~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

No niin. Olen nyt sitten ainakin tämän viikon sairauslomalla.

Tänään ei kyllä pahemmin ole supistellut, mitä nyt tuossa kun kävelin neuvolasta kotiin. Ei kuitenkaan kivuliaasti. Selkäkipua on edelleen.
Mitään varsinaista syytä ei supisteluihin löydetty. Vauvakin voi ihan hyvin. Katsottiin ultralla ja siellä tyyppi kovin potki, vaikkei äiti mitään tuntenut.. Pissakin oli puhdas, joten ei sieltäkään selitystä löytynyt. No, toivottavasti tämä tästä nyt helpottaa..

Ens viikolla on sitten se Tyksin käynti. Saas nähdä mitä siellä sanotaan..

Ninni olipa sulla sitten tylsä käynti. Toivottavasti siellä Tyksissä sitten osaavat sanoa jotain "järkevää".

Oonaliina 17+5
 
Täällä ollaan, kiireissä ei ehdi oikein lukemaan eikä kommentoimaan. Työt ja opinnot vievät ajan niin arkena kuin vapaana.

Rakenneultra on jo täälläkin ohi, Nyytti oli 3-4 päivää aiempaa arviota isompi mutta laskettua aikaa ei siis muutettu (ja merkitsen vielä vanhan kierron mukaan rv:t). Kaikki paikallaan ja sukupuoli pysyi visusti piilossa napanuoran takana. Liikkeet tuntuvat todella selkeästi.

Hankintoja en ole vielä mitään tulokkaalle tehnyt, ehtinee tuota vielä joulualennuksista tai vaikkapa alkuvuodesta.

Siinäpä tärkeimmät, hyvää vointia kaikille!

~Tiila ja Nyytti 19+3
 
Sohvista. Piti munki käydä kattoon ku muut niin kehu, oikein oli mukavan näköset :) Mie kans oisin tosta ruskeesta tykänny mut mies ei ja muut värit oli niin karseita että päädyttiin tommoseen luonnon valkeeseen. Onneksippa on se suihke ;)

http://62.44.243.30/sotka/naytatuote.php?autonum=7405&ea=1

tommoset vaaleet meillä, katotaas kuin kauan kissan käsittelyssä kestävät ;)

Marmeladi & Masuasukki 19+6
 
Pikkuvaemo.
Onkohan se tää se paketti?

http://www.tervekauppa.fi/etusivu/Tuotteet/Pakettitarjoukset/Lastentarvikepaketit/?gclid=CM391I7zkI8CFRpyZwodUAabFw

mää kans funtsin että ois kyllä aika makee tarjous.. :D

Marmeladi *taas* & Masuasukki 19+6
 
Moi! Ei mitään uutta, mut piti tulla jotain kirjottaa ku tuntuu et tää palsta on vähän hiljennyt.. Ihana syysilma oli tänään ja oli kiva ku sai viedä pojun ulos, viime viikko oltii sisäl sen hengenahdistuksen takia. Vaavi on liikkunut päivittäin, välillä enemmän ja toisinaan vähemmän.. mut päiväpäivältä se tulee enemmän todeksi että siellä tosiaan on joku!

Hassua kun mieskin on alkanut taputella mun vatsaa ja kysellä et mitä masulle kuuluu. Alkuun oli varovaisempi, tai ehkä se tuntui hänestäkin niin epätodelliselle ennen kuin alkoi masu todella näkyä kasvaessaan. Nyt sen jo näkee ja tuntee vauvan liikkeitä uloskin päin. Mä en pysty kauan istumaan täs koneel ku alkaa kivistää vatsaa ja selkää.. joten poistun. moro

enne ja aarre 19+4
 
Täällä ollaan kans huomattu et on pino kovin hiljentyny... Siks tuntuuki välillä tyhmältä kirjotella kun ei oo ketään kommentoimassa/kirjotamassa omia kuulumisia. Tuntuu välillä et yksinpuhelua täällä harrastan :ashamed:

Koko illan oon siivonnu ja huomenna pitäis vielä viimestellä siivous. Ja koiran kanssa pitäis kans jaksaa vielä mennä, on sekin vaan välillä sellanen riesa, tai siltä ainakin tällasina iltoina tuntuu... Oon oikeesti niin poikki et voisin nukahtaa tähän koneelle... En varmaan jaksa laivallakaan yhtään valvoa, meen kuitenki joskus kymmeneltä jo nukkuun. Musta ei nykyään oo kauheesti seuraks ku tuntuu et oon edelleen vaan tosi tosi väsyny, varsinki iltasin.

