~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

pakkaspäivää :wave:

-1 näyttää mittarit ja hyrrrr ku oli kylmä ulkona, talvi tulee ja sitä myöten joulu :xmas: Tytölle laitettiinki aamulla viime talven pipo ja menee kyllä päähän muttei alle mahu kypärähattu ni pitääpi uusi pipo tänään löytää ja tumput myös.

Itelleki olis kiva housut saada ku ei oo pakkasilla kiva hameessa kävellä :|

No meillä on mju sitte äidit aivan eri kaliiberia =) En varmaks osaa sanoa mut ei meiän äiti oo varmaan koskaan kirppiksellä käynykään :LOL: Tai no ei ainakaan sinä aikana niin pitkälle kun muistan. Ja kaikki vaatteet taitaa stockalta ostaa ja sehän mua aina huvittaaki ku jos mamma valittaa rahaongelmia ja sit lähetään kaupungille ni hän ostaa 200e mekon ku on nätti :D On vähän eri rahaongelmat ku meillä :attn:

En vielä tiedä minkä ikäryhmän kanssa pääsen toimimaan. Marraskuun alussa ehkä saa tietää mutta luulen että vasta kun se alkaa ni tiedän. Toivoisin joko ihan pienimpiä tai sitten jotain 2-3vuotiaita, niiden kanssa luulisin pärjäävän parhaiten, mutta tulen kyllä kaikenikäisten lasten kanssa hyvin toimeen :)

Ja kiitos onnitteluista carin :D On mustaki ollu ihan huippuostos nyt ainaki näiden parin päivän ajan! Ja meiän mutsilla on masteri kans ni siellä huomasin et joka kerta tuli pirun hyvää kahvia vaikka liian vahvaaki olis keittäny ni hyvää tuli! Tässä just lipitellään aamukahveja :p

Lunta satoi?! Missä päin asuitkaan? Voi ihanaa, mulla tulee vaan mieleen ku tyttö synty ni sairaalassa ku heräsin ekaan aamuun (nukuttu 2tuntia synnytyksen jälkeen) ni en malttanu enää nukkua vaikka vauva ja isä nukkuikin vaan menin ikkunaan ja ensilumi satoi maahan ja kaikki oli kuin unta :heart: Voi, tulee heti tippa linssiin :snotty:

Hikasta en tiiä ku ei säännöllisiä liikkeitä vielä tunnu, päivä kerrallaan ;)

Hexodukselle onnittelut hyvistä rakenneultrauutisista :flower: Ite odotan sitä myös kovin, on 23.10.

Ja vielä siis tuttelille että täällä ei myöskään säännöllisiä potkuja tunnu välillä tuntuu tökkäsy ja luulen ainaki et on vauva :D Mut neuvolassa käytiin 7.10. ja sydän pumputti niin komeesti ni yhtään ei siis hermostuta vaan me tullaan vaan pikkuhiljaa täältä :)

Heidille myös onnittelut rakenneultrakuulumisista :flower:

Pikkuvaemo, kaikki on varmasti hyvin! Mä tunsin mielestäni 13viikoilla selkeetä möyrintää mut nyt vaan sillon tällön.. Älä huoli :hug: Kyllä oireita tulee jos ei asiat olisi hyvin!

Mies tulee kohta kotiin ja lähetään oikeen kunnolla shoppailee!
 
Lisäystä vaan..

Eli lähetään itikseen hulluille päiville ja anttilassaki pitää käydä ku sielläki ale ja jotain meikkejä oli alennettu ni niitä hakemaan.
Sitte pitää mennä ettimään sohvaa, lanternaan siis ja toivottavasti löydetään, ei oo kiva katella ruokapöydästä telkkaria. Haluu kunnon muhkean sohvan!! |O
Ja citymarketista pitää vielä hakea kuomat tytölle. Oli semmosta nättiä kuosia mitä en oo muualla nähny ni pitää sieltä hakea =)
Mut tuun sit huomenna kertoilee löytykö yhtään mitään :D

Suvitus+poika 17+5
 
Suvitukselle nautinnollista shoppausreissua!

Itse pääsin hullujen päivien kanssa helpolla, kun äitini soitti yllättäen ja kertoi mitä kaikkea oli ostanut vauvalle sieltä eilen.
Ihan sekaisin mun äiti tästä vauvasta. Toinen lapsenlapsi tulossa hänelle, mutta eka on jo kuusi. Niin ja on aika varma, että vauva on tyttö, joten ostelee vaan vaaleanpunaista.

