*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Bluerdrama aivan ihana massu <3 niin söpö että huh. Ihan kateeks käy :D :heart: :heart: nooo..koitan ajatella että sisältö on pääasia, ei se miltä mun maha näyttää..onko monilla jo muuten napa pullahtanu? mulla ei ainakaan.. koska se "kuuluis" pullahtaa edes?
 
mä olen paksu ja väsynyt. Ärsyttää, kun melkein kaiken aikaa on taas eilen ja tänään ollut sellaista pientä päänsäryn poikasta ja tuntuu, ettei vaan jaksa ryhtyä mihinkään järjelliseen touhuun. Ja tänään sain sitten soiton neuvolan lääkäriltä, että pissassa kasvoi se perkeleen streptokokki :headwall: Saa nyt sitten ruveta pelkäämään ennenaikaisuutta ja ties mitä sen takia :( No, viikon päästä katotaan onko kuuri toiminut vai vieläkö pöpö jyllää. Ja vielä: mun painoni on nyt noussut kymmenen kiloa :eek: Pientä lohtua edes sain edellisestä neuvolakortista, jonka mukaan viimeksi oli tässä vaiheessa vielä enemmän... Ehkä tänään vaan ei ole mun päiväni. Yleisesti ottaen kuitenkin on hyvät fiilikset, vauva potkii pontevasti ja elämä on mukavaa, välillä sitä vaan ei jaksa huomata. :flower:
 
MLL
Mun napa on aina ollu tosi syvä ja se on alottanu matkansa kohti valoa, syvyyttä ei oo enää paljoa ja veikkaan että menee max kuukausi niin se on pullahtanut ulos. Bluedramalla on kyllä söpö masu, omani ei ole ihan noin terhakasti työntyny eteen, johtuen varmaan siitä että oon 176 cm pitkä niin sillä on tilaa vielä kasvaa ylöspäin. Tosin eilen rakenneultrassa huomasin että alkaa yläreuna olla jo pallean alapuolella että kohta sen on vaihdettava suuntaa :D Eipä silti enää mahdu osa takeista päälle ja osa paidoistakin on auttamattomasti hyllytetty. Housuista puhumattakaan.
 
Bluedramalla ihan mielettömän suloinen masu :heart:

Täällä kanssa napa syvä, niinkun MLL:llä. Mulla ei kyllä vielä mitään merkkejä, että olis ees lähtenyt pullahtamaan..Mut eiköhän se vielä tässä vajaan 19 viikon aikana ehdi sieltä nousta ;)

Jemppi & Aapo 21+2
 
sunburned jaksamisia teille sinne kovasti! :hug:

solmussa kiva kuulla että olet parantunut! oliko tauti kuinka rankka, saitko lääkitystä?

Omaa napaa sen verran että käytiin 4D ultrassa ja siellä selvisi että poika tulossa.. näky selkeä uloke (pippeli), lääkärikin oli sitä mieltä että poika on. Menin sitten tietenkin törsäämään poikien vaatteisiin rahaa :D noo sitten lääkäri soitti minulle pari pv. myöhemmin kun hänen piti lähettää kotiin postissa se dvd, koska ei saanut "kokoon" sitä silloin. No se oli jotenkin epäonnistunut ja hän sanoi, että kun olen jo ultran maksanut niin tule käymään niin hän kuvaa vähän uudestaan jotta saisimme muiston. Menin ultraan niin lääkäri kysy että eikö me viimeksi nähty poika täällä? että nyt tämä kyllä näyttää tytöltä :eek: :LOL: Hän selitti että joskus tehdään vääriä "diagnooseja" ultrissa sen takia kun työllä nousee viikoilla 20-23 klitoris usein pystyy ja muistuttaa pippeliä.. mutta vauvelilla oli kuitenkin jalat niin hyvin edessä ettei saanut varmaa tyttölupaustakaan tästä vaan meillä säilyy jännitys loppuun saakka!! Eli näin näköjään voi käydä ja arvioitahan nämä vain on. :) Mutta tärkeintä että kaikki näytti olevan hyvin :heart:

Possupiikki täälläkin otettuna, käsi ollut kolme pv. kipeä ja vähän lämpöä nousi, mutta olen sitä mieltä edelleen että kannatti!

