Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Marza: mun mielestä toi d-vitamiinitippa -juttu meni mun mielestä justiinsa toiste päin eli 5 jos imettää ja 3 jos ei imetä.

tein tänään testin ja negaa näytti. noh elämä aikaa... (vaihdevuosiin asti ainakin). imetän vielä niin vaikuttaa varmaan menkkakiertookin. mut jospa se vielä tärppäis, eihän tuo esikoinen vielä turhan vanha oo :LOL: mut vauvat on vaan NIIN ihania..

Zoe: hedelmäsoseet menee kyllä jees ja pelkät kasvissoseet joten kuten. Lihamössö vaan ei uppoa. liekö kasvissyöjä tää neiti. Mutta oon sekoitellu lihajuttuihin hedelmämarjasoseita. Mutta tulos on aika niukka.. pullojuttua koitin, (syö pullosta kun on isänsä kanssa) niin alkaa karjumaan iha täysillä ku pullon ottaa suusta... haluis imuttaa sitä sit oikeesti =)

hampaita harjataan joka ilta vedellä. neiti tykkäää pureskella sitä vartta.
yöt on onnejs rauhoittunu tosi paljon. tutti pitäis varmaan vierottaa ku jos se tippuu unen "kriittisessä" vaiheessa niin sit herää. niin ja omaan sänkyyn pitäis siirtää. mutta miten mä raskin??? tyttö nukkuu ihan nenä kiinnin mun kainalossa. nukutaan samanpeiton alla. yöllä herää heti jos ei olla saman peiton alla. nukkuu kyllä iskänkin vieressä ja tietysti meidän keskellä joka raaja levällään!

no niin mä lähen syömään TAAS. ihan sairas nälkä koko ajan! paino vaan tippuu. nyt on jo 3 kg vähemmän ennen ku aloin odottamaan.

niin bataatista vielä. keitin sitä ja (höyry ois paras) (koko bataatin siis) ja soseutin ja laitoin jääpalarasioihin. ne ku oli jäätyny niin napsuttelin rasiaan ja sieltä otan aina joskus lihasoseen kaveriksi. musta se bataatti haisee ihan perus keltaiselle liptonin teelle! :$
 
Terveisia Portugalista!

Oon pikaisesti kaymassa nettikahvilassa, kun vihdoin tallainen loydettiin. Ihan mahtava reissu ollut. Matka meni loistavasti, Mimosa ei edes huomannut lentokoneen nousua ja laskua. Taalla on ollut koko ajan lamminta, 20-30 astetta. Ollaan uitu meressa, lohoilty uima-altaalla, syoty herkullista ruokaa, kayty Zoomarine-nimisessa huvi-, vesi- ja elainpuistossa, retkilla eri kaupungeissa ja kahdesti Espanjassakin. Ihmiset ovat ystavallisia, lapsen kanssa on erittain helppo kulkea ja Mimosa onkin nauttinut sydamensa kyllyydesta seka aidin, isan, mummun ja tuffan kuin myos ihastelevien paikallisten huomiosta. Tanne lensi Suomesta ainakin 6 alle vuoden ikaista vauvaa, ja tata paikkaa (Monte Gordo) voi kylla lampimasti suositella lapsiperheille! Rauhallista ja turvallista.

Lisaa kuulumisia kun palataan Suomeen ensi viikolla!

ruskettuneet upupa ja Mimosa 7.5kk

p.s. Mimosa oppi konttaamaan ja istumaan ilman tukea!
 
"Keksin" tänä aamuna kivan vaihtoehdon ainaiselle puurolle ja hedelmäsoseelle. Pistin ohrahiutaleita (meidän uusin vilja) pehmenemään korvikkeeseen, heitin sitten sekaan purkillisen Piltin mangojugurttisosetta, pienen lorauksen öljyä ja soseutin sauvasekoittimella. Ada joi smoothiensa innolla mukista ja oli niin isoa neitiä, että!

Meilläkään ei kelpaa liha missään muodossa. Jotenkin suhtaudun karsaasti tuohon hedelmäsoseeseen sekoittamiseen; tuntuu jotenkin, että pienen pitäisi saada omaa tahtiaan hyväksyä uudet maut.

 
voi miten ihanalta kuulostaa Upupan matka :D B) Nauttikaahan vielä loppu lomastakin!

