MAALISMASUT 2008

me muutettiin alkukuusta vaajakoskelle. asuttiin sitä ennen kanssa keskustassa, vapaudenkadulla. mutta kun saatiin rivitalo niin mielummin sitä siinä asustelee :) muksun kanssa varsinkin. vaan ollaan kyllä mietitty jos ihan oma ostettas, punanen tupa ja perunamaa :D
 
Poika nukkuu,ruoat uunissa,mammalla laatu-omaa-aikaa...

Tsemppia kaikille jotka kärsii pahoinvoinnista,se on kamalaa,muistan kun ite makasin vessan lattialla ja oikeesti mietin et en tee yhtään lasta enää jos tää on tällästä:) sit se vaan loppu ku seinään rv 12 ja sit alkoikin se väsy...sekin oli kauheeta.Tuli niin huono omatunto kun vaan illat makas soffalla vaikka ois pitänyt ulkoilla ja "olla reipas odottaja".mulla sitäkin kesti n.5viikkoa! Et voimia vaan kaikille!
Ja aasinsiltana=voikun olis itellä edes vähän huono olo=) alkaa niin epäilyttään koko homma kun ei ole mitään oireita,olo on samanlainen kuin km:ssa joka mulla siis oli jokuvuosi sitten.
Kyssäri: te jotka odotatte jo kolmosta,onko raskaudet olleet näin erilaisia?Olen jotenkin ajatellut et äidit vaan reagoi erilailla raskauksiin,six toisilla on paha olla ja toisilla ei,mut kaippa sit odototuksetkin vaihtelee?Blääh:/

Kiva kun teitä on monia samalta seudulta=)
Ja tupakkalakkoihin kanssa puhtia=)

Monet onkin jo käyneet alkuraskauden ultrassa,ihanaa kun tulee myös niitä hyviä uutisia sieltä.Kumpa ois rahhaa menisin minäkin.

Onko joku ajatellut mennä 3D/4D ultriin? Nyt tuntuu itestä et ei mennä,mut katsotaan.

Eix ole jännä kuinka äidit ja muut näkee raskauden heti! Mulla on yks kaveri kans joka aina näkee enneunia ja jotenkin vaan aavistaa,olenkin häntä nyt tarkoituksella vältellyt:LOL:

Nyt pitää lopetella,palataan!

margit ja rv 5+0 (eikä enempää vaik taisin viimex kirjoittaa)
 
äiskä äiskä: varttia vaille 10 oli neuvola. Tosin istuttiin ihan väärässä kerroksessa ja myöhästyttiin 10min ku tajuttiin mennä alempaan kerrokseen vihdoin. :D

Eipä me sitten vielä masuun päästy kurkkaamaan tai kuuntelemaan. MUTTA saatiin ultra aika jo reilun viikon päähän. Eli 7.8!! :heart: Eli nyt sitten taas odotan vaan, että aika menis nopeesti ja samalla kuluu sitten koko loma siinä sivussa. :kieh:
Juteltiin kaikkee mahdollista ja mitattiin verenpaine ja otettiin 3 putkee verta. Sain kolme reikääkin käteen kun ei meinannut verisuoneen osua. Nyt on sitten kunnon narkkarikädet. :LOL: Ens viikolla käyn labrassa pissaamassa purkkiin. Verenpaine ja hemppa oli tosi hyvät, joten olen terve kuin pukki.

mama-L: Minkäs ikänen muuten oot?

Saa nähdä saadaanko jatkaa kauan tossa jyväskylän keskustan neuvolassa kun ollaan menossa kattoon asuntoa kuun vaihteessa kejonkankaalle. Tosin tuskin sitäkään saadaan noiden eläinten takia. :( Olis vielä omaa pihaa ja kaikkee.. :snotty:

Me ollaan kerrottu miun mammalle ja sit kolmelle kaverille. Ukko ei oo tainnu sanoo muutako humalassa ventovieraille tyypeille.. :D

Tsemppiä vielä tupakan kanssa painiville! :attn:

Niin juu ja LA muuttui sitten 9.3 ja nyt olisi viikkoja 7+5! :heart:
 
Väliaikajuttuja..

