*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

sef mie mietin,et jos sinun kautta sais vauvoille ne makuupussit,mie niin tykkään niistä? :D

Toissapäivänä oli neuvola ja kaikki ok;
pissa puhdas
paino noussu kaiken kaikkiaan n. 3kiloa
toisen sykkeet 142 ja toisen 150
hb laskenu 114-> rautaa
sokeri ok
sf-mitta VAIN 26cm :whistle:
Ja varattiin sokerirasitukseen aika,se ois nyt 24pvä.

Nyt vaan ens viikon muuttoa ja keskiviikon ultraa odotellessa :)

Vointeja ja viikonloppuja!

p.s Sori omanapaisuus sunburned suuri :hug: tuo on nyt kaksosia odottaessa pahin pelko :( voimia kovasti!

Nystis U&H 22+0 *poks*

Ja MannaHari pikaisia paranemisia ja lääkäriin,jos tuntuu yhtään siltä :hug:
 
Glow
merkkiä.

Pikaisesti, mulla se streptokokki löytyi kans ihan normi pissanäytteestä. Yks lääkäri sanoi että jos sitä ei olis vasta edellisessä raskaudessaki ollu niin nyt ei tarttis syödä tota lääkettä, mutta kun oli ja on taas uudestaan niin tarvii :/ noh, sopii vaan toivoa ettei todellakaan aiheuta vauvalle mitään. Olen kyllä monesti lukenu että on turvallinen lääke.
 
Moikka :) Aika moni on ottanut possupiikin, kiva kun ootte kertonu oireista. Mun oireet on tänään ollu jo poissa, ei oo enää mitään muuta ku mustelma muistona. Nyt vaan kovasti yrittää pysyä terveenä kunhan rokote on kokonaisuudessaan vaikuttanut.

Mä en oo tajunnu ennen kuinka ulkonäkökriittinen mä oon. Enkä oo kyllä omasta mielestäni ennen näin paljoa ollu. Tänään metsästin mekkoa viikonlopun isompiin juhliin ja kokeilin kaikenlaisia mekkoja. Näytin niissä omasta mielestä ihan hirveältä kaikissa ja ärsytti kun joutu ottaa tosi isoja kokoja. Itkuhan siinä sitten tuli.. Kamalaa. Löysin sit henkkamaukalta yhen mammamekon, joka oli ihan ookoo ja se pelasti mut.

Tuntuu että paino on noussu ihan liikaa enkä tiedä miten sen kanssa reagoisin. Ens viikolla on neuvola ja siel tulee varmaan esille painonnousu. Mies ei (onneks) tällä kertaa pääse paikalle, joten saan rauhassa purkautua painoasiasta. Nyt siis alkupainoon nähden n. 8kg tullu lisää, eihän se nyt ihan älyttömästi ole, mut mulle paljon.

Toivottavasti ette saa musta nyt kovin pahaa kuvaa, kun näistä täällä kerron, mutta jonnekin piti päästä avautumaan.. Huono päivä ollu muutenkin ja jotenki nyt niin pinnassa tää "possumainen" olo..

Kiitos <3

Hali87 & Pähkinä 22+2
 
sunburned :hug: Kovasti jaksamista sulle.

MannaHari :hug: Pikaista paranemista.

Tänään on ollu niin kylmä ja kostee päivä että mulla on ollut iskiassärkyä, mulla sitä tulee aina kun on tällanen keli. Onko kenelläkään mulla sellasta vaivaa et hetken kävelyn jälkeen alkaa tekemään tosi kipeetä jommankumman lonkkaluun päältä, vatsanpuolella. Mulla tuntuu ihan siltä kun veitsellä vääntäis tietystä kohtaa ihan joka askeleella. Mietin et onko se kohdunkannattimien kiinnityskohta, vai mikä voi olla. Keskiviikkona on neuvola ja täytyy sillon kysyä mikä vois olla kyseessä.

Nyt alkaa ihan yhtäkkiä kurkku kipeytymään oikein kunnolla ja nuhaa on ollu pari päivää, ilmeisesti sama flunssa minkä mies sairasti viime viikolla. :headwall: Ja keskiviikona pitäis ottaa se possupiikki, no onhan sinne vielä aikaa.

Fantaihana 21+4
 
Fantaihana: Mulla on alkanut myöskin tulemaan kävellessä tuota kuvailemaasi "veitsellä vääntämis" kipua just samalle alueelle. Luulen että johtuu kohdun kasvusta, niin ne kiinittimet juurikin on kovilla..

Rakenneultrassa käytiin tänään ja siellä oli kaikki vallan mainiosti! :) :heart: Painoarvioksi saatiin 400g. Hyvin on siis pienokainen kasvanut. Sukupuolta ei haluttu tietää, mut mies totes vaan ultran jälkeen, että kyllä sieltä se tyttö tulee. :) Katsotaan pitääkö tuntemukset paikkansa. ;)

muoks. napa-asiaa vielä. Kuten kuvasta näkyy, niin kyllä on ponnahtanut jo aika päivää sitten pois kuopastaan.Törröttää ihan kuin ois nenä keskellä mahaa! :LOL: Ei tuo kyllä esikoisen odotuksen jälkeen kunnolla ees palautunut uomiinsa.. :whistle:
 
Moikka!

Siitä onkin taas kauhean pitkä aika kun oon viimeksi tänne mitään kirjotellu. Lukemassa olen kyllä käynyt säännöllisesti. Yritän nyt kommentoida niin paljon kun muistan.

Solmussa: Hieno kuulla että olet selvinnyt taudista noinkin vähin oirein. Toivottavasti on nyt sinun kohdallasi sitten ohi koko lenssu! :) Lueskelin kanssa tuosta sinun rakenneultra käynnistä. Huh huh! Olipa kyllä törkee se lääkäri.. Aikamoista. Ite olisin kyllä räjähtäny jo heti siellä. Hyvä että viet asiaa eteenpäin.