Kauhistuttaa jo valmiiks loppuviikko ku mennään mökille, ollaan oltu viimeks reilu kk sitten, mökki ollu siellä tyhjillään ilman lämmitystä... Ihana mennä jääkylmään mökkiin ja sit kun on vielä ulkovessa... Onneks meil on sentään eteisessä pissapytty ni ei tarvi ainakaan öisin ulos mennä ku ainaki kerran yössä tarvii rakko käydä tyhjentääs.

Eipä mulla muuta, taidan tästä lähtee koiran kanssa iltapissille ni pääsen sit sänkyyn telkkua kattoon...

Kauniita unia kaikille ketkä täällä vielä pyörii! Ja koittakaahan siskot saada tekstiä aikaseksi! Listassa on tosi monta nimeä ketä ei oo oikeestaan muuta ku tietonsa ilmottanu, ois kiva kuulla kaikista pitkästä aikaa!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 18+1
 
Kyllä mä Ninni käyn lukemassa teidän juttuja montakin kertaa päivässä ja hymyilen tai pyörittelen päätäni täällä yksikseni :) Oon vaan joko laiskalla päällä tai sitten esikoinen järjestää ittensä kiipeliin niin ettei ennätä kirjottaa :whistle:

On kyllä tosi että listassa on hirveesti nimiä, mutta kirjoittavia ei oo loppujen lopuksi kovin montaa... Se on kylläkin varma että pino alkaa kasvaa ja vauhdilla sitten kun kaikilla alkaa äitiysloma :) Se tuli hoksattua viime vuonna kun kirjoittelin jouluntähtien pinoon ;)

Mulla taitaa olla tähän laiskaan kirjoitteluun syynä myöskin se, että nyt tuntuu siltä ettei mahassa tapahdu yhtään mitään :( Ei tuo vieläkään tunnu kasvavan eikä liikkeitäkään kuulu... Esikoinen harjoittelee kovalla tohinalla seisomista ja tukea vasten kävelyä ja on alkanu harrastamaan vaikka minkälaisia tihutöitä semmoisella tohinalla, että mä vaan juoksen pojan perässä ja hoen "ei saa kiusata kissaa", "ei saa mennä hiekkalaatikolle/ruokakupeille", "ei saa syödä kaukosäädintä", "älä hakkaa äitin puhelinta" jne jne... Huoh... Välillä tuntuu siltä että maha meinaa kovettua tästä tohinasta ja välillä on ihan pakko istahtaa alas. Mun syömisetkin menee ihan miten sattuu kun en muka ehdi syömään silloin kun pitäis... No joo, narinaa narinaa :)

Pää tyhjeni kokonaan enkä nyt muista ollenkaan mistä oli puhetta, joten hyvät yöt ja pitää yrittää palailla asiaan huomenna :wave:

Pimmi 16+5 (kait :whistle: )
 
Sateista huomenta!
Mulla on samaa oiretta kun Pimmi84:lla, ei mitään liikettä pariin viikoon? Tuntuu vaan että vatsa paisuu ku pullataikina, mut kaikki muut "oireet" on kadoksissa... Parin viikon päästä vasta terkalle aika ja ru:aan 3 viikkoa...Plääh!

:/ Maalismama 17+1
 
PIkaiset huomenet täältäkin!

Maalismama mä tunsin ekan kerran vauvan liikkeitä jo rv 15, ehkä noin viikon ajna, sen jälkeen tuli tosi hiljasta kunnes nyt oon taas ihan parina päivinä jotain tuntenut. Eiköhän sunkin vauvelis ala siellä masussa kohta peuhaan niin että tunnet :)

Pimmi minkä ikäinen teiän esikoinen on? Ei tuu kovin isoa ikäeroa lapsille vai? Meiän tytöillä on vuosi ikäeroa ja kyllä heistä on vaan niin paljon ollu seuraa toisilleen mikä mun mielestä ollu tosi ihana asia! Tuleva vauva ei varmaan pikkusisarusta tuu enää saamaan mut onneks on monella kaverilla pieniä lapsia ja siskokin saa vauvan 5 vkoa ennen meitä.

Harmaata tiistain jatkoa tytöt!