Ihanan talvista täällä Etelä-Suomessakin!! Tulee niin jouluinen olo!

Siiruli ja maha-asukki 22+1 :heart:
 
Glow
Narkissos mullahan oli se streptokokki edellisessä raskaudessa. Söin 3 viikon lääkekuuria ja lopulta se häipyi. Nyt sain tän bakteerin jo rv 13 lähtien :headwall: siitä asti on pitäny estolääkitystä syödä, ei kiva :/ Edellisessä raskaudessa supisteli paljon, verrattuna tähän. Poika syntyi kuitenkin vasta rv 39+6. Toiset lääkärit pelottelee kauheesti ennenaikaisuudella ja ties millä ton streptokokin takia, toiset taas ei juurikaan välitä. Oonki täs ollu sen asiankans ihan pää pyörällä! Parin ohjeesta lopetin estolääkityksen, nitrofur-c syömisen viikoksi. Eikös valkovuodosta muuttunut vaaleanpunaista/ruskeaa, kovia ihmeellisiä kipuja alapäässä, joista en ota selvää onko liitoskipuja vai muita tai "molempia". Kävin lääkärissä, kerroinki vissii jo täällä... viikko sitten, käynti oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei ois voinu tympeempi lääkäri olla, ikäänkuin ei tiennyt mistään mitään eikä ottanut kantaa mihinkään!!! Labraan vein sitten näytteen ja uusi ensiviikolla. Eipä ole edellisiä vastauksia kuulunut vaikka neuvolasta piti soitella. Siellä on nyt eilen ja tänään rokotuspäivät, eli hässäkkä ollu, joten soittelen huomenna itse ja kysyn mikä tilanne. Estolääkityksen taas aloitin, mutta ei se ole liiemmin vaikuttanut kipuihin. Vuoto ja sen väri on vaihtelevaa. Näin omanapaisesti tänään :ashamed: :whistle:
 
Flunssa oli ihan siedettävä. Väsymystä on toki paljon vielä, tänäänkin nukuin 3 tuntia päivällä :ashamed:

Tarjottiin heti se tamflu, mutten ottanut sitä kun koin pärjääväni ilmankin. Panadolia söin kuurimaisesti 3 päivää, eli aika vähällä pääsin. Vielä hitusen yskää ja tukkoisuutta, muuten kaikki kivasti. :wave:
 
kiva kuulla solmussa että "pääsit vähällä", jos noin voi sanoa! Oot kyllä rohkea kun et tamifluta ottanut, mutta näin jälkikäteen ajateltuna tietysti fiksu ja hyvä ratkaisu! Kun eihän nuo lääkkeet aina niin hyvää sikiölle välttämättä tee..

Narkissos ja Glow pissatesitlläkö se streptokokki siis todetaan? Kun mulla oli jo kipeitä supisteluita, niin kävin antamassa pissanäytteen.. Lääkäri määräs tulehdukseen kahden viikon nitrofur-c kuurin, muttei puhunut mitään streptokokista, eikä mistään ennenaikasuudesta.. jäin siihen uskoon että mulla vaan oireeton pissatulehdus, mutta onko tämä streptokokki nimenomaan tän pissatulehduksen aiheuttaja?? :ashamed: sori kyselen varmaan tyhmiä..Mutta siis onko perinteinen virtsatietulehdus eri, kuin streptokokki? Nyt täytyy viikon päästä viedä uus näyte...
 
nystymuikio: Turussa on lähin ja Naantalissa asustan, eli matkaa noin 15-20 kilometriä. Maksoi muistaakseni 6,50?.