Tervetuloa kevät-10, ompus ja olikos muita uusia!!!

Rokote: Kävin hakemassa rokotteen maanantaina 2.11. 135 muun odottajan kanssa Tampereen Tammelan neuvolasta. Jonotin n. 2,5h. Rokotteesta ei tullut oikeastaan mitään oireita. Ei kuumetta, nuhaa, päänsärkyä eikä käsikään kipeytynyt. Jos nyt jotain täytyy sanoa niin itse rokotuskohta oli ehkä vähän arka, vähän kuin pieni mustelma. Hyvä ettei tullut mitään ja "ManU-Tapparakin" on liikkunut ja pomppinut ihan normaalisti, ettei häntäkään tuntunut hirveästi se haittaavan.

Parisuhde: Henkisellä puolella menee tosi hyvin. Tuntuu että ollaan lähennytty ihan hirmuisesti tämän raskauden myötä. Monta kertaa olen oikein liikuttunut kyyneliin kun olen miettinyt sitä kuinka toisesta välittääkään. Fyysisellä puolella on vähän hiljaisempaa. Mutta eipä tässä nyt kasvavan mahan ja närästyksen takia mikään hirveän hekumallinen olo olekaan, että se on varmasti ohimenevä ilmiö. Alku raskaudesta tulikin jyystettyä senkin edestä. ;)

Onnittelut rakenneultrista tulleille hyville uutisille! :)

Sunburned: Iso ja lämmin halaus!

Bluedrama: Iiiiiihana masu!! <3

Siiruli: Ihmeellinen ultra kokemus siellä teilläkin. No mutta nyt säilyy jännitys sitten loppuun asti!

Momtoo: Täälläkään ei meinaa enää mahtua talvitakki päälle. Pitää varmaan kohta käydä ostoksilla. En usko että miehen takissakaan saan kulkea. :)

4D-ultra: Ai että kun kerroit Karo76. Nyt alkoi sekin houkututtaa. Pitää pistää mietintään. Tuo hintahan siinä se isoin kysymysmerkki on.

Mannahari: Pikaisia paranemisia ja toivottavasti selviät kanssa mahdollisimman vähällä. Harmillinen juttu. Jaksuja!

Hali87: Älä huoli. Ulkonäkö asiat tulee ihan varmasti kaikille eteen, ainakin jossain määrin kun masu ja vaavit kasvavat. Ohi meneviä naiseuteen kuuluvia turhuuksia! Eiks vaan! :)

Fanta-ihana: Toivottavasti ei ole tautia tulossa. Juo paljon teetä hunajalla. Sillä lähtee ainakin perus lenssut heti pois. Itse olen sen todennut. Jaksuja!!

Mitäs vielä tänne omaan napaan. Kerroinkos jo sen että sain vihdoin töissäkin sanottua pomolle. Jestas kun jännitin sitä mutta onpahan nyt kerrottu. Ei onnitellu eikä mitään. Sano vaan että pitihän se arvata ja lähti pois tilanteesta. No jälkeenpäin kyllä on sitten taas kommunikoitu ihan normaalisti ja pomo on ollut mua kohtaan jopa ihan kohtelias ja laskenut leikkiäkin, mut silti ottaa päähän tuo sen reaktio. Onneksi kaikki muut ovat töissä olleet tosi ihania ja huolehtivaisia. Ovat jopa jo kauhulla miettineet, että mitä sitten kun jään pois ja että kuka heistä huolehtii ja katsoo että hommat toimivat. Ovat kyllä ihania. <3

"ManU-Tapparan" liikkeet tuntuvat päivä päivältä selvemmin. Huomaan jo hänen päivärytminsä ja aina odottelen jo seuraavaa aktiivista hetkeä. On hauska ja ihana vihdoin tuntea pieni. <3

Mies huomasi tänään että mun masu on plumpsahtanut oikein kunnolla esiin. Oli ihan häkeltynyt ja ei meinannu saada silmiään irti siitä. Hehehee. Tuntuu ettei kohta tosiaan mahdu edes tuohon talvitakkiin enää.

Saatiin miehen sukulaisilta ilmaiseksi yhdistelmävaunut!! Tosi hyvä kuntoiset ja sievät. Ovat kyllä vähän poikaväreissä mutta minä tuunailen niitä sitten tarpeen vaatiessa vähän tyttömäisimmiksi. Niihin tuli mukana jopa sadesuoja. Ihana juttu!

Hermot menee jotenkin paljon herkemmin. Töissäkin, siellä ravintolassa, heti jos tulee vähän omituisempi/vaativampi/hankalampi/ärsyttävämpi asiakas meitsillä palaa käämit heti. Ja mä olen vielä yleensä sellainen etten hermostu ikinä mistään. Oikea "Naantalin aurinko". Jotkut tuotteet muuten vielä töissäkin aina välillä yökityttävät. Onneksi ei ole enää niin paha kun sillon alussa.

Huh! Tulipahan kirjoitettua! Yritän muistaa käydä vähän useammin niin ei tule sitten kerralla aina näin paljon. Mukavaa viikonloppua!

Harakanhattu ja ManU-Tappara 21+3
 
Heip!

kirjoitin kaksi kertaa pitkän jututn ja molemmat hävisivät(näppäilyvirhe, argh! |O ). joten lyhyesti: Kiitos glow ja narkissos lisätiedoista streptokokista. Eli pissanäytteestä sen saa selville, jos olis jotain häiriötä itse kullakin.

MannaHarille paranemista! :hug: Ei ole leikin asia. Tyttäreni sanoisi: "Tuo ei ole naurun asia" eikä kyllä olekaan.

