~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Abellolle;

meilläkin poika tekee tota et päivät nukkuu ja yöt sitten vähän väliä heräilee. Huomasin sit itse että yöllä tulee hyssyteltyä ja yritettyä laittaa poikaa sänkyyn ns liian varovaisesti, eli kun vauva herääkin sängystään niin alkaa huuto.

oon sit vienyt vauvan syötön jälkeen sänkyynsä ja antanut nukahtaa sinne itse, niin tuntuu nukkuvan paremmin.
Kannattaa kokeillä myös esim radion pitämistä hiljaisella, jos vauva tuntuu nukkuvan päiväsajan äänissä paremmin. Myös silläkin tuntuu olevan vaikutusta onk valot päällä vai ei.

Neuvolantäti tosin sanoi et yöllä maito on jotenkin parempaa/rasvaisempaa joten useasti vauvat tykkää sit yöllä syödä tiheemmin. :hug:

Omaa napaa sen verran et meillä poika kasvaa hurjaa vauhtia, 9 pvässä painoa tullut 600g! Oma paino on pudonnut pelkällä imetyksellä jo kotiutumisen jälkeen 7 kg, siis kahdessa vkossa. Täytyy olla tosi tyytyväinen, meinaan et todellakin jäi paljon tota pudotettavaa... :ashamed:

onnea synnyttäneille, ja voimia väsähtäneille valvoville vanhemmille oikein roppakaupalla! :wave:

rinsessa ja nimeä vailla oleva pikkuinen ikää 15 vrk.
 
Onnea kaikille vauvansa saneille! :heart:

minjoh meillä poika syö melkein tunnin per kertaa. Pitkään siis. Samalla tavalla ovat edellisetkin pitkään syöneet, varsinkin niin aluksi. MAitoa siis ei tule mitenkään tulvimalla, mutta olen edellisten kanssa päässyt täysimetykseen ja täysimettänyt 6kk ikään asti (alkuvaiheessa muutama korvike paketti mennyt, mutta tosi vähän) ja aion senkin kanssa siihen päästä.

Meidän 8vrk ikäisellä on NUHAA! Älytöntä, inhottavaa, ppika raukka! Isommat saivat juuri nuhan, ja vaikka melkein kylvettiin käsidesissä, mutta silti sai sen vauvakin. :( Onneksi ei ole kuumetta. Vielä.
 
Onnittelut uusista vauvoista! :heart:

Valvomiseen suosittelen kokeilemaan kapalointia... Minä kapaloin aina neidin samalla, kun vaihdetaan yöpuku päälle ja aloitetaan iltapala. Näin tulee sitten laskettua hänet siinä sänkyyn ja on jo valmiiksi tiivis ja lämmin paketti. Yleensä eivät herää niin helposti sitten enään. Kokeilkaa...

Imetyksestä valitinkin jo tuolla fb:n puolella. Nyt on annettu jo kahtena iltana hälle tuota korviketta. Parin tunnin imetyksen jälkeen menee ihan täyttä häkää ja varmaan lisääkin menisi... Pistinkin jo tuonne mitä nyt - palstalle josko jollain olisi oikeasti fiksuja neuvoja, joilla sitä saisi lisättyä. Kun en millään haluaisi vielä luovuttaa... Esikon kanssa lähes suihkusi ja sitä maitoa sentään riitti sen 3 kk. Jos edes pari kuukautta saisin imettää, vaikka en siitä juurikaan tykkää... Mutta kyllä se helpottaa elämää, kun ei tarvitsisi koko ajan huoletia maitojen mukana olosta... Ja lämmitykset ja ja....
Siis en mitenkään halua arvostella korvikkeita käyttäviä! Minusta on ihan sama miten nuo vauvat ruokitaan, pääasia on niiden ruokkiminen! Jokainen hoitaa hommat parhaimmansa mukaan oletettavasti. Haluaisin vain itse imettää edes vähän kauemmin kuin pari viikkoa...

Jaahas.... sitten pitää varmaan mennä herättämään isi ja vauva tuolta ylhäältä... Jos vaikka pääsisi ulos noiden muksujen kanssa edes vähäksi aikaa...
 
Synnytyskertomus, Haikaranpesä ( Kätilöopistolla ) 23.3

Olin vielä perhekahvilassa poikani 1v3kk3vk kanssa kello 11.45 saakka päivällä. Kaverini siellä sanoi että näytän sille että synnytän vielä tänään ja että se tulee tapahtumaan nopeaan tahtiin.
Minulla oli jomottavia supistuksia 5kpl puolentoistatunnin sisällä.. Mutta ei sen kummempaa ja olo oli ihan mainio.
Vedet meni lähes heti kun pääsin kotiin kärryjen ja pojan kanssa. Kello oli 11.50. Aloin soittelemaan Haikaranpesään ja juttelin varmaan kolmen eri ihmisen kanssa jotka arvioivat että mulle tulee suvantovaihe.. Eli supistukset siirtyy iltaan.

