Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Heippa! Olen tuolla IVF-hoidoista plussaan-puolella jonkin verran kirjoitellut ja helmikuun/maaliskuun mussukoita taustalta seuraillut. LA olis 27.2, niin en ole vielä oikein keksinyt, kumpi ryhmä olis enemmän minulle sopiva :) Tulin nyt kuitenkin kommentoimaan
Eveneve:lle tuosta oireettomuudesta, kun minua "vaivaa" ihan sama! Nyt vasta ehkä viikko sitten on alkanut rinnat kipeytyä, mutta muuten koko ajan on sellainen olo, että onko tässä muka raskaana ollenkaan. Jotain ajoittaisia hetkellisiä kuvotuksia on ollut, jotka varmaan on enemmänkin mielikuvituksen tuotosta :D
Alkuraskautta vielä on varjostanut ajoittaiset vuodot, niin jotenkin kaipaisi jotakin selkeää raskausoiretta, että tuntisi todella olevan raskaana..
Huomenna on onneksi ultra, josta toivottavasti tulee hyviä uutisia!

Rubus ja toukka 7+4
 
Eveneve Mulla vähän samanlaisia fiiliksiä. Oireena hain törkee väsymys ja turvotus. Kahvi uppoo ja paha olo puuttuu. Miettiny nyt että onko kaikki kunnossa. Mahaankaan ei juili tai koske mitä edellisraskaudessa oli tosi paljon. Johtuneeko sit kyt siitä että paikat iha löysät ku vaa vuosi synnytyksestä? Kolmannen ja neljännen ikäero kuiteski 5.5v.. mut eikös se istukka alapelittää siinä 6rv kohdalla jansit ne oireetkin alkas eenemmän pukata päälle? Toisilla tosin jo ennen plussaa. On mullakin jotain pientä extraa verraten normioloon että kaitpa se siellä kasvaa?

Angel Tuskin on haittaa parista buranasta nyt. En stressais sitä. Mut itse raskausajat ja imetykset menny parasetamolilla vain. Otat 1g sitä panadolia ja max x 3 vrk:ssa, josoa se auttas. Ja on iha turvallinen lääke.

Nelli 5+3
 
Täällä ilmoittautuu myös oireeton! Rinnat on jättisuuret ja vatsaa turvottaa mut kahvi uppoo vielä eikä vatsaa nipistele juur ollenkaan... Tästä olis hyvä nauttia nyt jos oireet vaikka pahenee kovastikin =)
Neuvolat on kesäsulussa ja pääsen soittamaan vasta 27.7 aikaa sinne. Taidan ajella Kamppiin varhaisultraan että saadaan tieto ja syke kuuluviin elleivät ota Koksiin jonne laitettiin sähköinen kysely meidän sijaisena toimivasta neuvolasta... Nyt viikkoja vasta 4+2 joten alussa ollaan ja koko ajan pitää lisätä jäitä hattuun ettei helle pehmitä päätä :LOL:
 
Eveneve mulla kuvotus alkoi viimeksi 7+0 paikkeilla ja niin näköjään nytkin. Eikä kaikki taida kärsiä siitä ollenkaan? Mut veikkaan että parin viikon päästä tässä ketjussa voidaan yleisesti melko huonosti ja kärvistellään oloissa oikein joukolla :kieh:
 
Tsemppiä kovasti vuotaville ja tervetuloa uusille! :flower: Toivottavasti kaikkien tiedot on löytäneet listaan oikein. Jos ei niin sanokaa, kun en kaikkea huomaa aina! :)

Täällä piti olla varhaisultra 29.7, mutta tänään soitti neuvolantäti peruutusajasta ja pääsen varhaisultraan jo ensi viikon keskiviikkona, jännää, pelottavaa, ihanaa ja kamalaa! :) Katsotaan mikä on tilanne alussa, jotta tietää seurata ennenaikaisen synnytyksen uhkaa..

Oireina kokopäiväinen pahoinvointi, tosin tänään kun sai nukkua kymmeneen niin olo ollut siedettävä.