Tänään ollu ihan kauhee olo.Maha kramppaa tosi pahasti ja sattuu kovasti. Ei kuitenkaan huolestuta kun tiedän että johtuu kun söin eilen aika paljon jalapenoja. Yhtäkkiä alko tekee mieli ja lämpösissä leivissä niitä oli ja ai ku oli herkkuu ja lisää olis tehny mieli mut enpä voi niitä enää syödä ku tämmöset tuskat aiheuttaa :x Mälsää.. Ja tekee mieli hirveesti erilaisia hedelmiä. Tunnetut vihreät omenat ei enää niin maistu, taisin niitä syödä vähän liikaa :)
Mutta ostettiin klementiinejä ja appelsiini ja vesimeloonia :p

Mulla neuvola ens viikon keskiviikkona eka neuvola, jee :D Tiedän että siellä vaan jutskataan mut silti ootan hirveesti. Toivottavasti saa taas kaikenlaista kivaa luettavaa.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään vaikka mieli tekis niin kovasti kertoo :snotty: Mutta esikoisestakin kerrottiin lähes kaikille ekan ultran jälkeen ja nyt kans menee varmaan sinne viikolle 12. Mut nopeehan tää aika tästä menee ;)

Mies jäi keskiviikkona loppuviikoks saikulle ja kyl alko tekee mieli kahvia ja tupakkaa mut kumpaankaan en sortunu :attn:

Kohta päikkäreille =)

Suvitus+Yrsa 5+6
 
Perjantaita!

Kertomisesta: Meillä tietää molempien perheet ja mun pari kaveria, joista toisen kanssa tavoitteena lähekkäinen laskettu aika. Ja toisen kaverin lapsista on kans saatu tietää tosi varhain, hyvä ystävä kestää ilot ja surut.

Taas on nälkä. Huomaa heti, jos ruokarytmi järkkyy! En syönyt kunnon päiväruokaa, joten pakko syödä kohta iso välipala. Liikuntaa sit senkin eestä, niin ei paino nousisi hurjasti. Äitini selvisi 10kg musta ja 6 kg veljestä. Mut tulee se mikä tulee, kyllä sen sit kai pois saa. Oon aina ollut hoikka, joten kauhistuttaa, jos en palaisi hoikaksi. Onpa mullakin murheet... :$ Onks muuten kellään alhainen verenpaine? Mulla on ja välillä tulee samankaltaisia oireita, kun ennnen odotusta, eli huippaa tai tekee mieli suolaista. Ei aina niin kivaa ja toki se väsyttääkin.

Nyt sen ison välipalan kimppuun, mustikkamuffinsin kera, nam!

Misupai ja Helmisuurimo 8+2 :heart:
 
Oli pakko tulla vähän kirjotteleen, ollaan mökillä ja nyt tulin paikalliseen kirjastoon kertomaan kuulumisia. Oon joka ilta lukenu kaikki teiän kirjotukset kännykän kautta, mut oisliian hankalaa alkaa kännykällä omia kuulumisia kirjotteleen, eli nyt oon sitten kunnon koneella..

Täällä ei edelleenkään suurempia oireita, välillä voi vähän etoa, päivisin pitäis saada nukkuu päikkärit et jaksais illalla edes vähän valvoa ja sitten on se yöpissiminen... Pahimmillaan joutuu yön aikana yli viiskin kertaa pissalla juokseen... Masukin on usein iltasin ollu turvoksissa...

Neuvolaan en oo edelleenkään soittanu, enkä aiokaan ennen kun oon siellä varhaisultrassa ollu. Ihan sen takia meen kun mulla takana se tuulimunaraskaus toukokuussa ja sillon ehin käymään jo kerran neuvolassa enkä nyt halua mennä turhaan.. Eli ens tai seuraavalla viikolla aattelin sinne ultraan mennä ja vasta sitten jos näkyy masussa elämää ni aattelin sinne neuvolaan soittaa...

Meillä muutamat läheiset tietää jo raskaudesta, uskallan tällä kertaa kertoa vasta sitten ku oon siellä ultrassa todellakin elämää nähnyt :) .

