Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

ihan nopeeta tulin sanomaan et zoe onko ronin näköä katottu missään. meidän neiti joutuu karastuspolille ku kattoo kaulakenossa ja silmä(t) karsastaa... joku muukin kyseli aiemmin karsastuksesta. pitää mennä ku niin hirvee mekkala kuuluu tuolta jalkojen juuresta. toiste enenmmän!
 
Zoe-F
muty Ei ainakaan näkyvästi karsasta. Ja näkö katsottiin joskus neuvolalääkärissä. Puolentoista kuukauden päästä on neuvolalääkäri taas, joten siellä ihmetellään enemmän, jos vielä jatkuu. Neuvolan täti kokeili jotain niskasta ja takaraivosta, en tiedä miksi, muttei sielläkään mitään kummaa ollut. Olen silti todella huolissani.
 
morjes

huh, kun oli syvältä viime yö... Jenna heräs puolen yön maita ja siinä meni reilu 1,5h ennen kun sain takas nukkumaan.. nukku pari tuntia ja sitten luovutin ja otin viereen |O
Hyvin joi kyllä pullosta mutta epäilen kovasti että oli massu raukalla kipeä.. söi nimittäin iltasilla aivan tolkuttoman määrän.. ja yleensä annoskoot on tosi pieniä.

Meillä on alkanut taas maistua kasvissoseet vähän paremmin :) liekkö syynä se, että annoin reissussa ollessa kaupan soseita ja ne oli tytön mielestä hirveitä :whistle: itse tehdyissä on kuitenkin ehkä aavistus imelän makua esim. porkkana soseessa...

Zoe: Varmasti huolestuttaa, :hug:
Itse mietin myös tuota Jennan ihoa.. ihottumaa on kyynärpäissä (joista neuvolassa sanottiin viimeks että on ns. staattista ihottumaa) ja pohkeissa.. Perusvoiteella pysyy ihan hyvänä, mutta vähän huolestuttaa että onko yliherkkyyttä jollekkin.. Vaikkakin tytöllä ollut ihottumaa ihan alusta asti, joten voi olla myös atooppinen iho. Aion silti tästä vielä neuvolassa puhua.

Muutenkin huomaa, että talvi on tuloillaan.. oma nahka kuivaa ja pojalle alkoi kans tulla ihottumaa :/ Kesällä ei mitään.

Cadillac: Muistelen että meillä poika kasvoi niin hirveetä vauhtia jossain vaiheessa, että joku tietty koko ei mahtunut kauan päälle.. sitä kokoa oli myös joitain ihania juhla asuja ja kerettiinkö kerran yksissä juhlissa pitää :whistle:

Minea: Imetätkö vielä? sori en muista oletko aikaisemmin siitä tuolla maininnut.

Itse edelleen pähkäilen sitä että vaikka imetyksien määrä on se 2krt/vrk niin ei menkkoja vieläkään näy.. kovasti oiretta on, mutta kun vaan eivät tule.. alkaa jo huolestuttaa että onko kroppa nukahtanu kokonaan :ashamed:
Pojasta kun alkoivat niin pian synnytyksen jälkeen.

Täällä on kans kovasti omenoita mehustettu, soseutettu ja tehty hyytelöä :p
jennalle tein noista hieman makeimmista omenoista sosetta ja ilme oli hyvä kun ekaa kertaa maistoi :D mutta halusi heti lisää ;)

missä vaiheessa teillä muilla on viljat??
meillä ei mene muita kun riisi ja olenkin miettinyt että mitähän sitä alkas seuraavaksi antamaan..
lihoista menee broisku ja possua on tosiaan pari pv:ää maisteltu.

huoh, esikoinen tuntuu jupisevan vaatteidensa takia alakerrassa. Ovat pyöräilemään lähdössä.. on reppana ihan väsynyt kun heräsi pikkusiskon kiljuntaan yöllä, ja meinaa kipeeksikin tulla. Su oksensi kerran ja viime yönä alkoi räkä kirnuta..
Halus päivällä pötkölleen, mutta ei saanut unta kuitenkaan.

kai se ois alettava yläkerta siivoamaan että sais jotain aikaiseksi.. sitten koiran kans ulos.
 
Heips!