Vihvi: :hug: Luuletko, että kyse voisi olla masennuksesta, vai onko joku tuleva ja menevä vaihe??
Mulla meneillään samanmoinen vaihe.. Kaikki ottaa nuppiin ja ankarasti, miehelle tiuskin ja kivahtelen ja sitten tuntuu että seuraavassa hetkessä itkettää.. Sen tiedän että itsellä tämä on vaan unen puutetta kun meillä ei ole edelliseen 4 yöhön nukuttu.. jenna nukkuu 0,5-1,5h:n pätkiä ja itse en ole saanut välissä unta joka kerta. Olo tuntuu nyt jo paljon paremmalta kun tietää mikä tytöllä on ja että ei mene enää kauan että saa yöt nukkua (ainakin paremmin kun edelliset ;) )
Muistahhan ottaa omaa aikaakin ja puhua miehellesi.. tai jos et osaa sanoa mikä vaivaa niin sano sitten se.. Meillä kun mies kyselee mikä on ja itsellä juuri tuollainen olo niin mulla menee parkumiseksi ja saan sanottua että kun en itekkään tiedä tarkkaa syytä.. rassaa vaan kaikki. Ja kumma kyllä, ihtee se helpottaa :whistle:

onko kukaan tehnyt puuroa maissista??
Katselin kaupasta maissijauhoja ja aattelin että voisi maissin ottaa ruokavalioon siten.. tulee sileä puuro. Mietin vain että kai noista voi tehdä puuron.. ei niihin ole kyllä mitään lisätty..
Pojalle tein kyseisen firman jauhoista ( en vaan muista oliko maissi, vai joku erikoisempi ) pojalla oli tosin ikää jo enemmän.. muistelen että tykkäs kovasti.

Meillä tyttö söi hyvällä ruokahalulla kasvissoseen kun päivällä heräs :) eikä lihakaan seassa tuota enää hankaluuksia onneksi.
Joinain aamuna/iltana olen tehnyt niin, että annan pelkää kasvissosetta ruuaksi, paljon porkkanaa tai bataattia sekaan niin maistuu ihan yhtä hyvin kuin puuro ja ei ala puuro tökkimään jos sitä koko ajan syöttäis.
peruna meillä tökkii vähän jos sitä on kovin paljon ruuassa.

Minilla:
kuulostaa kivalta ja erilaiselta aamupalalta :) pitänee joskus itsekkin kokeilla, jahka aletaan viljoja ottaa ruokavalioon.

Tyttö nukahti kiltisti ja nukkuu ihme kyllä edelleen.. ja levollisesti! jospa alkais parantua.. annoin päivällä supon ja nyt illalla toisen että ei tartte kivusta enää kärsiä. Kumma kyllä vaikka eilenkin supon laitoin niin kitisi.. onkohan sisäistänyt että kohta alkaa helpottaa kunnolla ja voi nukkua ;) :kieh:

 
Huomenta!!
Minni tänää 3v :heart:
Eile Emppun unet oli iha mitättömät, yöunilta heräs 7, unet oli sit 11:05-12:45,sit seuraavan kerra kävikii nukkuu 19:25!!!!!!! sit kasin aikaa heräs imuttaa ja sit taas jonku ajan päästä,ja taas ja taas,tuntu et vähä välii oli hereillä ja ite nukuin jossai siel välissä,tai jossai horroksessa olin..
Tuos aamusella Emppu käänty massulleen =)
Ihanaa upuna :) siel lämmössä oot! hyvvee matkan jatkoo!!
Tääl on 4 astetta pakkasta!! huih!! Leivinuunii tässä lämmittelen. Ja kynttilä palaa. Tykkääkös toiset kynttilöistä? Miusta ne on aivan ihania!!
Vitamiinista oli puhetta,ja Emppu saa 5 tippaa päivässä ja mie imetän.
Aamupalavaihtoehdosta,kiitti Minilla :) mitähän sitä ite kehittelis tänää Empulle,,kaurahiutaleita,banaaniriisipuuroo,maitoo tisusta,mustikkasosetta,metsämarja jugurttia ja sekasi :D voiski kokeilla!!!!
 
Heissan!

Meillä meni viime yö tosi hyvin. Herätykset 01 ja 05, viideltä oli sit jo nälkä :D

Zoe, mä oon antanu peuranlihaa tytölle. Tykkkäs kyllä kovin bataatin ja puolukan kans. Jauhelihana keitin ja soseutin. Hirvenlihaa aattelin antaa sit myöhemmin syksyllä kun mies sitä tuolta metsästä kantaa.

Danjuska, mä kattelin myös kaupassa maissijauhoja ja ainakin siinä pussissa oli ohje puuroon. Kaupan hyllylle kyllä vielä jäi, mut kattellaan myöhemmin.

MarsuJaSiskit, Synttäri onnittelut Minnille :flower:

Kotihoidontukilappu tulee mun mielestä suoraan kotiin esitäytettynä, mut en kyl varmaks osaa sanoo. Siit on jo 5 vuotta kun viimeks tässä tilanteessa :)

Samoin täällä oon miettiny mitä (niinu, eeeva, jadekettu, iines, myymä, mömmis,suunnistaja ja mökinmuija) näille mammoille vauvoineen kuuluu, kun heistä ei mitään oo kuulunu. Ois kyllä kiva kuulla heidänkin kuulumiset.

Upupalle, hyvää loppulomaa :wave: Voi kun minäkin pääsisin reissuu. Täytyy vissiin alkaa suunnittelu ja pieni säästäminen :)
 
Annikan neuvolakuulumiset eiliseltä. Suluissa 5kk mitat.
Pituus 70,1 cm
Paino 7635g
Pipo 43 cm

Täti kirjotti jotain vihkoon,mutta en saa siitä selvää. Ärsyttävää! :headwall:

Outius ja Annika reilu 6 kk.
 
Meillä on viime päivät menty motoriikassa vauhdilla eteenpäin. Ada on ottanut ensimmäiset horjuvat konttausaskeleet ja eilen nousi istumaan. Tyyli on viehkeästi yksi jalka edessä ja toinen koukussa takana, mutta siitä se lähtee. Tyttö on silminnähden ihastunut uuteen taitoonsa.

Luulisi liikkumisen kasváttavan ruokahalua, mutta eilen ja tänään Ada on syönyt tosi heikosti. Pirteä hän on, eli en vielä ole huolissani. Onko muiden vaaveilla ollut ruokahalu hukassa.

T. Minilla ja Ada, jonka perässä ei pysy kamera eikä kohta äitikään. Otsassakin kamala naarmu, mistäköhän senkin saanuut?

 
MOi!

Taidatte olla oikeessa niistä d-tipoista. Sori väärinkirjoitukseni. :|

Upupa, ihanaa kuulla kuulumisa sieltä etelän lämmöstä. =) Rentoutukaa!

Vihvi, mulla sama homma; en kestä likan itkua yhtään. Mulla menee heti hermot jos tyttö itkee eikä meilläkään tosiaan itketä paljon. Mutta jotenkin se itku vaan ottaa hermon päälle. Meen toiseen huoneeseen ja lasekn kymmeneen kun huomaan et hermo alkaa palaa. Sit rauhottelen itteni ja yritän olla huutamatta lapsille. Ja kuten joku jo kirjoittikin, muistakaa miehen kanssa puhua asioista ja ottaa omaakin aikaa. Sitten jaksaa taas kauan kun on vähän päässyt tuulettuun. =)

Ei kyllä täällä Treella kotihoidontuki-paperit tule kotiin.... Itse pitää täyttää ja hakea. Lähetin hakemuksen n. kuukausi sitten ja päätöskin tuli jo pari viikkoa sitten. Tammikuusta alkaen saan alle 300 euroa käteen + lapsilisät + tamperelisä. Eipä sillä rahalla kauheesti juhlita. :D

Minilla, meidä likalla on smaanlainen body kun tuossa kuvassa Adalla. =)

Viikonloppuja! Tää mamma lähtee nyt parin ystävän kans syömään ja muutamalle. B)

marza
 
Minilla: Onnea sinne uusista taidoista! Malttamattomana odottelen että meidän tyttö alkaisi innostua myös liikkumisesta. Ruokahalusta kyselit. Meidän tyttö on nyt muutaman päivän ollut todella vähäruokainen. Mutta meillä uskoisin sen johtuvan hampaista. Tyttö tekee neljännen hampaan ja se selvästi häiritsee syömätouhuja. BTW, meidänkin tytöllä on samanlainen body :D

Itseasiassa tyttö on ollut nyt parin päivän ajan aika kamalalla tuulella. On väsynyt mutta ei oikein saa kunnon unia nukuttua, lattialla kitisee, sylissä kitisee. Toivottavasti saa hampaat nopeasti tehtyä, ei meinaan ole kivaa montaa päivää kestää tuollaista :(

Mulla on tänään herkkupäivä. Tein mokkapaloja ja ostin suklaata :D Nyt on itseasiassa aika paha olo :x Huomenna pitää taas palata ruotuun ja lähteä nyrkkeilemään tai uimaan!
 
Hei,

Pikaisesti tulin kommentoimaan ja kertoilemaan kuulumiset. Täytyy nimittäin lähteä kohta toppatakkikaupoille. On niin pakko saada joka talvi joku uusi...

Danjuskan Jennalle pikaiset paranemiset. Minilla, meilläkin on ruokahalu pois, yöt levottomia edelleen (vaikka flunssa jo ohi) ja sitten ollut muutaman päivän aivan kamala känkkäränkkä. Kuten Aplolla, meilläkään ei viihdy missään muualla kuin sylissä. Ja siinäkin kitisee. No, käytin eilen sitten korvalääkärillä (Danjuskalta sain vinkin, kiitos vaan:)), mutta ei ollut. Varmaan siis meilläkin tulee hampaita. Ennestään alhaalla vain kaksi.

Mutylle pitää sanoa testistä, että jos menkat ei ala esim. parin viikon sisään, tee uusi testi. :) Itselläni ainakin eka testi menkkojen poisjäännin jälkeen näytti negaa, mutta seuraava jo haaleasti plussaa. Mutta oikeassa olet, että koko elämähän tässä on aikaa. ;) Itse vaan halusin testailla myös sen takia, että jos pohdin koko ajan, tuleeko menkat vai ei, niin ei ne varmasti tule.

Mutta raskaana siis ollaan. Kävin ke neuvolassa, jonka mukaan raskaus olisi jo vkolla 7-8. Mutta hankala määrittää, kun ei ole kuin yhdet menkat synnytyksen jälkeen. No, kävinkin siis yksityisellä ultrassa eilen, joka totesi raskauden alkaneen. Mutta toinen on vielä niin pieni, että edes sydän ei pumpannut vielä. Ruskuaispussi oli ilmeisesti lähtemässä ja kirjasi, että "heikosti näkyy jo sikiön varjo". Kuulostaa pahalta, mutta sanoi, että kaikki tässä vaiheessa ok. Mutta viikot vain laskivat, pikkukakkonen on vasta korkeintaan 6+1. Ultra pitäisi uusia viikon sisällä tarkan keston määrittämiseksi, mutta toisaalta sanoi, että voi odottaa marraskuun alkuun, jolloin on niskapoimu.

Marza, toivottavasti oli hauskaa. Mukavaa viikonloppua kaikille! Tuun kommentoimaan paremmin!

-Minea
 
Zoe-F
Oho, mulla on aikaa :D Mies sano olevansa koko viikonlopun kotona eikä me mihinkään töihi vaikka kuin pyydettäis. Tälläst en muista olleen pitkään aikaan.
Voi tosin olla, et täst miä täst lähen koht mun porukoille kattoo hevosia ja koiria.

päksy79 Onnea tosi paljon tukien kävelemään oppimisesta, tosi upeeta :flower:
Mäkään en pidä siivoamisesta, mutta joka päivä on pakko pyyhkiä lattiat, ku poika on muuten ihan koiran karvoissa. Tää on taas tää karvanvaihtokuukaus..
Meil on viäl viime vuotiset hirvet ku pitää syyä pois kun koht tulee lisää. Miä en oo antan vielä mitään puollukkaa tai sellasia. Kerran on Roni maistanu laihaa puollukkasosetta eikä ollu milläsäkään. Voiskin tehdä, kun marjoi on paljon pakastimes.

MarsuJaSiskit Onnea Minnille 3v :flower:

Viljoista Käytössä kaura ja riisi. Ruisleipää on pari kertaa syönyt, joten sekin taitaa olla ihan ok.

Danjuska Paranemista pikkuiselle :hug:

muty No toivottavast saatte jotenki pikkusen syömää muutaki ku hedelmäsosetta :) Mut jos aattelee lapsen näkökulmast, ni kaikki maut on outou, ja varsinki ne mitkä ei maistu makealt on tosi outoi pienest joka on tottun makeaa äidinmaitoo. :)

vihvi
Toivotaa et toi ketutus on ohimenevää :) Mulla oli ainaki sellanen vaihe, etten jaksan yhtää mitää ylimääräst ja kiipeilin pitkin seinii ku mies jotaa sano mulle.

upupaepops
Onnea uusista taidoista Mimosalle :flower: Oon niin kade teille ku ootte siellä lämmössä. Oon joskus käyny Espanjassa ja siellä oli todella ihanaa :heart:

Minilla Tietty ajatus on hiukka hassu, et hedelmäsoseeseen lihaa. Mut ei lapsel o viel muodostunu sellasii ajatuksia mitkä tulee vasta vuosien varrella. Kaikki on lapselle outoa, eri koostumukselliset ruuat, marjat, hedelmät, soseet, palat, leivät jne.
Ronil ei o menny ruokahalu jos on oppinu uusia taitoja.

Ronil ei ole vieläkää tullu toinen hammas läpi ikenestä vaikka se siinä killottaaki ihan pinnassa ja poika jyrsii koko ajan jotakin.
Yötki on taas rauhottunu takasin entisee. Normaalist ku Roni havahtuu noin 3kertaa yössä ja kierähtää mahalleen (eikä tykkää yhtään, joten pitää käyä kääntääs takas) ja täs oli välis sellasii öit pari, et havahtu kymmenisen kertaa.
*muoks* pääsimpäs sanomasta, päikkäreiden aikana Roni oli mutustellut ikenen puhki, nyt on toinenkin hammas.

Roni istuu muuten jotenki hassun lysyssä ja pitää varpaista kiinni tai kädet on lattiaa vasten. Osaa siis kyl istuu suorassakin mut harvemmin, eikä piä sen takii kii lattiast et kaatuis, ku voi kuitenki ihan hyvin ottaa lelui kätee tai läpsytellä lattiaa. Ei kai tollanen haittaa selkää mitenkää? Kuitenki itte nousee istumaan. Tosin ei kyl siin kauaa viihy, ku kaikki lelut jää aina niin kauas.

Tein Ronille pari päivää sitte taas sosetta. Kurkkuu, perunaa, porkkanaa ja kukkakaalii yhteesä 5kiloa :eek: Siitä tuli 32 pilttipurkillista sosetta, eli 16:ta päivän safkat ja makso noin 4,5?
Tietty päälle vielä lihat jotka makso kai noin saman verran ja niistä tuli ~70:n päivän lihat.
Eli yhen purkin hinnaks tuli noin 0,20? ja kaupas naudalihasose maksaa noin 0,80?
 
Hellou vaan kaikille! :wave:

Me muutettiin, päästiin vuokralle ihan tuliterään rivariin hyvälle asuinalueelle. :) Ollaan oltu jokunen aika nettipimennossa ja touhua on riittänyt.

Onnea raskautuneille! :flower: Mie oon jostain syystä nähnyt nyt pariin otteeseen unta että olisin raskaana ja synnytän. :D Jos kuitenkin pitäisin hieman taukoa, tarkoitus olisi keskittyä noihin hevosiinkin välillä, jos ensi kesänä kävisi kilpailemassa ja sillai..

Venla on iloinen tyttö, oikea pikku hassuttelija. Ilmeitä riittää niin ettei olisi ihme vaikka näyttelijä tulisi tuosta puoskasta.. :) Hassusti aina vetää nenän ruttuun, huulen toisinpäin ja sitten alkaa tuhisemaan! On naurussa piteleminen..

Vielä ei tyttö pääse itse istumaan, ryömii kyllä joskus ja pyörii napansa ympäri hurjasti ja muutenkin "venkoilee". Eiköhän se motoriikka tästä ala kehittymään pikkuhiljaa.

Mie olen itse aloittanut ilta- ja viikonlopputöiden tekemisen aina pari-kolme työvuoroa viikko. Pidän ratsastustunteja lapsille ja aikuisille tuossa ihan meidän lähellä ja kovasti olen tykännyt työstäni. :) Ne pikkutytöt ovat NIIIIIIN söpöjä kun ne menee noilla poneilla ihan tomerana.. awww. :heart:

Täytynee jatkaa aamutoimia....

Niinu & Venla (7,5kk)
 
Ninni täytti eilen 7kk. Voih kohta se on jo iso tyttö.

Ilmeisesti voin jo nyt huokasta. Meillä nimittäin on yöimetys jäänyt pois. JEE! Mie vaan en oo ite saanu vielä nukuttua kunnolla kun koko ajan ootan että millonkas neiti herää syömään. Nyt on siis neljäs yö takana ettei oo tarvinu syöttää.

Jaa mut enpäs kerkeekkään enempää kirjottaa....
 
"huomenet" :)

Täällä alkaa pikku hiljaa yöt paranemaan.. Tai no levottomia on edelleen, mutta ei jatkuvaa kitinää. Viime yönä heräs jo ennen puolta yötä ja ei meinannut asettua ei sitten, ei millään. Kun saatiin nukkumaan niin onneks nukkuikin 4.30 asti. Tosin oli sillon sitä mieltä että pitäis nousta |O

Minea: kiitos! =) paranemaan päin Jenna jo on.
onneks teillä ei kuitenkaan tulehduksesta ollut kyse.

Zoe: Meillä Jenna istuu kans tavallaan lysyssä.. kurottelee varpaitaan kun on niin kiinnostavat :whistle: Osaa istua selkä suoranakin, mutta pitää vaan saada kurotella kaikkea mahdollista.

Päksy: Itse ostin pussin maissijauhoja ja tein Jennalle puuroa. Hyvin uppoaa ja esikoinen syö kans.

En tiedä aiheuttaako meillä hiukan massuvaivoja tuo lääkekuuri (luultavasti) vai sitten maissi.. täytynee tässä seuraila. rela tippoja aloin antamaan että ei lääke massuun niin kovin vaikuttaisi.

Eilen mies toi kaupasta pussillisen maissinaksuja ja tyttö tykkää =) samoin sormiruokana menee myös kurkku ja porkkana. Banaania on saanut vähän maistella suoraan hedelmästä ja tässä parina iltana kun on rypäleitä syöty niin on pidetty rypäleen puolikasta sormien välissä ja on siitä saanut imeskellä.. on muutes herkkua ;) saa vaan tarkkana olla ettei haukkaa isoa palaa.. ihmeen hyvin leikkautuu noilla kahdella hampaallakin ruoka :whistle:

Täällä ihanan kirpeä pakkas aamu.. tai no ei pakkasta ole kuin -3,4 astetta, mutta kylmälle tuntuu :D Kohta alkaakin Jenna ekoille päikyilleen.. lähden samnalla lenkille kun nukutan ja sitten varmaan jatketaan ulkoilua vielä koko perheen voimin :)

Sitten pitäis pestä yläkerran ikkunat ja akvaarion pesukin ois tälle päivää ohjelmistossa..

Nyt on se viikolla ollut kiukku onneksi hävinnyt ja on vietetty aivan ihana lauantai perheen kesken :heart: toivottavasti tästä päivästä tulee yhtä loistava :D

poika höpöttelee tuossa vieressä ja kyselee koko ajan joten suuntaan huomion nyt pois koneelta ;)
 
Heippa!!

Hrrr... miten kylmä, Espoossa vielä pari astetta pakkasta. Tekis mieli tehdä joulutorttuja, mut ihan vielä ei kyllä ilkee :whistle:

Niinulle onnea uuteen kotiin!! :flower:

Meillä poika on todenteolla nyt ruvennut ryömimään "pitkiäkin" matkoja, eli tulee perässä eri huoneisiin. Kengille eilen piti ostaa sellanen iso läpinäkyvä säilytyslaatikko, jotta ne ei olisi suussa. Hirveet pöpöt varmaan vanhoissa tennarinpohjissakin....

Minillalle ja erityisesti tietty Adalle onnea istumisesta! Metkan näköinen oli tuossa kekseliäässä asennossa =)

-------------------------

PIKKUJOULUJEN ÄÄNESTYSMUISTUTUS!! :xmas: :xmas: Linkki äänestykseen on siis:http://www.doodle.com/6k65kbwhea8df8vn

Eli käykäähän merkitsemässä sopivimmat vaihtoehdot, tällä hetkellä taitaa 8 äänellä olla johdossa Tampereen eri päiviä!

Äänestys päättyy ensi viikon perjantaina, ja sit katsotaan mikä vaihtoehto voitti, ja miten aletaan tapaamista organisoimaan. :xmas: :xmas:

-------------------------

Mies on tänään ihan hyödytän, sillä on karmea kanuuna. Oli ollut eilen helsingissä baarissa yhden kaverinsa kanssa, jolle syntyy kohta toinen lapsi. Tämä yleensä hillitty mies oli halunnut ryypätä itsensä tainnoksiin, ja ottaa ilon irti vielä kun voi. Loppuillasta taksia etsiessä oli kuulema jo sanonut, että nyt alkaa muistamaan, miksi kotonakin on kivaa. HEH! ;)

Soseista: Naapuri oli tehnyt sauvasekottimella ananas-avokado-sosetta, ja kuulema oli tullut älyttömän hyvää. Oli käyttänyt ihan tuoretta ananasta, en tiedä sopisivatko myös säilykkeet (sokeria?). Pitää vissiin kokeilla itsekin!!

T:Marais ja Ilari 7kk 5pv (herra heräsi yöllä 5 krt syömään..) |O
 
Hei kaikki maalismammat!Työnnyn törkeesti tuolta huhtivauvojen pinosta tänne teille. :) Lähinnä haluaisin tentata tuota lentoemoa.Lapsellasi on ilmeisesti refluksi todettu.Voisitko kertoa vielä että millaisia oireita on matkan varrella ollut,millaista on ollut syöminen ja nukkuminen jne.Olen alkanut epäillä omallani tuota samaa.Tytär nyt 5,5kk.Ja toki muutkin voi kommentoida jos jollakin muulla oli tietoa.Kiitos!

mamma67 ja alina 5,5 kk
 
Zoe-F: Mekin tehtiin tänään itse parin viikon soseet. Laskeskelin että yhden purkin hinnaksi tuli n.0,30?. Kyllähän itse tekemällä säästää loppupeleissä aika hyvin.
Meidän tyttö istuu kans ihan lytyssä. Pystyy istua kyllä selkä suorassa mutta pakko päästä aina tutkimaan varpaitaan.

Danjuska: Hyvä että teillä yöt alkaa paranemaan! Minkäs kokoinen akvaario teillä on? Mielenkiinnosta kyselen kun itse tykkään puuhata akvaarioni parissa :D

Marais: Joulutortut kuulostaakin toosi hyvälle. Seuraavaksi kun pidän herkuttelupäivän teen aivan varmasti niitä :p Onnea teille ryömimään oppimisesta!

Meillä tyttö on onneksi lopettanut kiukuttelun. Tänään oli oikein hyvä päivä. Hammas on nyt tullut ikenestä läpi. Eli nyt on neljä hammasta suussa!
Me ollaan tähän asti käytetty kestovaippoja mutta nyt ne ei enää oikein pidä. Koko ajan saa olla vaihtamassa puhtaita vaatteita kun on ihan märät. Niinpä päätettiin että aletaan käyttää kertakäyttövaippoja vaikka ne aika paljon kalliimmaksi tuleekin. Vähän harmittaa mutta onhan sitä säästöä varmaankin tässä puolen vuoden aikana tullut.
 
Pitkästä aikaa taas aikaa kirjoitella. ¨Mies piti viimeisen isyyslomaviikon ja nyt ollaan jälleen keskenämme kotona.

Syöminen on edelleen vaikeaa, mutta onneksi hillakiisseli pelastaa monta tilannetta. Sé on neidin ehdoton suosikki ja suu on ihan apposen auki jos kiisseliä tarjoaa. Mutta näin on ollut kaikilla lapsille. Lihan olen hauduttanut leivinuunissa ja tulee tosi hyvää. Sittenolen vain sauvasekottimella hienontanut sen.

Yöt menee edelleen tosi mallikkaasti. Yhdeksältä viedään sänkyyn ja herää kuudelta syömään ja jatkaa unia kahdeksaan asti.

Paljon onnea kaikille raskautuneille! Mahtava juttu! Hieman haikeaa kun tietää että tämä on varmaan viimeinen lapsi meillä. Vauva olisi niin ihana.

Ärsyttäväää kun kohta pitää palata töihin. Onneksi mies jää vuorotteluvapaalle ja kotiin, niin hieman helpottaa tuota paluuta töihin. Imetyksen jatkuminen vain mietityttää.

Mies lähtee tänään tilaamaan kattoikkunaa, niin rakennamme lisähuoneen yläkertaan. Se on nyt pelkkää isoa aluetta meidän makuuhuoneen lisäksi. Sitten on kaikille oma huone.

Mutta nyt tekemään aamupalat kouluun lähtijöille.

Lotta ja neiti 7kk
 
Täällä mies lomailee nyt kaksi viikkoa. Tämä viikko syyslomaa ja ensi viikolla pitää viimeiset isyyslomapäivät. Luksusta!

Pitäis koittaa nyt kahden viikon aikana jonkinlaista "unikoulua", mutta ei tahdo jaksaa edes alottaa :kieh: Siiri nukkuu perhepedissä ja heräilee tosi usein edelleen. Silti tuntuu nukkuvan paremmin meidän vieressä kuin omassa pinnasängyssään. Yösyöntiä tuskin saadaan lopetettua vielä aikoihin.

Syöminen on vihdoin alkanut sujua myös kasvissoseiden osalta paremmin. Nyt uppoaa jo puoli purkillistakin kerralla. Eilen aloitettiin vihdoin myös lihan syönti broilerilla. Hyvin kelpasi valmistamani bataatti-porkkana-kesäkurpitsa-broileri. ootteko muuten muut huomanneet, että bataatin maussa voi olla suuri ero eri juuresten välillä? Ensimmäinen satsi mitä tein oli tosi hyvää ja makeaa, eilen valmistamani kitkerämpää.

Taas en paljon muista, mitä on jäänyt kommentoimatta...

Rättiä olen pitänyt vaunuissa alusta asti ja pidän edelleen. Lähinnä näkösuojana kun tuntuu, että Siiri rauhottuu paremmin unille. Kesällä myös auringon ja hyönteisten takia.

Menkat ei ole edelleenkään alkaneet. Välillä ollut kyllä juilintaa siihen suuntaan, että josko alkais. En kyllä kaipaa!

Vaatekoko on meillä 60-70 cm. Edelleen äippäpakkauksen muutama 60 cm body käytössä ja ihan voi pitää jopa kestovaipan kanssa. Enimmäkseen vaatteet on kuitenkin kokoa 68 cm. Siirillä pituutta oli pari viikkoa sitten 65 cm.

Joulua odotan vaikka en mikään kova laittamaan olekaan. Kuusi ehdottamasti ostetaa kuten ollaan tehty joka joulu omillamme ollessamme. Jouluaatto vietetään varmaan kolmistaan kotona ja joulunpyhinä käydään molempien kotona. anoppi ja appi perinteisesti käyneet meillä jouluaterialla aattona, joten eiköhän me mennä perinteisen kaavan mukaan. Kauneimpiin joululauluihin menen/ menemme luultavasti jo Siirin kanssa, koska tykkää kovasti kuunnella musiikkia ja ei kavahda mun laulamistakaan...
Aaton joulukirkosta (perhekirkko lähikirkossa päivällä)en vielä tiedä - itse luultavasti menen, mutta Siiri saanee jäädä kotiin isän kanssa.
 

Yhteistyössä