Hali87 myönnetään, että minullekin painoasia on pinnalla, varsinkin, jos painoa tulee paljon lisää. Haluan lohduttaa, että mikäli päätät imettää lastasi, se saattaa kutistaa painosi lähtöpainoon. Minulle ainakin kävin niin. Täysimetin 5 kk ja sain käydä yölläkin tankkaamassa jääkaapilla, etten olisi kuhtunut liikaa. Ja voihan se paino ilman imetystäkin luonnollisesti laskea. Painaahan vauva+istukka+lapsivesi ym. loppujen lopuksi aikas paljon. Eli et ole ainoa, joka niitä asioita miettii :)

Fantaihana: ei oel vielä liitos/lonkkakipuja ollut, mutta varmaan tulossa on (oli edell raskaudessa myös). Tsemppiä kipujen kanssa ja paranemista kurkkukivusta!! :wave:


Bluedrama: miehesi veikkasi tyttöä ultrauksen jälkeen. Entäpä jos miehesi osasikin tulkita tuota hienoa ultranäyttöä niin, että näki siellä tytön? ;) ainakin ieheni sano ultrauksen jälkeen, että tyttöhän se selvästi oli. Minä en kyllä nähnyt mitään tarkkaa :ashamed:

(.) Harjoitussupistuksia tullut (joko eilen jo kirjoitin, en muista) parina päivänä. Juuri kun kumartuu, tai käy wc:ssä (siinäkin kyllä kumartuu joo) tai jos on jotain kivaa miehen kanssa makkarissa, niin johan menee kivikovaksi massu :)

Olen yrittänyt olla höösäämättä liikoja vauvan kamppeiden hankinnassa. Mutta... Tänään löysin ikeasta aika kivan "helmen" löytöpisteestä:3,95 vauvan pinnasänkyyn päiväpeitto. voi käyttää myös leikkimattona. Ei paha hinta ja jos kuosi ei miellytäkkään, niin voin aina päälle ommella uuden kankaan. Yksi asia missä on mennyt hiukan yli: olen hankkinut jo aika monta kestovaippaa valmiiksi vauvalle :ashamed: Vähemmälläkin vaippakuorilla (jotain 8 kpl) selviäisi(sisävaippoja ainakin 11 kpl, niitä saan lisää vielä), mutta eipähän ole kestovaippailu ainakaan vaipan vähyydestä kiinni :LOL:
 
:wave: Olen täällä ekaa kertaa, enkä oikeen tiedä, miten täällä toimia? Noh, mutta katotaan tuleeko tää texti nyt ees tänne!? Juup.. Olen odottava äiti vuosimallia 82 ja tällä hetkellä odotan esikoistani. Olen nyt viikolla 19+4 ! Ja sain tänään ultrassa iloxeni kuulla, että poikahan sieltä on tulossa =) Oli semmonen intuitio jo ollu pitempään ja niimpä sekin piti paikkansa! Siis kun yleensä olen intuitiolla vähän niinku pötkiny etiäpäin elämässä :LOL: Laskettu aika ois siis maaliskuun 29. Noh kirjottelen tänne myöhemmin lisää! Ois kiva jutella teidän muittenki odottavien äitien kanssa, ihan kaikennäköstä, kun olen ns yxinäinen, vaikka mies kuorsaa toisessa huoneessa! Noh ISOSTI onnen hetkiä ja vointeja kaikille teille mammoille! Oi jos tulis vaan lisää lunta, maa valko vaipan sais.. Jo uinuis luomakunta, talven valkeaa unta :D Yötä myöten näin öitä.. ZzzZzz...
 
MLL
Olenkin kukkumassa sitten näin aamutuimaan. Heräsin neljän jälkeen enkä saanu enää unta, jonkun aikaa jaksoin pyöriä ja sitte päätin että nukun sitte päikkärit kun ei hitto yöllä tuu nukkumisesta mitään :)

Hali87 Täytyy tosta painosta ja ulkonäöstä muutenkin kommentoida. Mulla on tullu painoa varmaan joku 7 kg lähtöpainosta, keskiviikkona neuvola että sielä taas karu totuus selviää. Viime viikolla kävin ostelemassa muutaman vaatteen ja kyllähän siinä meinaa itku tulla kun tuntuu ettei mikään sovi päälle ja koko vartalopeili kertoo karua totuutta, että ei se ole pelkkä maha joka on kasvanut :ashamed: Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti, että suurin osa painosta kun on niin nopeaan tullu niin on varmaan nestettä kudoksissa ja lähtee sitten pian synnytyksen jälkeen pois. Rinnatkin on paisunut ihan hullusti niin kaipa nekin painaa jne.. Sitten toinen, niin yritän pitää hyvinvoinnistani huolta syömällä terveellistä kasvispitoista ruokaa (siis etten jätä "oikeaa" ruokaa syömättä vaikka tulisikin napsittua herkkuja) ja hoitamalla ihoani. Koitetaan selvitä näistä kriiseistä yhdessä, palkintohan on mitä parhain ;) Tosiaan uskon, että ei olla kahdestaan tämän asian kanssa, varmasti monelle joka on aina ollut hoikka, yht äkkinen 10-15 kg lihominen on shokki vaikka johtuisikin raskaudesta. Tulipahan sepustus, yritän tässä samalla itseänikin tsempata :LOL:

MLL :heart: 21+3
 
nystymuikio:

Soitin tuonne Turun tehtaanmyymälään eikä siellä ollut nyt yhtään noita sydänmakuupusseja :( mutta he sanoivat että he olettavat että niitä vielä tulisi lisää ja ottivat yhteystietoni ylös. Eli he soittelevat, kun pusseja tulee.