Mä ehdinkin jo ihmetteleen missä Zoe on. Kirjoittelit ennen niin usein ja paljon. Älä nyt mihinkään täältä häviä. :eek: Mullakin on välillä tunne ettei tää palsta oo mua varten, kun tuolla muissa pinoissa on niin kovin syyllistävä ja inhottava meininki. Aika harvoin tuolla muissa pinoissa edes käyn, ja jos käyn lähes aina kirjoitan harmaana. Mutta tää meidän pino on kyllä ihana ja semmoinen henkireikä itselle. =)

Minea, mä täällä niin jänskätän sun puolesta. =)

Cadillac kyseli vaatekoosta. Meillä on edelleen käytössä 68 cm vaatteet, 74 senttiset on vielä himpun verran suuria, vaikka niitäkin jo jonkun verran käytän. Eilen just laiton muutaman 62 senttisen vaatteen jemmaan kun alkoi oleen aika piukka likalle. :D

marza
 
Huomenta kaikille!!
Täällä viellä osa 74 kokonen vaate käypi oikeen hyvin. Käytössä myös joitai 80 kokosia.
Harsosta oli puhetta,juu oon aina laittanu sen harson tai muun siihe vaunuun. Mites se voiskaa olla avonainen?? :LOL: ötökkä esteenä ja tuulen suojana mie sitä pien :)
Eilen Emppu käänty 3 kertaa massulleen :heart: siitä se lähtee =)
Nyt vois vaikka kaffetta ottaa ja jos kierroksen kax kerkeis neuloo :)

Marsu,Minni 2v 11k 28p ja Emppu 6kk 12p
 
Huomenta!

Olis Zoe kiva kuulla Ronin kuulumisia jatkossakin :)

Vaatteista meillä menee koko 80, nyt alan ostaa 86-kokoisia, vaipan kanssa ei ne bodyt ole enää ihan järkyttävän isoja, kun meidän poika on varmaan kohta 75cm pitkä, kun 80-koko kinnaa ja viime neuvolassa oli 73cm pituutta.

Meillä on mies flunssassa ja pärskii kotona. Sillä menee varmaan hermot ihan kohta, kun vahdin haukkana sen käsien pesua ja kiikutan desinfiointiainetta. Nyt käskin sen alakertaan karanteeniin.

Karmea tuuli ja myräkkä
, tekisi mieli lähteä Hulluille päiville, muttei tuossa kelissä viitsi. Ja mies ei ole kipeänä saanut vaihdettua kaukalon tilalle istuinta, niin ei me sitten autollakaan päästä. Mrh, mutta säästyypähän rahat tältä päivältä. Ai niin! Voitin toissapäivänä Ässä-arvalla 500 euroa, vähänkö olin iloinen :D Kävinkin jo eilen hakemassa rahat Sampo-pankin konttorista. Jee!!! Tuli kyllä niin tarpeeseen.

Mitäs muuta.... Harsoa pidetään vaunujen edessä aurinkosuojana, jos paistaa suoraan vaunuihin.

Meidän avoimessa päiväkodissa on tän viikon kirppis! Menin heti maanantaina aukeamisaikaan, ja löysin uuden veroisen 86-kokoisen Adidaksen veryttelypuvun, juuri saman, mitä olin ihaillut Kesportissa pojalle!! Ja hinta oli 5 euroa! Olin niiiiin tyytyväinen =)

Meillä on ollut monta kertaa puhetta tapaamisesta, ja helmikuisissa näköjään puuhataan pikkujoulutapaamista. Niillä on siellä paikkakunnasta sellainen webbi-äänestyssysteemi, pistettäiskö sellainen pystyyn? Kun ei kuitenkaan pysytä laskuissa, mikä paikkakunta on saanut eniten ääniä, eikä saada sitten aikaan mitään :LOL:

Marza:
Onnea uudesta taidosta! Ihan topakasti tuo tyttö jo seisoi!

T.Marais ja Ilari 7kk 1pv
 
No niin! Taisin onnistua tekemään samanlaisen hienon tapaamisaika- ja paikkaäänestyksen, kuin helmikuisissakin oli.

Linkki äänestykseen on seuraava: http://www.doodle.com/6k65kbwhea8df8vn

Ohje: Kirjoita riville nimimerkkisi ja valitse vaihtoehto, johon pääsisit osallistumaan. Jos sopivia vaihtoehtoja on useita, niin rastita kaikki. Eniten hyväksymisiä saanutta vaihtoehtoa lähdetään toteuttamaan, eikös juu!

Olisiko ketään muita kiinnostuneita tapahtuman järjestämiseen? Minä voin järjestellä osaltani myös, jos halukkaita ilmoittautuu!

Hmm.. pitää valita viimeinen äänestyspäivä. Pistetään vaikka ensi viikon perjantai, eli 16.10!

