*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

tarvikkeista.... mitääs ei oo hankittu ja varmaa sitten joulun jälkeen aletaan enempi niit miettii..turvakaukalo kai saadaan tutuilta lainaksi..muusta ei sitten tietoa.. saapa nähä, kai niitä sit kerkiää, ja kai siinä äippäpakkauksessa on sit melkee ne perusjutut millä aluks pitäis pärjätä?!!? vaatteita kans tulee tutuilta kun paljon pikkusia on lähipiirissä :)

mun kans tarttis päivittää masukuvaa, että jäis itelle jotai muistoja, mutta ainaku koitan kuvaa ottaa ni ne on niin kamalia että poistan kaikki ja itken ku oon ihan valas!! |O
 
Huomenta ja harmaata semmosta.

Sais tulla tänne etelään kunnolla lunta jo.

Nimigalluppiin:
Nimi ollaan päätetty, jos sieltä nyt se poika tulee. Jos syntyykin tyttö niin sitten ollaan ihan hukassa. Kait se olis ihan hyvä varalta tytönkin nimeä miettiä.

Mun äiti tietää nimestä. Muille yritän olla kertomatta, mutta voi olla että möläytän sen kuitenkin jossain vaiheessa.

Tarvikkeista Meillä on rattaat ja turvakaukalo ostettuna. Pitäis vaan liikkeestä hakea kotiin. Hoitopöytä on valkattuna kaupasta. Ei mahtunut autoon viikonloppuna, varmaan haetaan tällä viikolla se. Pinnasänky saadaan avon siskolta kun on melkein kuin uusi.
Siinä nyt varmaan ne isommat. Vaatetta nyt olen jo ostanut jonkun verran. Niin ja mobile ja sitterikin löytyy jo
=)

Abello 23+6
 
Nimigallup Kertonut olen muutamista nimivaihtoehdoista (ainakin tytöille) niin omalle äidilleni ja siskolleni, kavereille ja ysteille ym. en kerro kun vasta ristiäispäivänä.
Eilen listasin vielä tyttönimi vaihtoehtoja niin tuli mielipiteitä liikaakiin siskolta ja äiti pysyi ihme kyllä enemmän hiljaa asiassa mutta siitä niin päätin että oli miten oli et nyt kun on noi vakkarinimet jo typyille niin jos ei siskolle tai äiteelle kelpaa niin oma ongelmansa, minä tykkään niistä nimistä paljon, samoin ukko myös. Poikien nimet tosiaan jäissä, ne tietyt nimet haluaisin kovasti mutta äiti on vastaan, saas nähä, laitanko silti B)

Tarvike-G Joulu-tammikuu on tavaroiden hankinta-aikaa. Eli kaikki mahdolliset näiden kuukausien aikana. Itse myös haaveilen jo tuttipulloista ym. :D
 
Hei tytöt..semmosta vielä kysyn, että kuulutteko kaikki kirkkoon, toisin sanoen, vietättekö kaikki lapsen ristiäisiä? me ei kumpikaan, minä tai mies kuuluta kirkkoon, eli ilmeisesti ei voida lastammekaan kastaa kirkollisesti? nimiäiset ilmeisesti vietämme, ainaki netistä luettuna ne kuulostaa juuri meidänlaisilta, mutta vähän arvelluttaa mitä muu suku tykkää asiasta..... iiiiks!!

häät meillä oli myös todella erilaiset, ei ollu kirkkoa lainkaan, vaan tuttu pappi (kuuluttiin sillon vielä kirkkoon) vihki meidät mun vanhempien pihalla ja paikalla oli noin 40-50 vierasta.. tapahtuma oli ns. grillijuhla ja tooodella rento ja ihana päivä :)
 
Nimi-G: Nimet mietinnän alla. Pari aika hyvää ehdokasta on jo löytyny ja onneks ei tarvii miettii, kuin poikien nimiä. Toivottavasti vaan veli ei anna omalle lapselleen meiän nimiä, niillä kun on ristiäiset parin viikon päästä. :D Joutuis alkaa mietinnät alusta! Ristiäisiin asti nimeä täytyy pantata. Se on meillä vähän niinkun perinne!

Tarvike-G Esikoispojalta on jäljellä kaikki tavarat, joten päätin etten osta muuta kuin kotiintulo vaatteet ja tutin. Ja nyt on kotiintulovaatteetkin ostettu! :heart: Voi että miten ihanan pienet ja suloset! Ajattelin odotella ens vuoden puolelle, ennenkun kaivan kaikki vauvavaatteet esille ja alan järjestellä. Saa nähdä maltanko sinne asti. Olis niin ihana hypistellä pieniä vaatteita! =)

Löystymiskivut on perseestä! Kirjaimellisesti! Eilen illalla alko pakaraan pistää ja laitoin jo kylmägeeliä, mutta silti jouduin pari kertaa alkuyöstä nousta ottamaan panadolia. Onneks 2 autto ja lopulta sain nukuttua. Tää istumatyökään ei paljoo helpota oloa. Alkaa taas selkää särkeä ja vielä pitäis puolet päivästä jaksaa. Saa nähdä joutuuko jossain vaiheessa ottaa saikkua.