Kysyin sitä hintaa vielä varmuudeksi ja nainen sanoi että muistaisi niiden olleen 8?/kpl (mä kyllä voisin vannoa että mä maksoin siitä pussista 6,50?) mutta että hän ei muistanut varmaksi.

1 pussi painaa 460g, eli kahdelle tulee painoa 920g + pakkausmatsku joten edullisin tapa lähettää postitse on pakettina. Ja pakettin lähetys maksaa siis 8,50?.

Jos edelleen kiinnostaa nuo makuupussit niin laita vaikka yv:tä tulemaan jossa voidaan sitten sopia tarkemmin (kunhan ne pussit siis tulevat sinne liikkeeseen) :)

Sef ja Nöttis 20+5
 
Mulla on paino noussu kilon tähän mennessä :whistle: Tosin se johtuu siitä että mä en kertakaikkiaan liho. Esikoisen aikanakin söin ihan mielettömiä määriä ja koko raskauden aikana lihoin 7kg, sekin vasta loppuaikana. On tässä myös huonot puolet; neuvolantätit ovat epäilleet minun kärsivän anoreksiasta ja lähetelleet kontrolliultriin viime raskaudessa. Vasta ultran jälkeen uskoivat että vauva kyllä kasvaa normaalisti vaikka mä en liho enempää ku tulevan vauvan painon :D

Mulla on ihan vähän enemmän poikaolo, kuin tyttöolo. Oon nähny kaks kertaa untakin poikavauvasta. Mies taas on päättänyt että tyttö tulee :D Maaliskuuta odotellessa, me ei siis haluttu tietää kumpi sieltä tulee.

Vaavi potkii ihan mielettömästi! Possurokotteen jälkeen oli päivän hiljasempi,mutta nyt on taas aktivoitunut riehumaan. Viime yönä yritti tulla nahkan läpi mahasta :LOL: Ja harkkasuppareita havaittavissa täälläkin.

Talvitakki
menee vielä kiinni ja yritän näiden omien vaatteiden kanssa sinnitellä. Omat vaatteet siis kiristävät ja ovat lyhyitä edestä ja äitiyspaidat ovat vielä liian isoja! Ärsyttävä vaihe.

Mysti 21+5
 
MannaHari Paranemista sinne! Koitahan jaksaa ja pysyä nyt sängyssä ja heti vaan sairaalaan jos tuntuu, että olo pahenee :hug:

Hali ja muut Onpa ihana lukea, että muillakin on samoja asioita mielessä. Siis kivaahan se ei ole, mutta ihana lukea, ettei ole yksin :hug: Mä kanssa tänään pillitin varmaan lähemmäs puol tuntia miehen kainalossa. Erityisen pahalta tuntui lähteä baariin pari viikkoa sitten veljen synttäreitä juhlimaan. Tuntui, että näytän valtavalta (=ei siis sellaiselta, jolta näytetään baariin lähtiessä ). Jotenkin on niin ulkopuolinen olo muista. Tänään sain itkun aikaan siitä, etten voi jouluna saada punaviiniä tai terästettyä glögiä, haloo!! Tietysti oma valinta, kun olen päättänyt olla täysin nollalinjalla. Lisäksi itkin sitä, että en ole ollut hyvissä voimissa koko raskauden aikana. Tää on ollut tosi raskasta. Onneks lähdetään tänään kaveripariskunnan kanssa ulos syömään illalla. Tulee tosi tarpeeseen. Mutta siis tuollaisista asioista minäkin sain kamalan itkun aikaiseksi. Sitten tämä flunssa ja päänsäryt, kun ei voi mitään lääkkeitä syödä ja yritän saada nenää auki ihan vaan höyryhengittämällä. Ja arvaa tuliko tuon jälkeen huonoäiti -syndrooma. Minä itken vatsan takia?? Olen tätä halunnut jo niin pitkään!! Sen lisäksi itken etten voi nauttia ruoan kanssa lasia tai kahta punaviiniä, joka on ollut mulle aina suuri nautinto :ashamed: Itken raskausajan rankkuudesta: tällaista tämä on! Välillä tuntuu, että kadotan nautinnon koko tästä raskaudesta, kun edelleen aamuisin pelkään oksentavani tai saavani migreenin (joka siis on edelleen ajankohtaista). Lisäksi iskiasvaivojen takia en pääse välillä sängystä omin avuin ylös...ja ne nivuset. Kävelen jo nyt kuin ankka, kun ei vaan pysty normaalisti kävelemään nivussärkyjen takia..juu-u olen elämäni kunnossa näin raskaana :headwall: Anteeksi tämä kamalan negatiivinen ja valittava sävy. Teki vaan hyvää päästä purkamaan asiaa edes jonnekin. Pahana päivänä (kuten tänään) käy mielessä, että onko tässä mitään järkeä edes.. Kun ei ole mitään tietoa tulevasta ja sitä omaa vauvaa ei osaa vielä realistisesti kuvitella, kun on vielä kuitenkin 4kk siihen laskettuun aikaan...Tiedän, että illalla ravintolassa olo on taas erilainen, kun pääsee viettämään rauhallista iltaa hyvässä seurassa ja saa nauraa. Ja huomenna höyryjen päästön jälkeen olen taas iloinen oma itseni. Nämä on vaan inhottavia asioita, joista ei puhuta missään. Puhutaan vaan siitä äidin onnesta raskaana ollessa. Toivottavasti en säikäyttänyt ketään viestilläni.. Tältä vaan välillä tuntuu.. ja toisena päivänä taas tuntuu tosi hyvältä, mikäli olo vaan sen sallii - tai siitä huolimatta edes henkinen puoli on joinain päivinä ihan toista luokkaa :) Hormonitko tätä tekee????? :LOL:

Ihanaa viikonloppua kaikesta huolimatta!

Jemppi & Aapo 21+4
 
MannaHari :( Jaksamista! Toivottavasti menee nopeesti ohi!