Pidettäiskö mekin teemalla pikkujoulut? :xmas: :xmas:

T.Marais


 
HUomenta :)

Meillä oli maanataina neuvola ja neidin mitat olivat:

68,5cm (66cm)
7660g (7080)
45,1cm(44,3)

Eli jonkin verran on nyt kasvu vauhti tasaantunut kun alussa meän vauvveli kasvoi ihan tosi vaudilla. Kenties tuo hitaampi kasvu johtuu myös siitä ku kiinteät on uponnut tosi heikosti täs välis. Mut viime viikolla aivan yhtäkkiä Saaga söi melkeen koko purkin hedelmä sosetta, mikä oli Saagan maailman ennätys ;) Ja sen jälkeen ruokamäärät on koko ajan ollut lisääntymäänpäin :)

Neuvolassa muutenkin kaikki ok. Saaga hurmasi uuden neuvolatädin ja hoitajan aurinkoisella olemuksellaan :heart: Ootteko muut osallistuneet siihen pneumokokki- rokote tutkimukseen? Me ei ole vielä siihen lähdetty, tarkoitus oli nyt osallistua mut siirrettiin ensi kertaan koska kun 7kk:ta täyttää niin ei tarvii pistää kuin 2+1 kertaa ku muuten se olis ollu 3+1. Ja kyse on kuitenki vain 2vkosta ni sama on odottaa. Mut sit aloin taas miettiä ku marraskuussa on influenssa rokotus (2pistosta) ja sit jos tulee se sikalunssa ni seki on 2 pistosta, et pistoksia tulee ihan hirveästi :/ Nyt täytyy kyl miettiä tosissaan mitä otetaan ku en kyllä pikku tyttöämme halua noin kauheasti pistättää, jos ei ole pakko.. Miten olette muut ajatelleet? Otatteko ihan sitä perus kausi-influessa rokotetta?

Minea: Jäi sitä lunta jo maanantaina hieman maahan(korostan sanaa hieman) ja nyt tuota näyttää tulevan koko aika lisää. Hirvee myräkkä ulkona ja sit vielä pakkasta. Saa alkaa ittellekkin kaivella toppatakkia esiin jos mielii tareta pihalla :) Ihana kyllä ku valkoista maassa, mut epäilen pessimistisesti et ne mahtaa vielä sulaa moneen ketaan ja saahaan nauttia taas niistä ihanista kunnon loskakeleistä :/

Meän Saaga on sanonu jo kolmesti "ÄITI" :whistle: . Ei se kyllä tarkoita sillä vielä mitään ja on ihan vahinko varmaan ku sen sanoo, mut olin aivan äimänä ku se ekan kerran keskellä kauppaa kärryistä täräytti selkeästi ÄI-TI :LOL: Saaga hokee paljon ä-ää-ää-ä:tä ja nyt on oppinut sit ti:n lisäämään jokelteluun ni ne yhistämällä se sen ÄI-Ti:nki sai :)

Mut nyt tuolla kiljunta sängystä kuuluu, eli taitaa olla pikku neito heränny eka päikkäreiltä :) Nukutaanko teillä muilla enää kolmia päikkäreitä? Saaga nukkuu edelleen melkeen joka päivä kolmet.

Mut nyt häätyy mennä!

-viola ja saaga 6,5kk
 
Marais, kiitti kun väsäsit tuon pollin. Kävin äänestään muutamaa päivää ja paikkaa. Pikkujoulut kuulostaa kivalta idealta. Vauvoille sit tonttulakit päähän! :xmas: Ja vähän hienoa et voitit ässällä 500 ?!! Wow! Mä ostan aika usein arpoja, kun niiden myyminen kuuluu kaiken muun ohella mun työhön. Tosin nyt tietty tullut ostettua paljon vähemmän kun en ole töissä. Ikinä en ole voittanut 50 euroa enempää, joten tuo 500 euroa kuulostaa tosi upealta. Onnea paljon!

Mäkin täällä harkitsen hulluille päiville lähtöä, mutta siellä on ihan kaamea mennä vaunuijen kanssa. Taidan mennä joku ilta niin pääsen meneen yksin ja katseleen rauhassa.

Nyt ruokailemaan.

marza

=)
 
Hellurei!
Molemmat tyssit on päikäreillä ja perunat kiehumassa. Pikkase tuossa neuloinki. Kolmen jälkeen kun mies tulee kotio ni lähetään käymään kirjastossa ja kaupassa. Emppu pääseekii siihen istuimeen mikä oli Minnillä =)
 
Yritin kaksi kertaa kirjoittaa tänne mut molemmilla kerroilla painoin jotakin ja teksti hävis jonnekkin :kieh: Hyvin, hyvin ärsyttävää!

Marais: Kivan summan voitit! Pitäis vissii itekkii käydä arpa ostamassa josko sitä voittais. Tulis kyllä tarpeeseen!

Outius: Meidän tyttö vaan ihmettelee muita vauvoja vauvajumpassa. Mutta kerran kun oltiin katsomassa yhtä seitsemän viikkoista vauvaa, niin tyttö rupesi "komentelemaan" tätä pientä ja sai sen itkemään. Näin tapahtui muutaman kerran peräkkäin! En tiedä että mitä tyttö oikein yritti.