Nyt ajattelin keskittyä kaikkeen ihanaan ja positiiviseen vauva-asioissa! :heart: Jotenkin viimeset viikot on menny murehtiessa: sikaflunssaa, nivusvaivoja, sokerirasitusta, valaaksi muuttunutta ulkomuotoa ja Sunburnedin kauhea epäonni! :'(
Nyt päätin, että tällä viikolla keskityn vauvaan ja oikeestaan se on helppoakin, kun se potkuttelee koko ajan! :heart:

Positiivisia ajatuksia kaikille! :heart:

Latsis + potkuttelija 25+0 :heart:
 
Nimistä yritämme pitää nimen salaisuutena ristiäisiin asti mutta sukupuolikin pysyi "jopa" 5,5h salaisuutena ennenkuin mies sen sanoi :D :heart:
Tytölle eilen viimeksi mietimme nimeä ja taisimme sen keksiäkin, vielä ne toiset nimet mutta ne nyt on aika helppo keksiä vaikka sitten mummuilta jos ei muuten :heart: Jos pikkuinen osoittautuukin sitten synnytyksessä kuitenkin pojaksi, niin sitten tulee valvottuja öitä :D Olemme aika eri linjoilla pojan nimen suhteen..

Tarvikkeista uskoisin että joululahjoja tulee masuvauvallekin, on näet miehen vanhempien ensimmäinen lastenlapsi :D ja joulun jälkeen siis ostamme "loput", vaunuista lähtien. Istuimen ostin nyt kun sain pilkkahintaan, samoin tuttu luopuu pinnasängystään joten sekin olisi sitten valmiina.

Pikkarainen&Maggie 22+3
 
Nimigalluppi, keksin pojan nimen jo 20 vuotta sitten, kun olin 13-vuotias. Nyt kun tosiaan tulee poika, niin vihdoinkin pääsen antamaan sen nimen hänelle. Tytöllekin oli nimi jo aika nopeasti keksittynä, sen päätti oma tyttäreni, jonka sitten hyväksyin. Olen kertonut tämän tulevan pojan nimen tietysti tyttärelleni, tyttären isälle ja sitten äidilleni. En muista, kerroinko jo veljelleni, en varmaankaan.. :D

Kirkkoon kuulumisesta
, kyllä kuulun ja vietän pienimuotoiset ristiäiset sitten, kun sen aika on. :heart:
 
Triplamamma-74 Tervetuloa! :flower:

sunburned Teitä edelleen mietin :hug: Toivottavasti aika helpottaa surun kestämistä, ja hienoa, että teillä on hyvä tukisysteemi ympärillänne. Pitäkää huoli toisistanne! :hug:

Nimi-G Toistaiseksi ei ole löydetty sopivaa. Miksi pojannimien pitää olla niin vaikea keksiä...? Lisäksi pitää päättää kumman sukunimen pieni saa; tuplanimi ei tule kuulonkaan. Tätäkään ei olla mietitty niin pitkälle, että olis tullut mieleen kertoako nimi muille samantien...

Tarvike-G Pinnasänky patjoineen ja ensimmäisine petivaatteineen on ostettu. Myös ollaan päätetty mikä vaunu ostetaan. Norjan mummu käy sen meille tilaamassa tällä viikolla. Muutama kappale vaatetta ollaan myös ostettu. Mun vanhemmilta saadaan äitiyspakkaus lahjaksi. Hoitolaukunkin olen jo tilannut.

Kirkko-G Kuulutaan molemmat kirkkoon, mutta ei olla vielä niin pitkälle mietitty millaiset ristiäiset tai nimeämiset pidetään.

Tänäaamuna oli niin vaikea nousta sängystä... Sain kuitenkin ryhdistäydyttyä ja imuroin ja pesin lattiat. Jopa pessyt pyykit. Nyt voin rentoutua loppupäivän hyvällä omallatunnolla. :D

Pikkuinen potkii vähitellen enemmän kuin pari viikkoa sitten. :heart: :heart: Lisäksi, en tiedä onko sattumaa vai mitä, kun tuntuu aina reagoivan potkimalla kun kuuntelen musiikkia. Varsinkin klassista musiikkia. Luin jostain, että klassinen musiikki edesauttaa vauvan aivojen kehittymistä, mutta mene ja tiedä...

Minna ja pikkuinen 24+2
 
Tervetuloa uusille palstalaisille!
Ultrien lukumäärä Meillä hurjat 4 ilmaista kunnallista ultraa. 1)alkuraskaus, 2)nt-, 3) rakenne- ja 4)vauvan koko/ asentoultra. Enpä oo kuullu, että missään muualla olis niin monta. Ilmaisesta raudasta en ole kuullut.

Tänään neuvolassa. Maha on iso ja ylhäällä. Sf-mitta 23,5 cm ja rv siis 23+3 eli yläkärällä. Ei ihme, että Tyllerö potkii jo kylkiluihin ja saan olla aina selittelemässä ihmisille, että maaliskuussa vasta syntyy, vaikka masu on jo niin iso. Hengitystä myös ahdistaa helposti, koska kohtu ja lapsi on niin ylhäällä... Painoa on kertynyt nyt rapiat seitsemän kiloa. Eli nousutahti on ollut maltillisempi kuin aikaisemmissa raskauksissa. Jessss! Mies sanokin jo eilen, että olen nyt laihempi kuin aikaisemmissa raskauksissa. Eläköön koira ja jumppa.
Verenpaineet matalat, hb.tä ei mitattu, pissa ok, tyllerön syke 140.