Sunburned:
:hug: Toivon kovasti, että molemmilla vauvoilla olisi kuitenkin kaikki hyvin ja saisit molemmat syliisi terveinä.

Possunuhapiikkitarinan päivitys:

Eli tiistaina otin rokotteen ja käsi kipeytyi iltasella. Ti-ke yönä en voinut nukkua vasemman käden "päällä" mutta muutoin kaikki ok. Ke käsi kipeytyi entisestään ja sen sai kivutta nostettua vain noin 45 astetta. Ke-to yö meni kuitenkin jo hieman paremmin. To aamulla käsi sevästi parempi, nyt nousee kivuttomasti jo vaakatasoon. Huomenna veikkaan viimeisten oireiden katoavan.

Muita oireita ei ole tullut ja vauva liikkuu ihan normaaliin tapaan :D

Sef ja Nöttiäisprinsessa 20+3
 
Hei!

Kiitos teille, kun kerroitte oireista pitemmältä ajalta sikarokotteesta. :wave: Taidan ottaa sen ensi viikolla vaikka aiemmin olin sitä vastaan. Olin sitä vastaan ja epäilen yksinkertaisesti siitä syystä ettei rokotetta ole ehditty testata raskaana oleville. Mutta kai mahdollinen vähäinen paha on parempi kuin kerta laakista...

Tsemppiä teille, jotka olette saaneet tulehduksen. Toivotaan että raskaus sujuu kuitenkin normaalisti. Siis pissanäytteestäkö se havaitaan?

(.) Napa on pullahtanut jo useita viikkoja sitten. Tänään ja eilen supistellut alavatsaa, ts. maha "kivikova". Ulkotakki oli tänään pitkästä aikaa päällä, kun kävimme kaupassa. Kyllä kohta napit irtoo tms. Oli aika tukalaa olla omalla takilla :LOL: Pihalla käydessä lainasin miehen talvitakkia. Ihanaa, kun tuli ensilumi!! :heart: :wave: :) :attn: Kai tämä lentsu loppuu pian, meillä on esikoisen kanssa yskävaihe menossa. Edelleenkään ei ole kuumeta, joten voimme olla huoletta.

Oikein hyviä vointeja itse kullekin :hug:

momtoo ja pikkukakkonen (rv 22? jotain...räkätauti pistänyt pään sekaisin :ashamed: )
 
sunburned Toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Tulihan se siis eilinen viimeinkin. =) Aamulla hain possupiikin, sen jäljiltä on käsi edelleen hiukan kipeä ja eilen oli jonkin päänsärkyä. No. päänsärky on ohi ja käsikipua lukuunottamatta muuta ei ole ilmaantunut ainakaan vielä. Missä vaiheessahan sitä voisi sanoa, että rokotuksen sivuvaikutukset on ohi?

Ja iltapäivällä oli sitten se rakenneultra. Kaikki on ok ja saatiin selville sukupuolikin. Oikeastaan aika hyvä, kun lekuri tutki vatsan rakennetta vai oliko se reisiluuta monitorista, totesin ääneen, että olen ennenkin nähnyt tuon kolmannen ulokkeen... :LOL: Lääkäri myönsi, että poika se on. Ja enpä usko tytöksi enää muuttuisi, sen verran hyvä kuva saatiin perintökalleuksista. Mies on mielissään, tosin leikillään laskeskeli illalla, että taitaa nämä kössit tulla tulevaisuudessa kalliiksi...

Eli kaiken puolin valoisemmalta näyttää. Ainoa mikä vielä rasittaa, että pitäisi päättää lähteekö huomenna "rokotuspiknikille". Alle kolmivuotiaat saavat huomenna kausi-influenssarokotuksen yhteydessä possupiikin ja samaan aikaan aloitetaan muiden riskiryhmien piikitys, voi rokotuspaikalla olla väkeä kuin pipoa. En ymmärrä miksi tuo on noin täällä noin huonosti organisoitu :headwall: Odotan, että tänä päivänä tulisi vielä tietoa, että ensi viikolla olisi omassa neuvolassa rokotusaikoja.

