~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Sydämelliset onnittelut vauvaantuneille! :hug: :flower: Ja kovasti tsemppiä lasketunajan ylittäneille, toivottavasti tekin saatte pian pienokaiset syleihinne :) Mukavaa lueskella miten vauva-arki lähtenyt sujumaan. Erityisterkut niille, joilla ollu vähän kinkkisempi alku syystä tai toisesta :wave:

Omaa napaa (vai mikä se oli, joka ennen oli semmonen kuoppa ja nyt korkea kukkula..?) Tänään oli neuvola ja kaikki ennallaan, paitsi paino jota taas tullu 1kg/vko :ashamed: Hemppa laskenu viikossa 7 pykälää ja nyt siis enää 118 ja sen huomaa olossa = veto pois ja väsyttää ihan sairaasti. Rautaa siis nyt vaan joka päivä hanakasti. Se oli mulle uus ja yllättävä tieto, et uudelleensynnyttäjältä ei edes odotetakaan, et vauva kiinnittyisi :eek: Joten turhaan sitäki oottanu :kieh: Ei voinu aiemmin kertoa mulle totakaan :LOL: Seuraava mahdollinen neuvolakäynti sitte kun on viikkoja 40+2 mut toivottavasti ei tarvis sinne asti sinnitellä yhdessä koossa. Sovin sitten vasitella maanantaiksi menoa pankkiinki raha-asiat kattoon kuntoon, josko tommoset tärkeät suunnitellut menot varmistais sen, että vauva ehtiiki tulla ennen niitä :LOL: (miten niin oon vinksahtanu.. :D )

Eipä muuta tällä erää, mahakas elo jatkukoon B)

mobic ja kevätpörriäinen 39+1 (ja jos aikoinaan laskettuaika tuntu olevan kaukana niin se on sitä yhä ja aina vaan...:))
 
Onnittelut tätäkin kautta vauvan saaneille!

Laitetaanhan kuulumiset tännekin. Eli tänään olin äitipolilla ja viime kerralla oli siis jo kireyttä virtauksissa, samoin muistaakseni sitä ennen ja nyt siis kiristyneet entisestään. Vauva oli kuitenkin kasvanu hyvin. Mittailussa painoarvio 3300g, mut lääkäri kokeili mahan päältä ja sano et käteen tuntuis et vähä 3kg vois olla lähempänä oikeaa. Vauva oli tosi hiljainen vaik aina ennen ollut hyvin vilkas ja ollut vaisu jo kauemmin, niin lääkäri päätti et käynnistellään sit maanantaina.

Tänään laitettiin rasitustippaan eli käynnistystippa jolla testattiin kuinka vauva kestää supistuksia. Tippa laitettiin joskus klo 11.15 ja 10 min päästä alko jo supistelee kipeesti. Reilun tunnin olin tipassa ja sit alko supistelee jo niin kovaa et lääkäri päätti et tippa otetaan pois koska ei o tarkoitus vielä käynnistää. Toiveena oli et paikat vähä kypsyis jos saatais aikaan supistuksia. Kaulaa oli kuitenki 2cm jäljellä (pari viikkoa sitten 3cm) ja kohdunsuu 2cm auki (viimeks sentin juuri ja juuri)

Olin tarkkailussa sit parisen tuntia tipan jälkeen ku supistuksista tuli tosi ärhäkät ja miettivät et laitetaanko edes enää kotiin, mut sit vähä kipu hellitti ja pääsin kotiin joskus neljän aikaan. Lauantaina käydään vielä käyrillä et vauval kaikki ok ja maanantaina aamulla klo 8 pitäis olla sairaalassa. Silloin tehdään sit lopullinen päätös vielä käynnistämisestä mut kaks lääkäriä tutki ja molemmat käynnistyksen kannalla. Ellei siis tule viikonloppuna itestään.

Alko kyl pikkuhiljaa jännittää. Tosi kipeitä supistuksia tuli sairaalassa ja alko oikeesti tajuta, mitä edessä on :) Mut toisaalta vähä stressaa kun ei satavarmaa o käynnistetäänkö jne.. Mut maanantaina selvii heti aamulla. Viikonloppuna pitää rentoutuu ja nauttii, yrittää nukkuu ja syödä hyvin :p
 
Täällä yks jo kylästymiseen asti odottanut ;) Toisaalta ei vieläkään ole kiire synnyttämään, mutta toisaalta alkaa jo kunto pettämään.

Huomenna taas neuvolaan ja siellä varaillaankin sitten jo äippäpolille kontrolliaikaa. Katotaan mitä sanovat!

