**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Miekin ajattelin ettei se kohdunsuun tilanne ny täs vaihees oikeestaan merkitse mitään. Onkin mieli muuttunu ja tuumin et tää tulee milloin vain, joko nyt tai sitten loppukuusta. Tiedä sitten.

Damn, tänään ainakin kolme ässää tehty ja toiv ois edistäny jtn. :p Taino melkein, kohta saunaan. Viikon jo odottanut saunavuoroa. Että siellä on niiin ihana istua ja lihakset tykkää.

Kaupoilla meillä tarttui kylläkin mukaan pleikkapeli. Mies hypistelee ihan kamalasti sitä, ihankuin olisi pieni poika. Hihii :heart:
 
4.3. aamulla klo 7:36 syntyi poika 2772g, 46cm :heart: (rv 37+3) Nyt kulti köllöttelee tyytyväisenä sängyllä ja odotellaan kotiinpääsyä ehkä jo huomenna, jos syöminen lähtisi vähitellen sujumaan.

Etusivun listaan vinkkinä, että tärkein mukaanotettava neuvolakortin jälkeen olisi ollut herätyskello omalle yöpöydälle. Siitä on helpompi seurata imetysaikoja, kun seinäkello jää verhon taakse ja kännykän kanssa ei aina ehdi ährätä.

Synnytyskertomusta lisään myöhemmin kun on enemmän aikaa.
 
Myrnalle ja perheelle paljon onnea :flower:

Cadillac jos on useampi raskaus takana, niin se mitta yleensä on huomattavasti suurempi. En usko, että mitään jättiä ole tulossa. Mutta toisaalta olisi hyvä varmaan saada aika ultraan ja tarkempaan painoarvioon.

Jadekettu+masuasukki 36+6
 
Heipsan.

Miten teillä joilla on ollut jo tää viiminen lääkärineuvola käynti, niin mitä siellä teille tehtiin/juteltiin?

Mua on jääny nyt harmittamaan ihan hulluna kun olin viime vkolla lääkärillä, (joka ei ollut edes sama kun ennen ollu...) se kun kaikki meni niin nopeesti, kattos ultralla varmuudeks että vauva on rt:ssä, no ok, sehän oli. Kohdunsuu pehmeä, kiinni ja kohdunkaulaa 3cm, viimeks oli 3,5cm. That's it.
Ei selitelly sen enempää mitään. Jäi ihan tyhmä olo.
Enkä tajunnut kysyä siinä tilanteessa sitte tietenkään mitään :headwall:

Ekaa oottelen vielä et en tiedä kuuluuko se ees normaalisti tohon lääkärikäyntiin et siellä puhuttais jotai edessä olevasta synnytyksestä, tai että osaako lääkäri sanoo mitään suuntaa antavaa kauanko pitää viel ootella vauvaa, tms.. jotain! ... :eek: murr..

Oon muutenki ihan kypsä jo tähän ootteluun, haluisin et jotain alkais tapahtumaa jo :)
Koko raskausaika on muutenki ollu ihan hassu sillai että ei oo mitään tuntemuksia/oireita tms ollu. Ainoo mikä kertoo mulle et mussa on vauva on sydänäänet ja potkut =)
 
Kaa
Meillä lääkärineuvolassa ei tehty normaalien neuvolatutkimusten lisäksi muuta kuin normaali alatutkimus ja vatsan päältä kopelointi, ei siis ultraa tai mitään. Lääkäri kertoi sikiön tarjonnan ja kohdunkaulan ja -suun tilanteen, sekä mainitsi yhdessä lauseessa että hyvin mahtuu syntymään alakautta. Ei paljoa muuta jutellut, kyseli vaan onko mulla kysymyksiä. Ei siis ollut puhetta synnytyksestä tai muusta. Olin ihan tyytyväinen kuitenkin, kaikki tärkeimmät asiat tuli sanottua ja kysyttyä.
 
myrnalle onnittelut pienestä pojasta :heart:
jadekettu toivotaan että menee noin eli mitä enemmän on ennestään niin käyrä voi olla isompi =) lääkäri myös sanoi että on lapsivettä todella paljon mikä kuulemma voi myös vaikuttaa tuohon käyrään. harmittaa kun unohdin kysyä lääkäriltä paino arviota eikä hän maininnut mitään :/
 
Iinekselle ja Myrnalle sekä heidän perheille oikein paljon onnea! :flower:

Tänään oli lääkärineuvola ja yllätyksekseni kohdunsuu pehmeä 1cm auki ja kanavaa 2cm jäljellä. Pikkunen oli jotenkin hassus asennos eikä lääkäri saanut kunnolla arvioitua kokoa, mutta alle 3kg tällähetkellä eikä varmaan yli 3,5kg:n mene. Paineet hyvät, pissa puhdas, hemppa noussut :) ja painoa tullu nyt yhteensä 13kg :$

minde 37+2
 
Vauvanonnittelut jälleen uusille vauvoille perheineen :heart:

Olisikohan se nyt viimeinen viikonloppu tulossa ilman vauvaa? Jos ei Jossu uskaltaudu enää ihmisten ilmoille, niin me oltiin liikkeellä niin mammuteilla kuin muissakin kaupoissa, tarttui mukaan lapselle sukset ja vauvalle vaippoja + pizzat konkkaronkalle iltasapuskaksi, terveellistä :D :saint:

Sf-mitta oli laskenut neuvolassa sentillä, hiukan heräsi toivo mahdollisesta käynnistymisestä, mutta toisaalta oli eri mittaaja, joten voipi olla toiveunta, että jotain tapahtuisi.

rv edelleen 40+5
 
Heippa maalismasut.

Mä täällä kirjoittelin silloin odotuksen alussa jos joku muistaa, mutta sitten jatkuva pahoinvointi vei voiton ja tipahdin kyydistä ja listoilta. No nyt on tilanne se että meille syntyi poika 10.2 klo:9.12 Tyksissä. Painoa oli 1750 ja pituutta 42 cm. Poika syntyi hätäsektiolla viikoilla 33+4.

Elimistöni kehitti kaiken pahoinvoinnin jälkeen sitten loppuhuipennuksen; raskausmyrkytyksen. Kolme päivää makoilin osastolla ja sitten olin jo ihan tajuttomassa kunnossa magnesium tipalla synnärillä ja seuraavana aamuna sitten päädyttiin hätäsektioon.

Poika on yhä keskolassa. Hän voi muuten hienosti, mutta keskosapnea vaivaa. Viime sunnuntai oli eka luvattu kotiutuspäivä mutta sitten on taas tullut pulssitason laskuja joka tarkoittaa sitä että kotiutus siirtyy viikolla! Järki tajuaa mutta tunteet ei, niin kovasti haluttais saada poika jo kotiin. Painoa on tullut hienosti 2282g tänään. Poika myös syö hyvin, imee rinnasta koko maitomääränsä aina kun on tissi paikalla ja sitten muuten saa pullosta eli letkusta päästiin jo reilu viikko sitten eroon.

Mä en "päässyt" kokemaan yhtäkään kipeää supistusta tms. mutta onko se sitten hyvä tai huono asia niin siitä kai voi olla montaa mieltä.

Kovasti tzempitystä kaikille loppuraskauteen!

ellip ja Joonatan
 
Limatulppa ulkona. Jee! Toki ei tarkoita, että synnytys olisi vielä ajankohtainen mutta herättää sentään pientä toivoa ja näillä viikoilla olisi jo enemmän kuin toivottavaa, että synnytyksen luonnollinen käynnistyminen lähestyisi.

cadillac Mun sf on ollut suurimmillaan 43 cm ja nyt laskenut pari senttiä vauvan laskeutumisen myötä. Vauvan syntymäpainoksi on ultrassa ja käsin tunnustelemalla arvioitu 3600 - 3800 g. Jos arviot pitävät paikkansa, ei suuri mitta tosiaan tarkoita jättiläismäistä vauvaa.

nipsunapsu 40+2
 
Eikohan se tuosta sitten lahde Nipsunapsu! :D Mulla meni ekan kanssa pari paivaa limatulpasta ja synnytys kaynnistyi, mutta han tulikin vahan etuaikaa... toivottavasti paaset pian!

( . ) Huonon oloon taas herailin ja taytyi tulla syomaan... Eilen illalla vahan supistuksia, mutta Panadolin kanssa sain hyvin nukuttua. On taakin, kun aamuyosta pitaa ylhaalla keikkua... :| Taidan menna leffaa kattoman ja toivon, etta nukahdan!

 
Eikä heräsin ihan liian aikasten. Poitsu on menny taas viikonlopuksi mummilaan ja mulla olis mahdollisuus nukkuu pitkään, mut ku ei niin ei sitten. :x

nipsunapsu: Mulla kans meni torstaina limatulppa. Tai suurin osa. Vielä sitä valuu vähän. Toivottavasti alkas luonnollisesti synnytys, ettei tarvis käynnistellä.

Ellip: Onnea vauvelista! melekosen hurja raskaus ja vielä sen jälkeenkin, mutta kyllähän se tästä vielä iloksi muuttuu. :hug:

Jossu ja Tilli 40+6
 
Merkkailen:)

Onnea Ellip Mun esikoisen syntymäpäivänä syntyi poikasi :flower: .

Latte mä kanssa käyn aina syömässä heh yöllä, kun käyn vessassa. Onneksi mulla on läjä viinirypäleitä, joista lähtee samalla janokin. :LOL:

Jadekettu + masuasukki 37+0 ja POKS :LOL: viiden viikon päästä :heart:
 
Kaa
Niin, aamun kuulumiset. Illalla ja yöllä supisteli jonkin verran, nyt on rauhallinen tilanne. Tuhruvuotoa eilisen sisätutkimuksen jäljiltä tulee yhä, mutta hyvin vähän. Olo on siis ihan "normaali". Laitoin eilen vauvan nurkkausta vähän kuntoon ja tein valmiin pesän jo pienelle pinnikseen. Pikkutavaraa järjestelin hyllyihin. Vielä pitäisi laittaa muutama taulu seinälle ja mobile johonkin sopivaan kohtaan. Sittenpä siihen olisi hyvä tulla valmiille. =)

Kaa 38+4
 
Merkkaukset. Tänään kaupungille miehen kans kahdestaan. Mies meinas laittaa vastaan, mut sanoin et sit ei päästä varmaan ainakaan puoleen vuoteen kahdestaan!!!!! Tai mulla pitää olla vähintään lypsyvälineet mukana.. Sit olikin jo ihan mielellään lähdössä :) :D
 
myymä
Onnea vauvat saaneille :) :heart:

Aamu alkoi haikeasti kun isä soitti ja kertoi vaarin menehtyneen viime yönä :( Mietinkin, olisiko mun yöllinen outo valvominnen tapahtunut ns. samoihin aikoihin. (pyörin 4-5 vaikka olin aivan väsynyt).. Vaarin kohtalo oli kyllä odotettavissa mutta koska joutui vasta viikonlopulla sairaalaan ja tila huononi nopeasti niin kyllähän se silti tuli vähän "äkkiä" .
Onneksi kuolema oli "lempeä" ja vain nukkui pois.

Omaan massuun: Yöllä tuli jo ärhäkämpiä supistuksia. Ei usein mutta oikein polttivat alamahalla ja selässä. Samanlaisia on tullut pari nyt aamulla. Toivottavasti enteilisi jotain hyvää...

Haikein mielin, myymä ja pikkuveli 38+2
 

Yhteistyössä