Täälläkin tupakka jäi melkeen heti siitä plussasta, eikä tehny edes pahaa!
Enemmän pahaa tekee kun ei voi mökillä ottaa saunan jälkeen muutamaa jääkylmää olutta tai siideriä :LOL: . Mut enköhän kestä! Alkoholitonta olutta oon muutaman juonu mut ei se ihan samalta maistu vaikka Nikolain holiton ihan hyvää onkin.

Äitiyspakkauksesta täällä on ollu puhetta, meinataan ottaa kun meiän tytöt on jo 5½ ja 6½ eikä oo heiän jäljiltään enää kauheesti vaatteita jäljelläkään, aika hyvin oon kiertoon saanut. Saapahan siitä taas sellasen starttipaketin.

Nyt jatkan vielä viimeset päivät mökkeilyä, torstaina takasin töihin kun loma loppuu, sit ehdinkin tänne paremmin juttelemaan!

Aurinkoista kesäpäivää kaikille!!!

-Ninni ja Pikku-Kalle 6+4 tai 5 :heart: :heart: -
 
Ninni78 jos siideristä tykkäät saunan jälkeen niin ootko kokeillu Kopparbergin alkoholittomia? Karpaloa maistelin viime viikolla ja oli nannaa :heart: Alkoholittomat oluet on musta jotain niin yökköö :D

Rhea Pyöreät 20 täytin minä juuri. ^^

Mulla kanssa heti huomaa kyllä jos ei oo säännöllisesti syöny, sit alkaa se kuvotus kun verensokerit laskee. :I Muutama päivä on menny ihan hedelmillä ja eilen anopilla popsin kulhollisen viinirypäleitä ku mikään muu ei ollu maistunu koko päivänä :p

muoks: Kertokaapas mulle jyväskyläläiset että miten helposti saapi lähetettä tuonne K-SKS:aan varhaisraskauden ultraan kun on viikot kovin epäselvät ? Ja että mitenkäs ne maksut siinä sitten ? Tuntuu että oon ihan ummikko noiden ultrien kanssa... Tai tekiskö ne niitä ultria alakautta jopa Keskustan neuvolassa, kun ei vielä päältä näy mittee.
 
Jyväskyläläiset: Miekin oon entinen jyväskyläläinen ja hauska kuulla, että sielläpäin noinkin moni odottaa kevätvaavia. Ensi viikolla sinne itsekin olen tulossa, kun on Rallit. Ne on ollut mun ja isin juttu jo pienestä pitäen. Saapi makkaraa syödä metsässä...

Mie ymmärsin kaverilta, joka sai lapsen 06, että yhden ilmaisen ultran saa ja muut klinikkamaksulla. Sen tiiän, että esimerkiksi joillakin alueterkkareilla on ultralaitteet. Täällä pääkaupunkiseudulla ultrataan synnärillä, näin ymmärsin. Ja jos saat lähetteen, niin ainakin joudut poliklinikkamaksun maksamaan, näin olen myös ymmärtänyt. Onneksi ollaan menossa siihen, että kaikille tulee se kolme ultraa!

Misupai ja 8+2
 
Jepsis, kyllä me sitten tuohon alkuraskauden ultra vaikka maksetaan yksityisellä jos ei muuten.. Oman mielenterveyden säilymisen kannalta ois hyvä kuulla ne sydänäänet ja nähdä että mussukka on siellä missä pitää. :) Mutta siis, voiko siellä neuvolassa sitten tyyliin anella sitä katsomaan jollain kojeella/kuuntelemaan sydänääniä?
 
Heips vaan kaikille, tämä tyttö kävi taas viime yönä mutkan kättärillä ja saamassa taas helpotusta tuskaan! Hirvittävät alapää/virtsavaivat jatkuu vaan ja etenkin öisin kieriskelen kivusta mutkalla, mutta nyt taas siis aavistuksen parempi vointi! Tämän päivästä töihin menoa odotin, mutta siitä ei sitten tullut mitään :( Huomenna uus yritys! Täällä kotona tuntuu tulevan aika pitkäksi ja mihinkään en oikein jaksa lähteäkkään, koska väsymys ja pahaolo voi iskeä yllättäin niin ei huvita mitkään shoppailut tai retket.

Kiva kuulla, että kaikilla on paljon hyviä uutisia ja sykkiviä sydämiä kohdussa :heart: Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Tutteli: eikö ne sit keksiny että mistä vaivat johtuu? Ultrasivatko? Toivottavasti olo kohenee pian!