Onnittelu kaikille vauvautuneille!

NinaRinsessa 40+5
 
Onnittelut kaikille vauvoista!

Meillä on ihan karsea yö takana... Huusi noin ½ tunnin välein. Nälkä ei ollut, eikä oikein tuntunut olevan mikään muukaan hätänä. Nukahti aina sekunnissa kun pääsi syliin tai viereen nukkumaan... :headwall: Vähänkö alko vi......taa siinä joskus 3 aikaan yöllä... Itsekin nukkunut siis tosi "mukavasti" erittäin pienissä pätkissä.
Isäntä joutus heräämään siinä 6 aikoihin lumitöihin, joten eikös sitten tuo halavatun esikkokin sitten pompannut pystyyn samalla. No enpä olisikaan halunnut nukkua pidempään :|
Nyt pikku akka nukkuu tyytyväisenä, esikko alkaa kiukuttelemaan väsymystään ja äiti on ihan töttöröö... Eli siis kaikinpuolin TOSI MAHTAVA päivä tiedossa kaikille... Ja nuo yhdet tulee vielä kameran kanssa iltapäivällä :headwall:

Mietin jo tuossa, että uskaltaisikohan lähteä käymään kirjastossa vaunuilla noiden ipanoiden kanssa... Täällä on kuitenkin plussaa, joten ei ole kylmä ilma. Vaikka vastasyntyneiden pitäisi antaa hiljalleen totutella, mutta jos se vähän piristäisi äippää... Tuplat vain liikkeelle...
 
Lillastinalle jaksamisia! Tuota mäkin kauhulla odotan että joku kiekkaa yön ja ensimmäinen herää ennen sianpieremää :x Siinä EI VOI olla hyvällä tuulella :ashamed: Ilman muuta tuplat liikkeelle, rentouttaa! Ei meillä ainakaan ole kun pari astetta pakkasta joten siittä vaan. Toki sitten miettisin jos niitä pakkasasteita oikein hurjasti on mutta pari astetta jos on niin ei muutakun menoksi.

Joo, odottavalla kannalla täälläkin. Jotenkin tosi levoton olo että tekee yhtä sun toista ja toisaalta ei taas osaa mitään aloittaa. Sitä vaan kirjaimellisesti odottaa :LOL: :D

Tuli muuten mieleen että onkos kukaan vauvautuneista jo avannut oman keskusteluosion maaliskuisille tuonne vauvat-osioon? Olis tosi mukava sieltä lukea itse kunkin kuulumisia vauva-arjessa :wave:

Lahja Lintikka ja Tirppa 40+2
 
myh
:heart: Tyttö syntyi ma 15.3 rv 38+3. Painoa pienellä oli 3170g ja pituutta 47,5
Synnytys meni kivasti, spinaali toimi täydellisesti, mutta avautumisvaihe oli tosi nopea ja KIPEÄ.

Kotiuduttiin toissapäivänä ja nyt harjoitellaan kahden lapsen kanssa ihanaa arkea. Isoveli puolitoistavuotta on ainakin toistaiseksi suhtautunut vauvaan hienosti.

Onnea vauvan saaneille ja viimeisiä hetkiä mahan kanssa eläville.
 
Täällä edelleen "kaik yhes koos", nyt siis rv39+3. Eikä mitään synnytykseen viittaavaa edelleenkään oo tapahtunu.

Neuvolassa tänään oli kaikki jees. Painoa oli tullu taas kilo lisää viikossa, viimeks 1,5kg/viikossa. Mutta tämä on jo tuttua esikoisen odotuksen loppuajoiltakin, ei jaksa stressata moisesta.
Painoarviota terkalta kyselin niin arveli että samoihin mittoihin päästään kun esikoisenkin kanssa jos samoihin viikkoihin mahassa viihtyy. Esikoinen siis rv41+5 ja 3980g ja 53cm.

Oon alkanu huokailemaan hirveesti aina kun pitää nousta ylös tai poimia jotain lattialta ja syömisen jälkeen on huilattava ennenkun jaksaa pöydästä nousta. Jos mulla ois palvelija en varmaan muuta tekiskään ku pöydän ääressä istusin ruokaa oottamassa, mutta ku päinvastoin on nuo kaks lasta hoidettavana ja miehelläkin nyt pitkiä päiviä töissä niin kyllä sitä huokailtavaa riittää.

Mutta eipäs mulla tympiintymistä kummempia ongelmia onneks tässä oo, kun yötkin nukun ihan kohtalaisen hyvin.