:heart: :Ninni ja Kirppu 18+2
 
Mäkin oon vaan laiska kirjoittamaan, monta kertaa päivässä kuitenkin käyn täällä lukemassa :D Välillä kirjoitellut toiseen ketjuun enkä vaan ole viitsinyt pasteta ihan samaa tekstiä tänne. Kai sitä voisi kuitenkin :)

Tuntuu myös ettei oo ihan kauheesti tapahtunut, paitsi että mies (ja minä..) tunnettiin ensimmäistä kertaa mahan päälle ihan selviä potkuja pari päivää sitten aamulla. Ja tosiaan aamulla, mä olin just heränny siinä sängyssä ja sit ihmettelin et wth kunnes tajusin et vauvahan se on :D ja oli pakko herättää mieskin et sekin tuns. En nyt muista kirjotinko tämän jo mut tulipa sit uusiks :LOL:

Mies huomautti eilen et meil on huomenna neuvola! en olis yhtään muistanut kyllä. Niin kauheesti stressiä kaikista muista asioista, hyvä et hänellä oli kalenterissa ylhäällä. Ja siitä sitten muistin tänä aamuna et ens viikolla on rakenneultra! JEE! olis kyl kiva päästä sinne jo :)

Liikkeitä ei oikein paria yksittäistä lukuunottamatta oo tuntunu taas pariin päivään mut jotenkin ei oo sen suhteen kovin huolestunut olo. Kyllähän niitä kerkeää sitte. Oksentanut en oo pariin viikkoon ku yhtenä iltana, tosin huono olo vaivaa vieläkin joka päivä jossain vaiheessa. Sentään lähes kaikki ruoka menee jo alas eikä ole sellaisia inhokkeja minkä lähelläkään ei oikein siedä olla :D

Tällästä täällä tänään. Ainiin! ja ollaan varattu Roomaan 4päivän vkloppu! ei olla koskaan käyty Italiassa niin ajateltiin nyt lähteä. Ja valittiin marraskuun loppu että päästäisiin jouluhulinaan! ihanaa päästä joulushoppailemaan niin isoon paikkaan!! :heart:

Oikukas rv 18+4(?)
 
Täällä on aamu startannu kiukuttelulla ja kärtyymisellä!!! |O Ihanaa.. *murrr*

Nyt ei kyl hirveesti kirjottajia ole, mutta eiköhän asia korjaannu tässä ajan myötä. Porukka vielä töissä kulkee ja esim. niinku mie kotona olevat taitaa olla vähemmistöä.

Ens viikolla ois kans neuvola ja sit sitä seuraavana viikkona rakenneultra. Jospas mieski kerkeis mukaan ku on sillon iltavuorossa, näkis hääki "livenä" masukin :heart:

Liikeitä on nyt viime viikkoina tuntuna ja paljon ja joka päivä ja moneen otteeseen :) Ihanaa! :D siellä se pikku veijari kasvaa :heart: Eilenki illalla katottiin miehen kaa BB:tä, ni toukka rupes meuhkaan ja luulempa että tällä kertaa potkut näky ihan päälle asti! Vai olikohan näköharhaa? :D Sitä kun oikein kovasti jotain toivoo, niin pää tekee omat tepposensa. Mut voiihan se tieten olla ihan mahollista näillä viikoilla, edellisistä en kyllä muista yhtään missä vaiheessa meuhkaaminen on ulospäin näkyny?

Oikukas. Kateellinen olen kyllä tuosta Rooman reissusta! Nauttikaahan oikein kovasti! :D

pikkuvaemo. Nii just, toi vaan tuli mieleen ku mega paketista kerroit :D

Kuinka moni teistä seuraa BB:tä? Mitäs ootte tykänny viime aikasista käänteistä? Mää olen erittäin hyvillään että näin näppärästä päästiin eroon siitä "pahasta hengestä" :kieh:

Marmeladi & Masuasukki 20 :heart: *puoliväli etappi* :D
 
Tervis kaikille! =)

Juu, Marmeladi sen hyvin kiteyttikin... ainaskin mää olen päivät töissä ja sen jälkeen aikasta poikki kotona ja vielä niitä pakkailuja pitäisi illat hoitaa |O eli täällä ollaan, hengessä mukana ja päivittäin luenkin juttuja, mutta eilenkään en illalla jaksanut naputella mitään... hyvä kun lukea silmät ristissä ja sitten kone kiinni ja unten maille.
Onnea muuten Marmeladille puolivälistä!!! :flower:

Liikkeistä; onko teillä, joilla välillä tuntuu ja välillä ei, niin todettu istukan paikkaa?
Mulla on keskellä edessä ja se on välillä vaimentanut tosi hyvin tuntemuksia. Nyt voi jo sanoa, että joka päivä jotain tuntuu, välillä enemmän, välillä ihan vähän vaan jotain möyrintää. Selkeitä potkuja tulee varsinkin iltaisin, kun voi rauhassa lojua sohvalla ja kuulostella ja vaikka syödä jädee... :p :whistle: eli se istukkakin voipi vaikeuttaa liikkeiden tuntemista, mutta kyllä ne sieltä päivä päivältä ja viikko viikolta vaan voimistuu!! :heart:

Hyvää lomaa ja reissuu Ninnille :wave:

Sohvakaupoilla on mekin käyty joitain viikkoja sitten, mutta se tulee vasta kun on päästy sinne uuteen kotiin eli parin viikon päästä. B)

Aijoo, niitä tervekaupan vaunutsydeemejä mäkin olen kattellut "sillä silmällä", joten jos joku tilaa, niin tänne sit kertomaan miltä ne tuntuu!!! :attn:

BB:stä; vaikken tykännytkään ideasta "julkkikset tavisten sekaan" ja oon tyytyväinen, et Martina läks, ni kyllä se vaan kummasti vähän latisti tunnelmaa, kun oli jo ehtinyt tottua siihen, että joku hämmentää koko ajan siellä :LOL: :LOL:
ei auta, kun ootella uusia käänteitä :kieh:

Ei mut nyt hommiin vielä toviks ennen safkista. Palaillaan ja jaksamista kaikille :hug:

Hexodus ja masutyyppi 19+6
 
Meillä on tämä viikko syyslomaa ja on oikein ihana vaan puuhastella kotona oikein ajan kanssa!

Liikkeistä: Meillä masuvauva on alkanut pitää ajoittain aikamoista jytäjumppaa. Masussa muljahtelee välillä sellaiseen tahtiin, että oikein naurattaa. Joskus nämä muljahdukset näkyy ulospäinkin: tänä aamuna oli hassua kun heräsin ja jäin makaamaan selälleen sänkyyn, niin masu oli ihan vinossa. Sitten alkoi liikehdintä ja masun vinous siirtyi puolelta toiselle.
:LOL:
Välillä sitten taas tuntuu vaan hiljaisempia tönäisyjä. Onko teillä tietoa, millaista unirytmiä tämänikäinen vauveliini noudattaa? Kun jumppaa kestää aina 5-10 minuuttia kerrallaan ja sitten saattaa ollaa pitkiäkin taukoja ettei mitään.

Meillä on torstaina rakenneultra ja kovasti jo jännittää. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Ninni: Mun iän voi vaihtaa tuonne listaa vuotta vanhemmaksi, huomenna juhlitaan! Olisikin ihana synttärilahja, että ultrassa olisi kaikki hyvin!

Zussu ja masuvauva 19+5
 
Juu, minäkin käyn päivittäin lukemassa näitä sivuja tässä työn ohella, mutta olen ollut tosi laiska kirjoittamaan mitään. Ja toisaalta ei ole ollut mahiksia käyttää työaikaa tähän. Odotan innolla, että äippäloma alkaa, ja jos sitten olisi enemmän aikaa :) .

Minkäänlaisia tuntemuksia ei ole vielä ollut. Mieskin malttamattomana yrittää kuunnella masu-ääniä ja kyselee, että " eikö se jo potki?". Onneksi pääsemme ensi viikolla rakenne-ultraan seuraamaan esikoisen liikkeitä =) .

BB on ollut tänä vuonna ihan käsittämättömän kuivaa katseltavaa. Silti seuraan sitä suht aktiivisesti. Enpä tiennytkään, että Martina lähti talosta. Sinänsä harmi, koska vaikka M oli aika rasittava, niin sai kuitenkin eloa taloon!

No joo, mutta hyviä vointeja kaikille! :hug:

Maalis-äippä + eka tulokas 17+3
 
Heipat täältäkin taas hetkeen! :wave:
Meille ei mitään uutta,eikä ihmeellistä...edelleen mietin sitä "ei noussutta istukkaani"... :| Kun vaan voisin olla varma,että se on jo noussut ja kaikki sen puoleen hyvin... huoh! :/ Koitan kovasti olla murehtimasta asiaa ja nauttia vaan tästäkin raskaudesta,mutta ei se vaan oo niin helppoo... hö!
Riksu82 Kaippa se mullakin sit on eteisistukka,vaikka ei ne neuvolassa siitä nimellä puhunukkaan,eikä myöskään ultraava lääkärikään... hmmmm... :/ Kauheen vähän sain tiatoo siitä,eikä oikeen netistäkään löydy mitään... :(

Tutteli78 Meillä oli esikoisella se hoitotaso,joka laitetaan pinniksen päälle. Mä tykkäsin,ku se viä niin vähän kuitenkin tilaa ja on näppärä. =) Voin siis omasta puolestani suositella. :) Taidanpa kysyä sitä taas serkkuplikalta lainaan,vaikka ny oiskin tilaa enempikin,ja mahtus jopa hoitopöytäkin,mutta sitä pidän ite loppujenlopuks aika turhana.