Listakin on taas päivitetty :) kohta varmaan rauhoittuu sen kanssa, kun täällähän on jo HUHTIMAMMAT ketjukin ;) Wau, mehän ollaan jo pitkällä!

Itelle iski joku hiton räkätauti päälle, ja väsyttää niin älyttömästi ettei millään jaksais heilua pystyssä...vaan minkäs teet, yöllä sitten nukutaan! :D Mulla on ens viikolla aika verikokeisiin (ne jotku vasta-aineet ym. seulat otetaan) ja sitten 6.8 eka lääkärineuvola, siellä varmaan jo kuunnellaan sydän-ääniäkin *hihkuu innoisssaaan* OI kun niitä on niin ihana kuunnella.

Luin sellasen kirjan kuin Omalla tavalla äiti--enkä saanu unta koko viime yönä kun siinä oli niin järkyttäviä tarinoita... :x Kyllä taivasta saa kiittää että oma lapseni on terve ja reipas. :heart: Nyt meen kattoon mitä se reipas tuolla tuhisee, oppi tänään kiipeen sohvalle ja olis siellä koko ajan!! :D

Gardenia ja Helmiäinen 9+3
 
Hei vaan hei kaikki maalismassuset :wave:!!! Ja kaaheesti ONNEA kaikille :hug: :heart: toivottavasti menee kaikilla kaikki hyvin!!

Tää täällä on pähkäilly, et "uskaltaiskohan" sitä jo ilmoittautua mukaan.... joten kaipa sen voisi tehdä, jos vaan joukkoon vielä mahtuu..!!? :)

Testasin kohta 4 vkoo sitten ja eka neuvola oli viime viikolla. Mutta kuten todettuu, ni eihän se vielä mitään takaa :/ eka lekuri ja ultra onpi 14. päivä, joten vähäsen pitää vielä kärvistellä sinne asti.

Niin siis vähäsen historiikkii eli mää kuulun sitten siihen "nestoriosastoon" :LOL:
Oon 36 vee, mies vuotta vanhempi, lapsia meillä ei ole (elossa), tän vuoden maaliskuussa menetettiin esikoispoikamme (rv 28+0), joten siksi täällä pelokkain mielin odotellaan. Nyt on kaikkien muiden pelkojen (niinku alkuraskauden km:n ym.) lisäksi sitten vielä kaikki muutkin pelot, että mitenkäs tää etenee ja minne asti nyt päästään. Seuranta tulee olemaan tiiviimpi äitiyspolilla. Ekat ultrakutsut tuli ja niistä toisen tekee jo synnytyslääkäri, et kaipa ne alkaa jo alussa tutkimaan tarkemmin istukan sijaintia ja toimintaa (minkä irtoaminen oli syynä pojan menehtymiseen).
Anteeksi, en halua ketään pelotella :attn:

Mielelläni tulisin tänne kuulumisia vaihtelemaan ja raapustelemaan kanssanne näitä iloisia asioita väsymyksestä ja pahoivoinnista ym B)

Mullei onneks ole vielä ollut muita oireita, kun just toi kauhee väsymys... zzZZZzzzz öisin herään pariin otteeseen pissalle ja aamusin nukkusin vaan ja päikkäritkin maistuu.. onneks ei tarvii mennä duuniin ennenku parin viikon päästä. Jospa sitä siihen mennessä ois jo vähän reippaampi, heh - joo, kyllä kai :whistle:
niin ja nälkä.... ruokaa ruokaa enempi ruokaa... illalla syön iltapalaa ja kun sänkyyn pääsen, on jo nälkä :p

Jos mukaan mahtuu, niin mulla on LA 5.3. ja synnäri vaihtu edellisestä eli nyt mennään kättärille (lyhenne onpi KOS) ja tosiaan esikoinen tulossa (voihan sinne sulkeisiin laittaa enkelipojan 03/07)... Kiitosta jo etukäteen Gardenialle :)

Hyviä vointeja kaikille ja oikein ihQuu viikonloppuu massusille =)

Hexodus ja tyyppi 8+2
 
Tervetuloa heksodus ja sienna! :wave: Paljon onnea plussasta! :heart:

äiskä äiskä: Vähän ristiriitaista toivoa, että aika menee nopeesti, kun sitten myös loma loppuu samalla. :snotty: Mutta saadaan sitten molemmat jännäillä reilun viikon päästä! Kuvien kanssa sitten marssitaan anoppilaan vauvauutisia kertomaan. :eek: Päiviä tuli nyt sitten kolme heti lisää.

