyysin kummiksi, hän suostui, eikä jatkossa mitenkään täyttänyt kummin osuuttaan ja oli muutenkin aika kaksinaamainen ym ym. pitkä tarina, ei olla nykyisin enää väleissäkään. Eräs nykyinen rakas ystäväni tulee kyllä todistajakummiksi, hänestä olen 100% varma ja ajattelin häntä heti kun raskaaksi tulin että hän kummiksi mutta ongelma on siis että hän ei ole käynyt riparia ja eroaa ehkä jopa kirkosta kohta, mutta tulee siltikin "todistajakummiksi" paikan päälle. Olemme jo sopineet että on sitten "epävirallinen" kummi mutta meille hän on niin kuin olisi virallinen kummi :)
Mutta edelleen tarvis sit ne 3 virallista :whistle: Miehen veljiin ei ole paljoa luottamista, itseasiassa yhden veljen pitikin tulla kummiksi esikoiselle mutta ristiäispäivänä tavoitettiin hänet puhelimitse kun ei näkynyt, oli baarissa ryyppäämässä |O
Että sillalailla :| :|

Äitiyspakkauksesta Vein hakemuksen taisko olla 3.11 ja ei näy edes Kelan sivuilla vieläkään päätöksestä ja että milloin tulisi jne. Näin meillä. |O

Vakuutuksista Ottaisin jos olisi rahaa kun olen käsittänyt että ne vauvojen ennen syntymää otetut vakuutukset pitäisi maksaa samantien ja taisi olla 200e per lapsi :eek: Jos oikein katsoin. Ei tällä hetkellä ole yksinkertaisesti sellaisia rahoja :(

Äitiyspakkauksen vaatteet Meillä esikoisen aikana meni aika pitkään kun siinä oli niitä eri kokojakin :) Tosin esikoinen on aina ollut siro tyttö, nykyäänkin.

poksuu 24+0 today :)

Kinder- & tiuhti+viuhti 24+0
 
Nimistä on ollut puhetta. Nimi tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta mieleen. 3 etunimeä on tulokkaalle tulossa joka tapauksessa, vaikka vielä vaihtuisikin. Olen kyllä yrittänyt miettiä muitakin vaihtoehtoja, mutta jo sairaalapapereissa lukeva on edelleen se ykkönen! Lasten nimissä on edellisilläkin jotain harvinaisempaa ja jotain perinteistä, samoin nytkin.
Ristiäiset pidetään kotosalla ja kummitkin on jo valittu ja pyydetty.
Vakuutus pitäisi käydä tekemässä. Eli otetaan ennen syntymää.
Kelalle toimitin hakemuksen, josta puuttuu vielä todistus, jonka saan torstaina. Toiveajatteluna oli se, että jos vien jo hakemuksen, olisin saanut äitiysrahan haettua työtulojen mukaan (touko-loka, 6kk), koska jäin sitten työttömäksi, mutta sitten siellä täti latisti minut, että laskeevat äitiysrahan ansiosidonnaisen mukaan, jos sitä päivänkin saa ennen äitiysloman alkua. Voi hitsiläinen soikoon. Sitä nyt sitten kerkiä muutaman kuukauden saamaan, kun en älynnyt, että olisin vaan sairaspäivärahalla ollut sinne asti. No jospa ne huomioisi noi työtulot mieluummin. (Toiveajattelua vissiin, mutta laitoin sinne palkkatodistuksen..)
Liitoskivut on muutaman päivän ollut hieman siedettävämmät. Yksi päivä tulin siihen tulokseen, että taitaa olla vauvan asennollakin merkitystä noihin, kun aamupäivän oli ihan kamalat ja kun olin nuorimmaista nukkumaan laittamassa, niin kamala mulske kävi ja sen jälkeen oli parempana. Painaisko johonkin hermoonkin välillä...
Ensimmäisiä joululahja-askarteluja olen alkanut tekemään. Nyt vain odottelen, että netistä tilaamani tarvikepaketti tulisi pian!

Miiru 23+4
 
Mulla olis kans tuonne Tapiolaan toimitettava nuo vauvan vakuutuspaprut, mutta en vie vielä, ku ei oo ns. ylimääräistä rahaa just tällä hetkellä käytettävänä (80e-vähennykset). Onneksi tulloo veronpalautuksia, niin voi sitten pistää siihen sitä rahaa.
 