Mutterikahdelle (pojan jässikälle tulevaisuudessa siis) ja rv 22+0
 
sunburned voimia ja jaksuja :hug: :hug:

(.) Liikkeitä näkyy selvästi ja paljon mahan päältäkin :heart:
Napa syvä napa on mulla muuten mutta nyt alkaa kohta lähestymään päivänvaloa :D
Nasupiikki sain sen eilen, oisko ollu joskus 14 aikaan, oireina illalla vasta käsi kipiä , nukuttua sain silti, nyt tänään käsi hieman kipeä vielä. Väsymystä havaitsin eilen vähäsen myös.

Kärsin tänään aamulla vieroitusoireesta kun eilen meni sitten tietokone sekoomaan aamupäivällä enkä koko päivään päässyt nettiin :LOL: Ah nyt alkaa taas aamu rutiinilla kun pääsee kahlaamaan vauvapalstat ja facebook läpi :ashamed:

Kinder- & t+v 22+3

ps.voiko esikoiseni olla nyt jo mustis mun mahalle? :eek: on alkanut nyt parin päivän sisällä hulluna koklaa rajojaan ja välillä jopa koittanut purra ja nipistää mua ja kohdistaa aika usein iskunsa mun mahaan :|
 
Siiruli ja momtoo: streptokokki (joka on siis tarkemmin sanottuna beetahemolyyttinen streptokokki, Streptococcus agalactiae) on osalla naisista ns. normaalifloorana eikä aiheuta oireita. Joskus se sitten ilmaantuu äkäisempänä raskauden aikana ja voi aiheuttaa supistelua, sekä on riski ennenaikaiselle vedenmenolle ja synnytykselle sekä vastasyntyneen vakavalle infektiolle. Siksi sitä yritetään häätää ja onnistui häätö tai ei, niin synnytyksen yhteydessä pitää saada estolääke, jotta vauva säästyisi tartunnalta. Ja pöpö voi siis löytyä joko emättimestä tai virtsateistä bakteeriviljelyllä. Mulla se löytyi sattumalta rutiinivirtsanäytteestä, olin ajatellut, että epämääräinen vuoto johtuisi vain hiivasta :/ Aiemmissa raskauksissa mulla ei ole streptokokkia ollut.
 
Sundburned:Jaksamista sinne, toivotaan että teiän pikkusilla on kuitenkin kaikki hyvin! :hug:

Minäpä vielä kommentoin tuohon possupiikkiin: Mulle se laitettiin viikko sit ja kolmisen päivää käsi oli kipeenä ja seuraavana päivänä piikin laitosta oli huimausta, pääkipua ja pahoinvointia, terveydenh. mukaan monilla on ollut tällasia oireita.

Vauva on liikkunut ihan mukavasti, välillä on rauhallisempia päiviä, mut mulla tuo istukka eessää ettei kaikki liikkeet edes tunnu.
Keskiviikkona oli neuvola ja syke pikkusella on 147 luokkaa, verenpaine mulla pikkasen noussu 133/75, mut jännitän tuota mittausta nykysin ja se nostaa sitä!Juu painoa oli tullu ihan liikaa kuukaudessa 3kiloa, iik!Arvasin kyllä sen, kun ei paljo oo lenkille päässy tän flunssan takia joka edelleen jatkuu...Mulla sf mitta nyt jo 21cm, yläkäyrillä menee, yleensä mulla mennyt alakäyrillä koko raskaus ajan, tuleekohan nyt sit isompi vauva vai mikähän tuohonkin vaikuttaa!

Joillakin ollut tota issias vaivaa, mä kärsin edellis raskaudessa siitä koko raskaus ajan, tuolloin sanoivat et venytellä kannattaa, mut mulla siihen ei kyllä auttanut mikään!Nyt ei onneksi viel oo pahemmin vaivannu!
Mulla närästys vaan pahenee, eilen otin jo nexiumin, vähisä autto!