Päivitän listaa vielä tämän kuukauden ajan, mutta luulen että kulutan aikaa enemmän facebookin ryhmässä, joten joku tänne jäävä voisi jatkaa ensi kuussa uuden ketjun päivittämistä! :)

s4nnn Saitko yhteyden lääkäriin ja pääsitkö tutkimuksiin? Tsemppiä piinailuun, kurja tilanne :/

Pecanpie & IrmaJorma 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Pecanpie, tänään kävin lääkärissä ja labrassa. Verikokeella nyt katsotaan hcg ja jos vuoto jatkuu vielä tämän viikon niin sitten ultraan. Lääkäri kyllä jo antoi ymmärtää että alkuraskauden keskenmenosta olisi kyse :(
 
Voimia s4nnn!!!
Aika näyttää meille kuinka käy....
Eihän se mitään muuta mutta yksityinen saattaisi ultrata jo?

Pitäisi olla onnellinen ettei vuoda eikä kyseenalaistaa onko raskaana ollenkaan....tein digi testin johon tulokseksi ihan oikeat viikot että kai tämä vielä kyydissä on.
 
Moikka

Tänään kävin varhaisultrassa ja koska siellä näkyi viikkoja vastaava ihanuus uskallan ilmoittautua ketjuun. Olen tätä ketjua seurannut sen ilmestymisestä saakka.

1.3./35/2. lapsi/KOS

En saa tuota riviä tabletilla punaiseksi mutta toivottavasti päivittäjä bongaa sen tuosta. Muoks. Näköjään onnistuu kun painaa alasivusta Full Site.

Kyseessä siis toinen lapsi, esikoinen syntyi 6/13. Toista alettiin yrittää tämän vuoden alussa ja parin kemiallisen raskauden jälkeen nyt tärppäsi.

Oireita ei ole muuta kuin rintojen arkuus, sekin paljon laimeampaa mitä esikoisesta. Välillä myös ruoan miettiminen on hankalaa, mitään normaalia ei oikein tee mieli, ainoastaan kaikkea mättöä.

Laitan Kuusamalle viestiä FB:n tiimoilta.

Ruska ja vielä nimetön 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kirjoittelee 09/13 syntyneen tytön äippä. Nyt olis plussa pärähtäny maaliskuulle :) olis kiva jakaa ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Onko meille jo omaa ryhmää fb:ssä?:)
 
Viimeksi muokattu:
Mindeyyy, nimimerkkisi kuulostaa niin tutulta, mutta oon nii jauhopää etten saa päähäni ollaanko kuumeiltu nyt ehkä samassa ketjussa vai ehkä 2013. Oma esikoinen syntyi myös 9/13, tosin la oli 10/13.. joten ehkä silloin oltu samassa? Jotkut nimimerkit jää vaa mieleen mutta kun ei tiedä mistä :D onnea plussasta jokatapauksessa! Pyyntöä fbhen voi laittaa yksärinä mulle tai nimimerkille kuusama muoks. Tän vuodenha plussahaaveilijoissa olit!!! Meni hetki muistaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Heii, täällä plussattiin pe 11.7. vähän yli puolitoistavuoden yrityksen jälkeen. Miehen kanssa ollaan molemmat 24-vuotiaita ja kanssamme asustelee vuoden ikäinen Jackrusselin terrieri. Tätä on toivottu ja rukoiltiin niin pitkään, että pelottaa et jotain pahaa tapahtuu... Huomenna on eka neuvola, katsotaan mitä ne saa laskettua viikoiksi kun kuukautiset olleet todella harvat, itse luulen olevani rv 4-5. Toivotaan nyt vaan parasta ja että pieni pysyy matkassa loppuun saakka!:)
 
Tämä naikkonen haluaisi myös mukaan joukkoonne juttelemaan.
LA 22.3.2015 / Nimimerkki Hipsu / ikä 30 / monesko lapsi: 3 / synnytyssairaala = LS.

Meillä tilanne se että mun 2 lasta on edellisestä liitosta, miehellä myös kaksi lasta edellisestä liitosta ja tämä tuleva on nyt sitten ensimmäinen ja ainoa yhteinen.

Jännittää jo heti alkuun tulevat raskausoireet, kun töissä haluaisin käydä ihan loppuun saakka. Ja nyt vaan toivon että kaikki menee hyvin. Mulla on yksi km ennen esikoista.
 