No ei ne siirtyneet... Mulla alkoi tulla suoraan kivuliaita supistuksia vain muutamien minuuttien viiveellä hyvin pian vesien jälkeen. vettäkin alkoi lorahdella nopeaan lisää ja soitin alkuvaiheessa miehellekin. Mies onneksi ei kuunnellut minua vaan tuli kotiin ja jätti työpaikan siltä seisomalta. Hyvä että tuli sillä lähdimme heti synnärille ja VAUHDILLA. Soitin matkalla kätilölle että nyt se lapsi kyllä tulee...
Kerkesin olla pari tuntia synnärillä.. Pääsin altaaseen, sitä ennen otin hieman kaasua, sain hierontaa, rejkihoitoa ja lämpöä. Yht äkkiä ammeessa alkoi ponnistamisentarve ja minut komennettiin sängylle kun ei edes anturoita keretty laittamaan vauvaan tms.
Oli synnytettävä sängyllä.
Ilman kivunlievitystä työnsin maailmaan tyttäreni. Ainoa oli se kaasu supistusten alussa.. Ennen ammetta.

Kätilö oli hyvin valveutunut ja painoi kuumalla rätillä välilihaa ja häpyhuulia. Se oli loistava lääkkeetön kivunlievitys. Myös mieheni paineli selästä pisteitä jotka lievittivät kipua.

Olo oli loistava niin mulla kuin vauvallakin kun sain vauvan ulos ja heti syliini virkeänä. Ilman lääkkeitä olimme selvinneet ponnistukset :).
Kyllähän se tuntui .. Mutta se oli hyvin jännittävää miten sain kontrolloitua kehoani kun ei ollut mitään lääkitystä. Muistelen synnytystä innolla, ylpeydellä ja lämmöllä. Koko ajan keho ja pää tiesivät missä mennään. Voin suositella kelle vain uteliaalle lääkkeetöntä synnytystä.
Jos saisin jälkeenpäin päättää niin en olisi ottanut edes kaasua supistusten alussa. Mutta menköön se.

Poikani vuosi ja risat oli hoidossa eka yön kun olimme sairaalassa ja mulla oli liian ikävä <3 !
Saimme perhehuoneen ja koko Haikaranpesässä olimme vissiin toiseksi ainoat asiakkaat joten tilaa riitti ja en nähnyt ketään muita.

Haikaranpesä on ihan ykkönen synnytyspaikoista. Voin suositella.


Niin ja vielä kerran tytön mitat 54cm, 3825g ja pää 33,5cm, söpöys 10+++
Mulle ei tullut repeytymiä hyvän ennakkohoidon + hyvän kätilön joka välitti ansiosta. Liha/ kudos oli pehmitetty joten se jousti hyvin.
 
Taas onnea kaikille vauvoille ja perheille.


Pinna meinaa olla kireellä. Tänään 40+4 ja koko viikon jokaikinen yö supistellut monta tuntia, mutta aamunkoitossa loppuu kuin seinään. Kohdunsuu on alakanut avautumaan, koska tuhruttelua on ollu tämän viikon. Ei vaan tule valmista. Olen jo aikalailla väsynyt ja pelottaa, etten enää sitten oikeasti jaksa synnyttää.

Plääh ja sorry valitus.
 
Täällä kotona hormoonipäissäni pyörin, toivun synnytyksestä ja tunnemyrskystä, jonka vauvan tulo sai aikaan. Huh, kun on ihanaa ja rankkaa samaan aikaan.

Voisiko joku lähettää minulle viestiä tuosta Facebook jutusta kun olen saanut käsityksen, että monet teistä on siellä ja minuakin kiinnostaisi kovasti. Ihan olen missannut sinne siirtymisen. Minun puolesta olisi kiva jatkaa myös jossain muulla vauvakuulumisten kirjoittelua, niin että nekin joilla ei Facebook ole tuttu pääsisivät mukaan. Teidän juttuja on ollut mielenkiintoista ja tärkeää lukea, joten olisi tosi sääli, jos ei homma enää jatkuisi!