Kävin eilen esikoiselle ottamassa sikapiikin, vähän pelotti se kun hällä ollut tota kananmunaallergiaa, mutta kun astma kuitenkin on ja nykysin pystyy syömään kananmunaa...Ei tullut mitään oireita hälle, jalka vähän kipeänä illalla oli(ei antanut kateen piikkiä laittaa)!

anri&vauveli rv 21+3
 
Kinder meillä ainaki tyttö on joinaki iltoina ku nukkumaan ollu menossa ni sanonu et on ihan väärin että masuvauva saa olla mun lähellä kokoajan ja hän ei saa.. eli pientä mustasukkaisuutta kyllä..ja millään ei halua että meille tulee poika, pojat on tyhmiä.. :D no kaipa sekin heltyy sitten ajan kanssa :)

ootteko kukaan ajatellu mennä 4D ultraan? mua houkuttelis kovasti, ois kiva mennä just ennen joulua ja sitten aattona näyttää äitille ja isillle se video :) tyhmä ajatus ehkä jonkun mielestä, mutta musta tuntuu et ne tykkäis, äiti ois jo ultraan kovasti halunnu mukaan, ku ei simmosia ollut sillon ku meitä tehtiin :D ja se ei voi kuvitella et miten niin hyvin voidaan tarkastella vauvaa jo sen ollessa masussa :) kurjan kallis vaan tuo ultra olis kyllä,.... mietitään mietitään :)

tänää tarttis lähtee hakee viimeiset muuttokuormat ja huomenna miehen entisen bändin 10v juhla ja sunnuntaina isänpäivä..huh ku aika taas vaan juoksee!!

haleja ja kivaa viikonloppua :heart:

 
Katariina00 kyseli 4D-ultrasta, ja kuinka sattuikaan juuri tänä aamuna meillä oli sellainen =) Suosittelen isosti! Aivan loistava, myös lääkäri oli erinomainen (saako mainostaa...? Bruno Cacciatore, kuulemma paras Suomessa). Ultrassa näkyy kaikki mahdollinen, jopa silmät lekuri pystyi tsekkaaman, ettei ole alttiutta harmaakaihiin, kitalakihalkio suljettiin pois (yläleuan luusta), samoin huulihalkio, sormet, varpaat, onko kampurajalkaa, jopa kohtuni verenkierron. Sydän tsekattiin myös tarkkaan, siinä näkyy eri väreillä, että kemmioista menee virtaukset oikein eikä missään falskaa. Ja ne kuvat, oih, vauva näytti ihan nukelta, imi vähän peukaloaankin...Napanuora ja istukka erottuivat myös erittäin hyvin. Kovasti vauva liikkui ja lääkäri sanoi, että se on erittäin hyvä. Kohdunkaula katsottiin ultralla myös ja kaikki hyvin senkin suhteen Tosi huojentava kokemus. Nyt se perinteinen rakenneultra tuntuu jotenkin vajavaiselta, kun on tälläisiäkin tekniikoita. Tuosta ilosta ja huojennuksesta maksoimme ilomielin Kela-korvauksen jälkeen 160 euroa. =) Tuosta on sekin etu, että jos sydämessä olisi havaittu jotain epämääräistä, osataan synnytyksessä siihen varautua paremmin. Niin, ja sukupuolikin sai sitten vahvituksen 100%, lääkärikin sanoi että tästä ei voi erehtyä :D Eli poika edelleen tulossa.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

Karo76 rv 22+6
 
Kiitos Karo tosta :) kyllä vaan kovasti tekis mieli päästä sinne, ei kai auta muu ku pulloja vaan keräämään :D no saa nähä.. nyt rahat niin tiukilla ettei millää pystyis irroittaa tollasta summaa, ja silti niin tahtois..äh.. kurjaa olla rahaton!!!
 