Moikka!

Täällä plussailtiin tänään ja ihan vielä en uskalla ilmoittautua joukkoonne. Tarviin vielä jotain varmistusta asiasta. Testiin tuli vaan haamuviiva tossa kuuden aikaan illalla ja olin varmaan max. 2 tuntii ollu vaan pissaamatta :D Soittelen huomenna neuvolaan ja katotaan, josko mäkin pääsisin liittymään joukkoon.

Mutta JOS oon raskaana, ni LA pitäis olla 23.3. ja viikkoja nyt 4+1. Toinen lapsukainen on tää ja ollaan miehen kanssa yritetty nyt maaliskuusta saakka. Että ny peukkuja pystyy et ötökkä pysyy mammeliinin matkassa :)
 
Hirrrrmusesti uusia. Ihanaa ja tervetuloa! Alkaa olemaan hyvin jo porukkaa ja loppukuun la:t puuttuu vielä =).

Ja paljon jaksamista vuotojen kanssa kamppaileville. Ei ole kivaa sellainen koska varmasti tuo epävarmuutta odotukseen.

Mun on pakko taas tätä mahaani ihmetellä tänne. Se ei laske edesaamuisin tuo pömppö. Ja tuntuu että pyöristyy alhaalta mut ei kait se mitenkää ole mahdollista näillä viikoilla?! Pakko laittaa kuva. Otin se ku heräsin ja enen aamupalaa jne. En pysty piilottelee yhtään enkä aiokkaan. Isot lapset on reissusss sunnuntaihin asti.. sit käy käry ku tuleevat :D

Aamumasu 5+4 :O
20140716 071546-1

Nelli 5 + 4 <3
 
Aattelin vaan et tässä ennen duuniin lähtöä katon pikaseen mitä ihmisille kuuluu enkä kommentoi mitään mut nyt on pakko...

NeIHM ihan huikee pömppö :D

Loistopäivää kaikille ja hyviä vointeja!



MUOKS. ja huikee siis ihan vaan sanan kaikessa positiivisessa mielessä.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

Nelli! Ihana masu! :heart: Ei tosiaan taida pysyä kauaa salassa tai täytyy osata pukeutua oikein ;)

Alppis: Kumma jos ei kaksosten mahdollisuutta maininneet? Itse olen nähnyt muutamia varhaisultrakuvia ja ei niissä ole kyllä ollut kuin yksi valkea pyörylä..?! Ehkäpä se kuitenkin sitten oli jotain muuta ja sattui sopivaan kuvakulmaan :)

ON: Tänään olisi ensimmäinen neuvola! Hyvälle päivälle sattui, kun tuli outo verinen hyytymä aamulla paperiin pyyhkiessä. Aikasta pieni ja liman sekainen se oli, lienee normaalia, mutta tulepaahan nyt heti kysyttyä.. Eilen tuli taas nukuttua taas neljän tunnin päikkärit, katsotaan miten tänään käy!
 
Nutti Tyynesti otat ton hyytymän.. tosineipä se ressoomallakaan miksikään muutu. Toivottavasti on harmitonta ja tule kertomaan neuvolakuulumiset.
Ite oon iha sätky noiden alapääeritteiden kanssa! Mulla ei tule edes vv:a. Äsken sit tuli pyyhkiessä kellertävää limaa.. ei vanhaa verta eikä edes rusehtavaa. Heti pahin käy mielessä kun se km alkoi tuhrulla. Mutta vois varmaan olla iha miehen tavaraa viime yöltä. Ja sori ällöjutut. Säikähdin vaan kovin. Mut jos jotain "hyvää" niin pientä huonoa oloa aamulla ilmassa.. ja pissatus on iha kamalaa. Koko ajan saa veskissä juosta yötö myöten.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, täällä ilmoittautuu mukaan myös yksi maaliskuun odottaja lisää. La taitaa olla 14.3. Ikää 32 ja synnytyssairaala Kättäri. Kolmatta odotetaan! Pieni ylläri tämä kyllä oli.

Mulla ei oo mitään oireita, mikä epäilyttää kovin! En kyllä muista, missä vaiheessa edellisistä tuli. Epäilyttävää silti!