Tervetuloa uusille :flower:

Jemppi samoilla mennään. Välillä itku tulee pienimmästäkin ja muakin harmittaa, ettei jouluna voi juoda sitä punkkulasillista. Ihan niin kuin elämä olisi siitä kiinni!! Monesti olen jättänyt juomatta ja kaikki ollut ok, mutta silti harmittaa etukäteen. On muitakin asioita, jotka harmittaa vain siksi, että on kiellettyä ja kun niitä kertyy tarpeeksi, itku tulee. Elämän paras aika ei ole tavoittanut vielä meidänkään osoitetta! Siis vaikkakin olen kovin onnellinen tästä odotetusta pienestä! Luulisin, että kyse on vain hormoneista ;)

Mulla paino on noussut vasta pari-kolme kiloa lähtöpainosta, mutta silti tunnen itseni välillä KAMALAN suureksi. Mä olen vielä hirveen pihi, joten en ole vielä kauheesti raaskinut ostaa mitään vaatteita. Takistakin ajattelin, että ostan sitten kun mikään ei mene enää ollenkaan kiinni, kun en tiedä miten isoksi tässä vielä kasvetaan. (Sittenkin vielä pyydän varmaan äidiltä jonkun vanhan toppatakin :ashamed: )

Miten teidän miehet on suhtautuneet kasvavaan mahaan? Musta tuntuu, että mun miestä kiihottaa tää raskaus. Tai sitten sen kasvanut himokkuus johtuu vain siitä, että perinteinen seksi on ollut kiellettyä niin kauan. Kaiken kaikkiaan miehen reaktiot mun kroppaan on seksuaalisemmat kuin aikaisemmin. Tämä yllätti mut.

NinaRinsessa ja Poikanen 22 *POKS*
 
sunburned Voimahali :hug: toivottavasti pikkusilla kuitenkin ois kaikki hyvin.

MannaHari Pikaista paranemista :hug: toivottavasti menis vähällä ohi.

4D-ultrassa mie kävin edellisessä raskaudessa ja oli kyllä tosi hyvä kokemus :) Perustelin sen miehelle sillä että jos se jää vimeseks ja kuinkas kävikään :LOL: Nyt en aio siihen mennä ku kuitenkin rakenneultrassa käytiin ja sekin oli eka kerta näin viidennen odotuksen kunniaksi =)

Possupiikki otettu torstaina ja käsi ollu pikkusen kipeä, mutta ei oo vaikuttanu mitenkään mun nukkumiseen tai siis asentoon. Mä jo pelkäsin että meillä tuo tauti oli mutta pojat sai diagnoosiks ihan tavis virusinfektion. Esikoinen jo toista päivää kuumetoon, mut 6veellä vieläki rapiat 37 lämpöö. Eilen sit neiti 1v3kk tuli kuumeseen ja nyt sit ootellaan millon poika 2v11kk siihen sairastuu. Olisivat kuitenkin nyt terveitä kaikki keskiviikkona ku mulla ois mahis saada jokaiselle lapselle sillon sikapiikki ja tavis influenssa piikki. Hieman kyllä hirvittää kun juuri tänään kuulin kuinka meidän naapurissa lapsellaon vahva epäily sikatautiin. Testejä ei oo tehty mikä musta toisaalta tyhmää!! Karanteenissa kotona ja vain toinen vanhemmista saa lasta hoitaa.

Meillä potkitaan oikein urakalla ja välillä oikein näkyy uloskin päin sekä tuntuu. Nuorin pojista välillä kokeilee mutta masukki potkasee just sillo ku se ottaa käden pois :)

Mulla ei ikinä oo tainnu napa pullahtaa ulos tai sit mulla on vaan niin huono muisti ettenmuista :D Ei mulla kyllä koskaan oo mahassa ollu sitä ruskeeta viivakaa eli taidan olla kummajainen :)

Uudesta pakkaukseta mie tahtosin kans sen makuupussin ku aattelin joe en nyt viitoselle ottaskaa pakkausta. Saa kyllä nähä kuinka mieli vielä kerkee muuttua ennen lappujen vientiä :) NE aurinko tumput ja töppöset ois kans aika ihanat :)

Aaa nyt meidän masukillao n sit monien vaihtoehtojen jälkeen se "virallinen kutsumanimi :LOL: MIes sano ettei se mikää tyyppi oo vaan Lyyli :D

Täällä poksuu kans tänään
Zasu ja "lyyli" 22+0

 
Höh, ompas porukalla ny vähä kurjuutta ilmassa :/ Kovasti lämpöisiä (melkeinpä hikisiä :D ) haleja kaikille :hug:
MannaHarille toivotaan pikaista parenemista :flower:
Hali ja muut ulkonäköpaineita kokevat, täällä myös yks "turhamainen" :wave: Paino ei oo kyl noussu alusta ko kilon tai kaks, mut muuttuneet muodot ja eritoten sporttisen ulkonäön menettäminen ollu mulle aika kova paikka. Ja ulkonäkön muuttumista enemmän haittaa se, ettei voi ja kykene kaikkeen samaan kuin ennen :headwall: Esim. kyykkääminen ja jotkut venyttelyasennot. Uskokaamme ja toivokaamme, et palaudumme kyllä ennalleen ja vaikkemme palautuis niin eiköhän se pieni, uusi perheenjäsen saa ajatukset ihan muuhun kuin omaan napaan :)

Napa mulla ei pullahtanu viimeksi eikä nytkään näytä että ois kääntymässä.

Mulla oli puoltoista vuorokautta käsi todella kipee possurokotteen jälkeen ja eilen sain slaagin kun pojalle nousi ykskaks 39,3 kuumetta! :eek: Ilmeisesti oli vain voimakas reaktio rokotteeseen kun tänään ollu taas normilämmöissä (36,5). Nyt vain toivoon, et rokote ehtii tehota ennenku saa jostain tartuntaa.

