<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Voi rakkaat kanssasisaret sentään... Auttakaa tätä mammaa et kauan uskallan olla kotona... Kun ei niin säännöllisesti supistele mut kävelykin jo melkeen mahdotonta, just olin koiran kanssa ulkona tasan sen verran et pissas ja kakkas :ashamed: Ja tuskan takana oli myös äskeinen kauppareissu, sellasta etanavauhtia pystyin just ja just eteneen. Selkäkin on mukavasti tulessa aika ajoin. Mut en tahtois synnärille turhaankaan mennä ku oon ihan varma et jos nyt sinne lähtisin ni varmaan lakkais supistukset siihen paikkaan ja ne lähettäis mut kotiin. Mut toivossa on hyvä elää et jatkuis nyt koko illan ja sit saisin soittaa miehelle töihin just sellaseen aikaan kun baarissa eniten ruuhkaa, ihan vaan piruuttani...
Onneks hän ei oo tänään yksin siellä et nopee lähtö mahdollinen.

Ina-Viima meillä ei oo synnärille matkaa ku noin 3,5 km, eli sen suhteen ei huolta, ja meiän porukat asuu meistä vajaan 2 km:n päässä ja sisko ihan TYKS:n vieressä ni on noi hoitopaikatki lapsille ihan lähellä, kun riippu millon lähtö tulee et mihin vien. Siskolla reilun 3 vkon ikänen vauva itelläki et sinne tytöt menee oikeestaan vaan hätätapauksessa, eli jos meiän äiti töissä.

Vaikka on jo kolmas synnytys edessä ni silti tuntuu et oisin ekakertalainen, onhan viime kerrasta jo yli 6 vuotta aikaakin =)

Rhea mulla kanssa sellanen olo et koko alapää ihan turvoksissa mut en oo Ennen tapaan rohjennu sinne kattoo :| Toi "meloni-pimppi" on kyllä aika osuva sana sille :LOL: :LOL:

Tuntuu et Murukin on ollu tavallista ärhäkkäämpi tänään masussa, kaipa hän raivaa siellä tietään ulos. Ja huomasin tänään sellasenkin jutun et mun maha on tippunu eilisestä ihan tosi paljon alemmas, oiskohan se odotettu laskeutuminen/kiinnittyminen nyt sit vihdoin tapahtunu??

Eipä mulla nyt taas muuta, pidän teiät kyllä ajan tasalla jos lähtö tulee!!!
:hug: kaikille tasapuolisesti, vaivaan kuin vaivaan tai sit muuten vaan jos sellasta tarvitsee!!!

:heart: :Ninni ja Muru toivottavasti pian pois masusta 38+5
 
Miks pitäis pysyä pois jos aika kuluu täällä hyvin =)
Mä kutsun tätä tuolia tietokoneen luona supparituoliksi kun aina kun tässä istun ni supistukset vahvistuu.. Tää on tällanen oisko nyt sit 40-luvulta oleva Tapiovaaran Domus-tuoli, perintökalu... Taidanpa istua kököttää tässä koko illan kun niin kivasti masussa juilii taas :LOL: :LOL:
 
jännittää kaverin kans höpisin tuossa jonkin aikaa ja hän sanos et vatta meni ihan sekasin ennen synnytystä ja mä oon täs kaks päivää juossu vessas :eek: Just rupesin asennoituun ettei tää tuu ikinä ulos :LOL:
 
Mä olen löytänyt uuden rakkauden! :heart: Nimittäin kungsörenin muffinssit! :p :p Maailman ihaninta! Mä en ole koskaan ajatellutkaan kokeilla leivonnassa mitään puolivalmista, mutta nyt voitin arvonnassa sellasen jauhosetin jossa oli siis myös Kungsörenin muffinssijauhopaketti (lisää vain vesi ja öljy) ja eilen tein ne ja on niiiin hyviä!!! Mä olen koko päivän miettinyt mitä kaikkea voisi kokeilla lisätä tuollaiseen taikinapakettiin: suklaata, valkosuklaata, vadelmia... :p Pienestä se on ilot revittävä tässä odotellessa! :D (Oon muuten niistä kymmenestä muffinista syönyt nyt yksin kahdeksan... Ai miten niin paino nousee vauhdilla?! :whistle: )

Nyt ajattelin mennä saunaan ja sit avata maissilastupussin...
Että tälläseksi on elämä menny! :D

Niin ja erityistsempitykset lasketun ajan ylittäneille! Oikeesti mä todella ymmärrän nuo tunteet, koska mäkään en jaksais enää kovin kauaa tän jättiläismahan kanssa, ja mulla sentään tulee huomenna vasta 37 täyteen! Mutta painoarvio oli tosin jo keskiviikkona sen 3130 gr, eli toivon tosiaan ettei menis yli tämä vaavi, muuten tulee aika iso paketti ensikertalaiselle!