Kiva sitten myydä niitä huutiksessa, jos veikkaus menee pieleen.
 
Hulluilla päivillä tuli itsekin eilen käytyä ja ostin kaikkea pientä vauvalle. :)
Muuten kyllä täytyy sanoa, että ei siellä oikein mihinkään voi keskittyä. Jotenkin löysin tieni karkkiosastolle ja innostuin varastoimaan joululahjakarkkeja kassi kaupalla.. hmm.. :) Sitä vaan jotenkin innostuu kun kerrankin stokkalla on jotain halpaa!

Helsingissäkin on kylmä aamu, kymmenen aikaan oli vain +3 astetta!! Itse pysyn tänään kotikoneen äärellä työasioiden kimpussa.. huoh.. |O

Vauva tuntuu hassuna möykkynä alavatsassa.. En tiedä miten hän siellä oikein on kun tuntuu kovana kyhmynä. Kenties pää tai käsi/jalka..?
Maanantaina sitten päästään ultraan ja kai se on pakko udella kumpi siellä masussa uiskentelee.. :)

Mukavaa torstaita kaikille. Itse jatkan kuivaa tutkimustani ja odotan että pääsen hommassa puoleen väliin niin saan hyvän syyn käydä hieman urheilemassa :)
(tai lähellä olevassa karkkikaupassa :p )

Laura ja masu 18+3
 
heips mullakin oli eilen viikon 16 neuvola ja onneksi kaikki oli hyvin =) mä olen sellaista jännittäjä tyyppiä, mietin että onko kaikki hyvin... toukka potki oikein kunnolla sydänääniä kuunnellessa että äiti kyllä mä olen täällä :LOL: tää tuntuu vieläkin niin uskomattomalta asialta.. mutta hauskaa syksyä teille kaikille ja iso :hug:


liian iso perhoseksi ja toukka 16+ 1
 
mju
Moikka!

Oli sit ihan pakko soittaa paniikissa neuvolantätille, että ottaisko se mut kuuntelee pikkusen sydänääniä, kun eilen pisti niin kamalasti mahaan, oli kylläkin selkeästi lähemmäs kylkiluita ja johtu varmaan syömättömyydestä(oksutaudista), mut silti! Ku ei ollenkaan tiedä että mitkä noista mahan möyrinöistä nyt sitten voisi noita vauvanliikkeitä olla ja onko ollenkaan! Ja aamulla tuntu olo ainakin 2kg kevyemmältä ja tuntui että se pieni pömppiskin oli kadonnut.. Onneksi sain sitten ihan parin tunnin päähän neuvolan ja 140 oli syke ja kulemma pyöriskeli siellä tiiviisti, eli kunnossa. Olis se ihan kauheeta ollu odottaa tuonne lähemmäs kolme viikkoo että pääsee ultraan. Alkaa itseäkin hirvittämään tämä vainoharhaisuus.

liian iso perhoseksi
Onneksi teilläkin kaikki kunnossa :flower:

LauraN Täälläkin on yks möykky mahassa, välillä tuntuu, että se seisoskelis siellä vaan ja välillä se tuntuu häviävän sieltä kokonaan. Aamuisin ja sit pidempään aikaan selällään makoillessa se yleensä möykyttyy sinne. Mutta liikettä en huomaa, kun en viitti painella ernestiä :>

Kauhistuttaa vaan ajatus tuosta kylmyydestä, kun haluaisin jonkun kauniin talvitakin, enkä noissa laskettelurytkyissä kulkea. Mutta tuntuu että on ihan väärän mallisia vaatteita omaan vartaloon tällä hetkellä tarjolla. Kuinkas muut? Onko joku löytänyt jostain mallistosta kauniita talvitakkeja myös mahan kasvattajille?

miiu+ernesti 17+6
 
Moips! tänään tasan rv19! jes! Vaavilainen on potkiskellutkin normaalisti. Ulkona on huippu kylmä, kävin vaan pikaseen kaupassa kun pojua ei saa nyt viedä ulos sen keuhkokuumeen takia. Eno oli pojun kaa sillä aikaa, hyvin pärjäsivät. heh, mulle on edelleen hankalaa jättää poika ees hetkeksi kenenkään hoitoon vaikka ikää on jo puolitoista vuotta. Olen hoitanut pääasiassa itse ja sit isänsä mut ulkopuolisilla ei ole kyl paljon ollut.. mut ehkä jatkossa enemmän. En ole halunnut jättää eikä ole ollut tarvettakaan pahemmin.