FlunssaKahden kuukauden putki kai jo helpottaa. Possupiikin sain jo puolitoista viikkoa sitten, mutta varasin nyt neuvolassa ajan myös kausi-influenssarokotukseen.

NimikalluppiNimi on tiedossa. Kukaan, itseäni lukuun ottamatta, ei tosin tiedä vielä sitä, ei edes mies. Mutta mulla on nimiasian suhteen nyt täysi veto-oikeus. Mies päätti nimen viime kerralla, nyt mun vuoro. Voi tosin olla, että nimi menee uusiksi, jos lapsi ei näytä nimeltään.

KummeistaOnko teitillä muuten kummit jo tiedossa? Mulla on, mut vielä ei oo kysytty. Toivottavasti suostuu/haluaa. Mies saa hommata sitten omat suosikki-ihmiset kummeiksi.

RistiäisetTykkään, että on kaunis juhla, joten pienet pidetään.

Terkuin Dominique ja Tyllerö rv 23+3
 
Galluppeihin pitää osallistua:

Nimestä Ei olla vielä päätetty, vähän ollaan mietitty mutta vaikeeta on! Sukupuolesta ei ole tietoa, joten mietitään sekä tytön että pojan nimeä. Viimeksi nimi paljastettiin saman tien kun poika syntyi, sama ois suunnitteilla nytkin. Ristiäisiä ei meille tule kun ei kuuluta kirkkoon mutta jonkinlaiset juhlat meinaan sitten kuitenkin vauvan kunniaksi järkätä, en kuitenkaan varsinaisia nimiäisiä. Niin ja kummeja ei meille tule myöskään, esikoisellakaan ei ole.

Tarvikkeista Vielä en oo kauheesti miettinyt, viimeistään vuodenvaihteen jälkeen sitten. Kaikenlaista kait pitäis varmaan hommata vaikka esikoiseltakin on jäljellä kaikenlaista. Laitoin Kelaan jo hakemuksen äitiyspakkauksesta eli päätin ottaa sen vaikka eka olin kahden vaiheilla. Meidän pitää luultavasti hankkia uudet vaunut ja turvakaukalo ainakin eli ihan isoja hankintoja pitäis tehdä, käytettynä varmaan kuitenkin hankitaan. Sitten tietty vaatetta, tuttipulloja ym.

Sf-mitta tästäkin ollut puhetta, mulla oli neuvolassa viikolla 22+1 mitta 17,5cm.

Eipä tällä kertaa muuta.

Bamboo 24+1
 
Nimi & Nimiäiset & kummit Nimi on meillä tosi iso dilemma ja kaverit ei ymmärrä, miksi mietitään nimeä jo nyt, vaikka nimi tarvitsee antaa vasta ensi kesänä. Ollaan kuitenkin niin eri mieltä poikien nimistä mieheni kanssa, että saa nähdä mihin päädytään. Toivottavasti kuitenkin keksitään joku molempia miellyttävä ratkaisu. En kuulu kirkkoon, enkä halua lasta kastaa, joten meille ei ristiäisiä tule. Olen myös päättänyt, ettei poikaa pueta kastemekkoon (tyttö mahdollisesti puettaisiin) nimiäisissä. Kummit ovat sitten haltijakummeja ;) Ollaan alustavasti päätetty 4 kummia, mutta mitään ei ole heille vielä puhuttu asiasta. Nimi olis tarkoitus pitää salaisuutena tuonne nimiäisiin asti. Se lienee helppoa, jos ei keksitä nimeä :LOL:. Ehkä maistraatti antaa sitten nimeksi jokun NikoPetterin tms.

Tarvike-G. Meillä ei ole vielä mitään. Ensi viikonloppuna mennään katsomaan vaunuja tms. mikäli niiden nykyinen omistaja on tervehtynyt. Emme halunneet mennä tänä viikonloppuna käymään, koska heillä oltiin sairaita. Isommat hankinnat tapahtuu meillä aina viikonloppuisin, koska mies on viikot poissa.

Rauta & Ultrat Itse olen rautatabletit maksanut täällä Kouvolassa. Eipä tullut edes mieleen kysyä maksusitoumusta. Neuvolan täti ohjasi apteekkiin eikä sanonut ainakaan asiasta mitään. Kaverit ovat myös maksaneet itse rautansa. Ultria meille tarjotaan kaksi: NT ja rakenne. Itse tosin kävin ennen puoltaväliä monta kertaa ultrassa gynen polilla istukan (tai mikä sitten vuotikaan, kun ei selvinnyt) vuotamisen takia.

(.) Mulla on hirveän huono olo tänään. Pulssi korkeella ja tuskahikinen olo. Kuumetta tai mitään muita oireita ei ole. Jos ei mee ohi, huomenna meen työterveyslääkäriin. Neuvola on tukossa, koska meillä neuvolahenkilökunta on rokottamassa sikainfluenssaa! Normaali neuvola käynti mulla on ensi viikolla.
 
Piitkästä piitkästä aikaa saan aikaseksi tänne kirjotella. Lukeminenkin on viime kuukausina jääny aika vähälle. Jotenkin tuo kun elokuussa alotti työt reilun kahden vuoden kotona olon jälkeen, niin ei oo kauheasti jaksanu ja ehtiny mitään ylimääräistä. Mutta mukana ollaan edelleenkin.