Onnea vaan taas uusille vauvansa saaneille ja jaksamista kaikille vauvojen tai mahojen kanssa!
 
Alkaa olla niin etten oikein selviä arjesta kunnialla enää :kieh:
Fysiikka tuntuu pettävän. Onneksi mies on vielä tiistaihin asti lomilla ja pääosin nostelee meidän toista vauvaa ( kohta 16kk ikäistä ).
Kipeehköjä suppareitakin on tullut.. Mutta ei mitään jättikipeitä jotka viittaisivat synnytykseen. Kova paine on alakerrassa suolistoa myöten ja maha/ suoli toimii kuin viemäri.
rv
39+5

Esikoisen synnytys alkoi viikolla 39+6 ja syntyi 40+0...

Toivotaan että tämä syntyisi jo tänään :D

*omaa napaa vain nyt kaiveli *

Niin ja onhan mulla tota painoakin kertynyt.. Jos lasken mitä painoin ennen ekaa vauvaa niin se oli 52kg
ja nyt painan 77 kg.. hehhee :D On mulla pudottamista kohta tossa painossa!

25 kiloa!!
 
Meille syntyi 15.3 klo 18.53 (40+3) tyttö 3812g ja 49 cm :heart: Synnytys oli tosi nopea: 4 h, josta 30 min. sairaalassa, luomuna siis meni kun en ehtinyt mitään kivunlivitystä saada. Kaikki tapahtui niin nopeasti, etten ehtinyt suremaan vaikken kivunlievitystä saanutkaan. Hyvä kokemus jäi synnytyksestä, vaikka hieman säikäytti kun kotona lapsivedet valahti tulvan lailla ja oli kaikenlisäksi vihreää, mutta tämän kun ennakoivat salissa niin saatiin neidin hengitystiet imettyä ennenkuin ehti vetäistä henkeä eikä mitään tulehdusta onneksi tullut. Kotiin päästiin toissapäivänä, oikea tissitakiainen neiti tuntuu olevan ja mulla rinnanpäät hellinä, mutta ei se mitään kun vihdoin tuon ihanan pikkupaketin sai :heart: Onnea muillekin vauvan jo saaneille ja tseppiä omaansa vielä odottaville, odottavan aika oli tosiaan pitkä itsekin kun jo odottelin, että tää syntyis samoihin aikoihin kun esikko syntyi 39+2.
 
Vauvauutisia: meille syntyi maanantaina 15.3. potra poika rv 41+2: 4215g ja 54 cm.

Jouduttiin kiireelliseen sektioon, koska synnytys ei edennyt: lapsi ei lähtenyt laskeutumaan, koska pää oli hieman väärässä asennossa. Supistelut, kovat sellaiset, alkoivat jo lauantaina ja jatkuivat sunnuntai-iltaan, jolloin vihdoin päästiin sairaalaan. Kaiken kaikkiaan en siis nukkunut kolmeen yöhön ollenkaan. Supistuksien väli pysyi liian pitkänä, vaikka sain yli maksimimäärän oksitosiinia. Lapsivesi oli vihreää. Pääsin jo ponnistusvaiheeseen, mutta lapsi ei vain laskutunut ja supistusten väli oli edelleen n. 4 minsaa, ja lopulta lääkärit päättivät, että on syytä tehdä kiireellinen sektio, koska olin jo AIVAN poikki ja lapsi ei vain tullut alaspäin.

Nyt siis kaikki hyvin ja huomenna päästään kotiin 6 päivän sairaalassaolon jälkeen. Sektiohaava on julmetun kipeä, mutta näillä mennään - pitää muistaa, että olisi voinut käydä paljon huonomminkin ja päästiin näin vähällä. Näinkin erilaisia synnytystarinoita voi siis olla, ja silti kaikki menee hyvin =)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Ja voimia vauva-arkeen! :flower:

Karo ja Poika 5 pv
 
Moi!

Synnytys käynnistettiin rv 36+6 alkavan toxemian vuoksi. Ihan hyvä siis et menin valittamaan turvotuksesta.
Epäidenttiset pojat syntyivät ke 10.3. A-vauva 51 cm 3760g ja B-vauva 50 cm 3050. Aika isoja et miten mahtuivat mun mahaani :D

Jaksamisia lopuille odottajille! Nyt vielä harvemmin jaksan täällä käydä.

Marylene ja kääryleet (38+3)
 
tipi75: Tsemppiä! Taisit tulla osastolle just kun mut "ajettiin pois".

Ja onnea uusille vauvautunille!