Jeps, kylmää syyspäivää, pukekaa lämpimästi ulos. Keksittiin eilen nimi vauvalle, tyttö-nimi on ollut jo tiedossa ja eilen juteltiin mahdollisesta poika-nimestä. Päästiin aika helposti yhteisymmärrykseen miehen kanssa.

enne ja aarre 19
 
Te kirjoitatte niin paljon ja niin pitkiä viestejä et mulla menee ihan ohi kaikki..
Ja vaikka miten ajattelen et tulen sitten ajan kanssa lukemaan niin ei sitä aikaa oikein ikinä löydy! :D
Iltaisinkin tuolla mitäs nytillä on niin kauhee hulina et pakko olla valvomassa siellä ja sitten tuntuu et on kaikki iltasiivoilut ja muut niin sitten se jää.

Mä en ole vauvalle ostanu vielä mitään :eek:
Enkä aio ostaa, yhen pikkuisen myssyn ostin, ali alessa ja söpö ja kiva ja siihen saa jäädä!
Ei vaunuja, ei sänkyä ei mitään ennen kun on vähintään se 30 viikkoa täysi.

Neuvolassa oli kaikki ok, tai paino oli laskenu tohon 57kg ja nyt koitan lihottautua :saint:
No en koita, mut koitan syödä paremmin, kauheesti tota stressiä ja surua ja sitten kun tää olo on vieläkin aika kökkö.

Mä voisin vauvoja ottaa vaikka miten paljon mut kiitti riitti nää raskausajat, en vaan osaa nauttia en sitten yhtään.
Ainut positiivinen juttu on nuo hennot potkut mitkä ei vielä satu minnekkään!

Sipsu ja Aino 19+1
 
Mju: Mie ostin Your Facen vanullisen villakangastakin, jossa napitus loppuu tuohon navan alapuolella, joten masukin mahtuu kyytiin. Tosin ei ehkä loppumetreillä... Ei viitti ostaa takkia vaan odotusajaksi, kun tulisi aika kalliiksi, kun mulla ei oo mikään halpa maku... Huomenna pitää lähtee käymään hulluilla päivillä ja lauantaina vien serkkumiehen ostelemaan vaatteita sinne.

Liikkeistä
: Taisin jo kerran aiemmin kirjoitella niistä. Neuvolan täti sanoi, että viikon 22 kieppeillä liikkeet alkavat olla säännöllisempiä, ja jopa laskettavissa. Itse oli huolissani, kun oli pari hiljaisempaa päivää. Nyt oon malttanut asian kanssa ja huomannut, että vauveli villiintyy toisinaan ja toisinaan se nukkuu tosi paljon. Jos ite lenkkeilee, niin vauva vetää sikeitä, koska se on sillekin aika rankkaa. Aamulla Helmis monottaa äitiä. Ei siis murehdita liikaa! Vaikka helppohan se on ainakin miesten sanoa...

Kylmä oli täällä pääkaupunkiseudun pohjoisosassakin. -2,5 oli meillä ja pitihän se pipodemus kaivaa esille. Jospa vaikka lauantaina löytäisi uudenkin talveksi.

Misupai ja Helmis 19+5
 
Täällä viikkosiivous ja kaupassa käynti saatu päätökseen. Huomaa kyllä, että vatsan seutu ei ole normaali. Kumartelua riittävässä määrin saa aikaan pientä supistelua tai sitten muuta vihlomista vatsassa, varsinkin siellä alempana.

Nyt kyllä otan illan rennosti, ostin namujakin. Ja ihanaa, tuoretta leipää!! Täytyy tehdä kunnon voikkarit.

Misupai ja Helmis 19+5
 
Ihana kun on kunnon syksy! Olen niin syksy ihminen. Musta on ihana tulla vaikka metsälenkin jälkeen sisälle lämpimään ja mennä saunaan. Sitten kynttilät palamaan ja viltin alle tunnelmoimaan. Vaihdoin tossa syksyverhotkin ja ostin vähän oransseja tyynyjä ym. Tulee vähän jo jouluakin mietittyä. Ihanaa olla sitten jouluna jo isomahaisena ja haaveilla tulevista jouluista lapsen kanssa. Toivon niin, että tänä jouluksi tulisi lunta tänne eteläänkin! No mutta se fiilistelystä...asiaan....