En taas kerkee lukeen teijän kirjotuksia kun on kiirus :( . Mutta sen verta omaa napaa että possupiikki on saatu jo viikko sitten, käsi oli kosketusarka mutta mitään muuta oireita ei tullu. Tayssissa kävin, vauvalla kaikki hyvin, kuperkeikkaa heitti mutta minä sain sitten taas pitkävaikutteisen insuliinipiikin iltaisin pistettäväksi :'( .
 
Täällä rokotteen jäljiltä saikulla tämän päivän. Illalla nousi sen verran lämpöä, että otin Panadolia. Äsken ei onneksi enää ollut lämpöä. Kaverilla tuli nuha ja kurkkukipu eilen, otettiin piikit samaan aikaan. Käsivarsi on enää vähän arka, kipu alkaa olla kadonnut.

Miehen pomo oli sitten ollut kaksi päivää kipeenä töissä, koska on niin "tärkee"!! Se sai mut tosi vihaiseksi, koska hänellä selkeesti oireet täsmäävät sikainfluenssaan. Onneksi mun mies on ollut nyt kurssilla muutaman viikon (ja jatkuu vielä, huh), joten eivät ole tavanneet! Kukaan ei ole mun mielestä niin tärkee, että pitää käydä tartuttamassa kymmeniä ihmisiä töissä. Varsinkin, kun joukossa on ainakin kolme tulevaa isää, pienten lasten vanhempia, riskiryhmäläisiä ja vasta tällä viikolla on alotettu rokotukset täällä! Sori vuodatus, pisti vain niin vihaksi! :headwall:

Mun normaalisti syvä napani on ruvennut kanssa tekemään matkaa ylöspäin. Enää vain vähän kuopalla.

4D ultra. Houkuttas kuvausten perusteella itteesäkkin. Täällä kuvattiin rakenneultrassa lopuksi kasvot 4D:llä, että saatiin kasvot/huulet näkyviin. Niin vähän kuitenkin, ettei siitä muuta iloa itselle irronnut. Nyt ei kuitenkaan rahatilanne annan periksi yksityiselle.

Kiva kun kerroitte tuosta isäkuukauden pitenemisestä, pitääkin heti mennä tutustumaan siihen.

NinaRinsessa ja nyt kovin aktiivinen Poikanen 21+6

*MUOKS* sain rokotteen siis keskiviikkona.
 
Sunburned: Jaksuja, toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Tänään oli neuvola, jossa kaikki oli ok. Sf mitta 19,5 joka vissiin keskivertoa hiukka korkeampi.
Hemoglobiini ja verenpaine ok. Ei tartte rautaa vielä ottaa purkista.

4D-ultra houkuttelee kovasti täälläkin, olisi ihana päästä tarkastelemaan pikkuista niin tarkasti. Pitää kattoa jos jää rahaa kun on muutenkin hankintoja niin kovasti.

Piikistä oireena päänsärkyä ja käsi vähän kipeä. Tänään näin uutisotsikon jossa luki, että parasetamol heikentää rokotteen tehoa. Miksiköhän ei siitä neuvolassa mitään mainittu. Käskettiin vaan ottamaan panadolia jos siltä tuntuu. No ehkä se on niin minimaalinen haitta sitten tai jotain.

Abello 22+3
 
pikaisesti ilmoittelen että olen kai hengissä , en ihan varma siitäkään. Esikoinen sairastui maanantaina possutautiin ja olen ollut hänen kanssaa sairaalassa kosha hänen kuntonsa oli hyvin heikko, eilen päästiin lääkkeiden kera kotiin. Tänä aamuna sairastuin mie itte rokotuksesta huolimatta, rokotuksesta oli vain 7 päivää aikaa kun esikoinen sairastui. Mulla alotettiin nyt heti tamiflu koska mulla on vaikea astma. Mulla ei oo oikeestaan mitään hajua edes mitä tähän oon kijrottanu mutta kaipa te selvän saatte, menen siis maate, moi ja voikaa paksusti, en halaa ketään ettei tauti tarrtu
 

Yhteistyössä