taimi & vatsataimi 36+6
 
Kiitos Pikkuvaemo, odotan jo innolla lähetystäsi B) Niin ja Ninni pitäiskö käydä huomenna jossain antiikkiliikkeissä etsimässä Domus-tuoli, tää meidän soffa kun ei olenkaan aiheuta suppareita........... :LOL:

Skooooog |O
 
Pikkuvaemo ja Inksu: Toivottavasti teidän sektioiden aikaan on vuorossa Pekka-anestesialääkäri. On kuulemma paras NKL:n lekureista. Laittoi mulle epiduraalin ja ei sattunut yhtään!!! Kätilöt ja lekurikandi kehuivat sitä kilpaa. Setä oli pesemässä käsiään homman jäljiltä ja mie olin jo puutunut.

Sekavatsaisille: mulla oli pari päivää ennen synnytystä masu ihan sekaisin, junat tuli enemmän kuin ajallaan. Eipä tarvinnut peräruisketta ottaa ennen synnytyssaliin menoa, helpotti siinä mielessä.

Jospa nyt viikonloppuna alkaisi taas vauvoja tulemaan ulos, kun teitä muutamia supistelee jo lupaavasti!!! Elän hengessä mukana ja muistelen omaa synnytystä pelkästään hyvällä, koska mielestäni se onnistui ja siitä jäi hyvä maku suuhun.

LauraN: Sie olit miun kans huolissaan tuosta painosta, jota vain kertyy ja kertyy. Mulla on synnytyksestä huomenna 2 vkoa ja painoa lähtenyt ihan hups vain 9 kiloa. Mulle tuli 15 ekasta neuvolasta ja tavoite olisi päästä eroon 17 kilosta. En todella ole tehnyt mitään tämän eteen. Oon nyt käynyt vaunuttelemassa noin tunnin lenkkejä = ei todellakaan pitkiä matkaltaan, koska alapää on aika hellänä vielä... melonihuulet, kuten joku sanoikin... Ei kuitenkaan enää golfpallot. Syön just sillon kun huvittaa ja on nälkä. Mahakin on melkein kadonnut. Että elä huoli, miekään en enää, kun tää kerran näin lähtee.

Nyt aletaan viettää aikuisten aikaa, kun neiti nukkunut jo tunnin. Se on kyllä niin rakas meille, että ei tekisi mieli sylistä laskea ja tuijottaa voisi loputtomiin. Neidin ihanat touhut saa äidin kyyneliin monta kertaa päivässä... Otin tänään just ristiäiskutsuun valokuvia, kun neiti oli vaaleanpunaisissaan, täytyy vain valita paras ja laittaa teetätykseen. Kutsut tulee helmiäisvaaleanpunaisesta kartongista ja sisälle vaaleanpunaisesta pilvipaperista sisus, mihin tulee kutsu. Kuva tulee kanteen.

No joo, nyt ukkelin kainaloon. Poppareita, salkkarit ja csi... nam.

Misupai ja Helmisprinsessa 13 vrk
 
mee ihmeessä ettiin :LOL: Hätätapauksessa voit ostaa tällasen uudenki, mut on aika tyyriitä. Meil on varmaan niin matala tää pöytäkin missä läppis on, ni joudun istuun vähän niinku kyyryssä tässä ja siitähän masu tykkää. Kannattaa testata sitä kyyryssä istumistakin, oon meinaan huomannu saman suppari-ilmiön jos ajan omalla autollani, on niin pieni ja matala ( 206 peugeot ) et ajelen nykyään oikeestaan vallan miehen isolla autolla ja se saa kulkea mun kauppakassilla =)

-Ninni ja Muru taas-
 
Misupai, sillon kun esikoinen syntyi, oli ihan maailman komein anestesialekuri, en kyllä muista nimeä. Ja tänään yks mun asiakas kertoi, että hänen osastolääkärinsä oli kuin Teho-osaston Dr. Kovach, ihan mielellään sai kuulemma tehdä tutkimuksia :LOL:
 
Huh huh.. nyt on varmaan pakko mennä kylpyyn koittaan jos auttais kipuihin...
Toisaalta -itehän haluisin jo synnyttään ni on vähän kakspiippunen juttu toi et haluan kylpyyn et kivut lähtis... Mut jos helpottais edes hetkeks oloa...

Kääk kun alkaa paniikkikin iskeä pikkuhiljaa... Oiskohan tää kohta menoa sitten :eek:
 
nyt on pahimmat ärripurrit hälvenneet.Edelleen vaan tuo ketuttaa ettei voinut sitten aikasemmin sanoa tuosta matkasta.Pidin sitä hoitopaikkaa varmana ja sitten käy näin :/ no tosin miehen sisko kuulemma on varalla mutta silläkin on sunnuntaina pelejä.Taitaa olla liikaa pyyydetty että edes joku asia sujuisi niinkun on sovittu.