Mä heräsin viimeyönä syömään suolakurkun. Oli aivan älytön nälkä ja jääkappi oli ihan tyhjä! Sitä sitten popsin yöllä pimeässä ja sammuin heti uudestaan. Mulla on myös ollu tosi levottomat jalat ja voltarenia oon nilkkoihin laittanu parina yönä. Toivottavasti siitä ei oo haittaa!
Ostettiin kaupasta tänään banaania, mansikoita, vesimelonia, luumua ja mustikoita. Lisäks piti saada hedelmä-pilttejä ja jogurttijuomaa. Jospa nyt sais yölläkin vähän mielekkäämpää naposteltavaa ku suolakurkku. :LOL:

Nyt on siirryttävä ulos sessun kans.. :wave:
 
Loma alkaa olla lopuillaan... :'( eipä säät olllet mitä parhaimpia.

Eilen oli neuvola ja ei siellä sydänääniä kuunneltu. Verikokeita ja papereiden täyttöä. Kyselin tuhruvuodoista, mitä mulla välillä on, niin ano sen olevan normaalia.Toivotaan niin...soittelin tossa ykityiselle ultra-aikoja, mutta menee pitkälle...josakin oli ens pe, jos mä sen ajan sitten ottaisin!
Rinnat alkaa olla joa ika kipeät. ällö oloa tulee silloin kun syömisestä on pidempi aika. Neuvolasta sanottiinkin että on tärkeää syödä useammin, mutta pienempiä aterioita. Tää viikko on mennyt jotenkin unessa....ei huvita ja jaksa mikään. Voisi nukkua....mua pelottaa mennä maanantaina uuteen duuniin ,joka alkaa jo 7.30, en muista koska olen joutunut heräämään jo 5-6 aikaan...argh!! Toivottavasti en ole unelias siellä....Vatsaan juilii välillä, mutta ei niin paljon kun parina viime viikkona. Näppylöitä on kiitettävästi, mun mielestä ainakin, ennen oli hyvä iho. Tosta vatsaan sattumisestä seksin jälkeen, mulla ei muuten satu, mutta orgasmin jälkeen kyllä :ashamed: ja yllättävän paljon, kestään n. 15min, onko jollain muulla...?
Kyllä täytyy olla onnellinen kun ei ole tuota pahaa oloa!! Olin varma että kärsisin, kun krapulatkin oli järkyttäviä, mutta eihän niitä voi verrata :LOL:

Niin ja tervetuloa uusille :wave:

Tuizu ja tyyppi 8+5
 
Tiila: Ei olla viel kerrottu muille, kun mun yhdelle kaverille. Ajateltiin kertoa sitten kun 12 viikkoa on täynnä. Keskeytyneen keskenmenon jälkeen on ollut pelko että taas käy niin, enkä jaksa puida sitten sitä surua kaikkien kanssa. Odotan NIIN paljon, että pääsen kertomaan kaikille! Raskausviikkoja en oikein voi laittaa tuohon loppuun, kun en ole niistä oikein varma...Luulisin , että nyt on ehkä7+3 tai enemmän.
Tyyneks: Mulla on juuri tuota, että on koko ajan ihan järkyttävä nälkä, mutta sitten kaikki öklöttää. Ja yleensä kun syön ateriaa niin jossain vaiheessa kesken ruokailun ruoka alkaa yököttää niin paljon, että on pakko jättää kesken. Noloa sinänsä jos ollaan jossain vierailullaa. Oon sillon sitten yrittänyt väkisin syödä loppuun. Mutta tosiaan tätä nälän ja heikkouden tunnetta on vaikeaa peitellä, kun tulee siis niin huono olo jos ei ole tuntiin syönyt. Töissä kaikki ihmettelee, että kuinka mulla voi olla koko ajan nälkä. Vielä ei oikein ole poika eikä tyttö tunnetta. Mies toivoo poikaa ja minä tyttöä.
Misupai: Mulla on alhainen verenpaine ja aina kun nousen ylös niin huimaa. Nyt on vielä erityisen heikko olo juuri tuon verenpaineen takia. Ja juuri suolaista tekee koko ajan mieli eikä yhtään makeaa.
Sitten vielä joku on kysellyt siitä äitiyspakkausksesta niin aion ottaa kun esikoista odotellaan. Miten muuten tuon tekstin saa tummennettua?
:headwall:
 