Mutta np-ultrassa meni aikoinaan kaikki hyvin ja kaikki arvot oli niin kun pitikin. Rakenneultrassa käytiin pari vkoa sitten ja sielä kätilön mittausten mukaan sikiön mahalaukku oli hieman normaalia suurempi, minkä vuoksi meillä on uusi ultra parin vkon päästä. Sanoi kyllä, ettei oo mikään murehtimisen aihe, että sikiö on saattanut juoda juuri lapsivettä ja tilanne voisi olla normaali muutaman tunnin kuluttua. Ja 80 % tapauksista, joissa mahalaukku on koko ajan normaalia suurempi, kaikki on kuitenkin ok. Mutta sitä ei varsinaisesti sanonut, et mitä sitten jos kuulutaan siihen 20 %, vaikka sitä kysyin. Sikiö oli myös sellaisessa asennossa, ettei istukan paikkaa nähnyt, että myös sen takia uusi ultra. Onko kellään kokemusta tämmösestä asiasta? En mä nyt oo mielestäni hirveästi tällä asialla stressanu, mut kyllähän se vähä mietityttää. Niin ja sukupuoltakaan ei saatu selville, vaikka sitä yritettiin oikein katsomalla katsoa. Itellä ei nyt oo varsinaisesti mitään oloa, et kumpi olis, vaik poikaahan mä vähän toivon.

Liikkeet oon tuntenu 17 viikosta lähtien. Aika vilkkaasti tuntuu vauva potkivan pitkin päivää, en muista tyttöjen kohdalla tämmöstä. Muistelisin, et se ajottu enemmänkin iltaan. Jos se olis sit pojan merkki. Niin listan päivittäjälle tiedoksi, että mulla on ikää 34 vuotta, mutta ehdin kyllä täyttää 35, ennen kun vauva syntyy.

Maha on jo ihan kiitettävän kokoinen, siitä päätellen voisin mennä synnyttämään jo vaikka heti. Voisin mä kyllä jo muutenkin, miksei raskausaika voi olla lyhyempi. Painokin on ihan kiitettävä määrä tullu ja miksei sitä tuu kun töissä tulee melki kaikki päivät mussutettua jotain hyvää ja liikunta on aika lailla nollissa :ashamed: Mitähän ne taas ens kerralla neuvolassa sanoo...

Sikapiikin kävin ottaas pari vkoa sitten, eikä siitä oo onneks mitään oireita tullu, mitä nyt oli pistoskohta arka muutaman päivän. Kuopus sai piikin tänään ja esikoinen vasta reilun 2 vkon kuluttua. Toivottavasti sillon ei oo jo liian myöhäistä. Kyllä me kaikki jonkinlainen flunssa täs joku aika sit läpi käytiin, mut tais olla ihan tavallista flunssaa, vaikka iteltä se vei kyllä voimat täysin, vaikkei ollu ees kuumetta. Ja sitä ennen oli oksennustautia, et sairasteltu on ihan riittävästi.

Laskin tässä tänään, että mulla on 50 työpäivää tämä päivä mukaan lukien jäljellä ennen kun äitiysloma alkaa, kun siitä on vähennetty pois kaikki lomat mitä täs meinaan pitää. Että sitä odotellessa.

Mutta nyt taitaa olla pakko jatkaa välillä näitä täitäkin :whistle:

Tipi75 ja masuasukki 23 + jotain...
 
Nimi-G Ei oo vielä mitään valmiiks mietittynä. Meidänhän pitäisi miettiä nimi niin pojalle kuin tytöllekkin kun sukupuolesta ei ole tietoa. Veljelläni on puhevaikeuksia niin se jonkun verran rajoittaa nimiä joita voidaan antaa, koska haluan, että veljen on mahdollista oppia sanomaan nimi edes jollain tavalla. Ja tästä syystä muun muassa kaikki nimet joissa on r-kirjain on rajattu ulos. Mutta paljon jää silti nimiä jäljelle mistä valita.

Ristijäisiä meillä ei vietetä kun ei kirkkoon kuuluta. Nimenantojuhlasta ei ole vielä mitään päätetty, mutta varmaan kutsutaan sukulaisia ja ystäviä kylään keväällä kun syyskuun lopulla muutettiin niin ehkä sitten tulee vähän sellaset yhdistelmäjuhlat teemana vauvaan ja uuteen kotiimme tutustuminen.

Tavarat Meillä on nyt kaikki suurimmat hankittuna eli vaunut, pinnis ja turvakaukalo löytyy. Vaunut ja pinnis ostettiin käytettynä miehen työkaverilta ja turvakaukalo uutena kun oli paketti tarjous siitä niin saatiin siihen telakka ja matkarattaat mihin turvakaukalonkin saa kiinni niin pakettihintaan. Vaatteita sain käytettynä kaverilta jätesäkillisen ja sitten olen jonkun verran jotain ostanut jos olen jossain alehintasena kivoihin törmännyt. Mutta sitä pikkutavaraa ja muuta katellaan varmaan sitten äippäloman aikaan lähempänä maaliskuuta. Niin ja ostinhan minä jo miehelle isyyspakkaukseen tutti&tuttipullo setin missä oli tekstinä papa is best, että sellasta meiltä löytyy. Jouluna varmasti tulee ainakin minun äidiltä jo lahjoja pienelle kun tiedän että ei varmasti pysty olemaan mitään hankkimatta. Sen tiedän että siellä on jonkun verran jo kudottuna jotain villasukkia ja -hanskoja sekä lakanoita ommeltuna. Varmaan vähemmän saadaan vaatteita käytettynä kun tuntuu että kaikilla on vähän itselläkin tarvetta vaatteille kun on pieniä tulossa lähipiiriin talven ja kevään aikana vähän enemmänkin.