No nyt mennään päivä kerrallaan ja katotaan sitten tuo tilanne kun sen aika tulee.Pikkasen on supistellu mutta muuten ei mitään merkkiäkään että vauva olisi suuntaamassa maailmaan.

Päivä kerrallaan,rohmutti
 
Ninnille tsemppiä:) Taitaapi olla niin, että sä lähdet seuraavaksi vauvaa hakeen kotiin;) Tulethan ilmoittaan, jos ja kun lähdet kohti synnäriä??:) Niin ja käydäänhän synnärilläkin kylvyssä, joillakin se auttaa ja paikat aukeaa helpommin, koska siinä rentoutuu:)

Mama-L: Ootko sä lähtenyt synnyttään??:) Onnea ja tsemppiä kovasti, jos näin on:) Muistan, että monesti olet kirjoittanut, että kovasti supistelee..

Taitaapi monet, monet saada vaavin ennen mua :flower:

Skog: Tulethan ilmoittamaan huomenna, että mitä siellä yliaikaiskontrollissa sanottiin??:) Jos meillä ois Oulussa tuollainen käytäntö, niin ne käännyttäis viikonlopuksi kotiin ja käskis tulla maanantaina takaisin.. Onneksi mulla tulee torstaina se 2viikkoa lasketusta, muuten kuulemma saattais antaa ajan vasta siitä seuraavalle alkuviikolle:eek:

Nyt pittääpi alkaa katsoon Lost:) Sekin sarja on jo niin seko(uusin tuotantokausi) ettei mtn järkeä...

LOE ja Rakas 41+1
 
Piti tulla vielä kurkkaamaan että onko Ninni lähtenyt jo synnärille.. Sitkeä sissi vielä kotona.. :)
Iso tsemppi matkaan jos nyt lähtö tulee! :heart:

Misupai:
Kiitos kannustuksesta. Kyllä mä uskon että nämä 8kg on mahdollista saada pois.. Mielummin hiukan enempikin.. ;) Mulla on lähtenyt nyt jo paino laskuun.. Johtunee tuosta lapsiveden vähenemisestä...? Kiva kuulla että teidän vauva-arki on lähtenyt tuolla tavalla mukavasti liikkeelle.. Ai niin ja täytyy toivoa että tuo mainitsemasi lekuri osuis mullakin kohdalle sitten joskus kun sinne asti päästään.. :)

Mukavaa viikonloppua mammaset!!

 
Täällä tää täti edelleen päivystää - en oo päässy teitä etuilee! Eli LOE ja skog ootte kyllä sinnikkäitä sissejä, ei voi muuta sanoo. Muistakaakin sit lähettää mulle kamalasti supistelutuulia ja löysää vatsaa jos joudun kärvistelemään kovasti yli lasketun. :LOL: Mä oottelen mieluusti vielä tonne laskettuun ainakin ja annan ihan suosiolla paikkani teille! Ja kun täällä oli vähän skismaa ollut yliaikaisuudesta sun muista niin kai se niin on että vaikee on ihmisen osaansa tyytyä. Itekkin varmaanki miettisin jos nyt vaikka lähtis syntymään (periaatteessa oikein ihanneviikot) nii muutaman viikon päästä et kauhee ikävä omaa masua. :D Oon jotenki niin kiintyny tähän (vielä tässä vaiheessa...). Kiristäähän se ja painaa ja nukkuminen on vaikeeta mut on jotenki niin naisellinen olo ja onhan tää harvinaista aikaa elämässä.

Mut elkeehän nyt kukaan mieltänne pahottako, tosin mitä siitä nyt saa kun laittaa muutaman kymmentä hormonihirviötä samaan kasaan - paljon tukea tietysti mutta myös välillä vähän erimielisyyksiä, eikös... :)

( . ) : Tänään taas oli uudenlaisia tuntemuksia. Eli hyyyyvin tasaista ja jatkuvaa menkkakipumaista särkyä alavatsassa ja sitten välillä sitä kovettumista. Jonkinsortin supisteluksi tulkitsin kyllä tuonkin vaikka yleensä se on se kipu+kovettuminen. Mut tää tuntu jotenki kokonaisvaltasemmalta ja lisäksi nivuskivut on lisääntyneet todella ja paineentuntu myöskin takapuolessa. Että oiskohan toi ipana sitten jotain laskeutumistietä ainakin raivaamassa tms. Alkaa kyllä tää kipuilujen skaala olla aikamoinen ja ainakin mää oon kokoajan arvailemassa että mitäköhän nyt taas. :LOL: Silti musta ei tunnu mitenkään ahdistavalta tää odotus vaan se on enemmänkin semmosta perhosia vatsassa-fiilistä kun ensimmäisenä on aamulla mielessä että "oiskohan tänään". :heart:

Ninni, tsemppiä sulle jos nyt tuleeki lähtö! Mullaki on aikamoinen "supparituoli" tää meidän tietsikkatuoli. Tässä pitää istuu just sillee pikkasen maha lytyssä ja joka kerta kyllä saa jotain aikaseks. Lähinnä kyllä vaan ahdistavaa oloa synnytyssuppareiden sijaan...