Liikkeistä Täälä tuntuu aina sillon tällön,mutta enempi odottelen jo tuntuvan. Ehkäpä sit muutaman viikon päästä jo. =) Nyt kun ollaan kuitenkin jo puolessa välissä... :eek: Herrajestas sentään mihin tää aika menee...kohtahan me sit jo olaan kaikki synnyttänykki,ku tää aika näin juoksee... ;)
Kuka missäkin synnyttää,jos lakko tulee.... :whistle:
Ootteko sellasta "miettiny"???
Mä en kauheesti oo sillä ite päätäni ny just vaivannu,mut mies siitä touhottaa..tänäänkin tuli viesti,et oli lukenu tän päivän iltapäivälehtee ja siä oli sanottu,et pirkanmaalla synnyttävät sit lakon aikana vaasassa tai lahdessa.... :eek: Kiva,kiva.... :/

Nyt taidan mennä laittaan pyykit kuivuun ja tekeen muitakin kotihommia, vaikka ei taas nappaiskaan... :ashamed:

Mamuliini ja masukki 20+1
 
Liikkeistä: Ekalla ja tokalla kakaralla liikkeet tuntuivat vasta rv18 ja rv21, nyt kolmosella jo rv15 ekat lepatukset. Nyt ollu tosiaan hiljaista, vaikka epäilivät jo rv12, että istukka on edessä, joten potkii kai selkärangan puolelle... :| Helpottas vähän omaa oloa, jos jotain selviä merkkejä antais aina tasaisin väliajoin....

BB:ta katsoin ekalla kaudella muutaman jakson ja jäi kokonaan, kun tuo kakkonen valvotti niin paljon, että ei millään jaksanu alkaa seuraamaan... Nyt jäänyt työkiireiden takia kokonaan paitsioon, vaikka ei mua niin kauheesti niiden tolloilut siellä kiinnostakaan...

Onx ketään alkanu juoksettamaan vessassa? Musta tuntuu, et muuta ei ehdi työpäivänä tekemäänkään, kun ravaamaan vessassa ja juomaan vettä :| ... Kai mun kohta pitää leimata itteni ulos aina wc:n käynnin ajaksi, sen verran useesti pitää jo käydä....

Maalismama rv17+1
 
Pitkästä aikaa minäkin tänne rustaan!
Tervetuloa uusille! :flower:
Minäkin käyn lukemassa lähes päivittäin teidän juttuja, mutta kuten Pimmillä meilläkin tuo esikoinen juoksuttaa melko paljon. Nousee jo kontalleen kaikkea vasten ja kauhulla odotan että millon noustaan seisomaan. Oon miettiny et pitääkö tässä alkaa jo pakkaamaan tavaroita hyvissä ajon ku kokoajan saa olla kieltämässä. Tammikuussa pitäs päästä muuttamaan.
Ninnillä on ihana sohva, meidänkin pitää sitten ostaa uudet sohvat kun päästään muuttamaan. Ja jotain ton tyylisiä oon miettiny ja kans ruskeita.
LiikkeistäOon tuntenu liikkeet kunnolla vasta viime viikolla, rv 19. Ja vieläkään ei aina tunnu kunnolla. Mulla on istukka tuossa edessä ja neuvolan täti sano et se vaimentaa liikkeitä paljon. Koko raskauden ajan.
Mamuliini just hoksasin kans et puolessa välissä mennään, mihin on aika menny. Vastahan sitä plussattiin. Ja eilen mietin et ristiäisiin on enää aikaa puoli vuotta :LOL: En ollenkaan ristiäisiä mieti hyvissä ajoin. :ashamed:
Minä oon kans juossu nyt useampana päivänä wc:ssä melko tiheään. Ja juomassa saa olla koko ajan.
Oikukas täällä myös yks kaateellinen teidän Rooman matkasta. Pitäkäähän oikein hauskaa :wave:
Niin ja Ninnille mukavaa risteilyä!!
Jippii, meillä on tänään rakenneultra! Päästään katsomaan taas vauvelia. Harmittaa kun tyttöä ei voi ottaa mukaan, kun reppana on ollu kuumeessa ja tänäänkin oli vielä lämpöä.
Pitäs jaksaa siivota, jos tyttö parenee huomiseen mennessä niin mulla ois Partyliten kynttilä-kutsut. Mut saa nähdä siirränkö niitä.
Mut nyt kyllä pitää touhuaan kun tyttö nukkuu päikkäreitä.