Talvimama ja poju 10 päivää
 
Jättimaha täälläkin vielä, maanantaina LA(vaik silloin nt-ultras arvioitiin tää päivä LA--mut sitä ei alettu muuttelee). No enisvei, olo on raskas,tai ehkäpä henkisesti enemmän- mutta vauva muljuttelee itteesä koko ajan, painaa päällä alakertaan tosi ilkeesti aina välillä ja kivuttomia suppareita piisaa. Mutta tällasena tää on jo pysyny jonku aikaa, ei mitää merkkejä sen suuremmasta. Onneks ma ä-poliaika, sas nähä mitä siel tuumitaan, ainaki vauvan kokoa katsellaan.
Ihan outoa, kun tätä vaan ihan sumussa odottaa ja odottaa, miten se alkaa ja ennenkaikkea milloin...

:flower: Isot onnittelut kaikille vauvan jo saaneille! Kiva lukee noitakin synnytyskertomuksia!
Ja myötäjaksamiset lopuille maalisodottajille, ei tää nyt enää montaa viikkoa voi kestää ;)

Jii82 39+4
 
Meille syntyi poika 15.3.2010 klo 14.03. Kaikkien käynnistysyritysten jälkeen tuo "pieni" poika tuli maailmaan onneksi kiireellisellä sektiolla. Painoa tällä maailman ihanimmalla prinssillä oli 5260g ja pituutta 55cm. Onneksi luontoäiti oli hengessä mukana ja poika tuli sektiolla, koska äiti olisi luultavasti ollut kahtena kappaleena synnytyksen jälkeen. :heart:
 
Meidän kauan odotettu pikkumies syntyi maanantaina 22.3. klo 0.32 (rv 41+3). Strategiset mitat oli 3340g ja 48cm. Tänään päästiin vihdoin kotiin tutustumaan toisiimme :heart:. Itse synnytys meni hyvin, mutta jälkeisvaiheen kanssa tuli pahoja ongelmia, siksi päästiin vasta tänään kotiin. Synnytyskertomusta myöhemmin.

Mimmurainen & pikkumies 5vrk
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Ja hyvää ja lyhyttä loppuodotusta niille, jotka vielä yhtenä kappaleena! :hug:

Jos maaliskuun vauvojen ketju avataan, tulen mukaan. FB:iin en haluaisi, pelkän tulevani (siitäkin!) paikasta vähän riippuvaiseksi, taipumusta on, ja siihen en todellakaan enää rittä aikaa.

Mirabel ja nuhainen poika 1vk2pvä
 
40+4, mahakkaana edelleen. Meinasin jo olla 40+5 menossa äsken ajatuksissani kun tuntuu ettei nämä päivät taas kulu millään. :headwall:
Mulla ei edelleenkään minkäänmoisia supistuksia.
Eilen kävin neuvolassa ja samalla rutiinilla meni sekin. Paino oli jopa nyt tullut alaspäin 600g/viikossa. Vika neuvola ois sitten keskiviikkona ja sitten ens viikon sunnuntaina KYS:lle näytille jos ei vauva ala sitä ennen tulemaan. Täällä on tuo yliaikakontrolli 41+5, niin että senkus menee aamuyhdeksältä synnytysvastaanottoon tarjoutumaan, ei tarvii aikaa varata sen takia.

Ihanaa vauva-arkea kaikille! Ja vielä mahakkaat, koitetaan nyt jotenkin jaksaa, ei oo kellään enää pitkä aika.
 
Meille syntyi tyttö 19.3, 47,5cm ja 2825g . Raskausviikkoja 39+6. Synnytys oli varsin vauhdikas, onneksi olin valmiiksi sairaalassa, muuten en olisi sinne ehtinyt. Tämäkin käynnistettiin, mutta loppujen lopuksi syntyi kuitenkin omilla supistuksilla. Synnytys oli siis nopea ja tuskainen, lääkkeitä kun en ehtinyt saamaan, mutta onneksi tuloksena oli aivan ihana tyttönen :heart: .

Onnea kaikille nyytin saaneille, on tämä vaan ihana tunne :heart:
 
Hei, tänään kotiuduimme sairaalasta ihanan pienen poikamme kanssa. Poika syntyi keskiviikkona 24.3. rv 41+3 19 tunnin synnytyksen jälkeen. Pituutta oli kertynyt 55 cm ja painoa 4140g, pipo 37.

Onnea kaikille nyytin saaneille. Itse en malta olla kauempaa poissa vauvan luota, enpä olis uskonut, kun raskausaikana en tuntenut yhtään vauvakuumetta tms. Pelkäsin oikeestaan koko asiaa. Nyt sydän on pakahtua onnesta :heart: :heart:

NinaRinsessa ja Poikanen 3vrk
 

Yhteistyössä