TERVETULOA mukaan Hexodus ja Sienna! Listoitin teidätkin :) Onpas sinulla Hexodus ollut varmasti todella rankka kevät ((((halaa)))) Voin kuvitella kuinka sua pelottaa uusi raskaus. Nyt kaikki menee varmasti hyvin! Tänne vaan kirjottelemaan tuntemuksia, meitä onkin jo melkoinen sakki täällä :)

ääh, räkä vaan valuu....toivottavasti huomenna olis jo parempi olo!

Gardenia ja Helmiäinen 9+3
 
Juu siis kaikki oli hyvin. Sydänääniä ei meidän neuvolantäti vielä kuunnellut kun sanoi että niiden laitteella se on turhaa vielä vaikka viikkoja tasan 8 eilen, kuulemma jos olis ollut edes 9 niin olis voinu kokeilla. Mut sen mä arvasinkin niin en odottanut onneksi ihan innolla sitä ja pettynyt pahasti.

Kaikki muuten hienosti, verenpaineen mittasi ja hemog.oli hyvä. Juteltiin niitä näitä, mitään uutta asiaa ei tullut kauheesti mut oli kiva kun neuvolantäti on sama kuin esikoisesta silloin pari vuotta sitten kun odotin. Hän kehuikin että hyvä kun on lähdetty näin pian tekemään toista, heh :D Kehui myös kun olin imettänyt niin pitkään (1.2v) ja kun en ollut aloittanut tupakanpolttoa uusiks (poltin ennen esikoista ja lopetin siihen ku aloin odottaa) enkä ryyppäämäänkään ole ehtinyt kun imetyksen lopetettuani heti tulin raskaaksi! :LOL:

Vähän harmittaa että joudun pistämään ja mittaamaan sokereita nyt siis varmuudenvuoksi 2-3krt viikossa 3-4krt päivässä, mut pieni vaivahan tuo on jos vaan ne pysys taas kurissa. Lopetinkin nyt kaikki karkin syönnit ja muut herkut, saa nähdä miten pitää, mut saa tsempata! ja tukea tarvitaan. Mulla oli siis edellisestä raskaudesta se raskausdiabetes ja nyt varmuuden vuoksi joudun niihin sokerirasituksiinkin vähän väliä. Onks muita vastaavassa tilanteessa? Niin juu ja tänään kävin vielä verikokeissa mihin sain neuvolasta lähetteen, sain myös lääkäriajan elokuun lopulle.

Oih, sinkkuelämä taitaa alkaa just telkkarista. Taidanpa mennä katsoo ja sit nukkumaan kun isäntäkin on mökillä ja pikkumies nukkuu jo kolmatta tuntia.

Juu ja oireet, pissattaa vähän väliä. Yölläkin pari kertaa pitää nousta vessaan. Väsymystä on edelleen kovasti, ilman päiväunia en tiedä miten jaksaisin. Kuvotusta välillä, oksentanut en nyt ole. Ja nälkä on myös ihan kokoajan! Siinäpä niitä.. Hyvää yötä!

enne rv 8+1
 
Hexodukselle iso :hug:
Sienna, sulla näköjään sama LA ku mulla :)
Jennah, eikö oo ärsyttävää se? äskenkin yritin lasagnea popsia, niin joutu ukko syömään puolet ku ei maistunu enään. ja nälkä jäi :ashamed: tosi rassaavaa tää, en tiiä mitä sitä oikeen söis että sais ees hetkeks kylläsen olon?! yölläkin heräilen nälkään, käyn aina vaan juomassa ku turhaan alan mitään mussuttamaan kun rupee kuitenkin etomaan.
Nyt ukkokullan kanssa saunaan ja leffaa kattomaan :heart:
Kiva koti-ilta taas tiedossa =)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Sangen mukava päivä takana ja väsyttä (kuinkas muutenkaan :D ) ihan tajuttomasti..

Tiila: Me ollaan kerrottu jo aika monelle.. vaikka oon ksanonukkin että vielä ei saa onnitella kun viikkoja näin vähän. Mut jotenki vaan varmalle olo tuntuu.. vaikka ikäänhän sitä ei tiedä mitä elämä eteen heittää..

Tyynexille ja muille tupakasta eroon pyrkiville paljon tsemppiä!

Hexodus ja Sienna
tervetuloa!

Tänne nyt ei mitään kummepia.. neuvolakin on vielä niiiin kaukana.. äklötystä on ja vähän väliä pitää syödä. Tämän illan oon kurkkua rouskutellut.. eilen syötiin pojan kans miltei kilpaa rypäleitä :LOL:

nyt unta kuulaan

danjuska ja nuutti 6+6 (kaiketi, ehkä..) :D
 
enne: Mä sun kanssa täällä taistelen sitä karkin himoa vastaan! Mies on herkut kieltänyt ja ihan hyvähän se vaan on. Tosin sokerittomia pastilleja syöpöttelen välillä. :ashamed: Ei oo helppoa ei, mutta hyvä tsemppi päällä! Toivottavasti diapetes pysyy kurissa tai poissa!

Jennah: Tekstin voi tummentaa esim. niin, että kirjotat tekstisi ja sitten maalat sen osan hiirellä, joka pitää tummentaa ja painat tuota B nappulaa. Ihan samalla tavalla, kuin esim wordissä jotain tummentaisit jälkikäteen. Ymmärsitkö!? Tai sitten painat B:tä, kirjoitat sanan tai lauseen joka pitää olla tummana, ja sitten painat uudestaan. Mä käytän tota maalaamis tekniikkaa kun on helpompi.

Nyt olen kertonut myös serkun perheelle, että niiden muksuille tulee pikkuserkku. :ashamed: En mä malta olla hiljaa kun on niin hyvä mieli ja sydän aivan tursuaa rakkautta pikkusta kohtaan! :heart:

Täällä on ukkonen ja ukkeli lähti just kuntosalille.. :eek: Mä kun niin toivoin, että ois yhessä päästy rannalle loikoilemaan tänään. :( Täytyy sitten vaan pitää leffailta ja syöpötellä herelmiä.. :p
 
uusille plussaajille onnittelut ja tervetuloa mukaan!

en saanut vieläkään neuvola-aikaa varattua kun neuvola vaihtuu enkä jaksaisi uuteen paikkaan soittaa kun vanha niin iki-ihana, haluan sinne!

vointi mitä erinoimaisempi, iltaisin väsyttää mutta muuten en oireile.

töissä tällä hetkellä. syksystä esikoinen menee päiväkotiin (itken itteni uneen joka ilta :'( ) ja mä alan keikkaa tekemään 3 arkipäivää viikossa siihen saakka kunnes jään kotiin helmikuussa. luulen että esikoinen saa silloin jatkaa hoidossa pari päivää viikossa niin että itse saa paneutua uuteen vauvaan rauhassa, ja esikoinen saa virikettä samalla. mutta tekee se pahaa viedä hoitoon :'(

juu mutta töitä jatkamaan...

maya rv 8
 
jahas.. teksti hävis johonki..

vettä tulee koko ajan..

Yö oli ihan syvältä.. poika heräs vähän väliä.. Aamulla menikin kymppiin ennen kun noustiin ylös :ashamed:

Maya: Mulla alkaa maanantaina työt ja poitsu joutuu hoitoon.. Pahalta tuntuu mutta toisaalta onhan se ihan hyvä kun pääsee muitten lasten kans touhuamaan.. ja kun ei pitkästä ajasta kyse ole. Eka viikolla ei pojan tartte vielä mennä hoitoon kun sattu meille semmoset työvuorot mut seuraavalla viikolla joutuukin olemaan myöhään :'(

jospa sitä nyt jotain tähän päivään keksis..
 

Yhteistyössä