NinaRinsessa kyseli miehen suhtautumista uusiin muotoihin.. Lyhyesti: TYKKÄÄ!! Varsinkin nää muhkeat rinnat herättää lisääntymisviettiä miehessä aika voimakkaasti :LOL: Ja muutenki mies sanoo, et näytän hyvältä kun "vain" maha kasvanu.

Oih, nyt mun hurmuri keitteli kahvit, joten sinne siis :)
Jakselkaa hyvin ja koittakaa nauttia muuttuneista muodoista vaikka se tietysti välissä vaikeaa onkin.

mobic ja pikkuinen 20+3 (tyttöolo on lipumassa poikaoloks, mut ehkä ens pe rakenneultrassa voidaan saada vähä vihiä enempi tuntemuksillemme..)
 
Iltaa tännekkin :)

Ulkonäköhuolet voi kyllä... tossa vielä joku aika sitten itkin jopa äidilleni vuolaasti sitä minkälainen valas olen nyt.... :kieh: Ja mä varmaan, meistä kaikista täällä, voitan tuon painonnousun kanssa, nimittäin 20kg on jo tullut että 'silviisii'.... Vaikka odotankin kaksosia niin ei ne kaikki kaksosodottajat näin paljoa liho ja tässä vaiheessa :eek:
Maanantaina näkee taas neuvolassa uuden painon, en malta odottaa |O
Suurin osa painosta kylläkin mahassa ja rinnoissa (maha valtava, rinnat vieläkin valtavammat) :D

Mulla ei ole, ainakaan vielä, tullut sellaista että voi kun saisin punaviiniä/muuta alkoholipitoista tai baariin menemisen kaipuuta jne jne. Mut yks asia on tullut.... tupakan himo
:ashamed: Tekee välillä niin hitosti mieli tupakkaa :( Varsinkin silloin kun jotain stressaan niin himo kasvaa enemmän. Pelkäänkin jo että miten käy kun vaavit syntyneet, kuinka kauan pystyn olla polttamatta? Sanotaanko jos tällä kertaa imetys onnistuisi sairaalassa ja muutkin asiat niin sitten sitä pystyisi olla polttamatta. Esikoisen syntymästä eka kuukausi oli katastrofaalista, mikään ei onnistunut, kaikki meni päin veetä niin jopa alkoi tupakan polttaminenkin :$
Toivon tuhannesti että kaikki menisi nyt hyvin eikä tarvitsisi edes paheita ajatellakkaan.

Mua nyt pelottaa toi possulenssu, esikoisen takia, piikin olen jo saanutkin, torstaina, mutta esikoinen ei sitä ole vielä saanut, voi mennä parikin viikkoa, taitaa siinä vaiheessa olla jo myöhäistä kun epidemian povattiin olevan täällä e-suomessa jo parin viikon päästä ellei aikasemmin(?) ja nyt mun pikku prinsessalla on vähän väliä yskää, ei kuitenkaan kovaa yskää eikä koko ajan mutta pelottaa silti jos se tosta pahenee, kuumettakin mittailen säännöllisesti ja ensi viikon typy on pois tarhasta, ehkä myös sitä seuraavan, pelaan varman päälle ja jos pystyn pitämään pois tarhasta niin tottakai pidän pois sieltä.

Noh sitten ihanempia asioita: Joulu lähestyy, tilasin jo tänään kummitytöilleni ja pikkusiskolleni joululahjaksi vaatteita, hienoja!! nyt ei tarvii kuin omalle prinsessalleni etsiä kaupoista lahjoja ja miehelle tietty ellen tilaa hänelle jotain kivaa netistä.

4D-ultra olisi ihanaa käydä semmoisessa mutta ei kyllä näin joulun alla varat riitä kun pitäisi rattaat ja pinnasänky ja lisäksi vielä yksi turvakaukalo ostaa :D

lana-muikku tervetuloa ja mahd. muut uudet(?) en ole jaksanut niin tarkasti seurailla ketjua jotenkin väsymys taas vaivaa joka päivä tässä
:|
Taidankin mennä taas lepäilemään, pitää keräillä voimia, huomenna olis leipomista ja herkkuruoan tekemistä tiedossa =) =)
 
:wave: Täällä moni puhuu napa-jutuista, eli millon napa kääntyy, vai kääntyykö? Musta tuntuu, että mahani on jotenki vinossa ja että napa jotenki hassusti yrittäis putkahtaa ylös kuopastaan :LOL: Ja KIITOS tervetulo toivotuxista! :p Jep, jep.. Olen antibiootti kuurilla, ku revittiin ylävasen taka hammas, eli yx viisauden hampaista vex! Olo oli alux helpottunu.. Nimittäin niin paljon se vaivas, mutta nyt viime yönä koko suu tuli yhtäkkiä TOSI kipeex ja valitin miehelleni, jotta tuntuu ku kaikki hampaat tippuis ja ois reikiä täynnä :( Inhottavinta on just hammas kivut, ainaki mun mielestä! Vaikka mulla on muuten hampaat aina ollu tosi hyväs kunnos, mutta tää särky johtunee jostai, johon en syytä tiedä, vielä! Ja mulla on myös aina ollu kova kipukynnys eri asioitten suhteen, kuten aikoinaan kovat kuukautis säryt ja pään säryt oon kestäny ilman kipu lääkkeitä B) Mut tää vihlonta on tosi ärsyttäväää!! Tähän ei auta särkylääke, eikä hampaidenpesu! Kait se on pakko ottaa uudelleen yhteyttä hamppi lekuriin, vaikka ne siel sano, et vast raskauden jälkeen seuraavan kerran, ku röntgeniin ois pitäny mennä, ni ei sit voinu tietenkään nyt mennä! Mut joo ja ANTEEX, ku tänne tällai puran, mut toivoisin varmaan, et joku teistä ymmärtäis? Onx kellää samoja hammas särkyjä ollu? Palaillaan :heart: , Norris + pikku-Martti :heart:
 