Huomisen rajapyykin poksumista odotellessa, minjoh 24+6
 
Nimet päätettiin ainakin alustavasti sekä tytölle että pojalle, kun laitettiin hätäkastetta varten ne siihen sairaalan esitietolomakkeeseen :) Ristiäiset pidetään myös eli kirkkoon kuulutaan. Tosin ihan pienet ja perhepiirissä. Kummit on myös päätetty ja puolen välin jälkeen tehtäväänsä pyydetty ;)

SF-mitta oli viikolla 22+0 tasan 20 :)

Hankinnoista Meillä on hankittuna vain turvakaukalo. Vaunuja mennään katsomaan ja tilaamaan ens viikolla. Pinnasänky varmaan ostetaan joskus joulukuun puolella vasta. Sit on kiva ruveta tammikuussa sitä laittamaan...

Meillä tuli niin kiva uutinen, että talossa alkaa putkiremppa. Tuli oikein ahistus, että mitä jos joutuukin laitokselta lähtemään evakkoon eikä pääsekään omaan kotiin :eek: Olis kamalaa. Nyt torstaina selviää miten sitten käy!!

Äitiyspakkaus -tieto tuli tänään näkyviin kelan sivuilla ja se tulee 2 viikon kuluessa! JEEEE ;)

Jemppi & Aapo 22+6
 
hei olen tuolla huhtikuisten puolella vaikka maaliskuun lopussa on laskettuaika.. ehkä joku muistaakin mut kun olin sillon heti plussaamisen jälkeen täällä maaliskuisissa..

Aattelin kysyä että onko muilla tuntunut jo näillä viikoilla liikkeet selvästi?
Mua nimittäin kovasti huolestuttaa kun en tunne kun välillä pieniä muljahduksia masussa..
Olis kiva kuuulla miten muilla on.. :)

Tiitu ja Nella rv21+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiitu87:
hei olen tuolla huhtikuisten puolella vaikka maaliskuun lopussa on laskettuaika.. ehkä joku muistaakin mut kun olin sillon heti plussaamisen jälkeen täällä maaliskuisissa..

Aattelin kysyä että onko muilla tuntunut jo näillä viikoilla liikkeet selvästi?
Mua nimittäin kovasti huolestuttaa kun en tunne kun välillä pieniä muljahduksia masussa..
Olis kiva kuuulla miten muilla on.. :)

Tiitu ja Nella rv21+3
Ensimmäisenä tuli mieleen, tiiäkkö missä kohtaa sulla on istukka? :) Ja vaavi voi potkia kovastikin, mut potkii "sisäänpäin" eli sillail ettet kovin vahvasti tunne.. Kaikilla ei liikkeet tunnu vahvoina (täällä kylläkin..).
 
Moi kaikille:)

nimigalluppi tytön nimen oon päättänyt ja mies myös, vääntöä joudutaan kyllä käymään jos tyttö tulee, mut pojan nimestä mulla ei oo hajuakaan, se minkä toisaalta haluaisin on niin yleinen ja muutamalla tutulla niin toisaalta en sit kuitenkaan haluais ehkä sitä... en tiedä mikä toinen ois sit kiva eikä kuitenkaan liian samanlainen kun mun isommilla pojila.

tavaragallup unisex vaatteita meillä on kivasti et niitä ei oikeastaan enään tarvii kun otan vielä pakkauksenkin.Tytön vaatteita ei oo kun pari hassua jotka on saatu jo esikoisen odotusaikana ja pojan vaatteita hieman enemmän.
Yhdistelmävaunut meillä on ne samat jotka jo esikoiselle ostettiin ja vieläkin oikein hyvä kuntoiset.Ja ensisänky ja pinnasänky on varastossa sekä ihan pienenä vauva saa nukkua myös pakkauksen laatikossa niin kuin aina.
Lauantaina käytiin katsomassa turvakaukaloa ja oli aivan mielettömän ihana ja asiantunteva myyjä et se ratkas meidän auton tila ongelman kymmenessä minuutissa eikä yhtään urittänyt väkisin myydä vaan oli tosi ystävällinen ja auttavainen just sellainen kun asiakaspalvelijan pitääkin olla:)Aivan mahtava ihminen, sieltä käydään sitten istuin ostamssa:)
Ihan uudenveroisen hoitoalustan ja sitterin löysin lauantaina kirpputorilta muutamalla eurolla ja rintarepunhan löysin jo viimeksi kun kävin kirpputorilla.
Rintapumppu löytyy omasta takaa ja ja rintakumit ja tuttipulloja (mikäli niitä tarvitaan), myös yks kahden kappaleen tuttipaketti on ostettu sekä leluja on jo sen minkä pieni vauva hieman kasvettuaan tarvitsee.Myös lakanoita,muovitettua froteeta, sideharsoja,vauvaöljyä,talkkia,vanulappuja ja puikkoja, vauvan amme ja pinnasuojus löytyy.Taitaa puuttua enään vaan vaipat,liivinsuojat ja purkki korviketta jos hätä iskee.

katariinajoo me kuulutaan ja lapsi kastetaan mikäli keksitään sille kummit (niistä ei oo mitään hajua kun kaikki potentiaaliset vaihtoehdot taitaa olla jo käytössä noilla kahdella edellisellä)
Kyllä niillä pakkauksen tavaroilla hyvin pääsee alkuun:)Just sitä vartenhan se on:)

kinder just niin, nimi asia on ihan teidän oma ja jos te niistä tykkäätte ja ne annatte niin toisten täytyy vaan sopeutua:)

ultra-rauta meillä on myös mahdollista päästä neljään ultraan joita kaks on ihan ilmaista ja kahdesta pitää maksaa poliklinikkamaksu.Ja rautaa saa täältä neuvolasta ilmaiseksi jos tarvii.

