~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Lisäsin sut listaan...
Onnea ultrasta ja tervetuloa joukkoon :flower:
Jos haluat antaa lisätietoja, synnäri, ikä ja monesko on tulossa ni laita mulle joko yv:ä tai kirjota vaan tähän pinoon ni huomaan kyllä.

).( Oon töissä ja tuskallisen kuuma!!!
Reilu tunti pitäis vielä jaksaa, blaah!

Aattelin nyt sit huomenna varailla sitä ultraa jos vaikka maanantaiksi saisin...

-Ninni ja nimetön 8+3 :heart: :heart: -
 
myymä
äiskä äiskä Venla on 2v 3kk ja koska tää raskaus ei ole enää kellekkään salaisuus niin ei haittaa vaikka paljastaisi muille :p Venlahan kertoi itseasiassa mun isälle tästä :)
 
Ninni78

22 on ikä ja ensimmäinen on tulossa.

On kyllä ollu niin jännä päivä tänään, pitäis siivota mutta kun ei vaan malttas :)
Toivottavasti alkaa pian tuo pahoinvointi helpottaa - niin monena aamuna ollu tosi heikko olo.

Onko täällä muuten ketään Kajaanista? kun minä oon sieltä.. tai varmaankin keväällä kyllä päästään muuttamaan Ouluun. jippii!
 
Eka neuvola takana, käytiin alkujutskat läpi ja varattiin aika niskaturvotus ultraan tän kuun lopus, samassa sit ekä lääkäri. Jotenkin olin kuumuudesta niin tuskastunut että mua ärsytti koko täti ja sen "utelut" :LOL:
Muutenkin tätin vauhti oli uskomaton ja mä olin 20 minsassa pihalla.. :whistle:

Pahoinvointi ja närästys jatkuu edelleen ja nyt vielä tää hervoton turpoominen päälle.. :kieh:

Muutenkin huono päivä, lemmikkipukki lähti taivaslaitumille :'(

hope08+Sintti rv8
 
Ollut hemmetin raskas päivä, oksettaa ja paha olla. Kuuma ja itkettänyt, eikä saanut oikein mitään tehtyä muutaku juosta lasten perässä. oman ja siskon poikien. Mutta hymyilyttää et tänään tuli se kymppi täyteen. Yökin meni huonosti ku Eliakselle nousi kuume, ja sen kans valvoin neljään asti kunnes se sai särkylääkkeen avulla unen päästä kii mut vaan pariks tunniks. Toivotaan parempaa ensiyötä- ja huomista.

enne ja "veli" 10 :D
 
Tänään oli mullakin sitten eka ultra. Pikkuinen sikiö sieltä löytyi ja sydän pamppaili niin vimmatusti. Viikkoja tasan 8. laskettuaika on 20.3.08. Voisiko joku sen tuonne listalle laittaa. Kiitos!
=)
Kyllä olo helpottui kun kaikki oli kunnossa. Pahoinvointikin on tänään pysynyt poissa mutta sain silti lääkäriltä pahoinvointiin tarkoitettuja lääkkeitä jos vielä kovaksi yltyy. Nuo homeopaattiset pallukat ovat auttaneet todella paljon. Voin suositella niitä lämpimästi kaikille joilla yökötys päällä koko ajan.
:x
Lähetin miehellenikin kuvan Libanoniin ja hän oli jo ylpeänä esitellyt koko komppanjalle kuvaa toukasta. :LOL:
nyt lukemaan esikoiselle iltasatu.
viivi ja vagner 8+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja maalainen86:
Onko tulossa tyttövauva kun hiukset rasvottuu älyttömän nopeasti ja näppyjä tulee aina sillon tällön jonnekin päin ruumista?
Eikös se niin ollut että tyttö rumentaa ja poika kaunistaa äitiä...? :)

No mulla oli esikoisesta just niin päin, että poika tuli ja naama oli täynnä näppyjä!Muutenkin näytin niin hirveeltä että tekee oikeen pahaa kattoo odotus ajan kuvia! :LOL:

Huomasin että puutun tosta listalta kokonaan.. :| tosin oon kyllä ollu aika sivusta seuraaja ku tuntuu ettei millään keksi mitään viisasta kirjotettavaa!
Luen kyllä näitä juttuja parikin kertaa päivässä...sit ei vaan jotenki tuu kuitenkaan kirjotettuu..

Mulla on koko ajan semmosta tasasta ällötystä ja tissit niin per*ke*een kipeet!
mahakin näyttäis olevan jo vähän pömpöllään,tosin taitanee olla vielä jonkin asteista turvotusta vaan....