Maria ja pikkukakkonen 20+4 :heart:
 
Harmaata tiistai päivää kaikille!!

Viikonloppu meni oikein hulinalla ohitse, oli niin paljon kaikenlaista ohjelmaa. Perjantaina kävin reippaasti body pumpissa, lauantai yönä hieman ennen kello kolmea ylös ja postia jakamaan. Kerkesin siinä aamulla hieman torkahtaa, ennen kun tyttö heräs, mutta en sitten malttanut jäädä nukkumaan pitempään vaan nousin miehen ja tytön kanssa yhtä aikaa. Käytiin lauantai aamuna katsomassa hevosia ja poneja. Sitten tulin kotiin siivoomaan, kun kerrankin ei satanut vettä, sai matot kunnolla tuulettumaan ulos. Illasta olin sitten viettämässä tyttöjen iltaa siskon luona. Sunnuntaina oltiin koko perhe ja siskon perhe ulkoilemassa kansallispuistossa. Harmi vaan että satoi vettä koko reissun ajan, mutta muuten oli tosi kivaa. =)
Eilen olinkin sitten ihan poikki, nukuin parin tunnin päikkäritkin, mutta silti vaan väsytti! |O

Tänään olisi parturi, laitan väriä ja leikkuutan jonkun kivan mallin. Onkin jo monta kuukautta siitä kun viimeksi oon hiuksille tehnyt mitään. Ihanaa saada vähän uudistusta.

Maha alkaa täällä olla aika muhkeissa mitoissa, tuntuu että se on tuohon oikein urakalla alkanut kerääntyä!! Omaa vararengasta kun on viellä jonkun verran tossa ylimääräisenä. Uutta talvitakkia mun tekis hirveesti mieli, kun vanhasta on vetoketju rikki, mutta ei viitsi ostaa mitään sellaista vaan raskausajalle sopivaa, joten taidan yrittää sinnitellä vanhoilla ja miehen takeilla. Ellen sitten satu löytämään alesta jotain sopivaa.

Noista liikkeistä, niin mullakin vasta jotain pari kolme viikkoa ne tuntuneet sillei päivittäin ja koko ajan ne vaan voimistuu ja vahvistuu. Nyt huomaa jo välillä missä pikkunen mahassa majailee. Maha selvästi siltä puolelta "kova", missä pikkunen on. Mulla se on aika usein oikealla puolella!!

Sitten sellainen kysymys, että ne jotka tietää kumpi tulossa (ja varsinkin poikaa oottavat) niin tiedättekö tarkan päivän milloin masuasukki on saanut alkunsa? Kun joku on joskus sanonut, että pojan alulle pano päivän tietää tarkalleen ja tytön ei ( ei varmaan koske ihan kaikki)!! Että tässä ois taas yksi tälläinen sukupuoli arvuuttelu juttu!! Omalla kohdalle vois sanoa, että tytöstä ei oo mitään hajua milloin pistetty alulle, mutta tästä uudesta kaverista oon 95% varma millon ovis oli ja millon pistetty alulle. Joten tämän perusteella olis meille poika tulossa!! Saakohan tästä sepustuksesta kukaan mitään selvää?! :LOL:

Nyt taidan lähteä kahvin keittoon ja sohvalle rentoutumaan!!

Muumi82 ja eppu 21+0
 
Täällä oli se myrsky ja eipä tuota paljon ole jaksanu kirjotella töiden jälkeen, kun oli niin umpipoikki :(

Eilen oli rakenneultra äippäpolilla ja Kamut voivat niiltä osin hyvin. A-vauva on kääntynyt rt:aan ja mä itseasiassa tunsinkin sen käännöksen toissa yönä. Molemmat kasvavat tasaiseen ja pitivät sukukalleutensa piilossa uteliailta vanhemmiltaan! B) :whistle:

Mä jäin sitten kotiin, eli saikkua sain äippäloman alkuun, mistä olen hyvilläni, jaksan edes jotenkin touhuta noiden mukeloiden kanssa. Töiden jälkeen makasin vaan sohvalla ja koetin välttää issiakipuja.