(.) Mä koitin tänään pitkästä aikaa käydä kävelyllä, mut en päässyt kuin 100m niin mahaan rupes oikeallle puolella vihlomaan joten käännyin takaisin, hetken kun olin ollut kotona niin vihlonta hävis.Et se siitä liikkumisesta ja koko viikonlopun mässäsin karkkia ja suklaata kaksin käsin.
Mä mietin et veisinkö sen äitiyspakkaushakemuksen kelaan vasta joulun jälkeen niin ois sit tammikuussakin jotain mitä odottaa:)Ja kun meillä ei oiekin oo tilaa missä sitä säilyttää kokonaisena kun en nyt ihan vielä viisti sitä ensisänkyä ottaa sisälle missä se voi sitten olla vauvaa odottamassa.Eihän siihen hakemukseen vielä tarvita miehen palkkatodistusta??? :attn: Eiks sieltä tuu sit erikseen sit hakemus jolla haetaan sitä äitiyspäivärahaa yms.???Täytyy myöntää et en muista vaikka eihän siitä mielettömästi oo aikaa kun viimeks vein sen hakemuksen.

Metsätähti ja onnenjyvä 22+5 :heart:
 
tiituMoi =) ! Jos sulla on istukka edessä niin kuin mulla niin sit ne tuntuu vaan niiltä kohdin missä sitä istukkaa ei oo ja tietenkään selänpuolelta ei tunnu mitään:/Mut kyllä ne kliikket alkaa pian voimistumaan ja loppua kohden istukkakin ohenee niin silloin liikkeet alkaa tuntumaan paremmin ja voihan sulla olla vaan rauhallinen pienokainen:)
 
Nimiasiaa täälläkin on mietitty ja eiköhän se ala vähitellen selkiytyä. Ristiäisasia on nyt meillä hieman hankala kysymys, kosk amä olen todennäköisesti eroamassa kirkosta. Aiemmat lapset on kastettu mun kirkkoon ja haluavat erota mukana, eikä mulla tietenkään ole halua nyt tätä tulokastakaan kastaa. Mutta kun miehen pitäisi nyt vaan ilmaista kantansa tähän asiaan... ei hänellä sinänsä ole mitenkään erityistä suhdetta omaan kirkkoonsa, se ei kuulu elämääämme millään tavoin, ja musta olisi tosi outoa jos vauva pitäisi silti hänen kirkkoonsa liittää. :/ Eli saapa nyt sitten nähdä.

Tarvikkeista: meillä on jokseenkin kaikki tarpeellinen edellisiltä, vaikkakin mä kuitenkin haluan hieman uudistaa vaatevalikoimaa... :whistle: Ja mies haaveilee juoksurattaista. Halille kommenttina, että mun mielestä rintapumppua ei kannata hankkia etukäteen, koska ei sitä välttämättä tarvitse ollenkaan. Sen sijaan on hyvä, jos käyt niitä kuitenkin etukäteen katsomassa, jotta osaat tarvttaessa sitten lähettää miehen osatamaan sellaisen pumpun, jonka haluat. Samoin muuten kannattaa tehdä imetysliivien suhteen, kannattaa kartoittaa tarjonta ja ostaa esim. yhdet liivit loppuraskaudessa, että saa ne synnärille mukaan. Sitten, jos samat liivit mahtuu kun maito nousee, voi mies hakea samasta paikasta lisää samanlaisia. Nämä nyt vaan ihan käytännön vinkkinä, koska heti synnytyksen jälkeen ei välttämättä ole kiva mihinkään liivikaupoille lähteä ryysäämään. ;)

Mitäs muuta? Ylihuomenna tulee 24 viikkoa täyteen ja torstaina meen taas polille, pitäkää peukkuja että sen istukanpentele olisi jo noussut kohdunsuulta!!! Mä en haluu sektiota... |O Kiloja on jo tullut kamlasti, yli kymmenen ainakin ja siitä saan sitten varmaan kuulla neuvolassa. Sinne menen sitten ensi viikolla hakemaan niitä papereita, enkä varmaan sen jälkeen enää välitä mennäkään, kaksi kertaa se ihmisen vastaanotolla tässä raskaudessa riittää mulle loppuiän tarpeisiin... :whistle:
 
Hali87 ja metsätähti Niin kun mä en muista yhtään missä se istukka nyt olikaan.. vaikka kysyin sitä rakenneultrassa.. :) Juu onneks on kotidobbleri niin voi kuunella sydänääniä jos tulee epävarma olo. kyllä ne liikkeet siellä aina illalla kuuluu ja oon itekkin aatellut että ehkä tää masuasukki vaan nukkuu paljon.. jos isäänsä on tullut niin hyvinkin mahdollista;)