Niin joo ja onnea kaikille ilosista ultra uutisista! :flower:
Itellä on aika varattu siihen varhais ultraan ens torstaille..ääh ku ei meinaa millään jaksaa odottaa sinne asti!!

Joo, mutta nyt nukkuun!

jennae 6+5

Niin joo vois vielä pistää siihen listaan että toinen lapsi tulossa, naistenklinikalle meen synnyttää ja laskettu on laskureiden mukaan 31.03

:)
 
taidan liittyä teidän seuraan. tein tänää plussa testin, ja vauva sivun laskurin mukaa laskettuaika on maaliskuulle. olen jo jonkun aikaa arvellut että olen raskaana mutta en halunnut tehä heti alussa testiä. edellisen vauvan aikana tuli tehtyä NIIN monta turhaa...
ja tämä pikkuinen on sitten jo 3 lapsi ja itse on 23vuotias ja synnytys sairaala olisi phks ja laskettu aika joskus maaliskuussa.
 
Nyt on taas listaa muokattu!!!

JA edelleen pyydän ilmottamaan jos virheellistä tietoa oon jollekin laittanut! Ja mielelläni otan vastaan myös ikätietoja ja mahdollisia synnäripaikkoja jos jo selvillä!

).( Tänään ollu tosi helppo päivä olon kannalta, unohdin aamulla ottaa inkiväärit eikä siltikään oo ollu paha olo. Aattelin huomenna taas koittaa olla ilman et josko ois se pahaolo menny kokonaan jo pois...
Huomaa taas et on ilta, vatsa niiiiin turvoksissa :LOL: , oikee ilmapallo!

Kauniita unia virtuaaliystävät!

-Ninni ja nimetön 8+3 :heart: :heart: -
 
iltoja vielä..

uusille tulijoille tervetuloa!! =)

Ja ultrassa käyneille onnitteluja :D

Täällä ei mitenkään kovin ihana päivä.. iltapäivästä alkoi hirveä alaselän ja alamahan särky :/
Ajattelin että jos huomenna soitas neuvolaan kun tuo valkovuotokaan aivan normaalia ole.. siis normaalia että on lissäntynyt mut tuntuu että kaikki ei ok. kysäsen että odottelenko maanantaihin jolloin olis neuvola ja oma neuvolatäti.

Amalia: Paljonko oot ajatellut pitää hinta yhditelmillä?? meillä kun ollaan ajateltu hieman uudemman ostaa kun nuo emmaljungat vetää viimesiän niin ihan uteliaisuuttani kyselen.

Ninni: Mulle saa iäksi laittaa sen 22 jonka parin vk:n päästä täytän. *kiittää jo etukäteen* :D synnärin lyhenettä en muute edes tiedä vaikka kerran jo siellä ollutkin :whistle:

mut nyt nukkumaan päin.
 
Kääk miten kuuma, ei saa nukuttua. Hitsiläinen mikä lomaviikko, oon ollu jo kolmena päivänä töissä. No, nyt on loppuviikko lomaa ja poikakin lähti mökille sunnuntaihin asti.

Eilisestä ultrasta piti vielä kertoilla, kun kävin vaan pikasesti ilmoittamassa, että kaikki ok. Mulla on kyllä maailman ihanin gyne, me aina naureskellaan kaikkia hölmöjä juttuja sen kanssa "työn" lomassa. Nytkin kertoili kuinka oli itse raskaana ollessaan marssinut suuttuneena ulos neuvolasta, kun täti oli alkanut väittää jotain aivan ufojuttuja jostain gynegologisesta asiasta :D .

Tohtorini oli hyvin huolissaan syömisistäni ensi viikolla, kun aloitan oikein kunnolla työt. Taukoja kun ei ole kuin kaksi päivässä. Lupasin ostaa paksuja mehuja ja hörppiä niitä aina tarpeen mukaan.
Mutta ihanaa, kun on tollanen myötätuntoinen lääkäri.

Tein muuten päätöksen alkaa käydä yksityisessä äitiysneuvolassa. Meidän alueella on sellainen tilanne, että neuvolantäti vaihtuu koko ajan ja vasta jouluksi saataisiin pysyvä henkilö. Saan kelalta osan takas neuvolamaksuista, eikä yhden käynnin hinta näin ollen ole kovin kova ja siihen sisältyy vielä labratkin.
Vauvan kanssa menen toki ihan normineuvolaan.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenta!