Oltiin viimeinen sairaalayö keskolan vierihoitohuoneessa koko perhe. Oli kyllä ihanaa, kun sai tuhisijan viereensä koko ajaksi!! Eilen kotiuduttiin ja hyvin on mennyt.

Istuminen oli ihan tuskaa tähän päivään asti, mutta elämä hymyilee :heart: :heart: :heart: :heart:

Palaan pian synnytyskertomuksen kanssa. Positiivinen kokemus oli kuitenkin, vaikka jännitystä riitti.

Nyt takaisin tuhisijan luokse :heart:

Ninni & vaavi 5 päivää
 
Onnittelut täältäkin kaikille vauvan saaneille!

Mielelläni itsekin jo ilmoittelisin ilouutisia, mutta kun ei niin ei.
Kovasti oon koittanu lenkkeillä ja siivota mutta ei vaikutusta.
Vadelmanlehtiteetä oon myös litkinyt viime päivinä -ilman minkäänlaista vaikutusta.
Ostaessani myyjä muuten sanoi, että se vaikuttaisi maidontuotantoonkin. Itse asiassa
tuo oli eka minkä sanoi kun kysyin mihin teellä voisi olla vaikutusta.

Minulla esikoinen syntyi rv 41+1 ja tietenkin odotin jo kärsimättömänä synnytystä.
Joskus viimeisiä kertoja neuvolassa käydessäni siellä oli joku sijainen ja hän antoi minulle
jonkun "coctail-reseptin". Koskaan en sitä kokeillut mutta kaivoin reseptin tänään jo esille...
Mieheni työkaveri kertoi sairaalassa saaneensa jonkun sekoituksen kun hänellä oli jo joitain tuntemuksia mutta ei kunnolla synnytys käynnissä. Lienee kyse samasta coctailista?
Juomaan tulee aprikoosimehua, kuohuviiniä, risiiniöljyä ja mantelilastuja.
Eli vatsa toimii varmasti tuon jälkeen ;)
Onko teistä kukaan kuullut moisesta juomasta??

Uppula 39+1
 
Pitkästä aikaa tännekin kirjoittelen. Onnittelut kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä kovasti vielä niille, jotka odottavat omaa vuoroaan!!! :heart:

Oma aika on mennyt kyllä tyystin tuon vauvelin kans oleskeluun, ettei koneellakaan enää kauheesti jaksa tai huvita olla. Facebookissa tosin tulee pyörähdettyä päivittäin. :p

Tämän viikon alussa kävi neuvolantäti kotona ja punnitsi pojan. Paino ei oo juurikaan noussu sairaalasta lähtiessä, joten maidon määrää piti nostaa reippaasti. Onneksi nyt maanantaina on taas neuvolassa käynti, niin näkee, onko viikossa tapahtunut parannusta. Ainakin poika on syönyt hyvin. Meinaa vaan olla nenä vähän tukossa ja silmäkulma rähmiä pikkusella. Yöt menee suht hyvin. Iltaisin päästään nukkumaan kohtalaisen aikaisin ja yöllä syödään sitten pariin otteeseen.

marcelina&nallukkapallero 13vrk :heart:
 
Huomenta!
En ole paljon tänne jaksanut kirjoitella. Lähes koko raskausajan vaivasi pahoinvointi, joka nyt lopussa on kyllä onneksi väistynyt. Nyt tuskailen täällä, kun mitään ei tunnu tapahtuvan ja tänään on jo 40+6. Ekaa kertaa moneen viikkoon sain nukuttua hyvin viime yönä (vai pari piipahdusta vessassa).

Nyt oli pakko kirjoittaa, kun uppula kirjoitit tuosta coctailista. Minäkin olen siitä kuullut, mutta en muistanut lainkaan, että mitä siihen tulee. Onko sinulla jotain määriä eli tarkempaa reseptiä? Risiiniöljy ei taida sellaisenaan olla kauhean turvallinen tuote synnytyksen käynnistämiseen, mutta ehkä tässä coctailissa voisi olla turvallista. Haluan heti kokeilla tuota!!! Kiitos uppula, kun muistutit sisällöstä!

Oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!!!!

Lisäksi tsemppiä kaikille muille loppuodotukseen, erityisesti jo lasketun ajan ylittäneille :hug: (kyllä meidänkin aika vielä tulee...)