Mä tässä ajattelin että voisinko mä tulla tänne takas kun tuntuu että täällä ollaan enemmän samoilla viikoilla kun huhtikuisissa.. ??? :)
 
tiitu87: tottakai voit tulla takaisin! pistä vaan tiedot tummennetulla tekstillä, niin päivittäjä ne huomaa :)

Jemppi: Mun muisti on ihan älyttömän surkea, joten pakko kysyä, et ootko Lahden Kelan asiakas? :D Meinasin vaan et ku sulla on tullu tieto pakkauksesta, ni millon oot jättäny hakemuksen? Mulle sanottiin torstaina, et sillon (12.11.) käsiteltiin edellisperjantaina (6.11.) jätettyjä hakemuksia. Vanhempainrahahakemustahan ne ei nyt viel käsittele, mut mietin et millon itelle vois tulla tieto äitiyspakkauksesta :) :)
 
Täällä vasta rv 16+2 ja liikkeitä tuntuu päivittäin. Ehkäpä se on tuosta, kun kohdussa on sen verran paljon porukkaa. Olihan se aikamoinen järkytys toisaalta kun tuo kolmas löytyi nt-ultrassa, mutta se otetaan vastaan tosiaan mitä saadaan. Lapsilla on nimet jo nyt, saa nähdä miten pysyvät ovat, mutta mahassa ollessaan ovat Alexandra, Belinda ja Christian. Ehkä jäävät sitten lopullisiin nimiyhdistelmiin joksikin nimeksi, ei ehkä ensimmäiseksi. Miehelläni tosin on ruotsalaisperäinen sukunimi, ettei nuo nyt niin hassut olisi etuniminäkään, kuin ehkä johonkin Virtaseen yhdistettynä (sorry kaikki Virtaset, ei pahalla!).

Tavaroita... juu, pitäisi hommata varmaan jo. Onneksi ainakin kolmosille tarkoitetuissa vaunuissa on aika vähän valinnanvaraa :LOL: Ei mene turhan hankalaksi valinnan kanssa. Jotain vaatteita ostin jo ekan ultran jälkeen, mutta tosiaan kaksosille. Sitten kun kuultiin kolmannesta niin jotenkin tuli jopa lamaannus... Turvakaukaloita pitäisi hommata ja tosiaan rattaat ja sängyt ja jotain vaatetttakin vielä varmaan lisäksi. Äitiyspakkauksethan me toki otetaan ja sieltä saa paljon tarpeellista tavaraa (tosin sitten myös tarpeetonta, ainakaan kestovaippoja meillä tuskin käytetään ja kolme kylpylämpömittaria tai hiusharjaa tuntuu liiottelulta) ja loput äitiysavustukset sitten rahana.

Näin tuossa naapurinkin äsken kun tulin ruokakaupasta. Hän pysähtyi onnittelemaan, että "taitaa kohta olla tulossa perheenlisäystä, siksikö te Suomeen palaatte jo nyt?" Minä siihen että juu, perheenlisäystä on tulossa, laskettu aika on vasta toukokuussa... Ilme oli näkemisen arvoinen siinä vaiheessa :LOL: piti sitten kertoa, että on hieman enemmän kuin yksi tulossa B) faktahan on se toki, että helmikuusta eteenpäin nämä ovat missä vaiheessa varmaan syntymässä ja voi olla, että sairaalaan joudun vuodelepoon tässä vielä. Kontrollit on nyt 2-3 viikon välein äitipolilla, siihen sitten väleihin neuvolat. Kohta tihennetään käyntivälejä, pelkona on vielä tuokin, kun nuo tytöt on samassa säkissä yhteisellä istukalla, ettei tule heille keskenään mitään ongelmia. Vielä ovat kasvussa olleet 10g sisällä toisistaan.
 
Galluppeihin oli pakko tulla vastailemaan.

Nimiasia sitä ollaan hiema ajateltu mutta ei virallisesti päätetty mitään.Meilläkin on rajoitusta tuon nimen mukaan hieman,kun tuolla mun rakkaalla on r-vika ni sitten koetetaan kahtella semmonen nimi missä sitä ei ole.Ukkeli osaa ärrän mut kaikki ei sitä osaa kuulla oikein...tulee jännästi.Ja aiheuttaa miehelle jonkilaista ahistusta kun ihmiset ei ymmärrä häntä kun asioita hoitaa.Omassa nimessä on ärrä mut kutsuukin mua kullaksi tai äitiksi.Mikä kelpaa mulle hyvinkin. :D Ja mun esikon nimessä on ärrä...sille on kyllä ilmaantunu naseva lempinimi missä ei ärrää ole..helpottaa arkipuhumista,mutta asioita hoidellessa vähän ukkelia meinaa ahistaa vaikka ei myönnä sitä ääneen mutta mä sen huomaan ja monesti ukkeli antaa tai pyytää minun hoitaa semmoset asiat. :| Omathan sen on hoidettava kyllä ,mutta asiat mitä mä ite vähänkää pystyn hoitelemaan.
Nimiä ei siis ole päätetty.Ne tulee tässä sitten,eihän tässä mikään kiirus ole. ;)