Onneksi tänään sataa vettä! kohta pitäisi lähteä ekaan neuvolaan, tiedän että siellä on tosi kiva terkkari vastassa, tuttu jo Neidin odotusajalta.

Kristatyttö ja Papagena, mäkin olen Kajaanista! Joten voidaan pitää tätä pohjoisempaakin suomea edustettuna! =)

Nyt syömään ja suihkuun! Ja sit mennään!!!

Korven tyttö ja pikku3 10+2
 
Tervetuloa uusille!

Kyllä on taas tekstiä tullut,käyn kyl muutaman kerran päiväs nopeesti lukees tääl,mut ku ei aina ehi mitää kirjottaa.

Ultrastakin oli jo monelle tullut hyviä uutisia :)

Mulla pahoinvointi on aika suuressa osassa päivisin,keskiviikkona piti käydä herra pönttöä ihan halailemassa,mut muuten sentää viel selvinny yökkimättä,koko aika saa kyl miettiä et millo joutuu juoksee :/

Nyt se ois taas yritettävä syödä ja iltavuoroon ois kohta töihin lähettävä :(

Piitsi ja Iisakki 6+4
 
Iiihana pikkumasu sulla myymä :)

Mulla on kanssa suunnilleen tuota mittaa mutta yleensä iltapäivästä iltaan. Aamulla sitten onkin vauvamasu usein tiessään, tosin riippuu vähän siitä miten ruoansulatus pelittää, se hieman vaihtelee. :| Musta vaan jotenkin tuntuu että tästä näkis jo ihan kuka vaan joka mut tuntee että pullat on uunissa. :D Mut ihanaahan se vaan on ja ylpeydellä kannan pikkumafuani!

Eilen oli ihan hervoton päivä, mies tuli töistä, katottiin Borat ja mulle ei taas maistunu mikään ruoka mutta irtokarkit kelpas, nam. Illalla sit kympin aikaan kamala heikotus ja siunattu mies teki ruokaa, helpotti. :p

Sitkun päästiin sänkyyn niin ruvettiin muistelee miten punanen ja hikinen mä olin kun juoksin ultraan tässä muutama päivä sitten +30 asteen helteessä muutaman kilsan. Ja mies sano että "Sä olit ihan ku pienenpieni retiisi." Ja mua rupes naurattaa niin kauheesti, ja sit itkettää!! Ja mä nauroin ja välillä itkin samalla ja se oli vaan niin hulvatonta. :LOL: Mies nauro mun reaktiolle ja mä huusin vaan et " ei saa nauraa, mä en oo retiisi " ja sit mä vaikutin siltä et loukkaannuin oikeesti ja tuhersin taas itkua joka sit taas muuttu nauruks... Pakko pistää johonki odotusmuistoihin ylös toi. Ei mulla ainakaan heitä hormoonit häränpyllyä koskaan. :D

Nyt töissä ja oon huomannu että aamusin maistuu ruoka niiiin paljon paremmin ku iltasin (kuhan se eka kuvotus herättyä on mennyt ohi), nytkin voisin jo toisen aamupalan kiskasta parempiin suihin! Ainakin kaffea voisin käydä kohta hakemassa tipan, nam nam.

Mut mua naurattaa nyt vaan niin kamalasti toi eilinen juttu ettei oo todellista. :D Hauskaa päivää teille!! :wave:

mama-L & Onni 9+1 :heart:
 
Huomentapäivää,
piti tulla ihan kymppiviikon täyttymisen vuoksi käymään :)

äiskä äiskä, mulla ihan sama juttu kahvin kanssa! Äsken teki jo kahvihuoneen haju pahaa aamutauolla, mutta sain vielä pidettyä ilmeen neutraalina (töissä ei kukaan tiedä odotuksestani - itseasiassa ei vielä muuallakaan kukaan!). Mutta siis viiteen viikkoon en ole kahvia juonut nyt lainkaan, ennen kuitenkin 3-5 mukia päivässä.

Hormonimyllerryksiä tunteiden tiimoilta ei ole ollut, ihan hyvä niin vaikka hauskoja muistoja niistä saisi, kuten mama-L :D

Mukavaa viikonloppua kaikille, mulla taitaakin maanantaina olla vino pino luettavaa kun en luultavasti ehdi nettiin ennen sitä..

~Tiila ja Nyytti 10+0
 
Eilen illalla oli kova ukonilma ja kyllähän meinas pelottaa :( , jouduin vielä olemaan ihan yksin alusta, mut onneks ihana ukkoni tuli sit ennen pahinta salamointia turvaksi. :)
Tänään alkoi 9 viikko. Voi kun aika rientää. Reilun viikon kun vielä malttais oottaa ni vois päästä sinne neuvolaan. Uskon että se neuvolatäti ottaa mut vastaan niin pian kuin mahdollista, on jo kerran yli 10 viikkoa sit ku se tulee takas töihin. On jo ollu puhetta aikasemmin sen kans että voisin tulla käymään sit ku se tulee lomalta. Sit se pistää lähetteen ultraan, voi kun mukavaa! :D
 
ja ihanaa tuli täs just aivan kauheen huono olo. Ei kyllä tee mieli niin ku yhtään ruokaa, mutta kai sitä on pakko mennä syömään tai ainaki hakea jotain pientä purtavaa jota vois sit aina ohi mennen haukata. Kauhea nälkä ainaki tulee jos ei päivän aikana syö mitään. Toivottavasti menee heikotus ohi ennen ku pitäis syödä jotai...
Oon kyl huomannu et kun syön näin 11.00 jälkeen ni mulla on jo kauhean kova nälkä yhen aikaan, pitää jo kovasti haukata jotai. Että nälkä on kova ja aina. :D
Onhan sitä jo pari kiloa tullut lisää, syynä voi olla tietty sekin ettei oo jaksanu oikein lähtee liikkumaan ku aina töitten jälkeen väsyttää niin raakasti et ihan tekis vaan mieli mennä päikkäreille. Nytkin on jo ihan väsyny olo, vois vaikka nukahtaa koneen ääreen. :D

maalainen86 ja nuutti 9+0
 
Älytöntä tahtia taas tullu tekstiä. Mä tipun kärryiltä koko ajan vaikka päivittäin oon lukenu. :eek:

Mullakin on nälkä jatkuvasti, mutta aika tarkkaan saa miettiä mitä suuhun laittaa. Ei hirveen moni ruoka tai välipala uppoa. Mahakin alko toimimaan heti ku työt alko. Kummallista.

Mulla on nyt vasta iskeny kauhee väsymys. Johtuu sit varmaan töihin paluusta. Joudun siis herätä jo kuuden maissa ni kyllä päikkärit maistuu kolmelta ku kotiin pääsee. :saint: En oo ruokaakaan jaksanu laittaa koko viikolla vaan mies on saanu yksin hoitaa sen puolen.

Tänään sit lähdetään mökille ja pitäs autossa jaksaa valvoa ku en uskalla nukkuakaan. Ukko on kuitenki ihan yhtä väsyny ja päädytään pian ojaan. Vähän jännittää se appivanhuksille kertominen.

En siis pääse lukemaan juttuja viikonloppuna, mutta maanantaina taas palaan sorvin ääreen. Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Rhea ja mahamöhkis 9+3
 
äiskä äiskä joo kyllä maistuu kahvi, kuten aina! Tossa max 3kp päivässä oon kyllä pitäytynyt hyvin. Mulla ei lähe käyntiin päivä ollenkaan jos en saa aamukahvia niinkun on ollut ainakin viimeset 5 vuotta. Aamukahviaddikti :)

Ihania mustaherukoita napsin äsken tauolla varmaan litran kun työkaveri oli tuonut, kaikki marjat menis kyllä niin hyvin vaikka huono olo iskis, voi ku ois omia puskia pihalla. Mut aina sitä voi miehen mummin pensaat käydä tyhjentämässä jos viittis. :D Karviaiset on ihan ykkösiä!

Äsken myös yks työkaveri kysyi mutkattomasti että "niin koskas teillä on se laskettu aika?" olin ihan mtäh, ku en oo hälle kertonu. :D Se sano et on jo pari viikkoa tarkkaillu miten kumpu kasvaa ja nyt oli tullu siihen tulokseen et pakko siel on pieni olla. Ja pitihän se paljastaa sitten :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja maalainen86:
Onko tulossa tyttövauva kun hiukset rasvottuu älyttömän nopeasti ja näppyjä tulee aina sillon tällön jonnekin päin ruumista?
Eikös se niin ollut että tyttö rumentaa ja poika kaunistaa äitiä...? :)
Mullakin noi oireet viittäsi ainakin ekassa raskuadessa poikaan. Mulla naama etenkin otsa oli täynnä pieniä finnejä, nenän viereen tuli jotain kummallista hormooninäppylää niin että nenänpieli oli koko ajan punainen :( ja tukka oli rasvainen. Nyt mulla ei ole kuin muutama finni ja tota hormooninäppylää ei ole näkynyt, toivottavasti pysyykin poissa ekassa raskaudessa noi tuli heti.