Potkuja tuntuu yhä useammin. Mieskin tunsi ne vatsan läpi toissapäivänä. Miten teillä miehet suhtautuu masuun? Mun mies ei ole mitenkään kummemmin innostunut. Toivon, että olisi vähän enemmän.

Kirppikselle tekisi koko ajan mieli. On jo tullut sieltä ostettua kasapäin vauvan vaatteita, että täytyy vähän hillitä itseään. Huutonetistä olen vaunuja, pinnasänkyä ja hoitopöytää katsellut. Yritän ajatella melko ekologisesti ja ostaa paljon käytettyä tavaraa. Nykyään saa niin hyväkuntoisia. Ja sitten meinaan kestovaippailla...tai ainakin tarkoitus olisi. Nyt on vasta opiskelu aiheesta käynnissä. Onko täällä kestovaipoista tietäviä? Jos jossain vaiheessa tulee jotain kysymyksiä niihin liittyen..

Eipä taas muuta tällä kertaa. Nauttikaa syksystä!

-Jennah ja pikkuveijari 19 tasan-
 
Nyt on hetki aikaa ennen sinkku elämää joten kerkesin tähän oikein ajan kanssa istahtaa :)

Voi että tänne on aina niin kiva tulla lukemaan nuita kuulumisia, mukava kun on muita samassa elämäntilanteessa olevia ja voi sit ihan hyvillä mielin näitä juttujansa höpertää :D Esikoista kun ootin olin vielä koulussa ja niitä harvoja jotka niin nuorena alko oottaan (omasta mielestä ihan hyvä ikä 19) ei ollu ketään tuttua saman ikästä jonka kanssa ois asioita saanu jakaa ja kuopusta oottaessa se oli yhtä haipakkata. Mut nyt oon pystyny kyllä nauttimaan tästä odotuksesta ja tieto siitä että muutkin ajattelee just niitä samoja ajatuksia lämmittää kummasti :) Kiitos! :flower:

Noita potkuja mieki kaipailin jo todella kovasti ja kieltämättä olin hieman säikky kun en niitä tuntenu, vaikka kovin moni teistä ne tunsi. Mut nyt tällä ja viime viikolla on pikku hevari tuolla massussa itsestään ilmotellu kyllä kiitettävän usein ja se jos mikä on maailman yks ihanimmista tunteista! :D

Ninni78.. sie minua lohduttelit aikasemmin.. kiitos.. nyt on mun vuoro sua lohdutella.. kyllä se pikkanen itsestään ilmottelee ihan kohta, usko pois :hug:

Samoten mju.. mie kans säikyin ku aikasemmilla viikoilla tunsin hentosia potkuja ja sit ne vaan yhtäkkiä hävis.. ja vko:lla 11:sta oli veristä vuotoa.. joten mie ainakin ymmärrän sun hermostuneen olon, mullahan myös supisteli ja näin jopa sellasta unta että menkat alko! Arvaa olinko paniikissa! Mutta siellä se kaveri oli ihan reippana, polski niin ettei täti meinannu saada sykkeitä laskettua! :D Halauksia sinnekkin! :hug:

Jennah kyseli miehen mielenkiintoa masua kohtaan.. täällä ainakin mies on erittäin innoissaan pikku kaverista :D Koko perhe odotetaan innolla.. Kyllä se sunki mies siitä innostuu :heart:

Mut nyt sinkku elämän pariin :wave:

Marmeladi ja Masuasukki 19+2
 
Ja vettä tulee täällä... Ei kyllä huvittais lähteä koiran kanssa ulos.

Jennah , mun mies suhtautuu masuun kyllä sangen välinpitämättömästi. Ei ainakaan juttele sille ja jotenkin ehkä välttelee koskemasta. Esikoisesta sama juttu.
Ei pidä minua ällöttävänä tai mitään, mutta ei vaan oo sellanen lepertelijätyyppi.
Itse kuitenkin kaipaisin enemmän huomiota ja hellittelyä. Mies osoittaa huolenpitoa enemmän käytännön tasolla, kuten ostaa mulle kaikkia terveellisiä ruokia yms. kaupasta.
Niin ja tilas vaunut yms. tarvikkeet tuttunsa kautta. Niin ja järkkäs remontin pikavauhdilla.