Kuinkas muilla sujuu vauvalle päälle pukeminen? Meidän tyttö alkaa AINA huutamaan ja raivoamaan kun laitetaan paitaa päälle. Varsinkin siinä kohtaa kun laitetaan kädet hihoihin! En käsitä että miksi niin kova huuto mokomasta asiasta.
Ja kertokaas viisaammat, että monta tippaa d-vitamiinia pitää antaa kun syö jo kiinteitä sekä saa korviketta? Mun piti neuvolassa kysyä, mutta enhän mä muistanut.

Mäkin voisin laittaa tänne 6kk mitat:
paino: 7500g
pituus: 67cm
py: 44,6cm
Omalla miinuskäyrällään kasvaa.

Oli vielä yksi kysymys! Kuinka kauan teidän vauvat jaksaa olla hereillä yöunien jälkeen? Meidän neiti on mun mielestä väsyneen oloinen heti jo herättyään. Yleensä käy nukkumaan ekoille päikkäreille n.1h hereillä olon jälkeen.

Aplo ja muru
 
Heippatti rallaa!

Nyt käy kateeksi upua+ perhettä joka matkustelee jossain siellä lämpimässä... HRRRR.. Viltin alla tärisen mä täällä.
on NIIN ankee keli, että ja jotta!

Minea onnittelut täältäkin, vaikka ei saanu onnitellakaan :) mulla on menkat myöhässä viikon, oon päättäny testäta vasta ku on 2 viikkoa myöhässä ku muutenkin heittelee miten sattuu. Meille tulis siis kesävauva.. VÄhän jänskättää! näin tänään sellanen 2 viikkosen rääpäleen niin tippa oli linssissä (ei kai vaan raskausoire...?) :eek:

ZOE palstan kantava voima! Älä nyt minnekään mee!

Jaahas! mitäs mun piti kertoa!
niin kaatjuska aattelin et antasin iltavellin puuron ja tissin jälkeen nukkumaan mennessä. vaikka turha kai sitä on yrittää ku muutenkaan ei syö.

meillä on NIIN vaikeaa tuo syöminen nykään. aamulla syö puuroa (on myös ehkä vaan tunnin hereillä menee päikkäreille) ehkä 4 lusikallista (toi on jo tosi hyvin) sit ottaa vähän maitoa. Sit päivällä suostuu syämään vaan tissiä ja illalla ehkä 5 aikaa menee jotain sosetta max 5 tl. sit iltapuuro max 4 tl ja tissit päälle. yösyönnit on vähentyny nyt ehkä noin 4 kertaa enää! HURAA! en yhtään tiiä onko painoa tullu lisää yhtään. tän kuun lopussa on 8 kk ( :eek: ) lääkärineuvola niin siellähän sitä saa kuulla tuomion. PÄivällä siis ei ruokaa vaan mee! suu puristuu tiukaksi viivaksi kun näkeekin lusikan. OOn yrittäny kaikki huijausjutut! oon höystäny lihasoseet hedelmäsoseella tai oon yrittäny antaa pelkkää kasvista, mutta ei! neiti vaan ei syö! ja väkisin ei voi syöttää ja mulla on kyllä sellanen periaate että en ala huudon kanssa väkisin soppaa kurkkuun tunkemaan!

LOTTA miten teet hillakiisseliä? tai muuta kiisseliä? siis teidän neidille...kyselee peukkukeskellä kämmentä oleva muty .

kaatjuska muisteli omaa painoa niin mä oon ollu vuoden iässä pikkusen paremmassa lihassa kuin sä! mä olin puoli kiloa "lihavampi" eli 7.5 kg!! mua niin ärsyttää jos pitää alkaa siellä neuvolassa ramppaamaan tiheemmin jos paino ei nouse tarpeeksi. mä ite oon ollu toooooosi huono syömään lapsena ja niin on ollu mun siskokin ja ihan terveitä meistä on tullu vaikka ei olla käyrillä mentykään!

aplo
kyseli pukemisesta meillä se on tasitelua ton ankeriaan kanssa. vaipan päälle saaminen on suoritus! tyttö venkoilee ja kääntyilee hamuaa ja ryömii minne sattuu ja äiti raukka yrittää pysyä perässä... mitä se on sit muutaman kk kuluttua... :LOL:

tuli mieleet et mitä puuhaa nykyään niinu, eeeva, jadekettu, iines, myymä, mömmis...

volina alkoi...
 
Minäkin kävin äänestämässä sopivia päiviä! Kiitos tuosta hienosta taulukosta marais! Ja onneksi olkoon ihanasta rahapalkinnosta! Kelpaisi tännekkin! Itse pelaan silloin tällöin kenoa netissä, mutta suurin voitto on ollut 20 euroa.