Pakko tulla narisemaan...oltiin lasten kanssa puistossa ja yhtäkkiä alkoi ihan helvetillinen kipu nivusissa. Olin ihan paniikissa, nyt on vähintään verisuonitukos tms...google tiesi sitten kertoa että tämä on normaali vaiva raskaudessa.... :(

Meillä kaks tyttöä ja ns ongelmattomat raskaudet ollut. Tämä tulokas on sitten poika, ja päivästä yks asti tämä raskaus on nimenomaan ollut raskaus, vaivaa on mitä milloinkin... |O

Nyt ei sitten kävellä, kipu on aivan älytöntä liikkeessä.
 
solmussa:
Kuulostaa liitoskivuilta...niitä mulla on ollut jokaisessa raskaudessa, mutta kahdessa viimeisessä oiken kunnolla. Pahimmillaan kävelen vain 15 cm askelia, toista jalkaa ikäänkuin raahaten, enkä pääse edes autosta ylös ilman apua ja sekin kovilla kivuilla :kieh:

Yöt on aika tuskaa sillä kyljen kääntäminen onnistuu vain kipujen kera.

Liikunta pahentaa tätä vaivaa ja lepo auttaa. Jäänkin mammalomalle liikuntaharrastuksestani joulukuussa sillä jo nyt on kivut aina treenien jälkeen niin kovat että parku meinaa päästä. Tämä tosiaan on täysin vaaratonta joten siksi uskallan edelleen juosta (tai siis yritän juosta, se kuulemma näyttää lähinnä sipsuttelulta) vaikka siitä kipuja seuraa...ja kuitenkin lopulta tuntuu siltä että "kovemmat kivut" tulee tuonne korvienväliin jos joudun jo nyt luopumaan rakkaasta harrastuksestani ja henkireijästäni.

Tsemppiä kipujen kanssa.

Sef ja Nöttis
 
Täällä oli painonnoususta ollut puhetta.. itteä kans inhottaa ku näytän jo ihan jättiläiseltä.. nyt reilu 6kg tullu painoa, vaikka en oikeesti ole sen pahemmin edes herkutellu :ashamed: muutenki jotenki turvoksissa ja selluliittiä alkanu ilmestyy.. tästä muuten kysymys että voiko kiinteyttäviä/selluliittirasvoja käyttää raskaana ollessa? no kuitenkin näin kävi myös ensimmäisen kohdalla, eikä ollu kyllä selluliitit tai läskit mielessä kun toisen sai masusta ulos.. ja ilman mitään nälkäkuureja imettäminen vei suurimmat!

Täällä on melkoinen flunssa päällä.. Taisin saada siitä rokotteesta kun alkoi kolme päivää sen jälkeen.. kova kurkkukipu ja nuha, jne.. Tuliko kukaan muu rokotteesta kipeeks? vaikka ei sinänsä olisin rokotteen ottanu vaikka olisin tiennyt tälläsen räkätaudin tulevan..
Mannaharille kovasti jaksuja ja pikaista paranemista!!! :hug:

Juu mutta nyt pehkuihin! :wave:

Siiruli ja maha-asukki 22+3
 
Tervetuloa lana-muikku! Kyllä hampaita vihloo herkemmin. Esim. karkit sattuu aika kovasti hampaisiin ja mulla lohkesikin yksi hammas joku aika sitten (olikohan kalkin puutetta). Myös ientulehdusta aiemmin meinas pukata. Sen hoksasin siitä, kun hampaiden harjauksessa tuli verta. että tämmöstä. Se on kyllä kuulemma normaalia, että raskaana olevilla on herkemmät hampaat.

jemppi :hug: Harmittaa, kun raskautesi on työlästä eikä mitään auvoista aikaa :/ Jospa huomenna olisi hiukan parempi päivä :wave:

Himo: minulla ei ole alkoholi eikä tupakka vaan suklaa. Ja oikeastaan en tietääkseni kauheesti mässäile. siksikin varmaan joudun yöllä syömään, kun en muista tankata tarpeeksi päivällä.

(.) Massu näkyy tosi selvästi ja olen melkeinpä kateellinen, että monet teistä vasta tässä vaiheessa alkaa miettimään äitiysvaatteiden käyttöä.Minulla ollut yhet ja samat vaatteet jo reilun kuukauden käytössä Miehen verkkarit ja talvitakkikin ollut lainassa kotioloissa :D apa pullahti jo aikaa sitten.

Kivuista: viime raskaudessa säihkähdin kuten solmussa. Se taisi olla juuri tätä rv 20 tienoilla olevaa aikaa. Sain selityksen: vauva ja kohtu kasvavat aika kovasti näillä viikoilla, joten siksi saattaa tulla kipuja siitä kasvusta. a ne kohdun kannattimet tms. voivat olla aika kovilla. Iskiaskivut ovat sitten erikseen ja liitoskivut(?).

Panonnoususta vielä: en tiedä paljonko painan, kun emme omista puntaria. Olen tehnyt tietoisen päätöksen puntarittomasta elämästä ;) Ajattelen, että näin voi olla ihan rauhassa. Muuten varmaan joka päivä punnitsisin joka gramman...