Onko muuten kukaan muu hurahtanut Facebookiin?

Itse kirjauduin vasta viikko sitten, mutta siellä tulee roikuttua melko paljon. Tosi hauskaa, kun löytää kadoksissa olleita kavereita. Ja tulee vähän semmonen nostalginen "ystäväkirja-olo".

Kohta taidan olla nettiaddikti, pitäsköhän rajottaa pikkuhiljaa...

Kivaa, mulla on tänään pitkästä aikaa kuvaukset. Hauskaa mennä itse töihin, eikä vaan kuskailla lasta malliksi.

Mukavaa päivää kaikille!

t. pikkuvaemo ja -kakkonen 17+0 :heart:
 
Pikaisesti vastaan kun huomasin pikkuvaemon kysymyksen Facebookiin hurahtamisesta... täällä toinen! Listaltani löytyy toistaiseksi tosin vain yksi ystävä, kun kaverit ei näköjään vielä ole sitä bonganneet. Pitäiskin varmaan alkaa mainostaa! =)

Carin, joka jatkaa paremmin later.
 
Terkkuja hulluilta päiviltä... Ihan pikaseen kävin, tytöille ostin talvikintaat, sukkikset ja pikkareita, vauvalle löysin ihanat Benettonin puolipotkuhousut, paketissa oli kolmet ja sit ostin vielä parit sukat ja unipotkarin. Ruokapuolelta hain vielä vkonlopun ruoat ja nyt pitäis rientää töihin...

Kirppukin tais innostuu hulluista päivistä ku antoi potkuja melkeen koko mun shoppailun ajan... Ihanaa, olin jo ehtiny huolestuun ku ei ollu vähään aikaan äidille pikkunen monoa antanukaan...

Palaillaan...

:heart: :Ninni ja Kirppu 17+5
 
Viikonlopun alkua kaikille :wave:

Helsingissä tulee räntää, tai tuli koko aamun kestävän rankan vesisateen jälkeen. Talvi on tosiaan tulossa. Oli kiva kävellen viedä tyttö hoitoon ku räntää tuli vastatuulessa :x

Mulla tuntu kans eilen möyrintää mahassa, herttasta :heart:

Mun mies on neutraali mahan suhteen. Siis että sillon tällön ihastelee ku on kasvanu niin mojovasti ja jos pyydän ni jutustelee ja tunnustelee mahan päältä. Mulle tää on juuri sopivasti, en kestäiskään jos olis koko ajan hivelemässä ja pusuttelemassa mun masua. Muutenkin ku tuntuu et alkaa taas itsetunto laskee ku lehmän häntä :ashamed:

Mikä toi facebookki siis on?

Sitte ON:
Hulluilta tarttu mukaan tytölle body ja talvihattu, joka tosin on hurjan iso vielä mutta menee se sitte jossain vaiheessa, mulle housut jotka palautan ja miehelle kirja ja t-paita joka palautetaan. Anttilasta otettiin bond ja kummisetäboxi ja pikkuveljelle nimipäivälahja. Ja cittarista haettiin vielä kuomat, kaikkia muita kokoja oli paitsi 22 ni otin neidille 23, mieluummin vähän isot ku pienet ja kokoero noissa ei oo niin mieletön. Sohvaa käytiin lanternasta ettimässä mut ei löydetty hyvää :( Ikeasta mennään ehkä tänään kattelee, vaikkei oo kummankaan lempikauppoja, mut alkaa vaan epätoivosta olee ku halutaan sohva |O
Hulluilta pitää käydä vielä ostamassa miehelle kalsareita lahjaksi :D Joululahjoja luulin ostavani mut sit äkkäsin et isänpäivähän on ihan kulman takana :eek: Taitaaki noi lahjat mennä sillon perille..

Tänään jätin menemättä kouluun ku oon vaan ollu niin turkasen väsyny. Nyt pesen pyykkiä ja siivoilen ja tietty juon kahvia :D

Suvitus+poika 17+6
 
Neuvola kuulumisia!!