Käytiin tänään kahden kaverin ja lasten kanssa Hulluilla päivillä! Aika tungosta oli ja tosi ahdasta lykkiä kolmia rattaita ahtaita käytäviä pitkin ihmispaljoudessa! Ei varmaan muutkaan tykänneet.. Sain tuhlattua tosi lahjakkaasti ja illalla oli taas kauhea selitteleminen miehelle, että miten hyvä vaimo sillä on kun taas sai säästettyä niiin paljon, kun maksoi niiiin vähän noista tavaroista ja vaatteista.. :whistle:

Ruokailuista Menee usein aika pelleilyksi. Poika syö ihan hyvin, mutta on se aika työn takana, kun pyörii ja huitoo pitkin poikin. :kieh: Aika rasittavaa hommaa tuo syöttäminen.

Mitäs minealle kuuluu? Onko tullut jo selvyyttä tilaan? =) Muty Jännitän nyt sunkin puolesta! Mikset testaisi jo vaikka huomenna... :saint: Kun en malttaisi odottaa! Mies muuten rupesi pohtimaan yksi päivä, että pitäiskö tehdä lapset sittenkin ihan putkeen.. Itse en ole vielä valmis uuteen kierrokseen. Ajattelin käydä työelämässä kääntymässä välillä.

Aplo Meilläkin aina poika haluaa melkein tunnin kuluttua herättyään uudelleen unille, vaikka nukkuu 20-06.30-8.30. Eli nukkuu tosi hyvin, mutta ekoille päiväunille pitää heti päästä, kun on aamiainen syöty!

Eipä muuta. Täällä oli aivan kamala ilma tänään ja nyt kotona on kylmä. Pitäisi varmaan soittaa huoltoyhtiöön ja kysyä, koskas ne aikoisivat laittaa lämmön päälle...

Hyvää yötä kaikille!
 
Niin meille siis puhkes tänään toinenkin hammas. neiti alkanu ihan vauhdilla tekemään nuita hampaita. Viime yö oli tosi rikkonainen, saas nähä mitä ens yö on. :attn:

Tänään tosin sato lunta. JEE!! Päästin poitsun kaa tekemään lumiukkoja ja päästiin kolaamaan piha (loppu keväästä se ei oo enää niin kivaa.. :LOL: )

Mie oon kans miettiny että missäs noi mutyn mainitsemat tyypit on ku ei oo kuulunu aikoihin mitään. Toivottavasti heillä on kaikki hyvin.

pukemisesta: Meillä ei oo tuskaa se pukeminen, ei ainakaan vielä *koputtaa puuta* saas nähdä ku aletaan kunnon pakkasille pukemaan ja sillon pitää olla vaatetta.

Outius: no ei musta tän ikäset vauvat vielä kaipaa ikästänsä seuraa. Se taitaa vaan opetella kommunikoimaan muitten kans. Ja ei sitä tarvii hävetä jos Annika on saanu jonku muun vauvan itkemään. ootas ku tulee tohon uhmaikään. :kieh:

Käytiin tänään pitkästä aikaa perhekerhossaki. Sielä oli tänään vähän porukkaa johtuen varmaanki tosta lumisateesta. Ninni ei halunnu olla missään muualla ku sylissä. Normaalisti se pötköttelee muitten ikästensä vauvojen kans lattialla. Noh kaks viikkoo viimeksi siitä ku ollaan sielä käyty. ja huomisen jälkeen tulee taas kaks viikkoa ku päässään seuraavan kerran. blaah

Mut ku mulla nyt ei näytä olevan mitään mielenkiintosta sanottavaa niin lähempäs tästä viettämään laatuaikaa ku muksutki tuhisee jo vuoteissaan.

Jossu ja Ninni melkein 7kk
 
Huomenta kaikille! :flower: toivottavasti yöt on menny mukavasti! Ja kaikki on saanu nukuttuu,,ees vähäse.
Tääl Emppu heräs 7 ja Minni siin vaille 8. Nyt on Kaapoo kattomassa. Riisipuuro valmistuu mikrossa. Semmosta meijän aamuun =)
 
Huomenata! Meillä tuli lunta eilen varmaan 10cm, josta osa tietty suli heti pois ku maa on vielä niin lämminku pakkasia oo vielä ollu, mutta aivan ihanan talvista kuitenkin. Tää vaihtais hyvin mielellään sen loska-moska syksyn ennenaikaseen talveen :D

Marais: Onnea, kivan summan sait arvasta, siitä on jo ihan taloudellista hyötyä :) Sillähän jo investois uuden turvaistuimen ja siltikin rahaa jäis!!

Jossu
Tsemppiä katkonaisiin öihin, toivotaan et se uus hammas sieltä nopeeseen tulis!