Hei, saako tässä vaiheessa odotusta mennä huvipuistossa kaikkiin laitteisiin? Tietääkö kukaan? Neuvolasta sitä voisi kysäistä, mut en oo ollu sinne vielä yhteydessä.

Tsempit kaikille oireista ja oireettomuudesta kärsiville!
 
Rips kaverille tuli keskenmeno toissa keväänä rv10-12 (en muista tarkkaan), kun oli Linnanmäellä ravannut niissä laitteissa joihin ei saisi raskaana ollessa mennä. Voi toki johtua muustakin, mutta ajankohta sattui juuri tuohon ja on itse sitä mieltä että km johtuisi hurvittelusta.

Nelli makee pömppö ja heti aamusta! Telttaostoksille tai alkaa vihjailuja sataa :)Tapahtuuko mitään jos yrität vetää vatsaa sisään?

Hitto kun oli pakko anopille kertoa raskaudesta, koska ei päästy perhepäivällisille päivystyksessä käynnin takia. Johan se oli kertonut ainakin 2 ihmiselle saman tien ja kuinkahan monelle nämä taas edelleen... HUOH! Käytiin äsken lastentapahtumassa, alan näköjään jo nyt vainoharhaisesti tarkkailemaan onko joku jo kuullut huhuja:LOL:

Nutti ihmettelin kanssa ettei se läntti varmaankaan voi toinen alkio olla, lääkäri olisi varmasti maininnut asiasta. Mutta googletin muiden kuvia ja niissä oli selkeästi yksi valkoinen mollura. Kertokaas muut mitä kaikkea ultrakuvassa näkyy sitten kun olette käyneet!
MUOKS! Kysessä on ruskuaispussi, tadaa!

Ruska79 meillä on ihan samanikäiset "isommat" lapset :heart:

S4nnn voimia sinne ja supertarrasukkia & vauvaliimaa kanssa!!
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty, päällimmäisenä jäi hyvät fiilikset, vaikka pari terkkarin lausahdusta pisti tympimään. Hän ei ollut nyt oma terkkari, kun on lomalla, joten tämän oman terkkarin näen vasta lokakuussa :O
Mutta joo, käytiin kaikki mahdolliset lippulappuset ja kyselyt läpi, mikä oli mielestäni kiva ja osasi vastata kysymyksiini sujuvasti jne. Mutta se mutta. "Sullahan tämä raskaus on tosi alussa, että kyllähän se voi vielä kesken mennä tai olla kohdun ulkonen, mutta katotaan kuinka käy". Anteeksi mitä? Noinko terkkarin kuuluu todeta heti kättelyssä?? En osannu muuta sanoa, kun vaan nyökytellä päätäni ihmeissäni. Sitten kun varattiin ensimmäiseen ultraan aikaa, niin siinäkin totesi "Tämän voi sitten soittoajalla peruuttaa, jos ei olekkaan tarvetta ajalle. Muistathan sitten tulla varovaisin mielin ensimmäiseen ultraan." Taisi jo tuossa kohtaa suu loksahtaa auki, enkä osannut todeta kuin, että "Aivan." Mutta muutoin meni tosi kivasti ja oli hirvittävän positiivinen ja toivotteli onnellista odotusaikaa jne. Nuo kaksi lausetta vaan jotenkin sai karvat pystyyn.. : /
No mutta, olen menossa yksityiselle sinne varhaisultraan joka tapauksessa, niin voin sinne sitten mennä "varovaisin mielin" ja näytän närhen munat sitten neuvolan ultrassa. Niin kauan, kun joku sanoo muutoin, aion nauttia tästä raskaudesta kaikkine vellovine oloineen ja väsymyksineen! ;)
 
Lääkäri soitti ja kertoi ettei verikokeiden perusteella hcg-hormonia ole :( viikon päästä vielä uusinta verikoe ja sen jälkeen sit gynelle/ultraan. Tää nyt sit tippu tästö ketjusta. Mutta onnea kaikille joilla matkustaja mukana ja toivon kaikille ihanaa odotusaikaa <3 ehkä minäkin vielä pääsen nauttimaan odotusajasta, en aio vielä luovuttaa :)
 

Yhteistyössä