Me miehen kanssa täällä naatiskellaan kaksinolosta, noi paremman puoliskoni tyttäret kerkiskin olla 8pv putken meillä ja kyllä nyt täytyy sanoa että tästä mahavalaasta on ihan mukavaa kun välillä on rauha laskeutunut maahan! Viikonloppuna aiotaan vaan nukkua ja syödä hyvin ja pitää toisiamme hyvänä. <3 Hain heti tänä aamuna ton uusimman Potterin suomennoksenkin, sitä varmaankin lueskellaan vuorotellen sulassa sovussa!

Nyt jotain iltapalaa ja Täydellisiä Naisia, ihan kunkku sarja! ->
t. mama-L & Onnipallero 39+1 tai no, melkeen 2 eiks vaan juu!

 
..käyty, siellä olo suht ok, mitä nyt Muru jatkoi sitä ihme meuhkaamistaan, tytötkin tuli ihmetteleen ja kikatteleen kun äidin masu meni miten sattui =)
Mut kyllä toi tukala olo nyt vaan jatkuu. Millään en haluis kiilata kenenkään ohi, siispä pyydän jo etukäteen anteeks Skog ja LOE jos näin pääsee käymään. Nyt aattelin mennä sänkyyn kattoon telkkua parvekkeen ovi auki ja kuulosteleen samalla vähän tätä omaa oloa. Miehen pitäis viedä meiät huomenna syömäänki, saas nähdä muuttuuko suunnitelmat.

Jos lähtö ens yönä tulee ni tuun vielä tätä kautta informoimaan. Sit onki sairaalassa pikku vierotusoireet kun ei tänne pääse kirjottaan, kännykällä pystyn kyllä teiän kirjotukset lukeen ja oon hengessä täysillä mukana :heart: !!!

:heart: :Ninni ja Muru
 
Tsemppiä Ninni jos pääset matkaan. Lupaavaltahan tuo vaikuttaa! En pahastu etuilusta, perässä tullaan vaikka väen vängällä :) Mä istun ihan lysyssä tän sohvapöydän ääressä, mutta pah se mitään tuntemuksia tuo. Sen on oltava design-tuoli. Minäkin jo mietin, pääsitkö mama-L synnärille, mutta et ihan vielä. Tule sinä mun kanssa kun muumi meni jo B) LOE tulen kertomaan miten kävi tuolla tarkastuksessa. Eiköhän se käynnistys tehdä vasta ensi viikolla... Ois silloin omat synttäritkin, jos vaikka samalle päivälle saatais tää pikkuinen tulokaskin ;)

Hyvää yötä. Nyt sheivaamaan. Mulla on sellainen pakkomielle hoitaa homma joka ilta, ois niin noloa synnyttää kauheissa kainalo- ym. puskissa :LOL:

Skog TAAS

p.s. Hyvin sanottu mama-L hormonihirviöiden kohtaamisesta. Sitähän tää just on. Mikään ei oo hyvin :LOL:
 
LOE ja skog Jee..täällä on muutama meitä yliaikaisia, vaikka eihän tämä minulla vielä ole kuin kohta päivän yli..mutta ihan tarpeeks sekin! |O :D
Tuntuu että kaikki poksuu ennen laskettua, ja kauheesti semmosiakin joilla laskettuun olis ollu aikaa. Mutta näin se vaan menee! =)

Rhea Tsemppiä koitokseen, kohta saa nyytin syliin! =) :heart:

Omaa napaa en jaksa sen kummemmin edes kommentoida..samat kipuilut jatkuu! |O
Kohta lähtee kylelleen nii jaksaa huomenna siivota yms.

Hyvät yöt kaikille! :wave:
 
Voi, Rhealla on varmaan jo vaavi kainalossa.

Tän raskauden repaleisin yö takana! Heräilin aivan koko ajan, kun pelotti supistelut ja sitten kurkku on lisäksi niin kipeä, ettei meinaa saada edes teetä alas, AUUUU! Jotenkin kamalaa olla yksin kotona, kun on niin kurja olo.
Vähän yli viikko aikaa parantua ennen leikkausta, mitähän tästä tulee...

 

Yhteistyössä