Aplo: meilläkin ollaan menos takas unille noin 1 (max.2h) päästä yöunista. Nukkuu vaihtelevasti 45min-1,30h. Parina päivänä ollu nyt tosin vähän viitteitä et pitäis pidempään toista valvottaa ku unia ei oikein ole riittänyt ku n.20min. Ja pukeminen on meillä kans melkosta. Lakin päähän laitto ja juurikin hiojen pukeminen saa aikaan sellasen itkukohtauksen että oksat pois... :) Sylissä pukeminen saattaa joskus auttaa ettei itkettäs ainakaan niin paljoa, kannattaa kokeilla ;)

Mut suihkuun ja keitteleen kanasosetta neidille. Onko kellään kokemusta bataatista? Itte en oo ikinä moista kokeillu ja nyt ostin ku ajattelin siitä saagalle tehä sosetta, MUTTA ku se on niin iso niin säilyykö muu osa hyvin jos siitä vaan osan tekee? Ja kauanko sitä keitetään? :snotty:

-Viola & Saaga
 
Zoe-F
Muistelin sitä ihottumajuttua mikä Ronilla on, ja tuli mieleen että tein sosetta samaan aikaan kun se alkoi. Siinä soseessa on tomaattia! Epäilen että siitä on tullu jotain oiretta vaikka sitä on tosi vähän siinä soseessa.

Danjuska Kyllä ne menkatkin sieltä tulevat ajallaan, älä huoli :hug: Ei se tietty kiva ole kun ei tiedä mitä on meneillään, mutta ei ne menkatkaan kivat ole.
Meil on menossa vasta riisi. Kaura otetaan tänään takaisin kuvioihin.

Vaatteet 62-74 :D

Viola-85 Me ajateltiin miehen kanssa, ettei ainakaan rokotetutkimuksiin osallistuta. Mutta sitten myöhemmin otetaan hepatiittirokotus ja jokin muu oli vielä. Influenssarokotusta ei nyt oteta, ellei ala siltä näyttämään, että sitä olisi todella paljon liikenteessä. Itse olin silloin joitakin viikkoja sitten jonkin sortin influenssassa, eikä onneksi tarttunut Roniin.
Bataatti on makeempaa ku peruna. En tiedä säilyykö loput jos leikkaa osan. Luulisin että kun laittaa kelmuun niin ainakin jonkin aikaa. Siipailoin ihan pikkusiks ni ei kauaa mee ku ne on kypsii, tökkii välil haarukal, ni kyl sen sit huomaa. Vähäs vedes tietty keitellää ni ei mee mitää hukkaa ku soseuttaa sen siihe vetee. Tietyst jos vaa mahollist ni siivuttaa ja höyryttää. Voi sit antaa äidinmaidon kanssa sen :)

Täällä on tullut vasta rakeita ja ollut pakkasta, odotan talvea innolla että pääsen taas lautailemaan. Viime talvi kun yllättäen meni mistiin niin nyt on into kova.

Marais Oikein paljon onnea voitosta, ihanaa! :flower:

Harso vaunuissa. Oon käyttänyt kesällä kun aurinko paistoi enkä voinut itse olla suojana. Ja ekana kertana kun käytiin talvipakkasilla ulkona kun Roni oli viikon ikäinen.

Aplo&Pukeminen Onnistuu jotenkuten, jos oon nopea ja pojalla on jotain katseltavaa sen aikaa. Pipo on yleensä viimeisenä, koska siitä meinaa aina tulla raivostuminen.
Hereillä olo Yleisesti ottaen Roni käy nukkumaan aina silloin kun mä laitan sen nukkumaan, mutta aamuisin jos herääkin aikaisin, niin kolmekin tuntia saattaa olla tyytyväisenä hereillä.

muty Oot varmaan yrittänyt antaa pelkkää hedelmäsosetta? Jos se kelpaa niin siihenhän voi sitte myöhemmin sekotella niitä kasvissoseita pikkuhiljaa sekaan. Voit tarjota soseit/puuroo montaki kertaa päivässä. Onks teil annettu ollenkaa tuttipullosta? Ajattelin et jos tyrkkäät lusikan suuhun ja pulloo perää? Ronillaki oli joskus hankala vaihe, silloin kävi aina itkemää. Silti vaa laitoin ruokaa suuhun ja aina joidenki lusikallisten pääst Roni rauhottu ja kävi syömää ihan kunnol. En tiiä mikä sille ne hepulit aiheutti.

jossu84 Onnea hampaasta pikkuiselle :flower:

Roni on ainaki tosi ihastunu lapsii. Tai siis alle pari vuotiaisiin. Roni haluu mennä luo ja kosketella ja sit se naureskelee kaikelle mitä toinen tekee :)

Ronille on tulossa jo toinen hammas. Varmaan tänään tai huomenna. Näkyy siinä päällä jo ihan läpi. Se aikasempi hammaskin on jo koko kruunun verran ulkona.
Kuinka usein pesette vauvan hampaat? Pesen aamulla ja illalla vedellä, mut mietin just, et illallakin Roni saa vielä velliä sen hampaanpesun jälkeen..

Vauvan liharuuista vielä sen verran että, onko kukaan antanut hirven lihaa vauvalle? Miä sain äidiltä varmaan noin 4kiloo hirveä, paistia ja kastikelihaa jne. Ja mietin et jos keitän sitä ja laitan vaik naudan kanssa sekasin niin onkohan se ihan ok?
 
Huomenet :wave:

Sain neidin unille ja josko nyt tuo isompikin antais hetken olla,e t pysyis ajatus koossa.

Meillä herätään siinä seitsemän aikaan ja ysiltä on jo päästävä unille. Siis pari tuntia aamulla jaksaa olla ja sit nukutaan 1-2 tuntii. Se on jännä, koska meillä nukutaan kahdet unet ja vaikka toisilta heräis jo kolmelta jaksaa hyvin ilta kahdeksaan.

Yöunet on meilläkin mitä on. Välillä paremmin ja välillä sit taas saa taistella koko yön. Viime yönä heräs vasta viidelta nälkään, mut muutamia kertoja sitä ennen ko meno on niin kovaa päivisin. Rauhottu kyllä tosi nopeeta.

Eilen tyttö lähti tuen kanssa kävelemään ja menikin aika matkan. Lykki siinä mennessään Bumboo joten vauhti ei hirmunen ollu, mut useemman metrin meni. Ja ikää on vasta 6kk3vko. Ei kyl tarttis ihan noin nopsaan kehittyä. :heart:

Marais, onnittelut voitosta :flower: Mäkin aina toivon lottovoittoa/arpavoittoa, mut ekaks täytys kyllä alkaa lottoamaan ja ostelemaan arpoja :kieh:

Täällä ei pukemisesta tykätä yhtään! Varsinkin hihojen ja pipon pukeminen aiheuttaa turhaa kiukkua. Siks puenkin tytön sylissä ja siinä onkin huomattavasti rauhallisempi. Kädetkin sujahtaa hioihin huomaamatta ja pipo on helpompi asetella. Varsinkin nuo kypärämyssyt on ihan hirveitä laittaa. On vissiin vauvalle traumat jääny ulos tullessa kun ei yhtään sais mitään vetää pään yli :whistle:

Syömisissä meilläkin menty takapakkia. Taas oon ottanu tavaks pistää kasvissoseen joukkoon heldelmäsosetta pari tl, jo suu aukeaa taas. Mut niinhän niihin kaupan valmisruokiinkin on lisätty rypäle ja päärynämehutiivistettä.

Bataatti on meillä oikeestaan jatkuvasti käytössä. Porkkanasta tuli alkuun iho-oireita, joten se on ollu vähemmällä ja perunaa laitan bataatin kans kun muuten on jotenkin niin väritöntä (siis jos ois pelkkää perunaa). Tomaattia oon kans miettiny josko jo antais, mut vielä on jäänyt antamatta. Kananmunaa annoin ja siitä neiti tykkäs, ei aiheuttanu palatkaan kakomista.

Vaatteista meillä on kokoa 62-68, joskus laitan 74 kun hioja ja puntteja saa käännettyy.

Viljoista käytössä kaura ja ruis (leipänä), riisiä myös annettu. Et kaipa ne loputkin sit vois ottaa käyttöön kun tilaisuus tulee.

Oon huomannu nyt kun tyttö konttailee ympäri kämppää niin on pakko siivoilla useemmin lattiota. Polvet ja varpaat vaatteissa on ihan mustana muuten. Oon muuten tosi laiska siivoomaan, mut nyt on pakko kun pahaa tekee kattella toisen housuja. Sit vielä hävettääkin tosi paljon jos joku tulee tai yllättäen johonkin mennään. Sillä kaikkihan tietää mistä ne on tullu :ashamed: :whistle:

Mut nyt taidan mennä tunteiden pariin kolmeks vartiks, josko neiti malttais nukkua ees sen yli.

 
Hellurei!
Tääl tyssi jaksokii sit valvoo 7-11:05. Siin välis serkku pojat tuli käväsee :) Kohta on Minnikii syöny ja pääsee sit unille,ja mie pääsen ;) synttäri kortin tekoon!!!!! :heart:
Bataattia en oo viel antanu Empulle,sillo Minnille annoin.
Marais ihanaa ja onnittelut voitosta!!! Jihuu!!! Mie se oisin varmaa pomppinu kattoo!! :LOL:
Empulle maistuu kyl sapuska,mikä päivä se tässä natusti kokonaisen purkillisen!!
Neljän viljan velliä oon vähä antanu. Äh,se vaa ei onnistu edelleenkää se tuttipullosta imuttelu...
Välillä ku Empulle pukee vaatteita ni tulee itku,mut ei aina.
Voi mahotonta =) :flower: jotkut jo liikkuu hirmusta vauhtii!!!
Hampaita pestään aamuin illoin :kieh:
Ihanaa,Minninki massu on jo toiminta kunnossa :heart: eilen tuli kakki ja ei itketty yhtää!!!
Minni huomenna 3v!!!! :heart:
 
Moi!