Floora ja papu 40+6
 
Hirmuisesti Onnea kaikille jo vauvansa saanneille :flower: :heart: :heart:

Täällä iltasella ollut ihan lupavaa mutta maaginen puoliyö kun saapuu niin ei mitään :ashamed: kaikki supparit ja tuntemukset katoaa. Oisi ollut niin otollista aikaa mennä näin viikonloppuna synnyttämään kun ei oisi tarvinnut miettiä isojen likkojen kouluun tahi kotiin pääsemistä ja samoin oisivat rauhassa saaneet olla pikkuneidin kanssa. Mut en menetä vielä toivoa, tänään siis 41+0 ja kakkonen syntynyt 41+3´ja kolmonen 41+2 niin tää voisi olla jopa huomenissa :heart: esikko on ollut poikkeus eli syntynyt jo 40+2 ;) mutta kun Hämees ollaan niin meiän perheen lapsukaisista tuntuu tulevan hitaita ja jahkailevia Hämäläisiä :D

Täytyypi taas varautua anopin soittoon tänään, ei onneks ihan joka päivä mut vähintään 3päivän välein soitellut ja päivitelllyt kun ei ole tapahtunut mitään :headwall:
Mut jaksuja kaikille jotka vielä olette koossa ja eritoten meille kaikille jo yliaikaisille :hug:
Nyyttinsä saaneille ihanaa vauva-aikaa :heart:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 41+0 :heart:
 
Huomenia kaikille!

Täällä odottelu myös jatkuu, kuten mm. äiti vm70:lläkin. En viitsinyt eilen ees käyä pamauttaan viikkoja, tänään siis jo 41+1 :kieh:. Ompa kiva kun kyseessä on vielä esikoinen ja toisekseen eka lapsenlapsi molempien vanhemmille, niin kyselytulva on jotain ihan järkkyä!

Neuvolassa kävin eilen vikaa kertaa, nyt oon sitten äitiyspolin heiniä. Sain jo tulevalle maanantaille yliaikaiskontrolliajan, jossa katotaan ultralla vauvan koko, virtaukset yms. ja tehdään tietty sisätutkimus. Toivotaan, että ne tekis sen vähän ronskimmalla kädellä ja tämä homma lähtis siitä sitten käyntiin.. jos ei, niin antavat käynnistelyajan varmaan jo pikku hiljaa..

Mie vaan sanon, että nämä lasketun ajan ylittävät päivät/viikot ihan todella turhauttavaa odottamista |O . Yöunet on alkanu mulla ainakin meneen katkonaisiksi ja verenpaine on alkanu nousemaan. Veikkaan, että kaikki johtuu tästä loputtomasta odottamisesta, joka ei tunnu koskaan päättyvän! Mulla on myös samaa, että iltapäivällä/illalla on kaikenmoisia merkkejä ilmassa, että josko jotain jo vihdoin tapahtuisi mutta yön aikana kaikki haihtuu ja aamulla on maha edelleen tököttämässä tuossa :LOL:

Mie tuun infoileen tänne seuraavan kerran varmaan tuon äippäpolikäynnin jälkeen. En oikein enää luota, että tämä meän laiskiainen oma-alotteisesti lähtis pesästään liikenteeseen.. :saint:

Onnittelut vauvan saaneille ja ISOT tsempit meille lasketun ajan ylittäneille B)

Mimmurainen & laiskamato ötikkä 41+1 :heart:
 
Heissan!

Tuota vaan piti alkaa kommentoimaan, että eikös tuosta risiiniöljystä jossain vaiheessa varoteltu ettei sais missään nimessä ottaa synnytyksen käynnistämiseen. Jos neuvolantäti moisen ohjeen antanu niin aika kumma.

Helka ja poitsu 39+4

 
-Illalla oli maha löysällä moneen kertaan
-Yöllä tuli pitkin yötä lieviä menkkamaisia kipusupistuksia
-oli lievästi paha olo ainakin kun pesi hampaita tai yskäisi
-oli painetta suolistossa
-tyhjän ravaamista vessassa kun pissahätä.. mutta rakossa vain pari tippaa...

Joo ja kello on nyt n. 13.30.. Ja ei vaan ala synnytys. Ellei toi ole se alku ja nyt on suvantovaihe?

rv 39+6
 
MLL
Nopsaa sairaalasta ilmottelen, että eilen illalla syntyi poika. Taisi tulla joku 7h kestoksi yhteensä josta ponnistus 20 min. Pojan mitat 4610g ja pituutta 54cm, että eipä se koon perusteella käynnistys sitten ihan metsään mennyt :D Nyt tutustellaan toisiimme, kovasti poika yrittää imeä ja muuten on aivan ihana :heart:

MLL :heart: pojun pullero 1 päivä
 

Yhteistyössä