Tiistaipäivää =)

Nimet olisi valmiina, mutta saa nähdä muuttuuko mieli. Tytölle nimi on ollut valmiina jo usemman vuoden, mutta kun sitä on niin kauan jo mielessä pyöritellyt niin kaipaisi jo vaihtoehtoa =) Vaikka kaunis ja sointuva onkin..katsotaan nyt. Pojalle piti oikein väkisin vääntää nimivaihtoehto hätäkastetta varten sairaalan esitietolomakkeeseen, mutta kun sitä on nyt useamman viikon makustellut niin sehän vaikuttaa oikein hyvältä! Sehän jää nyt käyttämättä mikäli tyttölupaus pitää paikkansa :)

Ristiäiset pidetään, koska kuulutaan kirkkoon. Luultavasti omassa kotona ja perheen voimin järjestettynä. Ristiäisiin pyydetään vain vanhemmat ja sisarukset, kummit ja miehen mummo, joka on ainoa hengissä oleva isovanhempi.

Kummit on myös mietittyinä, mutta heitä ei ole vielä pyydetty tehtävään =)

En ole vielä Kelan hakemuksia lähettänyt. Odottelen joulukuun puoliväliä, jolloin täyttyy puoli vuotta uusissa tehtävissä aiempaa paremmalla palkalla.

Poden huonoa omatuntoa tavaroiden suhteen |O. Monella näytti olevan jo lähes kaikki valmiina. Meillä ei ole vasta kuin vaunut ja kantoreppu. Tiedossa on kyllä, että saadaan ensisängyksi suvussa kulkeva rottinkisänky, sekä ystävältä lainaksi autonistuin telakalla, mutta kaikki muu on vielä hankkimatta.

Viime viikolla yritin huutaa sänkykokonaisuutta tekstiileineen, mutta en sitä onnistunut saamaan. Olen nyt pakkomielteisesti etsinyt tummanruskeaa (esim. tumma pähkinä) pinnasänkyä, mutta "oikean" väriset mallit on aika harvassa. Yhden potentiaalisen ehdokkaan löysin netistä ja jos en muualta löydä käytettynä, niin hankin sitten sen. Lisäksi haluan ehdottomasti Pupujussikat tekstiilit ja verhon sängyn ylle :heart: :heart: Oon NIIN ihastunut niihin!! Mutta ne hankinnat saa odottaa ensi vuoden puolelle. Vuodenvaihde tuo tullessaan aivan järkyttävän määrän laskuja, argh..

Voi huokaus mitä kaikkea pitäisi vielä hankkia....sitteri, itkuhälytin, kaikki ne pikkusälät mitä luettelitte..iiiiikss..näinköhän saan ikinä kaikkea kasaan!!! Voisiko joku kokenut tehdä jotain listaa millä olette päässeet alkuun??? Ihan vaikka ranskalaisilla viivoilla?? Pliis!!!

Vaatteetkin puuttuu aivan täysin. Yritin käydä kirpparilla viikonloppuna, mutta valikoima siellä oli surkea ja ne vähät vaatteet olivat huonokuntoisia ja tahriintuneita :( Kaverit lupailivat kuitenkin tyttöjenvaatteita kunhan ehtisi käydä niitä katsomassa ja jos ne eivät riitä niin varmaan ostan jotain..

IntoOlivia 23+3
 
Moikka!!

Tiitu87 Tervetuloa!!! Minä muistan sut ainakin kun oltiin kuumeilemassa yhdessä, eikös oltukin! Kiva että tulet meidän kanssa takas odotteleen! :flower:

Nimistä Eipä ole vielä mitään päätettynä. Vielä niitä mietitään! :) :heart:

Ristiäiset ja kummit Sama pappi joka vihki meidät yli 5vuotta sitten tulee myös sitten kastamaan tulokkaan. Tämä kyseinen pappi oli myös mieheni rippipappi ja toimi kouluttajanamme isoskoulutuksessa silloin joskus nuoruusvuosina. Eli tulee todennäköisesti hyvin liikuttava ja kaunis pieni tilaisuus. Kummeja ei olla vielä päätetty, mutta mietittiin niin että minä valitsen toisen ja mies toisen.

Kelan paperit lojuvat vielä tuossa olohuoneen pöydällä... Pitäisi varmaan vähän paneutua niihin.

Eipä muuta tällä kertaa. Viikot poksuvat...

Harakanhattu ja "ManU-Tappara" 23+0 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä