~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

myymä
MamaL Olen musiikki-ihmisiä todellakin! :) Olen soittanut viuluua 4- vuotiaasta asti ja käynyt musiikkiluokan ja nyt vielä sitten soitan ja laulan pienessä bändissä :) Joten suuresti yritän välittää musikaalisuutta myös lapsille laulamalla yms :) Muskari olisi kiva, mutta nyt mulla on sellaiset työajat, ettei sellaiseen meneminen ole mahdollista. Vasta äitiyslomalla sitten voisin viedä tuota tyttöä.

Olo on aina kotona oikein mainio, hyvin harvoin heikko, mutta töissä heikko olo on IHAN jatkuvasti. Oksentelenkin töissä. Jännä juttu :p
Mulla oli aivan järkyttävä himo kirsikkatomaatteihin mutta koska eilen töissä sitten oksensin kaiken ulos, täytyy myöntää että kirsikkatomaatit ei maistunut parhaimmalta oksennuksen seassa :LOL: Siihen loppui se himo.

Muuten olo on mainio! :) Päänsärky on vaiva, joka tosin on nyt ilmaantunut. JAtkuvalla syötöllä. Mutta mulla oli kyllä aina menkkojen aikaan pääkipee ennen, joten oisko tämäkin sitten hormonaalista...

Hauskaa päivää kaikille:)

Myymä ja "vauva" 9+4

 
Huomenta!

Eilisestä neuvolakäynnistä "raporttia":
Paino pysynyt samana, hb 149, eli olen rautainen nainen. Verenpaine hieman koholla, mutta kun se on sitä normaalistikin, ei vielä toimenpiteitä. Terkkarin kanssa meni rupatellessa ja lappuja täyttäessä reilu tunti, mutta kun on jo tuttu 7v takaa, ei tullu vaikeita tilanteita. Sydänääniä ei ruennu yrittää, kun on niin surkee laite, ettei varmaan kuulu näillä viikoilla ja kun maananataina on se ultra, niin sittenhän se selviää. Mun täytyy mennä sokerirasituskokeeseen jo rv 12 maissa, kun Veikan raskausaikaan oli arvot koholla. Eipä siinä muuta, kun joutuu kulkee äippäpolilla tarkemmissa syyneissä. Sain terkalta ihanan vauvan odotus-kirjan (vau´kirjan) jota selailin illalla. toisella puolella on juttuja isille, jotka ovat itseasiassa paljon hauskempia kuin äideille tarkoitetut. Siellä oli artikkeli raskaushormoneista, jonka voisin jossain vaiheessa kirjoittaa teidänkin luettavaksi, oli tosi "kattavasti" väännetty miehille :D

Nyt kuitenkin lapsille aamupalaa ja sit torille ostaa vihanneksia.

korven tyttö ja pikku3 10+4
 
Täällä taas hikoillaan töissä, huh huh kun alkaa toi kuuma ottaa koville jo!

Mua jännittää jo niin paljon se mun maanantainen ultra, pelottaakin kun takana se tuulimuna ettei vaan olisi taas jotain vialla... Tiedän et siihen on niin pieni mahdollisuus mut ei sitä koskaan tiedä. Mitenköhän pystyn maanantaina edes töissä oleen kun nyt jo jännittää niiiiiin paljon =) Toivottavasti kaikki masussa kuitenki hyvin ni pääsisin sitten sitä neuvolaakin tilaamaan kun oon sitä lykänny siihen asti et oon siellä ultrassa käyny. Onko kaikki muut jo tilannu neuvolan/ käynyt jo siellä?

Pimmille iso iso :hug: !! En tiedä mitä tohon sanoisin ettei kuulosta tökeröltä, mutta voimia kuitenkin ja toivotaan ettei oireet tosta pahene :heart:

Vau-kirjasta, saako sitä tilattua jotenkin kun meiän neuvolassa ei sitä keväällä ainakaan ollut? Tietääkö kukaan? Kuulostaa kauheen kivalta, oon kuullut siitä aikasemminkin.

Hope08 :hug: sullekin, kauheen kuulonen ajomatka sulla oli! Ja täälläkin toivotaan ettei sun sairautes oireilis vaan ois kyse jostain muusta.

Aurinkoista päivää kaikille! Mun täytyy mennä töitä tekeen :)

-Ninni ja nimetön rakas 8+5 :heart: :heart: -
 
Hohhoijaa.
Mä en oikein yhäkään sisäistä tätä alkuraskauden ihanuutta.
Ihan sama miten usein käy suihkussa ja tukka on ihan p*skanen. Naamassa on ihme näppylöitä, siis mulle ei ikinä tule näppylöitä!!!!!!!
Väsyttää koko ajan, neidillä alkaa ensi viikolla eskari ja poju menee kerhoon parina päivänä viikossa.
Mahaan sattuu koko ajan. Tää saamarin vuoto on jatkunut jo kohta 4 viikkoa, ei vuoda suoranaisesti verta mut sellasta ihme tuhrua.
Oksettaa aamulla, oksettaa illalla.
Mä olen hyvinkin kiitollinen että kahden keskenmenon jälkeen ollaan näinkin onnellisessa asemassa mut en voi sille mitään että en näe raskaana olemisessa juuri mitään ihanaa paitsi sen vauvan sitten maaliskuussa.
Mun selkäni ei tule kestämään tätä taaskaan kun temppuilee jo nyt ja mulla on hullutön halu valittaa nyt kun vielä tulee telkasta lasten ohjelmia ja lapset niitä autuaana tuijottaa!
Argh, miksei miehet voi olla raskaana! Antaisin ihan tyynen onnellisena oireeni ja mahani ukkelin kannettavaksi!
Mutta no, maaliskuun jälkeen kaikkea toki jostain ihmeen syystä muistelee taas kaihoisana.

sippe ja aino 10+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Papagena:
sipuli :hug: Ja onpa tosi helpottavaa ja mukava kuulla että jotain muutakin ottaa raskausaika lähinnä päähän! Minustakin kun välillä tuntuu että tässä kaikessa ei ole mitään hyvää, paitsi se lopussa odottava palkinto.

Papagena ja Papu 8+5

Jep jep, musta tuntuu et kun tästä mainitsee jossain niin kaikki on ihan kauhuissaan et kuin noin voi ajatella tai kuinka ei voi olla onnellinen siitä et ylipäätään on raskaana!
Mä rakastan yli kaiken mun lapsiani ja tätä tulevaa, en silti ole yhdestäkään raskausajasta nauttinut, lapsesta sitten sitäkin enemmän!


 
Papagena ja sipuli ette te ainoita ole... en minäkään tästä nauti..pakollinen vaihe vain vauvan saamiseksi :LOL: Riideltiin tänään miehen kanssa ja se sanoi mua läskiperseeksi :kieh: oonhan mä lihonu..mutta välttämättä en olis halunnu kuulla sitä elämäni miehen suusta. :ashamed:
No, en jääny pekkaa pahemmaksi vaan haukuin miehen möhömahaksi :LOL: meillä siis tooosi aikuismaisia nää hmm.. mielipiteen ilmaisut :whistle:
 
Luonto on järjestänyt niin, että meilä on yhdeksän kuukautta aikaa valmistautua synnytykseen. Itse asiassa siinä ei ole päivääkään liikaa, vaikka monista voi siltä tuntuakin. Joillain miehillä on ikävä taipumus pitää raskautta yhtenä pitkänä sairausaikana. Ehkäpä siksi, että kokevat kumppaninsa väsymyksen, mielialamuutokset, mahdollisen masennuksen ja itkuisuuden jonkinlaisiksi oireiksi jostain mystisestä sairaudesta. Mutta raskaus ei ole sairaus. Ainoa syy näille käyttäytymismuutoksille on se, että naisen keho käy läpi suuria muutoksia, jotka mahdollistavat kasvuedellytykset uudelle ihmiselämälle.

Tehdäkseen naisen kehon täydelliseksi uudelle elämälle elimistö alkaa erittää monia erilaisia hormoneja. Esimerkiksi naisen rinta sisältää suuen määrän maitorauhasia ja pieniä kanavia, jotka johtavat nänneihin. Rauhaset odottavat vain merkkiä hormoneilta aloittaakseen maidontuotannon. On selvä, että kun sellaiset voimat pääsevät kehossa vapaiksi, on sillä seurauksia. Hormonit ovat kuitenkin liittolaisiamme vaikka joskus aiheuttavatkin ohimenevää harmia.

Odotusaikana empaattisuus ja toisen huomioiminen ovat elinehtoja meille miehille. Ei ole syytä loukkaantua tai kiukutella, jos joutuu odottamaan vuoroaan tai tulee kokonaan torjutuksi - olipa kyseessä huomion saaminen, ilta- ateria tai seksi. Valmistaudu ottamaan vastaan epämukavuudet, jotka voivat tulla hormonien vanavedessä. Pure hampaat yhteen ja muistuta itseäsi, että nämä ovat vain pikku juttuja verrattuna siihen, mitä rakkaasi ja hänen kehonsa läpikäyvät.

Sinun tärkein työsi raskauden aikana on tukea kumppaniasi. Piste.


Tässä tämä lupaamani hormoni "tietoisku" miehille. Täytyy myöntää, että ihan asiaa, vaikka mua pakkasi jotkut lauseet hymyilyttämään.

Korven tyttö ja pikku3 10+4
 
Hei kaikille!

Täällä vähän ikävissä tunnelmissa lähdössä sairaalalle. Tänään ollu tosi huono olo koko päivän ja heikottanu ja sit alko verinen vuoto. Soitin päivystykseen ja ohjasivat ensiapuun ja siitä sit gynen polille.. Ja tietysti mies on 50 kilsan päässä töissä ja akku loppu. Nyt pitää sit odotella että seuraava ja viimeinen bussi tänään lähtee.

Tulen sitten illalla kertomaan miten kävi..
 
Parasta toivon Hemilialle ja edellä käytyyn kommentointiin (jonka sipuli aloitit): en todellakaan ole jaksanut vielä liiemmin iloita tästä oksetuksesta, kun vauvaakaan en ole edes saanut ultrassa olevaksi ja eläväksi todeta.
Vauvasta olen onnellinen sitten, kun se on todellinen muutoinkin kuin huonona olona, heittelevinä hormoneina, selkäkipuna ja ylimääräisinä kiloina. Minun mielestä negatiivisissa tunteissa ei ole mitään friikkiä, mulla ainakin ne liittyy ennen kaikkea tähän "raskaaseen oloon" ym. :kieh:
Eli yksin eivät ole sipuli, papagena ja hope.
Onneksi toivottavasti maaliskuussa kaikki palkitaan (jos nyt ensin selviää, että kaikki on masussa hyvin) =)
 
Pimmille hali, toivottovasti tosiaan pysyisi mahdollisimman hyvin kurissa ja lievänä toi sun sairautesi.

Sitten taas pinnallisiin omanapa-asioihin ;) , naaman kukinta vaan pahenee, yök. Teen vielä kauneuden parissa töitä, että selitäpä siinä sitten asiakkaille kaikista mahtavista tuotteista, heh.
Kellään vielä "finneily" helpottanut?
Sitä odotellessa, pikkuvaemo ja -kakkonen 8+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja hope08:
Äsh.. piti vielä kertoa että vointi jo parempi ja ilmeisesti kyseessä oli ruoka myrkytys. Hartaasti toivon ettei olisi pikkuinen kärsinyt. :$
Hieno homma Hope!
Kyllä vaavi siellä masussa on varmasti hyvässä turvassa, älä turhaan hätäile :hug:
Vaikka kyllä itelläkin oli vähän morkkis, kun tuli juhlittua kolmekymppisiä railakkaasti ennen kuin tiesin salamatkustajasta mitään. Tulin nimittäin ekasta kierrosta raskaaksi.

 
Täällä kaikki ok! =)

En jaksanu enää illalla kertoilla kuulumisia kun meni niin myöhään sairaalalla. Jouduin eka verikokeisiin, sitten odotin tuloksia kolme tuntia. Sitten ne keksi että pitäähän virtsanäytekin ottaa ja sit otettiin se. No siitä puolen tunnin kuluttua tuli kätilö paikalle ja vei polille.

Näytteissä ei ollu mitään vikaa mutta selvis heti alussa että oon kuumeessa. Outoa kun en tuntenu ite mitään, oli vaan heikko olo.. Sit katsottiin ultralla, kohdussa oli veristä vuotoa mutta pikkukaveri oli kuulemma erittäin hyvin voivan oloinen eikä piitannu vuodosta tai kuumeesta. Kyllä oli helpottavaa kuulla pitkän odottamisen jälkeen! =)

Vuodon syytä ei keksiny mut sano että joillakin vaan vuotaa ja kun istukkaakaan ei vielä erota niin ei osaa sanoa vuotaako se vaikka sen reunasta, kuulemma kun istukka kehittyy niin saattaa vuotaa verta.

Mies ehti just sopivasti töistä ultraan mukaaan näkemään että kaikki on kunnossa. :) Oli se kyllä huolissaan kun oli löytäny vaan kotoa lapun jossa kerroin missä oon ja miks... Olis pitäny soittaa työpaikalle ja kertoa.. :headwall:

Kiitos kaikille huolehtimisesta! :hug:

Henna & Millimetri
 
Piti ihan tulla katsomaan, miten voit Hemilia :hug:

Luen aina teidän jutut, mutta unohdan aina, mitä kukin kysyy! Avoimuuteni takia on pakko ottaa puheeksi tämä: Mua niin vaivaa, koska tunnen itseni niin ulkopuoliseksi:( Sen takia en yleensä kirjoita paljoa, enemmän vain luen teidän kuulumiset. Nyt lähtee tämä sääli, sääli peseen lapset :heart: Mutta olisi ihanaa "kuulua kuulua" tähän joukkoon :) Ja koska olen uusi täällä, niin en osaa vielä teidän "sääntöjä"... Ja sori, ei ole tarkoitus ärsyttää, vaivata tms. ketään :D Joo, mutta tämä hormoonihirviö menee nyt :wave:

Oliko täällä puhetta vaunuista? Mä olen miettinyt noita Brio Kombi- vaunuja! Onko kenelläkään kokemusta? Monet ainakin ovat niistä paljon puhuneet(mitä siis olen niistä tietoa löytänyt netistä:). Ja onko se kovakantokoppa tarpeeksi iso, että siihen mahtuisi vauva mahd. pitkään??

Jaksamisia ja voimia kaikille :hug: Toivottavasti kaikki tähän asti selvinneet pysyvät mukana loppuus saakka.

Niin ja Pimmille(toivottavasti meni oikein:) :hug: Toivottavasti sairaus pysyy kurissa.

LOE 10+4 tai 11+3 (onneksi selviää rakenneultrassa:) :heart: :heart:
 
ihana juttu, että kaikki on hyvin :hug: !

Minä tein äsken havainnon, molemmat poskeni ovat täynnä aftoja |O . Siis tiiättekö sellasia valkosia rakkuloita, jotka sattuu ihan sairaasti. Tää nyt ei varmaankaan ole kuolemaksi, mutta ikävä vaiva.

Muutenkin tämä toka raskaus tuntuu todella raskaammalta kuin eka. Lääkärini sanoi, ettei johdu iästä, vaan yksinkertaisesti siitä, että kroppa joutuu kokemaan muutokset nopeammassa tahdissa.
Huoh! Onneksi on vapaapäivä! t. pikkuvaemo ja -kakkonen 8+3
 
hemilia hyvä että kaikki oli kunnossa!

Tosta pahoin voinnista mun pitimäni sen verran, että silloin kun aloimme yrittämään kolmatta niin sanoin että nautin joka ikisestä oksentamisesta, liikkeestä. sydänäänistä ja supistuksista, sillä tää on meille viimen lapsi (tai ainakin näin olemme ajatelleet) No sit kun tuo yökkäily alko tossa rv5 tuntumilla niin pitää myöntää etten niin kaameesti oo siitä kyllä nauttinut pikemminkin kun se alkaa loppua. En oo kyllä kertaakaan oksentanut, mutta pöntölle oon joutunu juoksemaan yökkäilemään. Siiten vielä kun olen kampaaja ammatiltani niin aamun ensimmäiset asiakkaat varmaan lulee et oon krapulassa kun istun koko ajan työtuolilla ja yökkäilen välillä.

Ja voihan se olla että supistuksistakaan en karmeesti tule nauttimaan. Muistan vielä niin hyvin ihteni synnytys salissa kuopusta tekemässä. Poika synty kyllä nopeesti 1h10min mutta kielessäni kiroilin jossain vaiheessa "mitenkä ihminen voi olla näin tyhmä, kun tietää mitä tää on nii eikun vielä tekee uudelleen" mut kun poika oli pihalla niin ois voinu vaikka heti rueta toista tekemään. Näkee nyt sit miten tätä pusertaessa tulee itteesä kirottua.

Ja niille sitten jotka mietitte sitä miten pärjää kahen pienen lapsen kanssa. Meidän pojilla on 1v4kk ikäeroo ja ihan hyvästi meillä on ainakin mun mielestä menny.Eihän niistä tosin toisilleen oo seuraa vasta kun nyt kun nuorempi 1v5kk. Vilskettä riitti ja nyt vielä enemmän. Nykyään mieskin on jo vähän enemmän kotona mutta kun olin äitiys lomalla niin eipä sitä juuri muutoin näkynyt kun illalla yhdeksän maita.

Mutta eiköhän tässä tullu jo tarpeeks tekstiä

Amalia 7+6
 
LapsetOvatElämäni: ei muuta ku kirjotteleen vaan, kaikki me tänne ihan yhtä paljon kuulutaan :)

Ite en oo paljoa kirjotellu kun mua jurppii ihan armottomasti tää uus ketju; mustakin on kiva aina kattoa miten ketju kasvaa. Mutta käyn silloin tällöin lueskeleen kuitenkin.

Gardenia ja Helmiäinen 11+5
 
LapsetOvatElämäni älä nyt vaan tunne itsees ulkopuoliseksi, mä ainakin muistan sut! Sulla on niin mieleenpainuva nimimerkkikin :) Ei tänne nyt vielä mun mielestä kukaan kirjoita hirveesti muita enempää, tosin aika paljon tietyt ihmiset, mutta mun mielestä LOE sä kuulut kyllä niihin :) .
Keväällä vielä kun olin joulunkuisissa ennen tuulimunan toteamista ni kirjotin ite kyllä paljon vähemmän, olin lähinnä sivustaseuraaja.
Sit kun tuulimuna todettiin aloimn kirjottaa vauvakuume puolelle keskenmenon jälkeen kuumeilijoihin ja huomasin kuinka paljon kirjottaminen auttoi pääsemään asian yli! Nyt oon sit jo niin tottunu tähän kirjottamseen et "pakko" tulla tänne purkaan ajatuksia vähintään kerran päivässä jos vaan mahdollista :) Tulipa pitkä sepustus....

Gardenia: Vai sua jurppii tää uus ketju ... Ei ollu tarkotus ketään ärsyttää kun tän elokuun ketjun aloitin, mut oon edelleen sitä mieltä että tää kirjottaminen pysyy paljon selkeempänä näin et joka kuulle oma ketju. Ikävää jos oon sun mieles pahoittanut :ashamed:

Pikkuvaemo: Jos aftat kiusaa kauheesti, kannattaa kokeilla apteekista saatavia Aftab tabuja, mulla ne on ainakin auttanu tosi hyvin kun on joskus aftoja ollu tai jos oon vahingossa purru poskeen.

Hemilia ihania uutisia sulla :hug: ! Onneksi kaikki oli hyvin :heart:

Meillä on tytöillä ikäeroa 9 päivää vajaa vuosi ja hyvin ollaan aina pärjätty, ei tuu kyllä enää mieleenkään mitään ongelmaa mitä ois ollu. Neidit on nykyään ku paita ja peppu, ja vähän pelottaakin et miten nuorempi nyt reagoi kun isosisko tiistaina koulun aloittaa!

).( Huominen ultra lähenee kauhensekaisin ajatuksin. Toisaalta odotan ihan innoissani et pääsen masuun kurkistaan mut sitten se pessimisti-minä huutelee koko ajan olan takaa et jos ei kaikki ookaan kunnossa... Enää ei mee kauaa et sinne pääsen "tuomion" kuuleen.

Sadetta ja ukkosta pukkaa, ärsyttävää kun toi painostava kuuma ilma ei siltikään häviä mihinkään... Odotan niin syksyä ja sateisia pimeitä iltoja kun tuulee ja myrskyää, ihanaa! Rakastan kesää yli kaiken mut silti syksy on jotenkin mun lempivuodenaika :heart: . Talven yli voisin nukkuu ja herätä keväällä taas kattoon ku luonto herää ja ihmiset piristyy.
Tulipas syvällistä tekstiä :LOL:

Nyt syömään jotain ku etova olo alkaa taas nouseen kurkkuun...

-Ninni ja nimetön rakas 8+6 :heart: :heart: -
 
lapset ovat elämäni vähän samoja fiiliksiä ulkopuolisena olemiseen... BRIO kombeista kyselit. meillä semmoset (06) ja tyytyväisiä ollaan oltu. paitsi renkaisiin, on ollu 3 kertaa korjattavana (yhteensä n. 60e). sitten meille korvattiinkin uudet kun noissa kuulemma ollut useilla ongelmaa. eli ilmatäytteisiä renkaita en suosittele. meidän tyttö nukkui kopassa n. 8kk saakka, pieneikokoinen on. eli ei kovinkovin kauan riitä toi koppa.

työt kutsuu...

maya rv 10
 

Yhteistyössä