Mä eilen mietein että miten ihmeessä olen viime raskauden aikana jaksanut käydä töissä kun nyt en jaksa mitään kun koko ajan väsyttää niin turkasesti. Poika on päiväunella ja pitäis jotain kotihommia tehdä mutta en millään jaksa.

Muoks. kahvista piti kommentoida. Esikoisen odotusaikana mäkin kiersin kahvin kaukaa sen haju kuvotti niin paljon mutta nyt olen pystynyt kahvia juomaan. Ei se ihan niin hyvin uppoa kuin ennen mutta pakko sitä on aamukahvin verran juoda.

Jotain muutakin piti kommentoida mutta enpä nyt muista mitä.

Mimmi + rv 7+2
 
Aurinkoista perjantaita maalismasuille!!

Ihanan paljon hyviä ultrakuulumisia - ONNEA niistä!!! :heart: ja Onnea myös kaikille uusille plussailijoille :flower:

Tänne ei mitään uutta auringon alla... väsymys jatkuu, just mietin pari iltaa sitten, et mikäköhän viikko se oli kun viimeks alko helpottaa sen kans, mut en muista. Helpotti se kuitenkin jossain vaiheessa, että toivoa on :D

Samoin nälkäkohtaukset on ennallaan eli nälkä kun tulee, niin se on syötävä jotakin heti.... muuten luulee kuolevansa siihen nälkään :p
Onneks on kuitenkin terveellisiä ne ruokahimot, ei tee juurikaan mieli mitään rasvaisia herkkuja, samoin esim. sipsit ei oikein uppoo :x hyvä niin.

Lähden just tukantupsuttajalle, hokasin justiinsa et en oo käyny kampaajalla kun joskus alkuvuonna, pitkät hiukset kun on, niin ei tarvii niin usein leikellä. Joten hemmottelen itteeni näin viimosen lomapäivän kunniaks! Eli maanantaina töihin ja tiistaina on se eka ultra...... j_ä_n_n_i_t_t_ä_ä

Vois olettaa, että tuolla masussa joku hengailee, kun viime yönäkin kävin kai kolme kertaa vessassa ja nyt turvaudun kakkoskampaajaan, kun siinä vieressä on kivasti veskit, jossa voi käydä ennen ja jälkeen, että turvotusta on :whistle:

Mukavaa leppoisaa viikonloppua kaikille!

Hexodus ja tyyppi 10+2 (ehkäpä löytyy kiva työnimi, kun kuvasta sitten nähdään, miltä hän näyttää :LOL: )
 
Sain syötyä mutta tiukkaa teki, lopusta piti jo melkee väkisi tunkea ruokaa suuhun. Ja kohta taas olis kahvi tauko vaikken kahvia juokkaan. Nälkäkin jo olisi olevinaan vaikka syönnistä on kulunut huimat 1 h 30 min. Tää on kyllä ihan kauheeta syömistä, vaikkei oikein teekään koskaan mieli. :x Onneks saa olla vielä päivät töissä täällä muualla ni ei tarvi kauheesti olla nälissään. Ja sit ku työt loppuu täällä ni sit on jo luultavasti käyty ultrassa ja voi kertoa noille perheenjäsenille ja saa sit olla rauhassa sen asian kanssa. =)
Mutta väsymys on kyllä ihan sanoin kuuvamatonta. En oo kyllä koskaan ennen ollut näin väsynyt ja näin kauan. Toivottavasti tää loppuu jo kohta.
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä nukkumisen lisäksi että sais ittensä vähän pirteemmäksi?

maalainen86 ja nuutti 9+0
 
moiks!

pikasesti.. alkaa jo maha kurnia..

Maalainen: Mulla ainakin auttaa nukkumisen lisäksi liikunta. vaikka kuinka kehtuuttaa lähteä lenkille mutta sen jälkeen on hyvä ja pirteä olo =)
Näkyy meidän masukeilla olevan sama työnimi :)

MamaL:Hassuja tuommoset jutut. Mut kiva etä hyviä muistoja :D

Ite en enää juo kahvia.. joskus pari viikkoa sitten tuli stoppi. uskollisesti aina mukiin otin mut jäi juomatta :x

nyt pitää joutua syömään ja laittamaan naama kuntoon ( :LOL: ) että joutuu sitten töihin.

Poika ja mies lähti mummolaan ja itku pääs kun ikävä on jo nyt hirmuinen :'( huomenna perässä sitten ajelen töitten jälkeen.

mut nyt menoks, pitäää vielä koirakin keretä käyttää.
 

Yhteistyössä