Muty, täällä jänskätään sun puolesta. =)

Pukeminen meillä sujuu yleensä ilman suurempi nurinoita. Puen likan yleensä ekana ja esikoisen, eikä likka hermostu vaikka joutuu haalareissaan odotteleen meitä.

Päksy, teillä on siellä kans meneväinen likka. :D Meillä kans jo muutaman kerran yrittänyt taaperovaunuun tukien kävellä, mutta joka kerta kaatunut. Mutta yhtään ei likka enää pysy paikallaan vaan koko ajan nousemassa milloin mitäkin vasten. Ja pää kopsunut maahan kymmeniä kertoja. :( Ja mä olen kans huomannut että likan polvet on aina mustana kun konttaa lattialla. Pitäis vissiin siivota vähän enemmän. :LOL:

Kukas se kyselikään niistä d-vitamiinitipoista? Niitä annetaan 5 tippaa silloin kun ei imetä. Jos imettää niin sit 3. Ja jos korviketta menee enemmän kun litra päivässä, tippoja ei tarvi antaa ollenkaan.

Viljoista oon antanut jo kaikkia laatuja. Ja tänään annoin likalle 8 kk:n ikäiselle tarkoitettua sosetta, jossa on niitä vähän isompia paloja. Likalla kun on hampaita jo 5, niin hyvin voi jo antaa vähän karkeampaa ruokaa.

Vauvan hampaat pesen ihan liian harvoin... :ashamed:

Nyt muskariin.

marza

 
moikat

nyt pikaisesti vain (typy varmaan herää ihan just )

selvis siis meidänkin yö itkujen syy.. korvatulehdus. Tänä aamuna olin niiiinpuhki että totesin että nyt on tehtävä jotain.. aloin miettimään niin lakkasi eilen illalla syömästä puuroa, eikä syönyt aamullakaan... ilmeisesti sattui korvaan nieleminen.. neuvola aika oli ja siellä vähän nenän varttaan pitkin sanoi että no jos sinusta tuntuu niin soita päivytykseen. onneksi saatiin heti neuvola-ajan jälkeen lääkäri aika ja kuuri samantien.
Jospa alkais sitten helpottaa pienen olo.
Nyt vaan sätin itseäni että miks en aikasemmin, jo heti alkuviikosta vieny Jennaa lääkärii :'( kerta ounastelin että kaikki ei oo hyvin niin ois pitäny vaan kuunnella omia aatoksia jo heti sillon :headwall:
Tyttö on syönyt tänään vaan 1,5dl maitoa.. ihan kohta jos ei herää niin herätän syömään ja ottamaan lääkkeen että alkaa vaikuttaa. nukahti kotimatkalla niin en raskinut heti herättää.

Violakos kyseli bataatista.. Itse paloittelen sen ja sitten keitän/höyrystän. soseutan ja laitan pakkaseen. Meillä jenna ainakin tykkäsi kun on makeampi kuin pottu. ja muistelen että moni joka ei perunaa siedä, sietää bataattia...
en ole keitto aikaa katsonut mutta kun haarukka uppooaa hyvin niin on kypsää.. itse annan usein ihan jonkun aikaa vielä sitten kiehua niin soseutuu helposti.

Outius: Ei sitä tartte hävetä jos Annika saa toisen lapsen itkemään. Toiset on herkempiä kuin toiset ja reagoivat eri tavalla eri asioihin..
Niin kuin Jossu sanoikin niin ootas vaan uhma ikää ;) ja sitten kun alkaa se ihana kysely vaihe :LOL: pojalla on se koko ajan päälle kytkettynä ja joskus tuntuu että vois vajota maan alle, mutta eihän lapset opi jos ne ei kysele ja ei ne kommenteillaan mitään pahaa tarkoita..
esim. poika kysy kerran uimahallissa (oli minun kans naistenpuolella) että miks tuo setä nukkuu tuolla lauteella (vanhempi, hieman tuhti nainen oli ojentanut jalat seinälle ja makasi lauteella :whistle: )

hampaita täällä pestään vedellä joka ilta.. tai ainakin pyritään pesemään. Pitäisi oikeastikkin ottaa rutiiniksi, samalla kun pojan hampaat harjataan.

pukeminen
on hiukan hankalaa täälläkin. jos oikein väsy, niin kiukutaan urakalla.. tumppuja ei meinaa saada käsiin kun kädet viuhtoo jne..
Täälläkin auttaa hieman jos pukee sylissä.

mutta nyt typsyä herättelemään..
 

Yhteistyössä