Hankintoja ei ole vielä tehty, mutta kaverit ovat lahjoitelleet vauvoille vaikka mitä tavaraa, mistä olen hirmu kiitollinen. =)

Nyt lähden ansaituille päikkäreille Veikan kanssa!

Korven tyttö ja Kamut 20+3
 
Kirjottelenpa nyt sitten minäkin pitkästä aikaa jotain, vaikka pää lyö tyhjää... Vauveli on nyt muutamana päivänä myllännyt ihan mukavasti, kyllä se vaan tuntuu tosi ihanalle kun sitä on jo oottanutkin!
Lomaillaan muksujen kanssa, eskarityttökin saa touhuta rauhassa kotona pienempien kanssa. Itellänikin onnistui loma tälle viikolle suht kivuttomasti, molemmat hoitomuksut kun on kanssa kotonaan.
KYS:issä synnyttäviltä kiinnostaisi kysyä, että oletteko ihan Kuopiolaisia, vai kenties jostain "syrjemmältä"? Sinnekin kun laitetaan niin laajalta alueelta porukkaa, että ihan uteliaisuuttani kyselen...
ääh, ei raksuta nyt yhtään, palailen taas astialle,
mollamamma 17+6 (kai...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamuliini80:
..edelleen mietin sitä "ei noussutta istukkaani"... :| Kun vaan voisin olla varma,että se on jo noussut ja kaikki sen puoleen hyvin... huoh!
Älä huoli! Mullakin istukka alka aivan kohdunsuusta, melkein ympäröi sen, ja sain ajan ylimääräiseen kontrolliultraan viikolle 28+ tilanteen seuraamiseksi. Kuulema vielä hyvinkin (sen jälkeenkin vielä!) luultavasti muuttaa paikkaansa, eikä sitä kannata stressata :flower: .

Toinen asia, tuo Tehyn irtisanoutumisasia. Ei sekään huolestuta, eivätköhän nuo maaliskuuhun mennessä saa palkattua uutta porukkaa jos vanhat poistuvat ja jäävät osin kokonaan pois. Nou hätä, niin sanoakseni. Neuvolakäynnit hoitunevat tässä välillä sitten miten hoituvat, sitäkään en hätäile.

Rennoin fiiliksin (työpaineiden alla)
~Tii ja Nyy 19+4 -tai rakenneultran mukaan 20+0 :D

 
MOI!
On tosiaan hiljaisempaa, kun esim. kuukausi sitten. Täytyy myöntää, että itsekin kuulun niihin jotka käy kyllä lukemassa juttuja, mutta ei aina itse jaksa kirjoittaa :whistle: .

Tänään olin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan LOISTAVASTI =) ja vauva oli ihan viikkojensa kokoinen. Oli kyllä ihanaa nähdä se taas ja varsinkin, kun oma olo on välillä tosi huono ja miettii miten vauveli jakselee.

Onko kenelläkään muulla ollut polttavaa ylävatsakipua?Kun mulla aina iltaisin tulee ja olen miettinyt, että mistä se voisi johtua :/
Aiheuttaako työpaikka stressiä muille vai olenko ainoa? Esimieheni ei millään tavalla reagoi, kun käyn juttelemassa sille, että pitäisi työtehtäviä muuttaa ja mun selkä ei kestä kauan enää nykyistä tahtia. Olisin paljon mielummin töissä, kun sairslomalla, mutta pomo ei anna paljon vaihtoehtoja. Sinäänsä hassua koska pomoni on nainen ja hänelläkin on kolme lasta. Luulisi että se ymmärtää!

KIITOS Ninni ,kun päivitit tietojani :hug:

Nipu ja möykky 19+
 
Hiljaisempata on ollut joo, minäkään en ole isommin välittänyt kirjuutella, mulla meni sen myrskyvaroituksen takia vähä maku kirjoitteluista. Moniki varmaan ihmettelee nikkiä että kuka lienee, vaan jääköön sille mallille, että ne jotka tunnistaa ni tunnistaa (Rhea ainakin, ja äiskä äiskä jos lukee vielä vaikkei kirjoittelekaan), ja ne joille ei nikki mitään kerro ni olkoon sit niin että oon ihan uus tuttavuus, vaikka tosiasiassa olen ollut ketjussa mukana aivan alusta asti, siis heinäkuulta jo. Milloin vaan milläkin nikillä... Tää on nikki jolla aivan joskus ammoina aikoina oon kaksplussalle alunperin rekisteröitynyt, sit yksi tuttu tunnisti minut kirjoittamani perusteella (kirjoitin pölijä siitä tutustani ja siittä tekstistä se mut tunnisti) joten vaihdoin sen takia nikkiä... sit tuli tämä lokakuun myrskyvaroitus, minkä takia vaihoin taas kerran nikkiä, ja sit ku tässä oon sulatellu ni arvelin, että van olokoon. Muualla kun ei oikein tunnu luontevalta kirjotella, täällä on eniten tullu avauduttua ja tuttavuuksia solmittua, ni minen täältä lähe mihinkään, minä jään tänne!! :)
Ninni-dear jos tämän selostuksen perusteella minut hokaa ni vaiha listaukseen tämä nikki, ja muutoin voidaan sit antaa tän mun nikki-dilemma-hässäkän olla, ja aletaas mammat vaihtaa taas kuulumisia! =)

Varsinainen ärripurri-päivä ollu tänään, esikoiselle vaan natkuttanu ja tiuskinu, ja ootahan isäntä ku kotiudut ni eiköhän tuo sekin saane osansa tästä minun raivosta. Tuntuu että parhaiten helpottais ku vois paiskoa vähä jotain lautasia seinään, mut antaa nyt noiden häälahja-Teemojen olla vaan! ;) Ei vaan, sekin vois auttaa ku sais pienen loman perheestä, menisivät mies ja esikko vaikka mummilaan illaks, että sais olla vaan itekseen ja käydä vaikka saunassa ja hemmotella itteesä jollain kuorimisilla ja puunaamisilla ja laittamisilla ja tälläämisillä.

Liikkeitä tuntuu täällä tosi aktiivisestikin, ihan pitkin päivää, mut sit tiettyinä kellonaikoina ja tietyissä asennoissa vielä enemmän. Mukaviahan ne vaan on! :heart:

BB:tä seuraan, ja onneks MelkeinAito-lehti lähti! Vaan lieneeköhän tuo raskaana tosiaan, sitä juorulehdistä jännityksellä nyt seuraamme! :)

Zussulle huomista silmällä pitäen :flower: kukkakimppu ja onnentoivotukset! =)

Tehyn lakkoilusta taikka joukkoirtisanoutumisista en oo toistaiseksi huolissani, kun aattelen että jospa nuo maaliskuuhun mennessä saavat sotkunsa selviteltyä, ja rakenneultra kun on tän kuun lopussa, ni se niiden 19.11. päivämääräkään ei mua siis hirveesti ressaa. Ja täällä päin eivät ees mee lakkoon, taikka tällä sairaanhoitopiirillä ei irtisanouduta, joten toistaiseksi nou hätä. Vaan kahtoo nyt mitä ne vielä keksii... kuhan nyt siihen maaliskuuhun mennessä saisivat jotain sopimuksia aikaan, ja siihen asti toivotaan että ei oo tarvetta sen ammattikunnan palveluksille! :/

Vessassa juoksen iltaisin. Oottelen unta yleensä semmosen puoli tuntia - tunnin, ja järkejään joka ilta siinä unta ootellessa pitää käydä 2-3 kertaa vessassa, vaikka kävisinkin ennen sänkyyn menoa! Ja kyllähän tuota päivän mittaanki pitää juosta, eli tottapa se vauveli alkaa jo painaa virtsarakkoa sen verta lyttyyn, että sinne ei vaan sovi enää niin paljoa. Ja oon huomannu että rakko ei tyhjene normaalisti, vaan lopussa pitää erityisesti tikistää että saa "kaiken tulemaan". Heh.

muumi82 hyvä ku sanoit tuon että maha on toisinaan toiselta puolelta kova, että erottaa kummalla puolella vauva köllöttelee. Ku mulla on kans, ja oon miettiny et onko se se vauva siinä, että joko se on niin iso että tuntuu jo nyt että hää nyt köllii tällä laidalla, vai onko se ollu jotain muuta. Mut nyt siis selvisi, ja kiva tietää, ni voin jatkossa häntä vaikka siinä silitellä kunhan taas joku kerta huomaan hänen tietyssä kohdassa pötköttelevän.

Polttelevaa ylävatsakipua ei oo havaittu! =)

Jahah, siinäpä ne tärkeimmät, joten palataanpa taas!

Ippu 18+2
 

Yhteistyössä