MAALISMASUT 2008

Papagenalle :hug:
Mulla ei nyt sentään noin kurja olo ole.. aamulla rouskuttelen hapankorppua sängyssä jonka jälkeen jaksan olla vähän aikaa psytyssä.. sitten syömään pika pikaa jugurttia ja hetkeks pitkälleen sohvalle että olo tasaantuu.
Ootko koittanu auttasko liikunta?? ite huomasin että kun käy reippaalla lenkillä niin on huomattavasti parempi olo.. niin henkisesti kun fyysisestikkin =)
Kunnon ruoka ei tänään oikein ole maistunut.. leipää, hedelmiä ja hapankorppua menee vähän väliä. perunan sain syötyä mut silli suorastaan yökötti, mistä kyllä tähän asti oon ihan kamalasti tykänny.
mut ei tässä huolta.. onneks tämä on ohi menevää ;)

danjuska ja nuutti rv 7 =)
 
Mä tein havainnon etten voi enää koskeekkaan mäkkiruokaan / pizzaan vaikka kuinka heittelis verensokerit kaupunkireissulla, voin myös myöntää että oon tykänny kamalasti välillä vierailla kyseisissä ravintoloissa kun ei mitään himokokkeja olla... Normaalisti mulla on ollu huippunopee aineenvaihdunta minkä johdosta ei oo tommosestakaan mätöstä sitten kiloja tullu. Mutta nyt raskauden myötä ruuansulatus on varmaan jotain 3x hitaampaa mikä aiheuttaa kamalia vatsanväänteitä... Tosi inhottavaa! Joten siis ymmärrän kyllä miksi suositellaan kevyitä ja vähäisiä aterioita muutaman tunnin välein. :D Laitoin äsken kananuggetteja uuniin kun rupes tekee mieli. Puuro ja ruisleipä on kans helpottanu tota masun actionia. :)

Mulla helpottaa kevyet kävelylenkit eikä mitään himomatkoja, ja jotain hölkkäämistä en pysty edes kuvittelemaan. :LOL: Eilenkin pyöräilin kirjastoon tossa hikihelteessä ja miten LOPPU olin kun pääsin kotiin. Rojahdin vaan sänkyyn :D

Minä myös oon tehny sormustestin ja poikaa näytti, ja miehellä myös. :heart: Kahtokaapas tuota http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html se myös herättänyt jonkinmoista suosiota ainakin tuolla vauvat.netin puolella! Ja yllättävän monella paikkaansa myös pitänyt ;)

by mama-L + pätkä 7+4 :heart:

ps. tuo toinenkin testi näytti poikaa meille!
 
Mä olen huomannut että jokapäiväinen kävelylenkki helpottaa oloa huomattavasti.
Eilen olin ystävän kanssa Kuopiossa shoppailemassa, ja kyllä ne sokoksen myyjät hieman paheksuvasti katsoivat kun mä vaatetankojen väleissä nakersin voileipäkeksiä... Mutta se kun mulla auttaa myös.
Kävin mä tänään apteekista ostamassa raskausinkivääriä sekä b-vitamiinia, joiden pitäis kuulemma auttaa myös. Kalkkiakin ryhdyin syömään koska mä en käytä maitotuotteita allergian vuoksi ollenkaan.

On tämä vaan niin tylsää kun vettä sataa koko ajan! Mieli tekis olla ulkona, mutta munkäs teet... Mieheni ilmoitti taasen että hän kärventyy yli 35 asteen helteessä, joten ei olisi ihan kivaa sekään.. |O

Mä olen myös tehnyt sormustestin joka ensin näytti mun pojan sitten tyttöä nyt tulevaksi. Saapa sitten nähdä. :heart:

viivi ja vagner 6+2
 
Täällä yksi toimimaton vatsa! :wave: Alussa se toimi melkeen liiankin hyvin ja nyt sadatta päivää jo ihan kovalla ja mitään ei tuu ulos. On se kyllä sen näköinenkin.. :ashamed:

Täällä just ukkonen meni ohi ja sen perään satoi kunnon rakeita. Aika uskomatonta näin heinäkuussa.. :eek:

 
Tyynex: tiiätkö, me ollaan synnytty samana vuonna (-87) sähköpostiosoitteesi mukaan. Et vielä olisi syntynyt kesällä?

Tänään varasin minäkin hätävaraa sängyn vierelle aamulla popsittavaksi. Tuoreita luumuja oli saatavilla - ja tosiaankin, helpotti eikä suurempaa öklötystä tullut koko päivänä. Tässä rv 6:n aikana olen havainnut, että perusmaut ei niin helposti ala kuvottamaan. Banaani-mustikkapirtelöä (banaani, mustikkapiltti tai kokonaiset marjat, maitoa tai tuoremehua, leseitä/kaurahiutaleita ja sauvasekoittimella vaan apinan raivolla - menee mulla alas vaikka missä tilassa), riisipuuroa, hapanimelää kasvissörsseliä, fetajuustoa, karjalanpiirakoita ja ruisnäkkäriä paprikan ja juuston kanssa on täällä vedetty. Saa nähdä kuinka kauan tuota paprikaa voi syödä, se kun joskus närästää ja nyt kun mahdollisuus siihen lisääntyy koko ajan. Häätyy varmaan syödä kiintiö täyteen koko loppuvuodeksi. ;)

Kylläpä meitä intolerantikkoja on sattunut samaan syssyyn: täällä myös. Mulla kyllä kestää ihan normi-HYLA juttuja syödä maidoissa ja hapanmaitotuotteissa, mutta kerma on aika epävarma siinä sarjassa.
 
No jopas on. :) En oo sentään Kemissä syntynyt että ei tässä varmaan ihan kaksosia olla. ^^ Aika vinha juttu. Syntyis poikaset vielä samana päivänä :heart: Mun täytyy kyllä nyt lähtee kattoo tota Englantilaista potilasta ja laittaa iltapalaa kun pätkä selvästi kaipailee ruokaa... Hyvät illanjatkot kaikille! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Papagena:
Onkos muilla sen moista onkelmaa, jotta jo pienen ruokamäärän jälkeen tuntuu, että maha on aivan täysi, ja ei millään mahtuis enempää sapuskaa sisään? Söin just iltapalaa (eilisestä viisastuneena ihan kunnon ruisleipää ja kurkkua ja tomaattia), ja jo ekan siivun jälkeen alkoi tuntua, että maha on kyllä aika täysi jo... Sain kyllä syötyä toisenkin leivän, ja hetken oli kunnon ähky päällänsä, mut nyt jo helpottaa.

Unettaakin mahottomasti, petiin vaan jo ysiltä taas.. ;)
Ei täällä ainakaan vielä. Ellei sitten tuota ruokahalun loppumista/ etomista kesken lautasellisen sitten lasketa.
 
Housut puristaa ja ahdistaa, vatsa on turvonnut. Tänään ollut taas huonoa oloa ja kuvotuksen tunne, mut en oksentanut vaik teki mieli työntää sormet kurkkuun. Torstaina vihdoinkin se ultra. Jännitän sitä kovasti kun pelkään yli kaiken sitä kohdunulkoista mitä on ollut lähipiirissä. Neuvolantäti lohdutti että olisi se jo oireillut kipuna jos olisi väärässä paikassa kun viikkoja on jo yli 8. Se lohdutti ja rauhoitti vähän.

Vietettiin pojun kanssa hauska päivä kaksin kun isäntä oli mökillä. Tuo mainio yksivuotias sanoi tänään kolme sanaa peräkkäin. On nähty aina sorsia yhden sillan alla ja kun kysyin että "näkyykö ankkoja?" niin poika sanoi "Ankka vaappuu, kelluu" tuo lause on siis suoraan yhdestä kirjasta jota luemme usein, siinä kerrotaan ankoista ja siin on kuvia ja kerrottu mitä ankat tekee. Hauskaa että pojalle tuli se mieleen siinä yhtäkkiä. Lukeminen kannattaa ;) Poju on muutenkin alkanut puhua paljon, päivittäin tulee aina kahta sanaa peräkkäin, kuten "ottaa tuota", "anna puuroo", "äitin laukku" tai "isin auto" tms. Potallakin tulee käytyä useasti päivässä, tänään lirahti kahdesti pissa lattialle kun en ollut tarpeeksi valpas.!

Noh, nukkumaan nyt kun päiväunet jäi tänään väliin. Rauhallista yötä!

enne ja pikku myttynen 8+2

 
Hei vaan kaikille! :wave: Ilmottaudun vihdoin tänne ketjuun mukaan. Laskettu aika näyttäis menevän tonne 18.3 tienoille ja toista odotellaan. Hivenen pelottaa ja jännittää, kestääkö vaavi matkassa loppuun asti. Ekassa raskaudessa en edes osannut pelätä moista. Ehkä sitä on nyt paljon enemmän tietoa kaikesta, sillä olen lueskellut melko paljon vauvajuttuja pitkän, pitkän aikaa. Tätä toista on siis suunniteltu hartaasti monta vuotta ja sit kun ajateltiin jättää lopulta pillerit pois, tärppäsi aivan saman tein, ehkä vähän liiankin nopsaan, ehtiköhän edes hormoonit poistua kehosta??

Siideri ja mytty rv6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siideri:
Hei vaan kaikille! :wave: Ilmottaudun vihdoin tänne ketjuun mukaan. Laskettu aika näyttäis menevän tonne 18.3 tienoille ja toista odotellaan. Hivenen pelottaa ja jännittää, kestääkö vaavi matkassa loppuun asti. Ekassa raskaudessa en edes osannut pelätä moista. Ehkä sitä on nyt paljon enemmän tietoa kaikesta, sillä olen lueskellut melko paljon vauvajuttuja pitkän, pitkän aikaa. Tätä toista on siis suunniteltu hartaasti monta vuotta ja sit kun ajateltiin jättää lopulta pillerit pois, tärppäsi aivan saman tein, ehkä vähän liiankin nopsaan, ehtiköhän edes hormoonit poistua kehosta??

Siideri ja mytty rv6
Tervetuloa joukkoon! Onnittelut!

Taitaa olla niin, että edes e-pillereiden napsimisen raskauden alettua ei ole todettu vahingoittavan alkiota. Samat hormoonit ne taitaa estää uuden munasolun kypsymistä?
 
Hyppään siis tähän pinoon, arvioitu la olis 21.3.2008. Voi, oon niin onnellinen. Huvittava juttu lentokoneessa eilen, oli pitkä lento ja ruokien välissä aloin voida huonosti. Mieheni kävi pyytämässä lentoemoilta jotain syötävää ja kun minulle tuotiin banaani ja kaksi bisnesluokan leipää, alkoi itkettää :LOL:
Siis todella taitaa hormonit hyrrätä...
 
Tervetuloa Siideri ja Pikkuvaemo!
Onhan tääl joku muukin näköjää hereil tähän aikaan :D On se kumma ku heräät vessa reissulle,ni sen jälkee ei enää unta saa

:kieh: joka yö sama homma,mitä mä tähän keksin :/
 
PIITSI jep, meikä samanlainen yökukkuja...vähän jurppi viime yönä, esikko nukkui pitkästä aikaa ihan loistavasti, niin eiköhän mun pitäny kolmen jälkeen lähtä konkoileen vessaan ja sit poikaki heräs kolisteluun...Noh, se on näitä raskauden iloja :D

Siis mulla on ens viikolla ne verikokeet, sitten seuraavana on lääkärineuvola 6.8. Siihenhän on yli viikko vielä, miten jaksais odottaa...No sen voimalla että jospa sitten sais jo taas jonkinlaista vahvistusta että kaikki on hyvin. Ei sitä raski enää yksityiselle mennä ennen sitä, pitää vaan olla ny positiivisin mielin eikä murehtia turhaan.Sit siitä lääkärineuvolasta pari viikkoa eteenpäin niin on se np-ultra....hui!!!!!! :eek: :eek: Voin kuvitella miten paniikissa oon päivää ennen tuota, voi herranjestas...Oon hieman tämmönen hysteerikko luonteeltani :) Mulla on yks ystävä jolla on samanlaista taustaa ku mulla, siis keskenmenoja ja lapsettomuus-hoitoja--mutta hän vaan jaksaa olla aina niin tyyni. Nyt odottaa siis toista lastaan eikä ole mennyt mihinkään ultriin eikä ole käynyt seulonnoissa, eikä ole siis panikoinut koko raskauden-aikana mistään! Mistä mäkin saisin moisen tyyneyden??

No niin, nyt aamukärry-lenkille! :)

Gardenia ja Helmiäinen 9+5
 
Huomenta.

Täällä ei mitään uutta. Sama olo jatkuu. Pahin väsymys meni onneksi ohi. Vatsaa nippailee välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta en huolestu niistä, kun muistan esikoisen odotusajalta samoja tuntemuksia. Kyllä väkisinkin hiipii välillä pelko että mitäs jos kaikki ei olekaan kunnossa, mutta oon sit päättänyt etten murehdi, koska jos alan murehtimaan, niin ei tuu mistään mitään. Toivoisin, että neuvolassa 6.8 kuunneltaisiin sydänääniä, mutta eipä ne taida kuulua vielä, kun on viikkoja silloin vasta 8+3. Ekaan ultraankin on matkaa vielä useampi viikko.. ei jaksais odottaa.
Isäntäkin kotiutuu tänään viikonloppureissustaan. Ja neiti lähti mummille ja papalle heti aamusta. Pääsee ensin kirppareille kiertämään ja sit vielä mummille yökylään. Isi ja äiti saa viettää laatuaikaa kahdestaan. ;) :whistle:

Hauskaa päivää kaikille ja ennen kaikkia hyviä oloja :D

Veera ja mörkö rv7+2
 

Yhteistyössä