Eilen oli jo neuvola, mutta en sitten kerinnyt tänne mitään kirjottelee! Kaikki oli hyvin, hb 140 (oli noussut viime kerrasta), verenpaineet ok, pissa ok, painoa tullut 450 g/viikko. Yhteensä koko odotusaikana painoa tullut kolme kiloa. Ei onneksi kovin paha, esikon odotusaikana kun oli tähän mennessä tullut yli seitsemän kiloa. Sydämen syke pyöri siinä 135-140. Seuraava neuvola onkin sitten neljän viikon päästä. =)

Täällä oli tänä aamuna melkein pari astetta pakkasta, nyt on tosi kiva keli kun ulkona paista aurinko ja on syksyisen raikasta. Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä kansallispuistoon kävelemään ja makkaran paistoon, toivottavasti olisi samanlainen keli kun tänään!!

Ens yönä oon menossa jakamaan postia, vähän jänskättää kun en oo pitkään aikaan taas ollut! Saas nähdä kuinka väsynyt sitä on kun ennen kolmea kello soi!!

Nyt sohvalle vähäksi aikaan pötköttämään, ennen kun tyttö herää päikkäreiltä!!

Muumi82 ja eppu 20+3
 
Pitkästä aikaa minäkin tänne kuulumisia kirjoittelen.Aika menee ihan vaihdilla ja kohta ollaan jo puolessa välissä.Meillä talo etenee vauhdilla ja viimestään voden alussa pitäisi päästä muuttamaan.Pääsee sitten pikkunen suoraan uuteen kotiin =)

Neuvolassa oltiin tänään ja kaikki oli hyvin.Painoa on tullut koko aikana reilu kilo ja hb oli 121 vaikka rautaa oonkin jo viime kerrasta lähtien syöny.Sydänäänetkin saatiin kuuluviin vaikka pikkunen kovasti karkuun yrittikin.Syke oli 163,olikos se nyt sitten mukamas tyttö vai poikasyke?Esikon korttia kun vilasin niin siellä oli tasaista 140-150.

Pahoinvointi jatkuupi mulla ja nyt oon sitten vielä ruvennut oksentelemaankin.Neuvolantäti yritti sf-mittaa ottaa ja totesi että mulla on oikeanpuolen vatsalihakset pingottuneet ja krampissa.Ja kun niitä paineli niin oli niin pirun aratkin.Se johtuu sitten tuosta oksentelusta ja menee aikanaan ohi.Mitan kuitenkin sai ja oli 18.

Ensi perjantaina olisi rakenneultra.Ja sitä kyllä jo kovasti odottelen,näkee pikkusen ja jos samalla selviäisi kumpaa odotellaan :heart:

Kasvatellaan ahkerasti masujamme ja oikein hyvää syksyä kaikille

Rohmutti ja epeli 18+5
 
Hengissä ollaan ja kaikki hyvin (ainakin uskon niin)! Edelleen sitä 4D:tä odotellaan ja masua kasvatetaan. Liikkeetkin tuntuu satunnaisesti kun rauhotun sohvalle.

Ihanaa kun on kirpeä ilma ja kuivaa! Mukava käydä ulkona ja myös käpertyä peittoihin sisällä.
Enpäs jaksa nyt mihinkään kommentoida. Lukenu oon säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta pino etenee niin nopeesti ja paljon kirjoittajia, etten osaa kommentoida ja kirjoittaa tänne.


Rhea ja masu 18+3
 
Mä kirjoitin jo äsken tän viestin mut sivut ei suostunu toimimaan ja hävitti koko tekstin eikä edes avannu sivuja uudestaan vähään aikaan! Argh, miten ärsyttävää! |O

No mut asiaan: mä oon sit vissiin ainut kuka ei oo tuntenu vielä mitään liikkeitä... Välillä jo huolestuttaa, mutta yritän olla ajattelematta liikaa.

Mulla ei vielä oikeastaan masua oo, mitä nyt pieni löllö tullu entisen lituskan mahan tilalle, kun on tuo ruokahalu ollu valtaisa... :ashamed: Muta sitä pikku makkaraa mies silittelee kun yöllä tulee töistä mun viereen nukkumaan, se tuntuu kyllä aika suloiselta! =) Mutta ei se muuten mitenkään erityisesti huomioi raskautta, odottaa vaan että sais vauvan oikeesti syliin. Huomenna mennään vaihtamaan auto farmariin, kaupat on jo sovittu, tähän autoasiaan on mies kyllä jaksanu paneutua oikein antaumuksella! :kieh:

Mä olen kans ajatellu yrittää kestovaippailua. Netin kautta oon tutustunu siihen kestovaippaviidakkoon, ja oon tullu siihen tulokseen että kokeilen Moomin kestovaippoja. Niitä saa marketeista, joten ei tarvi tilailla mistään ja saa hypelöidä tuotetta ja ovat suomalaisia. Luulisin että ovat laadukkaita, kun ainakin monet kehuu niitä Moomin kertisvaippoja.