Toivottavasti solmussa serkun vauvan kuume laskee!! :'(

Aa, pitää vielä kertoa miten vietän päiväni kotona. Pidän askartelusta ja kaikesta pienompelusta (ei mitään liian vaivalloisia isoja töitä). Tänään värkkäsin tytölle nukkekotiin sohvan :D Menihän siihen aikaa varmaan ½ päivää :sohvan sisus retkipatjasta leikkaamalla ja liimaamalla. kaavat leivinpaperille ja kankaasta sopivat kankaat kaavojen mukaan. ompelu käsin. Mutta kyllä me saamme sohvasta paljon iloa. :p Nukkekodin sisustaminen on tyttären kanssa yhteinen harrastus.
 
Kiitos teille tuesta :hug: Ihana tosiaan nähdä, ettei ole tämän kanssa yksin :)

Liitoskivuista Täällä ne on aivan kamalia. Mulla on sama, kun mitä sef kuvaili. Välillä ei meinaa päästä itse autosta ulos ja tosiaan tuntuu, että joutuu töpöttämään eteenpäin ihan pienillä askelilla ja tavallaan raahaamaan jalkaa perässä. Ja vai mitä, että tääkin helpottaa, kun painoa tulee lisää ja nivuset löystyy??? :LOL:

Olosta Kuten vähän eilen arvelin, niin tänään henkinen jaksaminen on taas ihan toista luokkaa. Oltiin eilen miehen kanssa ystäväpariskunnan kanssa illalla ulkona syömässä. Sai nauraa ihan sydämensä kyllyydestä ja sanoinkin miehelle kun tultiin kotiin, että unohdin raskauden kokonaan. En ollut raskaanaoleva nainen, joka ei voi juoda ja jää "ulkopuolelle" muiden ottamisen takia tai raskaanaolevan nainen, jonka kanssa ei voi puhua enää tavallisista jutuista, koska raskaus on varmasti tuhonnut aivosoluja (kuten muutaman "ystävän" kohdalla on tullut huomattua!!). Sai olla täysin oma itsensä ja meillä oli ihan mielettömän hauskaa. Vajaa nelisen tuntia istuttiin syöden pitkän kaavan mukaan ja juoden (minä vettä ja muut iiiiiiiihanan tuoksuista viiniä tai muuta vastaavaa :LOL: ). Täytyy sanoa, että kun taas aamulla raahasin toista jalkaa pois sängystä, niin ei nää kivut ja säryt tunnu edes pahoilta kun saa henkistä jaksamista paremmaksi. Ei voi kun kiittää, että on niin ihania ystäviä olemassa :heart: Ne on ihan kullanarvoisia!

Isänpäivä Onnittelut kaikille iseille sekä tuleville iseille :flower: G: Miten teillä juhlitaan isänpäivää? Juhlitteko esikon odottajat mitenkään?
Me mennään tänään ihan perinteisesti mun porukoille syömään. Miehen kanssa ei sen kummemmin tätä päivää juhlita, paitsi että vien hänelle herkkuaamiaisen sänkyyn. Saa sitten fiilistellä vähän oikean isänpäivän tapaan ;)

Napa Mua vähän ihmetytti, kun kaikki puhuu, että napa tulee jo selvästi ulos tai on tulossa ulospäin. Sanoin miehelle, että mun napa ei varmaan liiku ikinä mihinkään... JOOOO, mulla oli eilen tosi valivalivalivali -päivä :LOL: Eilen illalla satuin sitten kurkkaamaan napaan ja täytyy sanoa, että ei se kyllä niin syvä ole kuin aikasemmin, JEE :LOL: Pyysin vielä miehen kattomaan ja todistamaan, että näin tosiaan on ja kyllä tuli hyvä mieli, oon kyl outo :)

Painoasiaa Täytyy sen verran kommentoida, että mulle tää painoasia on lähinnä kohdistunut mahaan. Neuvolan mittausten mukaan painoa on tullut lähtöpainoon vain n. 1,5kg tähän mennessä. Johtuen varmasti alkuajan pahoinvoinnista ja pienestä painon laskusta. Nyt vähän pelottaakin tiistain neuvola. Kun ruoka on alkanut maistua, niin se on todellakin maistunut :ashamed: Vielä en oo siitä ehtinyt ahdistua, MUTTA edellisestä mittauksesta ja neuvolasta on kohta 6 viikkoa, joten kieltämättä jännittää :whistle: Jaksamista teille painon kanssa kamppailijoille :hug: Ei varmasti ole helppoa!

Nyt aamiaispuuhiin ;)

Jemppi & Aapo 21+5
 
Painojuttuja olette pohtineet. Mä en tarkkaanottaen tiedä paljonko kiloja on tullut (en halua mennä vaa-alle) mutta kyllä niitä on tullut. Veikkaan että 7-8 kiloa on aika lähellä totuutta. Alkuun oli kovin päättäväinen sen rd-ruokavalion suhteen, mutta koska alkuun piti syödä taas sitä minkä vaan sai nieltyä alas niin se siitä sitten. Tosin meinaan kyllä hieman tarkistuttaa ruokavaliotani...josakin vaiheessa kun jaksan :whistle:

Mä en ole muuta ollutkaan kun valas nyt jo 1,5v sillä mähän olen ollut käytännössä katsottuna raskaana koko tuon ajan. 5kk taisi olla raskauksien välissä eikä se juuri lohduta. Mä olen ottanut nyt sen linjan että tästä tulee kiloja sen mitä on tullakseen ja kun sitten maaliskuussa vauva syntyy niin sen jälkeen laitan itseni kuntoon. Meille tämä kolmonen on siis viimeinen eikä tarvitse enää ikinä kokea raskautta eikä "sen tuomia" kiloja.

Pudotettavaa on kyllä ihan perkuleesti (20 kg) jos meinaan päästä entisiin mittoihini (ennen kakkosen raskautta olleeseen painoon), mutta se on sitten ensi kesän murhe :D

Sef ja Nöttis 20+6
 

Yhteistyössä