Tavara hankinnat Niitä en ole tehnyt yhtään niin mitään,en ole pitänyt kiirettä.Autoistuin meillä jää tuolta kuopukselta sopivasti sitten...(ostettiin sille uusi telakallinen mikä on ihan ehoton!!)Mutta kuopukselle ois ostettava uusi isompi istuin.Ja haluan sen mielellään uutena...koska en haluaisi turvallisuudesta tinkiä.Ja ostetaan sitten semmoen istuin mikä menee niin pitkään ku vähänkää mahollista.Niin ja meillä on tommoset hyvin suojasat ja ihan ok kunnossa olevat yhistelmät,jotka on nyt ollut kahella lapsella et sitten "eemeli" on kolmas.Emman vaunut...oikeen hyvät olleet käytössä.Mutta kuopukselle ostan sitten jotkut kivat kevyet ihan rattaat vain..semmoset pienemmät.Vaatteita meillä on ihan riittävästi ja jatkuvasti saan niitä lisää...ja jää sopivasti tuolta nuorimmaiselta jemmaan nyt sit.Tosin jos poika tulee ni on aika vaaleenpuna valtaisia nuo meijän vaatevarastot nyt...et sinisiä sitten tilaukseen.Isännän äiti eli anoppini kiertää kirppareita ja ostaa aina jotain lapsille.Että ei me jouduta ilima vaatteitakaa olemaa ja paleltumaa.
Sitten meillä on tuommonen ihana ainakin 100v vanha kehto mikä on tuossa tallessa ja odottaa uuutta nukkujaa...kuopus kun ei siinä enää pysy.SItten katotaan jostain säästöstä joku ihana vahna käytetty pinnasänky.Nyt kuopuksella on esim semmonen pinna sänky mikä on jo jotain 50-60 vuotta vanha jossa on anoppi ja isäntäkin nukkunut...sillä on tunne arvoa paljon..ja on todella kauniisti patinoitunut.Mä tykkään vahnasta missä näkyy ajan patina. :D Hmmh...kaikkea muuta meillä onkin jo valmiina.Tuttipulloihin ostan uudet kumit kaikki.Siinä se taitaa ollakkin.Äityspakkausta en nyt ota.oon kolmelta sen ottanut.

Auto on vähän kyseen alanen meillä että vaihetaanko vaiko ei isompaan.Kyllä periaatteessa pitäs vaihtaa kun meillä on tavan iso farkku 5 paikkanen..jotka meillä täytyy jo nyt koko porukalla matkustettaessa.Haaveillaan että vaihettasi transportteriin...mutta rahatilanne ois kyl liia tiukka sille.Ne ku on aika tyyris hintasia.Ja meillä on nyt hyvä auto.Mistä ei hennois luopua... ;) Välillä katellaan isännän kanssa autoja mut sit kummiski tullaan siihe päätökseen et ei nyt ainakaan ihan vielä...onhan tässä aikaa vielä. Saas nähä miten käy... :p Mä kyllä voisin haluta turvallisuuden takia isompaan vaihtaa.Mutta rahatilanne kun sen vaan sallis... :kieh: Me ei haluta vaihtaa tuota farkkua ainakaan mihinkään tila-autoon..niissä kun ei sitten ole tilaa vaunuille...tavaran kuljetus loosteria niiku yleensä.Et jos vaihetaan ni se saa olla semmone pikku-bussi mitä saa jaa hlö-auto kortilla.Nää lapset ei välttämättä jää näihin neljään :D Isäntä haaveilee monesta lapsesta...tai ainakin heittää et sitten jos vaihetaan tyyliin johonki transportteriin ni täytyy tehhä sit mamman kanssa täytettä :LOL: :LOL: :LOL: Joo o katotaan.Mutta kuulemma nyt tämän "eemelin" jälkee pietää pieni tauko,mut jos sitten hetken päästä. :LOL: Hmmh...

Ristiäiset pietään.Ja ollaan pietty kaikille lapsille.Kuulutaan kirkkoon ja halutaan lapsienkin kuuluvan.Pienet perheen sisäiset...mummot ja papat ja kummit ja nää ihan lähimmät.Nimi pietään salaisuutena ihan vanhojen tapojen mukaan... =)
Kummit On meillä nyt kovan mietinnän alla...tai ei nyt...mutta tulee olemaan tässä...Miehellä ei ole kun yksi sisko joka on jo kuopuksen kummi.Mulla ois sisaruksia viel jälella...mutta ei semmosia mitkä nyt HALUAISIN kummiksi...Tulee tuottamaan vähän päänvaivaa.Mutta sanoin jo isännälle että voidaanhan me pyytää sen siskoa ja sen miestä tällekkin kummeiksi...ei kai se niin vaarallista oo.Mut sitten toinen kummitus onkin sit mietittävä. ;)

Olikohan vielä joku galluppi....mut tässä mun vastaukset nyt näihin ja heitto tuohon auto hommaan et mitä muut sen asian suhteen tekee jos tekee... =)

Daizz ja "eemeli" POKS 21+0
 
Mä tuossa innostuin Jempin hehkutuksen jälkeen kans katsomaan Kelan sivujani. Elikkä mä vein hakemuksen keskiviikkona 11.11. kelaan ja 13.11. (perjantaina) ovat käsitelleet ja tehneet päätöksen myöntämisestä. Sitten siellä lisätiedoissa lukee, että se tulee kahden viikon kuluessa postiin. Jeeeeee.. :)
 

Yhteistyössä