Mäkin oon nyt lenkkeily ahkerasti kun on kivat kelit! Paitsi muutamana päivänä on ollu sairaan kylmä! No mutta yritetään mammat tarjeta! :)

taimi & vatsataimi 15+6
 
On taas aika vierähtänyt. Miten se viikko näin nopeasti meni?

Päivittäin olen kyllä lukemassa käynyt teidän juttuja, mutta itse ei ole "ehtinyt" naputtelemaan.

Kylmä tosiaan on jo. Jonkinlainen takki pitäisi hankkia, mutta jotenkin ei oikein haluaisi sijoittaa muutamaa kuukautta varten. Pakko se sitten kuitenkin on, kun ei sitä ilmankaan voi olla.

Mulla on vatsa aivan valtava! Olen jo ihan kyllästynyt ihmisten päivittelyihin koostani. Jotkut on ihan varmoja että tulee kaksi. Jotkut taas aloittavat sen päivittelyn, kun kuulevat että vasta maaliskuussa on laskettu aika. Tänäänkin kuulin parikin kertaa miten olen ihan kun viimeisilläni. Ei oikein mieltä ylennä. Ei sillä että ihmiset sitä mitenkään pahalla sanovat, mutta ei se kovin mukavaa ole päivittäin kuultuna. Enkä sille itse mitään voi. Vanhoista vatsakuvista katsoin, niin olen nyt kyllä samoissa mitä aikaisemmista n.30 viikolla. No, toivottavasti en sentään räjähdä..

Miehen suhtautumisesta mahaan on ollut puhetta. Meillä mies kyllä juttelisi, silittelisi vatsaa, mutta minusta se on hölmöä. Ainakin vielä, kun ollaan näin alkuvaiheessa.

Potkuja on tällä viikolla tuntunut päivittäin. Tunnen niitä ainoastaan istuessa. Makuuasennossa ei tunnu, vaikka kuinka "kuuntelisi".

Äitiyspolille sain ajan parin viikon päähän. Jos sitten saisi jotain tietoa siitä sektiosta. Lähinnä se, että miten aikaisessa vaiheessa sitä sitten suunnitellaan. Papereistani luin, että tarkoitus on tehdä leikkaus mahdollisimman aikaisilla viikoilla, mutta mitäköhän ne aikaiset viikot sitten on...

Nyt hetkeksi sohvalle ja sitten saunaan..

Oonaliina 17+3

 
Heips!

Voi apua en muista yhtään mitä piti kommentoida... Raskaus ajan dementtia!

Mamuliini80: Sinulla siis on eteisistukka? Minulla myös istukka todella lähellä kohdunsuuta..

Oikukas: Täällä kanssa ei vieläkään uskota, että kyllä meille vauva tulee..

Nipu82: Synttäri onnittelut! ja pahoittelut miehen äidin takia.

Jennah: Täällä kanssa yksi kestovaippailija. Kokemusta tosin ei vielä löydy, joten neuvoa en osaa. Muutaman vaipan olen jo hankkinutkin!

Rakenneultrassa kävin niin kun Hexodus muistikin. Vauvalla kaikki hyvin! Hyvin kasvanut, painoarvio 200g! Vilkas oli taas liikkeissään. Ainut ongelma on istukka, joka on hyvin lähellä kohdun suuta. Siitä kontrolliultra sitten rv 24-26. Pääsenpähän sitten vielä pienokaista kurkistamaan.

Eilen alkoi ikävä kutina. Yölläkin heräsin siihen, kun raavin itseäni. Aamulla, kun heräsin olin yltä päältä nokkosihottuman peitossa ja armoton kutina! Soitin sitten neuvolaan ja sain luvan ottaa allergialääkettä.. Onneksi sillä kutina rauhoittui. En keksinyt nokkosihottumalle mitään muuta syytä, kun se että haravoin eilen ja olen sillä pihahomeelle allerginen niin kai se sitten laukaisi sen.

riksu82 + lätty rv 18+3
 

Yhteistyössä